Wetenschappelijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is een seksuele voorkeur, net zoals heteroseksualiteit.
Daar moeilijk over doen slaat gewoon helemaal nergens op. In de tijd toen wij nog niet wisten dat homo,s en niets aan kunnen doen dat ze homo zijn, kan ik mij "het moeilijk doen " voorstellen.
Maar anno 2014 met alle wetenschappelijke kennis, zou je toch wel verwachten dat we daar overheen zijn gegroeid. Maar blijkbaar niet dus....
Behalve Europa is de rest van de wereld superkerkelijk. Helaas, blinde schapen die een corrupte kerkleider nablaten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:16 schreef theunderdog het volgende:
Het is gewoon een schande dat er anno 2014 moeilijk wordt gedaan om homoseksualiteit.
2quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Behalve Europa is de rest van de wereld superkerkelijk. Helaas, blinde schapen die een corrupte kerkleider nablaten.
Overigens is homoseksualiteit inderdaad een zonde in de Ogen van God, maar het is niet aan ons om mensen hiervoor te veroordelen. En zeker niet aan een corrupte rechter.
Homoseksualiteit dient legaal te zijn en de staat moet zich er niet mee bemoeien, want de staat is als een farizeeer die predikt over de splinter, maar de balk in haar eigen ogen niet ziet. "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt, want met de maat die u mat, zult gij gemeten worden."
De wereld is een godverlaten plaats, broeder. Deze tijden zijn moeilijk door te komen en eerlijke, oprechte mensen, zijn schaarser dan VVD-ers met een hart.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:18 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Geloof mij, ik ben in de hel op Aarde geweest en ik heb de duivel ontmoet in een plaats die door de beheerders "kerk" werd genoemd. Alleen bij de gemeente staat het ingeschreven als Maatschappelijke Stichting. (WOB-verzoekje).
u begrijpt het broeder.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Behalve Europa is de rest van de wereld superkerkelijk. Helaas, blinde schapen die een corrupte kerkleider nablaten.
Overigens is homoseksualiteit inderdaad een zonde in de Ogen van God, maar het is niet aan ons om mensen hiervoor te veroordelen. En zeker niet aan een corrupte rechter.
Homoseksualiteit dient legaal te zijn en de staat moet zich er niet mee bemoeien, want de staat is als een farizeeer die predikt over de splinter, maar de balk in haar eigen ogen niet ziet. "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt, want met de maat die u mat, zult gij gemeten worden."
Buiten dat ik het niet relevant vind of ze er wat aan kunnen doen of niet, is de wetenschap helemaal niet zo doorslaggevend over hoe het precies zit met homoseksualiteit. Dat wordt in Nederland vaak aangenomen, omdat het zo lekker tolerant is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar moeilijk over doen slaat gewoon helemaal nergens op. In de tijd toen wij nog niet wisten dat homo,s en niets aan kunnen doen dat ze homo zijn, kan ik mij "het moeilijk doen " voorstellen.
Maar anno 2014 met alle wetenschappelijke kennis, zou je toch wel verwachten dat we daar overheen zijn gegroeid. Maar blijkbaar niet dus....
De wetenschap is er wel degelijk over eens dat homoseksualiteit aangeboren is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Buiten dat ik het niet relevant vind of ze er wat aan kunnen doen of niet, is de wetenschap helemaal niet zo doorslaggevend over hoe het precies zit met homoseksualiteit. Dat wordt in Nederland vaak aangenomen, omdat het zo lekker tolerant is.
Je verwacht gewoon te veel van de mensheid.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:16 schreef theunderdog het volgende:
Het is gewoon een schande dat er anno 2014 moeilijk wordt gedaan om homoseksualiteit.
De Wodka maakt een hoop kapot inderdaad daar. Toen de Sovjet-Unie er nog was, werd er niet zoveel misbruik van drank gemaakt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Russen zijn misschien wel het meest inferieure volk op deze aardkloot.
Ze hebben ook alleen maar sociale interactie met hun fles Vodka.
Het gaat precies de andere kant op, de vertrutting is weer helemaal terug en hip. De jaren ´70 zijn ver achter ons en buiten Europa rukt m.n. de Evangelische kerk sneller op dan een kankergezwel in een terminale patient.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je verwacht gewoon te veel van de mensheid.
2quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Wodka maakt een hoop kapot inderdaad daar. Toen de Sovjet-Unie er nog was, werd er niet zoveel misbruik van drank gemaakt.
Maar de Nigerianen kunnen er ook wat van met hun palmwijn (zelden zoiets smerigs gedronken als palmwijn in Guinee-Bissau in 2010
[..]
Het gaat precies de andere kant op, de vertrutting is weer helemaal terug en hip. De jaren ´70 zijn ver achter ons en buiten Europa rukt m.n. de Evangelische kerk sneller op dan een kankergezwel in een terminale patient.![]()
Zodra je buiten Europa schrik je je rot van het fundamentalisme, het went niet.Zoveel domheid, ik kan er slecht tegen.
Ja, behalve dat onderzoek onder eeneiige tweelingen allang heeft aangetoond dat het waarschijnlijk een stuk genuanceerder ligt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De wetenschap is er wel degelijk over eens dat homoseksualiteit aangeboren is.
Er is alleen nog discussie in hoeverre het genetisch/erfelijk of epigenetisch is.
Dat is de discussie omtrent erfelijkheid en epigenetica he.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:32 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja, behalve dat onderzoek onder eeneiige tweelingen allang heeft aangetoond dat het waarschijnlijk een stuk genuanceerder ligt.
Nee, maar ik lees wel de Geschriften en discussieer met vrienden hierover tijdens de zaterdagavond-bijeenkomsten (God, die mis ik echt hier, hier zijn alleen maar Mexicaanse Sjakies). Ik lees zelf de Bijbel en het staat er wel degelijk geschreven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Alleen waar haal jij het vandaan dat homoseksualiteit een zonde is in God zijn ogen ? Jij aanbidt de God van organiserende religies toch niet ?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
u begrijpt het broeder.
Het is onze taak mensen te wijzen op hun zonde, daarmee is onze taak volbracht.
Je bent gewoon christelijk dus.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, maar ik lees wel de Geschriften en discussieer met vrienden hierover tijdens de zaterdagavond-bijeenkomsten (God, die mis ik echt hier, hier zijn alleen maar Mexicaanse Sjakies). Ik lees zelf de Bijbel en het staat er wel degelijk geschreven.
Uiteindelijk oordeelt God en ik kan me best voorstellen dat een homoseksueel wel in de Hemel komt, als hij bijvoorbeeld verder een heel goed mens is geweest en veel gedaan heeft voor anderen en een priester die alleen maar corrupt was, maar zonder seks leefde, niet in de Hemel komt. Maar goed, over al deze zaken gaat God, niet wij.
Ik probeer zelf zo min mogelijk te zondigen, lukt niet altijd even goed, en het Oordeel over te laten aan God.
Maar in de Bijbel staat echt een tekst die homoseksualiteit (maar niet homofilie) afkeurt. In hoeverre de kerk in Deze Geschriften heeft geknoeit weet ik niet, de kerk heeft wel meer geknoeit in de Geschriften (nare mensen echt, kerkleiders, de kanker van deze wereld samen met de multinationale bedrijven).
Nee dat gaat er vooral om waarom homoseksualiteit niet weggeëvolueerd is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is de discussie omtrent erfelijkheid en epigenetica he.
Soort van, maar meestal kan ik het slecht vinden met religieuzen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent gewoon christelijk dus.
Dus ?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee dat gaat er vooral om waarom homoseksualiteit niet weggeëvolueerd is.
Ik mag je levensbeschouwing eigenlijk wel, je geloofd in een God maar leeft verder gewoon je leven , en wil vooral niet te dogmatisch zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Soort van, maar meestal kan ik het slecht vinden met religieuzen.Ik onderzoek alles en tracht het goede te behouden, zoals ook in de Bijbel aanbevolen wordt. Maar ik geloof ook in reïncarnatie (en laat Christenen dit niet horen, want mijn oren worden dan flink gewassen
) en volgens mij moeten we weer leven zoals Adam en Eva in het Paradijs, dus vegetarier en naakt en juist niet al dat preutse hetgeen ik bij bijna alle Christenen tegenkom die doodsbang voor hun een beetje bloot zijn en juist enorme hoeveelheden vlees eten.
Kerkelijke Christenen haten mij meer dan atheïsten, maar met niet-kerkelijke Christenen kan ik het goed vinden.
Ik lees ook de Bhagavad-Gita bijvoorbeeld, voor veel Christenen is dit niet toegelaten.
Twee dingen zijn voor mij zeker: God bestaat en reïncarnatie bestaat.
Verder weet ik het eigenlijk ook niet.
Het is aannemelijker dat de bijbel dankzij geknoei juist minder negatief over homo's is dan oorspronkelijk. Vergeet niet welke rol de Romeinen hebben gespeeld in het verspreiden van het christendom.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, maar ik lees wel de Geschriften en discussieer met vrienden hierover tijdens de zaterdagavond-bijeenkomsten (God, die mis ik echt hier, hier zijn alleen maar Mexicaanse Sjakies). Ik lees zelf de Bijbel en het staat er wel degelijk geschreven.
Uiteindelijk oordeelt God en ik kan me best voorstellen dat een homoseksueel wel in de Hemel komt, als hij bijvoorbeeld verder een heel goed mens is geweest en veel gedaan heeft voor anderen en een priester die alleen maar corrupt was, maar zonder seks leefde, niet in de Hemel komt. Maar goed, over al deze zaken gaat God, niet wij.
Ik probeer zelf zo min mogelijk te zondigen, lukt niet altijd even goed, en het Oordeel over te laten aan God.
Maar in de Bijbel staat echt een tekst die homoseksualiteit (maar niet homofilie) afkeurt. In hoeverre de kerk in Deze Geschriften heeft geknoeit weet ik niet, de kerk heeft wel meer geknoeit in de Geschriften (nare mensen echt, kerkleiders, de kanker van deze wereld samen met de multinationale bedrijven).
Dat de aangeborenheid van homoseksualiteit niet zo vaststaat als in Nederland standaard wordt aangenomen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus ?
Wat is je punt precies ?
Toon mij een wetenschappelijke studie waaruit blijkt dat homoseksualiteit niet aangeboren zou zijn...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:45 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat de aangeborenheid van homoseksualiteit niet zo vaststaat als in Nederland standaard wordt aangenomen.
Dank je.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik mag je levensbeschouwing eigenlijk wel, je geloofd in een God maar leeft verder gewoon je leven , en wil vooral niet te dogmatisch zijn.
Daarbij, ik zou toch niet graag iedereen naakt zien, jij wel ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |