Hoezo alweer? Ik vroeg in mijn andere topic om hulp voor zelf stuken, maar nu dat niet gaat lijken te lukken, wil ik het toch op een andere manier proberenquote:
Dat was ook mijn idee, maar het word me echt door iedereen afgeraden. En omdat de muurschildering eigenlijk de enige reden is dat het gestuukt moet worden, en de muren dus wit blijven, lijkt me het dus uiteindelijk niet kunnen werkenquote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef Lollertrolle het volgende:
Joh, gewoon zelf doen ondanks de misschien wat mindere kwaliteit. Scheelt je bakken vol met centen en je doet een klein tikkeltje ervaring op.
haha zelf stucen... Niet aan beginnenquote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef Lollertrolle het volgende:
Joh, gewoon zelf doen ondanks de misschien wat mindere kwaliteit. Scheelt je bakken vol met centen en je doet een klein tikkeltje ervaring op.
Goed idee dit!quote:Op maandag 13 januari 2014 16:01 schreef CherryOnTop het volgende:
Goedkoper idee: laat het op een doek, dunne houten plank, of iets anders schilderen en hang dat met een spijker aan de muur. Hoef je het ook niet over te schilderen als je er op uitgekeken bent.
Het is idd een goed idee, alleen hebben we op de muren onregelmatigheden.. Een uitstekende punt, waardoor een doek of plaat ophangen niet echt mogelijk is, omdat de muren dus niet overal even breed zijn.. Moeilijk uit te leggenquote:
Goed uitgangspunt om aan kinderen te beginnen, die kosten echt niets idd.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:54 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hey allemaal,
Momenteel ben ik 4,5 maanden zwanger van mijn tweede kindje. Helaas hebben mijn vriend en ik het alles behalve breed.
We waren beide fulltime aan het werk, maar ik ben vanwege langdurige ziekte ontslagen (uitzendkracht) waardoor we het nu met een heel stuk minder moeten doen. Situatie was dus niet altijd zo.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:33 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Goed uitgangspunt om aan kinderen te beginnen, die kosten echt niets idd.
Dit steekt toch maar minimaal uit? En dan zorg je voor een paar nopjes achter op de plaat waar het op het 'ondiepe gedeelte' valt zodat het uiteindelijk recht hangt tegen de muur.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Het is idd een goed idee, alleen hebben we op de muren onregelmatigheden.. Een uitstekende punt, waardoor een doek of plaat ophangen niet echt mogelijk is, omdat de muren dus niet overal even breed zijn.. Moeilijk uit te leggen
Zie plaatje:
[ afbeelding ]
Anders hadden we gewoon een grote MDF plaat gekocht, maar dat werkt dus niet, dan staat het nogal krom
Lijkt mij ookquote:Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap niets van die foto maar als 't niet kan, dan kan 't niet.
Misschien lullig, maar als er weinig budget is, waarom laat je het dan niet zo? Dat is dan jammer voor je familielid, maar die begrijpt dat toch ook wel?
Zit inderdaad op alle muren, en beslaat bijna de halve muur aan alle kanten, hoever het uitsteekt weet ik niet precies,quote:Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dit steekt toch maar minimaal uit? En dan zorg je voor een paar nopjes achter op de plaat waar het op het 'ondiepe gedeelte' valt zodat het uiteindelijk recht hangt tegen de muur.
Of snap ik die foto nou helemaal verkeerd? En hebben alle muren dit?
Dit idd. Hoe belangrijk is zo'n muurtekening nou? Sowieso een baby kan het niks interesseren wat er op de muren staat of juist niet staatquote:Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien lullig, maar als er weinig budget is, waarom laat je het dan niet zo? Dat is dan jammer voor je familielid, maar die begrijpt dat toch ook wel?
Je weet wat FHF betekent???quote:Op maandag 13 januari 2014 15:56 schreef TUFKAL het volgende:
Voor niets gaat de zon op. Dan maar geen gestucte kamer toch?
Ik had juist begrepen dat daar ook niet overheen tw behangen is, ook geen glasvliesquote:Op maandag 13 januari 2014 21:30 schreef Ireth het volgende:
Is het geen optie om glasvliesbehang er overheen te plakken? Die uitstekende punt lijkt mij nou niet het meest in de weg zittende obstakel, daar kan je gewoon over heen 'tekenen' maar dat grove korrelige wel. Dat kan je wegwerken met glasvliesbehang.
Dat is toch gewoon granol, of niet? (is niet heel duidelijk op de foto)quote:Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Het is idd een goed idee, alleen hebben we op de muren onregelmatigheden.. Een uitstekende punt, waardoor een doek of plaat ophangen niet echt mogelijk is, omdat de muren dus niet overal even breed zijn.. Moeilijk uit te leggen
Zie plaatje:
[ afbeelding ]
Anders hadden we gewoon een grote MDF plaat gekocht, maar dat werkt dus niet, dan staat het nogal krom
Nee, dat gaat niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:30 schreef Ireth het volgende:
Is het geen optie om glasvliesbehang er overheen te plakken? Die uitstekende punt lijkt mij nou niet het meest in de weg zittende obstakel, daar kan je gewoon over heen 'tekenen' maar dat grove korrelige wel. Dat kan je wegwerken met glasvliesbehang.
Lijkt meer op spachtelputz wat een keer gesausd is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:00 schreef zealot het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon granol, of niet? (is niet heel duidelijk op de foto)
Is dat wit of zwart? Er gaat m.i. niets boven goed stucen, zou toch eens in je omgeving rondvragenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:54 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ook een stukadoor inhuren kost al gauw rond de 300/400 euro, wat wij in deze periode écht niet kunnen missen
Dat is niet in mijn huis hoor. Dat is een fysioquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:17 schreef alwaysonhold het volgende:
In je foto boek staat een heel fitness centrum in je huis, doe die verkopen....heb je zo 300 euro weten te verdienen
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:29 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Dat is niet in mijn huis hoor. Dat is een fysio
Ja, die geeft TS een beurt en dan is het kosteloosquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:30 schreef Scorpie het volgende:
Misschien is een Pool ofzo inhuren een optie?
waar vind ik diequote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:30 schreef Scorpie het volgende:
Misschien is een Pool ofzo inhuren een optie?
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:31 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ja, die geeft TS een beurt en dan is het kosteloos![]()
![]()
Ik heb dat niet meer gewijzigd sinds ik me hier heb aangemeld, dus dat zou best kunnen kloppen.quote:
Ik voel me bedrogen!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:33 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb dat niet meer gewijzigd sinds ik me hier heb aangemeld, dus dat zou best kunnen kloppen.
Mn fok profiel updaten heeft ook niet echt prioriteit ofzo
We doen haar dan delenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Opzouten, ze is sowieso dan al eerder van mij
Wordt er meteen gewitquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:34 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
We doen haar dan delenDan stucen we later
![]()
![]()
Mwuahhahaquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Opzouten, ze is sowieso dan al eerder van mij
Dat wordt een glad muurtjequote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:36 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]Genoeg om alles op te vullen
Ik deel niks, Jaleesa is van mij, nu wegwezen jullie.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:34 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
We doen haar dan delenDan stucen we later
![]()
![]()
voor 100 euro delen we haar toch, dealquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik deel niks, Jaleesa is van mij, nu wegwezen jullie.
Die egoist moet niet zo moeilijk doen. We delen haar gewoon en dan kan haar imaginary vriend meedoen of biertjes aangevenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:38 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
voor 100 euro delen we haar toch, dealDoen we erna stucen.
Denkbeeldige vriend he. Want volgens het profiel is ze singlequote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:38 schreef piere het volgende:
[..]
Die egoist moet niet zo moeilijk doen. We delen haar gewoon en dan kan haar vriend meedoen of biertjes aangeven
Ik heb ook een ninja edit proberen te doenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:39 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Denkbeeldige vriend he. Want volgens het profiel is ze single![]()
![]()
![]()
Dat is leidend
Prima, leg even je leuter hier op dit hakblok neer en doe je oogjes dicht.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:38 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
voor 100 euro delen we haar toch, dealDoen we erna stucen.
Jij mag daarna.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:38 schreef piere het volgende:
[..]
Die egoist moet niet zo moeilijk doen. We delen haar gewoon en dan kan haar imaginary vriend meedoen of biertjes aangeven
Ik kan deze week nogquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:40 schreef piere het volgende:
[..]
Ik heb ook een ninja edit proberen te doen
Nou, wanneer gaan we beginnen?
Pak ze Cat, pak ze.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:45 schreef Cat22 het volgende:
Heren (gokje) het speelkwartier is over.
Je kunt toch zo'n soort constructie bedenken? (Sorry voor de vage paint)quote:Op maandag 13 januari 2014 16:47 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Zit inderdaad op alle muren, en beslaat bijna de halve muur aan alle kanten, hoever het uitsteekt weet ik niet precies,
Maar we hebben eerder geprobeerd MDF op te hangen, voor mn zoontje, om muurstickers op te kunnen plakken,
Maar hoe je het ook probeert, het zit gewoon niet oke
Zoiets zou ik idd ook proberen. Als stucen geen optie is dan zou ik een mooi dun stukje mdf pakken en het daarop doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kunt toch zo'n soort constructie bedenken? (Sorry voor de vage paint)
Wat je ziet is een doorsnede, links is de muur met grove stuc/granol en nog wat gaten en hobbels erin. Rechts is een perfect rechte MDF plaat, die op een klein afstandje van de muur wordt gehouden door (metalen of rubberen) buisjes of ringetjes.
[ afbeelding ]
Dat is het meest goedkoop ja.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat je ziet is een doorsnede, links is de muur met grove stuc/granol en nog wat gaten en hobbels erin. Rechts is een perfect rechte MDF plaat, die op een klein afstandje van de muur wordt gehouden door (metalen of rubberen) buisjes of ringetjes.
[ afbeelding ]
Mooie tekening Burdie!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb echt genoten van de klasse. (beetje jammer wel dat je ons stucverhaaltje dreigt te gaan verpesten). Chapeau!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whehe, dankje.
Erkenning voor mijn talent.
Maar voor 30m² MDF ben je zo rond de 300 euro kwijt...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haha, jij hebt al net zulke paintskills als ik!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
30m2 is het complete muuroppervlak. Als ik MDF ga proberen word het alleen voor 1 lange muur. Die is ongeveer 5/6m lang en 2,60 hoogquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Maar voor 30m² MDF ben je zo rond de 300 euro kwijt...
Wat een rare kamer...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:03 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
30m2 is het complete muuroppervlak. Als ik MDF ga proberen word het alleen voor 1 lange muur. Die is ongeveer 5/6m lang en 2,60 hoog
Je kunt het anders ook als een soort van gigantisch schilderij ophangen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Haha, jij hebt al net zulke paintskills als ik!![]()
Hij is wel duidelijk!
Ik ga inderdaad eens kijken of dat mogelijk is, en of er dan niet een immens gat tussen de muur komt.
En dan 2,60 hoog? Dan is het wandoppervlak bruto zo'n 40m²quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoezo? 't Kamertje zal ongeveer 2 bij 6 meter zijn, dan zijn het hele logische maten.
- uitgespeeld-quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:19 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een kansloze reacties in een topic met een normale vraag(ah, valt al een heel stuk mee in de tweede thread)
Klopt, maar 1 van de muurtjes van 2m is ramen en verwarming en 1 van de muren van 6m zit een hele grote boog in(is een kamer zonder deur) die meer dan de halve muur beslaatquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat is de inhoud, m * m * m = m³
(2+2+6+6)*2,6 = 41,6 m²
opzich is dit wel beste advies..quote:Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap niets van die foto maar als 't niet kan, dan kan 't niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |