UMP-jeugd lijkt het in veel punten gewoon met Front National eens te zijn rondom homohuwelijk, hoor. UMP-politici en conservatieven en christendemocraten van die partij liepen mee in demonstraties tegen homohuwelijk in 2013.
quote:
Puber
teit.
quote:
Ik heb er grote moeite mee hoe jij voorlichting ziet als seksuele propaganda, er is een enorm verschil tussen het bespreekbaar maken van homoseksualiteit onder minderjarigen of het propaganderen ervan, t is makkelijk hoe jij als hetero dat voor jezelf hebt kunnen vaststellen, je voldeed immers aan de norm dus was acceptatie daarvan geen probleem, en nooit van je leven zal je je kunnen inbeelden hoe dat is als je afwijkt en dat in de keiharde wereld van pubers als (scheld) argument tegen je gebruikt kan worden.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik kon echter terugvechten met mijn vuisten.
Ik had heel andere hobby's dan de 'meerderheid' in mijn tijd als tiener.
quote:
Nogmaals, homo zijn is geen keuze, je bent het, of je bent het niet, en er is een groot verschil tussen hetero zijn en ermee experimenteren of homo zijn en die gevoelens te accepteren, maar die nuance mis je de hele tijd.
Homoseksuele levensstijl is een keuze van vrije wil. De mens kent allerlei seksuele fantasieën en neigingen gedurende zijn leven.
Als puber viel ik ook op meisjes van mijn leeftijd, maar het zou absurd en verwerpelijk zijn indien ik als volwassen man ook nog over 13-jarige meisjes zou fantaseren! Het is hetzelfde. Men moet volwassen worden, ook in dat affectief-seksuele en psychische opzicht.
quote:
Doorlopend refereer je naar sex en daden, is het ergens bij je opgekomen dat het voor GLBT jongeren vaak begint met een ontzettend verwarrende verliefdheid op een vriend of vriendin, eentje waar ze zichzelf voor schamen, niet over durven praten en dat het begin markeert van een periode van acceptatie, ontwikkeling en verwarring over wie ze zijn en hoe ze daar mee om moeten gaan?
En van die transgenders die terugkomen op hun keuze zou ik graag een linkje willen zien, ik weet verder geen drol van de transgender gemeenschap, maar jij kennelijk wel dus die zie ik graag onderbouwd...
Er is zelfs een film (Regretters) over die categorie mensen gemaakt....
Hele documentaire in Zweeds en Braziliaanse vertaling:
Daarom: ook dat is een psychische afwijking, zoals duizenden jaren medisch-psychiatrische wetenschap ons tot ca. 1980 leerden. Tot de 'politieke correctheid' en de oplegging van seksuele revolutie aan de realiteit door staatspolitiek en mediapropaganda, hetgeen ook medici gingen geloven.
Men kan de realiteit niet veranderen. Geen DNA veranderen, geen perfecte 'geslachtsverandering' doorvoeren. Het blijft bij subjectieve 'verminking' om een illusionaire gedachte na te streven.
Voor mij is het nastreven van volledige vereniging zoals tussen man en vrouw mogelijk, tussen mannen of vrouwen onderling, ook een dergelijke illusie. Een valse voorstelling die het leven niet 'beter' maakt, maar een leugen.
quote:
Nee want tere kinderzieltjes moeten vooral beschermd worden tegen de grote boze buitenwereld, ik vind je vreselijk naief voor iemand die in 2014 leeft...
Als ouder. Jij bent waarschijnlijk kinderloos.
quote:
Fantastisch, respectvol en absurde voorkeuren in 1 zin en dan opmerken dat je er niks tegen hebt, je spreekt jezelf nogal tegen hierin en je mag je eigen mening hebben, maar hij raakt kant nog wal...
Ik heb niets tegen de individuele mensen, maar ik stem moreel niet met de seksuele praktijken in natuurlijk.
quote:
Nou nee, GLBT jongeren plegen vaker zelfmoord omdat ze zich niet geaccepteerd voelen, buiten de boot vallen, zwaar gepest worden en geen andere uitweg zien dan de dood, dat gebeurt vaak ver voor ze uberhaupt maar iets van hun homoseksualteit in praktijk hebben gebracht
http://www.rollingstone.c(...)n-gay-teens-20120202
Dan moeten we tegen pesten opkomen. Dit overkomt ook zwaarlijvige, gehandicapte en andere kinderen.
quote:
Het laatste wat jongeren willen is met hun ouders praten over seksualiteit, dat is nieuw, eng, spannend en vreemd en zeker als er antihomo sentiment in huis hangt zal een kid eerder zn mond houden dan er over te durven praten, dat besef mis je kennelijk, en waar haal je het idee toch vandaan dat het gepropagandeerd wordt?
Er moet meer vertrouwen komen, als die problemen die jij schetst spelen.
En dan nog: vreemde volwassenen en studenten blijven van
mijn kinderen en hun belevingswereld af. Die voorlichting geven vader en moeder wel.
COC enz. geven geen objectieve voorlichting, maar propaganda. Zij hebben belang bij een zekere uitkomst.
quote:
Leg dat de honderdduizenden hetero's uit die gezellig met de hele familie naar de gay pride gaan om "aapjes"te kijken, en je laatste opmerking is er weer een doorspekt van vooroordelen, genoeg pas afgestudeerde leraren van 25 die maar al te graag in het ontluikend decoleté van pubermeisjes in de klas gluren (<- net zo'n dooddoener...)
Ook die leraren hoeven mijn dochter geen les te geven over seksualiteit.
Inderdaad. Ik ben niet zo naïef als afgedwongen wordt door de staat.
En de aapjes doen het zichzelf aan in dezen.
quote:
Ik kan hier natuurlijk een vrolijke rooms-katholieke noot aan toevoegen met betrekking op de internaten, maar dat is te makkelijk, dat er een alles moet kunnen sfeer heerste die is doorgeslagen ben ik met je eens, want het salonfähig maken van pedofilie gaat mij ook veel te ver.
Goed zo. Faciliteer het dan ook niet onder het mom van "acceptatielessen van homoseksualiteit".
Die acceptatie moet via volwassenen worden bereikt.
Ik ben zelf een zeer open sociaal mens en daardoor sloot ik nooit mensen buiten. Ik nam het altijd met zwak en sterk goed op. Ik beschermde andere kinderen meestal. Daardoor viel ik soms weer buiten de 'stoere' groepjes, maar daar vocht ik mij zelf (als individualistisch denkend kind) snel weer tussen dan.
quote:
Wel is het doorbreken van het taboe op homoseksualiteit voor een hoop mensen enorm bevrijdend geweest waardoor er minder schijnhuwelijken en derhalve ook minder pijnlijke scheidingen zijn geweest na die periode.
Bewijs?

Ik zeg toch ook niet dat mensen met afkeer van elkaars lichamen maar gedwongen zouden moeten trouwen. Niets tegen vrijgezellen of alleenstaande mensen.
Ik ben dus
niet kleinburgerlijk of dorps, hè!

quote:
Ah het aapje komt uit de mouw...de EO, diezelfde EO die tienduizenden jongeren hersenspoeld op massa bijeenkomsten waarin hun geloofsdoctrine erin gestampt wordt onder het motto God's liefde?
Inderdaad. En dan moet je geen 'homohaat' verwijten, zoals de homolobby doet. EO en KVDB doen veel aan kritiek op excessen.
quote:
Ik accepteer dat er nog een lange weg te gaan is voor er mondiaal besef is dat liefde tussen mensen niet per se tussen mensen van verschillend geslacht hoeft te zijn, daar kan ik me in vinden en ik heb nog steeds goede hoop voor de mensheid.
Waar ik veel moeite mee heb is dat in een een open en vrije samenleving zoals die hier in Nederland er steeds meer religieuze fanaten zijn die onze samenleving terug willen sturen naar 50 jaar geleden omdat ze bang zijn voor verandering en hun oogkleppen niet af durven doen...
Nee, de vrijzinnigen en linkse idioten sterven uit met hun seksuele hervormingsideeën. En dus moet het via de staat worden doorgezet.
Biologisch gezien zullen jullie worden overrompeld door moslims, Arabieren, Pakistanen en talloze Afrikanen die niets hiervan moeten hebben. En ook in Zuid-Amerika winnen strenge pinkstergemeenten en protestants-evangelicale sekten miljoenenpubliek (anders dan de Rooms-kath. Kerk die daar ook in ernstige crisis is).
Jouw bevooroordeelde haat tegen andersdenkenden en gelovigen is overigens ook een vorm van uitsluiting.
De politiek correcte linkse en/of liberale Grachtengordel- en borrelelite is zelfonzeker en sluit dus alle 'religieuze' medemensen graag uit op een groteske wijze.
Nederland stelt niets voor in de wereld.
Bij een vrije en open samenleving hoort ook een gezonde samenleving, met het gezin en het huwelijk.
Op die laatste twee zijn alle grote beschavingen en overwinnende maatschappijen gebouwd.
De ijzeren wetten van de biologie en moraal zijn heel helder.
Zwakke, decadente, absurde groepen en ontaarde culturen gaan tenonder in het wereldgewoel en anderen blijven boven.
En ook kernwapens beschermen West-Europa niet tegen de langzame biologische veranderingen.
Overigens is dat laatste iets waarin Front National in feite één op één optrekt met de links-vrijzinnigen, want alleen onder een deel van de heropgevoede en gehersenspoelde blanke bevolkingen bestaat jouw idee van 'openheid' en seksuele bandeloosheid als idee van 'vrijheid'.