quote:DEN HAAG - Een jonge diabetespatiënte krijgt vrijdag de schrik van haar leven, als ze door een bezoek aan de HEMA aan de Grote Marktstraat in de cel belandt.
Het verhaal begint wanneer de 17-jarige Yosra Aajir, die samen met haar vriendin in de winkel loopt, een hyper krijgt. Dat is een te hoge bloedsuikerspiegel. Yosra: ‘Ik voelde me niet goed, dus ik ging even een paskamer in om m’n bloed te prikken. Mijn bloedmeter gaf aan dat mijn bloed 33,3, was. Dat is veel te hoog. Dus ik trok mijn broek omlaag om insuline te spuiten. Bij het spuiten had ik urineverlies. Dat kan voorkomen bij mensen met diabetes.’ Op dat moment trekken twee beveiligers het gordijn van het pashokje open. ‘Ze zeiden: Hé jij daar, je bent drugs aan het spuiten en je vernielt onze winkel door de urine’, aldus Yosra.
De 17-jarige wordt meegenomen naar het kantoortje van de HEMA, terwijl haar vriendin probeert uit te leggen dat Yosra suikerziekte heeft. Maar volgens Yosra wordt er niet geluisterd. In alle hectiek weten de vriendinnen contact te leggen met een familielid, die snel de moeder van Yosra belt. Die gaat zo snel mogelijk richting de HEMA.
Ondertussen probeert Yosra te achterhalen wat er gaat gebeuren, maar ze wordt naar eigen zeggen genegeerd. Dan ziet Yosra haar moeder door het raam in de deur. ‘Ik stond op en vroeg of ik even naar mijn moeder mocht gaan. Toen hebben ze mij met twee man tegen de muur aangeduwd’, zegt ze. ‘Ik zei: Laat me met rust! Kun je me alsjeblieft niet zo behandelen? Maar ze bleven doorgaan. Mijn moeder klopte op de deur en zei: Nee, niet doen, niet doen!' Yosra verzucht: 'Ze hebben me mishandeld.’
Vast op het bureau
Yosra wordt vervolgens door agenten meegenomen naar het politiebureau. ‘Ik ben aangehouden voor winkelvernieling, door de urine’, zegt Yosra. ‘Ik zat vier uurtjes vast op het bureau Jan Hendrikstraat. Toen ik mijn medicijnen liet zien, zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.’ Ook krijgt Yosra van de HEMA een boete van 50 euro wegens ‘vernieling’. Het zou gaan om schoonmaakkosten. Ze vindt dat absurd: ‘Mijn vriendin heeft alles schoongemaakt met haar eigen handen.’
Een dag na het incident is Yosra naar het Westeinde ziekenhuis geweest voor een doktersverklaring. De arts maakt melding van hematomen (bloeduitstortingen) en zwellingen op beide bovenarmen.
‘Vervelend incident’
De HEMA vindt het incident ‘vervelend’, zo laat woordvoerder Judy op het Veld weten. ‘Aan de andere kant’, zo zegt ze, ‘Er zijn vaker incidenten in winkels. Ik kan me de eerste reactie van de beveiligers beroepshalve wel voorstellen. We gaan het verder uitzoeken. We hebben de camerabeelden overgedragen aan de politie. ‘
De politie zegt bij monde van woordvoerder Joeri Voogt het volgende: ‘De verdachte heeft in een pashokje in de HEMA geplast en is hierop aangehouden door de beveiliging, die haar vervolgens heeft overgedragen aan agenten. Op basis van de informatie die zij kregen zou er sprake zijn van opzet. De verdachte wenste gebruik te maken van een advocaat, die ook aanwezig was bij het verhoor, waardoor het verhoor en haar invrijheidstelling langer op zich liet wachten.’
Voor Yosra is dit verhaal nog niet afgelopen. Ze wil maar één ding: excuses. Door haar verhaal te vertellen, hoopt ze ook op meer begrip voor haar ziekte, waarbij ongewenst urineverlies nu eenmaal kan voorkomen.
Hoe konden die beveiligers zien wat er in het pashokje gebeurde voordat ze het gordijn open deden?quote:Dus ik trok mijn broek omlaag om insuline te spuiten. Bij het spuiten had ik urineverlies. Dat kan voorkomen bij mensen met diabetes.’ Op dat moment trekken twee beveiligers het gordijn van het pashokje open. ‘Ze zeiden: Hé jij daar, je bent drugs aan het spuiten en je vernielt onze winkel door de urine’
Omdat ze het gordijn open deden, denk ik.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoe konden die beveiligers zien wat er in het pashokje gebeurde voordat ze het gordijn open deden?
En een insulinespuit is ook héél duidelijk anders dan een spuit van een junk.
Dat kunnen ze alleen doen als ze iets vermoeden, voor hetzelfde geldt is er helemaal niets aan de hand en staat iemand zich gewoon om te kleden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:35 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Omdat ze het gordijn open deden, denk ik.
En waarom deden ze dat?quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoe konden die beveiligers zien wat er in het pashokje gebeurde voordat ze het gordijn open deden?
Ik denk dat ze ook wel iets vermoed hebben dan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat kunnen ze alleen doen als ze iets vermoeden, voor hetzelfde geldt is er helemaal niets aan de hand en staat iemand zich gewoon om te kleden.
Tenzij er natuurlijk een luid klateren te horen was, gevolgd door een stroom vocht onder het gordijn uit.....quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:39 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook wel iets vermoed hebben dan?
Ik vind het een heel apart verhaal en best respectloos om zomaar een pashokje te openen, maar ik heb van best wat beveiligers niet zo'n hoge pet op.
Ja. Ik zit even na te denken of ik de moeite ga doen om er een aantal op te zoeken. De reden waarom ik twijfel, is dat ik mij erover verbaas dat je dit niet vaker hebt gezien. Ze krijgen immers veel media-aandacht. Dat is een beetje het punt. Wellicht toont dit aan hoe kort zulke aandacht in het geheugen blijft hangen. Dat geeft dan wel weer aan hoe leeg opmerkingen als "Jullie gaan helemaal kapot" en "Niemand hier koopt meer wat bij jullie" op Facebook eigenlijk zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:32 schreef Lievewij het volgende:
[..]
En al die bedrijven die jij kent hebben zulke media-aandacht gehad om een klant? Ik geloof het niet, sorry!Ik denk dat het als groot bedrijf echt ontzettend dom is om nu toe te geven dat er fout/respectloos is gehandeld, want dan krijg je als bedrijf weer een stempel. Nu ook al, maar dan al helemaal.
Nou, niet massa's. Maar volgens mij staan er ook niet massa's stationzwervers in de hokjes.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Massa's zakenmannen en politici die spuitend in de pashokjes staan inderdaad.
Een lijntje nemen is toch echt wat anders dan een fokking naald in je lichaam steken, niet?
lijkt me geen reden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
omdat ze iemand naar binnen zagen lopen zonder kleding om te passen misschien?
nouja, als je dat aanvult met een hevig zoekende bijna als manisch in te schatten blik kan ik het me wel voorstellen.quote:
Waarom de beveiliging ging kijken kan ik ook begrijpen .. er loopt iemand zonder kleding het pashokje in en dat is hoe dan ook verdacht. Maar daarna houdt het op .. ze kunnen aan haar spullen zien dat zij diabetes heeft, haar voor junk uitmaken, de politie erbij halen, het slaat helemaal nergens op!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:43 schreef Shreyas het volgende:
Ongelukkige samenloop van omstandigheden. Laten we dit alsjeblieft niet groter maken dan het is. De HEMA heeft onhandig gehandeld, maar ik begrijp wel waarom de beveiliging ingreep en de politie er bij haalden.
Waarom zou zij begrip moeten hebben voor zoveel onkunde, van nota bene beveiligend personeel? Ze moet blijkbaar nog blij zijn ook dat ze zich de injectie al toegediend had voordat de bewakers haar gingen aanhouden, anders had ze daarop ook nog eens uren moeten wachten in de politiecel .. maar hé, daar moet je maar begrip voor hebben?quote:Verder mag het meisje ook wel een beetje begrip tonen voor de situatie die ontstond, elke keer zichzelf in de slachtoffer rol stoppen en vol zelfmedelijden zitten, daar word je ook niet beter van.
Over wie heb je het nu, en wat heeft/hebben deze persoon/personen te maken met het verhaal van deze meid? Weet jij hoeveel begrip en empathie zij heeft voor anderen?quote:Ik word een beetje moe van mensen die voortdurend begrip en empathie vragen van andere wanneer hun iets vervelends overkomt, maar weigeren enige vorm van begrip of empathie voor andere op te brengen.
Klopt, ze deden gewoon hun werk, ze hadden geen kwade bedoelingen. Maar het is meer dan kwalijk dat zowel bewakers alsook politie het verschil in injectienaalden niet kennen .. in dit geval is het gelukkig met een sisser afgelopen, maar dit soort onkunde kan wel degelijk voor hoge gezondheidsrisico's zorgen.quote:Als de persoon in kwestie daadwerkelijk een heroïnejunk was, zou de beveiliging/politie gewoon goed hebben opgetreden. Ze zaten er naast, dat was fout, maar ze hadden geen kwade bedoelingen.
als een geit op een zinken plaat....quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tenzij er natuurlijk een luid klateren te horen was, gevolgd door een stroom vocht onder het gordijn uit.....
Weet je toch niet als bewaker. Er lopen wel vaker mensen naar een hokje omdat ze iets terug hebben gehangen of zo. Ik ben benieuwd waarom twee bewakers een paar seconden nadat dat meisje in het hok zat het gordijn openrukte. Tenminste, als ze de waarheid spreekt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Iemand is in dat hokje dan iig iets anders aan het doen dan kleding passen.
Waarschijnlijk omdat ze als gevolg van haar hyper, zich iets anders gedraagt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet je toch niet als bewaker. Er lopen wel vaker mensen naar een hokje omdat ze iets terug hebben gehangen of zo. Ik ben benieuwd waarom twee bewakers een paar seconden nadat dat meisje in het hok zat het gordijn openrukte. Tenminste, als ze de waarheid spreekt.
Dus ging ze lijkbleek en wankel op haar benen een pashok in. Zet een spuit in haar been en laat alles lopen. En kijkt vervolgens raar op dat de bewaking haar in een kantoortje zet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:31 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze als gevolg van haar hyper, zich iets anders gedraagt.
Eeuh wat, welke waarheid? Heb je het nu over hetgeen zij verteld of over hetgeen jij er herhaaldelijk bij bedenkt?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet je toch niet als bewaker. Er lopen wel vaker mensen naar een hokje omdat ze iets terug hebben gehangen of zo. Ik ben benieuwd waarom twee bewakers een paar seconden nadat dat meisje in het hok zat het gordijn openrukte. Tenminste, als ze de waarheid spreekt.
Hetgeen zij vertelde. Lees de OP maar door. Ik vind het alleen nogal onwaarschijnlijk dat er twee bewakers zo dicht achter haar liepen. Of dat er twee bewakers samen bij de pashokjes staan. Toegegeven: Het kan. Maar erg logisch lijkt het me niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Eeuh wat, welke waarheid? Heb je het nu over hetgeen zij verteld of over hetgeen jij er herhaaldelijk bij bedenkt?
Ik vraag me af of je ook zo zou reageren als het je zus was.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:43 schreef Shreyas het volgende:
Ongelukkige samenloop van omstandigheden. Laten we dit alsjeblieft niet groter maken dan het is. De HEMA heeft onhandig gehandeld, maar ik begrijp wel waarom de beveiliging ingreep en de politie er bij haalden. Verder mag het meisje ook wel een beetje begrip tonen voor de situatie die ontstond, elke keer zichzelf in de slachtoffer rol stoppen en vol zelfmedelijden zitten, daar word je ook niet beter van.
Ik word een beetje moe van mensen die voortdurend begrip en empathie vragen van andere wanneer hun iets vervelends overkomt, maar weigeren enige vorm van begrip of empathie voor andere op te brengen. Als de persoon in kwestie daadwerkelijk een heroïnejunk was, zou de beveiliging/politie gewoon goed hebben opgetreden. Ze zaten er naast, dat was fout, maar ze hadden geen kwade bedoelingen.
Dan zou ik haar goed uitlachen omdat ze zichzelf bij d McD een suikerspiegel van 33 heeft geschranst, vervolgens in haar broek zeikt in een paskamer en dan ook nog eens een middagje op het poltiebureau moest zitten omdat ze een grote bek gaf aan agenten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:56 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je ook zo zou reageren als het je zus was.
Zeker weten en ook als het mezelf zou overkomen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:56 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je ook zo zou reageren als het je zus was.
Dan zou je gewoon zeggen "Ja, agent, nee, agent. Ja, ik lijk op een heroinejunk, agent. Nee, ik vind het niet erg dat ik mijn halve dag kwijt ben omdat ik op het bureau zit, agent."quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zeker weten en ook als het mezelf zou overkomen.
Als het beveiligingspersoneel het niet alleen aan kan of ze kunnen niet de juiste inschatting maken, is het hun taak om de politie erbij te halen. Ze hebben dus gewoon goed gehandeld. En bovendien, er zijn ook heroïnejunks die gebruik maken van diabetes-injectienaalden, omdat die makkelijk te verkrijgen zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom de beveiliging ging kijken kan ik ook begrijpen .. er loopt iemand zonder kleding het pashokje in en dat is hoe dan ook verdacht. Maar daarna houdt het op .. ze kunnen aan haar spullen zien dat zij diabetes heeft, haar voor junk uitmaken, de politie erbij halen, het slaat helemaal nergens op!
[..]
Waarom zou zij begrip moeten hebben voor zoveel onkunde, van nota bene beveiligend personeel? Ze moet blijkbaar nog blij zijn ook dat ze zich de injectie al toegediend had voordat de bewakers haar gingen aanhouden, anders had ze daarop ook nog eens uren moeten wachten in de politiecel .. maar hé, daar moet je maar begrip voor hebben?
[..]
Klopt, ze deden gewoon hun werk, ze hadden geen kwade bedoelingen. Maar het is meer dan kwalijk dat zowel bewakers alsook politie het verschil in injectienaalden niet kennen .. in dit geval is het gelukkig met een sisser afgelopen, maar dit soort onkunde kan wel degelijk voor hoge gezondheidsrisico's zorgen.
Mag ik voor mezelf denken? Ik begrijp niet waar al je insinuaties vandaan komen. Ik weet dat je het op de man probeert te spelen, discussietechnisch zwak, maar dat vind ik allemaal best. Probeer alleen niet te ver van het onderwerp af te gaan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:11 schreef Rurik het volgende:
[..]
Dan zou je gewoon zeggen "Ja, agent, nee, agent. Ja, ik lijk op een heroinejunk, agent. Nee, ik vind het niet erg dat ik mijn halve dag kwijt ben omdat ik op het bureau zit, agent."
Als jij en je vrienden roepen "Het zijn diabetesnaalden!" en jullie worden gewoon niet serieus genomen ... dan ga je zelfs niet klagen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mag ik voor mezelf denken? Ik begrijp niet waar al je insinuaties vandaan komen. Ik weet dat je het op de man probeert te spelen, discussietechnisch zwak, maar dat vind ik allemaal best. Probeer alleen niet te ver van het onderwerp af te gaan.
Niemand vindt het leuk om verhoort te worden door de politie, maar in zo een geval snap ik volledig waarom de politie dat zou doen en ik zou er 100% aan meewerken. Vervolgens zou ik wel balen, maar het kwalificeren als een 'ongelukkige samenloop van omstandigheden' waarin ik noch mijzelf, noch de politie echt iets kwalijk kan nemen.
De jongedame in kwestie koos er voor te wachten op een advocaat voor het verhoor over dit akkefietje. Haar goed recht, maar daardoor moest ze wel blijven wachten tot hij er was. Moet je niet later verongelijkt gaan mokken dat je je halve dag kwijt was.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:11 schreef Rurik het volgende:
[..]
Dan zou je gewoon zeggen "Ja, agent, nee, agent. Ja, ik lijk op een heroinejunk, agent. Nee, ik vind het niet erg dat ik mijn halve dag kwijt ben omdat ik op het bureau zit, agent."
Als ik een heroïnejunk was zou ik ook roepen: "Het zijn diabetesnaalden!''quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:17 schreef Rurik het volgende:
[..]
Als jij en je vrienden roepen "Het zijn diabetesnaalden!" en jullie worden gewoon niet serieus genomen ... dan ga je zelfs niet klagen?
Tegen mensen in uniform, met handboeien en een pistool? Nee. Dan accepteer ik wel dat ik pech heb. Ga ik gewoon mee, goed balend. Maar ik ga niets doen dat een agent kan opvatten als "niet meewerken".quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:17 schreef Rurik het volgende:
[..]
Als jij en je vrienden roepen "Het zijn diabetesnaalden!" en jullie worden gewoon niet serieus genomen ... dan ga je zelfs niet klagen?
Ik weet niet waar jij steeds op reageert maar ik vraag je helemaal niks.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen mensen in uniform, met handboeien en een pistool? Nee. Dan accepteer ik wel dat ik pech heb. Ga ik gewoon mee, goed balend. Maar ik ga niets doen dat een agent kan opvatten als "niet meewerken".
Misschien moet je even het bericht lezen voordat je reageert.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:22 schreef Kanjer het volgende:
Die muts had gewoon moeten doen wat ieder normaal mens had gedaan.
Even naar een medewerker lopen, situatie uitleggen, had de medewerker meegelopen naar een priveplekje en klaar, was er niets gebeurd.
Zou je dat in Feedback willen aankaarten? Dat zoiets kan op dit forum!quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:22 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij steeds op reageert maar ik vraag je helemaal niks.
Het is een open forum. Ook als je mij quote en op mij reageert, mogen andere weer op jouw reageren. Als je dat niet bevalt en je wilt een 1-op-1 gesprek moet je maar een DM sturen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:22 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij steeds op reageert maar ik vraag je helemaal niks.
In een wereld waar diabetespatiënten de bak indraaien kijk ik nergens meer van op.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zou je dat in Feedback willen aankaarten? Dat zoiets kan op dit forum!
Het was ook het eerste dat ik dacht. Spreek een bewaker of medewerker aan. Leg het even uit. Klaar. Als je dan nog over je schoenen zeikt weten ze ervan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je even het bericht lezen voordat je reageert.
De 17-jarige wordt meegenomen naar het kantoortje van de HEMA, terwijl haar vriendin probeert uit te leggen dat Yosra suikerziekte heeft. Maar volgens Yosra wordt er niet geluisterdquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was ook het eerste dat ik dacht. Spreek een bewaker of medewerker aan. Leg het even uit. Klaar. Als je dan nog over je schoenen zeikt weten ze ervan.
Vreselijk hè? TBS was waarschijnlijk beter geweest.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:26 schreef Rurik het volgende:
[..]
In een wereld waar diabetespatiënten de bak indraaien kijk ik nergens meer van op.
Lol, lees anders zelf nog eens goed wat er staat ipv er van alles bij te bedenken. Er staat toch duidelijk dat ze bloed ging prikken en zich een injectie toe ging dienen voor de bewakers het gordijn opentrokken. Dat betekent dus d'r tasje pakken, meter pakken, prikken en even wachten op de uitslag, bij die waarden nog een keer voor de ketonen, dan een schone naald op de pen zetten en injecteren. Het gaat dus eerder om een paar minuten dan om een paar seconden, temeer omdat je met zulke hoge waarden behoorlijk suf kan raken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hetgeen zij vertelde. Lees de OP maar door. Ik vind het alleen nogal onwaarschijnlijk dat er twee bewakers zo dicht achter haar liepen. Of dat er twee bewakers samen bij de pashokjes staan. Toegegeven: Het kan. Maar erg logisch lijkt het me niet.
Dat zeggen zij.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De 17-jarige wordt meegenomen naar het kantoortje van de HEMA, terwijl haar vriendin probeert uit te leggen dat Yosra suikerziekte heeft. Maar volgens Yosra wordt er niet geluisterd
Staat gewoon in het bericht
Oké...Als je op die toer gaat kap ik er wel mee. Wie weet heeft dit hele gedoe niet eens plaatsgevonden. Allemaal leugens.quote:
En als je als bewaker of politieagent dat verschil niet kan zien ontbreekt er toch echt wat aan je vakbekwaamheid.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als ik een heroïnejunk was zou ik ook roepen: "Het zijn diabetesnaalden!''
Ik begrijp dat je de begrippen "Hoor" en "Wederhoor" geen warm hart toedraagt?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oké...Als je op die toer gaat kap ik er wel mee. Wie weet heeft dit hele gedoe niet eens plaatsgevonden. Allemaal leugens.
Adios uilx
quote:HEMA biedt diabetespatiënte excuses aan
Diabetespatiënte Yosra Aajir krijgt alsnog excuses van HEMA. Dat liet het warenhuisketen donderdagavond laat weten. De tiener werd onlangs door beveiligers voor een junk aangezien toen ze zichzelf in een vestiging in Den Haag met insuline probeerde te injecteren.
'Directievoorzitter Ronald van Zetten biedt namens HEMA Yosra A. excuses aan en aan alle diabetespatiënten die zich onbegrepen voelen door hun ziekte', luidde de verklaring van het bedrijf, dat eerder nog volhield dat Aajir niet onjuist was behandeld.
Een woordvoerster bevestigde dat HEMA betreurt 'dat er onbegrip is en dat mensen zich onbegrepen voelen'. De zegsvrouw wilde verder niet op de zaak ingaan.
Aajir kreeg vrijdag een acute aanval en trok zich terug in een pashokje om zichzelf met insuline te injecteren. Zij zou urine hebben verloren toen de beveiligers het hokje betraden. Die zouden haar hebben aangezien voor een junk en de politie hebben ingeschakeld.
'Truc van veel allochtonen'
De dienstdoende agenten weigeren te geloven dat ze diabetespatiënte is. Yosra: 'Toen ik mijn medicijnen liet zien zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.' Familie van het meisje meldde daarna dat ze sinds het incident 'nachtmerries heeft' en 'zichzelf niet is'.
Bron: Volkskrant
Tuurlijk.quote:De dienstdoende agenten weigeren te geloven dat ze diabetespatiënte is. Yosra: 'Toen ik mijn medicijnen liet zien zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.' Familie van het meisje meldde daarna dat ze sinds het incident 'nachtmerries heeft' en 'zichzelf niet is'.
Misschien moet jij je oogkleppen eens een keer afdoen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je even het bericht lezen voordat je reageert.
Haar verhaal. Het probleem is echter dat jij haar klakkeloos gelooft, en de rest niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De 17-jarige wordt meegenomen naar het kantoortje van de HEMA, terwijl haar vriendin probeert uit te leggen dat Yosra suikerziekte heeft. Maar volgens Yosra wordt er niet geluisterd
Staat gewoon in het bericht
Omdat zij allochtoon is zeker?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Haar verhaal. Het probleem is echter dat jij haar klakkeloos gelooft, en de rest niet.
Waar dat aan ligt is wel duidelijk.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Misschien moet jij je oogkleppen eens een keer afdoen.
Ze heeft het nergens gemeld, pas achteraf is ze gaan lopen miepen. Ik had haar er ook uit gegooid. Bloed en urine in een pashokje waar mensen zich omkleden, ben je dan wel goed bij je hoofd?
Tevens:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Haar verhaal. Het probleem is echter dat jij haar klakkeloos gelooft, en de rest niet.
Waar dat aan ligt is wel duidelijk.
Dat jullie het onderling blind voor elkaar opnemen is rijkt zich tot ver buiten Fok. Is geen aluminium voor nodig.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat zij allochtoon is zeker?
Arme 3-voud, doe je je aluhoedje wel op?
Nog steeds haar verhaal. Hoe weet je zo zeker dat dat 100% klopt?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Tevens:
De dienstdoende agenten weigeren te geloven dat ze diabetespatiënte is. Yosra: 'Toen ik mijn medicijnen liet zien zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.'
Het is dus wel gewoon gezegd. Lul er niet zo slap omheen
Ja het is 1 groot complot. Als het een blanke was, die was opgepakt had ik er niks van gezegdquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat jullie het onderling blind voor elkaar opnemen is rijkt zich tot ver buiten Fok. Is geen aluminium voor nodig.
Omdat niemand het verhaal ontkent en de HEMA sorry zegt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nog steeds haar verhaal. Hoe weet je zo zeker dat dat 100% klopt?
Geen complot. Een verknipte broederliefde waar de racisme kaart direct als rode lap voor de ogen hangt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het is 1 groot complot.
Dat zegt niks. HEMA zegt sorry voor het beeld wat geschapen is. Niet voor de feiten. Onderzoek is nog bezig.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat niemand het verhaal ontkent en de HEMA sorry zegt.
Hoi Quinsy.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geen complot. Een verknipte broederliefde waar de racisme kaart direct als rode lap voor de ogen hangt.
Het zou wat zijn, ben je een junk, koop je wat diabetes medicijnen en hup, instant vrijspraak.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Tevens:
De dienstdoende agenten weigeren te geloven dat ze diabetespatiënte is. Yosra: 'Toen ik mijn medicijnen liet zien zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.'
Gelukkig is de gemiddelde junk loaded met moneyzquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zou wat zijn, ben je een junk, koop je wat diabetes medicijnen en hup, instant vrijspraak.
Als je een relatief goed geklede meid van onder de 20 aanziet voor junk faal je gewoon als beveiliger.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zou wat zijn, ben je een junk, koop je wat diabetes medicijnen en hup, instant vrijspraak.
Dus kleding zegt wel degelijk iets over de intentie van een persoon? 'Oh die meneer draagt G-star, dat zal vast geen verkrachter zijn'quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je een relatief goed geklede meid van onder de 20 aanziet voor junk faal je gewoon als beveiliger.
Junks heb je in alle soorten maten. Ik vertrouw voorlopig het oordeel van die beveiliger aangezien die wel wat cursussen achter de rug heeft... waar jij enkel one-liners verkoopt als internetheld.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je een relatief goed geklede meid van onder de 20 aanziet voor junk faal je gewoon als beveiliger.
Lezen is je sterkste kant niet hè?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus kleding zegt wel degelijk iets over de intentie van een persoon? 'Oh die meneer draagt G-star, dat zal vast geen verkrachter zijn'
ACHTERAF! knakworst! Ik denk dat beveiligers iedere smoes wel meerdere keren voorbij hebben zien komen. Nu was het toevallig geen smoes, maar wel heel dom. Geef van te voren aan en ze helpen je, geen probleem.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Tevens:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
ACHTERAF! knakworst! Ik denk dat beveiligers iedere smoes wel meerdere keren voorbij hebben zien komen. Nu was het toevallig geen smoes, maar wel heel dom. Geef van te voren aan en ze helpen je, geen probleem.
Nu veroorzaakt ze zelf een onduidelijke siuatie en gaat dan lopen miepen
Leg het nog maar een keer uit dan, wat is de relatie tussen de kleding die iemand aan heeft en diens intentie om wel of geen drugs te gebruiken. Ik wacht met spanning af.quote:
Van iemand die eruit ziet als junk is het een stuk waarschijnlijker dat als iemand een naald in z'n lijf steekt het ook daadwerkelijk om een junk gaat. Heel wat onwaarschijnlijker wordt dat verhaal als het om iemand van onder de 20 gaat die er ook allesbehalve uitziet als junk.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leg het nog maar een keer uit dan, wat is de relatie tussen de kleding die iemand aan heeft en diens intentie om wel of geen drugs te gebruiken. Ik wacht met spanning af.
Hoe ziet een drugsgebruiker eruit volgens jou?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van iemand die eruit ziet als junk is het een stuk waarschijnlijker dat als iemand een naald in z'n lijf steekt het ook daadwerkelijk om een junk gaat.
Als een zakenman die een jaartje op sabbatical gaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe ziet een drugsgebruiker eruit volgens jou?
Wat doe je hier eigenlijk buiten trollen om?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als een zakenman die een jaartje op sabbatical gaat.
Je bent het dus met me eens dat je opmerking over kleding eigenlijk een beetje dom was. Staat genoteerd.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als een zakenman die een jaartje op sabbatical gaat.
Je weet toch godverdomme zelf ook wel wanneer je een junk of student voor je hebt? Of ben je dat portie gezond verstand ineens verloren? In dat laatste geval neem ik je graag een dagje mee hoor, gaan we bij de Pauluskerk in Rotterdam hangen om je een eindje op weg te helpen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent het dus met me eens dat je opmerking over kleding eigenlijk een beetje dom was. Staat genoteerd.
Jou stalken, jeweetzelluf.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat doe je hier eigenlijk buiten trollen om?
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je weet toch godverdomme zelf ook wel wanneer je een junk of student voor je hebt? Of ben je dat portie gezond verstand ineens verloren? In dat laatste geval neem ik je graag een dagje mee hoor, gaan we bij de Pauluskerk in Rotterdam hangen om je een eindje op weg te helpen.
Ja, of je tussen een stel junks of studenten staat, over het algemeen zie je het verschil niet! Zo welvarend zijn we hier nu.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Nou, dan heb je er verstand van inderdaad.
Maar goed, dit slaat als een tang op een varken.
Ik ben geen Superman, dus nee, dat weet ik niet. Zal ik anders even random 10 plaatjes hier posten en dan mag jij raden wie er drugs gebruikt en wie niet, mkay?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je weet toch godverdomme zelf ook wel wanneer je een junk of student voor je hebt?
Ja heeft dat met gezond verstand te maken ja?quote:Of ben je dat portie gezond verstand ineens verloren?
Is dat jouw streetwisdom ja? De Pauluskerk in Rotterdam, daar doe jij je ervaring hier mee op ja?quote:In dat laatste geval neem ik je graag een dagje mee hoor, gaan we bij de Pauluskerk in Rotterdam hangen om je een eindje op weg te helpen.
Dat verongelijkt doen pakt niet zo goed uit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, of je tussen een stel junks of studenten staat, over het algemeen zie je het verschil niet! Zo welvarend zijn we hier nu.
Je begrijpt dat iedereen drugs kan gebruiken maar daarmee nog niet iedereen er uit ziet als junk?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:06 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben geen Superman, dus nee, dat weet ik niet. Zal ik anders even random 10 plaatjes hier posten en dan mag jij raden wie er drugs gebruikt en wie niet, mkay?
quote:Ja heeft dat met gezond verstand te maken ja?
Je wil toch weten hoe junks er uit zien?quote:Is dat jouw streetwisdom ja? De Pauluskerk in Rotterdam, daar doe jij je ervaring hier mee op ja?
Want alleen junks komen in de HEMA om drugs te gebruiken?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je begrijpt dat iedereen drugs kan gebruiken maar daarmee nog niet iedereen er uit ziet als junk?
Want alleen junks komen in de HEMA om drugs te gebruiken?quote:Je wil toch weten hoe junks er uit zien?
Tegen je bijzondere leesvaardigheid kan ik niet op.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want alleen junks komen in de HEMA om drugs te gebruiken?
Want alleen junks komen in de HEMA om drugs te gebruiken?
Je gaat nu weer ontkennen dat jijzelf notabene met het woord junk begon? Hoe soepel is jouw ruggengraat wel niet?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tegen je bijzondere leesvaardigheid kan ik niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |