abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135654672
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:00 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Hier gaat het me om, nu zing je een heel ander liedje...
Neen, je verstond mijn liedje niet! Dus snap je mijn punt nu, of moet ik verder uitleggen?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_135654722
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:00 schreef complicate het volgende:

[..]

Neen, je verstond mijn liedje niet! Dus snap je mijn punt nu, of moet ik verder uitleggen?
Je hebt je liedje niet goed gezongen. Je doelde toch heel specifiek op open/poly in je liedje...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135654770
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt je liedje niet goed gezongen. Je doelde toch heel specifiek op open/poly in je liedje...
Euuh ja vandaar in mijn laatste reactie de nuace op "grotere kans'.
pi_135666895
Om in te gaan op de TT; draai het om. Is een monogame relatie geen fabeltje? De grootste oorzaak van scheidingen zijn nog steeds (monogame) huwelijken. ;) :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:12 schreef Mystikvm het volgende:
Ja, want iemand die niet als jij denkt, daar moet wel iets mis mee zijn.
Ooit dacht een man uit Oostenrijk hetzelfde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135669611
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:02 schreef NitraatPoep het volgende:
Ik ben regelmatig verliefd op meerdere personen tegelijk, maar moet er niet aan denken om daar daadwerkelijk iets mee te doen.
Dat snap ik dus niet, ik snap wel dat je van iemand kan houden en verliefd wordt op een ander,
als je in een monogame relatie zit is dat trouwens alleen maar klote, want je kan er niks mee :')
of je moet de ander gaan bedriegen of je relatie naar de klote helpen.

Dat je van meerdere personen tegelijk kan houden snap ik dan weer wel, want je houdt niet
alleen van je partner maar meestal toch ook wel van andere mensen, Ouders, broers, zussen
etc. en kinderen natuurlijk als je die hebt.
pi_135669652
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 08:00 schreef Weissman het volgende:
Om in te gaan op de TT; draai het om. Is een monogame relatie geen fabeltje? De grootste oorzaak van scheidingen zijn nog steeds (monogame) huwelijken. ;) :P

[..]

Nee, de grootste oorzaak is dat mensen in een monogaam huwelijk vreemd gaan denk ik.
pi_135669970
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, de grootste oorzaak is dat mensen in een monogaam huwelijk vreemd gaan denk ik.
Je kan niet scheiden als je niet getrouwd bent he :')
pi_135670009
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:00 schreef Weissman het volgende:

[..]

Je kan niet scheiden als je niet getrouwd bent he :')
Nou ja, je had het toch over huwelijken. monogame relaties gaan ook vaak naar de klote door
vreemdgaan, je snapt toch wel wat ik bedoel... :P
pi_135670089
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:54 schreef complicate het volgende:

[..]

Verder mag je alle gevolgen van een open/poly relatie niet onderschatten. Zeker voor partners die al kinderen hebben. Maar goed ieder zijn ding. :)
wat zijn die gevolgen dan? Zeker voor de kinderen?
compact en kleverig.
pi_135670396
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:02 schreef complicate het volgende:

[..]

Euuh ja vandaar in mijn laatste reactie de nuace op "grotere kans'.
ik geloof dat die kans zeker groter is wanneer een van beide partners er niet achter staat en mee gaat in een open/poly relatie omdat ze bang zijn om hun partner kwijt te raken (dat heb ik om me heen zien gebeuren) maar niet als beide partners het willen en er blij mee zijn.
Ook geloof ik niet dat het iets te maken heeft (of iig hóeft te hebben) met iets missen in je relatie. Je kan het zien als een aanvulling, maar dat vinden veel mensen moeilijk te begrijpen geloof ik.
compact en kleverig.
pi_135670431
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

nee, geldissues staan geloof ik op 1. Vreemdgaan iig niet.
compact en kleverig.
pi_135671238
Waarom zou het in godsnaam niet kunnen ?
pi_135671653
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou ja, je had het toch over huwelijken. monogame relaties gaan ook vaak naar de klote door
vreemdgaan, je snapt toch wel wat ik bedoel... :P
En wat is de oorzaak van vreemdgaan? Lange-termijn-sexuele-verwachtingen, toch ?
pi_135673949
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 08:00 schreef Weissman het volgende:

Het feit dat mensen scheiden heeft meer te maken met veel factoren en niet met "monogamie". Zoals de verkeerde ingesteldheid van de meeste mensen als ze in het huwelijksbootje stappen en het niet verstaan van het concept huwelijk! Zo heb je van die mensen die denken dat ze een ander mogen bezitten eenmaal het op papier staat "je bent MIJN vrouw" , denken ze letterlijk aan "MIJN". En uiteraard zijn er veel redenen waarom het misgaat in een huwelijk. Ligt vaak aan de misvatting over het concept "huwelijk". :)

Volgens mij zjn mensen die scheiden vooral mensen die uit verkeerde redenen in het huwelijksbootje stappen. Zo heb je dus mensen die trouwen om fiscale voordelen te halen :'). Als je hier in België getrouwd bent en je hebt 4 kinderen ben je bijna belastingvrij. Helaas dat een kind in dat verband op de wereld moet komen. En dan zwijg ik over het aantal mensen die aan kinderen beginnen om hun relatie te "redden". :') . En dan zijn er ook nog mensen die dan niet gaan scheiden omdat het "huwelijk" voordelen heeft :') terwijl ze dood ongelukkig zijn.

Andere grootste oorzaak van scheidingen dat niets te maken heeft met monogamie, is uiteraard, de financiele situatie en of vermogen van beide partners. Als je trouwt met een parnter die niet kan omgaan met geld of sterker nog die al schulden had voor het huwelijk en jullie hebben geen huwelijkcontranct dan mag je snel romantisme vergeten. En zo kan ik doorgaan. Dus in mijn visie heeft scheiden niets met het niet "kunnen monogaam" zijn, maar eerder met de verkeerde ingesteldheid mensen die daaraan beginnen. Je kunt niet eeuwig faken dat je van iemand houdt, daarom gaat het fout als je het uit de verkeerde/foute reden met iemand gaat trouwen! oO<

Verder zie je dat ook vaak dat er koppels zijn die 7 à 10 jaar samenwonen en echt gelukkig zijn in een monogame relatie en nadat ze besluiten te trouwen dat hun huwelijk zelfs geen 1 jaar standhoudt. Waarom?.....zelfde factoren als hierboven omschreven en nog veel meer. Dus in mijn visie bestaat er geen casual verband tussen scheiden en monogamie.

Monogamie :9 _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door complicate op 19-01-2014 14:02:26 ]
pi_135674422
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat zijn die gevolgen dan? Zeker voor de kinderen?
Ja.
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik geloof dat die kans zeker groter is wanneer een van beide partners er niet achter staat en mee gaat in een open/poly relatie omdat ze bang zijn om hun partner kwijt te raken (dat heb ik om me heen zien gebeuren) maar niet als beide partners het willen en er blij mee zijn.
Ook geloof ik niet dat het iets te maken heeft (of iig hóeft te hebben) met iets missen in je relatie. Je kan het zien als een aanvulling, maar dat vinden veel mensen moeilijk te begrijpen geloof ik.
Exact wat ik min of meer zei, zolang beide partners weten wat ze doen, willen en geen schade berokkenen aan het kind is er verder geen probleem. Het kind moet dan wel open opgevoed worden etc.Verder is monogamie en polygamie een persoonlijke questie, de ene vindt dat kunnen de andere niet. Gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden anders was de wereld maar saai :+
pi_135674694
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:09 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Exact wat ik min of meer zei, zolang beide partners weten wat ze doen, willen en geen schade berokkenen aan het kind is er verder geen probleem. Het kind moet dan wel open opgevoed worden etc.Verder is monogamie en polygamie een persoonlijke questie, de ene vindt dat kunnen de andere niet. Gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden anders was de wereld maar saai :+
Ik vroeg wat de gevolgen zijn, daar kun je geen gesloten antwoord op geven...

En ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een open opvoeding
compact en kleverig.
pi_135675047
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik vroeg wat de gevolgen zijn, daar kun je geen gesloten antwoord op geven...

Zelfde gevolgen als gevolgen dat ik omschreven heb voor polygame/open relaties.

Open opvoeding: wees het voorbeeld voor uw kind en laat uw kind niet denken dat er maar 1 optie is in het leven. Later mag het kind zelf bepalen wat bij hem/haar past.
Verder "Practice what you preach"-mentaliteit aan uw kind doorgeven. Stomme voorbeelden: als je aan uw kind zegt "roken is slecht, mag je echt niet doen", zorg er dan eerst voor dat je zelf niet rookt e.d. Of "je mag jouw zusje geen pijn doen", zorg er dan eerst voor dat je een stabiele relatie hebt met je man, dan zullen kinderen rap snappen wat kan en niet kan. Het is ook wel zo, dat een kind zelf altijd later (als ie volwassen is) zijn eigen waarde en normen zal trachten te vormen.
pi_135675502
Als je een polygame/open relatie aangaat kan het wel zijn gevolgen hebben op vlak van rechten en plichten. Voorbeeld waarom men zelfs nu bij ons (België) met polygamie tracht rekening te houden.

http://www.n-va.be/nieuws(...)an-onze-basisrechten

héél recente bron!

Edit: ik hoop dat het duidelijk is voor iedereen dat titel van het artikel én het artikel wat nuance leggen van het al dan niet kunnen van polygamie :).

[ Bericht 1% gewijzigd door complicate op 19-01-2014 14:56:18 ]
pi_135675686
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

Kind genuanceerd opvoeden zodat het later weloverwogen eigen keuzes kan maken op het vlak van religie of relatiebehoeften, zonder enige vorm van indoctrinatie. Denk ik.
pi_135675751
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:41 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Kind genuanceerd opvoeden zodat het later weloverwogen eigen keuzes kan maken op het vlak van religie of relatiebehoeften, zonder enige vorm van indoctrinatie. Denk ik.
Dat dus ook. :Y
pi_135675767
Verder moet een ieder fijn voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Maar dring niets op aan anderen. Dat zie ik sommigen in dit topic wel enigszins doen, wat natuurlijk niet terecht is omdat er weinig meer persoonlijke voorkeuren bestaan dan dit subject. :s)
pi_135675851
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:42 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Verder moet een ieder fijn voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Maar dring niets op aan anderen. Dat zie ik sommigen in dit topic wel enigszins doen, wat natuurlijk niet terecht is omdat er weinig meer persoonlijke voorkeuren bestaan dan dit subject. :s)
Dat vind ik dus ook, mensen zouden respect moeten tonen voor elkaar ook als ze verschillen van mening en of voorkeur :s)
pi_135677290
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, geldissues staan geloof ik op 1. Vreemdgaan iig niet.
ah... dat wil ik best geloven, zal vreemdgaan wel ergens op de tweede of derde plaats staan dan.
pi_135677356
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:59 schreef Weissman het volgende:

[..]

En wat is de oorzaak van vreemdgaan? Lange-termijn-sexuele-verwachtingen, toch ?
Neu, ik denk verliefdheid, maar misschien ben ik te romantisch in dat soort dingen :+
pi_135678089
Mensen hebben het volgens me moeilijk en of geen tijd om het vlam in hun seksuele relatie te houden. Sommigen zijn meer met zichzelf bezig , daarom dooft het seksuele vlammetje uit. Als je romantisch en gezond bent, dan maak je gewoon tijd voor regelmatig seks. :9 O+
pi_135678258
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:25 schreef complicate het volgende:
Mensen hebben het volgens me moeilijk en of geen tijd om het vlam in hun seksuele relatie te houden. Sommigen zijn meer met zichzelf bezig , daarom dooft het seksuele vlammetje uit. Als je romantisch en gezond bent, dan maak je gewoon tijd voor regelmatig seks. :9 O+
Ook na een jaartje of 10 ? Blijft het dan nog steeds spannend ?

Of begrijp je dat sexuele trouw onrealistisch is voor mensen? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2014 15:29:52 ]
pi_135678466
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:29 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ook na een jaartje of 10 ? Blijft het dan nog steeds spannend ?

Of begrijp je dat sexuele trouw onrealistisch is voor mensen? :)
Ik laat je iets weten als ik na 10 jaar nog met dezelfde partner regelmatig seks heb. Nu kan ik dat niet weten hé, maar waarom zou het niet kunnen want je kan immers altijd je partner herontdekken :9 etc. En jij?
pi_135678497
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:25 schreef complicate het volgende:

[..]

Zelfde gevolgen als gevolgen dat ik omschreven heb voor polygame/open relaties.

Open opvoeding: wees het voorbeeld voor uw kind en laat uw kind niet denken dat er maar 1 optie is in het leven. Later mag het kind zelf bepalen wat bij hem/haar past.
Verder "Practice what you preach"-mentaliteit aan uw kind doorgeven. Stomme voorbeelden: als je aan uw kind zegt "roken is slecht, mag je echt niet doen", zorg er dan eerst voor dat je zelf niet rookt e.d. Of "je mag jouw zusje geen pijn doen", zorg er dan eerst voor dat je een stabiele relatie hebt met je man, dan zullen kinderen rap snappen wat kan en niet kan. Het is ook wel zo, dat een kind zelf altijd later (als ie volwassen is) zijn eigen waarde en normen zal trachten te vormen.
ik snap niet zo goed waarom je dat zo benadrukt als het gaat om n polygame relatie, dat is toch logisch en geldt toch altijd? Waarom die nadruk in dit geval? Vind het overkomen alsof je verwacht dat mensen in n open of polygame relatie daar meer moeite mee zullen hebben dan in n monogame relatie... Kan best dat ik dat verkeerd begrijp overigens.
compact en kleverig.
pi_135678646
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik snap niet zo goed waarom je dat zo benadrukt als het gaat om n polygame relatie, dat is toch logisch en geldt toch altijd? Waarom die nadruk in dit geval? Vind het overkomen alsof je verwacht dat mensen in n open of polygame relatie daar meer moeite mee zullen hebben dan in n monogame relatie... Kan best dat ik dat verkeerd begrijp overigens.
Als jij gelukkig bent in een polygame/open relatie en jij vindt dat er geen gevolgen zijn en ik zeg dat ik voor monogamie ben en dat ik heel gelukkig ben, dan is er toch geen probleem , want we zijn alletwee gelukkig *O*

Waarom zou ik je moeten overtuigen dat een monogame relatie beter is? het is niet omdat het voor mij zo is dat het ook zo voor jou moet zijn! Of waarom zou jij mij moeten overtuigen dat poly realiteit is?ik heb respect voor iedereen zolang je elkaar respecteert en geen schade berokkent aan derde.
pi_135678925
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:34 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik laat je iets weten als ik na 10 jaar nog met dezelfde partner regelmatig seks heb. Nu kan ik dat niet weten hé, maar waarom zou het niet kunnen want je kan immers altijd je partner herontdekken :9 etc. En jij?
Je kan ook leren van de fouten van een ander :') Dit klinkt alsof je het wiel opnieuw wilt uitvinden. Als je je wat zou verdiepen in seksuele psychologie en de werking van de hersenen zou je al een duidelijker beeld hebben, daar hoef je niet 10 jaar voor te wachten :)
pi_135679008
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:42 schreef Weissman het volgende:

[..]

Je kan ook leren van de fouten van een ander :') Dit klinkt alsof je het wiel opnieuw wilt uitvinden. Als je je wat zou verdiepen in seksuele psychologie en de werking van de hersenen zou je al een duidelijker beeld hebben, daar hoef je niet 10 jaar voor te wachten :)
Ok in plaats van mij een cursus te geven kan je mij ook uitleggen waarom jij denkt dat het niet kan.

BEN BENIEUWD______ :s)
pi_135679088
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:44 schreef complicate het volgende:

[..]

Ok in plaats van mij een cursus te geven kan je mij ook uitleggen waarom jij denkt dat het niet kan.

Ik zeg niet dat het niet kan, ik probeer je alleen duidelijk te maken waarom monogamie niet natuurlijk is voor een mens.
pi_135679131
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:44 schreef complicate het volgende:

[..]

Ok in plaats van mij een cursus te geven kan je mij ook uitleggen waarom jij denkt dat het niet kan. Seks met je partner als je 16 bent is anders dan als 26 bent of als jullie 56 zijn.

Het wordt vooral MINDER :+
pi_135679153
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:45 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet kan, ik probeer je alleen duidelijk te maken waarom monogamie niet natuurlijk is voor een mens.
Bron :P ?
pi_135679184
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het wordt vooral MINDER :+
Ervaring? :o
pi_135679260
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:47 schreef complicate het volgende:

[..]

Ervaring? :o
Ja :D ik ben toevallig zo iemand die vanaf 16 jaar sex heeft met dezelfde partner, al ben ik dan
nog geen 56 jaar, maar wel een 40 plusser :+
pi_135679355
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja :D ik ben toevallig zo iemand die vanaf 16 jaar sex heeft met dezelfde partner, al ben ik dan
nog geen 56 jaar, maar wel een 40 plusser :+
Oh dan was mijn voorbeeldje er niet naast :@
Dus minder aangetrokken tot je partner? Of nog steeds even romantisch O+
Oh ja je zei, niet dus -O-
pi_135679391
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:50 schreef complicate het volgende:

[..]

Oh dan was mijn voorbeeldje er niet naast :@
Dus minder aangetrokken tot je partner? Of nog steeds even romantisch O+
Oh ja je zei, niet dus -O-
Het wordt een béétje broer en zus als je niet uitkijkt :P
pi_135679392
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:46 schreef complicate het volgende:
Bron :P ?
Vermoedelijk ben je aan het trollen maar toch ga ik er op in.

Kijk eens om je heen.

Als monogamie ''natuurlijk'' zou zijn, zouden we 1 persoon ontmoeten en nooit meer sexuele behoefte hebben aan een ander. We zouden ook geen relatie-concepten of ingewikkelde contracten nodig hebben zoals ''het huwelijk''. Ook zou het idee van ''vreemdgaan'' niet bestaan.

We zouden 1 persoon ontmoeten, en nooit meer bij die persoon weggaan en nooit meer sexuele verlangens voor iemand anders dan onze partner voelen. Gebeurt dat ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2014 15:51:42 ]
pi_135679442
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het wordt een béétje broer en zus als je niet uitkijkt :P
Maar ik vermoed dat jij wel de kunst hebt om het vlammetje niet uit te doven. Nieuwe sexy lingerie enzo , paaldansen voor hem :9 O+
pi_135679492
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:52 schreef complicate het volgende:

[..]

Maar ik vermoed dat jij wel de kunst hebt om het vlammetje niet uit te doven. Nieuwe lingerie enzo , paaldansen voor hem :9 O+
Ga heen met je paaldansen, daar begin ik niet aan _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')