abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135679540
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ga heen met je paaldansen, daar begin ik niet aan _O-
Genoeg manieren om een man op te winden :9.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_135679580
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Misschien bedoel ik meer van mijn kant :+ maar la maar zitten :D
Laat je haar groeien!
pi_135679638
quote:
3s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:54 schreef complicate het volgende:

[..]

Genoeg manieren om een man op te winden :9.
Heeft ie geen moeite mee hoor, zal wel aan mij liggen ...

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:54 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Laat je haar groeien!
:D
pi_135679659
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:37 schreef complicate het volgende:

[..]

Als jij gelukkig bent in een polygame/open relatie en jij vindt dat er geen gevolgen zijn en ik zeg dat ik voor monogamie ben en dat ik heel gelukkig ben, dan is er toch geen probleem , want we zijn alletwee gelukkig *O*

Waarom zou ik je moeten overtuigen dat een monogame relatie beter is? het is niet omdat het voor mij zo is dat het ook zo voor jou moet zijn! Of waarom zou jij mij moeten overtuigen dat poly realiteit is?ik heb respect voor iedereen zolang je elkaar respecteert en geen schade berokkent aan derde.
dit is ook weer zo'n onbegrijpelijke reactie voor mij...
Ik probeer niemand over te halen, geef geen oordeel, geef zelfs helemaal níet mijn mening over polygamie/ open/ monogame relaties, ik geef enkel aan dat jouw reactie op mij overkomt alsof he denkt dat een kind open opvoeden moeilijker is als je een open of polygame relatie hebt en dat ik dat niet begrijp.
Waarom zou dat moeilijker zijn ineen dergelijke relatie dan in een monogame relatie?
compact en kleverig.
pi_135679685
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:51 schreef Weissman het volgende:

[..]

Vermoedelijk ben je aan het trollen maar toch ga ik er op in.

Kijk eens om je heen.

Als monogamie ''natuurlijk'' zou zijn, zouden we 1 persoon ontmoeten en nooit meer sexuele behoefte hebben aan een ander. We zouden ook geen relatie-concepten of ingewikkelde contracten nodig hebben zoals ''het huwelijk''. Ook zou het idee van ''vreemdgaan'' niet bestaan.

We zouden 1 persoon ontmoeten, en nooit meer bij die persoon weggaan en nooit meer sexuele verlangens voor iemand anders dan onze partner voelen. Gebeurt dat ?
Seg, jongen ik troll niet!!!!! :{w

Mijn mening is en blijft hetzelfde. We hoeven niet overeen te komen hoor! Natuurlijk kan je aangetrokken worden tot een ander man, maar jij kiest bewust om er iets mee te doen of niet! :o
Je kan altijd een relatie beëindigen en met een ander beginnen. Niets nieuws onder de zon! Of kiezen om te blijven omdat je van de persoon houdt!
pi_135679923
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:56 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dit is ook weer zo'n onbegrijpelijke reactie voor mij...
Ik probeer niemand over te halen, geef geen oordeel, geef zelfs helemaal níet mijn mening over polygamie/ open/ monogame relaties, ik geef enkel aan dat jouw reactie op mij overkomt alsof he denkt dat een kind open opvoeden moeilijker is als je een open of polygame relatie hebt en dat ik dat niet begrijp.
Waarom zou dat moeilijker zijn ineen dergelijke relatie dan in een monogame relatie?
Het kan alleen moelijker zijn als de ouders geen stabiele relatie hebben met elkaar . En zoals ik zei in mijn voorbeeld vond ik het frappant om in een gezin te komen waar de vader 10 kinderen had en 3 vrouwen waarvan hij zelfs de namen van zijn kinderen niet meer wist :') . Verder denk ik dat ik je wel gezegd heb wat ik versta onder een open opvoeding.
pi_135680021
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:56 schreef complicate het volgende:
Natuurlijk kan je aangetrokken worden tot een ander man, maar jij kiest bewust om er iets mee te doen of niet! :o
Je kan altijd een relatie beëindigen en met een ander beginnen.
Dus je bent het er mee eens dat monogamie niet in de aard van de mens ligt maar aangeleerd gedrag is ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2014 16:03:57 ]
pi_135680222
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:03 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dus je bent het er mee eens dat monogamie niet in de aard van de mens ligt maar aangeleerd gedrag is ?
It takes 2 to tango man! :+
Seksuele aantrekkingskracht is iets natuurlijk. Monogamie gaat verder dan seksuele aantrekkingskracht. Het geheel is meer dan de som der delen. Moet ik dat ook verder onderbouwen? :')
pi_135680362
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:08 schreef complicate het volgende:

[..]

It takes 2 to tango man! :+
Seksuele aantrekkingskracht is iets natuurlijk. Monogamie gaat verder dan seksuele aantrekkingskracht. Het geheel is meer dan de som der delen. Moet ik dat ook verder onderbouwen? :')
Ik heb wel eens gelezen dat monogamie een product van de intelligentie en niet van het instinct.
Dat vond ik wel een mooie en ik denk ook dat dat klopt.
pi_135680376
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:08 schreef complicate het volgende:
Seksuele aantrekkingskracht is iets natuurlijk.
Klopt, van nature voel je dit (bijna altijd) voor meerdere personen.

quote:
Monogamie gaat verder dan seksuele aantrekkingskracht. Het geheel is meer dan de som der delen.
Dus monogamie is toch niet zo natuurlijk als je eerder zei ?

quote:
Moet ik dat ook verder onderbouwen? :')
Graag. :s)
pi_135680481
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:11 schreef Weissman het volgende:

[..]

Klopt, van nature voel je dit (bijna altijd) voor meerdere personen.

[..]

Dus monogamie is toch niet zo natuurlijk als je eerder zei ?

[..]

Graag. :s)
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

monogamie een product van de intelligentie en niet van het instinct.
pi_135680489
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat monogamie een product van de intelligentie en niet van het instinct.
Juist, dat probeer ik dus duidelijk te krijgen. :)

Even kijken hoe lang complicate het nog vol gaat houden dat monogamie instinctief/natuurlijk is.

Edit- niet lang dus :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2014 16:15:09 ]
pi_135680504

[ Bericht 50% gewijzigd door complicate op 19-01-2014 16:26:04 ]
pi_135680551
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:14 schreef Weissman het volgende:

[..]

Juist, dat probeer ik dus duidelijk te krijgen. :)

Even kijken hoe lang complicate het nog vol gaat houden dat monogamie instinctief/natuurlijk is.

Edit- niet lang dus :P
Zo te zien aan haar post boven je, zijn we het allemaal eens :+

edit: of toch niet? :D
pi_135680592
I rest my case...
  zondag 19 januari 2014 @ 16:18:49 #141
214255 Convergence
Procrastinator
pi_135680669
Mwa, gezien het hoge percentage overspel betwijfel ik het of monogamie echt zo'n unaniem intelligente oplossing is voor iedereen.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_135680833
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

edit: of toch niet? :D
Ja en Nee, ik zei seksuele aantrekkingskracht is iets natuurlijks, maar je hebt ook intelligentie gekregen die maakt dat het geheel meer is dan de som der delen. Je hebt altijd jouw intelligentie en je mag bepalen of je je laat leiden door jouw gevoelens of ratio. Een mens bestaat niet alleen uit lichaam en seksuele verlangens, maar heeft ook een brein die hem in staat stelt keuzes te maken. En gelukkig anders was er totaal geen orde in de maatschappij.
pi_135680879
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:22 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja en Nee, ik zei seksuele aantrekkingskracht is iets natuurlijks, maar je hebt ook intelligentie gekregen die maakt dat het geheel meer is dan de som der delen. Je hebt altijd jouw intelligentie en je mag bepalen of je je laat leiden door jouw gevoelens of ratio. Een mens bestaat niet alleen uit lichaam en seksuele verlangens, maar heeft ook een brein die hem in staat stelt keuzes te maken. En gelukkig anders was er totaal geen orde in de maatschappij.
:Y Ik denk wel dat wel allemaal hetzelfde bedoelen hoor, het is een keuze...
pi_135681429
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:01 schreef complicate het volgende:

[..]

Het kan alleen moelijker zijn als de ouders geen stabiele relatie hebben met elkaar . En zoals ik zei in mijn voorbeeld vond ik het frappant om in een gezin te komen waar de vader 10 kinderen had en 3 vrouwen waarvan hij zelfs de namen van zijn kinderen niet meer wist :') . Verder denk ik dat ik je wel gezegd heb wat ik versta onder een open opvoeding.
ik geloof niet zo dat een open opvoeding te maken heeft met de stabiliteit van een relatie.
Ik denk dat dat eerder te maken heeft met denkbeelden. Als je erg vast zit in je eigen denkwereld (monogaam is geweldig, polygaam is kut, of andersom) geef je je kind geen ruimte om een eigen oordeel te vellen. Dat kan in een goede óf slechte relatie voorkomen lijkt me.
compact en kleverig.
pi_135681559
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik geloof niet zo dat een open opvoeding te maken heeft met de stabiliteit van een relatie.
Ik denk dat dat eerder te maken heeft met denkbeelden. Als je erg vast zit in je eigen denkwereld (monogaam is geweldig, polygaam is kut, of andersom) geef je je kind geen ruimte om een eigen oordeel te vellen. Dat kan in een goede óf slechte relatie voorkomen lijkt me.
Daarom dus open opvoeding en geen zwart/wit opvoeding:
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:41 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Kind genuanceerd opvoeden zodat het later weloverwogen eigen keuzes kan maken op het vlak van religie of relatiebehoeften, zonder enige vorm van indoctrinatie. Denk ik.
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:25 schreef complicate het volgende:

Open opvoeding: wees het voorbeeld voor uw kind en laat uw kind niet denken dat er maar 1 optie is in het leven. Later mag het kind zelf bepalen wat bij hem/haar past.
Verder "Practice what you preach"-mentaliteit aan uw kind doorgeven. Stomme voorbeelden: als je aan uw kind zegt "roken is slecht, mag je echt niet doen", zorg er dan eerst voor dat je zelf niet rookt e.d. Of "je mag jouw zusje geen pijn doen", zorg er dan eerst voor dat je een stabiele relatie hebt met je man, dan zullen kinderen rap snappen wat kan en niet kan. Het is ook wel zo, dat een kind zelf altijd later (als ie volwassen is) zijn eigen waarde en normen zal trachten te vormen.
pi_135682292
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:40 schreef complicate het volgende:

[..]

Daarom dus open opvoeding en geen zwart/wit opvoeding:

[..]

[..]

ja, helemaal mee eens dus, maar dan snap ik nog steeds niet wat dat eigenlijk in een discussie over polygame relaties doet :')
compact en kleverig.
pi_135692402
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:29 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ook na een jaartje of 10 ? Blijft het dan nog steeds spannend ?

Of begrijp je dat sexuele trouw onrealistisch is voor mensen? :)
Ja hoor, ook na een jaartje of 10 kan het nogsteeds spannend zijn.

Dat onze relatie open is heeft daar niets mee te maken, het is ook echt niet zo dat we om de haverklap met anderen het bed delen, dat neemt maar zo'n klein deel van het totale seksleven in dat dat bar weinig invloed heeft.
Sterker nog, hadden we samen geen goed seksleven gehad dan was een open relatie helemaal geen goed plan geweest. Een open/poly relatie is net als kinderen nemen, nooit een goed idee om problemen op te lossen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135708684
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja hoor, ook na een jaartje of 10 kan het nogsteeds spannend zijn.

Dat onze relatie open is heeft daar niets mee te maken, het is ook echt niet zo dat we om de haverklap met anderen het bed delen, dat neemt maar zo'n klein deel van het totale seksleven in dat dat bar weinig invloed heeft.
Sterker nog, hadden we samen geen goed seksleven gehad dan was een open relatie helemaal geen goed plan geweest. Een open/poly relatie is net als kinderen nemen, nooit een goed idee om problemen op te lossen.
Oh, het kan absoluut wel, dat sluit ik niet uit.

Het ging me er meer om dat de user complicate beweerde dat het vanzelfsprekend was, dat als je 1 partner hebt voor de rest van je leven, de sex altijd goed zal zijn. Dat is in 99% van de gevallen niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 09:10:10 ]
  maandag 20 januari 2014 @ 09:24:27 #149
37295 Luigi
mario pls
pi_135709036
Even los van wat ik er zelf van zou vinden, heb pas De Eenzame Polygamist uitgelezen. Hierin vind polygamie meer plaats vanuit de geloofsgedachte zoals die bij de mormonen voorkomt bijvoorbeeld. Erg leuk boek dat ik iedereen kan aanraden die in dit onderwerp geinteresseerd is.

Mooi quote ook, tegen het eind van het boek.

quote:
"(...)Want dat was de basale waarheid die ze allen als leidraad voor hun leven hadden gekozen: dat liefde niet eindig was. Dat liefde zich onttrok aan de onbuigzame wetten van optellen en aftrekken; dat het geven van liefde aan de een, niet noodzakelijk betekende dat je die bij een ander weghaalde; dat het hart in zijn oneindige capaciteit (...) zich kon openen voor ieder die daar naar binnen wilde gaan (...)
pi_135709345
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:00 schreef Weissman het volgende:

Het ging me er meer om dat de user complicate beweerde dat het vanzelfsprekend was, dat als je 1 partner hebt voor de rest van je leven, de sex altijd goed zal zijn. Dat is in 99% van de gevallen niet zo.
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:22 schreef complicate het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')