ik denk niet dat TS op meisjes valtquote:
Precies ditquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:53 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik denk niet dat TS op meisjes valt
Dan nog is het gewoon een lul.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:53 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik denk niet dat TS op meisjes valt
Ditquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zijn jullie überhaupt nog bij elkaar?
En dan ook nog eens 12 jaar, ongelooflijk gewoon.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
En je dacht nooit in die twaalf jaar van 'Goh, misschien moet ik het er eens over hebben dat ik soms een ONS heb?'quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:00 schreef Sporty290 het volgende:
Erover spreken is al vaak gebeurd, uiteraard heb ik gemeld dat ik wel behoeftes heb, maar iemand die a-sexueel is en die behoefte niet heeft kun je daar ook niet toe dwingen.
Dat je seks met anderen hebt, wil niet zeggen dat je niet van iemand houd, op een relatie die verder wel prima in elkaar steekt.
Je kunt ook niet zomaar 12 jaar door de plee spoelen vind ik als de rest wel prima in elkaar steekt, maar er 1 punt is wat zwaar klote is. Zeker als je daarvoor al door een hele medische molen bent geweest voordat er n stempel op gedrukt wordt!
Dat je moet je een gesprek aangaan met hem of je het ergens anders mag zoeken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:00 schreef Sporty290 het volgende:
Erover spreken is al vaak gebeurd, uiteraard heb ik gemeld dat ik wel behoeftes heb, maar iemand die a-sexueel is en die behoefte niet heeft kun je daar ook niet toe dwingen.
Dat je seks met anderen hebt, wil niet zeggen dat je niet van iemand houd, op een relatie die verder wel prima in elkaar steekt.
Je kunt ook niet zomaar 12 jaar door de plee spoelen vind ik als de rest wel prima in elkaar steekt, maar er 1 punt is wat zwaar klote is. Zeker als je daarvoor al door een hele medische molen bent geweest voordat er n stempel op gedrukt wordt!
Natuurlijk is daar al zoveel over gesproken, ook voordat deze dingen gebeurden, niet 1 x en ook geen 10 x... Hier zijn zoveel gesprekken over geweest, maar hij heeft geen behoefte aan seks, maar wil wel volledige commitment. Omdat hij A-sexueel is, is het hem ook niet verwijtbaar dat hij mijn gevoelens en dingen niet begrijpt, dat snap zelfs ik ook nog. Je kunt iemand met bv een aangeboren afwijking ook niet kwalijk nemen dat ze dingen niet weten, kunnen of niet begrijpen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
En je dacht nooit in die twaalf jaar van 'Goh, misschien moet ik het er eens over hebben dat ik soms een ONS heb?'
Dan gewoon stoppen of uitmaken, zo achter zijn rug omgaan is een kutstreek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:06 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar al zoveel over gesproken, ook voordat deze dingen gebeurden, niet 1 x en ook geen 10 x... Hier zijn zoveel gesprekken over geweest, maar hij heeft geen behoefte aan seks, maar wil wel volledige commitment. Omdat hij A-sexueel is, is het hem ook niet verwijtbaar dat hij mijn gevoelens en dingen niet begrijpt, dat snap zelfs ik ook nog. Je kunt iemand met bv een aangeboren afwijking ook niet kwalijk nemen dat ze dingen niet weten, kunnen of niet begrijpen?
NAtuurlijk is er dan voor mijn ding geen begrip. Maar om gewoon met een koude douche te komen en eruit te gooien is ook zo wat
Oke, dan mag ik dus wel rekening met hem houden, netjes is het inderdaad niet, maar waar is dan in dit geheel het begrip voor mij als persoon? niet voor hetgeen ik uithaal.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan gewoon stoppen of uitmaken, zo achter zijn rug omgaan is een kutstreek.
Het probleem is dat je dit al jaren geleden had moeten bespreken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:10 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Oke, dan mag ik dus wel rekening met hem houden, netjes is het inderdaad niet, maar waar is dan in dit geheel het begrip voor mij als persoon? niet voor hetgeen ik uithaal.
Verder wel een goede relatie hebben, doet er dan kennelijk ook niet toe?
Denk je dat dit niet al jaaaaaaaaaaaaareeeeeeeen geleden besproken is, en nog steeds onderwerp van discussie?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dit al jaren geleden had moeten bespreken.
Ik wil het ene, hij wil het andere, het is nogal een groot punt. Twaalf jaar is heel wat ja, maar word je er nou echt gelukkiger van om achter zijn rug om te blijven gaan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:10 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Oke, dan mag ik dus wel rekening met hem houden, netjes is het inderdaad niet, maar waar is dan in dit geheel het begrip voor mij als persoon? niet voor hetgeen ik uithaal.
Dan rest mij nog 1 vraag:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:11 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Denk je dat dit niet al jaaaaaaaaaaaaareeeeeeeen geleden besproken is, en nog steeds onderwerp van discussie?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
Is het wel een goede relatie? Wat zijn jullie zo zonder seks dan eigenlijk méér dan gewoon BFF's?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:10 schreef Sporty290 het volgende:
Gelukkig wordt ik er niet van, maar ik heb er echt geen gevoel bij met anderen hoor. Gewoon simpel en grof gezegd gewoon zaad dumpen en basta! En natuurlijk (om het maar voor te zijn) worden alle voorzorgsmaatregelen genomen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik wil het ene, hij wil het andere, het is nogal een groot punt. Twaalf jaar is heel wat ja, maar word je er nou echt gelukkiger van om achter zijn rug om te blijven gaan?
Het antwoord daarop is reeds gegeven.quote:
soulmates? de relatie is buiten seks gebied om gewoon perfect!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is het wel een goede relatie? Wat zijn jullie zo zonder seks dan eigenlijk méér dan gewoon BFF's?.
Wat is NSA seks?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:50 schreef Sporty290 het volgende:
Om maar met de deur in huis te vallen, ik zit met een probleem..
Ik ben 29, sportieve gozer, leuke baan en al 12 jaar samen met mn vriend! alles goed en wel, alleen de seks is gewoon klote, zeker als je partner a-sexueel blijkt te zijn. Daar is een heel traject aan vooraf gegaan, maar uiteindelijk toch geconstateerd. Niet echt de leuktste periode zeg maar.
Nu werk ik op grote afstand vanaf huis, en onderweg kom ik op genoeg plekken, en regelmatig stop ik wel ergens om gewoon NSA seks te hebben, gewoon grof gezegd mn zaad lozen!
Voor mezelf heb ik daar wel vrede mee gesloten, maar ergens zit een duiveltje, dat het eigenlijk gewoon niet goed is, niet netjes tegenover mn vent. Maar goed, ook ik heb mn basisbehoeftes zeg maar.
Iemand enig zinnig advies, waarheid vermelden of toch wat niet weet wat niet deert?
Dan moet je het gewoon maar vertellen, want dan begrijpt hij het dus primaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:17 schreef Sporty290 het volgende:
soulmates? de relatie is buiten seks gebied om gewoon perfect!
Het is natuurlijk jouw keuze en jouw leven, maar ik zou in een seksloze relatie op termijn toch echt niet gelukkig kunnen zijn. Soulmates ten spijt, broers en zussen heb ik al.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:17 schreef Sporty290 het volgende:
Blijkbaar wel want dat is wat je gedaan hebt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:00 schreef Sporty290 het volgende:
Je kunt ook niet zomaar 12 jaar door de plee spoelen
Liever nog dan de rest van je leven ongelukkig zijn omdat je die 12 jaar niet wilde vergooienquote:
Nee, dat wordt niet begrepen, zie 3 posts hierbovenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan moet je het gewoon maar vertellen, want dan begrijpt hij het dus prima.
Ik vind dat het hem wel verwijtbaar is dat hij (totaal) geen begrip voor jou kan opbrengen. Dat kan namelijk iedereen bij een onderwerp waar ze zelf niks mee hebben, als ze maar willen. Jij hebt begrip voor hem, want hij is aseksueel, dan moet hij ook begrip voor jou opbrengen omdat jij wel seksueel bent en dus de behoefte hebt aan seks.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:06 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar al zoveel over gesproken, ook voordat deze dingen gebeurden, niet 1 x en ook geen 10 x... Hier zijn zoveel gesprekken over geweest, maar hij heeft geen behoefte aan seks, maar wil wel volledige commitment. Omdat hij A-sexueel is, is het hem ook niet verwijtbaar dat hij mijn gevoelens en dingen niet begrijpt, dat snap zelfs ik ook nog. Je kunt iemand met bv een aangeboren afwijking ook niet kwalijk nemen dat ze dingen niet weten, kunnen of niet begrijpen?
NAtuurlijk is er dan voor mijn ding geen begrip. Maar om gewoon met een koude douche te komen en eruit te gooien is ook zo wat
Waarom ben je dan niet vanaf het begin af aan al eerlijk geweest, vóór je je piemel in iemand anders holletje stak?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:17 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Het antwoord daarop is reeds gegeven.
[..]
Dat hij geen begrip voor je heeft ligt niet aan het feit dat hij aseksueel is. Hij is daarin gewoon een hork, mijn inziens.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:15 schreef Sporty290 het volgende:
Het punt is nouwelijk tot niet bespreekbaar vanwege onbegrip (iemand die a-sexueel is begrijpt de behoefte niet)
Ojaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Liever nog dan de rest van je leven ongelukkig zijn omdat je die 12 jaar niet wilde vergooien.
Natuurlijk is dit ook besproken in de medische molen.. kennelijk is dit voor iemand die a sexueel is niet te brgrijpen omdat ze het niet kennen..quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind dat het hem wel verwijtbaar is dat hij (totaal) geen begrip voor jou kan opbrengen. Dat kan namelijk iedereen bij een onderwerp waar ze zelf niks mee hebben, als ze maar willen. Jij hebt begrip voor hem, want hij is aseksueel, dan moet hij ook begrip voor jou opbrengen omdat jij wel seksueel bent en dus de behoefte hebt aan seks.
Ik ben eerlijk geweest in die zin, dat ik gemeld heb echt niet zonder seks te kunnen en ik dat wel nodig heb. en daar is zovaak over gesproken om er niet goed van te worden eigenlijk..quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Waarom ben je dan niet vanaf het begin af aan al eerlijk geweest, vóór je je piemel in iemand anders holletje stak?
Als je echt zo'n perfecte relatie hebt dan is dat iets wat je van te voren kan bespreken met elkaar, je kunt praten over het hebben van platonische seksverhoudingen, misschien had hij dat nog wel begrepen gezien hij a-seksueel is.
Nu je het gewoon doet en erover liegt valt er weinig meer goed te praten.
Ik zou hem alles alsnog vertellen, en dan mag je je vingertjes gekruist houden in de hoop dat hij er alsnog akkoord mee gaat en je vergeeft voor het liegen/achterhouden/niet overleggen, maar in elk geval geef je hém de kans om voor zichzelf te zien of jij hem wel waard bent.
Ik verklaar, en probeer ergens een goede weg te vinden, om toch te doen wat goed isquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi voorbeeld van een TS die keihard in de verdediging schiet zo gauw er ook maar iemand het niet met hem eens is.
Ik zou zeggen, gooi nog eens 12 jaar weg en kom dan terug.
Mee eens. Net zoiets als een bouwvakker die nooit een bloemetje of iets dergelijks voor z'n vrouw meeneemt omdat hij zelf die behoefte nu eenmaal niet heeft.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat hij geen begrip voor je heeft ligt niet aan het feit dat hij aseksueel is. Hij is daarin gewoon een hork, mijn inziens.
Weet je echt zeker dat hij het eigenlijk niet toch wel weet? Ik hink een beetje op twee gedachten, als hij het echt niet wil vind ik niet dat je het achter zijn rug om kunt doen. Maar ik sluit niet uit dat hij weet dat je het toch wel doet, en er op dezelfde manier vrede mee heeft als jij. Terwijl het toch een onuitgesproken geheim blijft.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:27 schreef Sporty290 het volgende:
Ik ben eerlijk geweest in die zin, dat ik gemeld heb echt niet zonder seks te kunnen en ik dat wel nodig heb. en daar is zovaak over gesproken om er niet goed van te worden eigenlijk..
Zeker weten kan ik het natuurlijk niet, maar voor zover ik weet is het hem niet bekend.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:30 schreef CafeRoker het volgende:
Hij kan het gevoel dan misschien wel niet kennen, maar er toch rationeel naar kijken en tot deze conclusie komen
Dan geef je toch een ander voorbeeld waarin hij zich wel kan herkennen en geef je aan dat dit voor jou hetzelfde voelt. Overigens wel zo netjes om dit op te biechten natuurlijk en wie weet kom je er nog wel mee weg ook.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:27 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit ook besproken in de medische molen.. kennelijk is dit voor iemand die a sexueel is niet te brgrijpen omdat ze het niet kennen..
Maar is het hem ook duidelijk geworden dat jij daarom die seks bij andere mensen zoekt?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:27 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk geweest in die zin, dat ik gemeld heb echt niet zonder seks te kunnen en ik dat wel nodig heb. en daar is zovaak over gesproken om er niet goed van te worden eigenlijk..
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:01 schreef Fir3fly het volgende:
Dan had je van tevoren met hem moeten overleggen. Wie weet zou hij er wel begrip voor hebben gehad dat jij ook je behoeftes hebt en die misschien ergens anders kunt krijgen.
Maar goed, praten is ook zo lastig he. Makkelijker om gewoon in de bosjes bij de parkeerplaats een of andere vreemde kerel in de kont te pakken. Hoef je vast niets te zeggen.
Nee, anders zou ik niet hier zitten om ergens een goede weg te vinden om een afweging te maken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:39 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar is het hem ook duidelijk geworden dat jij daarom die seks bij andere mensen zoekt?
Eh, doe dan wat ik net zei en maak hem duidelijk dat jij daarom die seks bij andere mensen zoektquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:40 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Nee, anders zou ik niet hier zitten om ergens een goede weg te vinden om een afweging te maken.
denk je datje vriend het ergens wel weet, maar net doet alsof het er niet is?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:00 schreef Sporty290 het volgende:
Dat uiteraard wel, ben wel benieuwd naar de reactie van zijn vriend eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:08 schreef Moira. het volgende:
Ah, ik heb duidelijk niet het hele topic gelezen en de andere reacties van TS
Excuses
Maar denk nog steeds dat het het beste is om er gewoon open over te zijn/blijven.
Goed van je dat je anti-vreemdgaan bent, maar wat een gigantische onzin dat het haast gedwongen is voor TS om vreemd te gaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:04 schreef oLexie het volgende:
Durf te wedden dat 80% van de 'je bent hem niet waard' (of iets in die richting) roepers zelf binnen een half jaar hun lul al in iemand ander gehangen had.
Vreemdgaan is niet goed nee, maar in dit geval is het toch wel even iets anders. 12 jaar lang al geen seks en de vriend van TS weigert dan ook maar iets te proberen of begrip op te brengen. De vriend van TS weet zelf ook dondersfuckinggoed dat seks bij normale mensen gewoon een hele grote behoefte is, dus ik vind het echt ontzettend egoistisch van die knaap dat hij verwacht dat TS het daar maar mee moet doen. Ook al 'kent' hij zelf die gevoelens niet, hij weet en kan dondersgoed snappen dat ieder normaal functionerend mens dat wel heeft dus dat vind ik echt verre van een goed excuus.
Normaliter ben ik echt tegen vreemdgaan, maar in dit geval is het haast gedwongen, hij kan niet bij zijn vriend. Als mijn vriend ineens zou besluiten om me de rest van onze relatie niet te bevredigen... Ja, dat zou niet de goede kant opgaan (ondanks dat ik zielsveel van hem hou e.d., een mens kan gewoon niet zonder seks. Piramide van Maslow enzo.
Volgens Google betekent het "No Strings Attached"quote:
dan hebben veel mensen die getrouwd zijn niet eens een relatiequote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:39 schreef KOEKIEMONSTER666 het volgende:
Relatie= alles eerlijk kunnen zeggen of nou goed of slecht is.
Als je die redenering omkeert kun je ook zeggen: tja, de vriend van TS moet maar gewon pikken dat hij seks met anderen wil of het uit maken met TS, je krijg nou eenmaal niet altijd je zin en dan moet je het maar pikken of er een einde aan maken. Of: hij moet maar pikken dat TS wèl seks met hem wil en het gewoon doen, of het uitmaken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 05:31 schreef Drxx het volgende:
[..]
Goed van je dat je anti-vreemdgaan bent, maar wat een gigantische onzin dat het haast gedwongen is voor TS om vreemd te gaan.
Natuurlijk is het zielig dat hij niet aan zijn behoeftes komt, maar net als zo veel dingen in het leven heb je het of te pikken of brei je er een eind aan. Krijg jij altijd je zin? Lijkt mij van niet toch? Dus als het zo'n groot probleem vormt, is het misschien beter om er een eind aan te maken.
Het is onbegrijpelijk dat ze dan zolang bij elkaar zijn gebleven, ondanks dat TS er zulke moeite mee heeft. Zeer slechte manier van handelen. Zeer onbeschoft. Zeer achterbaks.
De afwezige seksuele behoeftes van zijn vriend doet daar helemaal niets aan af.
Dit klinkt alsof ik je aanval, maar natuurlijk mag je een afwijkende mening hebben
[..]
Volgens Google betekent het "No Strings Attached"
Hier ben ik het mee eens. De moeilijkheid bij begrip voor iets opbrengen is juist dat je datgene zelf helemaal niet zo ziet of nodig hebt, maar je het wel kan begrijpen dat dit voor een ander anders is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind dat het hem wel verwijtbaar is dat hij (totaal) geen begrip voor jou kan opbrengen. Dat kan namelijk iedereen bij een onderwerp waar ze zelf niks mee hebben, als ze maar willen. Jij hebt begrip voor hem, want hij is aseksueel, dan moet hij ook begrip voor jou opbrengen omdat jij wel seksueel bent en dus de behoefte hebt aan seks.
Helemaal mee eens. Vriendlief lijkt totaal niet te willen wijken op dit punt. Maar zelfs dat rechtvaardigt het vreemdgaan en bedriegen niet. Dan moet TS nog steeds gewoon eerlijk zijn, en als zijn vriend daar echt niet mee kan leven, so be it.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:18 schreef Musil het volgende:
[..]
Als je die redenering omkeert kun je ook zeggen: tja, de vriend van TS moet maar gewon pikken dat hij seks met anderen wil of het uit maken met TS, je krijg nou eenmaal niet altijd je zin en dan moet je het maar pikken of er een einde aan maken. Of: hij moet maar pikken dat TS wèl seks met hem wil en het gewoon doen, of het uitmaken.
Er is gewoon een probleem door niet matchende behoeftes, en stellen dat één van beiden zich maar volledig moet neerleggen bij de behoeftes van de ander is meestal géén oplossing, fair is het iig niet. In een goede relatie probeer je te zoeken naar een compromis. TS doet dat volgens mij ook, in alle gesprekken die hij met zijn vriend heeft gehad waarin hij tussenoplossingen heeft aangedragen. Ik krijg het idee dat de vriend van TS degene is die níet naar een compromis zoekt en maar van TS eist dat hij zich bij zijn behoeftes neerlegt en gewoon nooit meer seks heeft.
Ja, natuurlijk is vreemdgaan nog steeds niet een goed iets; maar ik kan me wel voorstellen dat iemand bij de keuze tussen een relatie die verder goed is in stand houden door stiekem achter iemands rug om de seksuele behoefte te bevredigen enerzijds, en de partner mededelen dat je je behoefte elders laat bevredigen terwijl je weet dat hij het niet goedkeurt (ze hebben het immers als besproken) en daarmee de hele relatie waarschijnlijk op het spel zetten anderzijds, voor het eerste kiest. Ik zeg niet dat vreemdgaan daarmee ineens juist is, maar in deze situatie kan ik het me wel heel goed voorstellen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Vriendlief lijkt totaal niet te willen wijken op dit punt. Maar zelfs dat rechtvaardigt het vreemdgaan en bedriegen niet. Dan moet TS nog steeds gewoon eerlijk zijn, en als zijn vriend daar echt niet mee kan leven, so be it.
Mee eens. Ik kan TS dan ook prima begrijpen. Maar imo heeft het 'eerlijk zijn' precedent over het 'bevredigen van seksuele lusten'. Dat TS zijn vriend niet kwijt wil staat buiten kijf, maar het is dan dus aan die vriend om te besluiten of hij kan leven met de (zeer begrijpelijke en normale) seksuele behoeften van TS.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:55 schreef Musil het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is vreemdgaan nog steeds niet een goed iets; maar ik kan me wel voorstellen dat iemand bij de keuze tussen een relatie die verder goed is in stand houden door stiekem achter iemands rug om de seksuele behoefte te bevredigen enerzijds, en de partner mededelen dat je je behoefte elders laat bevredigen terwijl je weet dat hij het niet goedkeurt (ze hebben het immers als besproken) en daarmee de hele relatie waarschijnlijk op het spel zetten anderzijds, voor het eerste kiest. Ik zeg niet dat vreemdgaan daarmee ineens juist is, maar in deze situatie kan ik het me wel heel goed voorstellen.
Het is gewoon een klotedilemma: je wil degene van wie je houdt niet kwijt, je wil eerlijk zijn tegen degene van wie je houdt, en je wil af en roe je seksuele lusten bevredigd hebben. Drie heel logische zaken, maar in de huidige situatie lijkt het erop dat ze niet alledrie tegelijkertijd mogelijk zijn.
Ja, dat snap ik ook, jouw punt dat eerlijk zijn voor gaat op. Dat is denk ik ook heel fair en moreel correct. Eerlijk gezegd denk ik dat ik zelf in die situatie zou neigen naar het voor laten gaan van het hem niet kwijt willen + seksuele behoefte, maakt me wellicht een trut maargoed. Dat komt wellicht ook omdat ik sowieso al meer neig naar een niet monogame relatie en de drempel voor mij wat lager ligt. Maakt liegen natuurlijk niet ineens juist, overigens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Mee eens. Ik kan TS dan ook prima begrijpen. Maar imo heeft het 'eerlijk zijn' precedent over het 'bevredigen van seksuele lusten'. Dat TS zijn vriend niet kwijt wil staat buiten kijf, maar het is dan dus aan die vriend om te besluiten of hij kan leven met de (zeer begrijpelijke en normale) seksuele behoeften van TS.
Dat ligt niet aan zijn aseksualiteit. Ook een aseksueel persoon kan (proberen te) begrijpen dat er mensen zijn die die behoefte wel hebben. Zeker als jij of iemand anders (therapeut) beschrijft wat seksuele mensen voelen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:27 schreef Sporty290 het volgende:
Natuurlijk is dit ook besproken in de medische molen.. kennelijk is dit voor iemand die a sexueel is niet te brgrijpen omdat ze het niet kennen..
zo eenzaam alleen zekerquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
En verwachten dat je partner de rest van zijn leven zonder seks gaat is niet egoistisch?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:56 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Een goede relatie hebben, terwijl je gewoon keihard liegt en bedriegt![]()
TS is gewoon egoïstisch. Je wilt wel verder met je relatie waarvan je houdt(je bedriegt hem alleen enkel voor je eigen plezier) maar je wilt je niet aan de voorwaarden houden.
Dit.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:03 schreef fathank het volgende:
Niet alles gelezen, maar gelijk weer de moraalridders in de eerste paar posts
Het is maar een zaadlozing, big deal. Wat verwacht vriendlief dan? Dat meneer maar genoegen moet nemen met een beetje rukken achter zn computer?
Dat is een vorm van exhibitionisme waarbij de NSA meekijkt.quote:
Maar hij is a-seksueel en niet verstandelijk gehandicapt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:06 schreef Sporty290 het volgende:
Omdat hij A-sexueel is, is het hem ook niet verwijtbaar dat hij mijn gevoelens en dingen niet begrijpt, dat snap zelfs ik ook nog. Je kunt iemand met bv een aangeboren afwijking ook niet kwalijk nemen dat ze dingen niet weten, kunnen of niet begrijpen?
Als ik voorzichtig mag gokken is hij als de dood dat TS verliefd wordt op een van die sekspartners, omdat die iets heeft dat hij zelf niet kan bieden. Namelijk een normaal seksleven.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:29 schreef jeroen25 het volgende:
En als hij er zo op tegen is dat je je behoefte elders vervult dan snapt hij ergens wel dat seks belangrijk is.
In dit geval is dat wel een goede vraag om te stellen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:35 schreef Heremeteit het volgende:
Is het nog wel vreemdgaan of bedriegen als hij toch niet geïnteresseerd is in dat deel van jou?
Het probleem is nu echter dat TS het nu achter zijn rug om doet. Hij weet nergens vanaf. Als TS nou had gezegd: "Hey, ik ga andere mannen neuken", dan kan die vriend daarop reageren door bijvoorbeeld het inderdaad uit te maken. Die optie wordt hem niet geboden, in plaats daarvan wordt ie achter zijn rug om bedonderd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:18 schreef Musil het volgende:
[..]
Als je die redenering omkeert kun je ook zeggen: tja, de vriend van TS moet maar gewon pikken dat hij seks met anderen wil of het uit maken met TS, je krijg nou eenmaal niet altijd je zin en dan moet je het maar pikken of er een einde aan maken. Of: hij moet maar pikken dat TS wèl seks met hem wil en het gewoon doen, of het uitmaken.
Dan maak je het uit, maar ga dan niet achter iemands rug om diegene bedonderen.quote:Er is gewoon een probleem door niet matchende behoeftes, en stellen dat één van beiden zich maar volledig moet neerleggen bij de behoeftes van de ander is meestal géén oplossing, fair is het iig niet. In een goede relatie probeer je te zoeken naar een compromis. TS doet dat volgens mij ook, in alle gesprekken die hij met zijn vriend heeft gehad waarin hij tussenoplossingen heeft aangedragen. Ik krijg het idee dat de vriend van TS degene is die níet naar een compromis zoekt en maar van TS eist dat hij zich bij zijn behoeftes neerlegt en gewoon nooit meer seks heeft.
En om even terug te komen op deze post dan maar, want je hebt er wel moeite ingestoken. Wat ik "echt onbegrijpelijk" vind, is dat jij gebrek aan begrip voor vreemdgaan gelijkstelt aan gebrek aan begrip voor zijn behoeftes. Ik kan hetzelfde weer hier zetten, maar dat lijkt me overbodig. Kortom: JA, het is zielig. NEE, het is niet goed om je partner te bedonderen als hij duidelijk heeft aangegeven dat hij exlusief wil zijn met jou. Het is je goed recht als dat je niet bevalt, maar dan maak je het uit. Je houdt niet 12 jaar een dode relatie in stand met leugens en verraad.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:10 schreef Musil het volgende:
Ik vind de meeste reacties hier echt onbegrijpelijk en krijg ook de indruk dat mensen de reacties van TS nauwelijks lezen. Hij heeft meermaals aangegeven dat hij vele malen met zijn vriend gesproken heeft over dit probleem; gesproken over de optie dat hij zijn behoefte buiten de deur bevredigt, aangegeven dat hij eigenlijk niet zonder kan. Dus al die "je moet het eerst met hem bespreken" reacties: dat heeft hij gedaan. En dan alle reacties dat hij hem niet waard is. Wat kortzichtig. Ja, in een relatie neuk je normaal gesproken niet buiten de deur. In een relatie heb je normaal gesproken ook seks. Waarom hebben zo weinig mensen begrip voor het feit dat TS ook behoeften heeft? Het lijkt me een lastige situatie, TS. Houden van iemand maar ook een essentieel onderdeel in de relatie missen.
Kun je wel gelukkig zijn in de relatie zonder seks, icm het 'zaad lozen' buiten de deur (zou ik persoonlijk al heel lastig vinden)? Of is het daarmee 'draagbaar' maar nog steeds moeilijk? In het laatste geval zou ik nogmaals voor mijzelf afwegen of dit op lange termijn gaat werken. In het eerste geval: tja, als de relatie op deze manier voor jullie beiden werkt... Misschien is dit dan de beste (of enige) manier. En wat JaniesBrownie zegt, wellicht weet hij het ergens wel maar negeert hij het en werkt dat voor hem ook prima. Natuurlijk is het vervelend als je het achter zijn rug om moet doen, maar het is óf dat, óf geen seks, óf het uitmaken. Althans, als het al zo vaak besproken is ga ik er vanuit dat hij het niet ineens wel ok gaat vinden.
Misschien, misschien gaat hij er anders tegenaan kijken als je hem vertelt dat je het al een tijdje doet, omdat hij dan geconfronteerd wordt met een voldongen feit en gedwongen wordt te kiezen: accepteren of weg. Eigenlijk zoals jij gedwongen werd geen seks te accepteren of weg. Maar als je het vertelt loop je ook heel veel risico dat de relatie over is. Of je dat risico wil nemen hangt er voor een groot deel vanaf in hoeverre je de huidige situatie voor jezelf ok vindt en op de lange termijn werkbaar.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:35 schreef Heremeteit het volgende:
Is het nog wel vreemdgaan of bedriegen als hij toch niet geïnteresseerd is in dat deel van jou?
Jullie stellen nu een vraag die TS allang heeft beantwoord... Hier is de quote:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
In dit geval is dat wel een goede vraag om te stellen.
Maar omdat zijn partner er niks vanaf weet en erover gelogen wordt zou ik het wel bestempelen als vreemdgaan.
Maar dan hoef je alleen de vraagstelling te veranderen in "is het misschien wél 'verantwoord' vreemdgaan als..."
Misschien bestaat er in situaties zoals dit wel iets als 'verantwoord vreemdgaan'. Vond ik bij mijn ex iig ook het gevalMaar dat was omdat hij zelf een vreemdgaande anus was
Dus JA, het is dan nog steeds vreemdgaan en bedriegen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:06 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ookquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Jullie stellen nu een vraag die TS allang heeft beantwoord... Hier is de quote:
[..]
Dus JA, het is dan nog steeds vreemdgaan en bedriegen.
Is dat zo?quote:
Lees mijn post nog eens ff goed dan.quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
In dit geval is dat wel een goede vraag om te stellen.
Maar omdat zijn partner er niks vanaf weet en erover gelogen wordt zou ik het wel bestempelen als vreemdgaan.
Maar dan hoef je alleen de vraagstelling te veranderen in "is het misschien wél 'verantwoord' vreemdgaan als..."
Misschien bestaat er in situaties zoals dit wel iets als 'verantwoord vreemdgaan'. Vond ik bij mijn ex iig ook het gevalMaar dat was omdat hij zelf een vreemdgaande anus was
Gaan we zo doen ja?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens ff goed dan.
[..]
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:15 schreef Drxx het volgende:
[..]
En daarnaast zeg je ook "in dit geval is dat wel een goede vraag om te stellen.", wat dus niet waar is. Het is een compleet overbodige vraag, want er is al over gepraat en de vriend heeft aangegeven dat die dat niet wil.
Godverdomme mens, "verantwoord vreemdgaan". Are you for real?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:06 schreef Sporty290 het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar al zoveel over gesproken, ook voordat deze dingen gebeurden, niet 1 x en ook geen 10 x... Hier zijn zoveel gesprekken over geweest, maar hij heeft geen behoefte aan seks, maar wil wel volledige commitment.
Waar schuurt dat met mijn post, dan?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Gaan we zo doen ja?![]()
Lees mijn, en TS', post nog eens even goed dan.
[..]
[..]
Nou, ik vind het niet hetzelfde omdat jij zegt dat je het vreemdgaan kán noemen omdat <insert reasons>. Maar de vriend heeft allang duidelijk gemaakt dat hij het gewoon niet wil.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:20 schreef Moira. het volgende:
[..]
Waar schuurt dat met mijn post, dan?
Het is toch ook gewoon vreemdgaan?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:26 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nou, ik vind het niet hetzelfde omdat jij zegt dat je het vreemdgaan kán noemen omdat <insert reasons>. Maar de vriend heeft allang duidelijk gemaakt dat hij het gewoon niet wil.
Maar dit wordt een overbodige discussie zo dus ik hou maar op
Eh, niets, eigenlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
WTF dude ik snap überhaupt niet waar je een discussie met me over probeert te voeren
Gedaan, duidelijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:21 schreef Moira. het volgende:
En wat je edit betreft: lees mijn eerdere posts eens.
Whehequote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:29 schreef Drxx het volgende:
[..]
Eh, niets, eigenlijkVolgens mij vroeg jij je af of onze posts niet hetzelfde zeiden
[..]
Gedaan, duidelijk
Vind ik ook. Het pleit ook voor TS dat het hem zelf ook dwars zit en andere wegen zoekt. Ik hoop voor hem en zijn partner dat hij er uit komt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:44 schreef Joke-Prive het volgende:
Echt serieus, je kan niet van iemand verwachten dat hij seksloos blijft, omdat jij geen seks wilt. Maar wel boos worden als hij/zij het buiten de deur zoekt, erg kromme gedachte vind ik hoor..
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:40 schreef Joke-Prive het volgende:
Ga dan nu eens allemaal eens bedenken wat jezelf zou doen?
Jij hebt een 0,0 seksleven, maar wel een hartstikke goede relatie met je partner. Je partner heeft 0,0 zin in seks, wil niet eens de moeite doen om zin te maken om jou een lol te doen...maar jullie zijn wel soulmates! Je wil je partner niet kwijt, maar je mist wel intimiteit.
Ik zou precies hetzelfde doen...en mijn partner ook. Voor mijn gevoel ga ik namelijk niet vreemd, want er is geen intimiteit tussen ons. Mijn hart zou liggen bij mijn partner, maar de lust zou ik dan echt ergens anders gaan halen! In een relatie is het geven en nemen, ook onder de dekens. Kan of wil iemand dat niet geven, dan zoek ik het ook buiten de deur. En met mij tig andere personen die het ook doen...
Als de intimiteit er wel is en ik of mijn partner halen ook lust bij een ander, dan vind ik het wel vreemdgaan ja. En dan maakt het niet uit of dat bij een scharrel of in de betaal sector is..
Het is dus krom van TS zijn vriend dat hij wél commitment wil, maar géén seks...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:44 schreef Joke-Prive het volgende:
Echt serieus, je kan niet van iemand verwachten dat hij seksloos blijft, omdat jij geen seks wilt. Maar wel boos worden als hij/zij het buiten de deur zoekt, erg kromme gedachte vind ik hoor..
Ik zie het meer als een leugen zoals elke andere. Niet netjes, maar meer ook niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Oké, maar wat doet TS nu dan volgens jou? Door zijn gerief elders te halen heeft hij toch ook "best of both worlds"? Ten koste van zijn vriend.quote:Op zondag 12 januari 2014 02:40 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een leugen zoals elke andere. Niet netjes, maar meer ook niet.
De vriend van TS snapt seks niet. Waarom zou iemand die seks niet begrijpt het wél zien als vreemdgaan? Of je begrijpt het en doet er wat mee, of je begrijpt het niet en dan moet je je er ook gewoon buitenhouden. Nu klinkt het gewoon alsof het iets is wat meneer op tv heeft gehoord en uit gemak nalult. Ontzettend egoistisch en gemakzuchtig.
Een beetje alsof ik jaloers zou zijn op iemand die een ipad heeft terwijl ik zelf helemaal geen ipad wil.
Ik kan heel slecht tegen hypocriete lui die lekker best of both worlds willen hebben ten koste van anderen
Het is toch niet "niet snappen", maar er geen behoefte aan hebben.quote:Op zondag 12 januari 2014 02:40 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een leugen zoals elke andere. Niet netjes, maar meer ook niet.
De vriend van TS snapt seks niet. Waarom zou iemand die seks niet begrijpt het wél zien als vreemdgaan? Of je begrijpt het en doet er wat mee, of je begrijpt het niet en dan moet je je er ook gewoon buitenhouden. Nu klinkt het gewoon alsof het iets is wat meneer op tv heeft gehoord en uit gemak nalult. Ontzettend egoistisch en gemakzuchtig.
Een beetje alsof ik jaloers zou zijn op iemand die een ipad heeft terwijl ik zelf helemaal geen ipad wil.
Ik kan heel slecht tegen hypocriete lui die lekker best of both worlds willen hebben ten koste van anderen
Natuurlijk hebben aseksuelen emoties maar hoe kun je emotioneel betrokken zijn bij iets wat je niet begrijpt en zodoende (letterlijk) kan waarderen? Dat komt op mij over als afgunst.quote:Op zondag 12 januari 2014 02:48 schreef Drxx het volgende:
[..]
Oké, maar wat doet TS nu dan volgens jou? Door zijn gerief elders te halen heeft hij toch ook "best of both worlds"? Ten koste van zijn vriend.
Dan kun je wel zeggen dat die seks niet begrijpt, maar ook aseksuelen hebben emoties en die kunnen ook gekwetst worden.
Maar jij gaat nu zeker zeggen dat TS het dan maar geheim moet houden?
Je hebt het steeds over emoties m.b.t. seks, maar wanneer iemand vreemdgaat terwijl zijn/haar partner dat niet wil dan kan diegene zich toch alsnog verraden voelen? Iemand bedonderden en je verraden voelen staat los van of je seks nou wel of niet begrijpt.quote:Op zondag 12 januari 2014 02:59 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben aseksuelen emoties maar hoe kun je emotioneel betrokken zijn bij iets wat je niet begrijpt en zodoende (letterlijk) kan waarderen? Dat komt op mij over als afgunst.
En dat is wat ik probeer duidelijk te maken aan mensen die niet snappen waarom het fout is wat TS doetquote:Ik vind niet dat TS het geheim moet houden want liegen is per definitie iets dat niet in een relatie thuishoort.
In de plaats van TS zou ik vertrekken bij iemand die mij iets misgunt waar hij geen waarde aan hecht. Maargoed ik heb makkelijk blaten als simpele forumbezoeker
Enfin, hij heeft een tussenoplossing gevonden die waarschijnlijk niet gewaardeerd wordt door zijn partner en komt toch aan zijn gerief. Kennelijk haalt ie er wel een soort van voldoening uit, want hij doet het langer dan een dag.quote:Overigens heeft TS volgens mij niet best of both worlds en zou hij liever seks hebben met z'n vriend, maar is dit meer een noodoplossing.
er zíjn mensen die dat helemaal niet willen he... Die weten ergens wel dat hun partner vreemdgaat, maar willen er niks over horen. Ik kan me niet voorstellen dat partner van TS het niet weet eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Vriendlief lijkt totaal niet te willen wijken op dit punt. Maar zelfs dat rechtvaardigt het vreemdgaan en bedriegen niet. Dan moet TS nog steeds gewoon eerlijk zijn, en als zijn vriend daar echt niet mee kan leven, so be it.
Het is maar seks, ts is geen huurmoordenaar ofzo. Bovendien is het seks die zn partner hem niet kan geven. Alsof zn partner niet doorheeft dat ts wel eens wat buiten de deur neukt. Die snapt heus wel dat 3x per week met een ouwe sok om zn lul niet voldoende is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Het probleem is nu echter dat TS het nu achter zijn rug om doet. Hij weet nergens vanaf. Als TS nou had gezegd: "Hey, ik ga andere mannen neuken", dan kan die vriend daarop reageren door bijvoorbeeld het inderdaad uit te maken. Die optie wordt hem niet geboden, in plaats daarvan wordt ie achter zijn rug om bedonderd.
En om dat goed te praten klinkt heel erg als "wat niet weet, wat niet deert", en daar walg ik persoonlijk ontzettend vanDat is gebrek aan empathie en respect.
[..]
Dan maak je het uit, maar ga dan niet achter iemands rug om diegene bedonderen.
Je geeft nu ook aan dat er niet matchende behoeftes zijn, dus dan houdt het op; einde verhaal. Wat TS doet is helemaal niet naar compromissen zoeken, maar een dode relatie in stand proberen te houden door zijn behoeftes elders te bevredigen en de consequentie daarvan is dat hij zijn partner bedondert. Ik vind dat walgelijk, en snap echt niet hoe je dit niet kan bestempelen als vreemdgaan en bedonderen.
Als je daarmee kan leven moet je het lekker zelf weten, en het is wel wát anders dan zomaar iemand neuken omdat de gelegenheid ertoe dient inderdaad. Maar het blijft bedonderen.
[..]
En om even terug te komen op deze post dan maar, want je hebt er wel moeite ingestoken. Wat ik "echt onbegrijpelijk" vind, is dat jij gebrek aan begrip voor vreemdgaan gelijkstelt aan gebrek aan begrip voor zijn behoeftes. Ik kan hetzelfde weer hier zetten, maar dat lijkt me overbodig. Kortom: JA, het is zielig. NEE, het is niet goed om je partner te bedonderen als hij duidelijk heeft aangegeven dat hij exlusief wil zijn met jou. Het is je goed recht als dat je niet bevalt, maar dan maak je het uit. Je houdt niet 12 jaar een dode relatie in stand met leugens en verraad.
Waarom mag TS zijn vriend niet zijn 'zin' krijgen, maar TS wel? Het is duidelijk dat ze er samen niet uitkomen: het is of TS die de lul is, of zijn vriend. Nou in deze situatie is de vriend de lul, want TS haalt kennelijk zijn gerief elders. Lekkere exclusieve relatie is dat dan zeg
[..]
[..]
[..]
Mee eens. Toch denk ik dat de beste overeenkomst zou zijn als TS zijn relatie houdt, maar af en toe in overleg met zijn partner eens seks kan hebben met iemand(dan kan partner zelf beslissen of hij dat is, een ander het is, of dat hij de relatie verbreekt)quote:Op zondag 12 januari 2014 02:59 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben aseksuelen emoties maar hoe kun je emotioneel betrokken zijn bij iets wat je niet begrijpt en zodoende (letterlijk) kan waarderen? Dat komt op mij over als afgunst.
Ik vind niet dat TS het geheim moet houden want liegen is per definitie iets dat niet in een relatie thuishoort.
In de plaats van TS zou ik vertrekken bij iemand die mij iets misgunt waar hij geen waarde aan hecht. Maargoed ik heb makkelijk blaten als simpele forumbezoeker
Overigens heeft TS volgens mij niet best of both worlds en zou hij liever seks hebben met z'n vriend, maar is dit meer een noodoplossing.
Ik ben voor de zoveelste keer het gesprek aan gegaan op een harde manier, en ik heb lief gezegd dat ik seks nodig heb omdat dat normaal is, ik ben woedend geworden omdat er onbegrip is, ,maar goed, daarmee kom ik ook niet verder.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:34 schreef Marieke_w het volgende:
TS: Wat ga je doen of juist niet? Of wat heb je gedaan of juist niet?
Hoe reageerde je partner verder dan? Wat hebben jullie nu afgesproken?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:56 schreef Sporty290 het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen, en veel reacties zijn begrijpelijk, ook van mensen die roepen dat ik als TS , mijn partner niet waard ben.
Ik durf me wel af te vragen of die mensen een dergelijk iets hebben meegemaakt. Misschien klinkt het bot, maar oordeel niet zo bot, en direct voordat je in mijn schoenen hebt gelopen. Het is overigens niet bot bedoeld.
Een relatie van 12 jaar, waarvan je eerst ruim 6 jaar samen aan het aanmodderen bent met seks, rust bewaren, geduldig zijn, en toch in die periode onvoldoende krijgen, maar niet vreemd gaan. NA ruim 6 jaar was het mij genoeg, en heb ik erover met mijn huisarts gesproken, en uiteindelijk ga je van de huisarts naar een psycholloog, seksuoloog, zelfs psychiater, komt er aan te pas. Zoiets doet echt veel met een mens. Ook in die periode heb ik nimmer buiten de pot gepist. Ruim 2,5 jaar in de molen gelopen en uiteindelijk een stempeltje gekregen, "partner is a-sexueel" . Na ruim 8,5 jaar toch 1 jaar binnen de pot gepist, dus uiteindelijk verkloot ik pas 2,5 jaar.
Het is pijnlijk om te lezen dat mensen daar in enkele muisklikken op een bepaalde manier over denken, maar daar was ik op voorbereid!
A-sexualiteit heeft gradaties, de psycholoog heeft het ooit aan mij omschreven als volgt: vergelijk het met down syndroom, iemand die dat heeft is zelf heel gelukkig, en heeft geen idee hoe iemand anders er mee kan worstelen, en heeft er zelf geen moeite mee het gevoel niet te hebben, niet te kennen.
Wil dat zeggen dat we nooit "seks" hebben gehad? Nou, ja dat hebben we wel, als je tenminste handwerken onder seks laat vallen.
[..]
Ik ben voor de zoveelste keer het gesprek aan gegaan op een harde manier, en ik heb lief gezegd dat ik seks nodig heb omdat dat normaal is, ik ben woedend geworden omdat er onbegrip is, ,maar goed, daarmee kom ik ook niet verder.
Het is nog steeds zijn mening dat buiten de pot pissen niet de bedoeling kan zijn binnen een relatie. Maar daar hoort wel seks bij volgens mij.
Dat ik buiten de pot gepist heb, heb ik gezien het verloop niet vermeld, maar ik sluit niet uit dat het er gewoon een keer uitkomt.
Ondanks dat, hou ik wel van hem, wat iedereen daar ook van vind!
Heb je hem uitgelegd dat dit het einde van jjullie relatie kan betekenen?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:56 schreef Sporty290 het volgende:
Het is nog steeds zijn mening dat buiten de pot pissen niet de bedoeling kan zijn binnen een relatie. Maar daar hoort wel seks bij volgens mij.
Dat ik buiten de pot gepist heb, heb ik gezien het verloop niet vermeld, maar ik sluit niet uit dat het er gewoon een keer uitkomt.
Ondanks dat, hou ik wel van hem, wat iedereen daar ook van vind!
Blijkbaar niet, vriend wil geen open relatie.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef Godshand het volgende:
Vertellen en open relatie voorstellen.
Iedereen blij
Wow, iemand die het kennelijk wél ziet voor wat het isquote:Op zondag 12 januari 2014 21:43 schreef Dipkip het volgende:
Het is heel simpel.
Je vriend is aseksueel. Je kunt van iemand die aseksueel is geen seks verwachten. Je vriend heeft geen seks nodig en begrijpt niet goed hoe het is om wel seks nodig te hebben. Hij heeft daarom geen begrip voor jouw behoeften en wil niet dat je seks hebt met anderen.
Jij hebt seks nodig. Je hebt het lang geprobeerd, maar je kunt dus niet zonder. Dat gedeelte, daar hebben mensen alle begrip voor.
Waar mensen geen begrip voor hebben is het vreemdgaan. Het is niet ok om als je partner je niet alles kan bieden wat jij nodig hebt, te gaan liegen en bedriegen met als excuus dat je het nu eenmaal nodig hebt. Zelfs al is die behoefte heel normaal en natuurlijk, JIJ bent degene die ervoor kiest om te gaan liegen en bedriegen. Als iemand je niet genoeg kan geven, maakt dat het niet ineens ok om het dan maar te nemen.
Je moet trouw zijn of de relatie beeindigen. Klaar. Daar zou iedereen begrip voor hebben. Je moet ophouden met je bedrog, ook al zie jij het als simpel zaadlozen, je vriend ziet dat niet zo. En dat is waar het om gaat. Dus zeg tegen je vriend dat je seks hebt met anderen. Als hij dat niet aankan, gaan jullie uit elkaar.
Dat dus.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef Moira. het volgende:
Denk dat er ook een wereld voor je open gaat als je straks een nieuw leuke lieve vriend hebt waarmee je dat 'perfecte' ook hebt, die wél graag seks met je heeft op alle wenselijke manieren
Of gewoon doorgaan op deze manier, maar dan niet verbaasd zijn dat je vriend boos wordt als hij er achter komt...quote:
Wou ik ook net zeggen. Als TS zich geuit heeft over zijn hevige drang naar seks, kan ik me niet voorstellen dat z'n vriend nu denkt dat TS in celibaat leeft.quote:Op zondag 12 januari 2014 08:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
er zíjn mensen die dat helemaal niet willen he... Die weten ergens wel dat hun partner vreemdgaat, maar willen er niks over horen. Ik kan me niet voorstellen dat partner van TS het niet weet eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |