Neen, je verstond mijn liedje niet! Dus snap je mijn punt nu, of moet ik verder uitleggen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:00 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Hier gaat het me om, nu zing je een heel ander liedje...
Je hebt je liedje niet goed gezongen. Je doelde toch heel specifiek op open/poly in je liedje...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:00 schreef complicate het volgende:
[..]
Neen, je verstond mijn liedje niet! Dus snap je mijn punt nu, of moet ik verder uitleggen?
Euuh ja vandaar in mijn laatste reactie de nuace op "grotere kans'.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt je liedje niet goed gezongen. Je doelde toch heel specifiek op open/poly in je liedje...
Ooit dacht een man uit Oostenrijk hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:12 schreef Mystikvm het volgende:
Ja, want iemand die niet als jij denkt, daar moet wel iets mis mee zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat snap ik dus niet, ik snap wel dat je van iemand kan houden en verliefd wordt op een ander,quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:02 schreef NitraatPoep het volgende:
Ik ben regelmatig verliefd op meerdere personen tegelijk, maar moet er niet aan denken om daar daadwerkelijk iets mee te doen.
Nee, de grootste oorzaak is dat mensen in een monogaam huwelijk vreemd gaan denk ik.quote:Op zondag 19 januari 2014 08:00 schreef Weissman het volgende:
Om in te gaan op de TT; draai het om. Is een monogame relatie geen fabeltje? De grootste oorzaak van scheidingen zijn nog steeds (monogame) huwelijken.![]()
[..]
Je kan niet scheiden als je niet getrouwd bent hequote:Op zondag 19 januari 2014 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, de grootste oorzaak is dat mensen in een monogaam huwelijk vreemd gaan denk ik.
Nou ja, je had het toch over huwelijken. monogame relaties gaan ook vaak naar de klote doorquote:Op zondag 19 januari 2014 12:00 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je kan niet scheiden als je niet getrouwd bent he
wat zijn die gevolgen dan? Zeker voor de kinderen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:54 schreef complicate het volgende:
[..]
Verder mag je alle gevolgen van een open/poly relatie niet onderschatten. Zeker voor partners die al kinderen hebben. Maar goed ieder zijn ding.
ik geloof dat die kans zeker groter is wanneer een van beide partners er niet achter staat en mee gaat in een open/poly relatie omdat ze bang zijn om hun partner kwijt te raken (dat heb ik om me heen zien gebeuren) maar niet als beide partners het willen en er blij mee zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:02 schreef complicate het volgende:
[..]
Euuh ja vandaar in mijn laatste reactie de nuace op "grotere kans'.
nee, geldissues staan geloof ik op 1. Vreemdgaan iig niet.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, de grootste oorzaak is dat mensen in een monogaam huwelijk vreemd gaan denk ik.
En wat is de oorzaak van vreemdgaan? Lange-termijn-sexuele-verwachtingen, toch ?quote:Op zondag 19 januari 2014 12:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja, je had het toch over huwelijken. monogame relaties gaan ook vaak naar de klote door
vreemdgaan, je snapt toch wel wat ik bedoel...
Het feit dat mensen scheiden heeft meer te maken met veel factoren en niet met "monogamie". Zoals de verkeerde ingesteldheid van de meeste mensen als ze in het huwelijksbootje stappen en het niet verstaan van het concept huwelijk! Zo heb je van die mensen die denken dat ze een ander mogen bezitten eenmaal het op papier staat "je bent MIJN vrouw" , denken ze letterlijk aan "MIJN". En uiteraard zijn er veel redenen waarom het misgaat in een huwelijk. Ligt vaak aan de misvatting over het concept "huwelijk".quote:Op zondag 19 januari 2014 08:00 schreef Weissman het volgende:
Om in te gaan op de TT; draai het om. Is een monogame relatie geen fabeltje? De grootste oorzaak van scheidingen zijn nog steeds (monogame) huwelijken.![]()
Ja.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat zijn die gevolgen dan? Zeker voor de kinderen?
Exact wat ik min of meer zei, zolang beide partners weten wat ze doen, willen en geen schade berokkenen aan het kind is er verder geen probleem. Het kind moet dan wel open opgevoed worden etc.Verder is monogamie en polygamie een persoonlijke questie, de ene vindt dat kunnen de andere niet. Gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden anders was de wereld maar saaiquote:Op zondag 19 januari 2014 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik geloof dat die kans zeker groter is wanneer een van beide partners er niet achter staat en mee gaat in een open/poly relatie omdat ze bang zijn om hun partner kwijt te raken (dat heb ik om me heen zien gebeuren) maar niet als beide partners het willen en er blij mee zijn.
Ook geloof ik niet dat het iets te maken heeft (of iig hóeft te hebben) met iets missen in je relatie. Je kan het zien als een aanvulling, maar dat vinden veel mensen moeilijk te begrijpen geloof ik.
Ik vroeg wat de gevolgen zijn, daar kun je geen gesloten antwoord op geven...quote:Op zondag 19 januari 2014 14:09 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Exact wat ik min of meer zei, zolang beide partners weten wat ze doen, willen en geen schade berokkenen aan het kind is er verder geen probleem. Het kind moet dan wel open opgevoed worden etc.Verder is monogamie en polygamie een persoonlijke questie, de ene vindt dat kunnen de andere niet. Gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden anders was de wereld maar saai
Zelfde gevolgen als gevolgen dat ik omschreven heb voor polygame/open relaties.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vroeg wat de gevolgen zijn, daar kun je geen gesloten antwoord op geven...
En ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een open opvoeding
Kind genuanceerd opvoeden zodat het later weloverwogen eigen keuzes kan maken op het vlak van religie of relatiebehoeften, zonder enige vorm van indoctrinatie. Denk ik.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
En ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een open opvoeding
Dat dus ook.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:41 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Kind genuanceerd opvoeden zodat het later weloverwogen eigen keuzes kan maken op het vlak van religie of relatiebehoeften, zonder enige vorm van indoctrinatie. Denk ik.
Dat vind ik dus ook, mensen zouden respect moeten tonen voor elkaar ook als ze verschillen van mening en of voorkeurquote:Op zondag 19 januari 2014 14:42 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Verder moet een ieder fijn voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Maar dring niets op aan anderen. Dat zie ik sommigen in dit topic wel enigszins doen, wat natuurlijk niet terecht is omdat er weinig meer persoonlijke voorkeuren bestaan dan dit subject.
ah... dat wil ik best geloven, zal vreemdgaan wel ergens op de tweede of derde plaats staan dan.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, geldissues staan geloof ik op 1. Vreemdgaan iig niet.
Neu, ik denk verliefdheid, maar misschien ben ik te romantisch in dat soort dingenquote:Op zondag 19 januari 2014 12:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
En wat is de oorzaak van vreemdgaan? Lange-termijn-sexuele-verwachtingen, toch ?
Ook na een jaartje of 10 ? Blijft het dan nog steeds spannend ?quote:Op zondag 19 januari 2014 15:25 schreef complicate het volgende:
Mensen hebben het volgens me moeilijk en of geen tijd om het vlam in hun seksuele relatie te houden. Sommigen zijn meer met zichzelf bezig , daarom dooft het seksuele vlammetje uit. Als je romantisch en gezond bent, dan maak je gewoon tijd voor regelmatig seks.![]()
Ik laat je iets weten als ik na 10 jaar nog met dezelfde partner regelmatig seks heb. Nu kan ik dat niet weten hé, maar waarom zou het niet kunnen want je kan immers altijd je partner herontdekkenquote:Op zondag 19 januari 2014 15:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ook na een jaartje of 10 ? Blijft het dan nog steeds spannend ?
Of begrijp je dat sexuele trouw onrealistisch is voor mensen?
ik snap niet zo goed waarom je dat zo benadrukt als het gaat om n polygame relatie, dat is toch logisch en geldt toch altijd? Waarom die nadruk in dit geval? Vind het overkomen alsof je verwacht dat mensen in n open of polygame relatie daar meer moeite mee zullen hebben dan in n monogame relatie... Kan best dat ik dat verkeerd begrijp overigens.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:25 schreef complicate het volgende:
[..]
Zelfde gevolgen als gevolgen dat ik omschreven heb voor polygame/open relaties.
Open opvoeding: wees het voorbeeld voor uw kind en laat uw kind niet denken dat er maar 1 optie is in het leven. Later mag het kind zelf bepalen wat bij hem/haar past.
Verder "Practice what you preach"-mentaliteit aan uw kind doorgeven. Stomme voorbeelden: als je aan uw kind zegt "roken is slecht, mag je echt niet doen", zorg er dan eerst voor dat je zelf niet rookt e.d. Of "je mag jouw zusje geen pijn doen", zorg er dan eerst voor dat je een stabiele relatie hebt met je man, dan zullen kinderen rap snappen wat kan en niet kan. Het is ook wel zo, dat een kind zelf altijd later (als ie volwassen is) zijn eigen waarde en normen zal trachten te vormen.
Als jij gelukkig bent in een polygame/open relatie en jij vindt dat er geen gevolgen zijn en ik zeg dat ik voor monogamie ben en dat ik heel gelukkig ben, dan is er toch geen probleem , want we zijn alletwee gelukkigquote:Op zondag 19 januari 2014 15:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed waarom je dat zo benadrukt als het gaat om n polygame relatie, dat is toch logisch en geldt toch altijd? Waarom die nadruk in dit geval? Vind het overkomen alsof je verwacht dat mensen in n open of polygame relatie daar meer moeite mee zullen hebben dan in n monogame relatie... Kan best dat ik dat verkeerd begrijp overigens.
Je kan ook leren van de fouten van een anderquote:Op zondag 19 januari 2014 15:34 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik laat je iets weten als ik na 10 jaar nog met dezelfde partner regelmatig seks heb. Nu kan ik dat niet weten hé, maar waarom zou het niet kunnen want je kan immers altijd je partner herontdekkenetc. En jij?
Ok in plaats van mij een cursus te geven kan je mij ook uitleggen waarom jij denkt dat het niet kan.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je kan ook leren van de fouten van een anderDit klinkt alsof je het wiel opnieuw wilt uitvinden. Als je je wat zou verdiepen in seksuele psychologie en de werking van de hersenen zou je al een duidelijker beeld hebben, daar hoef je niet 10 jaar voor te wachten
Ik zeg niet dat het niet kan, ik probeer je alleen duidelijk te maken waarom monogamie niet natuurlijk is voor een mens.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:44 schreef complicate het volgende:
[..]
Ok in plaats van mij een cursus te geven kan je mij ook uitleggen waarom jij denkt dat het niet kan.
BEN BENIEUWD______
Het wordt vooral MINDERquote:Op zondag 19 januari 2014 15:44 schreef complicate het volgende:
[..]
Ok in plaats van mij een cursus te geven kan je mij ook uitleggen waarom jij denkt dat het niet kan. Seks met je partner als je 16 bent is anders dan als 26 bent of als jullie 56 zijn.
BEN BENIEUWD______
Bronquote:Op zondag 19 januari 2014 15:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan, ik probeer je alleen duidelijk te maken waarom monogamie niet natuurlijk is voor een mens.
Ervaring?quote:Op zondag 19 januari 2014 15:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het wordt vooral MINDER
Jaquote:
Oh dan was mijn voorbeeldje er niet naastquote:Op zondag 19 januari 2014 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jaik ben toevallig zo iemand die vanaf 16 jaar sex heeft met dezelfde partner, al ben ik dan
nog geen 56 jaar, maar wel een 40 plusser
Het wordt een béétje broer en zus als je niet uitkijktquote:Op zondag 19 januari 2014 15:50 schreef complicate het volgende:
[..]
Oh dan was mijn voorbeeldje er niet naast![]()
Dus minder aangetrokken tot je partner? Of nog steeds even romantisch![]()
Oh ja je zei, niet dus
Vermoedelijk ben je aan het trollen maar toch ga ik er op in.quote:
Maar ik vermoed dat jij wel de kunst hebt om het vlammetje niet uit te doven. Nieuwe sexy lingerie enzo , paaldansen voor hemquote:Op zondag 19 januari 2014 15:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het wordt een béétje broer en zus als je niet uitkijkt
Ga heen met je paaldansen, daar begin ik niet aanquote:Op zondag 19 januari 2014 15:52 schreef complicate het volgende:
[..]
Maar ik vermoed dat jij wel de kunst hebt om het vlammetje niet uit te doven. Nieuwe lingerie enzo , paaldansen voor hem![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |