abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:52:56 #201
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
Waarmee compleet Amsterdam CS-Amsterdam Bijlmer ArenA uit twee losse sporen bestaat. Enkelspoor rijden gaat daar dus niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:53:27 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135553197
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135553205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad :7
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?
Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:02:55 #204
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553458
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is
Je kan de hele meuk in een dagje regelen maar dan kan je het veiligheidonderzoek vergeten. Begon Rikus gister niet iets over veiligheid en slecht onderhoud? Mensen die hetzelfde roepen krijgen het voor elkaar dat het wat langer duurt dan strikt noodzakelijk.

Aangezien ik het een beetje een vreemd ongeval vind omdat het lastig is te weten te komen wat er nu precies gebeurd is, denk ik dat het onderzoek niet zo'n vreemd idee is. Al denk ik dat men daar best wat tempo bij mag hebben.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 11:05:32 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135553519
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt en niet maandag pas.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135553522
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?
Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde.
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier. :9
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:05:52 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553526
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt.
Domme kut!
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:10:59 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135553651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.

Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:14:50 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135553777
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:10 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.

Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo.
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.
pi_135553972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier. :9
Goed idee, daar ga ik binnenkort eens even buurten dan :P
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.
Dit. Maar materieelplanning is niet de sterkste kant van de NS :')
Wat dat betreft hebben wij het wat makkelijker. Enige waar onze materieelplanning rekening mee moet houden zijn de Duitse stelletjes (Indusi) die daadwerkelijke de grens over gaan. Voor de rest is al het materieel hetzelfde.
pi_135554219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
WAAROM GAAT ER WEER VAN ALLES FOUT! :(
Omdat jullie weer een rondje hebben geplanned. Doe dat nu ook gewoon niet dan hebben andere reizigers ook geen last van vertraging. En had ik morgen zonder gedoe mijn retourtje Hilversum Amsterdam Zuid kunnen maken. :+
pi_135554235
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langer :P
Ster***[&*^@%$^*%@ 8)7 &(@%&(@%]***achel :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135554553
Ik had gisteren ook weer een lekkere reis hoor. Moest van Eindhoven naar Roosendaal na een tof avondje pubquizzen.

IC van 23:03 zou gewoon normaal rijden.
Om 23:15 verdwijnt-ie van het bord.
Om 23:20 staat de sprinter naar Nijmegen klaar en vertelt de conducteur doodleuk dat er toch echt is omgeroepen dat de IC van 23:03 is opgeheven. Dus de ong. 60 mensen op het perron hebben gewoon allemaal niet goed geluisterd. Ongelofelijke teringmongool.
IC van 23:33 verschijnt op het bord. Pas om 23:45 verschijnt de melding dat-ie +15 heeft. Is er om 23:55 nog steeds niet.
Via de omroep krijgen reizigers naar Tilburg het advies om de Sprinter vanaf spoor 2 te nemen. Iedereen perron af, tunnel door, perron op, trein in.
Zodra iedereen zit komt er weer een NS figuur binnenlopen met de mededeling dat deze sprinter is opgeheven en iedereen weer terug naar spoor 6 moet lopen waar nu eindelijk de IC binnenkomt.
Met +65 uit Eindhoven vertrokken, met +80 in Breda aangekomen waar ik me maar heb laten oppikken.

0 relevante omroepen gehoord. Geen enkel NS personeelslid die kon vertellen wat er aan de hand was en een denigrerende klereleijer van een conducteur die vrolijk komt vertellen dat de reizigers niet goed luisteren. Ongekend gefaal weer.
pi_135555070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:59 schreef James1988 het volgende:
Duidelijk... dat wordt dus ook de Duitse actuele vertrektijden in de gaten houden.

Voor vandaag gaat dat niet veel opleveren, ICE 1028 (uit Osnabrück om 12:53) rijdt niet, er rijdt een vervangende IC.
Waarom niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:13:45 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135555673
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet?
Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
pi_135555808
De aflevering van Rail away al gezien op Corsica?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1389653

Prachtige beelden. Ben als kleine Monopoly 3 weken lang op Corsica geweest met de oude lui op vakantie. Heel mooi eiland, maar geen treinen gezien toen (helaas!).
pi_135555892
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
zo zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135556111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
Daar stond hij gisteravond ook al op overigens ;)
pi_135556913
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
Het is gewoon Prorail die de trein deed ontsporen ;). Zo komen ze mooi van de overbodige wissels af.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 13:01:52 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135557172
Een stukje op de site van ProRail over Hilversum
http://www.prorail.nl/nie(...)versum-in-volle-gang
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135557398
Prognose is ietsjes verbeterd. Van "minimaal 20 januari" tot "naar verwachting 20 januari" :')

Ambitieloze schijthazerij :') Als je gewoon recht spoor teruglegt moet het morgen kunnen rijden ook. Klaar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135557853
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje op de site van ProRail over Hilversum
http://www.prorail.nl/nie(...)versum-in-volle-gang
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor :') )"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:27:31 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135557961
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor :') )"
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
pi_135558344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
:D
pi_135558561
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor :') )"
En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 13:46:53 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135558657
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135559409
quote:
Dat is maar een doel he. Een "streven". Mocht nou onverhoopt stomtoevallig blijken dat dat niks met de werkelijkheid te maken heeft, dan, tsja... Dan niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135559537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
Wat een goed idee zeg :D

"Geachte treinkopper. Iemand anders was u voor, u bent nog niet aan de beurt."

_O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135559701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!
Klopt ja. Dat heette zo toen Prorail nog de reisinformatie mocht doen :+ Sindsdien nergens meer naar gekeken natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135559950
quote:
Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.
pi_135560056
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.
schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135560812
Wat ik nou niet snap he. Waarom betaal je nu alleen toeslag voor de exFyra tussen schiphol - Rotterdam? Omdat dat stuk spoorlijn de HSL zit? Hoe lang blijft NSH of de overheid nog aanklooien?

Het is toch veel verstandiger om een nieuwe aanbesteding uit te schrijven?
AJAX AMSTERDAM!
pi_135560885
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.
Wel interne KPI.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:00:24 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135561411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:42 schreef bloodysunday het volgende:
Wat ik nou niet snap he. Waarom betaal je nu alleen toeslag voor de exFyra tussen schiphol - Rotterdam? Omdat dat stuk spoorlijn de HSL zit? Hoe lang blijft NSH of de overheid nog aanklooien?

Het is toch veel verstandiger om een nieuwe aanbesteding uit te schrijven?
Omdat de overheid extra veel geld vraagt voor ritten over de HSL en NS dit mag doorberekenen met een toeslag van 20 tot 30 %. Die case is alleen niet sluitend voor NS.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:19:49 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135562010
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een goed idee zeg :D

"Geachte treinkopper. Iemand anders was u voor, u bent nog niet aan de beurt."

_O_
Hadden we vorig jaar toch een keer? Springer bij Nunspeet ofzo, anderhalf uur later reden de eerste treinen weer en dook er gelijk weer iemand voor. Alsof ze nummertjes hadden getrokken...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135563801
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel interne KPI.
Oh dat zal vast wel :O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 16:07:52 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135564207
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135564430
Mooi zo. Vortmachen bitte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566278
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566408
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari? :(
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor ;)
pi_135566438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor ;)
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:58:44 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135566487
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
pi_135566600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Nee Borne is lekker urgent gebied ja :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Iets met appels en peren.
pi_135566779
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Iets met appels en peren.
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566841
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km? :?
Omdat het in Borne vier kilometer recht spoor betrof wat je makkelijk met een ombouwtrein kan doen. Het loont nauwelijks, voor zover dit al loont, om 200 meter dubbelspoor te vervangen. Als je de vorderingen zo ziet durf ik wel te zeggen dat zaterdag de Pimpel gewoon over Amersfoort naar Duitsland gaat trouwens.
pi_135567011
Oh geweldig :D dus eigenlijk duurt het langer omdat er TE WEINIG kapotgereden is _O-

Da's wel komisch natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:11:17 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135567061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:

[..]

hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor :D
In Breda beginnen ze 's ochtends rond 7:30 en stoppen ze zo rond 19:30 een keertje.
pi_135567394
Reizigers tussen Utrecht (en verder) en Almere (en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Hilversum. Zij moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen te Duivendrecht. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies.

AAN:
NS
ProRail

Reizigers tussen Utrecht (en verder, Zoals Amersfoort en omstreken) en Almere moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Hierbij het verzoek om de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen op Duivendrecht. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd.

De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
pi_135567457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
Of op Breukelen als er weer eens wat blik dwars op de weg staat :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')