Nou, we willen het liefst muurschilderingen, maar dan is stucen een múst. En dat is waar we ons nu dus in verdiepenquote:Op maandag 13 januari 2014 14:08 schreef Deshain het volgende:
Gaat niks worden als jullie nog geen idee hebben, je kamer over 1,5 maand al klaar moet zijn en je ook nog moet afwerken na het stucen en drogen.
Als je genoeg tijd er in steekt lukt het (bijna) iedereen uiteindelijk, als je het geld hebt gewoon laten doen en verder gaan.
Daar dacht ik dus ook aan, maar krijg je dan geen geultjes bij het overlopen van de platen?quote:
die kamer moet in geval van een vroege bevalling over een maand of 3,5 pas klaar zijn lijkt mij?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:08 schreef Deshain het volgende:
Gaat niks worden als jullie nog geen idee hebben, je kamer over 1,5 maand al klaar moet zijn en je ook nog moet afwerken na het stucen en drogen.
Als je genoeg tijd er in steekt lukt het (bijna) iedereen uiteindelijk, als je het geld hebt gewoon laten doen en verder gaan.
Kan je met speciale band afplakken.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:11 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan, maar krijg je dan geen geultjes bij het overlopen van de platen?
Klopt jaquote:Op maandag 13 januari 2014 14:11 schreef awiebo het volgende:
[..]
die kamer moet in geval van een vroege bevalling over een maand of 3,5 pas klaar zijn lijkt mij?
De verf van die hippe muurschilderingen moet me dunkt ook nog een beetje uitwasemen voordat je je spruit erin legt.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Nou, we willen het liefst muurschilderingen, maar dan is stucen een múst. En dat is waar we ons nu dus in verdiepen. Ik ben momenteel 19 weken zwanger, dus anderhalve maand is alsnog wel erg vroeg hoor
Ja die moet je ook afsmeren netjes, maar dan zie je met strijklicht altijd nog steeds de naden. Daarnaast wordt je kamer er kleiner van.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:11 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan, maar krijg je dan geen geultjes bij het overlopen van de platen?
Dacht dat de vrouwenplanning uitging van 2 maanden eerder dan die van mannen. My badquote:
Alles is zelf te doen, alleen is de kwaliteit dan wat minderquote:Op maandag 13 januari 2014 14:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hey!!
Even een vraagje.
Ik ben momenteel 4,5 maanden zwanger en wij zijn ons inmiddels aan het verdiepen in wat we willen voor de babykamer.
Genoeg ideeën, alleen 1 probleem. De muren in het kamertje zijn allemaal grof gestuct.. (Noem je dat zo?) dus met allemaal hele grove spikkeltjes. Wij willen graag kunnen behangen, of muurschilderingen in de babykamer laten maken, maar dat gaat nu natuurlijk niet werken.
De vraag: is glad stucen zelf te doen?
Scheelt dit veel in kosten dan wanneer je het laat doen door een professional? Of zijn er misschien andere alternatieven om een gladde muur te krijgen, die geschikt is om te behangen/muurschilderingen op te maken??
Alvast bedankt
Diegene die dat gaat doen, doet het met verf op waterbasisquote:Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De verf van die hippe muurschilderingen moet me dunkt ook nog een beetje uitwasemen voordat je je spruit erin legt.
Zelf stucen kan inderdaad wel, beste zou zijn de bestaande laag te verwijderen en opnieuw te beginnen, maar da's veel werk. Een prof zou zo'n kamertje van ong. 8 m2 (ca. 30m2 wand) voor ruim onder de ¤ 1000,- moeten kunnen doen (incl. materiaal en verwijderen/afvoeren bestaande laag).
Dat is moeilijk doen, want dan moet je nog steeds die kieren dichten. Bovendien zijn die gipsplaten weer te kwetsbaar. in 1x een stukadoor het werk laten doen, ben je sneller klaar, en goedkoper uit.quote:
Heb je wel gelijk in hoor. Het liefst heb ik het morgen al klaar. Maar dat ligt gewoon aan de hormonenquote:Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja die moet je ook afsmeren netjes, maar dan zie je met strijklicht altijd nog steeds de naden. Daarnaast wordt je kamer er kleiner van.
[..]
Dacht dat de vrouwenplanning uitging van 2 maanden eerder dan die van mannen. My bad
Onnodig duur lijkt me.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:15 schreef PJ het volgende:
Muurglad gebruiken en daarna licht opschuren. Spekglad resultaat.
http://www.alabastine.nl/steen/egaliseren/
Dat is waar.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is moeilijk doen, want dan moet je nog steeds die kieren dichten. Bovendien zijn die gipsplaten weer te kwetsbaar. in 1x een stukadoor het werk laten doen, ben je sneller klaar, en goedkoper uit.
Gecorrigeerd, je hebt er nogal een zooi prutsers tussen zitten... ook bij de gerenommeerde stucadoorsbedrijven.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
..
Maar 1 kamer door een goede echte stukadoor laten doen zal natuurlijk veel mooier worden dan wanneer je hetzelf gaat doen.
Welnee, ligt er een beetje aan hoeveel muur. Maar een of 2 emmertjes is voldoende. Middagje werk, droogt erg snel. Kan je daardoor al snel opschuren.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Onnodig duur lijkt me.
Stuccen is iets wat je moet kunnen wil het resultaat mooi zijn, ik zou een professional inschakelen.
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gecorrigeerd, je hebt er nogal een zooi prutsers tussen zitten... ook bij de gerenommeerde stucadoorsbedrijven.
Yep, naast dat het erg zwaar is heeft een ervaren stucadoor het er zo snel en netjes op, dat krijg je zelf niet gedaan. Zeker als ze t er tegenop spuiten is t zo gebeurd, wat rijen en klaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Laat het AUB iemand doen, je gaat dat zelf nooit zo strak krijgen.
Doe dit alsjeblieft niet want veel beroerder dan dit kan je het niet maken...quote:Op maandag 13 januari 2014 14:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
Haal een paar AK platen, "lijm" deze vast met fix n finish aan de bestaande muur, gaasband in de afgeschuinde kanten, afsmeren, klaar. Iets dikker dan een normale stuclaag, maar stuk goedkoper.
ja maar het resultaat is altijd lelijker en minder recht dan wanneer een GOEDE stukadoor het heeft gedaan. Logisch, want dit zijn 1 van de klusjes die je echt niet zomaar kan.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef PJ het volgende:
[..]
Welnee, ligt er een beetje aan hoeveel muur. Maar een of 2 emmertjes is voldoende. Middagje werk, droogt erg snel. Kan je daardoor al snel opschuren.
Junkiexp heeft dit wel gedaan in zijn woning op bepaalde plekken, dus het zou prima moeten werken denk ik dan.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:22 schreef Deshain het volgende:
[..]
Doe dit alsjeblieft niet want veel beroerder dan dit kan je het niet maken...
Ligt er ook een beetje aan hoe handig je zelf bent, als je een muurtje ergens hebt om op te oefenen (zolder bijv?) En de ondergrond relatief vlak is is het goed zelf te doen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja maar het resultaat is altijd lelijker en minder recht dan wanneer een GOEDE stukadoor het heeft gedaan. Logisch, want dit zijn 1 van de klusjes die je echt niet zomaar kan.
Ach, het hangt eigenlijk ook alleen van de wensen af.
Sorry, het blijft een knoeioplossing.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:23 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Junkiexp heeft dit wel gedaan in zijn woning op bepaalde plekken, dus het zou prima moeten werken denk ik dan.
LAAT het doen! Als je nog nooit gestuct hebt, gaat het niets worden, zeker niet een hele muur. Heb door de jaren heen heel wat huizen verbouwd en met vallen en opstaan stuccen geleerd, maar om het zo strak te krijgen als een prof, moet je heel goed weten wat je doet en met welke materialen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
De vraag: is glad stucen zelf te doen?
Lolwhut?!quote:Op maandag 13 januari 2014 14:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
Haal een paar AK platen, "lijm" deze vast met fix n finish aan de bestaande muur, gaasband in de afgeschuinde kanten, afsmeren, klaar. Iets dikker dan een normale stuclaag, maar stuk goedkoper.
Ik denk dat programma's als Eigen huis en tuin daar de oorzaak van zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:30 schreef goed_volk het volgende:
[..]
LAAT het doen! Als je nog nooit gestuct hebt, gaat het niets worden, zeker niet een hele muur. Heb door de jaren heen heel wat huizen verbouwd en met vallen en opstaan stuccen geleerd, maar om het zo strak te krijgen als een prof, moet je heel goed weten wat je doet en met welke materialen.
Als je het laat doen, ben je vaak ergens tussen de 10 en 16 euro de meter kwijt, afhankelijk van de prof en het afgesproken eindresultaat. Spreek goed af wat het eindresultaat moet zijn en dat alles niet alleen vlak, maar bijvoorbeeld ook recht moet zijn.
Een foto van de bestaande muur zou handig zijnquote:Op maandag 13 januari 2014 14:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
De muren in het kamertje zijn allemaal grof gestuct.. (Noem je dat zo?) dus met allemaal hele grove spikkeltjes. Wij willen graag kunnen behangen, of muurschilderingen in de babykamer laten maken,
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Anders kun je het net zo goed zelf doen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:30 schreef goed_volk het volgende:
[..]
...en dat alles niet alleen vlak, maar bijvoorbeeld ook recht moet zijn.
Dat lijkt jou vanzelfsprekend, maar is het niet. Laat een Pool maar eens een muur stuccen, zonder dat hij weet dat jij daarna een keuken ertegenaan wil zetten. Kun je 'lachen'...quote:Op maandag 13 januari 2014 14:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Anders kun je het net zo goed zelf doen.
Dit is precies mijn ervaring met elke Nederlandse stucadoor. Kon het altijd zelf nog nagaan. Goede vakmensen zijn een zeldzaamheid ongeacht de nationaliteit.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat lijkt jou vanzelfsprekend, maar is het niet. Laat een Pool maar eens een muur stuccen, zonder dat hij weet dat jij daarna een keuken ertegenaan wil zetten. Kun je 'lachen'...
Haaks is dan ook zo'n term die je dan toe moet voegen. Het gros van de stucadoors volgt de muur en rijt de muur echt niet met een 3 meter lange rij af.
Dit is de structuur:quote:Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Een foto van de bestaande muur zou handig zijn
Ik lees al een hoop oplossingen, maar met een plaatje is het beter in te schatten of je over het bestaande stucwerk heen kan smeren, dat je het kan gladschuren of dat het eventueel afbikken wordt...
Gooi dat gewoon even op werkspot, met een kort verhaaltje erbij wat uiteindelijk de bedoeling is met de muur. Dan heb je meteen een paar aanbiedingen en weet je waar je aan toe bent.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:06 schreef JaleesaJoia het volgende:
Dit is de structuur:
[ afbeelding ]
En dit is een gekke punt in de muur, wat volgens mij ook nog lastig is om mee te werken:
[ afbeelding ]
Done!quote:Op maandag 13 januari 2014 15:14 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Gooi dat gewoon even op werkspot, met een kort verhaaltje erbij wat uiteindelijk de bedoeling is met de muur. Dan heb je meteen een paar aanbiedingen en weet je waar je aan toe bent.
Ik had juist een Nederlandse stukadoor die perse de tekeningen van de keuken wilde zien voordat hij ook maar iets deed.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dit is precies mijn ervaring met elke Nederlandse stucadoor. Kon het altijd zelf nog nagaan. Goede vakmensen zijn een zeldzaamheid ongeacht de nationaliteit.
Het spijt me zeer.quote:
Het is dan ook gewoon een stom woordquote:Op maandag 13 januari 2014 16:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het was niet alleen aan jou gericht
Toppunt was er eentje die te lui was om door z'n knieën te gaan, der onderlaag zat onderin de hoeken er (max) 5cm dikker op dan in het middenquote:Op maandag 13 januari 2014 16:33 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik had juist een Nederlandse stukadoor die perse de tekeningen van de keuken wilde zien voordat hij ook maar iets deed.
Serieus? ¤1000.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een prof zou zo'n kamertje van ong. 8 m2 (ca. 30m2 wand) voor ruim onder de ¤ 1000,- moeten kunnen doen (incl. materiaal en verwijderen/afvoeren bestaande laag).
Ik ken er ook eentje: als de keukeninstallateur zegt dat-ie voortaan altijd die stucadoor wil, dan zit het wel goedquote:Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Toppunt was er eentje die te lui was om door z'n knieën te gaan, der onderlaag zat onderin de hoeken er (max) 5cm dikker op dan in het midden
Mocht er niets van zeggen van z'n baas, dat was een goede stukadoor... die werkte er al 25 jaar
Alleen maar weten hoe je het behoort te schrijven, is niet genoeg hier in K&W.quote:
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:13 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Alleen maar weten hoe je het behoort te schrijven, is niet genoeg hier in K&W.
Tsja, ik weet natuurlijk niet hoe goed dat isquote:Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan hoe handig je zelf bent, als je een muurtje ergens hebt om op te oefenen (zolder bijv?) En de ondergrond relatief vlak is is het goed zelf te doen.
Heb zelf, met mijn vader, de hal in mijn huis gedaan nadat de 'echte' stucadoor het volledig verneukt had en die doet niet onder voor de keuken die door een goede stucadoor is gedaan.
Nee, ik typte "ruim onder de ¤ 1000,-.quote:
Ja, in mijn verhaal was ik ervan uitgegaan dat de bestaande laag verwijderd zou worden. Bij een kamer van 4 bij 2 m kom je op 30 m2 wand, ¤ 300 tot ¤ 450,- voor stucen wanden dus, daarnaast nog ¤ 100 á ¤ 150 voor slopen en afvoeren bestaande laag + evt reparaties en je zit op ¤ 600,-. Ruim onder de ¤ 1000,- dus. Laat je ook het plafond stucen, komt er nog ¤ 80 - ¤ 120,- bij.quote:Die stukadoor smeert er betocontact overheen, wacht een dag en komt terug om er in een uurtje of wat een laagje (laagJE) pleister overheen te smeren. Dit laagje wordt zo dun, dat het met een paar dagen afwerk klaar is.
Dit is spachtelputz en dat kan je niet stuken omdat het overschilderd is. Moet dus speciaal voorgestreken worden, daarna lekker pleisteren.
¤10-¤15 per m² inclusief alles. Meer niet.
Moet dat niet die gele stucprimer zijn in dit geval? Zie foto van de muur.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Serieus? ¤1000.
Die stukadoor smeert er betocontact overheen, wacht een dag en komt terug om er in een uurtje of wat een laagje (laagJE) pleister overheen te smeren. Dit laagje wordt zo dun, dat het met een paar dagen afwerk klaar is.
Dit is spachtelputz en dat kan je niet stuken omdat het overschilderd is. Moet dus speciaal voorgestreken worden, daarna lekker pleisteren.
¤10-¤15 per m² inclusief alles. Meer niet.
Betokontakt gebruik je als de hechting van de ondergrond onvoldoende is, de gele stucprimer gebruik je als de ondergrond teveel zuigt (waardoor gips 'verbrand').quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:09 schreef De_vorige_spreker het volgende:
[..]
Moet dat niet die gele stucprimer zijn in dit geval? Zie foto van de muur.
Ik dacht altijd dat je betocontact gebruikt als de ondergrond te weinig zuigt. In dit geval lijkt me dat de ondergrond juist zuigend is.
Als het daadwerkelijk spachtelputz is, deze overal vastzit, en afhankelijk van de soort latex en vervuilingsgraad zou je het mogelijk zo over kunnen pleisteren met Roodband zonder verdere voorbehandeling.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:35 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Maar wat moet er dan op deze muur?
Dit dus. Eventueel een Fix&Finish. Je kan ook "brander erover smeren (een putzsoort) en glad strijken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:51 schreef Deshain het volgende:
Als het daadwerkelijk spachtelputz is, deze overal vastzit, en afhankelijk van de soort latex en vervuilingsgraad zou je het mogelijk zo over kunnen pleisteren met Roodband zonder verdere voorbehandeling.
Maar dan heb je wel mazzel als alles meezit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |