Ik doe alleen tekenenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:10 schreef Flipmoehoe het volgende:
Hier MBO bouwkunde
Werk bij een bouwbedrijf op kantoor als calculator / tekenaar / werkvoorbereider.
Aardig goed terechtgekomen dus
Verdiensten met fotografie is een leuk extraatje
Denk dat je het jezelf heel moeilijk maakt.. 't lijkt me verstandiger om fotografie erbij te doen ofzo. En ik vraag me af in hoeverre zo'n opleiding iets toevoegt, maar ik heb me er ook totaal niet in verdiept.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:07 schreef xuryah het volgende:
Dat is wel even wat anders :p
Ik ben opzoek naar een nieuwe opleiding, aangezien ik met mijn opleiding gestopt ben. HBO fotografie lijkt me leuk. Maar vroeg me af of hier mensen zijn die hun ervaringen kunnen delen met me. En of er na de studie wel werk te vinden is enzo..
Ja daar was ik al bang voor..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat je het jezelf heel moeilijk maakt.. 't lijkt me verstandiger om fotografie erbij te doen ofzo. En ik vraag me af in hoeverre zo'n opleiding iets toevoegt, maar ik heb me er ook totaal niet in verdiept.
Student aardwetenschappen hier. Beetje met stenen gooien enzo, ook leuk.
Bij welk bedrijf werk je?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:10 schreef Flipmoehoe het volgende:
Hier MBO bouwkunde
Werk bij een bouwbedrijf op kantoor als calculator / tekenaar / werkvoorbereider.
Aardig goed terechtgekomen dus
Verdiensten met fotografie is een leuk extraatje
Agrarisch Bouwbedrijf in het oosten van het land.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:05 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Bij welk bedrijf werk je?
hier HTS bouwkunde gedaan..
Ik zou ook even kijken of het een academische opleiding is (meer richting kunstacademie) of meer fotovakschool gericht. In het eerste geval is het alsnog best lastig om aan de bak te komen, want 'vrij' beroep. Tenzij je echt een supertalent bent en megagoed. In het tweede geval zit je in het uitstervende beroep van elke week klassenfoto's en pasfoto's schieten, heel kort door de bocht.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:07 schreef xuryah het volgende:
Dat is wel even wat anders :p
Ik ben opzoek naar een nieuwe opleiding, aangezien ik met mijn opleiding gestopt ben. HBO fotografie lijkt me leuk. Maar vroeg me af of hier mensen zijn die hun ervaringen kunnen delen met me. En of er na de studie wel werk te vinden is enzo..
Horeca.. Check.. Zeker als je na je burn out geen baan meer kan vinden. Omdat je de volle diensten niet trekt. Maar mijn vriend is er blij mee. Ik kan iig lekker kokenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Fotografie en Horeca, beide kan ik niet aanraden om als carrière te kiezen. Mooi beroep, maar erg lastig daar je boterham goed in te verdienen.
Horeca is leuk werk maar wel hard voor weinig.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:42 schreef xuryah het volgende:
Toch ben ik bezig om binnen de horeca te gaan werken.. je moet toch iets.
Uiteindelijk wil ik iets voor mezelf beginnen. In de horeca of detailhandel.
Tja ik heb de koksopleiding gedaan. Ik vind het nog steeds een prachtig beroep. Maar idd echt briljant betaald het niet. Bij ons hadden ze een leuke fooienpot en dat was altijd wel een leuk extraatje.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Werk in een fabriek zulke diensten als in de horeca en je verdient meer en hebt minder stress, en waarschijnlijk een beter pensioen
Ik hoef niet rijk te worden. Vind het belangrijk dat ik kan levenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Tja ik heb de koksopleiding gedaan. Ik vind het nog steeds een prachtig beroep. Maar idd echt briljant betaald het niet. Bij ons hadden ze een leuke fooienpot en dat was altijd wel een leuk extraatje.
Werken op een zwembad vind ik ook leuk trouwens maar dat betaald ook slecht.
Naja, tegenwoordig is een smak geld per maand niet geheel overbodig..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik hoef niet rijk te worden. Vind het belangrijk dat ik kan leven
Zal dan misschien nooit zo luxe leven, maar als ik elke dag iets doe wat ik leuk vind zal ik wel een stuk gelukkiger zijn dan dat ik iets doe wat ik helemaal niks vind maar wel veel mee kan verdienen.
En ik wil wat bijverdienen met de fotografie.
Het is gewoon altijd lastig om te bepalen wat je wilt gaan "worden".
Ja ik ken het. Ik doe nu een beetje programmeren enzo. Maar ik zie me dit echt geen 5 jaar meer doen. Ik zit er aan te denken om de lerarenopleiding te gaan doen. Ook niet dik betaald maar ik werk graag met pubers. En dan Engels en aardrijkskunde ofzo. Misschien geschiedenis.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zal dan misschien nooit zo luxe leven, maar als ik elke dag iets doe wat ik leuk vind zal ik wel een stuk gelukkiger zijn dan dat ik iets doe wat ik helemaal niks vind maar wel veel mee kan verdienen.
En ik wil wat bijverdienen met de fotografie.
Dat is een goed streven, maar begrijp dit goed: Werk is werk, hobby is hobby. Werk is nou eenmaal niet elke dag leuk. Werk kan je niet even aan de kant leggen als je geen zin hebt, een hobby doorgaans wel.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja, maar je bent nog jong toch? Niet zo druk over maken, wordt vanzelf wel duidelijk.quote:En ik wil wat bijverdienen met de fotografie.
Ken hetquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:39 schreef Isdatzo het volgende:
Tja, lastig dan.
Ik wist ook heel lang niet wat ik wilde.. daarmee heel wat jaren weggegooid helaas.
Dat zijn ook leuke dingen!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ik ken het. Ik doe nu een beetje programmeren enzo. Maar ik zie me dit echt geen 5 jaar meer doen. Ik zit er aan te denken om de lerarenopleiding te gaan doen. Ook niet dik betaald maar ik werk graag met pubers. En dan Engels en aardrijkskunde ofzo. Misschien geschiedenis.
Dat weet ik. Ik ben idd nog jong, dus ik denk dat het vanzelf wel komt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is een goed streven, maar begrijp dit goed: Werk is werk, hobby is hobby. Werk is nou eenmaal niet elke dag leuk. Werk kan je niet even aan de kant leggen als je geen zin hebt, een hobby doorgaans wel.
[..]
Ja, maar je bent nog jong toch? Niet zo druk over maken, wordt vanzelf wel duidelijk.
Ben wel benieuwd wat voor studie je doet dan :pquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:39 schreef Isdatzo het volgende:
Weet nog steeds niet wat ik wil maar ik doe in elk geval wel een machtig interessante studie nu. Wat ik daarna ga doen zie ik dan wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |