dat schopt mijn planning stevig door de warquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:02 schreef greavy het volgende:
Kreeg zojuist de melding van de planner bij NSH dat de stops in Zwolle en Almere aanblijven.
Ook de DB Bahn meldt dit inmiddels:
[..]
De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend.
het gaat niet om de ochtend, maar om iets dat ik 's avonds heb, waardoor ik daar mogelijk een uur later benquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop isquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
Yep, die trein. De 909.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef greavy het volgende:
de ICDirect dan zeker? Die van 7:54 uit Rotterdam naar Amsterdam had ik in de planning, ben je 8:36 in het Amsterdamse. 7:27 (?) uit Breda dus
Ook NS Lowspeed meld de stop in Zwollequote:Op donderdag 16 januari 2014 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop is
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Opzich hebben ze gelijk, Kan me voorstellen dat het op dit trajact vaker voorkomt dat mensen hulp nodig hebben dan andere trajecten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Het feit dat SGM ingezet wordt vind ik hoe dan ook een terechte klacht.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Dit. Komt goed uit zaterdagquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef Facepalm het volgende:
Ik keek net raar op toen ik de IC Berlijn in Zwolle zag wegrijden, ben er stiekem wel blij mee, kan ik morgen mooi rechtstreeks van Zwolle de grens over.
een tijdelijke oplossingen is niet wat je wilt. zie treinramp bij Hoofddorp....quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en dat doe je even in een uurtje.
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstadquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit. Komt goed uit zaterdagHoef ik ook niet over te stappen in Zwolle via Nijverdal etc.
Al ga ik het wel missen, wilde nog even in de DM'90 een paar foto's schieten.
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:14 schreef _JdM_ het volgende:
Die wissels waren afwijkend (licht meegebogen) en gaan tijdelijk vervangen worden door 2x recht spoor.
Een trein uit Amersfoort/Utrecht naar Naarden Bussem kan dus alleen nog maar op spoor 4/5. (of linkerspoor Hilversum-Crailoo)
Waarmee compleet Amsterdam CS-Amsterdam Bijlmer ArenA uit twee losse sporen bestaat. Enkelspoor rijden gaat daar dus niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde isquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad
Je kan de hele meuk in een dagje regelen maar dan kan je het veiligheidonderzoek vergeten. Begon Rikus gister niet iets over veiligheid en slecht onderhoud? Mensen die hetzelfde roepen krijgen het voor elkaar dat het wat langer duurt dan strikt noodzakelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?
Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde.
Domme kut!quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt.
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.
Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo.
Goed idee, daar ga ik binnenkort eens even buurten danquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier.
Dit. Maar materieelplanning is niet de sterkste kant van de NSquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |