abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135564473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lekkermakertjes dus.
Maar eh ze richten zich op mulitnationals oid dan, neem ik aan.
idd vooral internationaal werkzame bedrijven, maar bv zulke informatie kan zeker ook interssant zijn voor en hoop bedrijven die ofwel zelf in de energie- en grondstoffen handel werkzaam zijn, of die bv daarin investeren...

er is natuurlijk an sich voor zulke bedrijven weinig verschil of dat rapport gaat om burgerlijke onrust in een gaswinningsgebied in nederland... Of dat ze bv rapporteren over onlusten in de kenyaanse Rift valley waar ook grotere recentelijk grote olie-voorraden ontsloten zijn, en bv de oeganda/zuid-soedan oliepijplijnen doorloopt.
Of ze berichtten over Boko Haram in Nigeria.

Met (vroegtijdige) informatie over zulke ontwikkelingen (en soms ook de mogelijkheid deze te 'sturen') laat zich ook prima goed geld verdienen.
Beurskoersen die stijgen of dalen, obligaties die meer of minder waard worden, of kredietnemers die meer of minder risico gaan betekenen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:17:08 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135564637
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef bijdehand het volgende:
Ik kan niet eens fatsoenlijk over straat lopen zonder geconfronteerd te worden met het rechts extremisme.
pi_135564937
We moeten Rutte en zijn regering omverwerpen.
Ура для россии
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2014 @ 16:25:16 #29
145738 superworm
is erbij
pi_135564958
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_135565068
Jaja, Basta!, ik teken verzet aan, enzovoorts. Dikke :O
pi_135565341
Ja want we hebben het zo slecht in Nederland, booeeeehoeeee fucking boeeeee.
pi_135565615
De ontwikkelingen in Groningen zijn toch wel interessant te noemen hoor. Per jaar vloeit er 12 miljard aan gasopbrengst de schatkist in die ook weer direct uitgegeven wordt. Het Staatstoezicht op de Mijnen, een belangrijk adviesorgaan voor de gaswinning, adviseert het volume aan gas dat jaarlijks naar boven gehaald wordt met 40 % te verkleinen. Overname van de dat advies geeft een jaarlijks gat van bijna 5 miljard op de Rijksbegroting. Dat is zeer substantieel omdat het jaarlijks terug komt. Negeren van het advies kan echter behoorlijk krachtige aardbevingen veroorzaken.
pi_135566810
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:40 schreef Kowloon het volgende:
De ontwikkelingen in Groningen zijn toch wel interessant te noemen hoor. Per jaar vloeit er 12 miljard aan gasopbrengst de schatkist in die ook weer direct uitgegeven wordt. Het Staatstoezicht op de Mijnen, een belangrijk adviesorgaan voor de gaswinning, adviseert het volume aan gas dat jaarlijks naar boven gehaald wordt met 40 % te verkleinen. Overname van de dat advies geeft een jaarlijks gat van bijna 5 miljard op de Rijksbegroting. Dat is zeer substantieel omdat het jaarlijks terug komt. Negeren van het advies kan echter behoorlijk krachtige aardbevingen veroorzaken.
Maar wat is behoorlijk krachtig? Er vallen nooit gewonden en de schade zal een zeer klein deel van de 5 miljard bedragen. De economische schade van nu zoveel extra bezuinigen zal de Groningers harder gaan raken.

Er is geen reden voor mensen in NL om in opstand te komen, ze moeten gewoon andere partijen oprichten of erop gaan stemmen. Dan kunnen ze wel iets bereiken, itt landen waar dit niet kan omdat er geen democratie is of deze gemanipuleerd wordt. Dat mensen in Groningen niet slim zijn en op de PvdA blijven stemmen is hun eigen schuld, net als dit kabinet de eigen schuld van het volk is. Kom beter in opstand tegen jezelf dan. :')
pi_135567151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:05 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Maar wat is behoorlijk krachtig? Er vallen nooit gewonden en de schade zal een zeer klein deel van de 5 miljard bedragen. De economische schade van nu zoveel extra bezuinigen zal de Groningers harder gaan raken.

Er is geen reden voor mensen in NL om in opstand te komen, ze moeten gewoon andere partijen oprichten of erop gaan stemmen. Dan kunnen ze wel iets bereiken, itt landen waar dit niet kan omdat er geen democratie is of deze gemanipuleerd wordt. Dat mensen in Groningen niet slim zijn en op de PvdA blijven stemmen is hun eigen schuld, net als dit kabinet de eigen schuld van het volk is. Kom beter in opstand tegen jezelf dan. :')
Volgens mij 5 tot 6 op de schaal van Richter. Wereldwijd misschien niet zo krachtig, voor Europa wel. Echte opstand lijkt mij ook niet zo waarschijnlijk, maar politiek gezien is het wel interessant. PvdA heeft traditioneel een grote achterban in Groningen, die gaan ze gegarandeerd kwijt raken als de Groningse bezwaren genegeerd worden of afgedaan worden als marginaal. Maar de bezwaren serieus nemen gaat weer een hoop geld kosten. Dit dilemma gaat natuurlijk weer tot wrijving in de landelijke politiek leiden want er zijn maar liefst twee verkiezingen dit jaar.
pi_135567897
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Volgens mij 5 tot 6 op de schaal van Richter. Wereldwijd misschien niet zo krachtig, voor Europa wel. Echte opstand lijkt mij ook niet zo waarschijnlijk, maar politiek gezien is het wel interessant. PvdA heeft traditioneel een grote achterban in Groningen, die gaan ze gegarandeerd kwijt raken als de Groningse bezwaren genegeerd worden of afgedaan worden als marginaal. Maar de bezwaren serieus nemen gaat weer een hoop geld kosten. Dit dilemma gaat natuurlijk weer tot wrijving in de landelijke politiek leiden want er zijn maar liefst twee verkiezingen dit jaar.
Wrijving is er nu al denk ik, aangezien die Samsom meteen in Groningen dingen stond te roepen die nog helemaal niet besloten of zelfs afgesproken zijn. Ongelofelijk wat een losse flodder die kerel is, want zo maakt hij alles erger in zijn wens de kiezers te behouden.

Nog vijf miljard bezuinigen is gewoon de doodssteek voor het kabinet (en de economie).
pi_135567948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wrijving is er nu al denk ik, aangezien die Samsom meteen in Groningen dingen stond te roepen die nog helemaal niet besloten of zelfs afgesproken zijn. Ongelofelijk wat een losse flodder die kerel is, want zo maakt hij alles erger in zijn wens de kiezers te behouden.

Nog vijf miljard bezuinigen is gewoon de doodssteek voor het kabinet (en de economie).
Komt deze week een regeringsbesluit over minder gas uit de bodem halen, volgens Died.
Kost 1 miljard.
I´m back.
pi_135568520
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Ja, erg zwak optreden van wat ik er van gezien heb. En geen kiezer die er in trapt want die hebben prima door wat er speelt. ;)

quote:
Toch zal het wel moeten als de hoeveelheid opgepompt aardgas jaarlijks omlaag gaat want die 3 % grens zal streng gehandhaafd worden omdat er al een jaar uitstel verleend is door Rehn en omdat het een structureel bedrag is. Zelfs de 1 miljard die Ryan3 noemt kan al lastig worden want veel plannen die bezuinigingen op moeten leveren, zoals de overheveling van taken naar gemeenten, zijn ook nog niet gerealiseerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:32 schreef Ryan3 het volgende:
Kost 1 miljard.
Ieder jaar!
pi_135568625
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, erg zwak optreden van wat ik er van gezien heb. En geen kiezer die er in trapt want die hebben prima door wat er speelt. ;)

[..]

Toch zal het wel moeten als de hoeveelheid opgepompt aardgas jaarlijks omlaag gaat want die 3 % grens zal streng gehandhaafd worden omdat er al een jaar uitstel verleend is door Rehn en omdat het een structureel bedrag is. Zelfs de 1 miljard die Ryan3 noemt kan al lastig worden want veel plannen die bezuinigingen op moeten leveren, zoals de overheveling van taken naar gemeenten, zijn ook nog niet gerealiseerd.

[..]
En volgens mij verlaat CU het (zinkende) schip...
quote:
Ieder jaar!
Yep.
I´m back.
pi_135568820
quote:

[..]

Volgens mij 5 tot 6 op de schaal van Richter. Wereldwijd misschien niet zo krachtig, voor Europa wel.
Ah ja, kun je dit staven?

Roermond (gewoon een deel van de Rijnslenkbreuken, niks geen aardgas) was 5,4. Hoe luidt het mechanisme precies dat gasboringen aardbevingen met tussen de 5 en 6 (10 keer zo krachtig als een van 5) op de Schaal van Richter veroorzaken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135568901
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Roermond (gewoon een deel van de Rijnslenkbreuken, niks geen aardgas) was 5,4. Hoe luidt het mechanisme precies dat gasboringen aardbevingen met tussen de 5 en 6 (10 keer zo krachtig als een van 5) op de Schaal van Richter veroorzaken?
Het is een logaritmische schaal hè.
Tussen 5 en 6 is dus nogal ruim gegrepen.
Maar hoorde wel dat hulpdiensten rekening houden en trainen op een 5, net bij radio1.
I´m back.
pi_135568918
quote:

[..]

Anderhalve zetel ongeveer uit Groningen de vorige verkiezingen, daarvan verliezen ze daar hooguit een halve als ze dit gedoe niet naar wens oppakken.

Ach, men zal het afkopen. Met pakweg vijftig of honderd miljoen per jaar kan je heel wat herstellen en compenseren.
pi_135568958
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is wel een en ander over onderzocht de afgelopen tijd. Het is wel vaker voorbij gekomen als voorspelling, uit de jaren zestig al zelfs.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2014 17:57:27 ]
pi_135569031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een logaritmische schaal hè.
Tussen 5 en 6 is dus nogal ruim gegrepen.
Maar hoorde wel dat hulpdiensten rekening houden en trainen op een 5, net bij radio1.
Ja, dat weet ik. Maar die ruime greep werd door Kowloon gedaan. Ik vraag me af of hij het me kan uitleggen.

Dat de hulpdiensten trainen op een aardbeving met magnitude 5 is uiteraard een waterdicht bewijs dat er daadwerkelijk aardbevingen van 5,0 door gasproductie kunnen ontstaan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135569080
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is wel een en ander over onderzocht de afgelopen tijd.
Ok, heb je een linkje?

quote:
Het is wel vaker voorbij gekomen als voorspelling, uit de jaren zestig al zelfs.
Aha, dus in de jaren 60 wist men het al, en is het voorspeld. Dus hoeveel aardbevingen met magnitude >4,9 heeft Groningen sinds de jaren 60 gekend?

pi_135569120
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar die ruime greep werd door Kowloon gedaan. Ik vraag me af of hij het me kan uitleggen.

Dat de hulpdiensten trainen op een aardbeving met magnitude 5 is uiteraard een waterdicht bewijs dat er daadwerkelijk aardbevingen van 5,0 door gasproductie kunnen ontstaan.
Ja, er wordt nu gedaan alsof ze daar in Oost-Groningen op de San Andreas vault wonen, op radio. Ze hebben het tegenwoordig over de Grote Klap, die een keer zal komen. ;).
I´m back.
pi_135569140
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, heb je een linkje?

[..]

Aha, dus in de jaren 60 wist men het al, en is het voorspeld. Dus hoeveel aardbevingen met magnitude >4,9 heeft Groningen sinds de jaren 60 gekend?
Men voorspelde toen al stevige bodemdalingen en aardbevingen. Dat is net even iets anders ;).

En voor de onderzoeken moet ik googlen, heb de kranten waar het in stond niet meer bij de hand, dat kan je ook prima zelf.
pi_135569272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, er wordt nu gedaan alsof ze daar in Oost-Groningen op de San Andreas vault wonen, op radio. Ze hebben het tegenwoordig over de Grote Klap, die een keer zal komen. ;).
De Grote Klap. Ok, hoe zwaar zou die worden en welk onderzoek is uitgevoerd om die claim te onderbouwen?

pi_135569324
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men voorspelde toen al stevige bodemdalingen en aardbevingen. Dat is net even iets anders ;).
Ja, dat voorspelde men ja. Maar wat is "stevig"? Hoe zwaar zouden de aardbevingen worden? >5 of toch meer rond de 3.5-4?

quote:
En voor de onderzoeken moet ik googlen, heb de kranten waar het in stond niet meer bij de hand, dat kan je ook prima zelf.
Ja, dat kan ik, maar ik kom niet met die stellige uitspraak.

Wederom een inhoudsloos luchtbelletje dus. Waarvan akte.

pi_135569356
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Grote Klap. Ok, hoe zwaar zou die worden en welk onderzoek is uitgevoerd om die claim te onderbouwen?
De Grote Klap is 5 en volgens mij waren er een paar wetenschappers die dit voorspelden... maar we zaten in de auto en dan wordt er tussendoor ook allerlei ongein uitgehaald (door mijn vrouw) dus soms kan ik niet alles goed volgen...
I´m back.
pi_135569397
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De Grote Klap is 5 en volgens mij waren er een paar wetenschappers die dit voorspelden... maar we zaten in de auto en dan wordt er tussendoor ook allerlei ongein uitgehaald (door mijn vrouw) dus soms kan ik niet alles goed volgen...
Ok, dank je en rijd voorzichtig, autorijden is gevaarlijker dan aardbevinkjes.

Een paar wetenschappers die dit voorspelden. Ben benieuwd wat voor wetenschappers het zijn en op basis waarvan hun voorspellingen zijn gedaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')