Hahahah.quote:
Hebben jullie verder niks te voegen, met wat ik allemaal precies moet leren en op welke volgorde?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:58 schreef Faux. het volgende:
Als het internet ergens vol mee staat is het wel met handleidingen over html/js/css/php/mysqli. Google is your friend
begin maar met html/css. Dan JS. Dan PHP/mysqli.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:59 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Hebben jullie verder niks te voegen, met wat ik allemaal precies moet leren en op welke volgorde?
En nog belangrijker... met welke kan ik het beste leren? w3schools zoals OllieWilliams al toevoegde in het topic.
Ik heb het met die geleerd en kan nu goed overweg met html, CSS en JavaScript.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:59 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Hebben jullie verder niks te voegen, met wat ik allemaal precies moet leren en op welke volgorde?
En nog belangrijker... met welke kan ik het beste leren? w3schools zoals OllieWilliams al toevoegde in het topic.
Alleen dat? En geen JQuery, XML, ASP.net en SQL? Ik zag die ook staan op w3school. Heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat die zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:02 schreef Faux. het volgende:
[..]
begin maar met html/css. Dan JS. Dan PHP/mysqli.
Ja? Gewoon via w3schools en dan op volgorde d.m.v. 'next chapter'? En hoe is 'goed' voor jou? In der mate dat je nu gewoon kan solliciteren naar een baan als startende web developer met 0 ervaring met de functie-eisen html,css en javascript en misschien php?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik heb het met die geleerd en kan nu goed overweg met html, CSS en JavaScript.
Je kunt daar ook oefenen zodat je direct ziet wat je creëert. En elke website layout bestaat bij mijn weten uit html en CSS codes. Hoeft helemaal niet basaal te zijn, fancy designs vergen alleen wat meer gecodeer.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:06 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja? Gewoon via w3schools en dan op volgorde d.m.v. 'next chapter'? En hoe is 'goed' voor jou? In der mate dat je nu gewoon kan solliciteren naar een baan als startende web developer met 0 ervaring met de functie-eisen html,css en javascript en misschien php?
Ja inderdaad... Hoe zou je dan dat moeten oplossen als je alles zelf in elkaar wilt zeten? Hoe doe je dat met sites als nu.nl waar je frequent artikels moet plaatsen?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:11 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Je kunt daar ook oefenen zodat je direct ziet wat je creëert. En elke website layout bestaat bij mijn weten uit html en CSS codes. Hoeft helemaal niet basaal te zijn, fancy designs vergen alleen wat meer gecodeer.
Tja en wat is 'goed'... Een site als pak 'm beet nu.nl zou ik prima in elkaar kunnen zetten, behalve dat ik geen kennis heb van content management systems waardoor het frequent uploaden van een nieuw artikel bijv een hel zou worden.
Met php (of asp, maar dat ken ik niet en ik schijt op microsoft) zelf een cms in elkaar flansen zo moeilijk is dat niet als je enige basiskennis van php en mysql hebt.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:13 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja inderdaad... Hoe zou je dan dat moeten oplossen als je alles zelf in elkaar wilt zeten? Hoe doe je dat met sites als nu.nl waar je frequent artikels moet plaatsen?
Dan zou je weer een CMS als WordPress moeten gebruiken... Maar dan is het weer niet zelf in elkaar gezet.
Jij zegt ook w3schools? Leer je ook dan echt goed? Dus niet losse theorie, maar dat je dan ook echt genoeg kennis beschikt om in de praktijk mooie dingen te maken en een script te maken zelf;quote:Op zondag 12 januari 2014 18:19 schreef Skunk-m het volgende:
[..]
Met php (of asp, maar dat ken ik niet en ik schijt op microsoft) zelf een cms in elkaar flansen zo moeilijk is dat niet als je enige basiskennis van php en mysql hebt.
jquery = jsquote:Op zondag 12 januari 2014 18:05 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Alleen dat? En geen JQuery, XML, ASP.net en SQL? Ik zag die ook staan op w3school. Heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat die zijn.
Je moet ook niet beginnen bij zulk soort losse tuts, gewoon beginnen met basis HTML. Aan de hand van w3schools kan dit, en als je iets leert even wat maken om te zien of je het goed snapt. Na HTML kan je beginnen met CSS, en daarna zou ik pas beginnen te kijken naar javascript/PHP.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:24 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Jij zegt ook w3schools? Leer je ook dan echt goed? Dus niet losse theorie, maar dat je dan ook echt genoeg kennis beschikt om in de praktijk mooie dingen te maken en een script te maken zelf;
Dus index.php, function.php, install.php etc etc.. Alles wat ik tot nu toe heb gezien op andere sites zijn losse eindjes met functies doe worden uitgelegd, maar niet wat je ermee moet doen als je er iets van wilt maken.
Ik zou niet weten hoe je het het beste kunt leren, ik weet niet hoe ik er zelf mee begonnen ben eigenlijk, ik weet alleen dat ik te ongeduldig ben om die tutorials enzo door te nemen.. Ik ben waarschijnlijk ooit begonnen aan zo'n tutorial ofzo en op een gegeven moment ben ik gewoon gaan kloten.. een hoop begonnen en niet afgemaakt leer je ook een beetje van bij iedere keer.. heb ook op school basis php gehad, maar dat wist ik toen allemaal al, want ik was er daarvoor al mee bezig.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:24 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Jij zegt ook w3schools? Leer je ook dan echt goed? Dus niet losse theorie, maar dat je dan ook echt genoeg kennis beschikt om in de praktijk mooie dingen te maken en een script te maken zelf;
Dus index.php, function.php, install.php etc etc.. Alles wat ik tot nu toe heb gezien op andere sites zijn losse eindjes met functies doe worden uitgelegd, maar niet wat je ermee moet doen als je er iets van wilt maken.
Als je dit wilt behalen kan je beter een stapel boeken gaan bestellen, of een relevante opleiding gaan volgen.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:06 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja? Gewoon via w3schools en dan op volgorde d.m.v. 'next chapter'? En hoe is 'goed' voor jou? In der mate dat je nu gewoon kan solliciteren naar een baan als startende web developer met 0 ervaring met de functie-eisen html,css en javascript en misschien php?
Ja dat wil ik wel behalen. Niet een beetje klooien en wat kennis. Ik wil er ook echt wat mee doen... misschien een baan ermee.. welke boeken adviseer jij dan, welke ook op bol.com te koop zijn?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:32 schreef esv7 het volgende:
[..]
Als je dit wilt behalen kan je beter een stapel boeken gaan bestellen, of een relevante opleiding gaan volgen.
pas op: niet alles valt te leren. Net als voor schilderen of acteren moet je een zekere 'aanleg' voor hebben, zeker bij webdesign. Ik denk dat je er te laat mee begonnen bent om er echt je baan van te maken. Maar dat kan ik uiteraard verkeerd hebben.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:33 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel behalen. Niet een beetje klooien en wat kennis. Ik wil er ook echt wat mee doen... misschien een baan ermee.. welke boeken adviseer jij dan, welke ook op bol.com te koop zijn?
Zou ik mogen weten waarom je dat denkt?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:47 schreef Faux. het volgende:
[..]
pas op: niet alles valt te leren. Net als voor schilderen of acteren moet je een zekere 'aanleg' voor hebben, zeker bij webdesign. Ik denk dat je er te laat mee begonnen bent om er echt je baan van te maken. Maar dat kan ik uiteraard verkeerd hebben.
Gebruik dan meteen PDO zou ik zeggen... mysql/mysqli is verouderd. En dat is als je geen framework gebruikt, want anders gebruik je de functies van het framework om gegevens te manipuleren (die dan onderliggend zelf PDO o.i.d. gebruiken)quote:
mysqli is niet verouderd en het lijkt me eigenlijk ook niet verstandig om gelijk met pdo te beginnenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:53 schreef Henno het volgende:
[..]
Gebruik dan meteen PDO zou ik zeggen... mysql/mysqli is verouderd. En dat is als je geen framework gebruikt, want anders gebruik je de functies van het framework om gegevens te manipuleren (die dan onderliggend zelf PDO o.i.d. gebruiken)
Als je überhaupt PHP wil gaan gebruiken server side, ik vind het peroonlijk een erg ranzige taal.
Kijk TS, een webapplicatie bestaat eigenlijk uit twee delen: de frontend (wat op jouw computer draait) en de backend (wat op de server draait). De frontend is altijd HTML/CSS/JS, maar de backend kan verschillen. Sommigen gebruiken PHP als servertaal, al dan niet met een PHP framework zoals CakePHP of Zend Framework... maar anderen gebruiken het Rails framework wat draait op Ruby, of je gebruikt ASP.NET, of Python i.c.m. met een framework als Django, of of of.... maar ze poepen allemaal dezelfde HTML uit die je browser begrijpt.
Laat de serverkant nog maar even achterwege en verdiep je in de dingen die je sowieso moet kennen: HTML, CSS, JavaScript en hoe deze effectief te gebruiken zijn.
ah sorry, ik las 29 ipv 19, dus zou nog kunnenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:49 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Zou ik mogen weten waarom je dat denkt?
ik vind het vooral tijdverspilling om eerst mysqli te leren... maar goed smaken verschillenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:55 schreef Faux. het volgende:
[..]
mysqli is niet verouderd en het lijkt me eigenlijk ook niet verstandig om gelijk met pdo te beginnen
prima om mee te oefenen, bovendien wordt het nog veel gebruiktquote:Op zondag 12 januari 2014 18:56 schreef Henno het volgende:
[..]
ik vind het vooral tijdverspilling om eerst mysqli te leren... maar goed smaken verschillen
Ik wil een website maken gericht op films welke data/informatie pakt van de site imdb.nl en waar mensen beoordelingen kunnen geven d.m.v. een reviewsysteem met criteria's (5 bijvoorbeeld en elk een naam geven. Geregistreerde gebruikers kunnen dus op verschillende sterrencriteria's klikken, welke uiteindelijk onderin een gemiddelde geeft d.m.v. sterrenweergave). Stijl moet beetje als windows 8 metro zijn. Qua idee iets als FilmTotaal.nlquote:Op zondag 12 januari 2014 18:57 schreef LuieDonder het volgende:
Ik vind het een beetje chaotisch allemaal, beter kun je denk ik een aantal doelen bedenken en daar dan naartoe werken. Bijv.: "een blog-systeem maken" of zoiets (kan vanalles zijn). Dan nog kun je je afvragen of je dat soort dingen wilt leren maken of gewoon in staat wilt zijn bestaande pakketten om te buigen naar je eigen eisen. Zelfs mensen die programmeren voor hun brood zullen niet gauw meer hun eigen blogengine, CMS of webwinkel programmeren maar 1 van de talloze pakketten nemen en deze aanpassen aan hun wensen (of die van de klant). Eerst bedenken wat je nu wilt dus: leren programmeren (bijv. omdat je het leuk vindt of omdat je daar voor jezelf een uitdaging in ziet) of een website inelkaar leren zetten omdat je snel resultaat wilt (wat prima kan met kant-en-klare pakketten zoals Wordpress).
Anyhow, als je bedacht hebt wat je wilt realiseren, dan werk je daar naartoe en leer je onderweg de technieken die je nodig hebt. Alles leren kan toch niet (en is ook niet nodig).
Ik heb zelf eerder boeken besteld(via bol.com), echter niet over HTML of CSS. Voor javascript kan ik je "Javascript The Definitive Guide" adviseren. Voor een boek over HTML en CSS zou ik zoeken op Google en dan vooral naar de reviews kijken. Verder zou ik ook voor een Engelstalig boek gaan, aangezien veruit de meeste documentatie ook in het Engels is.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:33 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel behalen. Niet een beetje klooien en wat kennis. Ik wil er ook echt wat mee doen... misschien een baan ermee.. welke boeken adviseer jij dan, welke ook op bol.com te koop zijn?
Wat bedoel je met ""99% van hier geloof ik al af "" ?quote:Op zondag 12 januari 2014 19:21 schreef HalveZware het volgende:
Begin maar met HTML en CSS. als je dan nog niet afgehaakt bent ( 99% van hier geloof ik al af )
kun je naar PHP kijken.
Tips voor het leren van PHP:
- Leer direct OOP ( Object Oriented Programming , Wikipedia )
- Snap en leer MVC ( Model, View, Control(ler) Wederom Wikipedia maar ook YouTube is hier handig )
- Leer Linux ( je webserver onder windows draaien is als een lambo met de motor van een peugot 206 )
Dan zijn we wel een klein jaartje verder.
DM tegen die tijd maar :-P
Yek, hele kromme zin :-P 99% van de mensen haakt al af als ze HTML en CSS moeten lerenquote:Op zondag 12 januari 2014 19:25 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ""99% van hier geloof ik al af "" ?
Waarvoor dient OOP en MVC? Niet eerst Javascript en dan PHP? En hoe zit het met MySql?
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar als in de post al wordt gezegd dat je dat op wikipedia goed uitgelegd kunt krijgen en je snapt die hint niet, dan zul je nog een moeilijke tijd krijgen als websiteontwikkelaar. Dat bestaat namelijk voornamelijk uit Googlen, Wikipedia'en en Stackoverflowen naar de problemen die je ondervindt. Er is nou eenmaal geen boek wat je aan je handje vasthoudt om precies de website te bouwen zoals jij hem wilt, uiteindelijk is wat je leert het gereedschap en daarna moet het toch echt uit jezelf komen.quote:
Eens ;-) maar ach, het is een forum... wil ik er nog wel eens een extra regeltje tekst tegenaan gooien.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:40 schreef LuieDonder het volgende:
[..]
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar als in de post al wordt gezegd dat je dat op wikipedia goed uitgelegd kunt krijgen en je snapt die hint niet, dan zul je nog een moeilijke tijd krijgen als websiteontwikkelaar. Dat bestaat namelijk voornamelijk uit Googlen, Wikipedia'en en Stackoverflowen naar de problemen die je ondervindt.
Ja oke, omdat we het er toch over hadden vroeg ik ernaar... ik had het even zelf moeten opzoeken.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:40 schreef LuieDonder het volgende:
[..]
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar als in de post al wordt gezegd dat je dat op wikipedia goed uitgelegd kunt krijgen en je snapt die hint niet, dan zul je nog een moeilijke tijd krijgen als websiteontwikkelaar. Dat bestaat namelijk voornamelijk uit Googlen, Wikipedia'en en Stackoverflowen naar de problemen die je ondervindt. Er is nou eenmaal geen boek wat je aan je handje vasthoudt om precies de website te bouwen zoals jij hem wilt, uiteindelijk is wat je leert het gereedschap en daarna moet het toch echt uit jezelf komen.
Laat de houding "kan iemand mijn handje vasthouden" los en begin nu gewoon met leren en proberenquote:
gewoon gaan doen inderdaad. In het begin zal je het kut vinden en er niets van begrijpen, maar je moeite loont.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:42 schreef Convergence het volgende:
[..]
Laat de houding "kan iemand mijn handje vasthouden" los en begin nu gewoon met leren en proberen
Goed zo gelijk beginnen met w3schoolsquote:Op zondag 12 januari 2014 17:26 schreef OllieWilliams het volgende:
http://www.w3schools.com/
Begin met de html cursus, daarna CSS, daarna JavaScript en daarna moet je maar kijken (miss server side scripting)
wat danquote:Op maandag 13 januari 2014 16:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Goed zo gelijk beginnen met w3schools
Met wat dan? Sarcastisch?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Goed zo gelijk beginnen met w3schools
Zie post boven jequote:Op maandag 13 januari 2014 16:57 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Met wat dan? Sarcastisch?![]()
Wat adviseer jij?
geef eens een voorbeeld/voorbeelden wat je zou willen maken. En hoe het er uit moet komen te zien.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:57 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Met wat dan? Sarcastisch?![]()
Wat adviseer jij?
Ah, wist ik niet. Is ook al jaren terug dat ik het zelf gebruikte, heb er overigens wel geleerd met html, CSS en javascript te werken en alles wat ik tot nu toe gecodeerd heb, werkt in alle browsers en komt door de validators heenquote:Op maandag 13 januari 2014 16:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
http://www.w3fools.com/
http://docs.webplatform.org/wiki/beginners
Jij schrijft je php in kladblok?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
geef eens een voorbeeld/voorbeelden wat je zou willen maken. En hoe het er uit moet komen te zien.
Mijn eigen html/css en php code etc doe ik gemakshalve nog altijd met kladblok voor wat testdingetjes. Gaat voor mij dan ten koste van het uiterlijk van de site, maar dat vind ik niet zo interessant.
Een p2p tweedehandssite gericht op een nichemarkt en een site gericht op films (nieuws over films, reviews door users)quote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
geef eens een voorbeeld/voorbeelden wat je zou willen maken. En hoe het er uit moet komen te zien.
Mijn eigen html/css en php code etc doe ik gemakshalve nog altijd met kladblok voor wat testdingetjes. Gaat voor mij dan ten koste van het uiterlijk van de site, maar dat vind ik niet zo interessant.
Ja maar hoe moet ik beginnen? Gewoon opzoeken? Stel dat ik een loginpagina wil maken, moet ik even opzoeken 'how to make a login page php'?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Je leert geen websites te maken door boeken of websites te lezen. Ga gewoon wat maken en reken erop dat de eerste 6 versies allemaal binnen een maand de prullenbak in gaan voordat je iets acceptabels hebt.
Hier ben ik het niet mee eens, naar mijn mening is een goed boek lezen, en tegelijkertijd al het nieuwe wat je leert gelijk toe te passen in applicaties de beste manier om het te leren. Dus niet passief 500 bladzijden gaan lezen en dan kijken wat het gebracht heeft. Als je met bij elkaar geraapte tutorials en StackOverflow antwoorden wat dingen gaat bouwen dan leer je denk ik niet goed een basis om een goede website te bouwen.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Je leert geen websites te maken door boeken of websites te lezen. Ga gewoon wat maken en reken erop dat de eerste 6 versies allemaal binnen een maand de prullenbak in gaan voordat je iets acceptabels hebt.
dan heb je al een voorbeeld dus. login systeem wil je waarschijnlijk een registratie systeem bij. html + php en mysql (asp en iis kan maar zelf slecht bekend mee.)quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja maar hoe moet ik beginnen? Gewoon opzoeken? Stel dat ik een loginpagina wil maken, moet ik even opzoeken 'how to make a login page php'?
Hosting heb in al: localhost (xampp met apache en mysql ingeschakeld).quote:Op maandag 13 januari 2014 20:27 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
dan heb je al een voorbeeld dus. login systeem wil je waarschijnlijk een registratie systeem bij. html + php en mysql (asp en iis kan maar zelf slecht bekend mee.)
moet je eerst of apache webserver oid (Wamp met windows makkelijkste / xamp met linux dacht ik als easy pakket) Of ergens online iets dat je dat kunt hosten. als je dat voor elkaar hebt komt het volgende.
Ik heb zelden iets van het internet gebruikt behalve algemeen syntaxes of functies opzoeken. hangt er dus vanaf wat je wilt. als je zelf bij het begin begint. handmatig dingen dus typen en niet hele dingen van internet plukken leer je beter programmeren.(mijn mening.)quote:Op maandag 13 januari 2014 20:50 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Hosting heb in al: localhost (xampp met apache en mysql ingeschakeld).
Het scripten lijkt me lastig.. vooral voor een tweedehandssite zoals bijv. Speurders/mp. Want dan heb ik te maken met profielenpagina's plus (wat ik zelf wil) google map erin toevoegen. Dat als er producten worden aangeboden dat je, als je klikt op het verkopende product, je bij o.a. de beschijving op google maps direct kunt zien waar het is rtc etc..
in principe moet ik dan een heel cms in elkaar zetten, want ik moet ook een admin panel hebben toch, of niet? Ik heb geen idee.
Ik heb alle ideeën in mijn hoofd, alleen uitwerken is lastig... maar met de wil die ik heb, moet het lukken.
Wat bedoel je met handmatig typen e niet via internet plukken? Als beginner met 0,0 verstand ervan, moet ik juist toch opzoeken?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:03 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Ik heb zelden iets van het internet gebruikt behalve algemeen syntaxes of functies opzoeken. hangt er dus vanaf wat je wilt. als je zelf bij het begin begint. handmatig dingen dus typen en niet hele dingen van internet plukken leer je beter programmeren.(mijn mening.)
met html maak je dan het <form(ulier)> etc en stuur je door. Dan verwerk je dat met php en sla je op in een database(mysql(phpmyadmin als hulptool vind ik handig)). En daar roep je dan ook weer info uit op. met php/mysql.
Waar je interesse ligt.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:05 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Wat bedoel je met handmatig typen e niet via internet plukken? Als beginner met 0,0 verstand ervan, moet ik juist toch opzoeken?
En hoe is de volgorde? Eerst layout en dan alle functies etc.. of van boven naar beneden werken en zowel layout dus plus het programmeren?
En in volgendepagina.php krijg je dan de volgende pagina, meestal 'dank voor registratie' en dan ondertussen is er een commando gegeven om de gegevens in de database mysql op te slaan?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:12 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Waar je interesse ligt.
een registratie/login systeem begin je eerst met een html formulier.
<form name=blaat action=volgendepagina.php method=post>
<input type=text name=naam> <br>
<input type=password name=wachtwoord> <br>
<input type=submit value='registreer'>
</form>
etc basis html formulier. action= verwijst naar de pagina waar de info heengestuurd wordt.
Eh, ja.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja maar hoe moet ik beginnen? Gewoon opzoeken? Stel dat ik een loginpagina wil maken, moet ik even opzoeken 'how to make a login page php'?
ik ben niet van het 'mooi' maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:32 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
En in volgendepagina.php krijg je dan de volgende pagina, meestal 'dank voor registratie' en dan ondertussen is er een commando gegeven om de gegevens in de database mysql op te slaan?
Maar als dat zo is, vraag ik me af, waarom het niet gelijk tussen jouw code staat? Eigenlijk zou je denken dat het logischer is als het tussen jouw code staat ipv onder 'volgendepagina.php' ?
En waarmee worden layouts gemaakt? Html en css zijn toch alleen maar tekst en images toevoegen? Als je het dynamisch en mooi wilt maken, anno 2014, dan zou je toch evt software moeten gebruiken?
Omdat je de data van de front-end(hetgeen waar de gebruiker zijn of haar gegevens invoert zoals een wachtwoord), naar de back-end(in jouw geval de php code die het in de database gooit) moet krijgen. Dus jouw inlog-form word ingevuld, daarna word dit met een submit knop naar de volgende pagina gestuurd, waar dit word opgevangen en verwerkt word door php.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:32 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
En in volgendepagina.php krijg je dan de volgende pagina, meestal 'dank voor registratie' en dan ondertussen is er een commando gegeven om de gegevens in de database mysql op te slaan?
Maar als dat zo is, vraag ik me af, waarom het niet gelijk tussen jouw code staat? Eigenlijk zou je denken dat het logischer is als het tussen jouw code staat ipv onder 'volgendepagina.php' ?
En waarmee worden layouts gemaakt? Html en css zijn toch alleen maar tekst en images toevoegen? Als je het dynamisch en mooi wilt maken, anno 2014, dan zou je toch evt software moeten gebruiken?
ach piece of koekje, hoewel dan zonder cookies en gewoon in sessies. maar voor wat testdingetjes kan dat gewoon wel natuurlijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Eh, ja.
Al zou ik niet beginnen met een loginpagina en al helemáál niet met zelf een authenticatiemethode te bouwen.
Juist want sessies maken geen gebruik van cookiesquote:Op dinsdag 14 januari 2014 06:49 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
ach piece of koekje, hoewel dan zonder cookies en gewoon in sessies. maar voor wat testdingetjes kan dat gewoon wel natuurlijk.
sessies zijn server sidedquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:09 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist want sessies maken geen gebruik van cookies
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Welcome_Rain het volgende:
Tuurlijk moet het goed aangeleerd worden, maar als hobby projectjes hoef je nog niet direct alles te leren. Interesse voor dergelijke dingen worden vaak al de kop ingedrukt omdat je belachelijk veel moet doorlezen en het 'op de juiste manier' moet doen. Met minimale resultaten, tenminste in wat je te zien krijgt en wat ook echt werkt.
'k wil ts wel helpen met basis registratie/login systeem (mysql) + stuk object georiënteerd php gewoon stap voor stap met relatief weinig pagina's(txtfiles, want kladblok dan:p)
Als ts een baan wil als web-developer, dan moet die minimaal de basis goed beheersen, daarom ook mijn suggestie een boek te gaan lezen.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:06 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
als hij een baan wil daarin, dan is gelijk een geschikte opleiding volgen nog handiger.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:11 schreef esv7 het volgende:
[..]
[..]
Als ts een baan wil als web-developer, dan moet die minimaal de basis goed beheersen, daarom ook mijn suggestie een boek te gaan lezen.
Haha ja dat ben ik met je eens, dat was tevens mijn andere suggestiequote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:14 schreef Welcome_Rain het volgende:
[..]
als hij een baan wil daarin, dan is gelijk een geschikte opleiding volgen nog handiger.
Ik volg al een voltijds hbo opleiding.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:14 schreef Welcome_Rain het volgende:
[..]
als hij een baan wil daarin, dan is gelijk een geschikte opleiding volgen nog handiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |