http://en.wikipedia.org/w(...)ulgaria#Demographicsquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:15 schreef Dven het volgende:
Maar hier in de provincie heb je ook amper Turken of zigeuners. In wat andere provincies zal dat anders liggen. Zoals gezegd, die hebben hier al niets en worden hier al met de nek aangekeken. En dat kan je altijd nog maar beter in NL dan in BG hebben.
Meeste van die zigeuners wonen ook nog in de uiterste zuidwesthoek.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)ulgaria#Demographics
Je hebt gelijk 6000 zigeuners op een bevolking van ruim 293.000 inwoners die in Veliko Tarnovo provincie woont is niet echt veel.
Opvallend dat aan de noordoost kust provincie vrij veel zigeuners wonen, daar men aan de Roemeense Zwart-Zeekust het laagste % zigeuners heeft binnen hun land.
Je zou zeggen dat je de zigeuners in ieder geval zoveel mogelijk uit de kust weg wilt halen, om de kust 'schoon' te houden en toeristisch aantrekkelijk te maken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Meeste van die zigeuners wonen ook nog in de uiterste zuidwesthoek.
Hoe dat laatste komt weet ik niet. Wel weet ik dat de noordwestelijke hoek voor de tweede wereldoorlog nog Roemeens was. Mogelijk dat momenteel toerisme een rol speelt. Dat trekt zigeuners aan want gemakkelijk geld verdienen : Bedelen, beroven, prostitutie en wat legale vormen
quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Misschien dat men gewend is aan bv. een niet-christelijke godsdienst als de islam, in tegenstelling tot in het westen. Ik weet niet hoelang die Turkssprekenden daar zijn, maar ik neem aan dat het afstammelingen zijn van het Ottomaanse Rijk die daar zijn bleven hangen.
Wikipedia heeft een, naar mijn idee, bovengemiddeld groot artikel over Bulgaarse Turkenquote:While most Turks settled during and after the Ottoman conquest, there are indications that some Turks settled before this period. According to early historical compilations and translations of Ibn Bibi’s History of the Seljuq Sultanate of Rum a well founded account is presented of Turkish immigration from Anatolia to Dobruja. Ibn Bibi’s historical memoirs cover the period 1192-1281 well before Ottoman rule over the Balkans.
Ik geloof niet dat het deporteren van mensen erg gewaardeerd wordt binnen Europa. Alhoewel Frankrijk het schijnbaar wel mag.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:41 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je de zigeuners in ieder geval zoveel mogelijk uit de kust weg wilt halen, om de kust 'schoon' te houden en toeristisch aantrekkelijk te maken.
De Zwarte Zee is trouwens de enige zee in Europa waar ik nooit ben geweest. Ik neem aan dat je wel minstens 1 keer naar de Zwarte Zee op vakantie bent geweest, waar ga je dan het liefste naartoe?
Sterker nog, de eerste Bulgaren (waar Bulgarije haar naam aan te danken heeft) waren semi-nomadische Turkse stammen die vanuit de Euraziatische steppe westwaarts trokken en in het huidige Bulgarije settelden. Bulgarije is den Turk dus niet vreemd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:46 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Wikipedia heeft een, naar mijn idee, bovengemiddeld groot artikel over Bulgaarse Turken
Wat voor historische sites zijn er te bezoeken? Een reis van grofweg Kiev naar Istanbul lijkt me wel intressant.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het deporteren van mensen erg gewaardeerd wordt binnen Europa. Alhoewel Frankrijk het schijnbaar wel mag.
Genoeg leuke plekken aan de zwarte zee, alhoewel veel mooie stukjes kust momenteel helaas volgebouwd willen worden omdat westerlingen Bulgarije schijnbaar wel goed genoeg achten om een paar weken zichzelf vol te vreten en zuipen.
Pomorie, Sozopol, Primorsko, Tyulenovo, Nessebar, Balchik. Dat zijn wel de leukste kuststeden/dorpen. Voor mooie natuur moet je gewoon tussen die steden in gaan zitten
Dan kan je mooi via de Karpaten (Cluj, Brasov) naar Boekarest (verder niet heel bijzonder. Wel op-één-na-grootste gebouw ter wereld oid) de Donau oversteken om Ruse (befaamde architectuur en nabij een romeinse nederzetting waar ook nog de laatste grootste kruistocht eindigde (Nikopolis). Vandaar is het een klein stukje naar een aantal zeer indrukwekkende watervallen en grottencomplexen en de historische hoofdstad van het Groot-Bulgaarse Rijk, Veliko Tarnovo (waar ik ook woon). Vanaf daar kan je over het balkangebergte (waar je een oud communistisch en verlaten confresgebouw kan bezoeken, zeer tof!) naar Plovdiv (Oudst bewoonde stad van Europa, mooi historisch en Romeins centrum) om vanaf daar door te gaan naar Istanbul. Vanaf daar kan je weer terug langs de kust naar het noorden freewheelen en alle oude vissersdorpjes e.d. te bezoeken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat voor historische sites zijn er te bezoeken? Een reis van grofweg Kiev naar Istanbul lijkt me wel intressant.
Indien een EU-burger wil emigreren, zal hij of zij een verblijfsvergunning nodig hebben. Indien dit niet het geval is zijn de betreffende personen illegaal in het land als het verblijf langer duurt dan 2 maanden. In dat geval kunnen de buitenlandse zigeuners terug gestuurd worden. Voor de rest kent Frankrijk voor Franse zigeuners (die heten in het Frans gens de voyage) bepaalde plekken waar de zigeuners mogen staan. Deze hebben dikwijls dikken auto's en caravans en zijn vaak werkzaam op markten of op kermissen. Maar sterker nog, de meeste gemeenten vanaf een x aantal inwoners zijn verplicht om een aangewezen plek beschikbaar te stellen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het deporteren van mensen erg gewaardeerd wordt binnen Europa. Alhoewel Frankrijk het schijnbaar wel mag.
Genoeg leuke plekken aan de zwarte zee, alhoewel veel mooie stukjes kust momenteel helaas volgebouwd willen worden omdat westerlingen Bulgarije schijnbaar wel goed genoeg achten om een paar weken zichzelf vol te vreten en zuipen.
Pomorie, Sozopol, Primorsko, Tyulenovo, Nessebar, Balchik. Dat zijn wel de leukste kuststeden/dorpen. Voor mooie natuur moet je gewoon tussen die steden in gaan zitten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja leuk. Drie jaar werken om een studio ter grootte van een studentenkamer te kunnen kopen. In Sunny Beach. Daar waar geen normaal mens wil komen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:00 schreef arjan1112 het volgende:
Kijk als ik een Bulgaar was ging ik ook in het buitenland werken om 3 jaar later
hier een huis te kopen
http://www.sunnyday6.net/
Ik denk niet dat er veel Bulgaren of zelfs Nederlanders zijn die dat na 3 jaar sparen zomaar kunnen kopenquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:19 schreef arjan1112 het volgende:
er zijn daar ook 2 kamer appartementen van 70m2
Foutje.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat 99% van de Bulgaren Nederland aanspreekt als HolandiaNet als zeer veel overige volken op de wereld. Maar als provinciaal zijnde zal dat dan wel lastig te verkroppen zijn ofzo.
Jochie, ga ergens anders bijdehand doen. Je gehele repliek staat vol fouten. Stap een keer uit die provincie van je en je zal merken dat (idd met uitzondering van Duitsland, maar dat is dan ook een vrij punctueel volk) Nederland over zo goed de gehele wereld bekend staat als Holland. Dat jij zoiets niet verkroppen kan, daar lig ik eerlijk gezegd niet van wakker maar ga dan niet een topic voljammeren over dat het zo zielig is dat je Hollander wordt genoemd terwijl je niet uit die exacte regio komt, want daarvoor bestaat een heel mooie uitdrukking op FOK! :quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Foutje.
1) In alle Europese talen zijn er aparte woorden voor Holland en Nederland.
2) Terwijl Balkenende het had over Holland sprak Merkel in een antwoord over die Niederlände.![]()
3) Toen Beatrix op staatsbezoek ging in Rusland, bleek ongeveer de helft van de Russen te beseffen dat er verschil was tussen Holland en Nederland. (Schande over het staatsbezoek van Willem!)
4) Er zijn gevallen van asielzoekers die boos waren dat ze in Holland waren gedumpt: ze hadden betaald voor Nederland.
5) Ik kreeg ooit antwoord van een ministerie: het woord Holland wordt gebruikt voor niet al te serieuze zaken, Nederland wordt gebruikt als het wel serieus is.
Het is niet lastig te verkroppen: ik wil gewoon niet uitgescholden worden.
Ja. 90% van de mensen in het buitenland kent het verschil tussen Nederland en Holland.quote:
Ik vind het totaal niet erg is men dat doet, maar ik kom dan ook uit Holland.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Jochie, ga ergens anders bijdehand doen. Je gehele repliek staat vol fouten. Stap een keer uit die provincie van je en je zal merken dat (idd met uitzondering van Duitsland, maar dat is dan ook een vrij punctueel volk) Nederland over zo goed de gehele wereld bekend staat als Holland. Dat jij zoiets niet verkroppen kan, daar lig ik eerlijk gezegd niet van wakker maar ga dan niet een topic voljammeren over dat het zo zielig is dat je Hollander wordt genoemd terwijl je niet uit die exacte regio komt, want daarvoor bestaat een heel mooie uitdrukking op FOK! :
[..]
Ja. 90% van de mensen in het buitenland kent het verschil tussen Nederland en Holland.
Ja. Bijna 100% van de mensen in het buitenland zal geheel Nederland als Holland aanspreken.
Gedraag je niet als de gekwetste boer die je bent maar een keer als een vent en erken dat dan ook gewoon. Je maakt jezelf ten schande met je gehuil.
Grappig wel: toen Beatrix op staatsbezoek ging naar Rusland heeft iemand dat eens uitgezocht. Ongeveer de helft van de ondervraagde Russen wist dat ze koningin van Nederland en niet van Holland was.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. 90% van de mensen in het buitenland kent het verschil tussen Nederland en Holland.
Ja. Bijna 100% van de mensen in het buitenland zal geheel Nederland als Holland aanspreken.
Gedraag je niet als de gekwetste boer die je bent maar een keer als een vent en erken dat dan ook gewoon. Je maakt jezelf ten schande met je gehuil.
Tja, je kunt maar pech hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:41 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik vind het totaal niet erg is men dat doet, maar ik kom dan ook uit Holland.![]()
Maar dan moeten ze in de UK ook geen punt als ik gewoon makkelijk England wil zeggen.
Tussen Schotten en Engelsen zie ik wel grote verschillen maar tussen Welsh en Engelsen. Ik zal niet zeggen dat ze helemaal hetzelfde zijn maar de verschillen zijn voor buitenlanders minder bekend.
Edit: in echte officiele politieke ontmoetingen en hoge zakenontmoetingen wordt het woord 'Holland' natuurlijk niet gebruikt, als je dat woord gebruikt moet er toch enigzinds een informele sfeer heersen.
Wederom val je weer op het punt dat 'mensen het wel weten'. Ja. Dat heb ik nu al honderd keer gezegd. Nooit ontkend ook. De gehele wereld weet dat het Nederland en niet Holland is. Daarentegen noemt het grootste gedeelte van de wereld het wel Holland. En jij blijft er steeds maar een week later continue op doorhameren over wat je een keer op televisie hebt gezien. Zinloos en vermoeiend. Derhalve de rest van je post niet gelezen . Ik geloof het wel met zulke flauwekul.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig wel: toen Beatrix op staatsbezoek ging naar Rusland heeft iemand dat eens uitgezocht. Ongeveer de helft van de ondervraagde Russen wist dat ze koningin van Nederland en niet van Holland was.
Grappig is vooral, dat jij je zo in je kuif gepikt voelt als ik je wijs op een evidente fout. Vanwaar die geraaktheid?
En je gaat er blijkbaar van uit, dat buitenlanders even dom, onwetend en/of gemakzuchtig zijn als Nederlanders. Wel, dat zijn ze niet! Ik heb nog voor ogen hoe Merkel het had over Niederlände en Balkenende antwoordde met Holland.
Het woord Holland wordt geassocieerd met windmolens, klompen, klederdracht, tulpen en coffeeshops (overigens grotendeels ten onrechte), terwijl Nederland geassocieerd wordt met meer serieuze zaken, als wetenschap, techniek en handel.
Dat is precies waarom ik, en ik niet alleen, niet uitgescholden wil worden voor Hollander.
Maar goed, je mag je gang gaan, wat mij betreft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |