Ik ken er ook eentje: als de keukeninstallateur zegt dat-ie voortaan altijd die stucadoor wil, dan zit het wel goedquote:Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Toppunt was er eentje die te lui was om door z'n knieën te gaan, der onderlaag zat onderin de hoeken er (max) 5cm dikker op dan in het midden
Mocht er niets van zeggen van z'n baas, dat was een goede stukadoor... die werkte er al 25 jaar
Alleen maar weten hoe je het behoort te schrijven, is niet genoeg hier in K&W.quote:
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:13 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Alleen maar weten hoe je het behoort te schrijven, is niet genoeg hier in K&W.
Tsja, ik weet natuurlijk niet hoe goed dat isquote:Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan hoe handig je zelf bent, als je een muurtje ergens hebt om op te oefenen (zolder bijv?) En de ondergrond relatief vlak is is het goed zelf te doen.
Heb zelf, met mijn vader, de hal in mijn huis gedaan nadat de 'echte' stucadoor het volledig verneukt had en die doet niet onder voor de keuken die door een goede stucadoor is gedaan.
Nee, ik typte "ruim onder de ¤ 1000,-.quote:
Ja, in mijn verhaal was ik ervan uitgegaan dat de bestaande laag verwijderd zou worden. Bij een kamer van 4 bij 2 m kom je op 30 m2 wand, ¤ 300 tot ¤ 450,- voor stucen wanden dus, daarnaast nog ¤ 100 á ¤ 150 voor slopen en afvoeren bestaande laag + evt reparaties en je zit op ¤ 600,-. Ruim onder de ¤ 1000,- dus. Laat je ook het plafond stucen, komt er nog ¤ 80 - ¤ 120,- bij.quote:Die stukadoor smeert er betocontact overheen, wacht een dag en komt terug om er in een uurtje of wat een laagje (laagJE) pleister overheen te smeren. Dit laagje wordt zo dun, dat het met een paar dagen afwerk klaar is.
Dit is spachtelputz en dat kan je niet stuken omdat het overschilderd is. Moet dus speciaal voorgestreken worden, daarna lekker pleisteren.
¤10-¤15 per m² inclusief alles. Meer niet.
Moet dat niet die gele stucprimer zijn in dit geval? Zie foto van de muur.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Serieus? ¤1000.
Die stukadoor smeert er betocontact overheen, wacht een dag en komt terug om er in een uurtje of wat een laagje (laagJE) pleister overheen te smeren. Dit laagje wordt zo dun, dat het met een paar dagen afwerk klaar is.
Dit is spachtelputz en dat kan je niet stuken omdat het overschilderd is. Moet dus speciaal voorgestreken worden, daarna lekker pleisteren.
¤10-¤15 per m² inclusief alles. Meer niet.
Betokontakt gebruik je als de hechting van de ondergrond onvoldoende is, de gele stucprimer gebruik je als de ondergrond teveel zuigt (waardoor gips 'verbrand').quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:09 schreef De_vorige_spreker het volgende:
[..]
Moet dat niet die gele stucprimer zijn in dit geval? Zie foto van de muur.
Ik dacht altijd dat je betocontact gebruikt als de ondergrond te weinig zuigt. In dit geval lijkt me dat de ondergrond juist zuigend is.
Als het daadwerkelijk spachtelputz is, deze overal vastzit, en afhankelijk van de soort latex en vervuilingsgraad zou je het mogelijk zo over kunnen pleisteren met Roodband zonder verdere voorbehandeling.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:35 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Maar wat moet er dan op deze muur?
Dit dus. Eventueel een Fix&Finish. Je kan ook "brander erover smeren (een putzsoort) en glad strijken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:51 schreef Deshain het volgende:
Als het daadwerkelijk spachtelputz is, deze overal vastzit, en afhankelijk van de soort latex en vervuilingsgraad zou je het mogelijk zo over kunnen pleisteren met Roodband zonder verdere voorbehandeling.
Maar dan heb je wel mazzel als alles meezit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |