Ik weet zeker dat 99% van de Bulgaren Nederland aanspreekt als Holandiaquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Stomme OP.
Nederland heet in het Bulgaars Нидерландия !
Holland heet Холандия, dat iets heel anders.
Denk je dat Bulgaren zo dom zijn dat ze het verschil tussen Nederland en Holland niet weten?
Het is ook niet meer dan logisch toch? Ook al kom ik uit de provinciequote:Op woensdag 22 januari 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat 99% van de Bulgaren Nederland aanspreekt als HolandiaNet als zeer veel overige volken op de wereld. Maar als provinciaal zijnde zal dat dan wel lastig te verkroppen zijn ofzo.
Precies. Maar schijnbaar heeft hij even op wikipedia gekeken hoe Het Koninkrijk der Nederlanden officieel heet. Wat officieel inderdaad ook Кралство Нидерландия (Koninkrijk Nederland) is. Maar net als alle andere Bulgaren geeft zelfs wikipedia de voorkeur aan Holland : "наричана по-често Холандия". Ofwel : Hierna zo goed als altijd 'Holland'quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is ook niet meer dan logisch toch? Ook al kom ik uit de provincie
Wat zullen vooral de Friezen hiervan denken? Die zullen het er helemaal serieus moeilijk mee hebben.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat 99% van de Bulgaren Nederland aanspreekt als HolandiaNet als zeer veel overige volken op de wereld. Maar als provinciaal zijnde zal dat dan wel lastig te verkroppen zijn ofzo.
Die worden natuurlijk wel gewoon Фризия (Frizia) genoemdquote:Op woensdag 22 januari 2014 08:58 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat zullen vooral de Friezen hiervan denken? Die zullen het er helemaal serieus moeilijk mee hebben.(helemaal de Friese Nationale Partij).
Ik denk niet dat de meeste Bulgaren ooit van Friesland en Friezen gehoord hebben of wel?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Die worden natuurlijk wel gewoon Фризия (Frizia) genoemd
Natuurlijk. Men houdt hier van roemruchte volkerenquote:Op woensdag 22 januari 2014 09:02 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste Bulgaren ooit van Friesland en Friezen gehoord hebben of wel?
Ik kan er weinig over zeggen, want ik woon in een klein dorp (Benthuizen) met weinig buitenlanders en met weinig mensen van buitenlandse afkomst (Marokkanen, Surinamers etc.). Heb wel een keer een auto met Roemeens kentekenplaat gezien in de Dorpsstraat, maar die is allang weg. Althans ik zie hem niet meer. En ik werd een keer aangesproken in het dorp door een Pool die in het Nederlands de weg vroeg.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:10 schreef Dven het volgende:
Maar goed, hoe gaat het nu met die Bulgaarse Tsunami?
Ik woon in Amsterdam en ik zie, in tegen stelling tot wat raptorix eerder in dit topic beweerde, een zeer grote toename van het aantal auto's met Bulgaarse kentekenplaten. Wat mij is opgevallen, is dat veel van deze Bulgaren Turks spreken, maar dan met een zéér afwijkend accent. Ik vermoed dus Turkse Bulgaren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:10 schreef Dven het volgende:
Maar goed, hoe gaat het nu met die Bulgaarse Tsunami?
Etnisch Bulgaren zullen niet zo snel naar Nederland gaan inderdaad. Die hebben ook niet zo'n gigantisch lage levensstandaard om maar in Nederland kutklusjes te willen gaan doen om vervolgens met 10 anderen op een kamer in een achterbuurt gestopt te worden. En zelfs als ze het niet breed hebben zullen ze daar vaak te trots zijn. Buiten dat hebben ze ook niet zo heel erg veel met Nederland en het klimaat aldaar. In de drie maanden winter hier (Waar het de afgelopen weken toch veelal rond de 15 a 20 graden was) zijn ze al continue aan het klagen over die godse kou.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:41 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam en ik zie, in tegen stelling tot wat raptorix eerder in dit topic beweerde, een zeer grote toename van het aantal auto's met Bulgaarse kentekenplaten. Wat mij is opgevallen, is dat veel van deze Bulgaren Turks spreken, maar dan met een zéér afwijkend accent. Ik vermoed dus Turkse Bulgaren.
Sinds een jaartje of twee heb je ook verschrikkelijk veel Roemenen in de stad. Het valt me vooral op als ik een keer bij de Lidl benPolen zijn er al veel langer, dus die ga ik niet eens meer benoemen.
Ik zou dus niet van een Bulgaarse Tsunami willen spreken, maar zeker wel een Oost-Europese Tsunami.
Dven, misschien kun jij vertellen of er inderdaad een emigratie van Turkse Bulgaren heeft plaatsgevonden? Want dit vind ik toch wel zeer frappant.
Dat over de etnische Bulgaren betwijfel ik toch een beetje, er zijn toch ook een heleboel Polen in Nederland? En voor zover ik weet is Polen toch verder in de ontwikkeling dan Bulgarije. Daarnaast zijn Polen ook een zeer trots volk (met een zeer trotse geschiedenis).quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:47 schreef Dven het volgende:
Etnisch Bulgaren zullen niet zo snel naar Nederland gaan inderdaad. Die hebben ook niet zo'n gigantisch lage levensstandaard om maar in Nederland kutklusjes te willen gaan doen om vervolgens met 10 anderen op een kamer in een achterbuurt gestopt te worden. En zelfs als ze het niet breed hebben zullen ze daar vaak te trots zijn. Buiten dat hebben ze ook niet zo heel erg veel met Nederland en het klimaat aldaar. In de drie maanden winter hier (Waar het de afgelopen weken toch veelal rond de 15 a 20 graden was) zijn ze al continue aan het klagen over die godse kou.
Feiten liggen nu eenmaal zo. Meeste etnisch Bulgaren in NL zijn hier studerende of vervullen (hogere) functies binnen een internationaal kantoor. En dat al veeeeeeel langer dan sinds afgelopen maand.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat over de etnische Bulgaren betwijfel ik toch een beetje, er zijn toch ook een heleboel Polen in Nederland? En voor zover ik weet is Polen toch verder in de ontwikkeling dan Bulgarije. Daarnaast zijn Polen ook een zeer trots volk (met een zeer trotse geschiedenis).
Alleen de Polen zullen veel minder moeite met het klimaat hier hebben, want in Polen hebben ze koudere en in denk ook langere winters dan in Nederland.
Maar als etnische Bulgaren wel vertrekken, dan hebben ze dus liever zuidelijke landen dan noordelijke landen vanwege klimaat en manier van leven?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Feiten liggen nu eenmaal zo. Meeste etnisch Bulgaren in NL zijn hier studerende of vervullen (hogere) functies binnen een internationaal kantoor. En dat al veeeeeeel langer dan sinds afgelopen maand.
Beeld van achtergesteld Bulgarije klopt ook niet. Men is bijzonder progressief op zaken die voornamelijk als westers worden beschouwd (scheiding, geloof, homoseksualiteit). Wat dat betreft zijn ze verder dan de meeste overige Slavische volkeren.
Ik zie dat je, je bericht heb aangepast. Maar aangezien Bulgarije voor 12% moslim is waarvan een groot deel van die moslims Turkssprekend is, klaagt men dan ook heel erg over de hele islam?quote:[b]Op woensdag 22 januari 2014 10:13 schreef Wat dat betreft zijn ze verder dan de meeste overige Slavische volkeren en wordt het geloof zelfs in Nederland nog meer door je strot gedrukt dan in Bulgarije.
Over religie wordt niet echt geklaagd. Wat dat betreft is de acceptatie van elkaar groter dan wat je in het westen vaak ziet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:24 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik zie dat je, je bericht heb aangepast. Maar aangezien Bulgarije voor 12% moslim is waarvan een groot deel van die moslims Turkssprekend is, klaagt men dan ook heel erg over de hele islam?
Hoe kijkt men aan tegenover de islam vergeleken met Nederland?
Misschien dat men gewend is aan bv. een niet-christelijke godsdienst als de islam, in tegenstelling tot in het westen. Ik weet niet hoelang die Turkssprekenden daar zijn, maar ik neem aan dat het afstammelingen zijn van het Ottomaanse Rijk die daar zijn bleven hangen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Over religie wordt niet echt geklaagd. Wat dat betreft is de acceptatie van elkaar groter dan wat je in het westen vaak ziet.
Helemaal correctquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Misschien dat men gewend is aan bv. een niet-christelijke godsdienst als de islam, in tegenstelling tot in het westen. Ik weet niet hoelang die Turkssprekenden daar zijn, maar ik neem aan dat het afstammelingen zijn van het Ottomaanse Rijk die daar zijn bleven hangen.
Ongeveer de helft van de Bulgaren in Nederland is Turks-Bulgaars. Bron: SCP, "Nieuw in Nederland"quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat over de etnische Bulgaren betwijfel ik toch een beetje, er zijn toch ook een heleboel Polen in Nederland? En voor zover ik weet is Polen toch verder in de ontwikkeling dan Bulgarije. Daarnaast zijn Polen ook een zeer trots volk (met een zeer trotse geschiedenis).
Alleen de Polen zullen veel minder moeite met het klimaat hier hebben, want in Polen hebben ze koudere en in denk ook langere winters dan in Nederland.
quote:Veel naar Nederland gemigreerde Bulgaren komen uit het midden en noorden van Bulgarije, waar een grote Turkse minderheid woont. Die groep is dan ook in ruime mate vertegenwoordigd in de instroom vanuit Bulgarije. De helft van onze respondenten valt binnen de Turks-Bulgaarse groep, is etnisch Turk en spreekt zowel Bulgaars als Turks. Dit is een duidelijke oververtegenwoordiging ten opzichte van het aandeel Turkse Bulgaren in Bulgarije zelf (circa 10%) en is waarschijnlijk een gevolg van de aanwezigheid van een grote Turkse gemeenschap in Nederland. De Turkse Bulgaren werken in Nederland vaak voor Turks-Nederlandse werkgevers.
En een groot gedeelte van de rest is student.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ongeveer de helft van de Bulgaren in Nederland is Turks-Bulgaars. Bron: SCP, "Nieuw in Nederland"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |