Waarmee compleet Amsterdam CS-Amsterdam Bijlmer ArenA uit twee losse sporen bestaat. Enkelspoor rijden gaat daar dus niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde isquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad
Je kan de hele meuk in een dagje regelen maar dan kan je het veiligheidonderzoek vergeten. Begon Rikus gister niet iets over veiligheid en slecht onderhoud? Mensen die hetzelfde roepen krijgen het voor elkaar dat het wat langer duurt dan strikt noodzakelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?
Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde.
Domme kut!quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt.
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.
Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo.
Goed idee, daar ga ik binnenkort eens even buurten danquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier.
Dit. Maar materieelplanning is niet de sterkste kant van de NSquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.
Omdat jullie weer een rondje hebben geplanned. Doe dat nu ook gewoon niet dan hebben andere reizigers ook geen last van vertraging. En had ik morgen zonder gedoe mijn retourtje Hilversum Amsterdam Zuid kunnen maken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
WAAROM GAAT ER WEER VAN ALLES FOUT!
Ster***[&*^@%$^*%@quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langer
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:59 schreef James1988 het volgende:
Duidelijk... dat wordt dus ook de Duitse actuele vertrektijden in de gaten houden.
Voor vandaag gaat dat niet veel opleveren, ICE 1028 (uit Osnabrück om 12:53) rijdt niet, er rijdt een vervangende IC.
zo zo.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
Daar stond hij gisteravond ook al op overigensquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
Het is gewoon Prorail die de trein deed ontsporenquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje op de site van ProRail over Hilversum
http://www.prorail.nl/nie(...)versum-in-volle-gang
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor)"
quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor)"
Dat is maar een doel he. Een "streven". Mocht nou onverhoopt stomtoevallig blijken dat dat niks met de werkelijkheid te maken heeft, dan, tsja... Dan nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld: werk aan spoor geen excuus vertraging
Wat een goed idee zegquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
Klopt ja. Dat heette zo toen Prorail nog de reisinformatie mocht doenquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!
Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld: werk aan spoor geen excuus vertraging
schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.
Wel interne KPI.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.
Omdat de overheid extra veel geld vraagt voor ritten over de HSL en NS dit mag doorberekenen met een toeslag van 20 tot 30 %. Die case is alleen niet sluitend voor NS.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:42 schreef bloodysunday het volgende:
Wat ik nou niet snap he. Waarom betaal je nu alleen toeslag voor de exFyra tussen schiphol - Rotterdam? Omdat dat stuk spoorlijn de HSL zit? Hoe lang blijft NSH of de overheid nog aanklooien?
Het is toch veel verstandiger om een nieuwe aanbesteding uit te schrijven?
Hadden we vorig jaar toch een keer? Springer bij Nunspeet ofzo, anderhalf uur later reden de eerste treinen weer en dook er gelijk weer iemand voor. Alsof ze nummertjes hadden getrokken...quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een goed idee zeg
"Geachte treinkopper. Iemand anders was u voor, u bent nog niet aan de beurt."
twitter:Damien46Thorn twitterde op donderdag 16-01-2014 om 15:45:09Reparatie in volle gang. #ns #Hilversum. http://t.co/9nGQ057rRg reageer retweet
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari?
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor
Nee Borne is lekker urgent gebied jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Iets met appels en peren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km?quote:
Omdat het in Borne vier kilometer recht spoor betrof wat je makkelijk met een ombouwtrein kan doen. Het loont nauwelijks, voor zover dit al loont, om 200 meter dubbelspoor te vervangen. Als je de vorderingen zo ziet durf ik wel te zeggen dat zaterdag de Pimpel gewoon over Amersfoort naar Duitsland gaat trouwens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km?
In Breda beginnen ze 's ochtends rond 7:30 en stoppen ze zo rond 19:30 een keertje.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor
Of op Breukelen als er weer eens wat blik dwars op de weg staatquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |