Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!quote:eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
quote:Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:27 schreef DeDuitsers het volgende:
Het hippe uitgaansleven van Berlijn. Zelfs in de rij voor een club staan schijnt daar leuk te zijn. Mee eens?
Hierboven zegt iemand dat je niet mag praten in de rij. Dat klinkt alles behalve leuk...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:27 schreef DeDuitsers het volgende:
Het hippe uitgaansleven van Berlijn. Zelfs in de rij voor een club staan schijnt daar leuk te zijn. Mee eens?
Die weten echt niet waar ze het ver hebbenquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:27 schreef DeDuitsers het volgende:
Net als de Revaler Strassequote:Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef Lemans24 het volgende:
Ziet er in dat filmpje op die plek uit als een enorme pauperbedoening, eerlijk gezegd.
Dat is zo'n straat die Poolser is dan alles wat nu nog in Polen is te vinden? Vond sowieso dat sommige delen van Berlijn Poolser aandoen dan steden in Polenquote:
quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef Lemans24 het volgende:
Ziet er in dat filmpje op die plek uit als een enorme pauperbedoening, eerlijk gezegd.
quote:
Blij dat ik dat stukje Berlijn heb overgeslagen... Ongelooflijk, zelfs met mooi weer ziet het er nog triest uit. Waarom is dat in zo'n armetierige toestand gelaten?quote:
echt, je snapt er niets van.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Blij dat ik dat stukje Berlijn heb overgeslagen... Ongelooflijk, zelfs met mooi weer ziet het er nog triest uit. Waarom is dat in zo'n armetierige toestand gelaten?
Oh, Polen is wel gerestaureerd hoor
Jaja, het is zo'n gezellig anarchistisch overblijfsel en nu een cultureel experiment zeker. Zoals Kristiana, dat stuk Amsterdam, etc.quote:
Misschien is jouw linksigheid in Berlijn wel rechts.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jaja, het is zo'n gezellig anarchistisch overblijfsel en nu een cultureel experiment zeker. Zoals Kristiana, dat stuk Amsterdam, etc.
Ik lees hierboven dat er drugsdealers rondhangen, dus als cultureel experiment werkt het niet echt...
Ik ben links, maar dit noem ik linkse fratsen
Oud? Valt wel mee toch...Er is 1 lijn (U55) bijgekomen met 1 nieuw station (Bundestag) en 1 station is van naam veranderd (Unter den Linden --> Brandenburger Tor).quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:57 schreef Fuort het volgende:
Overigens, wel charmant zo'n oud U- en S-Bahn kaartje in de OP.
dus...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:27 schreef DeDuitsers het volgende:
Groenrechts dan maarquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Misschien is jouw linksigheid in Berlijn wel rechts.Maar dat is wat de hipster nou de charme van Berlijn noemt. Feesten in verpauperde gebouwen. Sommige mensen begrijpen dat niet, dat begrijp ik ook zeer zeker. Ik vind dat het tegenwoordig ook te ver aan het doorslaan is. Vooral als je van die Nederlandse uberhipsters hoort zeggen dat ze Amsterdam niks meer vinden en dat Berlijn heaven on earth is. Royal sadness.
Arm aber sexy! Die uitspraak ken je toch wel van de Berlijnse burgervader? Geen cent te makken daar.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Groenrechts dan maarIk vind verpauperde gebouwen die de natuur weer overneemt heel boeiend, maar verpauperde gebouwen die de mens gebruikt, eigenlijk maar jammer. Maak er dan wat moois van, denk ik. Verder moet iedereen er maar van vinden wat hij wil hoor!
En die goedkope hostel is te vinden? (naam e.d.)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:04 schreef Kaas- het volgende:
Vorige maand weekendje Berlijn gedaan en ondanks het slechte weer erg naar m'n zin gehad. Hostel kostte slechts 15 euro p.p. per nacht, terwijl het erg centraal was (en je buurman was er de ambassade van Noord-Korea).
We waren vrij veel te vinden in de wijk Prenzlauerberg en hebben daar erg gelachen om (en stiekem ook wel genoten van) de alom aanwezige lokale hipsters. Op het bezoeken van enkele musea na voornamelijk beziggehouden met veel grote schnitzels eten en lekkere Duitse tapbieren proberen. Stappen was vooral erg leuk, hoewel ik het wel knap vervelend vind dat er zo extreem gerookt wordt. Maar ach, dat went ook snel. Op een gegeven moment kwamen we een kroeg binnen waar ze met z'n allen rond de tafel deden (tafeltennis), erg leuk! Sowieso zijn de Duitsers opvallend sympathieke en leuke lui om wat mee te ouwehoeren tijdens het stappen.
Hoogtepunt was een bezoek aan technoclub Tresor, we vertrokken pas in de ochtend en toen stond er buiten nog altijd een enorme rij.Leukste tip buiten het stappen om vond ik eigenlijk de Berlijnse Dom; ik wist op voorhand niet dat je er boven op kon staan en dat leverde ineens een grote verrassing met een top uitzicht op.
Voor liefhebbers van communisten: in Prenzlauer Berg zit de ambassade van Cuba. Vlak naast de Aldi, met, waar eeigenlijk niet in Berlijn, een hostel op een paar minuten lopenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:30 schreef Erasmusch het volgende:
Ambassade van NK is bij Stadtmitte. Valt weinig te beleven daar na 1900, vooral shops, kantoren enz.
Cityhostel Berlin, erg tevreden over! Gewoon met de auto gegaan vanaf Rotterdam, uurtje of 8 mee bezig geloof ik. Beide ritten een keer moeten tanken, maar wat dat kostte weet ik eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En die goedkope hostel is te vinden? (naam e.d.)
Hoe ben je erheen gegaan? Eigen vervoer of trein en wat koste dat vanwaar?
Och, vanaf daar was het maar een minuut of 10 wandelen naar de Berliner Dom. museumeiland etc. en in de andere richting was je in 10 minuten bij Checkpoint Charlie etc. dus voor mijn gevoel was dat helemaal prima. En als we echt ver weg wilden kon je voor een euro'tje of twee de man ook snel half Berlijn door. Behoorlijk centraal in Berlijn in een meer dan prima hostel voor 15 euro p.p. per nacht is voor een groep studenten denk ik perfect.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:30 schreef Erasmusch het volgende:
Ambassade van NK is bij Stadtmitte. Valt weinig te beleven daar na 1900, vooral shops, kantoren enz.
quote:Vanaf Oktober ga ik 5 maanden studeren in Berlijn en nu wilt mijn vriendin graag mee om daar tijdelijk te gaan werken, het enige probleem is dat ze (nog) geen Duits spreekt. Hebben al wat research gedaan op 't internet maar veel baantjes zijn toch voor 'n langere periode (niet geheeld onlogisch natuurlijk). Hebben jullie toevallig tips of sites?
Erg centraal voor sightseeing idd maar ik kan me voorstellen dat je s avonds liever in bv Friedrichshain zit. Zeker met een groep studenten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Och, vanaf daar was het maar een minuut of 10 wandelen naar de Berliner Dom. museumeiland etc. en in de andere richting was je in 10 minuten bij Checkpoint Charlie etc. dus voor mijn gevoel was dat helemaal prima. En als we echt ver weg wilden kon je voor een euro'tje of twee de man ook snel half Berlijn door. Behoorlijk centraal in Berlijn in een meer dan prima hostel voor 15 euro p.p. per nacht is voor een groep studenten denk ik perfect.
Braatworsten verkopen op Alex of bierflessen verzamelen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:37 schreef buishuis het volgende:
n:
quote:
Vanaf Oktober ga ik 5 maanden studeren in Berlijn en nu wilt mijn vriendin graag mee om daar tijdelijk te gaan werken, het enige probleem is dat ze (nog) geen Duits spreekt. Hebben al wat research gedaan op 't internet maar veel baantjes zijn toch voor 'n langere periode (niet geheeld onlogisch natuurlijk). Hebben jullie toeva
Ja, ach, taxi kost er echt helemaal niets als je hem met z'n vijven deelt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:57 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Erg centraal voor sightseeing idd maar ik kan me voorstellen dat je s avonds liever in bv Friedrichshain zit. Zeker met een groep studenten.
Denk dat je beste gok een Irish pub is. Anders even googelen op sportkroegen.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:49 schreef Fuort het volgende:
Weet iemand een kroeg waar ze het schaatsen uitzenden?
Winter is net geweest, voor een week of 2 terug was het bar koud.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:20 schreef Remnant het volgende:
Ik vraag me af wanneer de winter begint hierOp dit moment lijkt het net lente.
Ja klopt, maar dat duurde maar een paar dagen. Maar misschien komt de echte winter nog wel.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Winter is net geweest, voor een week of 2 terug was het bar koud.
Als je er in het weekend bent, even naar de vlooienmarkt gaan bij Ostbahnhof. Daar heb ik o.a. een originele (besmeurde) DDR-vlag gekocht voor een tientje. Nooit gewassen natuurlijk want 'vies' en 'DDR' passen wel bij elkaarquote:Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef HenkDeVries2.0 het volgende:
Ik ga in mei voor de 2de keer naar Berlijn. Ik vroeg mijzelf af of een mede fokker misschien wat winkeltjes kent voor militaire prullaria. Het liefst spullen uit de WOII maar uit de koude oorlog of DDR vind ik ook tof.
Ik kwam laatst tijdens het fietsen Schloss Dammsmühle tegen. Ligt wat verstopt in de bossen ten noorden van Berlijn, maar als je daar eens in de buurt bent is het wel interessant. Het had illustere bewoners als Heinrich Himmler en Erich Mielke. Er naast zijn dan ook stel een verlaten legerbarrakken, wachthuisjes e.d. te vinden.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:25 schreef superworm het volgende:
Is er hier ooit iemand bij het spioneercomplex op de Teufelsberg geweest? http://www.abandonedberlin.com/2013/04/a-teufelsberg-tale.html
En kennen jullie meer mooie verlaten/vervallen gebouwen of stadsdelen?
Tweede Wereldoorlog kom ik niet heel veel tegen hier. Koude oorlog & DDR des te meer. Veel op rommelmarkten (bijvoorbeeld het Mauerpark op zondag). In Mitte is vooral nagemaakt spul te koop, maar in andere wijken kom je in tweedehandwinkels nog wel eens wat tegen, rond Bahnhof Schonhauser Allee is bijvoorbeeld wel wat te vinden.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef HenkDeVries2.0 het volgende:
Ik ga in mei voor de 2de keer naar Berlijn. Ik vroeg mijzelf af of een mede fokker misschien wat winkeltjes kent voor militaire prullaria. Het liefst spullen uit de WOII maar uit de koude oorlog of DDR vind ik ook tof.
http://www.schloss-dammsmuehle.de/quote:Op woensdag 2 april 2014 20:47 schreef Fuort het volgende:
[..]
Ik kwam laatst tijdens het fietsen Schloss Dammsmühle tegen. Ligt wat verstopt in de bossen ten noorden van Berlijn, maar als je daar eens in de buurt bent is het wel interessant. Het had illustere bewoners als Heinrich Himmler en Erich Mielke. Er naast zijn dan ook stel een verlaten legerbarrakken, wachthuisjes e.d. te vinden.
quote:Op woensdag 2 april 2014 20:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
http://www.schloss-dammsmuehle.de/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er gaaf uit! Ik woon daar redelijk in de buurt, zal er binnenkort maar eens kijkenquote:Op donderdag 3 april 2014 12:18 schreef superworm het volgende:
n de VoPo-berakken te gaan bezoeken in Blankenburg. Daar werden duizenden oktober '89-demonstranten vastgehouden.
gave sitequote:Op donderdag 3 april 2014 12:18 schreef superworm het volgende:
Wow, dank, voeg het toe aan mijn lijstje!
Ben ook van plan de VoPo-berakken te gaan bezoeken in Blankenburg. Daar werden duizenden oktober '89-demonstranten vastgehouden.
http://www.abandonedberli(...)lankenburg-east.html
bedankt!!quote:Op woensdag 2 april 2014 17:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Als je er in het weekend bent, even naar de vlooienmarkt gaan bij Ostbahnhof. Daar heb ik o.a. een originele (besmeurde) DDR-vlag gekocht voor een tientje. Nooit gewassen natuurlijk want 'vies' en 'DDR' passen wel bij elkaarhttp://www.berliner-adres(...)t-am-ostbahnhof.html
bedankt zal er is rond gaan neuzen. Slaap zelf in Mitte dus weet ik waar ik niet moet zijn. Zie je dit verschil goed? of zijn het echt DDR vlaggen met de vouwlijnen er nog in?quote:Op woensdag 2 april 2014 20:54 schreef Fuort het volgende:
[..]
Tweede Wereldoorlog kom ik niet heel veel tegen hier. Koude oorlog & DDR des te meer. Veel op rommelmarkten (bijvoorbeeld het Mauerpark op zondag). In Mitte is vooral nagemaakt spul te koop, maar in andere wijken kom je in tweedehandwinkels nog wel eens wat tegen, rond Bahnhof Schonhauser Allee is bijvoorbeeld wel wat te vinden.
Verschil is duidelijk te zien ja. Op de echte DDR-spullen-rommelmarkten ziet alles er 25 jaar of ouder uit, terwijl de standjes in Berlijn-centrum meestal alleen nieuw-geproduceerde meuk verkopen.quote:Op maandag 7 april 2014 17:00 schreef HenkDeVries2.0 het volgende:
[..]
bedankt zal er is rond gaan neuzen. Slaap zelf in Mitte dus weet ik waar ik niet moet zijn. Zie je dit verschil goed? of zijn het echt DDR vlaggen met de vouwlijnen er nog in?
Ja ben er in april geweest toen we met school gingen. Heel mooi schoon hostel met een mooie badkamer, wij hadden op alle kamers een eigen badkamer zitten met douche/wc/wasbak.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:52 schreef Gruisman het volgende:
Deze zomer weer naar Berlijn, hebben mensen hier ervaring met het one80 hostel?
Bedankt! Wij zitten er vijf nachten en p.p zijn we ongeveer 100 euro kwijt, aangezien ik hotelprijzen gewend ben vind ik het nog wel meevallen. Voor een hostel zal het waarschijnlijk wel aan de prijzige kant zijnquote:Op donderdag 29 mei 2014 19:48 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja ben er in april geweest toen we met school gingen. Heel mooi schoon hostel met een mooie badkamer, wij hadden op alle kamers een eigen badkamer zitten met douche/wc/wasbak.
Natuurlijk super centrale ligging, heel dichtbij Alexanderplatz. Alleen geen idee hoeveel het kost, had wel een prijs gehoord en dat vond ik best veel, weet alleen niet meer hoeveel dat was haha.
En ze hebben een fotohokje![]()
Ooh dan valt het wel meequote:Op donderdag 29 mei 2014 21:59 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Bedankt! Wij zitten er vijf nachten en p.p zijn we ongeveer 100 euro kwijt, aangezien ik hotelprijzen gewend ben vind ik het nog wel meevallen. Voor een hostel zal het waarschijnlijk wel aan de prijzige kant zijn
Ik ga ook van de zomer, heb voor het eerst geboekt via Airbnb. Misschien is dat een aanrader? Veel keuze en vaak veel goedkoper.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:52 schreef Gruisman het volgende:
Deze zomer weer naar Berlijn, hebben mensen hier ervaring met het one80 hostel?
Als het lekker weer is zou ik ook lekker een middagje naar de Wannsee of Muggelsee gaan. Dat zijn chille strandjes waar je een beetje kunt zwemmen en zonnen enzo en het is goed bereikbaar met de S- of U-bahnquote:Op woensdag 16 juli 2014 01:40 schreef yosander het volgende:
Morgen begint onze roadtrip met 4 dagen Berlijn! Zijn hier nog tips op cultureel/uitgaans (leuke kroegjes oid) vlak? Meesten van ons zijn al eerder in Berlijn geweest dus de hoogtepunten kennen we wel en daarnaast gaan we sowieso Tresor bezoeken
Revaler Strasse.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:19 schreef Starman89 het volgende:
- Underground industrieterrein. De naam hiervan is me ontschoten, maar dit raadde veel mensen op straat ons aan, en lag volgens mij redelijk centraal. Een oud industrieterrein wat is omgevormd tot uitgaansarea. Ook hier weer voldoende keuze, van Drum 'n Bass, tot alternatief, tot House etc.
Wat betreft locatie zou ik voor Catalonia gaan. Je loopt net wat makkelijker naar wat musea, maar ook net zo makkelijk naar vele andere attracties zonder dat het er druk is. Art'otel zit op een plek die en heel druk is en waar niet veel anders te beleven is als wat winkels en je voor alles eigenlijk wel een bus of metro moet nemen.quote:
Tof artikel, bedankt!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:45 schreef ondeugend het volgende:
Mooi artikel over de drie vliegvelden van Berlijn in Trouw vandaag.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-van-Berlijn.dhtml
grappig dat ik de dag ervoor Tempelhof aanraadquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:45 schreef ondeugend het volgende:
Mooi artikel over de drie vliegvelden van Berlijn in Trouw vandaag.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-van-Berlijn.dhtml
Je zal eerder door de samenstelling van je groep geweigerd worden dan je leeftijd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:16 schreef Gruisman het volgende:
Hoe zit het met de leeftijden voor het uitgaan in Berlijn? Ik ga met een groep van vier gasten en we zijn allemaal 19/20. Vorig jaar vrij weinig van gemerkt maar we zijn dit jaar wel van plan om naar de wat grotere clubs te gaan (tresor bijv).
Oke! Door een beetje slim te positioneren in de rij kunnen we dat nog een beetje voorkomen hoop ik. Ik las echter wel dat het bij clubs als Berghain vaak onmogelijk binnenkomen is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je zal eerder door de samenstelling van je groep geweigerd worden dan je leeftijd.
Berghain is de kans dat je niet naar binnen mag groter dan wel . Zeker met een groep van 4 jonge ventjes. Je hebt wel grotere kans als je begin van de avond of in de middag ofzo naar binnen wil. Vroeg in de morgen als iedereen gaat afteren kan je je de wachtrij besparen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:20 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Oke! Door een beetje slim te positioneren in de rij kunnen we dat nog een beetje voorkomen hoop ik. Ik las echter wel dat het bij clubs als Berghain vaak onmogelijk binnenkomen is.
Oke bedanktquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Berghain is de kans dat je niet naar binnen mag groter dan wel . Zeker met een groep van 4 jonge ventjes. Je hebt wel grotere kans als je begin van de avond of in de middag ofzo naar binnen wil. Vroeg in de morgen als iedereen gaat afteren kan je je de wachtrij besparen.
Tresor kom je makkelijk binnen als je je maar gedraagt in de rij (stil en niet dronken zijn) en identiteitsbewijs (geen kopie) mee hebt. Opsplitsen in tweetallen kan overigens nooit kwaad.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:16 schreef Gruisman het volgende:
Hoe zit het met de leeftijden voor het uitgaan in Berlijn? Ik ga met een groep van vier gasten en we zijn allemaal 19/20. Vorig jaar vrij weinig van gemerkt maar we zijn dit jaar wel van plan om naar de wat grotere clubs te gaan (tresor bijv). Dus hoe zit het een beetje met het deurbeleid
staat in de OP ook een goede link vanquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:25 schreef k_man het volgende:
Heb je meer info over die verlaten plekken (evt. per PM)? Ik ben binnenkort ook in Berlijn namelijk.
Als het plekken zijn die 'vrij' toegankelijk zijn, kan het interessant zijn. Aan inbreken doe ik niet.
Wat ik de vorige keer heb gedaan is oa:quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:25 schreef k_man het volgende:
Heb je meer info over die verlaten plekken (evt. per PM)? Ik ben binnenkort ook in Berlijn namelijk.
Als het plekken zijn die 'vrij' toegankelijk zijn, kan het interessant zijn. Aan inbreken doe ik niet.
Check trouwens http://www.abandonedberlin.com/. Hier staan veel verlaten plekken, ook hoe je er komt en of je moet inbreken of dat het gewoon toegankelijk is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabriek:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trein werkplaats/station:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rise Against site.. Come join us!
PSN: MoodChange![]()
Gaaf Chaos!And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
heel tofDeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Nee, het was een textiel of textielschoonmaak fabriek. Het heette 'VEB REWATEX'.Rise Against site.. Come join us!
Dankje!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:42 schreef Fuort het volgende:
Leuke foto's, mede mogelijk gemaakt door Treuhand.
Waar heb je die treinremise gevonden?
Sorry voor mijn late reactie. Had je bericht nooit gezien..
De treinrremise ligt bij station Pankow-Heinersdorf. Je ziet het eigenlijk gelijk liggen als je de S-bahn uit komt. Je moet over de brug heen waar auto's rijden en dan het pad naar beneden volgen. Daar zit de ingang die waarschijnlijk op slot zit, maar 2 hekken er naast is er al geen hek meer
Wat ik mij nog afvroeg, wat wordt er eigenlijk gezegd door de machinist van de U en S bahn als hij uit zn raampje door een microfoon tettert?Rise Against site.. Come join us!
iets van instappen de metro vertrekt en machinist je mag vertrekken. Althans dat dacht ik altijd maar hoor graag wat het precies is...
Hooray for boobies!![]()
Eindelijk, eindelijk gaan wij ook 4 dagen naar Berlijn in oktober. Vandaag geboekt en ik ben zo blij, dit staat al zo lang op mijn lijst.
Wij verblijven hier http://www.pentahotels.co(...)n-teltow/everything/Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Mag ik mee?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Eindelijk, eindelijk gaan wij ook 4 dagen naar Berlijn in oktober. Vandaag geboekt en ik ben zo blij, dit staat al zo lang op mijn lijst.
Wij verblijven hier http://www.pentahotels.co(...)n-teltow/everything/
Rise Against site.. Come join us!
Leuk! wij gaan ook in oktober en verblijven in hetzelfde hotel, evenals vorig jaarquote:Op vrijdag 12 september 2014 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij verblijven hier http://www.pentahotels.co(...)n-teltow/everything/
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."![]()
is hier weleens iemand geweest: http://www.huettenpalast.de/DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
ja, deze augustusquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:05 schreef rubbereend het volgende:
is hier weleens iemand geweest: http://www.huettenpalast.de/![]()
hoe was t?quote:DeLuna vindt me dik ;(
het interieur is leuk en lekker Berlijns truttig en hip, het is ook wel gezellig als in opener als een hotel. De wijk en ligging was voor mij prima maar je moet Neukoeln, Friedrichshain etc wel prettig vinden.quote:
Alleen voor de prijs zou ik het niet nog een keer doen. De bedden zijn namelijk slechter als in een gemiddeld hostel en het is voornamelijk krap in je hut of caravan. Sanitair is goed met lekkere douche, maar wel gedeeld. Het eten is mooi, maar niet s'avonds te krijgen (lunch). De potten die de eigenaren zijn, waren niet al te vriendelijk. Behalve het interieur vond ik de sfeer nogal somber. Een hostel ziet er minder uit, maar is ook gezellig en biedt ongeveer hetzelfde comfort en is 5 keer goedkoper. Mijn mening![]()
![]()
quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:11 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
het interieur is leuk en lekker Berlijns truttig en hip, het is ook wel gezellig als in opener als een hotel. De wijk en ligging was voor mij prima maar je moet Neukoeln, Friedrichshain etc wel prettig vinden.
Alleen voor de prijs zou ik het niet nog een keer doen. De bedden zijn namelijk slechter als in een gemiddeld hostel en het is voornamelijk krap in je hut of caravan. Sanitair is goed met lekkere douche, maar wel gedeeld. Het eten is mooi, maar niet s'avonds te krijgen (lunch). De potten die de eigenaren zijn, waren niet al te vriendelijk. Behalve het interieur vond ik de sfeer nogal somber. Een hostel ziet er minder uit, maar is ook gezellig en biedt ongeveer hetzelfde comfort en is 5 keer goedkoper. Mijn meningdank
DeLuna vindt me dik ;(
Leuk! Hoe vond je het hotel?quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:16 schreef Miam het volgende:
[..]
Leuk! wij gaan ook in oktober en verblijven in hetzelfde hotel, evenals vorig jaar
Wij gaan kneuterig met een georganiseerde busreis
Even lekker gemakkelijk hoor, zin om mijn zinnen even te verzettenNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Joh, wij gaan ook met een georganiseerde busreisquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:19 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Leuk! Hoe vond je het hotel?
Wij gaan kneuterig met een georganiseerde busreis
Even lekker gemakkelijk hoor, zin om mijn zinnen even te verzettenevenals vorig jaar.
van 9 tot 12 oktober.
Pentahotel is echt een goed en sfeervol hotel.
De kamers zijn best groot, goede service, een heerlijk uitgebreid ontbijt..
Ik kan het iedereen aanraden!
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."![]()
Mooi! Klinkt goed. Wij gaan wat later dus we missen elkaarquote:Op woensdag 17 september 2014 08:53 schreef Miam het volgende:
[..]
Joh, wij gaan ook met een georganiseerde busreisevenals vorig jaar.
van 9 tot 12 oktober.
Pentahotel is echt een goed en sfeervol hotel.
De kamers zijn best groot, goede service, een heerlijk uitgebreid ontbijt..
Ik kan het iedereen aanraden!
Wat betaal jij als ik zo brutaal mag zijn?
Wij zijn in totaal 421 kwijt incl. Ontbijt en 2 X dinerNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:51 schreef Chaos-Zero het volgende:
Afgelopen zaterdag terug gekomen vanuit Berlijn.
Wat was het weer fantastisch! Via Airbnb bij iemand blijven slapen dus. Het was wel buiten het centrum, maar met de Sbahn waren we zo in het centrum.
Woensdag zijn we die tv toren in geweest. Dat was echt geweldig. Kaartje kostte 13 euro (van te voren gereserveerd) maar het was het meer dan waard. Het enige nadeel was wel dat het donker was en het licht wat van beneden de toren verlicht erg weerkaatsten en daarom niet echt foto's kunnen nemen.
Verder zijn we opnieuw naar het Spreepark geweest. Zoals ik eerder al zei, was daar 2 weken terug een brand en daardoor zijn ze alle hekken aan het vervangen. Het was dus te risicovol om het terrein op te gaan omdat er te veel mensen rondliepen die aan het werk waren. Daarnaast was er nagenoeg geen mogelijkheid om het hek over te springen/door te gaan. Behalve bij het restaurantje aan het begin. Als je dat pad volgt zat er na enkele honderden meters aan de rechterkant wel een deur die open stond. Echter als je deze door zou gaan was het nog wel een stukje lopen om bij de attracties te komen en hebben het dus maar niet gedaan.
Vervolgens zijn we naar een oude fabriek geweest. Hier stonden ook hekken omheen, maar op meerdere plekken stonden deze gewoon open. De sfeer was heel apart. Een groot verlaten terrein wat niet bijgehouden was met 1 klein en 1 groot gebouw. Het grote gebouw konden we niet inkomen zonder wat kapot te maken en hebben het daarom ook niet gedaan. Het kleine gebouw was gewoon toegankelijk en kwamen daar zelfs ook nog wat andere mensen tegen die aan het rondkijken waren.
Wat wel apart was, was dat aan de buitenkant van het grote gebouw nog iets stond af te zuigen.
Verder zijn we naar een verlaten universiteit geweest. Hier zat bij de ingang een groot gat in het hek waar je makkelijk door heen kon. De universiteit vond ik wel het vetst. We vonden achter gelaten documenten, kasten met onderzoeksrapporten, afzuiginstallaties, tafels en zelfs een collegezaal.
Ook ben ik naar een verlaten treinstation/werkplaats geweest buiten de stad. Ook erg de moeite waard om heen te gaan, en ook hier zat naast de ingang een heel groot gat in het hek. Ook hier kwamen we binnen mensen tegen die aan het fotograferen waren.
Als laatste zijn we nog naar verlaten barakken geweest. Waar deze voor dienden weet ik niet meer, maar deze gebouwen waren zo goed als leeg en was niet heel bijzonder.
Hier een greep van de gemaakte foto's:
Verlaten universiteit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabriek:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trein werkplaats/station:Leuk man. Ze moesten eens weten wat voor goudmijntje dat is als men dat verbouwt tot iets moderns.(horeca-theater o.i.d.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik wens je veel plezier! ben benieuwd naar jou ervaring(en) met het hotel.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:18 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Mooi! Klinkt goed. Wij gaan wat later dus we missen elkaar
Wat betaal jij als ik zo brutaal mag zijn?
Wij zijn in totaal 421 kwijt incl. Ontbijt en 2 X diner
Wij betalen 189 euro p.p.♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."![]()
Ik denk dat de populariteit daardoor wel zakt. Het maakt het juist spannend omdat je er eigenlijk niet in mag komen en niet weten wat je tegen kan komen.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Leuk man. Ze moesten eens weten wat voor goudmijntje dat is als men dat verbouwt tot iets moderns.(horeca-theater o.i.d.)
Net zoals het Spreepark waar ik eerder over vertelde. Het is allemaal ontzettend vet, maar juist omdat je niet gezien wilt worden door de bewakers met honden maakt het toch wat spannender. Fluisterend sluip je door de bosjes in de hoop niet gepakt te worden. Voorheen deden ze daar nog rondleidingen voor 10 euro pp. maar het maakt het in mijn ogen toch wat minder leuk omdat je dan vrij rond kan lopen.Rise Against site.. Come join us!
Zo, me ook maar eens melden in dit topic.
Ik ga van 17 t/m 20 oktober naar Berlijn.
met het vliegtuig vanaf Dusseldorf.
Dit is ons hotel.
http://www.booking.com/searchresults.nl.html?aid=311093;label=hotel-60051-de-3xMwH4BNsUcu8aov8255XgS28012522884%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Anes;sid=e2827f2ca3c80b062fee8669378edffc;dcid=4;dest_id=-1746443;dest_type=city;highlighted_hotels=60051
Verder nog niet echt een schema van dingen die we perse willen zien, maar daar is dit topic voor.
Is er ergens een kaart met daarop de bezienswaardigheden. we willen eigenlijk elke dag 1 deel van Berlijn 'ontdekken'Net efkes anges![]()
Ja, in zo ongeveer elke reisgids.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:40 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is er ergens een kaart met daarop de bezienswaardigheden.![]()
![]()
volgens mij werkt de hotellink niet helemaal
DeLuna vindt me dik ;(
http://www.plazahotel.de/ dit is het hotel.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:14 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij werkt de hotellink niet helemaalNet efkes anges![]()
Over 3 weken weer een weekend naar BerlijnHet is het weekend dat het 25 jaar geleden is dat de muur viel dus daar zijn allemaal activiteiten omheen gebouwd en ook de reden voor ons om te gaan
Appartementje met z'n zevenen in Prenzlauerberg voor 70 euro pp
Bedankt voor de site van Abandoned Berlin, ik ga eens wat leuke sites bezoeken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
De universiteit kan ik je aanraken en ook Spreepark als je er in komtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:51 schreef MaJo het volgende:
Over 3 weken weer een weekend naar BerlijnHet is het weekend dat het 25 jaar geleden is dat de muur viel dus daar zijn allemaal activiteiten omheen gebouwd en ook de reden voor ons om te gaan
Appartementje met z'n zevenen in Prenzlauerberg voor 70 euro pp
Bedankt voor de site van Abandoned Berlin, ik ga eens wat leuke sites bezoeken
Die Universiteit gaat wel lukken denk ikquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:48 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
De universiteit kan ik je aanraken en ook Spreepark als je er in komtSpreepark lijkt me heel tof maar wat lastiger omdat we met mijn ouders zijn, ik zie hun niet ergens naar binnen sneaken
Is de universiteit wel makkelijk toegankelijk?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ja, ik kan je het adres wel even PMen? Maar er staan rondom hekken. Toen ik er eind augustus was zat er een groot gat in het hek bij de ingang van het gebouw.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die Universiteit gaat wel lukken denk ikSpreepark lijkt me heel tof maar wat lastiger omdat we met mijn ouders zijn, ik zie hun niet ergens naar binnen sneaken
Is de universiteit wel makkelijk toegankelijk?
Ja graag! Lijkt me echt tofquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ja, ik kan je het adres wel even PMen? Maar er staan rondom hekken. Toen ik er eind augustus was zat er een groot gat in het hek bij de ingang van het gebouw.
Wij gaan dus naar Berlijn vanwege de activiteiten omtrent de val van de muur, precies 25 jaar geleden op 9 november. Zo is dat weekend de muur helemaal nagebouwd met lichtgevende ballonnen, kijk dan hoe gaaf:
Voor mensen die geinteresseerd zijn of ook toevallig dat weekend gaan, check deze site voor alle activiteiten: http://mauer.visitberlin.de/en/26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik ben vorig weekend in Berlijn geweest (voor de 1e keer).
En inderdaad niks gelogen wat hier staat.
Prachtige stad, genoeg te zien en te beleven.
Zeker met de Berlin Welcome Card.
3 dagen gratis OV en ook nog korting op MuseaNet efkes anges![]()
Dr. Pong is gaaf in Berlijn!Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Idioot concept. Het is een kroeg die vrijwel alleen maar bestaat uit een ping pong tafel en daar spelen alle gasten van de kroeg rond-de-tafel met elkaar. Terwijl in de achtergrond atari-tijdperk techno draait.quote:Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Ben dit weekend in Berlijn geweest voor de eerste keer...
1 woord?
Kan niet!
Wow, fantastisch, mooi, indrukwekkend, emotioneel, vriendelijk, uitersten, vertrouwd, geweldig!
Alleen: vind curryworst niks aan
[ Bericht 26% gewijzigd door uniekhoorn op 28-10-2014 21:52:10 ]Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Dat klinkt redelijk briljantquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:46 schreef XL het volgende:
[..]
Idioot concept. Het is een kroeg die vrijwel alleen maar bestaat uit een ping pong tafel en daar spelen alle gasten van de kroeg rond-de-tafel met elkaar. Terwijl in de achtergrond atari-tijdperk techno draait.Welkom bij de Berlijn addictsquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben dit weekend in Berlijn geweest voor de eerste keer...
1 woord?
Kan niet!
Wow, fantastisch, mooi, indrukwekkend, emotioneel, vriendelijk, uitersten, vertrouwd, geweldig!
Alleen: vind curryworst niks aan![]()
Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Maar hoezo emotioneel?
quote:![]()
't is maar goed dat ik niet in Berlijn woon, anders zou ik daar dagelijks van kunnen eten
Don't let my username fool you...![]()
Waar heb je het gehaald?quote:
Wij hebben laatst tegenover de KaDeWe curryworst gegeten, bij zo'n straattentje,
was niet zo'n succes, het vet druipte er vanaf.
Curry36 daarentegen!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:46 schreef XL het volgende:
[..]
Idioot concept. Het is een kroeg die vrijwel alleen maar bestaat uit een ping pong tafel en daar spelen alle gasten van de kroeg rond-de-tafel met elkaar. Terwijl in de achtergrond atari-tijdperk techno draait.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:07 schreef Miam het volgende:
[..]
Waar heb je het gehaald?
Wij hebben laatst tegenover de KaDeWe curryworst gegeten, bij zo'n straattentje,
![]()
Curry 36
DeLuna vindt me dik ;(
Curryworst zit hem in de saus die het verschil maakt. Curry 36 is het altijd druk, omdat die in de lonely planet staat en samen een keer met die Gemüse Kebab een paar meter verder in een wereldwijd reisprogramma is geweest. Er zijn veel betere kraampjes te vinden in Berlijn, maar op de een of andere manier kiezen mensen ervoor om 30 minuten in de rij te staan voor een overrated curryworst en Gemüsekebabquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:07 schreef Miam het volgende:
[..]
Waar heb je het gehaald?
![]()
![]()
![]()
Ieder tentje op 1 van de 5 duizend kerstmarkten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:15 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
noem eens een paar betere, ben benieuwd !
Ga oud en nieuw weer naar Berlijn. 2e keer oud en nieuw, 5e keer berlijn denk ik. Zin an
Forum Opties Forumhop: Hop naar: