abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135434880
Hey!!

Even een vraagje.

Ik ben momenteel 4,5 maanden zwanger en wij zijn ons inmiddels aan het verdiepen in wat we willen voor de babykamer.

Genoeg ideeën, alleen 1 probleem. De muren in het kamertje zijn allemaal grof gestuct.. (Noem je dat zo?) dus met allemaal hele grove spikkeltjes. Wij willen graag kunnen behangen, of muurschilderingen in de babykamer laten maken, maar dat gaat nu natuurlijk niet werken.

De vraag: is glad stucen zelf te doen?

Scheelt dit veel in kosten dan wanneer je het laat doen door een professional? Of zijn er misschien andere alternatieven om een gladde muur te krijgen, die geschikt is om te behangen/muurschilderingen op te maken??

Alvast bedankt O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135435035
Gaat niks worden als jullie nog geen idee hebben, je kamer over 1,5 maand al klaar moet zijn en je ook nog moet afwerken na het stucen en drogen.

Als je genoeg tijd er in steekt lukt het (bijna) iedereen uiteindelijk, als je het geld hebt gewoon laten doen en verder gaan.
pi_135435113
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:08 schreef Deshain het volgende:
Gaat niks worden als jullie nog geen idee hebben, je kamer over 1,5 maand al klaar moet zijn en je ook nog moet afwerken na het stucen en drogen.

Als je genoeg tijd er in steekt lukt het (bijna) iedereen uiteindelijk, als je het geld hebt gewoon laten doen en verder gaan.
Nou, we willen het liefst muurschilderingen, maar dan is stucen een múst. En dat is waar we ons nu dus in verdiepen :). Ik ben momenteel 19 weken zwanger, dus anderhalve maand is alsnog wel erg vroeg hoor :P
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:10:24 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_135435126
Je kan ook gipsplaten monteren.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_135435168
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef minkuukel het volgende:
Daar dacht ik dus ook aan, maar krijg je dan geen geultjes bij het overlopen van de platen?
  maandag 13 januari 2014 @ 14:11:44 #6
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135435180
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:08 schreef Deshain het volgende:

die kamer moet in geval van een vroege bevalling over een maand of 3,5 pas klaar zijn lijkt mij?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  maandag 13 januari 2014 @ 14:12:44 #7
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_135435227
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:11 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Daar dacht ik dus ook aan, maar krijg je dan geen geultjes bij het overlopen van de platen?
Kan je met speciale band afplakken.
pi_135435240
Laat het AUB iemand doen, je gaat dat zelf nooit zo strak krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135435252
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:11 schreef awiebo het volgende:

[..]

die kamer moet in geval van een vroege bevalling over een maand of 3,5 pas klaar zijn lijkt mij?
Klopt ja :D
pi_135435296
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Nou, we willen het liefst muurschilderingen, maar dan is stucen een múst. En dat is waar we ons nu dus in verdiepen :). Ik ben momenteel 19 weken zwanger, dus anderhalve maand is alsnog wel erg vroeg hoor :P
De verf van die hippe muurschilderingen moet me dunkt ook nog een beetje uitwasemen voordat je je spruit erin legt.

Zelf stucen kan inderdaad wel, beste zou zijn de bestaande laag te verwijderen en opnieuw te beginnen, maar da's veel werk. Een prof zou zo'n kamertje van ong. 8 m2 (ca. 30m2 wand) voor ruim onder de ¤ 1000,- moeten kunnen doen (incl. materiaal en verwijderen/afvoeren bestaande laag).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_135435314
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:11 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ja die moet je ook afsmeren netjes, maar dan zie je met strijklicht altijd nog steeds de naden. Daarnaast wordt je kamer er kleiner van.

quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:13 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Klopt ja :D
Dacht dat de vrouwenplanning uitging van 2 maanden eerder dan die van mannen. My bad
pi_135435324
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hey!!

Even een vraagje.

Ik ben momenteel 4,5 maanden zwanger en wij zijn ons inmiddels aan het verdiepen in wat we willen voor de babykamer.

Genoeg ideeën, alleen 1 probleem. De muren in het kamertje zijn allemaal grof gestuct.. (Noem je dat zo?) dus met allemaal hele grove spikkeltjes. Wij willen graag kunnen behangen, of muurschilderingen in de babykamer laten maken, maar dat gaat nu natuurlijk niet werken.

Scheelt dit veel in kosten dan wanneer je het laat doen door een professional? Of zijn er misschien andere alternatieven om een gladde muur te krijgen, die geschikt is om te behangen/muurschilderingen op te maken??

Alvast bedankt O+
Alles is zelf te doen, alleen is de kwaliteit dan wat minder :D
Maar 1 kamer door een echte stukadoor laten doen zal natuurlijk veel mooier worden dan wanneer je hetzelf gaat doen. Ja het lijkt goedkoper wanneer je een alabastine-muurglad emmer haalt, maar je bent zelf er dan lang mee bezig en je krijgt het nooit echt recht/strak. Bovendien zijn die emmertjes in verhouding heel erg duur
Ook kan je gipszakken halen en zelf met in een emmer lopen mixen, goedkoper dan alabastine, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Zelf heb ik het zelf gedaan en heb daar spijt van. Ja, het is me nog redelijk gelukt en voor de eerste keer ziet het er wel ok uit, maar het is gewoon niet strak. Als ik nou gewoon een stukadoor had ingehuurd was ik financieel uiteindelijk ongeveer hetzelfde kwijt en had ik een veel mooier resultaat gehad.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:15:01 #13
4330 PJ
Tja.....
pi_135435330
Muurglad gebruiken en daarna licht opschuren. Spekglad resultaat.

http://www.alabastine.nl/steen/egaliseren/
  maandag 13 januari 2014 @ 14:15:29 #14
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135435357
Voor zover ik weet is stucen niet eenvoudig voor de leek. Zelf nooit gedaan. Maar net als metselen. Je bent niet 1,2,3 een metselaar. Om die wanden goed strak te krijgen en mooi af te werken ben je denk ik wel een tijdje bezig.

Maar van fouten kun je leren ;)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135435418
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De verf van die hippe muurschilderingen moet me dunkt ook nog een beetje uitwasemen voordat je je spruit erin legt.

Zelf stucen kan inderdaad wel, beste zou zijn de bestaande laag te verwijderen en opnieuw te beginnen, maar da's veel werk. Een prof zou zo'n kamertje van ong. 8 m2 (ca. 30m2 wand) voor ruim onder de ¤ 1000,- moeten kunnen doen (incl. materiaal en verwijderen/afvoeren bestaande laag).
Diegene die dat gaat doen, doet het met verf op waterbasis :)
pi_135435424
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef minkuukel het volgende:
Dat is moeilijk doen, want dan moet je nog steeds die kieren dichten. Bovendien zijn die gipsplaten weer te kwetsbaar. in 1x een stukadoor het werk laten doen, ben je sneller klaar, en goedkoper uit.
pi_135435462
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja die moet je ook afsmeren netjes, maar dan zie je met strijklicht altijd nog steeds de naden. Daarnaast wordt je kamer er kleiner van.

[..]

Dacht dat de vrouwenplanning uitging van 2 maanden eerder dan die van mannen. My bad
Heb je wel gelijk in hoor. Het liefst heb ik het morgen al klaar. Maar dat ligt gewoon aan de hormonen :P
pi_135435474
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:15 schreef PJ het volgende:
Muurglad gebruiken en daarna licht opschuren. Spekglad resultaat.

http://www.alabastine.nl/steen/egaliseren/
Onnodig duur lijkt me.

Stuccen is iets wat je moet kunnen wil het resultaat mooi zijn, ik zou een professional inschakelen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 13 januari 2014 @ 14:19:10 #19
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_135435511
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is moeilijk doen, want dan moet je nog steeds die kieren dichten. Bovendien zijn die gipsplaten weer te kwetsbaar. in 1x een stukadoor het werk laten doen, ben je sneller klaar, en goedkoper uit.
Dat is waar.
pi_135435561
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

..
Maar 1 kamer door een goede echte stukadoor laten doen zal natuurlijk veel mooier worden dan wanneer je hetzelf gaat doen.
Gecorrigeerd, je hebt er nogal een zooi prutsers tussen zitten... ook bij de gerenommeerde stucadoorsbedrijven.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 13 januari 2014 @ 14:20:37 #21
4330 PJ
Tja.....
pi_135435571
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Onnodig duur lijkt me.

Stuccen is iets wat je moet kunnen wil het resultaat mooi zijn, ik zou een professional inschakelen.
Welnee, ligt er een beetje aan hoeveel muur. Maar een of 2 emmertjes is voldoende. Middagje werk, droogt erg snel. Kan je daardoor al snel opschuren.
pi_135435587
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gecorrigeerd, je hebt er nogal een zooi prutsers tussen zitten... ook bij de gerenommeerde stucadoorsbedrijven.
Je hebt helemaal gelijk!
pi_135435595
Haal een paar AK platen, "lijm" deze vast met fix n finish aan de bestaande muur, gaasband in de afgeschuinde kanten, afsmeren, klaar. Iets dikker dan een normale stuclaag, maar stuk goedkoper.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:22:18 #24
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_135435635
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Laat het AUB iemand doen, je gaat dat zelf nooit zo strak krijgen.
Yep, naast dat het erg zwaar is heeft een ervaren stucadoor het er zo snel en netjes op, dat krijg je zelf niet gedaan. Zeker als ze t er tegenop spuiten is t zo gebeurd, wat rijen en klaar.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_135435637
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
Haal een paar AK platen, "lijm" deze vast met fix n finish aan de bestaande muur, gaasband in de afgeschuinde kanten, afsmeren, klaar. Iets dikker dan een normale stuclaag, maar stuk goedkoper.
Doe dit alsjeblieft niet want veel beroerder dan dit kan je het niet maken...

@B-flip: spuiten? wow, het is een babykamer, een zakje Roodband is waarschijnlijk al genoeg. Is niet zo zwaar werk hoor een wandje overpleisteren en je hoeft ook niet af te rijen.
pi_135435676
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef PJ het volgende:

[..]

Welnee, ligt er een beetje aan hoeveel muur. Maar een of 2 emmertjes is voldoende. Middagje werk, droogt erg snel. Kan je daardoor al snel opschuren.
ja maar het resultaat is altijd lelijker en minder recht dan wanneer een GOEDE stukadoor het heeft gedaan. Logisch, want dit zijn 1 van de klusjes die je echt niet zomaar kan.
Ach, het hangt eigenlijk ook alleen van de wensen af. :)
pi_135435685
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:22 schreef Deshain het volgende:

[..]

Doe dit alsjeblieft niet want veel beroerder dan dit kan je het niet maken...
Junkiexp heeft dit wel gedaan in zijn woning op bepaalde plekken, dus het zou prima moeten werken denk ik dan.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:25:45 #28
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_135435779
Ik zou het laten doen. Valt ook onder laag BTW tarief trouwens (als je huis ouder dan twee jaar is).
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 13 januari 2014 @ 14:26:26 #29
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135435814
Wat is er mis met schilderingen op doeken van 3x3 met een simpel houten lijstje erom?
(ohja ik weet het al.. dat is te hoog... :X )
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135435859
Persoonlijk vond ik stucen niet zo moeilijk, maar het ligt dus puur aan jezelf of je dit lukt of niet.
Zonder te veel klus ervaring zou ik niet niet doen en dus een professional inhuren.

Maar je zegt dat de muren lichte spikkeltjes heeft?
Mogelijk is schuren mogelijk/voldoende.
pi_135435863
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ja maar het resultaat is altijd lelijker en minder recht dan wanneer een GOEDE stukadoor het heeft gedaan. Logisch, want dit zijn 1 van de klusjes die je echt niet zomaar kan.
Ach, het hangt eigenlijk ook alleen van de wensen af. :)
Ligt er ook een beetje aan hoe handig je zelf bent, als je een muurtje ergens hebt om op te oefenen (zolder bijv?) En de ondergrond relatief vlak is is het goed zelf te doen.
Heb zelf, met mijn vader, de hal in mijn huis gedaan nadat de 'echte' stucadoor het volledig verneukt had en die doet niet onder voor de keuken die door een goede stucadoor is gedaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_135435937
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:23 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Junkiexp heeft dit wel gedaan in zijn woning op bepaalde plekken, dus het zou prima moeten werken denk ik dan.
Sorry, het blijft een knoeioplossing.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:30:37 #33
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135435969
quote:
LAAT het doen! Als je nog nooit gestuct hebt, gaat het niets worden, zeker niet een hele muur. Heb door de jaren heen heel wat huizen verbouwd en met vallen en opstaan stuccen geleerd, maar om het zo strak te krijgen als een prof, moet je heel goed weten wat je doet en met welke materialen.

Als je het laat doen, ben je vaak ergens tussen de 10 en 16 euro de meter kwijt, afhankelijk van de prof en het afgesproken eindresultaat. Spreek goed af wat het eindresultaat moet zijn en dat alles niet alleen vlak, maar bijvoorbeeld ook recht moet zijn.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  maandag 13 januari 2014 @ 14:35:08 #34
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135436164
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lolwhut?! :')
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
pi_135436183
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:30 schreef goed_volk het volgende:

[..]

LAAT het doen! Als je nog nooit gestuct hebt, gaat het niets worden, zeker niet een hele muur. Heb door de jaren heen heel wat huizen verbouwd en met vallen en opstaan stuccen geleerd, maar om het zo strak te krijgen als een prof, moet je heel goed weten wat je doet en met welke materialen.

Als je het laat doen, ben je vaak ergens tussen de 10 en 16 euro de meter kwijt, afhankelijk van de prof en het afgesproken eindresultaat. Spreek goed af wat het eindresultaat moet zijn en dat alles niet alleen vlak, maar bijvoorbeeld ook recht moet zijn.
Ik denk dat programma's als Eigen huis en tuin daar de oorzaak van zijn.
Voor veel van dat zicht/constructief/installatie werk moet je gewoon een vakman laten komen.

Overigens geldt dat hetzelfde voor schilderen wat veel mensen denken dat ze dat ook zelf kunnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 13 januari 2014 @ 14:43:37 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135436542
Niet zelf doen, 't wordt spierpijn en lelijk.
censuur :O
pi_135437060
quote:
De muren in het kamertje zijn allemaal grof gestuct.. (Noem je dat zo?) dus met allemaal hele grove spikkeltjes. Wij willen graag kunnen behangen, of muurschilderingen in de babykamer laten maken,
Een foto van de bestaande muur zou handig zijn ;)

Ik lees al een hoop oplossingen, maar met een plaatje is het beter in te schatten of je over het bestaande stucwerk heen kan smeren, dat je het kan gladschuren of dat het eventueel afbikken wordt...
pi_135437105
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:30 schreef goed_volk het volgende:

[..]
...en dat alles niet alleen vlak, maar bijvoorbeeld ook recht moet zijn.
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Anders kun je het net zo goed zelf doen.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:01:11 #39
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135437276
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:57 schreef Ceased2Be het volgende:

Dat lijkt me vanzelfsprekend. Anders kun je het net zo goed zelf doen.
Dat lijkt jou vanzelfsprekend, maar is het niet. Laat een Pool maar eens een muur stuccen, zonder dat hij weet dat jij daarna een keuken ertegenaan wil zetten. Kun je 'lachen'...
Haaks is dan ook zo'n term die je dan toe moet voegen. Het gros van de stucadoors volgt de muur en rijt de muur echt niet met een 3 meter lange rij af.
pi_135437430
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dat lijkt jou vanzelfsprekend, maar is het niet. Laat een Pool maar eens een muur stuccen, zonder dat hij weet dat jij daarna een keuken ertegenaan wil zetten. Kun je 'lachen'...
Haaks is dan ook zo'n term die je dan toe moet voegen. Het gros van de stucadoors volgt de muur en rijt de muur echt niet met een 3 meter lange rij af.
Dit is precies mijn ervaring met elke Nederlandse stucadoor. Kon het altijd zelf nog nagaan. Goede vakmensen zijn een zeldzaamheid ongeacht de nationaliteit.
pi_135437500
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Een foto van de bestaande muur zou handig zijn ;)

Ik lees al een hoop oplossingen, maar met een plaatje is het beter in te schatten of je over het bestaande stucwerk heen kan smeren, dat je het kan gladschuren of dat het eventueel afbikken wordt...
Dit is de structuur:

En dit is een gekke punt in de muur, wat volgens mij ook nog lastig is om mee te werken:

maandag 13 januari 2014 @ 15:14:19 #42
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135437773
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:06 schreef JaleesaJoia het volgende:

Dit is de structuur:
[ afbeelding ]
En dit is een gekke punt in de muur, wat volgens mij ook nog lastig is om mee te werken:
[ afbeelding ]
Gooi dat gewoon even op werkspot, met een kort verhaaltje erbij wat uiteindelijk de bedoeling is met de muur. Dan heb je meteen een paar aanbiedingen en weet je waar je aan toe bent.
pi_135438142
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:14 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Gooi dat gewoon even op werkspot, met een kort verhaaltje erbij wat uiteindelijk de bedoeling is met de muur. Dan heb je meteen een paar aanbiedingen en weet je waar je aan toe bent.
Done!

Thanks voor de tip!
pi_135441168
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dit is precies mijn ervaring met elke Nederlandse stucadoor. Kon het altijd zelf nog nagaan. Goede vakmensen zijn een zeldzaamheid ongeacht de nationaliteit.
Ik had juist een Nederlandse stukadoor die perse de tekeningen van de keuken wilde zien voordat hij ook maar iets deed. :)
  maandag 13 januari 2014 @ 16:36:21 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135441326
STUKEN
STUKADOOR
STUCWERK(ZAAMHEDEN)
pi_135441403
quote:
8s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:36 schreef hugecooll het volgende:
STUKEN
STUKADOOR
STUCWERK(ZAAMHEDEN)
Het spijt me zeer. :W
  maandag 13 januari 2014 @ 16:41:14 #47
179075 hugecooll
pi_135441549
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:38 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Het spijt me zeer. :W
Het was niet alleen aan jou gericht :P
pi_135441576
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het was niet alleen aan jou gericht :P
Het is dan ook gewoon een stom woord :(
pi_135442662
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:33 schreef Daeron het volgende:

[..]

Ik had juist een Nederlandse stukadoor die perse de tekeningen van de keuken wilde zien voordat hij ook maar iets deed. :)
Toppunt was er eentje die te lui was om door z'n knieën te gaan, der onderlaag zat onderin de hoeken er (max) 5cm dikker op dan in het midden :')
Mocht er niets van zeggen van z'n baas, dat was een goede stukadoor... die werkte er al 25 jaar :')
pi_135446033
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Een prof zou zo'n kamertje van ong. 8 m2 (ca. 30m2 wand) voor ruim onder de ¤ 1000,- moeten kunnen doen (incl. materiaal en verwijderen/afvoeren bestaande laag).
Serieus? ¤1000.

Die stukadoor smeert er betocontact overheen, wacht een dag en komt terug om er in een uurtje of wat een laagje (laagJE) pleister overheen te smeren. Dit laagje wordt zo dun, dat het met een paar dagen afwerk klaar is.

Dit is spachtelputz en dat kan je niet stuken omdat het overschilderd is. Moet dus speciaal voorgestreken worden, daarna lekker pleisteren.

¤10-¤15 per m² inclusief alles. Meer niet.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 13 januari 2014 @ 18:52:52 #51
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135446672
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Toppunt was er eentje die te lui was om door z'n knieën te gaan, der onderlaag zat onderin de hoeken er (max) 5cm dikker op dan in het midden :')
Mocht er niets van zeggen van z'n baas, dat was een goede stukadoor... die werkte er al 25 jaar :')
Ik ken er ook eentje: als de keukeninstallateur zegt dat-ie voortaan altijd die stucadoor wil, dan zit het wel goed :)
Smeert er gerust een paar cm dik tegenaan om de muur recht te krijgen.
censuur :O
  maandag 13 januari 2014 @ 19:13:21 #52
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135447622
quote:
8s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:36 schreef hugecooll het volgende:
STUKEN
STUKADOOR
STUCWERK(ZAAMHEDEN)
Alleen maar weten hoe je het behoort te schrijven, is niet genoeg hier in K&W.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:13:43 #53
179075 hugecooll
pi_135447641
quote:
12s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:13 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Alleen maar weten hoe je het behoort te schrijven, is niet genoeg hier in K&W.
-O-
pi_135449254
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ligt er ook een beetje aan hoe handig je zelf bent, als je een muurtje ergens hebt om op te oefenen (zolder bijv?) En de ondergrond relatief vlak is is het goed zelf te doen.
Heb zelf, met mijn vader, de hal in mijn huis gedaan nadat de 'echte' stucadoor het volledig verneukt had en die doet niet onder voor de keuken die door een goede stucadoor is gedaan.
Tsja, ik weet natuurlijk niet hoe goed dat is :)
pi_135469627
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef Gieliovd het volgende:
Serieus? ¤1000.
Nee, ik typte "ruim onder de ¤ 1000,-. ;).

quote:
Die stukadoor smeert er betocontact overheen, wacht een dag en komt terug om er in een uurtje of wat een laagje (laagJE) pleister overheen te smeren. Dit laagje wordt zo dun, dat het met een paar dagen afwerk klaar is.

Dit is spachtelputz en dat kan je niet stuken omdat het overschilderd is. Moet dus speciaal voorgestreken worden, daarna lekker pleisteren.

Ja, in mijn verhaal was ik ervan uitgegaan dat de bestaande laag verwijderd zou worden. Bij een kamer van 4 bij 2 m kom je op 30 m2 wand, ¤ 300 tot ¤ 450,- voor stucen wanden dus, daarnaast nog ¤ 100 á ¤ 150 voor slopen en afvoeren bestaande laag + evt reparaties en je zit op ¤ 600,-. Ruim onder de ¤ 1000,- dus. Laat je ook het plafond stucen, komt er nog ¤ 80 - ¤ 120,- bij.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_135470586
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Serieus? ¤1000.

Moet dat niet die gele stucprimer zijn in dit geval? Zie foto van de muur.

Ik dacht altijd dat je betocontact gebruikt als de ondergrond te weinig zuigt. In dit geval lijkt me dat de ondergrond juist zuigend is.

Verder zou ik het ook zeker laten doen. Ik doe alles zelf, behalve stucwerk.

Voor de taalmierenneukers: ik hoor professionals in de bouw zonder uitzondering praten over stukadoren, dus niet stuken. Maar dat kan aan de regio liggen misschien. :)

Oh ja, had ik al gezegd dat je dit moet laten doen? ;)
pi_135470787
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:09 schreef De_vorige_spreker het volgende:

[..]

Moet dat niet die gele stucprimer zijn in dit geval? Zie foto van de muur.

Ik dacht altijd dat je betocontact gebruikt als de ondergrond te weinig zuigt. In dit geval lijkt me dat de ondergrond juist zuigend is.
Betokontakt gebruik je als de hechting van de ondergrond onvoldoende is, de gele stucprimer gebruik je als de ondergrond teveel zuigt (waardoor gips 'verbrand').
pi_135471138
Maar wat moet er dan op deze muur?
pi_135471557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:35 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Maar wat moet er dan op deze muur?
Als het daadwerkelijk spachtelputz is, deze overal vastzit, en afhankelijk van de soort latex en vervuilingsgraad zou je het mogelijk zo over kunnen pleisteren met Roodband zonder verdere voorbehandeling.
Maar dan heb je wel mazzel als alles meezit.
pi_135486535
Foto laat mij spachtelputz zien met verf erover. Dat zuigt dus voor geen meter en hecht ook niks op.

Dus, daarom dit type voorstrijk.
Laat die handjes wapperen!
pi_135504330
Het schijnt inderdaad spachtelputz te zijn.
pi_135509701
Spachtelputz krijg je met geen mogelijkheid eraf, wordt dus gewoon overheen stuken.
pi_135510340
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:51 schreef Deshain het volgende:
Als het daadwerkelijk spachtelputz is, deze overal vastzit, en afhankelijk van de soort latex en vervuilingsgraad zou je het mogelijk zo over kunnen pleisteren met Roodband zonder verdere voorbehandeling.
Maar dan heb je wel mazzel als alles meezit.
Dit dus. Eventueel een Fix&Finish. Je kan ook "brander erover smeren (een putzsoort) en glad strijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135511159
Absoluut laten doen. Ik doe bijna alles zelf in huis, maar er zijn 2 dingen die ik laat doen: Stucen en plafonds schilderen. Het laatste overigens omdat het gewoon kutwerk is :')
pi_135511587
*knip*

Doe maar niet.

[ Bericht 91% gewijzigd door Vonkenboer op 02-02-2014 11:56:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')