 
		 
			 
			
			
			Jij doet de aanname dat de trein onbeschadigd is. Ik kan je vertellen: Dat is niet zo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoezo van het spoor worden getakeld, werkt hersporen anders tegenwoordig?
 
											 
			 
			
			
			Nee, en die omruilactie voor de nieuwe generatie ga ik zo lang mogelijk uitstellen. Dr zit meer geheugen in dat ding, dus meer historiek, en dus bij uitlezen meer ritjes waarin misschien wel een een check in dan wel check out mistquote:Op woensdag 15 januari 2014 09:51 schreef James1988 het volgende:
Darkwing, heb je al een nieuwe Pass Navigo? Nu ook via NFC op te laden.
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			Salopérie de caténaire!quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
6. 7. Paar geknapte hangdraden, rijdraad was intact.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, en die omruilactie voor de nieuwe generatie ga ik zo lang mogelijk uitstellen. Dr zit meer geheugen in dat ding, dus meer historiek, en dus bij uitlezen meer ritjes waarin misschien wel een een check in dan wel check out mist
 
											 
			 
			
			
			ik geloof het niet, maar vertelquote:Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Boem? Nee geen boemquote:Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
 Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.
 Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:35 schreef James1988 het volgende:
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen?
 
			 
			
			
			Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.
 
			 
			
			
			ja. Zijn die niet gekoppeld met de remslangetjes dan?quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat andersquote:> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud [...]
Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.
 
			 
			
			
			De slangetjes in de stroomafnemer zijn bedoeld om te voorkomen dat de bovenleiding wordt neergehaald bij een defect aan dat ding. De meeste treinen hebben twee stroomafnemers, als tijdens de rit een stroomafnemer daalt kan men de rit uitrijden met de andere stroomafnemer (daarna zal het wel een retourtje werkplaats worden).quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.
Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom.quote:Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden)
 
											 
			 
			
			
			Zo is het destijds niet door NS HiSpeed gecommuniceerd.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:51 schreef Maegrim het volgende:
[..]
er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat anders
 
			 
			
			
			Gelukkig nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.

 
			 
			
			
			Ja, dat leek mij dus ookquote:Op donderdag 16 januari 2014 01:00 schreef James1988 het volgende:
Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom.
 
											 
			 
			
			
			okee. Wacht wat?quote:NOS Teletekst 751
 1/2
S P O O R W E G E N actueel
01:20 uur
Hilversum<->Naarden Bussum
Door herstelwerkzaamheden rijden er
tussen Hilversum en Naarden-Bussum geen
treinen maar bussen.
Vertraging: 30-60 minuten.
Reisadvies:
* Utrecht<->Almere omreizen via
Amsterdam Zuid.
* Amersfoort<->Schiphol en
Amersfoort<->Amsterdam omreizen via
Utrecht Centraal..
Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
WAT??quote:Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
G***de[peep]***[peep]***[peep]**[peep]***rquote:Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
 
											 
			 
			
			
			 ) maar dit gaat wel alle perken te buiten.
 ) maar dit gaat wel alle perken te buiten. 
			 
			
			
			Oftewel: een veel kleiner ongeval (slechts een ontsporing), de techniek is 50 jaar verder maar het herstel duurt ruim 5x zo langquote:Met behulp van twee autokranen en snijbranders werden de lichtere wrakstukken verwijderd.Om ą 2:00 uur ´s-nachts was de baan vrij van ontspoord materieel en wrakstukken en waren de laatste slachtoffers afgevoerd. In de loop van de nacht van 9 januari 1962 werd de baan zover hersteld, dat deze ´s-morgens om 8:00 uur berijdbaar was met 5 km/uur. Om 9:00 uur werd begonnen met het aanbrengen van de bovenleiding. Om 16:00 uur stond de bovenleiding onder spanning. De eerste drie treinen passeerden de plaats van het ongeval met 30 km/uur. Daarna werd tot de volgende ochtend 8:00 uur met 60 km/uur gereden, waarna baanvaksnelheid werd hervat.
 
											 
			 
			
			
			Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:59 schreef dennistd het volgende:
In 1962 gebeurde het ongeluk bij Harmelen op 8 januari om 9.19u:
[..]
Oftewel: een veel kleiner ongeval (slechts een ontsporing), de techniek is 50 jaar verder maar het herstel duurt ruim 5x zo lang

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |