abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 januari 2014 @ 20:20:08 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135534945
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En anders maar een half uur eerder uit Amsterdam weg stelletje hufters :P
ik ga zaterdag met de 8.04 uit Leeuwarden weg. Kan ik rustig aan doen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135535009
quote:
15s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een bekende hotspot ja. Net als bij Beek-Elsloo, Ermelo, Wolfheze. Krankzinnigengesticht + spoor = bingo.
Ik woon in Elsloo en kan me niet herinneren dat hier in de afgelopen paar jaar ook maar een iemand onder een trein is gekomen... Tevens geen kliniek oid. in de buurt hier.
Flesje bier
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:21:16 #63
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135535014
Godver, zijn er al users in de 400K-reeks?
pi_135535016
Als ik me vroeg in het ziekenhuis moet melden kom ik denk ik ff hoi zeggen in de knoop van Zwolle of Deventerror.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135535069
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:18 schreef xcachet het volgende:
Hu, een trein ontspoort? :o
ja vet man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135535111
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja vet man.
:+
pi_135535114
quote:
5s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:21 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik woon in Elsloo en kan me niet herinneren dat hier in de afgelopen paar jaar ook maar een iemand onder een trein is gekomen... Tevens geen kliniek oid. in de buurt hier.
Oh dan ben ik in de war met oeen andere plek daar. Bunde? :? Kan best hoor, als iemand het beter weet hoor ik het graag ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135535188
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Staat wel duidelijk bij vermeld dat het een persoonlijke opvatting is hč.
Inderdaad, vandaar "zou". Verder inderdaad maar een ILENT-rapport afwachten.
pi_135535401
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:21 schreef JDude het volgende:
Godver, zijn er al users in de 400K-reeks?
Wat?
pi_135535483
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:21 schreef JDude het volgende:
Godver, zijn er al users in de 400K-reeks?
Allang man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:29:03 #71
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135535510
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:27 schreef b2py het volgende:

Wat?
Mensen op Fok! met een registratienummer >400.000.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:


Allang man.
Oh :@.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:48:11 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135536614
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja vet leuk, maar in Osnabliksemstein hebben we minder dan 20 minuten overstap dus dan valt alsnog de hele dag zo'n beetje in het water.
Dan kunnen we toch gewoon mee met de volgende trein (2 uur later ofzo...)
pi_135536697
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan kunnen we toch gewoon mee met de volgende trein (2 uur later ofzo...)
ja of misschien wel 1 uur later, maar dan valt het hele stadsbezoek in Bremen in de puin, of we moeten ALLES een uur opschuiven. Wat ik op zich ook wel prima vind hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135536873
Ga je toch in Osnabrugge bierbierie
pi_135537033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:52 schreef b2py het volgende:
Ga je toch in Osnabrugge bierbierie
Laten we eerst maar even kijken hoe het loopt. Ben lang genoeg bezig geweest met dat boekie, als ik nou op stel en sprong de helft ineens totaal overnieuwt moet doen dan ehmm. Kan dat gewoon.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135539082
leuk man. Twee keer zo VEEL sporen, dan ook twee keer zo WEINIG treinen. Ja zo komen we er wel 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135539209
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
leuk man. Twee keer zo VEEL sporen, dan ook twee keer zo WEINIG treinen. Ja zo komen we er wel 8)7
Wat? Er liggen daar geen vier sporen hoor. Vanmiddag toen ik op weg was naar Amsterdam niet in ieder geval.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:32:03 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135539271
Daar wordt toch nog aan gewerkt?
pi_135539309
Jep, wordt nog gewerkt, staat ook in de beantwoording op de vragen. Eind 2015 moet alles helemaal af zijn, inclusief dive-under ook.
pi_135539336
tuurlijk liggen er bij Lunetten vier sporen. Tot aan de Schalkwijkse brug liggen er gewoon 4 sporen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135539383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
tuurlijk liggen er bij Lunetten vier sporen. Tot aan de Schalkwijkse brug liggen er gewoon 4 sporen.
Echt niet.
pi_135539389
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
tuurlijk liggen er bij Lunetten vier sporen. Tot aan de Schalkwijkse brug liggen er gewoon 4 sporen.
Er zijn maar twee sporen in gebruik bij Lunetten. Rest wordt nog aan gewerkt.
  Moderator woensdag 15 januari 2014 @ 21:35:59 #84
42184 crew  DaMart
pi_135539507
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat het morgen nog niet opgelost is.
Ze blijven optimistisch bij de NS :P.

quote:
Treinverkeer Hilversum nog tot in ochtend ontregeld

Het treinverkeer tussen Hilversum en Naarden-Bussum ligt in ieder geval nog tot en met de ochtendspits van donderdag plat vanwege de ontsporing van een rijtuig van een passagierstrein woensdagmiddag. Gehoopt wordt dat er rond 10.00 uur weer treinen kunnen rijden, maar ook dat is onder voorbehoud, laat een woordvoerder van de NS weten.
De trein wordt woensdagavond opgetakeld om te zien wat de schade is aan de trein. Dan wordt besloten of de trein kan worden weggesleept of op een andere wijze moet worden weggehaald. Ook moet nog worden bekeken hoeveel meter spoor en bovenleiding is beschadigd, waarna ook dit nog moet worden hersteld.
pi_135539628
Daar wordt het al 10:00 op de 16e, succes eah!
pi_135539684
Godverdomme dat wordt dus morgennacht einde dienst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135541195
quote:
Gehoopt wordt dat er donderdagochtend rond 10.00 uur weer treinen kunnen rijden, maar ook dat is onder voorbehoud, laat een woordvoerder van de NS weten.
als ze NU al zoiets zeggen dan wordt het wel vrijdagmiddag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135541294
Of misschien wel zaterdag! >:) O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:13:52 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135541565
Bij Borne dachten ze toch ook eerst 'morgen 10:00'? O-)
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:13:59 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135541572
quote:
5s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heb je er als treinliefhebber aan bedoelde ik natuurlijk. "Lijntje open houden" :')
Nachtbraken ja.

Hengelooooo:

DBS 6416 + lege Caprolactam


DBS 6416 + lege Caprolactam
Na het omlopen

Almeloooo

DBS 6413 + beladen Caprolactam


DBS 6416 + lege Caprolactam

Emmen

DBS 6416 + lege Caprolactam
pi_135542400
Ik heb wel wat beters te doen in de nacht eigenlijk :P
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:32:02 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135542463
Soms moet je wat tijd opofferen voor zoiets. Nu nog een keer naar de Maaslijn, waar DBS met Veolia moet passeren. Staat die trein toch ff stil
pi_135542716
De schade aan het spoor bij Hilversum is aanzienlijk. De bovenleiding is beschadigd over enkele honderden meters en er moet een wissel worden gerepareerd. Voordat de herstelwerkzaamheden kunnen beginnen moet eerst het treinstel van het spoor worden getakeld. Daarna gaat de aannemer met man en macht aan de slag. Gezien de omvang van de schade kunnen er donderdagochtend helaas nog geen treinen rijden tussen Hilversum en Naarden-Bussum.

Aldus Prorail in een update op Prorail.nl
pi_135544549
Hoezo van het spoor worden getakeld, werkt hersporen anders tegenwoordig?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 januari 2014 @ 23:24:22 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135544728
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoezo van het spoor worden getakeld, werkt hersporen anders tegenwoordig?
Eerst de onderkant bekijken, je wilt niet dat die trein na een hersporing en wegsleepactie een paar km dwarsliggers beschadigt.
pi_135544951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik maak geen beloftes die ik niet kan nakomen ;)
_O_
pi_135545365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoezo van het spoor worden getakeld, werkt hersporen anders tegenwoordig?
Jij doet de aanname dat de trein onbeschadigd is. Ik kan je vertellen: Dat is niet zo. :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:07:44 #98
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135546485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:51 schreef James1988 het volgende:
Darkwing, heb je al een nieuwe Pass Navigo? Nu ook via NFC op te laden.

[ afbeelding ]
Nee, en die omruilactie voor de nieuwe generatie ga ik zo lang mogelijk uitstellen. Dr zit meer geheugen in dat ding, dus meer historiek, en dus bij uitlezen meer ritjes waarin misschien wel een een check in dan wel check out mist ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:10:20 #99
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135546552
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

6. 7. Paar geknapte hangdraden, rijdraad was intact.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Salopérie de caténaire! :(
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:17:44 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135546764
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:17:46 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135546766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, en die omruilactie voor de nieuwe generatie ga ik zo lang mogelijk uitstellen. Dr zit meer geheugen in dat ding, dus meer historiek, en dus bij uitlezen meer ritjes waarin misschien wel een een check in dan wel check out mist ;)
_O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 00:20:34 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135546847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
ik geloof het niet, maar vertel :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135546937
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje.

> ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM

Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd.

> De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen.

N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt.

> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing.

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.

> De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.

Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.)

> Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.

Dit is exact wat we gaan doen.
pi_135547003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Salopérie de caténaire! :(
nogal ja _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
Boem? Nee geen boem :N Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.

Moet trouwens wel zeggen dat de trein in mijn beleving niet door een ingezette snelremming maar gewoon door weerstand van de onderbouw tot stilstand kwam. Kan ook zijn doordat zo'n machinist ook niet in 1 seconde in de gaten heeft wat er gebeurt natuurlijk. Maar goed, nogmaals. benieuwd naar ILT-rapport.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:30:33 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547111
Toen die ene stroomafnemer z'n schuitje verloor zal de tractie van het desbetreffende stel ook zijn weggevallen, dat merk je wel.

Heeft een treinstel eigenlijk ook een luchtleiding die bij een breuk meteen de remmen aantrekt (zoals bij een cargo)? En hoe werkt dat met meerdere treinstellen die met een AK gecombineerd zijn?
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:33:00 #107
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547178
Ja, alle treinen hebben die treinleiding, ook gekoppelde.
doei
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:35:00 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547227
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 00:36:03 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135547247
jup, zie ook die gebroken DDZ van nog niet al te lang geleden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:36:09 #110
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547251
:Y
doei
pi_135547300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:35 schreef James1988 het volgende:
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen?
Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.
Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?
pi_135547399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?
ja. Zijn die niet gekoppeld met de remslangetjes dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:42:43 #114
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547421
Nee. Maar zolang het de enige panto van de trein is is dat ook niet zo'n probleem xD
doei
pi_135547467
Okee. Dan blijft mijn waarneming dus op zich overeind. Want met 2 stellen heb je allicht 2 panto's in de lucht en als er 1 down gaat is dat geen probleem. Op zich.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547479
Ik mag toch aannemen dat de slangetjes in de pantograaf er voor zorgen dat de panto " omhoog" blijft staan. Geen/minder lucht in de slangetjes=panto omlaag.

(of zoals bij een verkeerd weggezette plan V: na anderhalve week-twee weken zakt de pantoograaf, dus kan ook halverwege het dak en de draad gaan staan)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:48:17 #117
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547549
Ja tuurlijk is dat zo, maar er is altijd wel een klein beetje luchtverlies. En bij zo'n weggezette V staat de compressor dan ook al twee weken niet aan, komt geen druk meer bij, dus ja, dan gaat-ie zakken.
doei
pi_135547587
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.

Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547606
quote:
> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud [...]

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.
er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat anders
  donderdag 16 januari 2014 @ 01:00:09 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.
De slangetjes in de stroomafnemer zijn bedoeld om te voorkomen dat de bovenleiding wordt neergehaald bij een defect aan dat ding. De meeste treinen hebben twee stroomafnemers, als tijdens de rit een stroomafnemer daalt kan men de rit uitrijden met de andere stroomafnemer (daarna zal het wel een retourtje werkplaats worden).
quote:
Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden)
Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')