Als ik ooit weer in God ga geloven (ben een eeuwige twijfelaar ben ik bang), dan geloof ik niet dat God iedereen een lichaam heeft gegeven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dank je.
Ik zie het liefste alleen minderjarige meisjes naakt, maar ja wie niet.![]()
Ik zie schaamte voor het eigen lichaam als een zonde juist. Je lichaam is je gegeven door God en jij schaamt je voor het.
Daarom klopt reïncarnatie en karma ook en is het Christendom zonder dit gewoon niet uitlegbaar. Maar goed, Christenen willen hier niet aan. Die geloven net als de atheïsten slechts in één leven en ben je toevallig mismaakt heb je pech.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik ooit weer in God ga geloven (ben een eeuwige twijfelaar ben ik bang), dan geloof ik niet dat God iedereen een lichaam heeft gegeven.
Als dat zo zou zijn dan is God namelijk wel een echte sadist. Sommige lichamen zijn namelijk prachtig, maar anderen lichamen zou je een necrofiel nog niet cadeau doen.
Dat is natuurlijk onmogelijk aan te leveren net zoals er geen studie is waaruit blijkt dat het wel is. Het voornaamste tegenargument is de tweelingstudie, maar aan de hand daarvan kan je ook niet zulke absolute uitspraken doen. Dat is meer iets voor journalisten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toon mij een wetenschappelijke studie waaruit blijkt dat homoseksualiteit niet aangeboren zou zijn...
Het hindoeïsme dat mensen slecht behandelt omdat ze spiritueel niet zo ver zijn ben ik anders ook geen fan van.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daarom klopt reïncarnatie en karma ook en is het Christendom zonder dit gewoon niet uitlegbaar. Maar goed, Christenen willen hier niet aan. Die geloven net als de atheïsten slechts in één leven en ben je toevallig mismaakt heb je pech.En dan dat rare geloof van eeuwig branden in de hel. Ben je slecht geweest, heb je een rot volgend leven inderdaad, maar niet eeuwig.
Voor het Hindoeïsme valt vaak meer te zeggen, dan voor het Christendom.
Waar dan wel van, prabhu?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Het hindoeïsme dat mensen slecht behandelt omdat ze spiritueel niet zo verzonden zijn ben ik anders ook geen fan van.
Ziek.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:25 schreef Aloulou het volgende:
De wet wordt gelijk nageleefd en zodoende zijn tientallen mannen volgens onderstaand The Guardian newsartikel opgepakt in Noord-Nigeria:
[..]
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:53 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onmogelijk aan te leveren net zoals er geen studie is waaruit blijkt dat het wel is. Het voornaamste tegenargument is de tweelingstudie, maar aan de hand daarvan kan je ook niet zulke absolute uitspraken doen. Dat is meer iets voor journalisten.
Niet echt een specifieke religie. Aan de ene kant heb ik wel een zwak voor de oude religies die draaien om eenheid met de natuur en voorouderverering, aan de andere kant klinken die mij soms ook idioot in de oren. Dus ik weet het gewoon echt niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waar dan wel van, prabhu?
Betekent deze post dat jij nu niet meer gelooft dat homoseksualiteit is aangeboren?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
http://www.hollanddavis.com/?p=3647
Nee, het betekent vooral dat jij niet goed kan lezen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef Piye het volgende:
[..]
Betekent deze post dat jij nu niet meer gelooft dat homoseksualiteit is aangeboren?
Hoezo? Als je deze onderzoeken zelf bekijkt zie je dat ze niet de absolute uitspraken doen als in dit artikel wel worden gedaan. Vandaar mijn opmerking over journalisten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het betekent vooral dat jij niet goed kan lezen.
Inderdaad, wetenschapjournalistiek is altijd heel nauwkeurig enzo.....quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:21 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo? Als je deze onderzoeken zelf bekijkt zie je dat ze niet de absolute uitspraken doen als in dit artikel wel worden gedaan. Vandaar mijn opmerking over journalisten.
Klopt, maar dat is dan ook een beetje een simpele weergave van de theorie dat het niet is aangeboren.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, wetenschapjournalistiek is altijd heel nauwkeurig enzo.....![]()
Ze doen geen absolute uitspraken, juist omdat er nog geen "zekerheid" is omtrent homoseksualiteit met erfelijkheid en epigenetica.
Zo is er ook een studie die uitwijst dat homoseksualiteit wel aangeboren is maar dat het niet erfelijk is, en dat het dus voornamelijk epigenetisch wordt geregeld.
Maar de wetenschap is er wel over uit dat men niet op een bepaalde leeftijd gaat denken "he laat ik eens homo worden ". Het is wel degelijk iets waar je niets aan kan doen.
Volgens mij snap je het begrip Middeleeuwen niet zo.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Op dit kaartje is goed te zien welke landen tegen homorechten zijn. Het zijn met name de middeleeuwse islamitische landen zo te zien:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_at_the_United_Nations
Doen ze alleen bij Rusland.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
Hebben de EU-leiders Nigeria al veroordeeld? Of doen ze dat alleen bij Rusland?
Best wel scheef. Er zijn landen waar homo's het erger hebben. Rusland staat vooral bekend om geweld naar homo's (hoe erg dat daadwerkelijk is, weet ik niet), maar die anti-homopropagandawet valt nog mee vergeleken met andere landen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Doen ze alleen bij Rusland.
Jep. Daarom snap ik die ophef ook niet dat Nederland daar gewoon naar toe gaat. Over een aantal jaar het WK in Dubai, daar hoor je ook niks over. Het is gewoon zo kinderachtig om die spelen te boycotten omdat ze in Rusland anders denken over het uitspreken van jouw seksuele voorkeuren. Als je altijd zo hamert op respect, toon dan nu respect voor de denkwijzen van de Russen, of je het daar nu mee eens bent of niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:44 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Best wel scheef. Er zijn landen waar homo's het erger hebben. Rusland staat vooral bekend om geweld naar homo's (hoe erg dat daadwerkelijk is, weet ik niet), maar die anti-homopropagandawet valt nog mee vergeleken met andere landen.
Andersom kan het dan toch ook geen kwaad om "onze" kritiek over russen te respecteren? Of je het daar nu mee eens bent of niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als je altijd zo hamert op respect, toon dan nu respect voor de denkwijzen van de Russen, of je het daar nu mee eens bent of niet.
Boycotten slaat sowieso nergens op. De enige die je daarmee vooral treft is de bevolking en zo'n land gaat echt niet opeens de wetten aanpassen. De enige manier van verandering is van binnenuit. Daar moet je als buitenstaander niet mee bemoeien.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jep. Daarom snap ik die ophef ook niet dat Nederland daar gewoon naar toe gaat. Over een aantal jaar het WK in Dubai, daar hoor je ook niks over. Het is gewoon zo kinderachtig om die spelen te boycotten omdat ze in Rusland anders denken over het uitspreken van jouw seksuele voorkeuren. Als je altijd zo hamert op respect, toon dan nu respect voor de denkwijzen van de Russen, of je het daar nu mee eens bent of niet.
Ik heb zelf ook jaren met het idee geleefd dat de middeleeuwen de periode 15e eeuw tot vorige eeuw beschreven. Terwijl dat juist de Nieuwe Tijd is en de middeleeuwen verwijzen naar de periode 500-1500. Waarbij op sommige vlakken bv. bijgeloof sommige landen eeuwen voorsprong hebben qua ontwikkeling op anderen maar wat mogelijk snel in te halen is, niet alsof die landen ook nog eeuwen moeten ontwikkelen om wat betreft een paar aspecten op hetzelfde nivo mee te kunnen praten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:36 schreef starla het volgende:
Volgens mij snap je het begrip Middeleeuwen niet zo.
Qatar, niet VAE (Dubai).quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jep. Daarom snap ik die ophef ook niet dat Nederland daar gewoon naar toe gaat. Over een aantal jaar het WK in Dubai, daar hoor je ook niks over. Het is gewoon zo kinderachtig om die spelen te boycotten omdat ze in Rusland anders denken over het uitspreken van jouw seksuele voorkeuren. Als je altijd zo hamert op respect, toon dan nu respect voor de denkwijzen van de Russen, of je het daar nu mee eens bent of niet.
Ah, dank.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Qatar, niet VAE (Dubai).
Verder 100% eens. Als we zouden stoppen met handelen en sporten met/in/van/naar/langs landen die de Nederlandse progressieve waarden niet delen, dan is het land gauw failliet.
Niet echt. Je moet het anders zien. Zij respecteren dat wij homo's op dat punt meer vrijheden toekennen, wij moeten dan gewoon begrijpen dat dat in Rusland niet zo gaat.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Andersom kan het dan toch ook geen kwaad om "onze" kritiek over russen te respecteren? Of je het daar nu mee eens bent of niet.
Beetje een cirkelredenering, dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |