Dank voor het aanbod, helaas woon ik in het meest zuid-oostelijke stukje van Brabant.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-mini-mouth-zadeltas/aid:24828
Daar had ik volgens mij 2 biba's, multitooltje en 2 of 3 lichters in. Paste er net in. Geen kettingpons of quicklink. En ik had een klein multitooltje.
Ik gebruik 'm niet meer, als je in de buurt van a'dam woont kan je ff kijken of hij bevalt en dan mag je 'm wmb hebben
1.35 op zolder getraind. Ging wel lekker, werd 2e in de AGR van dit jaar vlak achter Kreuzigerquote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:50 schreef Patroon het volgende:
1:45u op de wielerbaan getraind. Waren zo'n 20 man.
Deze dan, als het echt niet anders kan, maar vaak steek ik deze in m'n achterzak.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:46 schreef LethalP het volgende:
[..]
Dank voor het aanbod, helaas woon ik in het meest zuid-oostelijke stukje van Brabant.
Denk toch maar eens met de materialen in de fietswinkel testen of het past zonder dat het een lomp tasje is!
er staat op je oude as welke draad het is , als er staat (BC) 1.37x24 (tpi) is het engelse draad en past het mits je bracket tussen de 68 en 70mm breed isquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:22 schreef Oksel het volgende:
Kaas of Buzz, krijg ik dees in mijn crosser? Zit nu een vierkante as in, van uhm, een bepaalde lengte.
https://www.boc24.de/shop(...)samer-mega-exo-cross
Campa spulletjes op trouwens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Crosser met een 39 = heel veel op grote plaat achter rijden.
Doe geen moeite dopske, je kan beter een oerang oetang leren vioolspelen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 06:14 schreef dop het volgende:
[..]
er staat op je oude as welke draad het is , als er staat (BC) 1.37x24 (tpi) is het engelse draad en past het mits je bracket tussen de 68 en 70mm breed is
grote plaat achterquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:22 schreef Oksel het volgende:
Kaas of Buzz, krijg ik dees in mijn crosser? Zit nu een vierkante as in, van uhm, een bepaalde lengte.
https://www.boc24.de/shop(...)samer-mega-exo-cross
Campa spulletjes op trouwens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Crosser met een 39 = heel veel op grote plaat achter rijden.
Ligt er aan op welke intensiteit volgens mij. Als je rustig fietst en het niet langer dan een uur is ofzo kan het nog wel eens helpen je ontbijt op je werk te nemen. Wel eens iets over gelezen, dan dwing je je lijf om op vetverbranding over te schakelen. Hongertraining oid heet het. Maar dan moet je wel ontbijten met meer dan een banaan. En na het ontwaken vrij vlot op de fiets zittenquote:Op woensdag 15 januari 2014 09:24 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is nou eigenlijk verstandiger? Eerst naar mijn werk fietsen en dan wat eten, of eerst wat eten (banaantje ofzo) en dan naar mijn werk en daar brood eten? En dan vooral met het oog op vetverbranding.
Zal je verbazen hoeveel mensen die open deur straal voorbij wandelen fietsen en direct op zoek gaan naar gekke middeltjes of technieken. Nog voor ze eens kritisch naar hun inname kijken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En de trap de open deur in award gaat naar....Muzas!
Ik doe dat nu al altijd eigenlijk. Op de fiets naar 't werk, douchen, computer aanzetten, koffie halen en broodjes maken. Vroeg me af of het verstandig is om dat af en toe te wisselen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:38 schreef MarcoD het volgende:
Toen ik in het afgelopen voorjaar weleens naar stage fietste deed ik af en toe 35/45 km nuchter, dat was best goed (prima) te doen op water. Dan kwam ik op stage en één a 2 uur later (afhankelijk van of ik het druk had en of ik honger had) at ik dan een paar broodjes.
Ik zou het gewoon een paar keer proberen, dat ritje naar je werk is niet superlang dus bang zijn voor een hongerklop hoef je niet te zijn.
Ik merkte wel dat het op een of andere manier m'n hongergevoel de rest van de dag onderdrukte, vrij positief vond ik dat.
Het minderen in bier op vrijdag en zaterdagavond zal ongetwijfeld helpen met afslanken, maar een man moet ook leven nietwaar?quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Zal je verbazen hoeveel mensen die open deur straal voorbij wandelen en direct op zoek gaan naar gekke middeltjes of technieken. Nog voor ze eens kritisch naar hun inname kijken.
Aan de andere kant, nu ben je aan het dweilen met de kraan open. Over wat voor koekjes heb je het? Het probleem wat ik heb, is dat ik qua eten niet echt een rem heb. Gister "vond" ik nog snoep wat over is van sint maarten. Zat een film te kijken, dus ff een reepje mars+snicker+milkyway en wat zakjes met beertjes gepakt. Dan heb ik ze op en denk ik, was dat nou nodig? Want als ze er niet waren had ik 't niet gemist.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oh, ik vind het zelf ook veel makkeliker om elke dag naar de gym te gaan, dan heel kritisch te zijn op wat m'n muil binnengaat. Maandag stond ik 7:15 in de gym, gistereavond cardio en buikspier gedaan, en vanavond gewoon weer is het plan. Maar geen koekjes kopen vind ik veel moeilijker. Discipline is een glibberige paling, die soms snotterig tussen de vingers dreigt te glippen
Ik denk dat jouw manier beter is dan tegen je zin/wil in als een monnik gaan leven, want dan ben je het op een gegeven moment zat en dan vreet je je weer een slag in 't rond.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:47 schreef muzas het volgende:
Wat bij mij vooral geholpen heeft is die open deur waar CapFap het over heeft. Gewoon eens naar de voedingswaarde tabel achterop kijken, of ff op internet opzoeken hoeveel kcal iets nou precies is. Had daar geen idee van... Soms schrik je nog wel eens.
De discipline heb ik het ook moeilijk mee hoor. anders was ik wel meer afgevallen, want na meer dan een jaar fietsen is de hoeveelheid gewicht verloren mss wat aan de lage kant. Maar het gaat steady en kom, op december na, niet meer aan.
En op de een of andere manier beleef ik meer plezier aan de weegschaal en aan mn kleding die ruimer gaat zitten dan aan een snickers.
Speciaalbier daarentegen.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
mars+snicker+milkyway en wat zakjes met beertjes gepakt
ah ok, nou omdraaien hoeft niet hoor, zou het gewoon zo laten. Maar proberen kan altijd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doe dat nu al altijd eigenlijk. Op de fiets naar 't werk, douchen, computer aanzetten, koffie halen en broodjes maken. Vroeg me af of het verstandig is om dat af en toe te wisselen.
[..]
Maar ze keken me zo lief aanquote:Op woensdag 15 januari 2014 09:52 schreef muzas het volgende:
[..]Dan kun je serieus beter een patat met naar binnen werken.
Ik moet 't pontje halen dus meestal moet ik wel doortrappen. En nu rij ik ff op mijn MTB ivm lekke band racefiets.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:57 schreef Tommeke het volgende:
Als je rustig fietst kan je makkelijk op een nuchtere maag fietsen.
Ik eet voor dat ik ga koerieren ook alleen maar een banaantje om ff m'n maag wat te vullen.
Trouwens, wel van die kleintjes he, want die grote zijn te duur om aan die kutkinderen te gevenquote:Op woensdag 15 januari 2014 09:52 schreef muzas het volgende:
[..]Dan kun je serieus beter een patat met naar binnen werken.
Eerder weg?quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet 't pontje halen dus meestal moet ik wel doortrappen
Oh dat scheelt aanzienlijk wel jah. Maar goed, 3 van die mini-repen is ook een behoorlijk aandeel in je dagelijkse behoefte...quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Trouwens, wel van die kleintjes he, want die grote zijn te duur om aan die kutkinderen te geven
Dat zou kunnen ja. Maar ik wil ook weer niet te vroeg zijn, want dan sta je nog langer in de kou.quote:
True. Maja, ze moeten toch opquote:[..]
Oh dat scheelt aanzienlijk wel jah. Maar goed, 3 van die mini-repen is ook een behoorlijk aandeel in je dagelijkse behoefte...
Mijn pomp haalt ook de 8 bar, alleen zijn je armen daar meestal niet sterk genoeg voor met zo een klein pompje.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet 't pontje halen dus meestal moet ik wel doortrappen. En nu rij ik ff op mijn MTB ivm lekke band racefiets.
Nog een vraag trouwens. Ik wil zo'n pompje kopen omdat die a) wel tot 8 bar komen, b) een slangetje hebben.
Nu zit er volgens een collega van mij een dusdanig stroeve seal op dat hij al meer dan eens zijn ventiel eruit draaide ipv de pomp eraf. Heeft iemand zo'n pompje en herkent hij dit verhaal?
Dan maar ff bestellen. En nieuwe buitenbandjes voor mijn r5's want die zijn volgens mij op. Rij nu vlak achter elkaar 2 keer lek.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb zondag toevallig die Lezyne gebruikt. Ging prima.
Het kan best goed werken om max een uur te fietsen zonder ontbijt. Zoals MarcoD zegt is na een nacht slapen je glycogeen voorraad leeg en ga je gelijk over op vetverbranding. Zo leert je lichaam energie te halen uit vetten. Omdat het herstel langer is en je er spierweefsel mee afbreekt zou ik het wel beperkten tot max 1x per week.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:24 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is nou eigenlijk verstandiger? Eerst naar mijn werk fietsen en dan wat eten, of eerst wat eten (banaantje ofzo) en dan naar mijn werk en daar brood eten? En dan vooral met het oog op vetverbranding.
Dus eigenlijk zeg je op maandag en dinsdag wel een banaantje ofzo, woensdag nuchter en donderdag/vrijdag weer met een banaantje op? Ik fiets natuurlijk maar een half uurtje dus 't zal wel niet zo heel veel impact hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het kan best goed werken om max een uur te fietsen zonder ontbijt. Zoals MarcoD zegt is na een nacht slapen je glycogeen voorraad leeg en ga je gelijk over op vetverbranding. Zo leert je lichaam energie te halen uit vetten. Omdat het herstel langer is en je er spierweefsel mee afbreekt zou ik het wel beperkten tot max 1x per week.
Ja zou kunnen. Zou het niet vaker dan 1x per week doen. Het is meer dat je lichaam gaat leren om te gaan met verbranden van vet. Het lichaam van mensen die altijd koolhydraten eten, weet niet hoe ze vet moeten verbranden, omdat koolhydraten het makkelijkste is om energie uit te halen. Lichaam kiest altijd weg van minste weerstand. Het is dus niet zo dat je tijdens het halfuurtje extra vet gaat verbranden, maar meer dat je je lichaam leert vet aan te spreken voor energie. en kan je steeds langer en sneller op vet fietsen, waardoor je afvalt. Ik zou het dus niet vaker doen dan 1x per week. Maar 2x zal ook niet direct een ramp zijn natuurlijkquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je op maandag en dinsdag wel een banaantje ofzo, woensdag nuchter en donderdag/vrijdag weer met een banaantje op? Ik fiets natuurlijk maar een half uurtje dus 't zal wel niet zo heel veel impact hebben.
Waar piept ie? Je ketting smeren kan een hoop oplossen. bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:41 schreef muzas het volgende:
Mijn fiets is echt een chaos nuHij kraakt, piept, sleept, alles zit los en maakt herrie
![]()
Lever 'm na de winter wel in bij de FM. Ik ben te dom voor technisch onderhoud.
Ik ga ook wel door hoor, maar ik wordt gewoon moe van de regen vooral. Volgend jaar koop ik winterschoenen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:31 schreef keesfietst het volgende:
Inderdaad kano, beetje grinta. Het is nu al een betere winter dan vorig jaar want toen vroor het rond deze tijd al redelijk 's nachts. Nog een paar maandjes doorbijten en moet je eens kijken hoe makkelijk het gaat in het voorjaar. Dan ben je blij dat je in dit weer gewoon door bent blijven rijden.
Setje FR7 besteld als winterwielen dus dan kan ik er ook weer tegenaan.
Half jaar. Maak 'm met bijna religieuze discipline schoon. Zit gewoon het een en ander scheef/verkeerd denk ik. Ding heeft na 1000k een afstelbeurtje gehad en thats it. Dingen zullen wel wat verder gezet zijn ofzo. Maar ga m nu niet laten oplappen.... Doe ik van het voorjaar wel.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:46 schreef poiuytr het volgende:
Hoe oud is je fiets? Zoveel technisch onderhoud je hoef toch niet te plegen aan een fiets mits je hem na elke rit gewoon goed schoonmaakt ontvet en weer insmeren.
Ik ben dom, niet achterlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
Waar piept ie? Je ketting smeren kan een hoop oplossen. bijvoorbeeld.
Oh, ik dacht allebeiquote:
Nee. Dat is het punt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:52 schreef kanovinnie het volgende:
Weet je wel wat er piept en kraakt enzo?
Tijd voor een lange duurrit naar r'dam. ff naar kaas.quote:
Ding heeft nog een gratis beurt tegoed... Dus lever 'm tzt in en laat m lekker oplappen. Voorlopig maar piepend en krakend de winter door.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tijd voor een lange duurrit naar r'dam. ff naar kaas.
Collega van me heeft winterschoenen die waterdicht zijn, heb je ook geen overschoenen meer te hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:58 schreef keesfietst het volgende:
Scheelt je een hoop knaken + voldoening als je 't zelf doet muzas. < Ah, je hebt nog een beurt tegoed. Dan zou ik 't ook laten doen :p
@kano, dat is wel een van de beste investeringen die ik gedaan heb wat winterkleding betreft. Nooit meer koude poten. Met overschoenen erbij kun je zelfs diep onder nul nog zorgeloos naar buiten.
Merk dat de duurtrainingen en krachttraining vruchten af beginnen te werpen. Weeg nu evenveel als in de zomer.
Ja pcies. En dat zelf doen komt nog wel. Maar leek mij fijner om dat te leren als ik met droog weer, een zonnetje en 20+ graden op mn dakterras lekker kan sleutelen. Niet nuquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:58 schreef keesfietst het volgende:
Scheelt je een hoop knaken + voldoening als je 't zelf doet muzas. < Ah, je hebt nog een beurt tegoed. Dan zou ik 't ook laten doen :p
Ja jij fietst echt onwijs veel. Knap hoor... Ik zou dat fysiek uberhaupt al niet eens trekken. Qua gewicht zit ik weer op niveau van voor de feestdagenquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:58 schreef keesfietst het volgende:
Merk dat de duurtrainingen en krachttraining vruchten af beginnen te werpen. Weeg nu evenveel als in de zomer.
Ik heb zelf deze. Hiermee krijg je je bandje prima op druk bij lek onderweg. Het is wel ff flink kracht zetten maar met slangetje etc. erbij hoef je niet te klungelen om alles met 1 hand vast te houden. Tevens 'klikt' het slangetje op je ventiel indien je een ventiel met draad hebt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet 't pontje halen dus meestal moet ik wel doortrappen. En nu rij ik ff op mijn MTB ivm lekke band racefiets.
Nog een vraag trouwens. Ik wil zo'n pompje kopen omdat die a) wel tot 8 bar komen, b) een slangetje hebben.
Nu zit er volgens een collega van mij een dusdanig stroeve seal op dat hij al meer dan eens zijn ventiel eruit draaide ipv de pomp eraf. Heeft iemand zo'n pompje en herkent hij dit verhaal?
De granny is toch de kleinste op een triple? maw, dat shirt klopt niet?quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Leuke shirts voor Oksel (en Muzas als de wind weer eens verkeerd staat)
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Dacht ik ook. Maar qua boodschap geen verschil, zit ik ook minstens 2x per week op.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De granny is toch de kleinste op een triple? maw, dat shirt klopt niet?
Ik rij altijd op de granny, tenzij wind meequote:Op woensdag 15 januari 2014 15:52 schreef muzas het volgende:
[..]
Dacht ik ook. Maar qua boodschap geen verschil, zit ik ook minstens 2x per week op.
Jij hebt geen triple, derhalve geen grannyquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij altijd op de granny, tenzij wind mee
Jongen, jij gaat zaterdag zoveel bike-kennis opdoen !!!quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De granny is toch de kleinste op een triple? maw, dat shirt klopt niet?
Die voegde je later stiekem toe. Ik heb het over die bovenste.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jongen, jij gaat zaterdag zoveel bike-kennis opdoen !!!
Dit is een plaatje van een kettingblad voor een MTB-crankstel, met een 4-armige spider
neem toch niet alles zo serieus. In dit geval is het plaatje een dubbel, en staat ie gewoon op de kleinst mogelijke combinatie. (Die ik overigens op steile of lange klimmen ook gewoon gebruik hoor. De Cauberg rij ik ook niet op de 53-14 naar boven)quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die voegde je later stiekem toe. Ik heb het over die bovenste.
Geen 11 hebbenquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
neem toch niet alles zo serieus. In dit geval is het plaatje een dubbel, en staat ie gewoon op de kleinst mogelijke combinatie. (Die ik overigens op steile of lange klimmen ook gewoon gebruik hoor. De Cauberg rij ik ook niet op de 53-14 naar boven)
Ironie-lesje moeten we ook even doenquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jongen, jij gaat zaterdag zoveel bike-kennis opdoen !!!
En, leeft 't nog?quote:
En de baby?quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:14 schreef Oksel het volgende:
Ja, erg veel zelfs. Was vannacht tot 1-2 uur weer gezellig. Gelukkig lekker uitgeslapen.
Ik ben echt bang voor dat dingquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:10 schreef Gripper het volgende:
De Cauberg rij ik ook niet op de 53-14 naar boven
Scheelt gewichtquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:46 schreef kaasplankje het volgende:
kaas heeft sinds vandaag 1 verstandskies minder.
Nu maar herstellen. Vanavond soep eten.
Veel ergere dingen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:35 schreef the_critic het volgende:
Cauberg valt nog wel mee.. zijn veel ergere dingen te vinden in limboland..
Tegen die tijd zijn je spieren al in omvang afgenomen, want je lichaam past zich aan aan dat lagere gewicht. Je zou ze voor beste effect de dag voor de limbomeet moeten laten extracteren. Dan maar alleen limo en gelletjes, en geen lekkere kersenvlaai halverwege de koers!quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moest mijn hele leven dat gewicht omhoog sleuren. Ik vlieg nu straks die bergskes op. Jullie zien kotsend mijn achterwiel aan de einder verdwijnen op de limbomeet.
Zegt genoeg over jouw inschattingsvermogen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik schat dat de langzaamste het met 23/24 km/h gemiddeld zal uitrijden.
Wanneer is dat weekend ook alweer?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
De steilste klimmen staan voor het begin op de planning (kruisberg, oude huls, eyserboschweg, Doodeman), de 'lange' klimmen voor het einde (rue de beusdal, camerig, pas van wolfhaag, vaalserberg).
Maar ze zijn allemaal voor iedereen te doen. Er zitten maar 2 echt steile stukken in waar sommige echt terug op de 30-24 moeten (eyserboschweg en gulperberg).
Ik schat dat de langzaamste het met 23/24 km/h gemiddeld zal uitrijden.
Ach, ik fiets pas sinds mei 2013 en fiets in Limburg alles op 39-25.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
De steilste klimmen staan voor het begin op de planning (kruisberg, oude huls, eyserboschweg, Doodeman), de 'lange' klimmen voor het einde (rue de beusdal, camerig, pas van wolfhaag, vaalserberg).
Maar ze zijn allemaal voor iedereen te doen. Er zitten maar 2 echt steile stukken in waar sommige echt terug op de 30-24 moeten (eyserboschweg en gulperberg).
Ik schat dat de langzaamste het met 23/24 km/h gemiddeld zal uitrijden.
Echt he? Die did daga spant de kroon, die reageert elke dag.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:25 schreef poiuytr het volgende:
Hartslag reacties op dat Strava account van Laurens ten Dam
Laatst geteld, heb er 40 denk ikquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:21 schreef muzas het volgende:
Lol. Ik heb een fok!ker op fb![]()
Maar jah.. Dat fietsen werkt wel. Die foto's bij Guus Meeuwis is ook wel mijn absolute hoogtepunt wat lichaamsgewicht betreft
hoe lang moest je nou wachten op dat racemonster van je?quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:32 schreef ddx het volgende:
Beetje verkouden deze week, hopenlijk voor weekend opgeknapt zodat ik weer ff lekker rondje kan fietsen. (en hopenlijk is het weer buiten dan ook wat opgeknapt kwa vocht)
Laatste weekend van Mei. Donderdag de 29e is de Klimclassic, en dan op zaterdag (31e) de route die ik gemaakt heb.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wanneer is dat weekend ook alweer?
Op verhalen en mijn eigen tempo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Zegt genoeg over jouw inschattingsvermogen.
a) hoe weet je nu al wie er komen dan? b) Gewaagde schatting als je met het gros nog nooit gefietst hebt. c) sommige hebben wellicht nog nooit in limburg gereden... Waar baseer je je schatting dan op?
135 kilometer slechts.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:59 schreef muzas het volgende:
Hoe lang gaat die meet-route worden eigenlijk?
Ah mooi zo. Ik heb de 31e geen koers staan. De 29e rij ik misschien de omloop van Dalen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Laatste weekend van Mei. Donderdag de 29e is de Klimclassic, en dan op zaterdag (31e) de route die ik gemaakt heb.
Misschien moet je dan eens gaan trainen in plaats van hier te lopen klagenquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:23 schreef muzas het volgende:
Nou ik kijk tzt wel135k door limburg met bijna alle steile pukkels... En dan nog 24km/h zien te halen...
![]()
![]()
Ik haal nu amper 24km/h over platte dijkjes.
Hij fietst meer dan menigeen hier hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens gaan trainen in plaats van hier te lopen klagen
Ja baas. Maar ik klaag niet. Onderbouw slechts waarom ik er nog even stevig over na moet denkenquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens gaan trainen in plaats van hier te lopen klagen
Je hebt ook meer dan genoeg bergaf, dan gaat het gemiddelde wel wat omhoog. En je bent met een groep, dat stimuleert wel om net wat beter je best te doen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:25 schreef muzas het volgende:
Hel van de heuvelrug met moeite 25km/h
Nou en dat zijn nou niet de meest spectaculaire heuvels.
Kijk eerst wel hoe ik de AGR overleef (de 100... dus ook daar ontloop ik de 'grote' heuvels)
quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Laatste weekend van Mei. Donderdag de 29e is de Klimclassic, en dan op zaterdag (31e) de route die ik gemaakt heb.
ff de breedte van je bracket opmeten. Als die 68 mm is dan is het engelse draad en past die gegarandeerd.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:22 schreef Oksel het volgende:
Kaas of Buzz, krijg ik dees in mijn crosser? Zit nu een vierkante as in, van uhm, een bepaalde lengte.
https://www.boc24.de/shop(...)samer-mega-exo-cross
Campa spulletjes op trouwens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Crosser met een 39 = heel veel op grote plaat achter rijden.
Ik zag 'm vandaag bij z'n huis aankomen na de training.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:25 schreef poiuytr het volgende:
Hartslag reacties op dat Strava account van Laurens ten Dam
Binnenbladje is inderdaad ook het belangrijkste!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:08 schreef Oksel het volgende:
Ja, doe ik ook. ALleen heb geen 52 of 53 blad, een 50 is zat voor mij. Dus wissel alleen het binnenblad.
Zal met Force 22 niet makkelijk gaan want de crank is hiddenbolt, daar zijn geen goede aftermarket 52 bladen voor met steek 110. Ik heb daarom nu een nieuw crankstel.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:07 schreef LethalP het volgende:
Ik denk eraan voor mijn volgende fiets te kiezen voor SRAM Force.
Indien ik hier een compact kies, kan ik hier dan gemakkelijk een dubbel van maken en vice versa?
Dus met 4 voorbladen relatief makkelijk kunnen wisselen van compact naar dubbel.
In principe zou een 39 voorblad moeten voldoen, maar wil het echt heuvelachtig worden ben ik toch bang dat ik het daar niet mee ga redden
Niks ervan, ouwe broodrijder. Jij had me beloofd dat we dat weekend lekker naar Limburg zouden gaan, mekaar een beetje aftrekken in de tipi, en zowel de klimclassic, de bizkit-meet en nog wat eigen rondjes rijden. Lekker van donderdag tot zondag weg met mn fietsfriesquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah mooi zo. Ik heb de 31e geen koers staan. De 29e rij ik misschien de omloop van Dalen.
Trainen als een prof!quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:16 schreef Patroon het volgende:
Maart gaat een mooie maand worden. 15/16 maart trainen met de ploeg bij Tecklenburg. 18 maart tot 25maart op Mallorca.
Daar heb je op 3 euro en een fiets na niets voor nodig.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Kan ik op sloten meefietsen met de trimmers zonder lidmaatschap ofzo?
Er zitten toch gewoon koolhydraten in? Maltodextrine heeft geen zoete smaak, dextrose ook niet (of niet heel zoet of gewoon niet zoet, denk ik) dus om mensen te laten denken dat het wel degelijk een energydrank is doen ze er zoetstof bij.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mag ik even Dr P.A.Troon consulteren? Wat is in de naam van Madonna met drie tieten het nut van een energiedrank met zoetstof ipv suiker? Deze aanbieding ziet grappig, maar waarom zoetstof?
http://www.duursport.nl/b(...)b%2014%14jan%20booom
Heeft het nog nut om lid te worden, qua kosten?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:29 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Daar heb je op 3 euro en een fiets na niets voor nodig.
Lid worden van WVA? Of KNWU?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heeft het nog nut om lid te worden, qua kosten?
Leuk man, hopelijk wordt het een mooi seizoen voor je!quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:56 schreef CyclingGirl het volgende:
As zaterdag beginnen de trainingswedstrijden weer. Ik sla deze over en ga naar teamtraining, kan ik gelijk de nieuwe kleding ophalen. Dan volgende week knallen bij de Mol denk ik.
Zit ook alweer aardig richting zomergewicht dus laat het seizoen maar weer beginnen!
Welke heb ik dan nodig?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lid worden van WVA? Of KNWU?
Basislidmaatschap heb je nodig om een stapje hoger te mogen meerijden, daarmee krijg je bij kleinere toertochten vaak wel een euro korting. Niet heel noodzakelijk.
KNWU lid wel of niet maakt geen verschil in de drie euro, je kan wel een MYLAPS chip aanschaffen, leuk voor de uitslag enzo.
Onze club is de week erna wss op Mallorca. En verder een keer of 3 op Lanzarotte. Voor mij zal volgend jaar pas weer worden. Dit jaar Wss gewoon naar de Alpen in de zomer en miss naar de alpe duez triatlon.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:16 schreef Patroon het volgende:
Maart gaat een mooie maand worden. 15/16 maart trainen met de ploeg bij Tecklenburg. 18 maart tot 25maart op Mallorca.
Sorry, ik heb mijn orders.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Niks ervan, ouwe broodrijder. Jij had me beloofd dat we dat weekend lekker naar Limburg zouden gaan, mekaar een beetje aftrekken in de tipi, en zowel de klimclassic, de bizkit-meet en nog wat eigen rondjes rijden. Lekker van donderdag tot zondag weg met mn fietsfries
Ik heb er thuis ook nog 1 liggen die ik niet meer gebruik, als je wilt..? Ik heb de rode.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke heb ik dan nodig?
http://www.mylaps.nl/chips/
Als dat degene is die ik nodig heb dan graag! Welke heb jij?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb er thuis ook nog 1 liggen die ik niet meer gebruik, als je wilt..? Ik heb de rode.
Die zou ik niet verkopen, daar zit namelijk een levenslange licentie op.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb er thuis ook nog 1 liggen die ik niet meer gebruik, als je wilt..? Ik heb de rode.
http://www.mylaps.com/en/products/prochip/151 deze, ik denk dat die wel geregistreerd staat op mijn naam, maar dat kun je we laten overzetten denk ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als dat degene is die ik nodig heb dan graag! Welke heb jij?
Dat houd in dat die op mijn naam staat zeker? Dan heeft het niet zoveel zin inderdaadquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die zou ik niet verkopen, daar zit namelijk een levenslange licentie op.
En kano, als er geen licentie meer op zit, heb je niks aan die van Kolonel, dan moet je er alsnog een licentie op doen en ben je even veel kwijt dan als je heb op die site bestelt.
Klopt, en je hebt hem al betaald en kan ongelimiteerd worden gebruikt. Dus stel je wil wel een keer een koersje rijden, hoef je geen nieuwe te kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dat houd in dat die op mijn naam staat zeker?
Zo veel ook weer nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Haha dan kun je ook gelijk een fiets kopen die bij die chip past.
Ik heb die prochip nodig dus? Ik heb er geen kaas van gegeten namelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:09 schreef MarcoD het volgende:
Het is niet noodzakelijk hoor, zon prochip gaat wel lang mee dus één keer betalen en dan als batterijtje leeg is nieuwe in laten doen en dan gaat die chip weer 5 jaar mee, je kan altijd later nog beslissen of je er 1 wilt.
De trimmers starten 15 februari weer @sloten.
Nee je kan zonder ook wel meekoersen. Niet overal, bij ons op de club laten ze renners zonder chip niet meer starten geloof ik, al vraag ik me af hoe streng daarop wordt gecontroleerd. Die trimmerskoers op zaterdag op Sloten is gewoon een trainingswedstrijdje. Gastrenners betalen dan iets meer om mee te mogen fietsen. Met die trimmers kan je zonder licentie mee. Probeer het gewoon eens, zo´n dure chip kan je altijd nog kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb die prochip nodig dus? Ik heb er geen kaas van gegeten namelijk.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk man, hopelijk wordt het een mooi seizoen voor je!
Verreweg meest verstandige optie denk ik jah...quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.bike-component(...)rad-Laufradsatz.html
Ze zijn er nog hoor muzas.
Ja sterker en ook wel stijver denk ik, al heeft de kwaliteit velg en de spaakspanning o.a. daar ook invloed op. Een wiel heeft veel te verduren aan zijdelingse belasting met aanzetten en bochten insturen. Als je op je fiets zit hang je met je gewicht op de bovenste spaak verticaal. Heb je een wiel met 20 spaken dan wordt dat gewicht verdeelt over een paar spaken, met een 32 of 36 spaaks wiel zijn dat er een paar meer.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef muzas het volgende:
Maken zoveel spaken het wiel ook stijver? Of is dat alleen te wijden aan spaakspanning? Want met die giant wielen hoor ik mn remblokken achter nog wel eens als ik staand het kopje op probeer te komen. Of is dat mijn slappe frame?
Oh het setje is 250 euro zie ik nu?
Hoe lang gaat zoiets mee?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
http://superlight-bikepar(...)aeder-Carbonspeichen
Ik wil deze wel als zomerwieltjes.
Ik heb der een Mavic Aksium wielsetje in laten hangen. Tot nu toe behoorlijk hufterproof gebleken en ik ben toch ook niet een van de lichtste... Was iets 230 euro als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:45 schreef muzas het volgende:
Dat laatste is het sowieso niet.
Die scheuren in die cheapass velg zullen ook niet helpen.
Eerst maar eens langs de FM om die te laten vervangen en horen wat ie te zeggen heb. Anders haal ik dat bom-proof setje gewoon. Maar dat gaat dan weer af van het budget voor mooie zomerwieltjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Die zijn er sinds juni al af!quote:
Volgende fiets wordt waarschijnlijk een compact met extra 39 binnenblad.quote:
Zolang het weer zo aanblijft is het allemaal wel goed te doen ja, al zal ik het vanaf februari wel druk krijgen met werk!quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:05 schreef cafca het volgende:
Verder prima fiets, hoor. En iig al meer kilometers gemaakt dit jaar als ik
Ik vind alles best hoor. Maar aangezien ik toch een heftruck handelaar ben, stel ik dan toch de middenweg voor: 8.30 bij mij ipv 8 uur. Dus ook half uurtje later bij Kaas.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je Gripper al zo ver dat we een uurtje later gaan of blijft hij stug volhouden? Het maakt mij iig niet uit.
Motherfuckers, jij bent een harde Kaas. Mn laatste bod 08.37:30 bij mij weg (uu:mm:ss) en geen seconde later.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
8:45 bij jou weg en we hebben een deal.
Ik woon vlak aan de ring, stukkie Maasboulevard, prachtig sightsee-en, de brug over, ook prachtig uitzicht en je bent er.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Motherfuckers, jij bent een harde Kaas. Mn laatste bod 08.37:30 bij mij weg (uu:mm:ss) en geen seconde later.
Als kano en C_F er om half negen zijn doen we nog effe een lekkere espresso eerst![]()
![]()
Moeten we nou helemaal de stad in, of spreken we ergens aan de ring af?
Hoe moeilijk is dat zelf vlechten?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet een wielset voor iemand die ook wat zwaarder is, ik twijfel nog altijd over een set khamsins, of toch iets meer spenderen en zelf wielen vlechten met deze 42mm alloy velgen en 32 spaken.
[ afbeelding ]
http://www.cnc-bike.de/pr(...)89&products_id=12269
Het is niet dat hij heel dik is ofzo maar wel bijna 2m lang, met sterkere wielen ga je denk ik wel op safe, iemand iets zinnigs hierover?
Als 36 Cycling er ook is heb je wel wat anders te doen dan fietsen kijken ja. Die hebben voor veel hoogtepunten op de Zesdaagse gezorgd vermoed ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jullie lijken wel een stel Turken op de bazaar in Istanbul, heb sinds ik m'n leren jas daar kocht niet zoveel handjeklap gezien. Ik vind het best, en zal m'n best doen deze keer eens geen espresso servies te vernielen dan, ondanks het gruwelijk vroege tijdstip.
<cap Fap mode>Trouwens, gebruiken fietsshows ook bikinimodellen om de hardware aan te prijzen, of zitten de enige siliconen zaterdag in de stuurlint-kussentjes? </cap Fap mode>
Welke Giant heb je? Volgens mij heb ik hier ook last van, in bochten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef muzas het volgende:
Maken zoveel spaken het wiel ook stijver? Of is dat alleen te wijden aan spaakspanning? Want met die giant wielen hoor ik mn remblokken achter nog wel eens als ik staand het kopje op probeer te komen. Of is dat mijn slappe frame?
Oh het setje is 250 euro zie ik nu?
Daarom heb ik mijn lange broek en shirt ook helemaal zwartquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:32 schreef muzas het volgende:
Zwart. Maar uit praktisch oogpunt; het seizoen waarin je dat soort jasjes gebruikt wil nog wel eens nat/blubberig zijn. Dan is dat wit gauw de sjaak
lul verhaal eerste klas / verkoop praatje, wat is dextrose en maltodextrine? en wat doet je lichaam er mee?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mag ik even Dr P.A.Troon consulteren? Wat is in de naam van Madonna met drie tieten het nut van een energiedrank met zoetstof ipv suiker? Deze aanbieding ziet grappig, maar waarom zoetstof?
http://www.duursport.nl/b(...)b%2014%14jan%20booom
Vlechten is niet moeilijk, opspannen wel daar heb je zoon wielrichter voor nodig.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is dat zelf vlechten?
Wil het wel een keer uitproberen, tot nu toe niet echt tijd voor gehad maar binnenkort heb ik daar wel wat uurtjes tijd voor.
Doen. Ik denk dat je dan wel 5 kilo per week afzet in de omgeving van Leeuwardenquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:45 schreef kaasplankje het volgende:
Eureka ik ga sportvoeding op de markt brengen met quinona!
je maakt er nu een grapje van maar het zou best wel eens kunnen dat het een prima bron van langzame koolhydraten is, beetje afhankelijk van de samenstelling gaat je vachtje er ook nog mooi van glimmenquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fucking hipsters. Als iemand je vertelde dat kanarievoer goed voor je was, jatte je de voerbakjes van de kanaries leeg.
De witte of de groene natuurlijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:29 schreef poiuytr het volgende:
http://www.wiggle.nl/castelli-pazzo-jacket-1/
Twijfel tussen de witte en zwarte uitvoering van dit jack. Mijn broeken zijn voornamelijk zwart met witte strepen, fiets voornamelijk wit met blauwe accenten. Welke hadden jullie gekozen?
Mooi dan zet ik ff een paar pakkende en gesmeerde slogans op de verpakking zodat al die sukkels erin trappen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doen. Ik denk dat je dan wel 5 kilo per week afzet in de omgeving van Leeuwarden
Vergeet geen korting voor 500 kilo of meer afname. Die zunnige fryzen willen natuurlijk alles zo goedkoop mogelijk!quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi dan zet ik ff een paar pakkende en gesmeerde slogans op de verpakking zodat al die sukkels erin trappen.
http://www.sloganizer.netquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi dan zet ik ff een paar pakkende en gesmeerde slogans op de verpakking zodat al die sukkels erin trappen.
Te laat: http://www.duursport.nl/n(...)ds-sesame-seeds-3960quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:45 schreef kaasplankje het volgende:
Eureka ik ga sportvoeding op de markt brengen met quinona!
Ik heb voor vanavond een stoofpot klaargemaakt met veel vlees en uien en sjalotjes erin, dus ik heb morgen ook gewoon een bolle buik hoor.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:27 schreef kanovinnie het volgende:
Wel leuk dat er een goede balans is tussen bolle buiken en magere wannabe prof's
Welnee, moest trouwens een duurritje worden. Alleen op de terugweg met de wind in de rug kon ik me ook niet echt netjes inhouden.quote:
Niet echt. Hij is sowieso wel geoefend (11de in onze klasse bij EPE) en bloedfanatiek. Hij vroeg of ik ook meeging. Lijkt me wel gaaf, maar dit jaar niet haalbaar. Volgend jaar staat de vakantie al vast dus dan zou het over 2 jaar moeten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat zijn ivo-achtige afstanden! Je vriend is al wel begonnen met trainen?
Op de 100 cols staat geen tijdslimiet. Je mag 'm zelfs in stukjes rijden, verdeeld over meerdere jaren. Je kunt 'm natuurlijk ook aan een stuk rijden, heeft jaren terug al iemand eens in een dag of 18 gedaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat zijn ivo-achtige afstanden! Je vriend is al wel begonnen met trainen?
Gezien het aantal cols dat je moet verteren zal ik dat niet zeggen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:51 schreef muzas het volgende:
Dus eigenlijk is die tocht een beetje voor mietjes Ivo?
Dan heb je in ieder geval de tijd om te trainenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet echt. Hij is sowieso wel geoefend (11de in onze klasse bij EPE) en bloedfanatiek. Hij vroeg of ik ook meeging. Lijkt me wel gaaf, maar dit jaar niet haalbaar. Volgend jaar staat de vakantie al vast dus dan zou het over 2 jaar moeten.
Zoiets zou ik dan op de racefiets willen doen, maarja, vind maar eens een gek die 30 dagen met de auto wilt rijden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:19 schreef dop het volgende:
fietsen met bepakking op vakantie is toch heel wat anders als met de racefiets,100 cols is voor mij een beetje niets zeggend , als je met de fiets op vakantie gaat moet je een mooie route kiezen maar tussen door ook genieten, het is toch heel iets anders als de uitdaging bij een cyclo
op fiets vakantie vind ik het ook geweldig als je tussen de middag langs een riviertje op een kleedje kan liggen en een beetje van het weer kan genieten en aan stokbroodjes kan knagen.
of eens een dag helemaal niet te fietsen, gewoon kijken wat de dag brengt.
Zou eerst maar eens uitvinden of je berg op fietsen met bepakking wel zo leuk vind om het dag in dag uit te doen.
ik heb zat cols die ik graag nog eens zou willen fietsen , maar dan bij voorkeur zonder bepakking.
Moet je er wakker van liggen wat de cijfers zeggen? Volgens mij zitten we ongeveer in een gelijke situatie (nog niet zo heel lang op de fiets en wat kilo's te zwaar) en ik merk in NL nauwelijks verschil op ritjes van 50 a 60 km. Nu ik op vakantie ben merk ik dat ik dezelfde bergjes van vorig jaar met een glimlach opfiets. Waar ik vorig jaar 3x moest stoppen ging het dit jaar soepeltjes. Ik ben niet zo'n klimmer dus het is voor mij merkbare vooruitgang. Voor mij ligt de uitdaging in afstand, steeds langere ritten, of in tempo (hoger gemiddelde) of zoals nu meer hoogtemeters op vakantie maken. Daarbij fiets ik regelmatig rondjes van 50/60km waarbij ik niet helemaal kapot ga maar ook niet harder fiets dan een jaar geleden. Die ritjes maken mijn benen wel stukken beter dan vorig jaar. Ik focus me niet zo op de cijfers maar meer op toename van mijn bereik/tempo dat vind ik veel motiverender.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:13 schreef muzas het volgende:
Als ik nog net zo snel ben als vorig jaar rond deze tijd (maar nu wel met een HR van 10 slagen hoger rijd). Train ik dan fout? Of zegt dat over een paar ritjes weinig?
edit: Ik weet dat snelheid weinig zegt an sich, maar ik probeer toch ergens aan af te meten of er progressie is. Enige vergelijkingsmateriaal wat ik heb zijn mn ritjes van exact een jaar terug, en zie vooral op de rustige 'duur'-rondjes eigenlijk maar weinig progressie. Hoewel ik het fysiek wel merk enzo, maar de getallen wijzen iets anders.
Dan zet je daar je tentje op en ga je daar ff een middagje dutten enzo, 's avonds kampvuurtje maken en een potje voer maken. Slokje whiskey voor het slapen gaanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:23 schreef muzas het volgende:
Ja het idee van fietsvakantie lijkt me ook onwijs gaaf. Maar weet niet hoe ik daar op dag 9 als ik met de halve huisraad het zoveelste bergpaadje op moet over denk
Dat snap ik, ik ook. Maar hoe meet je je bereik ne je tempo? Juistem cijfers. En rijd nu mss iets langere rondjes dan exact een jaar geleden, maar qua HF en Km/h allemaal gelijk. En het is niet zo dat ik er echt hard van baal ofzo (hoewel.. sóms...) maar ik wil gewoon graag beter worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:35 schreef hollander87 het volgende:
Ik focus me niet zo op de cijfers maar meer op toename van mijn bereik/tempo
Bergaf met zo'n karretje achter de fiets lijkt me dan weer een stuk minder gaaf.....quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets zou ik dan op de racefiets willen doen, maarja, vind maar eens een gek die 30 dagen met de auto wilt rijden.
Er spookt wel al een tijdje het idee rond om zo'n karretje voor achter de fiets te kopen en lekker 3 weken op vakantie te gaan. Lijkt me echt supergaaf.
Van altijd rustig rondjes rijden ga je niet knalhard idd. Moet een beetje van beide zijn imo. Maar vooral doen wat je zelf leuk vind.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik ook. Maar hoe meet je je bereik ne je tempo? Juistem cijfers. En rijd nu mss iets langere rondjes dan exact een jaar geleden, maar qua HF en Km/h allemaal gelijk. En het is niet zo dat ik er echt hard van baal ofzo (hoewel.. sóms...) maar ik wil gewoon graag beter worden.
Maar goed, het gaat allemaal op de grote hoop. Vanaf het voorjaar valt den ik pas echt te zien hoeveel vooruitgang ik heb gemaakt. Wel wil ik dit jaar sowieso meer op snelheid/kracht trainen, daar waar vorig jaar de focus meer lag op rustig langere afstanden.
En buiten kijf staat uiteraard dat ik er toch plezier in heb om rond te peddelen en de weegschaal tovert iedere keer weer een glimlach op mn gezicht. Ben nu al 2 keer met mn riem naar de schoenmaker geweest. Dat is echt leuk.
Oh nee de hartslag ligt nu hoger omdat ik nu besloten heb om tussen de 155 en 160 te blijven. Ik zie alleen HF en cadans op mn scherm tijdens het fietsen. Maar ik bedoelde meer dat ik dus vorig jaar net zo hard reed, maar blijkbaar met minder inspanning.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:52 schreef cafca het volgende:
doordat het nu harder waait en jij per se dezelfde snelheid wilt behouden bijvoorbeeld .
155/160 is nog aan de hoge kant heb ik 't idee?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh nee de hartslag ligt nu hoger omdat ik nu besloten heb om tussen de 155 en 160 te blijven. Ik zie alleen HF en cadans op mn scherm tijdens het fietsen. Maar ik bedoelde meer dat ik dus vorig jaar net zo hard reed, maar blijkbaar met minder inspanning.
Maar kan ook komen omdat ik vorig jaar 1x in de week reed en nu eergister een rondje heb lopen overdrijven![]()
Ik heb gewoon zo weinig verstand van die trainingsleer, maar wel een berg motivatie.
Hoog D1 laag D2. Max HF is 204. Hoewel ik wel eens 208 heb gezien.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
155/160 is nog aan de hoge kant heb ik 't idee?
Oh. mijn max is 183 volgens mij.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoog D1 laag D2. Max HF is 204. Hoewel ik wel eens 208 heb gezien.
Ja dacht ik dus al te begrijpen van wat teksten op internet. Nog nooit echt gedaan. Ja een paar makeshift extensieve ritten. Dus tijdens wat rondjes Hoog D1 een paar keer een kwartier ofzo hoog D2.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:52 schreef cafca het volgende:
@muzas: om je snelheid te verhogen moet je intervaltrainingen doen.
Je mist denk ik wat explosieve kracht.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dacht ik dus al te begrijpen van wat teksten op internet. Nog nooit echt gedaan. Ja een paar makeshift extensieve ritten. Dus tijdens wat rondjes Hoog D1 een paar keer een kwartier ofzo hoog D2.
Envan de zoer 1 of 2 keer achtjes legge draaien op het kopje, dat was dat wel meer in de richting van intensief denk ik. Daar merkte ik idd wel een hoop voordelen van. Merk nu dat ik wat traag ben na bochtjes of om op gang te sleuren t.o.v. de periode waarin in dat soort dingen deed.
Ik doelde ook meer op de HF focus. Nu ben ik natuurlijk maar een uiterst recreatieve toerder en ik zou zo snel ook niet weten hoe je tempo te verhogen. Ik draai de meeste rondjes toch wel op hetzelfde gemiddelde weg. Qua bereik merk ik dat ik meer kan dan ik soms denk. De eerste keer 70km ging ik dood, 100km idem, 125 kramp in beide benen toen ik nog een keer een tempoversnelling eruit wou persenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik ook. Maar hoe meet je je bereik ne je tempo? Juistem cijfers. En rijd nu mss iets langere rondjes dan exact een jaar geleden, maar qua HF en Km/h allemaal gelijk. En het is niet zo dat ik er echt hard van baal ofzo (hoewel.. sóms...) maar ik wil gewoon graag beter worden.
Maar goed, het gaat allemaal op de grote hoop. Vanaf het voorjaar valt den ik pas echt te zien hoeveel vooruitgang ik heb gemaakt. Wel wil ik dit jaar sowieso meer op snelheid/kracht trainen, daar waar vorig jaar de focus meer lag op rustig langere afstanden.
En buiten kijf staat uiteraard dat ik er toch plezier in heb om rond te peddelen en de weegschaal tovert iedere keer weer een glimlach op mn gezicht. Ben nu al 2 keer met mn riem naar de schoenmaker geweest. Dat is echt leuk.
Heb je een keihard doel? Zo ja, kun je daar naar toe trainen. Op de site die vroeger zitvlees.nl was staan wel een paar handige trainingschemas.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:21 schreef muzas het volgende:
Eerste keer 24km ging ik dood
http://runkeeper.com/user/rickmuusers/activity/79291245
Staat wel 'moutainbike'... Ja de fiets, de weg was verhard
Mijn top qua afstand (en snelheid volgens mij, want groep);
http://app.strava.com/activities/82587089
Resultaat van een een zomer hard werken wel.
Ik ben niet bang voor 100k. Mits goed weerWant dan zit ik toch wel meer dan 4 uur op de fiets
![]()
Meestal rijd ik 60-70 met uitschietertjes naar onder en boven.
Man wat heb ik nu ineens zin in de zomer*Terugdenkt aan hel van de heuvelrug.
Niet concreet vooralsnog. Ja paar toertochten. En ik was van plan de Boretti 165 te doen, want vlak. Verhuizen ze die naar de heuvelrugquote:
@Gripper; Paar keer van die trainingen er doorheen gooien dus. Thnx voor de tip.quote:lekker blijven fietsen
Gewoon ook lekker naar de limbomeet komen. Dan kun je ook wel trainen op de heuveltjes. En nogmaals, je hoeft ze niet allemaal op te rijden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Niet concreet vooralsnog. Ja paar toertochten. En ik was van plan de Boretti 165 te doen, want vlak. Verhuizen ze die naar de heuvelrugMaar dat knaagt ook nog ergens, wellicht dat ik daar dus naar toe werk. Met als doel simpelweg uitrijden en niet sterven op die heuvels.
Verder zou ik het wel leuk vinden om van de zomer een keer een rondje met 30 gemiddeld te doen (alleen). Toch zo'n mijlpaal is dat.
Maar verder idd voornamelijk;
[..]
@Gripper; Paar keer van die trainingen er doorheen gooien dus. Thnx voor de tip.
Ronde van Noord Holland? 160 km plezierquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Niet concreet vooralsnog. Ja paar toertochten. En ik was van plan de Boretti 165 te doen, want vlak. Verhuizen ze die naar de heuvelrugMaar dat knaagt ook nog ergens, wellicht dat ik daar dus naar toe werk. Met als doel simpelweg uitrijden en niet sterven op die heuvels.
Verder zou ik het wel leuk vinden om van de zomer een keer een rondje met 30 gemiddeld te doen (alleen). Toch zo'n mijlpaal is dat.
Maar verder idd voornamelijk;
[..]
@Gripper; Paar keer van die trainingen er doorheen gooien dus. Thnx voor de tip.
AGR op dezelfde dag. Ingeschreven (vooralsnog nog niet ingeloot) voor de 100k. Met minder getrainde (ja dat kan) vrienden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ronde van Noord Holland? 160 km plezier
Als ik tzt sterk zat ben om die boretti te doen dan moet een meet ook wel lukken denk ik. Moet Kaas wel even schriftelijk vragen of ie mag demareren.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon ook lekker naar de limbomeet komen. Dan kun je ook wel trainen op de heuveltjes. En nogmaals, je hoeft ze niet allemaal op te rijden.
Ook een mooie tochtquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:37 schreef muzas het volgende:
[..]
AGR op dezelfde dag. Ingeschreven (vooralsnog nog niet ingeloot) voor de 100k. Met minder getrainde (ja dat kan) vrienden.
Kaas bij jou weg demareren? Jonge, jij gaat kaas gewoon voorbij als je al die trainingen van ome grippert netjes doetquote:[..]
Als ik tzt sterk zat ben om die boretti te doen dan moet een meet ook wel lukken denk ik. Moet Kaas wel even schriftelijk vragen of ie mag demareren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:12 schreef keesfietst het volgende:
Ben die wind overigens ook wel spuugzat nu. Heb het idee dat ik al een maand of twee niet minder dan windkracht 4 heb gehad en om het leuker te maken hebben ze hier in omgeving bijna al het riet langs de kanalen kortgewiekt. Weg beschutting
quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:31 schreef keesfietst het volgende:
Inderdaad kano, beetje grinta. Het is nu al een betere winter dan vorig jaar want toen vroor het rond deze tijd al redelijk 's nachts. Nog een paar maandjes doorbijten en moet je eens kijken hoe makkelijk het gaat in het voorjaar. Dan ben je blij dat je in dit weer gewoon door bent blijven rijden.
Setje FR7 besteld als winterwielen dus dan kan ik er ook weer tegenaan.
Ik dacht dat die belgen altijd gewoon aan de sterk zaten tijdens zo'n cross?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:01 schreef kaasplankje het volgende:
Welk speciaalbier zou je het beste nuttigen bij de Kasteelcross, hmmm, Kasteelbier of toch iets anders? Muzas?
Beetje minder wind zou wel leuk zijn ja.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:12 schreef keesfietst het volgende:
Ben die wind overigens ook wel spuugzat nu. Heb het idee dat ik al een maand of twee niet minder dan windkracht 4 heb gehad en om het leuker te maken hebben ze hier in omgeving bijna al het riet langs de kanalen kortgewiekt. Weg beschutting
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:25 schreef Patroon het volgende:
Niet iedereen heeft de genen van ene coureur. Van een drol ka gij geen traart bakke.
Nee, die zijn niet te koop. Die zijn custom made door Nike voor Blythe.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:18 schreef LethalP het volgende:
Weet iemand trouwens of die fietsschoentjes van Adam Blythe ergens te koop zijn?
En dan niet met dit printje erop.
[ afbeelding ]
Als je met die Belgen mee wilt doen, dan moet je toch echt aan de wittekes en aan 't bier. En een beetje met een gele vlag met zwarte leeuw er op lopen paraderen, maak je vrienden mee bij het Vlaams Blok. Maar steeds een bordje ophouden met "Beenhouwerij Vandergeneukten, Dikkebus" oid is helemaal de bom.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeie vraag, moet ik nog snel een kleine fles Jagermeister scoren, voor in de binnenzak?Ik heb geen idee wat gepast is bij een cros.
Klopt. Dat systeem bestaat al. Heb het met de Mh2D gezien op een fiets en het zag er goed uit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:06 schreef kaasplankje het volgende:
Wil ook graag ff op de beurs kijken bij Campa, Sram en Shimano voor de nieuwigheden. Sram Red komt nl. met een hydraulische velgrem had ik begrepen.
hoi!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:30 schreef Gripper het volgende:
Ik ben alvast aan het indrinken voor morgen, dus wellicht mag kano zowel de heen als terugweg de bzzzzz auto besturen.
Met een groepje mee gaan wat eigenlijk net even te hard gaat is ook een lekkere training om meer snelheid te krijgen. Omdat je toch bij wil blijven kan je wat makkelijker diep gaan dan in je eentje met alleen wat cijfers voor je neus. Het is wel fijn als je dan op zijn minst de duur/afstand aan kan,dan hoef je je alleen maar druk te maken Over de snelheidquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:14 schreef muzas het volgende:
Duidelijk doel. Daar moet ik ook aan werken dan
Die wind hangt natuurlijk samen met dat warme weer. Liever wind dan sneeuwMaar hij is goed irritant ja.
Hé BOB! Tot zoquote:
Mee met een fok-meet dus! De Primavera straks in maart bijvoorbeeld, heerlijk rustige duurtrainingquote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:43 schreef janatwork het volgende:
[..]
Met een groepje mee gaan wat eigenlijk net even te hard gaat is ook een lekkere training om meer snelheid te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |