zeker. Die kwam ik ook tegen, maar aangezien vele van jullie het onder de knie hebben, weten jullie het best wel site de beste lesstof bied.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:07 schreef gekkeabt het volgende:
http://html.net/tutorials/html/
http://www.html-5-tutorial.com/
http://www.tizag.com/cssT/index.php
Er zijn er natuurlijk veel meer.
De praktijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:18 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
zeker. Die kwam ik ook tegen, maar aangezien vele van jullie het onder de knie hebben, weten jullie het best wel site de beste lesstof bied.
Hahha vind ik juist lastig! Theorie kan ik letterlijk uit mijn hoofd leren en vertellen hoe en wat.. maar het combineren ervan en in praktijk brengen lijkt mij lastig.quote:
Daarom moet je het gewoon gaan doenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:37 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Hahha vind ik juist lastig! Theorie kan ik letterlijk uit mijn hoofd leren en vertellen hoe en wat.. maar het combineren ervan en in praktijk brengen lijkt mij lastig.
Zoals gezegd: De praktijk. Je moet gewoon beginnen. In het begin had ik soms ook dat ik er geen zak van snapte maar naarmate je meer oefent komt alles goedquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:18 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
zeker. Die kwam ik ook tegen, maar aangezien vele van jullie het onder de knie hebben, weten jullie het best wel site de beste lesstof bied.
ja had daar ook van gehoord! Is dat goed? Ik las recensies op sites dat het een erg slechte site was en het erop neer kwam dat je verstand van coderen van 0/10 tot 2/10 komtquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:05 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Zoals gezegd: De praktijk. Je moet gewoon beginnen. In het begin had ik soms ook dat ik er geen zak van snapte maar naarmate je meer oefent komt alles goed
Misschien is www.codecademy.com ook nog iets voor jou?
Naar mijn mening is het best goed voor als je net begint met coderen. Maar als je al het simpele al hebt gehad dan zou ik er niet te lang mee bezig zijn want het gaat heel erg langzaam.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:06 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
ja had daar ook van gehoord! Is dat goed? Ik las recensies op sites dat het een erg slechte site was en het erop neer kwam dat je verstand van coderen van 0/10 tot 2/10 komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:14 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het best goed voor als je net begint met coderen. Maar als je al het simpele al hebt gehad dan zou ik er niet te lang mee bezig zijn want het gaat heel erg langzaam.Dat in de spoiler snap ik volledig. Dat kan ik wel dromen. Evenals h1, h2 en <p> etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de positionering lastig, aangezien ik niks van px snap, en wanneer css erbij komt dat combineren om een strak en gelikt layout te hebben. Wanneer php/mysql erbij komt, word ik gillend gek...
Dus je kunt zeggen de basis van html ken ik verder niet.
Dat was ongeveer de kennis die ik had toen ik met w3schools begon. Heb toen in twee dagen de hele tutorial van html en css doorgewerkt en als je het coderen je een beetje ligt, ben je dan wel in staat een fatsoenlijk eruit ziende website te bouwen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:20 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Dat in de spoiler snap ik volledig. Dat kan ik wel dromen. Evenals h1, h2 en <p> etc.
Ik vind de positionering lastig, aangezien ik niks van px snap, en wanneer css erbij komt dat combineren om een strak en gelikt layout te hebben. Wanneer php/mysql erbij komt, word ik gillend gek...
Ik zou php and mysql nog even aan de kant laten wachten dan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:20 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Dat in de spoiler snap ik volledig. Dat kan ik wel dromen. Evenals h1, h2 en <p> etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ziet er daar onoverzichtelijk uit maar meerdere voorbeelden kun je hier vinden: http://thisisdallas.github.io/Simple-Grid/
Het resultaat van dit ziet er zo uit:
zwarte omlijning is verkregen dmv css: div{ border:1px solid black;}
Hieruit blijkt dus dat het gebruiken van een grid framework gewoon bestaat uit simpele rekensommetjes.
Als je het te moeilijk vind, denk dan niet dat je het nooit zal kunnen leren. Iedereen heeft er moeite voor moeten doen![]()
mooi! Maar ik ben nog bij css.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:49 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.asp.net/mvc
geschreven tutorials: check!
video tutorials: check!
gratis software: check!
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:48 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Ik zou php and mysql nog even aan de kant laten wachten dan.
En CSS is eigenlijk best simpel als je de eigenschappen als font-size / background-color / border etc weet.
Ik weet niet of ik goed doe om dit te zeggen: Maar voor makkelijke positioning kan je een grid layout gebruiken.
http://thisisdallas.github.io/Simple-Grid/ is een goede framework die ik zelf wel eens gebruik.
Eerst ga je het css dat je hebt uitgepakt in dezelfde folder als waar je html bestand in zit bestand toevoegen aan je html bestand . dmv:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="simplegrid.css">
tussen je head tags te zetten
Je maakt dan de layout van je pagina door classes te geven aan div's. ( div's zijn soort van aparte delen van een pagina waardoor je verschillende eigenschappen kan geven aan de delen )
een voorbeeld:dit vind ik het lastigst van heel html/css.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ziet er daar onoverzichtelijk uit maar meerdere voorbeelden kun je hier vinden: http://thisisdallas.github.io/Simple-Grid/
Het resultaat van dit ziet er zo uit:
zwarte omlijning is verkregen dmv css: div{ border:1px solid black;}
[ afbeelding ]
Hieruit blijkt dus dat het gebruiken van een grid framework gewoon bestaat uit simpele rekensommetjes.
Als je het te moeilijk vind, denk dan niet dat je het nooit zal kunnen leren. Iedereen heeft er moeite voor moeten doen![]()
Beide. Denk 60% functionaliteit en wat je er allemaal mee kunt en 40% uiterlijk. Maar toch wil ik het uiterlijk niet verwaarlozen. Ik wil een site maken waar de mogelijkheid is om studieboeken aan elkaar te kunnen verhuren p2p. Dus soort marktplaats.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat voor site wil je maken? Is je focus uiterlijk of functionaliteit?
Businesslogic is gewoon coderen en marketing?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:22 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je dat from scratch wilt bouwen mag je er denk ik op rekenen dat 95% van het werk in de businesslogic gaat zitten en 5% in de lay-out. Mits je een beetje een uitdagenede lay-out maakt, anders eerder richting de 99/1
Geen marketing.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:25 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Businesslogic is gewoon coderen en marketing?
Het kan wel, maar Notepad++ is wel handiger want die geeft het ook meteen aan als er een fout in je code zitquote:
conTEXT is ook goedequote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:44 schreef J.James het volgende:
[..]
Het kan wel, maar Notepad++ is wel handiger want die geeft het ook meteen aan als er een fout in je code zit
Ja ik vroeg het mijzelf af omdat je nogal snel het overzicht verliest zonder syntax highlighting. Verder gebruik ik zelf sublime.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:44 schreef J.James het volgende:
[..]
Het kan wel, maar Notepad++ is wel handiger want die geeft het ook meteen aan als er een fout in je code zit
Maar het sessie ID wordt opgeslagen in een cookie. En wanneer je die hebt kan je dus een session van iemand hijacken.quote:
quote:<!--
LET OP!!
Deze broncode bevat gegevens (zoals je session ID) die je beter
niet kan verspreiden. Als mensen dus vragen of je "even" deze
broncode voor ze wilt kopieeren, doe dit dan niet!
Ze kunnen dan in staat zijn om in te loggen onder jouw account,
zonder dat ze je wachtwoord nodig hebben. Gevaarlijk dus!
-->
Wat weer een slechte ontwerpfout is, maar dat is weer wat andersquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:31 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Maar het sessie ID wordt opgeslagen in een cookie. En wanneer je die hebt kan je dus een session van iemand hijacken.
Klik voor de grap eens met je rechtermuisknop hier in het topic, en klik op bron weergeven.
Staat niet voor niets dit in:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |