O zo bedoel je.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar dat zijn niet echt de punten die Guido aanhaalt.
Uitbuiting is het ook bij Zara-fabriekjes, druk ook in de winkels, goedkope rotzooi blijft het en shoppen (vooral op zaterdag) is een drama.
Ach, het is weer goed voor de werkgelegenheid en gaat winkelleegstand tegenquote:
Algemeen taalgebruik wordt "auto" bedoeld als personenauto. Een personenauto is geen busje. Technisch gezien is een auto ook een busje, echter schat ik jouw algemene kennis niet zo hoog in dat jij dat bedoelt.quote:
Doch, maar het verpaupert het aanbod.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, het is weer goed voor de werkgelegenheid en gaat winkelleegstand tegen.
In Brabant is alles anders.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Algemeen taalgebruik wordt "auto" bedoeld als personenauto. Een personenauto is geen busje. Technisch gezien is een auto ook een busje, echter schat ik jouw algemene kennis niet zo hoog in dat jij dat bedoelt.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een routine-klusje?
Daar kan je jouw vakmanschap beter niet op stukgooien.
quote:
Dat doet het toch al.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doch, maar het verpaupert het aanbod.
Ketens zijn prima, maar kwaliteitsketens nemen steeds meer af. Hetzelfde principe dat vroeger iets lang meeging waar je nu na een jaar of 2 alles moet vervangen altijd.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat doet het toch al.
Niet-ketens blijven het moeilijk houden, vooral als ze niets online gaan doen de komende 10 jaar.
Het hele detailhandel landschap veranderd. Straks enkel productie op onbereikbare plaatsen in mega fabrieken met uitbaters/intermediairs die het daar inkopen en het op internet aanbieden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat doet het toch al.
Niet-ketens blijven het moeilijk houden, vooral als ze niets online gaan doen de komende 10 jaar.
Het is natuurlijk logisch dat mensen die "met de mode meegaan" graag iets willen hebben dat past bij de door hen gevraagde prijs/kwaliteitsverhouding. Dat wil dus zeggen; dit seizoen kopen, volgend seizoen weggooien.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ketens zijn prima, maar kwaliteitsketens nemen steeds meer af. Hetzelfde principe dat vroeger iets lang meeging waar je nu na een jaar of 2 alles moet vervangen altijd.
Prima voor het kapitalisme, maar toch.
Dat hele webshop gedoe is sowieso kansloos vind ik zelf. Prima voor sommige benodigdheden, maar die Wehkamp trend is echt zwaar stupide.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het hele detailhandel landschap veranderd. Straks enkel productie op onbereikbare plaatsen in mega fabrieken met uitbaters/intermediairs die het daar inkopen en het op internet aanbieden.
Nog ruimte zat trouwens. Spring op die trein.
Mwah, nou nee, het is meer mijn beklag dat je steeds verder moet zoeken naar kwaliteit omdat alles een eenheidsworst aan crap wordt langzamerhand.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is natuurlijk logisch dat mensen die "met de mode meegaan" graag iets willen hebben dat past bij de door hen gevraagde prijs/kwaliteitsverhouding. Dat wil dus zeggen; dit seizoen kopen, volgend seizoen weggooien.
Zonde? Tsja.
Dan maakt voor de detailhandel niets uit. Het gros doet het via het web en de gevestigde detail verdwijnt uit de straat. Wat jij er ook van vind.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat hele webshop gedoe is sowieso kansloos vind ik zelf. Prima voor sommige benodigdheden, maar die Wehkamp trend is echt zwaar stupide.
Ik zie liever iets in het echt dan een dom plaatje.
Daarom ook, er is geen reet meer aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan maakt voor de detailhandel niets uit. Het gros doet het via het web en de gevestigde detail verdwijnt uit de straat. Wat jij er ook van vind.
Ik zie het ook liever anders, daar niet van. Menig stadscentrum is inmiddels een troosteloze bende.
Ja, dat is ook zo, maar de vraag naar crap is gewoon toegenomen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah, nou nee, het is meer mijn beklag dat je steeds verder moet zoeken naar kwaliteit omdat alles een eenheidsworst aan crap wordt langzamerhand.
Misschien dat hele centra wel feestpleinen worden. Elke oud winkeltje een cafe o.i.d.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom ook, er is geen reet meer aan.
Komt ook omdat we jarenlang in de euforie geleefd hebben dat elke 2 maand een Diesel jeans de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo, maar de vraag naar crap is gewoon toegenomen.
Vroeger had je (denk ik) meer mensen die kleding kochten en het liefste zagen dat dit 3 tot 4 jaar mee kon, of nog langer. Dat is nu een minderheid aan het worden.
Ik koop liever 1 keer een Diesel dan dat ik drie keer op zoek moet naar een generiek H&M'etje omdat de vorige stuk is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Komt ook omdat we jarenlang in de euforie geleefd hebben dat elke 2 maand een Diesel jeans de normaalste zaak van de wereld is.
Henkey, Rits en Nixon.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:56 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.vernoeming.nl/bizarste-kindernamen-2013
Dsquaredquote:
Wat jij specifiek doet heb ik het niet over. De tendens wat we gehad hebben omdat het ons financieel veel te goed ging.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik koop liever 1 keer een Diesel dan dat ik drie keer op zoek moet naar een generiek H&M'etje omdat de vorige stuk is.
Die leegstand maar ten dele. Doe ketens zitten vaak in wat nieuwere panden en drukken dan de kleinere bedrijven in de aanloopstraten weg.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, het is weer goed voor de werkgelegenheid en gaat winkelleegstand tegen.
Mwah, ik denk dat die tendens niet geheel weg is, maar dat de groei van dit segment er uit is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat jij specifiek doet heb ik het niet over. De tendens wat we gehad hebben omdat het ons financieel veel te goed ging.
Die grote blunder zie je nu terug in datgene wat jij zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |