Military press? Kunt ook anders trainen natuurlijk, weet niet hoe je het nu doet maar ben zelf fan van drop-super-sets.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:27 schreef sigme het volgende:
Op de meeste kantoordagen train ik nog steeds even snel (kwartier/20 minuten, na het opstaan, voor het kopje thee)
Ik merk dat ik het gewicht voor benen (squats, lunges, calf raises) wat omhoog kan brengen, maar dat de arm/schouderpartij langzaam achteruit gaat. Iemand tips hoe ik dat met korte(!) oefeningen bij kan werken? Ik doe nu ook op andere dagen even snel 20 push-ups voor het slapen gaan, misschien is dat genoeg. Wat ik merk is dat het aantal pull-ups dat ik kan langzaam achteruit kachelt (ik haal nu met moeite 5), en dat ik wel 20 pushups kan als 1e oefening, maar bij het afsluiten doe ik nog een keer 20, en dat red ik nu niet meer. Vanochtend heb ik dan maar 3x8 gedaan, dat lukte wel. Misschien ook wel een goede strategie?
16 squats en 2x2x8 lunges en 24 calf raises doe ik nu met 42,5kg
quote:
Dit!quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:37 schreef conleche het volgende:
Ik ging de foto's nog een keer kijken voor de tietenAls nep, dan best mooi gedaan moet ik zeggen, niet zo tennisbalachtig.
En huu An, lijkt me eng!
Tot 1 november had ik eenmaal per week een uur bodypump, eenmaal per week een beetje thuistrainen, eenmaal per week een rondje hardlopenquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Sigme, wat deed je voorheen dat je nu niet meer doet? Is dat puur de Bodypumples?
Maar met deadlift oefen ik toch geen kracht in schouders? Of vergis ik me daarin?quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:21 schreef _aurum_ het volgende:
Lastige vraag Sigme, vrouwen hebben natuurlijk sowieso al minder spiermassa op hun bovenlijf...
Zou je niet thuis met iets kunnen deadliften? Da's ook een pull beweging, hoeft niet superveel tijd te kosten, je zou desnoods met 3 hh kunnen werken, maar dat je wel steeds zwaarder gaat...
En herkenbaar van de push en pull, push gaat bij mij ook beter. Van de week voor het eerst gedeadlift en ik dacht dat ik bij mijn enkels af zou breken
Ben je nog lid bij de sportschool? Misschien dat ze daar een idee hebben? Of misschien niet iedere dag sporten maar 2x heel zwaar? En dan na een maand wel weer iedere dag en dat afwisselen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 05:41 schreef sigme het volgende:
Littekens en andere ongerechtigdheden kunnen ook gewoon weggeretoucheerd zijn, he? 't Is geen goedkoop setje foto's voor een smoezelig blaadje.
Loveli, ik ben helaas niet strak of gespierd, en ik wil eigenlijk gewoon m'n kracht behouden of een klein beetje uitbreiden. Ik merk dat ik met het huidige trainingsregime op het bovenlijf kracht inboet. Tot november deed ik 1 x week een uur bodypump, daar ben ik mee gestopt.
Zegeltjesquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
We kregen net 3 zegeltjes voor de restaurantspaaractie, terwijl we kochten voor ¤14
/boeiend leven...
ach, die van mij (stiefdochter) is net afgestudeerd van de universiteit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn "stiefzoon" zit nu huiswerk te maken aan de eetkamertafel....
Dat voelt als:maar ook.... ben oud
MOest dan ook aan jou denkenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:58 schreef Skoap het volgende:
[..]
ach, die van mij (stiefdochter) is net afgestudeerd van de universiteit.
/oma
Front-raises en side-raises kun je doen na/voor je curls.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Tot 1 november had ik eenmaal per week een uur bodypump, eenmaal per week een beetje thuistrainen, eenmaal per week een rondje hardlopen
Na 1 november train ik driemaal per week thuis, een kort maar vast programma, en eenmaal per week een rondje mountainbiken.
Thuistrainprogramma v/a 1 november:
20 x pushup
25 x squat
3 a 5 x optrekken bovenhands
3 a 5 x optrekken onderhands
20 lunges met elk been (dus 40 totaal)
20 biceps curl
24 dips
25 calf raises
16 a 20 x opdrukken
(Ik heb het nu net sinds 2 weken een beetje aangepast; iets minder herhalingen, iets hoger gewicht)
[..]
Maar met deadlift oefen ik toch geen kracht in schouders? Of vergis ik me daarin?
Deadlift kan ik niet goed verwerken in m'n ochtendprogramma. Misschien moet ik wel een weekendtraining invoeren, waarin ik wat dingen doe die 's ochtends niet gaan. Deadlift en bankdrukken, denk ik dan aan. Nog tips?
Oh, dat ik dat 's ochtends niet kan komt doordat ik teveel moet wisselen met gewichten als ik wil deadliften, en met het rek als ik wil bankdrukken, daar heb ik de tijd niet voor.
Ik date met 0 vent(en)...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:45 schreef An24 het volgende:
Ik ben saai: ik date met nog maar 1 vent, ik doe niet aan boten en ik win nooit hotel overnachtingen. Dus van mij kan je niets smeuigs te verwachten
Bij mij is dr weinig durven aan. De laatste tijd komen ze zelf naar mij toe.. Of ze zitten zo opvallend te flirten dat zelfs ik het doorhebquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:03 schreef V1z0R het volgende:
Ik "durf" het niet aan om die instelling zoals jou te hebben, Mc, dus ik verval beetje in oude patronen.
Stiekem zou ik het liefst een echt leuke meid die ook nog eens intelligent is treffen maar als ik die aanspreek ga ik me minder zelfverzekerd voelen en dan zeg ik of domme dingen of klap ik dicht.
Ik geloof dat ik toen misschien op reis was, er staat me hier niets van bij.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:52 schreef V1z0R het volgende:
Weet niet of ik toen rosbief of carpaccio heb gebruikt als eufemisme, maar bij het nodige voorwerk kun je bij haar niet snel missen qua stimulering
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja maar Mc en V1... hebben jullie nou geile sex gehad ofnie?
Mijne zijn tegenwoordig nog saaier. Vorig weekend als verrassing een weekend terug naar Amsterdam gekomen, komende 2 weken 'eenzaam' in een ander land. Waar genoeg versierpogingen gedaan worden door wanhopige localsquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:20 schreef Probability het volgende:
Ik heb hele saaie verhalen. Vorige week samen gewoondnu even bij ons paps en mams
Beidequote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik toen misschien op reis was, er staat me hier niets van bij.![]()
(weet ook niet of ik dat erg vind)
Hoe zoek je dan eigenlijk? Internetdaten? Of uit de kroeg?
Dus de keus is tussen oud en bezet of anders dik en jong? Zet ze op dieet! En op je werk zit je natuurlijk in een mannenomgeving.....en je woont ook niet in het meest dicht bevolkte gebied van het land. Lastig hoor!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:29 schreef V1z0R het volgende:
Olijfmeisje, uniek, veel geiler kan nietmaar geen relatiemateriaal omdat ik dat niet aankan en niet wil.
Ben dus niet de enige en neem de nodige maatregelen maar de kans op HPV op m'n tong is ernstig aanwezig
[..]
Beide
Zijn boel (vooral oudere bezette) vrouwen best wel opzoek naar wat spanning.
Jong en gezet ook maar ik vind ervaring wel leuk.
Jeetje MC, zoals jij over vrouwen praat....is het denk ik goed dat je nog geen vaste relatie hebtquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:14 schreef the85mc het volgende:
[..]
Bij mij is dr weinig durven aan. De laatste tijd komen ze zelf naar mij toe.. Of ze zitten zo opvallend te flirten dat zelfs ik het doorhebhaha, nee af en toe moet je gewoon wat proberen, je hebt niks te verliezen. Soms wacht ik ook nog te lang af. En ik zeg soms ook domme dingen, maar als ze om je veel te slechte grappen lacht, dan zit je sowieso gebakken.
Qua rel schoppen? JA! Ga door!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Jeetje MC, zoals jij over vrouwen praat....is het denk ik goed dat je nog geen vaste relatie hebt![]()
(Bedoel je zoiets Co?)
Hoe oud ben je MC?! Met je nice guy finishes last. Je hebt je hele leven nog voor je. Freud was ook 'pas' 28 toen hij mij ontmoettequote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:05 schreef the85mc het volgende:
Mja misschien wel, maar nu zeg ik het ook wel erg direct![]()
Vroeger was ik vooral aardig en lief, maar het klopt wel dat a nice guy finishes last. Ik heb het niet bedacht, maar het is wel echt zo.
Nee joh die van mij is mega lief en aardig en ik zou niet willen zeggen dat ik geen catch benquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:05 schreef the85mc het volgende:
Mja misschien wel, maar nu zeg ik het ook wel erg direct![]()
Vroeger was ik vooral aardig en lief, maar het klopt wel dat a nice guy finishes last. Ik heb het niet bedacht, maar het is wel echt zo.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:10 schreef loveli het volgende:
En je kunt niet daten zonder eerst hard uit te gaan?
Ik moet nog zo'n hoop leren
Je leert niet iedereen kennen op dezelfde manier.. Via vrienden is heel anders dan via uitgaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:10 schreef loveli het volgende:
En je kunt niet daten zonder eerst hard uit te gaan?
Ik moet nog zo'n hoop leren
Voor inclined heb je een bankje nodig waar je de rugleuning van omhoog kan zetten, toch? Ik heb een plat bankje..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:04 schreef the85mc het volgende:
Dat is best zwaar Sigme.![]()
Nee, maar paar dingen vallen me op, ik zou bankdrukken later doen, na de lunges in je schema. En je doet 2x bankdrukken, met stang en los. Los zou je ook onder hoek kunnen doen, heb je inclined press. Train je net andere spieren mee. Ik zou zelf nog een schouderoefening erbij doen.
Daten zelf is leuk, maar voor je een date hebt, dat proces gaat bij mij niet zo soepelquote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:04 schreef the85mc het volgende:
En Puff, vind je daten echt zo verschrikkelijk? Wat vind je er zo erg aan?
Al bepaald dat als ik kan/mag/wil blijven plakken waar ik nu werk ik die kant op verhuis.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Dus de keus is tussen oud en bezet of anders dik en jong? Zet ze op dieet! En op je werk zit je natuurlijk in een mannenomgeving.....en je woont ook niet in het meest dicht bevolkte gebied van het land. Lastig hoor!
Directer =/= niet aardig zijn... Dat "nice guys finish last" dacht ik ook toen ik 18 was (zelfs toen een topic over gestart hier op 't forumquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:59 schreef the85mc het volgende:
Ja, als je eenmaal date kun je wel je zachtere kant laten zien. Met uitgaan werkt dat echt niet. Als je dan wat directer bent gaat alles zoveel makkelijker.
Maar goed, ik ga eens mijn bed opzoeken. Morgen sporten en later naar concert
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:49 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ik zie die spierbundels vizor en mc85 al een shirt met laag v-halsje aantrekken en verontwaardigd "m'n ogen zitten hier hoor" zeggen.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:49 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ik zie die spierbundels vizor en mc85 al een shirt met laag v-halsje aantrekken en verontwaardigd "m'n ogen zitten hier hoor" zeggen.
Het gaat allemaal wel joh, een beetje dit een beetje daten. Niet veel te klagen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]![]()
Ik heb inderdaad een v-hals 'stap'-shirtjemaar die's niet erg laag want dan zou de wildgroei op m'n borst bijna ogen uitsteken
Verder ben ik vooral meer lomp dan echte spierbundel
Hoe is 't anders met uks eigenlijk?
Geen wonder, jou kennende ben je al minstens 9 uur wakker?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:10 schreef sigme het volgende:
En nu ook nog een endje gefietst en een kilometer of 9 gehardloopt.
Alles op de nuchtere maag, ik ga nu wel een klein beetje trek krijgen.
Nee, want ik ben om 4 uur terug naar bed gegaanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Geen wonder, jou kennende ben je al minstens 9 uur wakker?
Ik probeer wanhopig te vasten, maar verzand meestal in een vreetbuiquote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:26 schreef An24 het volgende:
Sigme:voor je fitness prestaties! Vast jij ook? Omdat je zo veel op nuchtere maag doet?
Mijn voorlopig lijstje:
O: smoothie verse jus, banaan, spinazie
L: spelt triangel met op de ene helft filet american en tomaat. Op de andere helft sla, honing mosterd dressing, parmezaanse kaas en kipfilet, cola light.
T: stuk melk chocolade
B: huishouden
S: anderhalf uur yoga
D: truffel-aardappel mousseline, coquilles en zeekraal. Met een wit wijntje erbij![]()
T: nibbits, cola light
Het is ook lastig. Heb je een vaste 'vast structuur?' Ik merk dat ik het makkelijk vind om op dinsdag en donderdag te vasten. De rest van de dagen kan ik eten wat ik wil. Men zegt dat je het er toch niet bij eet, ook al heb je trek. structuur zou daarbij wel een voorwaarde zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik probeer wanhopig te vasten, maar verzand meestal in een vreetbui.
Vorig jaar ging het met sportvasten wel heel goed, dus ik probeer dat -steeds opnieuw- weer op te pakken. Nu sport ik wel op lege maag (op gevulde maag bekomt me niet goed), maar meestal eet dus daarna alsnog teveel.
Vandaag ging het voor de verandering heel aardig: om een uur of 1 heb ik een bak erwtensoep en een grote appel met anderhalf ons vette yoghurt gegeten, en daarna had ik geen trek meer.
Meestal krijg ik van eten vreselijke honger.
Het succes van vandaag probeer ik te gebruiken als aanmoediging voor de komende week - het gaat op kantoordagen nog steeds heel vaak mis. Ik durf bijna niet op de weegschaal en het getal van vanochtend was huiveringwekkend - gelukkig was het vanmiddag als iets beter (lees: 2,7 kilo minder in een paar uur!).
Mooiquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:17 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Het gaat allemaal wel joh, een beetje dit een beetje daten. Niet veel te klagen.
FF vinger in de keel. Dan ben je die rotzooi weer kwijt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:27 schreef V1z0R het volgende:
Ik ga even in een voedselcoma op de bank pitten, 2x groot big tasty met bacon-menu (+ patatsaus en cola) is iets te veel voor 1 persoon.
Daarna maar even kijken waar ik zo'n nee nee sticker kan kopen want halve dag niets eten behalve wat stukjes zalm en olijven en kortingsbonnen voor de mac resulteert in dit
[..]
Mooihouden zo!
Ik zou stiekem wel willen maar heb echt een hekel aan kotsenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:31 schreef conleche het volgende:
[..]
FF vinger in de keel. Dan ben je die rotzooi weer kwijt.
Eerste wat in me opkwam was Siral bij het lezenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:54 schreef conleche het volgende:
Ik maakte officieel natuurlijk een grapje. Weet best dat sommige mensen doorschieten en dan ineens boulimia hebben. Maar, voor de anderen, zo heel af en toe is het wellicht de beste keuze uit twee kwaden.
Die hier is dus gewoon kutquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat een berg eten v1z! Hebben net risotto met saucijzenvlees en salade op, zit daar ook erg vol van.
Appie hier heeft zelden lange rijen en het personeel valt wel mee. En nu dus de restaurantactie, dus vanmiddag waren we weer geweest.
Daglijstje
O dubbele boterham met pindakaas
L twee broodjes met salade
T kiwi, glas liptonice green
D risotto en salade
T ? Glaasje wijn denk
Morgen weer lekker sporten, is wel weer tijd.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:12 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Die hier is dus gewoon kut
Had vandaag dus dat na de poortjes aan de ene kant vakkenvullers bezig waren en aan de andere kant zo'n slaaf-babyboomer waarbij het gezicht tekenend was van het feit dat 'ie liever nog steeds dagelijks de snoekbaars-stand in 't olde diepie controleerde dan het wachten op z'n vrouw hoe ze niet kon kiezen tussen de sla-melange of de rucola. De betreffende vrouw is namelijk niet gediend van eikenblad sla en de hoeveelheid daarvan moest natuurlijk zorgvuldig worden bepaald in het zakje van de melange...
Dus mij zien lijden hoe hij de enige andere doorgang langs dat fruitplateau blokkeerde met z'n winkelwagen is waarschijnlijk de reden geweest dat 'ie zich niet van kant heeft gemaakt omdat z'n uitzicht is dat hij gezien de staat van de medische vooruitgang nog zo'n beetje 30jr 'moet' genieten.
Dus of ik heb een goede daad gedaan of ik heb heb iemands lijdensweg verlengd en het pensioenfonds een deuk toegebracht omdat de weduwe-uitkering maar 70% van het totaal was.
Met niets doen
Nope, weinig last behalve dikke buik. Kon mezelf dus nog niet echt naar de bank rollen en heb in tussentijd wat films gedownload.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:20 schreef An24 het volgende:
Wow! Vaiz, heb je nu veel last van je buik? Bij 1 menu gaat het bij mij al rommelen
Super darmpjes!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:44 schreef V1z0R het volgende:
Vond de tomaat wel verrassend vers ertussen
En gewoon via land dan, Chico? Volgens mij vrij makkelijk om met 1 tank benzine naar Zwitserland te rijden....
[..]
Nope, weinig last behalve dikke buik. Kon mezelf dus nog niet echt naar de bank rollen en heb in tussentijd wat films gedownload.
Volgens mij was het Puff die het aanraadde maar ga zo even "Little miss sunshine" kijken.
Is maar 800 km inderdaad. Maar moet je wel een auto hebbenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:44 schreef V1z0R het volgende:
Vond de tomaat wel verrassend vers ertussen
En gewoon via land dan, Chico? Volgens mij vrij makkelijk om met 1 tank benzine naar Zwitserland te rijden....
[..]
Nope, weinig last behalve dikke buik. Kon mezelf dus nog niet echt naar de bank rollen en heb in tussentijd wat films gedownload.
Volgens mij was het Puff die het aanraadde maar ga zo even "Little miss sunshine" kijken.
Ik kan vreten wat ik wil, het ergste dat ik krijg is een zure oprisping. Dus yup super-darmpjes, combineer dat met een geheugen die 's werelds meest onzinnige dingen onthoudt en je hebt een "creepy-fuck"...quote:
Moet jij gewoon niet naar 's werelds duurste land chemische dingen gaan doen, naast dat het hooguit verdacht is kost dat ook nog een boel geld... Of je moet dan iets ontdekken dat er wel geld op de ruggen groeit van die je missen...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Is maar 800 km inderdaad. Maar moet je wel een auto hebben. Of iemand die 2x heen- en weer wil rijden. Dus dat wordt hem niet
. Laat mensen wel gewoon hierheen komen, vanaf NL zijn de tickets nog steeds 45-60 euro retour.
Dankjequote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:32 schreef V1z0R het volgende:
Ja, ik noemde Chico net een egoïstische trut. en ja dat was lief bedoeld
Nee die vinden het wel leuk om te zien waar ik nu woon en een tour te krijgenquote:Op zondag 19 januari 2014 11:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
En v1z, hoe vond je 'm?
Net terug van yoga, was lekker. Mooi licht ook buiten.
Chico, denk niet dat je familie het erg vindt om naar jou te komen of wel?
Als je makkelijk wil doen: gewoon bij interpolis blijven, je hebt geen rabo rekening nodig om verzekeringen bij ze te hebbenquote:Op zondag 19 januari 2014 17:18 schreef the85mc het volgende:
Hoi! Gister amsterdam onveilig gemaaktEerst bij feestje met Hardwell geweest, later de stad even in. Was mooi!
Ik wilde net wat dingen regelen van verzekeringen, wil WA, inboedel en doorlopende reisverzekering bij 1 verzekeraar afsluiten. Iemand tips/suggesties?
Edit, zit nu bij interpolis, maar wil mijn rabo account sluiten.
Nee vet is niet erg, zeker niet uit die producten. Eet je veel tarwe? Ik hoor mensen vaker jouw klachten hebben niet niet goed tegen tarwe kunnen. En eet je veel producten met suiker?quote:Op zondag 19 januari 2014 21:48 schreef _flore het volgende:
Hoi, ik kom hier even patsboem binnenvallen in de hoop dat iemand mijn vraag misschien kan beantwoorden. Ben al een tijd aan het uitproberen wat ik wel/niet kan eten ivm vermoeidheidsklachten, buikpijn, overgevoeligheidsreacties, etc. Vooral veel niet blijkt dus.![]()
Net bij eetmeter van voedingscentrum ingevuld wat ik nu bedacht heb als dagmenu. Zo'n 1700 kcal, wat ik wel prima vind, maar eetmeter zegt teveel vet. Kan dat kwaad, als die vetten alleen uit havermout, noten, avocado, zaden, pitten en olijfolie komen? Moet toch wát eten behalve een shitload fruit&groente.
Lijkt me vervelend als je zo veel moet elimineren. Sterkte met je herstel!quote:Op zondag 19 januari 2014 22:09 schreef _flore het volgende:
Dankje voor je reactie. Nee ik mijd inderdaad vooral tarwe en zuivel. Kaas valt ook niet goed, rijst jeukende mond. Eet ook geen suiker verder, alleen de suikers die in fruit zitten dan.
Aan de ene kant is het stom ja, zo dacht ik lekker rijstepap te kunnen eten, want geen gluten dus zou vast wel gaan. Paar keer geprobeerd, maar krijg meteen last, dus helaas.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:21 schreef An24 het volgende:
[..]
Lijkt me vervelend als je zo veel moet elimineren. Sterkte met je herstel!
Ohw en misschien is extra vierge kokosolie wel iets voor je. Veel gezonde stofjes en het werkt anti bacterieel. Ook goed voor je darmen. Je kan er mee bakken, zowel zoet als hartig. Of een beetje in een smoothie.
En op je huidquote:Op zondag 19 januari 2014 23:22 schreef _flore het volgende:
Van wat ik zo lees op google, klinkt het als goed spul inderdaad! En ook weer heel andere vetten
Edit: en kan het ook nog in mn haar smeren![]()
Geweldige film!quote:Op zondag 19 januari 2014 11:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
En v1z, hoe vond je 'm?
Net terug van yoga, was lekker. Mooi licht ook buiten.
Chico, denk niet dat je familie het erg vindt om naar jou te komen of wel?
Omdat jij het bentquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dankje![]()
. In ruil voor die vliegtickets bied ik gratis overnachtingen (twv ~100 euro pppn) en een tour door de stad (twv onbetaalbaar), is het dan wel weer goed?
.
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:07 schreef sigme het volgende:
Mountianbiken is best een gevaarlijke sport.
En 7 km fietsen bij 10 C wanneer je in de sloot gevallen bent, is best koud (eigenlijk alleen koud aan voeten en handen, maar dat dan wel erg koud).
M'n telefoon doet het nog wel.
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:07 schreef sigme het volgende:
Mountianbiken is best een gevaarlijke sport.
En 7 km fietsen bij 10 C wanneer je in de sloot gevallen bent, is best koud (eigenlijk alleen koud aan voeten en handen, maar dat dan wel erg koud).
M'n telefoon doet het nog wel.
Er is vaak een verband tussen de conditie van je darmen en dit soort klachten. Wat je huid is voor de buitenkant, zijn je darmen voor de binnenkant. Het is een grens tussen buiten en binnen. Wanneer je darmen in goede conditie zijn, laten ze door wat je lichaam nodig heeft en houden ze buiten wat er niet hoort.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:05 schreef _flore het volgende:
[..]
Aan de ene kant is het stom ja, zo dacht ik lekker rijstepap te kunnen eten, want geen gluten dus zou vast wel gaan. Paar keer geprobeerd, maar krijg meteen last, dus helaas.
Aan de andere kant, ik houd van fruit en de meeste groente, dus dat is geen straf, en ik voel me er zoveel beter bij. Geen pijn of rare dingen, veel meer energie, dat is het toch wel waard.
Vooral lastig om toch genoeg en verschillende voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus goeie tip, ik ga eens op zoek!
Aanvulling: waar tarwe staat kan je -naar mijn mening- beter 'graan' invullen. En dan is dus ook spelt, havermout, rogge etc niet best voor darmen.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Er is vaak een verband tussen de conditie van je darmen en dit soort klachten. Wat je huid is voor de buitenkant, zijn je darmen voor de binnenkant. Het is een grens tussen buiten en binnen. Wanneer je darmen in goede conditie zijn, laten ze door wat je lichaam nodig heeft en houden ze buiten wat er niet hoort.
Tarwe staat erom bekend dat het enzymen bevat die agressief zijn voor je darmen. Wanneer je darmvlokken beschadigd zijn, kunnen stoffen in je lichaam terecht komen die nog niet voldoende zijn afgebroken. Caseine uit zuivel is daar een voorbeeld van. Glutenallergie en zuivelallergie gaan vaak hand in hand, het een versterkt het ander.
Hoe krijg je gezonde darmen? Randvoorwaarden zijn een goede darmflora en een goede conditie van je darmvlokken. Suikers verstoren het evenwicht van je darmflora in het nadeel van de goede bacterien. Vezels dienen als voeding voor de goede bacterien. Twee stoffen die belangrijk zijn voor gezonde darmvlokken: goede vetzuren en magnesium (die 2 zijn wel voor meer dingen goed).
Vaak hangen vermoeidheidsklachten samen met de conditie van je darmen. Immers, dat is de plek waar voeding binnenkomt en in je lichaam wordt opgenomen. Gaat het daar al fout, dan heb je geen sterke basis voor een goede energiehuishouding.
Verder speelt vitamine B een grote rol bij het vrijmaken van energie. Je kunt zoveel calorierijk voedsel eten als je wilt, zonder voldoende vitamines, mineralen en co-enzymen kun je het niet (snel) omzetten in energie. Bij een relatief groot aantal mensen is een tekort aan co-enzym Q10 een beperkende factor. Laat je die mensen een supplement slikken, dan voelen ze zich opeens een stuk energieker. Ongeveer 40% van de mensen met vermoeidheidsklachten heeft daar baat bij.
Wat betreft de tip van kokosolie, ik krijg daar helaas juist vermoeidheidsklachten van. Verder heb ik er niets op tegen, maar voor mij werkt het niet. En volgens de laatste berichten over kokosolie moet je oppassen voor andere klachten wanneer je er te veel van neemt. Voor veel dingen geldt dat het gaat om een goed evenwicht, waarschijnlijk geldt dat ook voor kokosolie.
Was je rijstepap met melk of met water? Als je het met melk nam, zou ik de zuivel skippen en kijken wat rijst zonder melk met je doet.
Leukquote:Op maandag 20 januari 2014 19:46 schreef the85mc het volgende:
Hier geen blue monday gehad tot nu toeVandaag eerste werkdag, leuke sfeer en gelijk mooie en uitdagende opdracht gekregen
Echt mooi!
Hoe lang moet je nogquote:Op maandag 20 januari 2014 19:56 schreef Chicolate het volgende:
Mijn maandag is niet persé blue, niet meer dan andere maandagen, behalve dan dat ik zit te wachten tot er genoeg oplosmiddel weg is zodat ik ook naar huis kan gaan. Ik wilde anderhalf uur geleden eigenlijk al naar huis.
Tot het klaar is. Ik hoop met een halfuur, heb de druk net nog wat verder verlaagd (dan gaat het sneller, maar loop je ook het risico dat opeens je hele apparaat vol meuk zit omdat je stofje naar binnen wordt gezogen. En dan moet je schoonmaken. En alles verdunnen. En opnieuw oplosmiddel verwijderen).quote:
Of nou ja yoga, bodybalance is het.quote:
Ik heb tarwe, suiker en grotendeels melk geskipt. Melkproducten op zich eet ik nog wel, maar veel minder dan eerst. Suiker zo min mogelijk. Bij mij doet dit al genoeg.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:55 schreef _flore het volgende:
Thanks dames!! Jullie info en tips worden gewaardeerd!![]()
Plan is nu om een paar weken alle graan te schrappen. Zuivel (ook kaas etc) had ik al geschrapt. Probeerde al om tarwe zoveel mogelijk te vermijden en at wel speltbrood en havermout. Maar bleef last houden en misselijk. Toen dacht ik dan maar geen granen, behalve die havermout 's ochtends. En miste uiteraard iets fatsoenlijks te eten overdag, maar dat is een kwestie van omschakelen denk ik. Moet echt even wennen aan het idee van geen brood(vervanger)maaltijden. Daarom rijstepap gemaakt, 1x met amandelmelk en 2x met rijstemelk zonder troep erin, dus moet echt de rijst zijn. Snap eigenlijk niet waarom havermout dan wel gaat/lijkt te gaan.![]()
Vergelijking darmen/huid vind ik wel een mooie. Heb sowieso op het moment vaak het idee dat alles van de buitenwereld zo naar binnen knalt bij mij, dus dat dat ook bij de darmen gebeurt lijkt me logisch gevolg.
Wbt de kokosolie, heb erover gelezen en het gehaald. Ga het proberen als mijn lijf weer ietsje rustiger voelt, dan weet ik ook beter hoe ik erop reageer. Ben stiekem wel benieuwd of het een beetje te eten is.
Dat vasten klinkt als iets waar mijn lijf ook blij van wordt.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:19 schreef An24 het volgende:
Succes flore![]()
En jij ook succes prob! Je gaat het vast prima doen.
En klinkt goed MC! Je bent al snel begonnen met je nieuwe baan.
Tink, hoe gaat het eten nu? Al minder saai?
Hier net mijn laatste stukje worteltjescake op, voor ik morgen weer vast. Heb er gewoon zin in. Ben ik nu raar
![]()
Zoek op IF (intermittent fasting).quote:Op maandag 20 januari 2014 20:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat vasten klinkt als iets waar mijn lijf ook blij van wordt.
Waarop baseer je het?
Ik vind het dodelijk saai. Nog steeds. Om eerlijk te zijn ook helemaal geen zin op deze wijze met voedsel bezig te zijn. Eten (en sporten) is leuk en belangrijk, maar voor mij niet het hoofdbestanddeel van mijn dagelijkse bezigheden.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:19 schreef An24 het volgende:
Tink, hoe gaat het eten nu? Al minder saai?
Hier net mijn laatste stukje worteltjescake op, voor ik morgen weer vast. Heb er gewoon zin in. Ben ik nu raar
![]()
Wat sigme zegt! Zoek de bbc horizon docu ff op: eat, fast and life longer (of zo iets). Ik heb ook het 5:2 vastenboek, ook van die documaker Michael Mosleyquote:Op maandag 20 januari 2014 20:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat vasten klinkt als iets waar mijn lijf ook blij van wordt.
Waarop baseer je het?
Jammer!quote:Op maandag 20 januari 2014 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind het dodelijk saai. Nog steeds. Om eerlijk te zijn ook helemaal geen zin op deze wijze met voedsel bezig te zijn. Eten (en sporten) is leuk en belangrijk, maar voor mij niet het hoofdbestanddeel van mijn dagelijkse bezigheden.
En ja, ik vind je raarmaar volgens mij dit gewoon een hobby van je, terwijl ik liever een goed boek lees (of zoals nu een stuk schrijf over mijn visie op de ontwikkelingen rond mijn vakgebied).
Ja echt leuk! Al op 2 vestigingen geweest vandaag, denk aan zo'n 100 man voorgesteldquote:Op maandag 20 januari 2014 19:54 schreef Goodbye het volgende:
Klinkt tof MC, beetje leuke collega´s ook?
Mijn lijstje vandaag
O: 2 rijstwafels pindakaas
T: banaan
L: kom tomatensoep, bord kikkererwtensalde (met o.a. tomaat, paprika, komkommer en geitenkaas)
T: krentenbol, 2 mandarijnen
D: chicken tonight met rijst, lekker makkelijk![]()
Lijkt een beetje weinig zo, maar de lunch was vroeg en veel!
Na 2 uur appt hij dat hij niet had moeten schreeuwen. Ach het is een begin.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:07 schreef V1z0R het volgende:
Tof, Mc!
Al lijkt het weinig, geen verkeerd lijstje met echt slechte dingen, GBHoe gaat 't met het verbouwen?
Denk dat je dude beetje hetzelfde had als jou, Billy. Wat kwijt moeten omdat je anders jezelf opvreet...
Wel slecht getimed en vrij kut maar lijkt me niet opzettelijk hinderlijk gedaan.
Nu wel benieuwd hoe/waarom je uiteindelijk in de sloot bent beland, sigme
Zoals loveli zo vaak heeft gezegd, "he's just a man"...quote:Op maandag 20 januari 2014 22:17 schreef Probability het volgende:
[..]
Na 2 uur appt hij dat hij niet had moeten schreeuwen. Ach het is een begin.
Maar ga even bezig met mijzelf nuBalance was leuk, die oefening met die brug was leuk
Ik moet eigenlijk nog wat eten, dat is er nu bij ingeschoten, had rond 5 uur een soort zalm (heel pak gerookte zalm)/avocado/rucola/dillesaus salade met een bagel
En voor het sporten ananas kokos water en een banaan.
Beetje weinig anders denk ik
(Daarvoor een smoothie van lijnzaad, veel chiazaad, Incabesjes?, een banaan en twee bloedsinaasappels. Daarnaast nog een mandarijn, een scone en een koffie verkeerd)
Ik zit te denken aan koude bruine bonen, crème fraische, rucola en geraspte kaas. Eventueel op een wrap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |