Beetje weinig info over de huidige situatie.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:52 schreef Nico987 het volgende:
IK wil boven mijn eettafel 2 lampen die ik kan dimmen, alleen op de muur heb ik daar geen plaats voor zonder een extra gat te moeten maken, in het kader van dat ik het graag heel wil laten wil ik dat dus voorkomen.
Dit is een dure oplossing maar wel een oplossing die volgens mij het minste werk is.. dan kun je ook nog beide lampen apart dimmen, en zelfs ook 1 lamp aan en 1 uitquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:15 schreef kovenant het volgende:
Dimbare lamp fitting van klik-aan-klik uit werkt met afstands bediening.
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/fitting-dimmer-afr-100/
is het geen optie om die andere lamp ook te dimmen dan? je hebt nml ook dubbele dimmers die in 1 wcd gaan..quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:43 schreef Nico987 het volgende:
hoi Goed_volk, ja de armatuur zit in een centraal doos en idd een wandschakelaar, maar dit is een dubbele schakelaar.. dus er is geen ruimte voor een dimmer op de wand bij de schakelaar.
die achterplaat uitboren zou kunnen, maar is niet echt zoals het hoort..
Dit inderdaad. Gewoon een dubbele dimmer erin en problem solved.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:49 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
is het geen optie om die andere lamp ook te dimmen dan? je hebt nml ook dubbele dimmers die in 1 wcd gaan..
Interessant. Hoe je dus ook geen andere fitting te plaatsen? Alleen de lamp erin draaien? LED?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:05 schreef usernaamvergeten het volgende:
Volgens mij heb je van die lampen die je gewoon kan dimmen met een afstandsbediening, misschien moet je daar eens naar kijken. Hoef je niks aan de installatie zelf te wijzigen, alleen andere lampen indraaien.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Interessant. Hoe je dus ook geen andere fitting te plaatsen? Alleen de lamp erin draaien? LED?
quote:LED-lamp A65 E27 10W peer warmwit - deze informatie helpt u bij het kiezen en kopen van het juiste product bij de online shop Conrad.nl:
Double-Click: dimmen zonder dimmer! De Double-Click-functie van deze ledlamp maakt van uw lichtschakelaar een stemmingsmaker: met een simpele druk op de knop brandt het licht zoals gebruikelijk op volle sterkte. Het heldere en warmwitte licht van de LEDON-lamp lijkt op dat van een klassieke gloeilamp tot 60 watt, het verbruik ligt echter bij slechts 10 watt. Als u de lichtschakelaar met ingeschakeld licht twee keer kort na elkaar indrukt, verlaagt u de helderheid tot 30 procent. Dit zachte licht geeft uw thuis een gezellige sfeer. Dubbel zo zuinig hierbij: u verbruikt minder stroom en hebt voor het dimmen geen aparte installatie nodig. Gebruik de genialiteit van deze energiezuinige lamp! Comfort en milieubewustzijn komen met de Double-Click ledlamp van LEDON tot elkaar.
Andere lamp is halogeen en niet dimbaar. Dus helaas.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Gewoon een dubbele dimmer erin en problem solved.
Die ken ik zijn behoorlijk duur, nadeeltje tegenover een dimbare fitting is dat lampen nooit het beloofde antal branfuren halen, die vervang je dus eerder. Dan worden ze duurder dan die fittingen. Je zal natuurlijk ook net zien dat die kleur lamp niet meer bestaat dus moet ik er in mijn geval 2 kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Interessant. Hoe je dus ook geen andere fitting te plaatsen? Alleen de lamp erin draaien? LED?
vervang je de lamp.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:34 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Andere lamp is halogeen en niet dimbaar. Dus helaas.
Misschien heb ik die lamp net gekocht omdat ik die mooi vind... lekker makkelijk, ik woon in een huis waar ik gewoon iets goeds wil maken en niet een ikea lampje van 2 tientjes heb..quote:
Voor halogeen zijn speciale dimmers. Die werken ook voor 'normale' lampen. Dat zou een mogelijkheid kunnen bieden. Check het even bij de lokale dhz of google.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:34 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Andere lamp is halogeen en niet dimbaar. Dus helaas.
Wat wil je nou wel dan. Er zijn al verschillende opties gegeven. Je ketst alles af en ook nog met argumenten. Zoals ik het nu ziet weet je er zelf voldoende vanaf. Sommige dingen mogen dan een prijskaartje hebben, maar dan is je probleem wel opgelost.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:13 schreef Nico987 het volgende:
maar ik wil die lamp helemaal niet dimmen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |