abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135424184
quote:
DEN HAAG - Een jonge diabetespatiënte krijgt vrijdag de schrik van haar leven, als ze door een bezoek aan de HEMA aan de Grote Marktstraat in de cel belandt.

Het verhaal begint wanneer de 17-jarige Yosra Aajir, die samen met haar vriendin in de winkel loopt, een hyper krijgt. Dat is een te hoge bloedsuikerspiegel. Yosra: ‘Ik voelde me niet goed, dus ik ging even een paskamer in om m’n bloed te prikken. Mijn bloedmeter gaf aan dat mijn bloed 33,3, was. Dat is veel te hoog. Dus ik trok mijn broek omlaag om insuline te spuiten. Bij het spuiten had ik urineverlies. Dat kan voorkomen bij mensen met diabetes.’ Op dat moment trekken twee beveiligers het gordijn van het pashokje open. ‘Ze zeiden: Hé jij daar, je bent drugs aan het spuiten en je vernielt onze winkel door de urine’, aldus Yosra.

De 17-jarige wordt meegenomen naar het kantoortje van de HEMA, terwijl haar vriendin probeert uit te leggen dat Yosra suikerziekte heeft. Maar volgens Yosra wordt er niet geluisterd. In alle hectiek weten de vriendinnen contact te leggen met een familielid, die snel de moeder van Yosra belt. Die gaat zo snel mogelijk richting de HEMA.

Ondertussen probeert Yosra te achterhalen wat er gaat gebeuren, maar ze wordt naar eigen zeggen genegeerd. Dan ziet Yosra haar moeder door het raam in de deur. ‘Ik stond op en vroeg of ik even naar mijn moeder mocht gaan. Toen hebben ze mij met twee man tegen de muur aangeduwd’, zegt ze. ‘Ik zei: Laat me met rust! Kun je me alsjeblieft niet zo behandelen? Maar ze bleven doorgaan. Mijn moeder klopte op de deur en zei: Nee, niet doen, niet doen!' Yosra verzucht: 'Ze hebben me mishandeld.’

Vast op het bureau

Yosra wordt vervolgens door agenten meegenomen naar het politiebureau. ‘Ik ben aangehouden voor winkelvernieling, door de urine’, zegt Yosra. ‘Ik zat vier uurtjes vast op het bureau Jan Hendrikstraat. Toen ik mijn medicijnen liet zien, zeiden ze: Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.’ Ook krijgt Yosra van de HEMA een boete van 50 euro wegens ‘vernieling’. Het zou gaan om schoonmaakkosten. Ze vindt dat absurd: ‘Mijn vriendin heeft alles schoongemaakt met haar eigen handen.’

Een dag na het incident is Yosra naar het Westeinde ziekenhuis geweest voor een doktersverklaring. De arts maakt melding van hematomen (bloeduitstortingen) en zwellingen op beide bovenarmen.

‘Vervelend incident’

De HEMA vindt het incident ‘vervelend’, zo laat woordvoerder Judy op het Veld weten. ‘Aan de andere kant’, zo zegt ze, ‘Er zijn vaker incidenten in winkels. Ik kan me de eerste reactie van de beveiligers beroepshalve wel voorstellen. We gaan het verder uitzoeken. We hebben de camerabeelden overgedragen aan de politie. ‘

De politie zegt bij monde van woordvoerder Joeri Voogt het volgende: ‘De verdachte heeft in een pashokje in de HEMA geplast en is hierop aangehouden door de beveiliging, die haar vervolgens heeft overgedragen aan agenten. Op basis van de informatie die zij kregen zou er sprake zijn van opzet. De verdachte wenste gebruik te maken van een advocaat, die ook aanwezig was bij het verhoor, waardoor het verhoor en haar invrijheidstelling langer op zich liet wachten.’

Voor Yosra is dit verhaal nog niet afgelopen. Ze wil maar één ding: excuses. Door haar verhaal te vertellen, hoopt ze ook op meer begrip voor haar ziekte, waarbij ongewenst urineverlies nu eenmaal kan voorkomen.

Dit is toch belachelijk en enorm treurig. Als ze echt zo behandeld is zoals zij het omschrijft, dan mogen die bewakers toch enorm schamen voor hun gedrag en hun zogenaamde "kennis". En al helemaal als ze een insulinespuit voor heroïne aanzien :') Een beetje junk doet dat niet in de paskamer van een enorm drukke winkel in het centrum.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:45:27 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135424257
Die mensen doen enkel hun werk en ik krijg zomaar het idee dat ze iets té onschuldig overkomt. Vragen of ze naar moeder toe mag en daarom tegen de muur geduwd worden, dan wordt het ongeloofwaardig.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135424284
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:45 schreef imikethat het volgende:
Die mensen doen enkel hun werk en ik krijg zomaar het idee dat ze iets té onschuldig overkomt. Vragen of ze naar moeder toe mag en daarom tegen de muur geduwd worden, dan wordt het ongeloofwaardig.
Die mensen doen dan hun werk met stront in hun oren zeker, dat ze niet kunnen luisteren.
Goed bezig HEMA! :N
  maandag 13 januari 2014 @ 00:48:31 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_135424301
halverwege denk je, de politie komt nu zal het wel goed komen maar dan gaat het verhaal gewoon verder. :{
pi_135424312
quote:
Uh, als je een insulinespuit met tasje, suikerspiegelmeter en al voor drugs aanziet doe je je werk imo niet goed en mag je wat mij betreft weer terug naar die ROC waar je vandaan komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 13-01-2014 00:49:48 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 00:52:02 #6
411401 imikethat
pi_135424382
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Uh, als je een insulinespuit met tasje, suikerspiegelmeter en al voor drugs aanziet doe je je werk imo niet goed en mag je wat mij betreft weer terug naar die ROC waar je vandaan komt.
Ja want je kent het meisje persoonlijk zeker. Misschien is ze wel criminele tokkie?
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135424403
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:52 schreef imikethat het volgende:

[..]

Ja want je kent het meisje persoonlijk zeker. Misschien is ze wel criminele tokkie?
Want ik moet dat meisje persoonlijk kennen om te vinden dat je te dom voor woorden bent als je een heroïnespuitje niet van een insulinespuitje kan onderscheiden? Logisch man.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:54:47 #8
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135424427
Aan de andere kant is het ook niet bijzonder slim om dat zomaar in een winkel te doen. Als ze haar vriendin dit even had laten melden voordat ze werd betrapt was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
pi_135424429
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:52 schreef imikethat het volgende:

[..]

Je kent het verschil tussen een insuline-spuit en een injectie-naald zeker niet.. net zoals die achterlijken van de HEMA
pi_135424436
quote:
Als je de HEMA beveiligers kent hier in Den Haag dan geloof je haar verhaal wel _O- man o man die gasten voelen zich wat met dat Vtje op en denken daar alles wel even te kunnen fixen
  maandag 13 januari 2014 @ 00:55:26 #11
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_135424440
Het is een feit dat ze in het pashokje heeft gezeken. Dat is niet toegestaan en hiervoor krijgt ze dus straf. Klaar.
pi_135424482
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:55 schreef KaoloJoeka het volgende:
Het is een feit dat ze in het pashokje heeft gezeken. Dat is niet toegestaan en hiervoor krijgt ze dus straf. Klaar.
Ze heeft het zelf schoon gemaakt.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:58:39 #13
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_135424493
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ze heeft het zelf schoon gemaakt.
Met anti-bacteriële middelen zeker? Dat dacht ik niet.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:58:51 #14
411401 imikethat
pi_135424498
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:55 schreef KaoloJoeka het volgende:
Deze man snapt gelukkig wel
pi_135424509
quote:
13s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:41 schreef o.us2.0 het volgende:
Een beetje junk doet dat niet in de paskamer van een enorm drukke winkel in het centrum.
In het eerdere stuk heb je gelijk, maar dit is incorrect.
Je wil niet weten wat mensen in pashokjes doen. Op de grond pissen, poepen, poep op alle muren smeren, echt niets gaat te ver voor sommige figuren.

Verder is dit hele gebeuren natuurlijk vreselijk, en ziet een insulinespuit er niet totaal anders uit? dat is toch gewoon zon soort prikpen? :') Dan moet je wel echt bijzonder zwakbegaafd zijn om dat verschil niet te zien. :')
  maandag 13 januari 2014 @ 01:01:24 #16
411401 imikethat
pi_135424530
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:53 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Want ik moet dat meisje persoonlijk kennen om te vinden dat je te dom voor woorden bent als je een heroïnespuitje niet van een insulinespuitje kan onderscheiden? Logisch man.
Ik vind het eerder kortzichtig dat de beveiligers maar ROC tokkies zijn als je het verhaal maar van 1 kant hoort. En als iemand tussen zn benen bezig is te prikken ziet dit er in de korte tijd misschien wel raar uit ja.
pi_135424539
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:59 schreef Murdera het volgende:

[..]

In het eerdere stuk heb je gelijk, maar dit is incorrect.
Je wil niet weten wat mensen in pashokjes doen. Op de grond pissen, poepen, poep op alle muren smeren, echt niets gaat te ver voor sommige figuren.

Verder is dit hele gebeuren natuurlijk vreselijk, en ziet een insulinespuit er niet totaal anders uit? dat is toch gewoon zon soort prikpen? :') Dan moet je wel echt bijzonder zwakbegaafd zijn om dat verschil niet te zien. :')
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1366&bih=598

deze bijvoorbeeld ja.

mooi kut, ik zie er ook altijd tegenop om buitenhuis 'in te moeten spuiten'. maar kut als het toch ergens moet, het gehaast moet en je niet naar de wc kan en vervolgens dit gebeurt :')
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2014 @ 01:11:07 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_135424656
Iemand zeikt een pashokje onder en wordt betrapt met een naald in haar arm en mensen vinden het raar dat de bewaking denkt dat ze een junkie is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_135424658
"Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen"

ik vind dit nog het ergste.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2014 @ 01:13:32 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_135424684
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:54 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je kent het verschil tussen een insuline-spuit en een injectie-naald zeker niet..
Ik spuit geen van beide. Jij wel?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 13 januari 2014 @ 01:15:29 #21
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135424714
En je eerste ingeving is natuurlijk DIT MOET DE KRANT WETEN!!!! SNEL BEL DE KRANT
pi_135424737
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 01:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
En je eerste ingeving is natuurlijk DIT MOET DE KRANT WETEN!!!! SNEL BEL DE KRANT
echt? wauw
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_135424745
Eigen schuld. Als je weet dat dit.kan gebeuren dan moet je gewoon preventief een tena lady dragen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_135424749
Stelletje broodmongolen hier, die erover vallen over het feit dat ze in een pashokje insuline geïnjecteerd heeft.

Jongens.. daar gaat het niet om.

Het gaat om dat ze een pashokje ondergezeken heeft, en dat is niet kies. Of ze nu of niet diabetes heeft, staat daar volledig los van. Dat is echter gebruikt om dit nieuwsartikel op te poetsen tot verontwaardiging.

Overigens, hoewel ik van huis af oncoloog ben, weet ik vrijwel zeker dat incontentie bij diabetes niet gebruikelijk is. Zoals ze stelt dat haar urineverlies gebruikelijk is, is totale kolder.

Wat mij betreft, mag deze stinktrol gerust nog paar dagen in de cel zitten. Een pashok urineren is ongehoord, en dan afschuiven op een niet-relevante afwijking als diabetes, is wel het toppunt.
pi_135424854
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 01:18 schreef Robuustheid het volgende:
Stelletje broodmongolen hier, die erover vallen over het feit dat ze in een pashokje insuline geïnjecteerd heeft.

Jongens.. daar gaat het niet om.

Het gaat om dat ze een pashokje ondergezeken heeft, en dat is niet kies. Of ze nu of niet diabetes heeft, staat daar volledig los van. Dat is echter gebruikt om dit nieuwsartikel op te poetsen tot verontwaardiging.

Overigens, hoewel ik van huis af oncoloog ben, weet ik vrijwel zeker dat incontentie bij diabetes niet gebruikelijk is. Zoals ze stelt dat haar urineverlies gebruikelijk is, is totale kolder.

Wat mij betreft, mag deze stinktrol gerust nog paar dagen in de cel zitten. Een pashok urineren is ongehoord, en dan afschuiven op een niet-relevante afwijking als diabetes, is wel het toppunt.

Je kunt van diabetes wel degelijk urineverlies krijgen.
Beetje ziek van je dat je uberhaupt denk dat ze het zou spelen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')