!quote:
omdat? rijbewijs/rijlestopicquote:Op maandag 13 januari 2014 20:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Mooi. Dan wil ik je hier niet meer zien.
Omdat ik dat zeg. Als je hier alleen komt om Braddie te lopen jennen, heb je hier niks te zoeken.quote:
Ja, alleen die mensen hebben meestal wat nuttigs bij te dragen.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:24 schreef alors het volgende:
Er komen hier zoveel mensen langs die hun rijbewijs al een tijdje hebben.
(Neem mee dat ik extreem zenuwachtig was, ik trilde door mijn hele lijf)quote:Op maandag 13 januari 2014 17:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vervelend! Wil je misschien delen waarop het dit keer mis ging?
Oh damn zeg. Klinkt alsof je idd een beetje benadeeld bent, al is het kijkgedrag bij de rotondes en fietspad wel een belangrijke die je niet over 't hoofd mag zien.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:34 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
(Neem mee dat ik extreem zenuwachtig was, ik trilde door mijn hele lijf)
Examinator van de oude stempel die een beetje zwart wit keek. Goed of fout.
Ik moest over 3 rotondes rijden waarvan bij twee ik moest stoppen, keek of ik kon rijden en tijdens het oversteken van het fietspad niet nog eens om mij heen keek.
Ik reed 80 op de invoegstrook om in te voegen, dit was onvoldoende volgens de examinator en op een kruispunt wat krap ingeschat volgens instructeur.
Ik was het er niet mee eens maar wat doe je er aan?
Nu ga ik een soort pil halen bij de dokter tegen de zenuwen.
Op naar de derde keer!
quote:Op maandag 13 januari 2014 20:34 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Nu ga ik een soort pil halen bij de dokter tegen de zenuwen.
Op naar de derde keer!
Jij moest toch afrijden in Rotterdam als ik het goed heb? Wel jammer dat je het niet gehaald hebquote:Op maandag 13 januari 2014 20:34 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
(Neem mee dat ik extreem zenuwachtig was, ik trilde door mijn hele lijf)
Examinator van de oude stempel die een beetje zwart wit keek. Goed of fout.
Ik moest over 3 rotondes rijden waarvan bij twee ik moest stoppen, keek of ik kon rijden en tijdens het oversteken van het fietspad niet nog eens om mij heen keek.
Ik reed 80 op de invoegstrook om in te voegen, dit was onvoldoende volgens de examinator en op een kruispunt wat krap ingeschat volgens instructeur.
Ik was het er niet mee eens maar wat doe je er aan?
Nu ga ik een soort pil halen bij de dokter tegen de zenuwen.
Op naar de derde keer!
Er zijn ook pillen die je concentratievermogen niet aantasten, heb ik zelf ook gebruiktquote:Op maandag 13 januari 2014 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
-edit- oh en een ontspannende pil ofzo nemen zou ik je toch afraden, kan fucken met je concentratievermogen....
Ligt er natuurlijk aan he. Als jij hem met 80 op de teller tussen de vrachtwagens plant, ligt je snelheid op zijn hoogst zo tegen de 75 km/h aan. Ga er vanuit dat die vrachtwagens 87 rijden en je snapt dat je de doorstroming op die manier niet bevordert, hetgeen wel een vereiste is in het verkeer. En als dat het enige is en je trapt daarna door richting 120, dan zegt men wel eens: "So it, dat gaat nog wel beter", maar bij meer dingen die net wel/net niet gaan, zak je gewoon.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
Maar invoegen met 80 niet voldoende? Ik doe dat bij mijn rijlessen regelmatig en mijn instructeur zegt altijd dat rond de 80 ok is, het is wel het minimale, dus langzamer dan dat wordt niet geaccepteerd, maar ik heb nog niet gehoord dat het echt "onvoldoende" is als je met 80 invoegt.
Blijven kijken, zelfs tijdens het oprijden. Je moet je echt bewust zijn van wat er zich rondom je voertuig af speelt. In de stad, op de snelweg. Ik heb hem zelf al eens terug naar links gestuurd omdat ik zag dat degene schuin rechts achter me, te weinig ruimte had toen het zooitje tijdens ritsen opeens op de rem ging staan. Moet je wel weten dat je de ruimte daarvoor hebt. Ik was vandaag met inparkeren een spelend kind kwijt. Nou, dan blijf ik stil staan. Ik ben op een meerstrooks rotonde (Kooimeer, Alkmaar) wel eens een busje kwijt geweest. Die bleek eraf gegaan te zijn, maar ik wist dat in eerste instantie niet. Dat was voor de renovatie, dus ik stuurde terug mijn eigen strook in om hem te zoeken/nog eens schoudercheck te doen.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:34 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik moest over 3 rotondes rijden waarvan bij twee ik moest stoppen, keek of ik kon rijden en tijdens het oversteken van het fietspad niet nog eens om mij heen keek.
Ik moest lachenquote:Op maandag 13 januari 2014 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Prima joh, eet jij lekker de rest van je leven door een slangetje in je neus. Jij blij, want je schade wordt wel betaald. Top joh!
Maar was dat ook nadat ze echt heel goed geleerd hadden?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:39 schreef Gezicht het volgende:
Twee maten van mij hebben trouwens ook hun theorie pas bij de 10e en 11e poging gehaald.
Tuurlijk. 9 keer niets -maar dan ook echt niets- gedaan, en toen toch maar eens de boeken opengeslagen. Geld groeide ze op de rug zo leek het.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:41 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Maar was dat ook nadat ze echt heel goed geleerd hadden?
Ja dat vind ik dus wel apart bij Braddie, hij doet die cursus, hij leert ook echt en heeft bij de proefexamens regelmatig (naar eigen zeggen) 0 fout en toch verkloot ie het keer op keer. Dan lijkt het me meer iets van faalangst oid.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:42 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Tuurlijk. 9 keer niets -maar dan ook echt niets- gedaan, en toen toch maar eens de boeken opengeslagen. Geld groeide ze op de rug zo leek het.
Nee leusdenquote:Op maandag 13 januari 2014 20:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Jij moest toch afrijden in Rotterdam als ik het goed heb? Wel jammer dat je het niet gehaald heb
Ik ga zo'n pil gewoon tijdens een les uitproberen en zien of het geen nadelige effecten heeft.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh damn zeg. Klinkt alsof je idd een beetje benadeeld bent, al is het kijkgedrag bij de rotondes en fietspad wel een belangrijke die je niet over 't hoofd mag zien.
Maar invoegen met 80 niet voldoende? Ik doe dat bij mijn rijlessen regelmatig en mijn instructeur zegt altijd dat rond de 80 ok is, het is wel het minimale, dus langzamer dan dat wordt niet geaccepteerd, maar ik heb nog niet gehoord dat het echt "onvoldoende" is als je met 80 invoegt.
Of ja, was het rustig op de weg? Als het rustig was en je had genoeg tijd dan was het logisch geweest dat je m nog iets verder doortrekt.
-edit- oh en een ontspannende pil ofzo nemen zou ik je toch afraden, kan fucken met je concentratievermogen....
Na de eerste keer kijken waren er dan ook geen fietsers. Baal wel verschrikkelijk dat ik door zoiets kleins weer zakquote:Op maandag 13 januari 2014 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan he. Als jij hem met 80 op de teller tussen de vrachtwagens plant, ligt je snelheid op zijn hoogst zo tegen de 75 km/h aan. Ga er vanuit dat die vrachtwagens 87 rijden en je snapt dat je de doorstroming op die manier niet bevordert, hetgeen wel een vereiste is in het verkeer. En als dat het enige is en je trapt daarna door richting 120, dan zegt men wel eens: "So it, dat gaat nog wel beter", maar bij meer dingen die net wel/net niet gaan, zak je gewoon.
[..]
Blijven kijken, zelfs tijdens het oprijden. Je moet je echt bewust zijn van wat er zich rondom je voertuig af speelt. In de stad, op de snelweg. Ik heb hem zelf al eens terug naar links gestuurd omdat ik zag dat degene schuin rechts achter me, te weinig ruimte had toen het zooitje tijdens ritsen opeens op de rem ging staan. Moet je wel weten dat je de ruimte daarvoor hebt. Ik was vandaag met inparkeren een spelend kind kwijt. Nou, dan blijf ik stil staan. Ik ben op een meerstrooks rotonde (Kooimeer, Alkmaar) wel eens een busje kwijt geweest. Die bleek eraf gegaan te zijn, maar ik wist dat in eerste instantie niet. Dat was voor de renovatie, dus ik stuurde terug mijn eigen strook in om hem te zoeken/nog eens schoudercheck te doen.
Zeker bij rotondes in de stad is het erg belangrijk. Ga er maar van uit dat alle fietsers kamikazepiloten zijn. Ongeleide projectielen die langs alle kanten komen, met licht, zonder licht.
Spreek je ze vervolgens aan, krijg je een opmerking dat ze toch de zwakkere weggebruiker zijn, dus dat jij kan betalen. Prima joh, eet jij lekker de rest van je leven door een slangetje in je neus. Jij blij, want je schade wordt wel betaald. Top joh!
En die kan er na de 2e keer wel zijn. Fietsers zijn zooo onvoorspelbaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:41 schreef terrorsjaak het volgende:
Na de eerste keer kijken waren er dan ook geen fietsers.
Noem het maar klein. Als je nu zou slagen en volgende maand door zo'n actie een fietser voor zijn leven lang gehandicapt zou rijden, zou willen dat je gezakt was. Je komt er wel hoor, het duurt alleen even langer.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:41 schreef terrorsjaak het volgende:
Baal wel verschrikkelijk dat ik door zoiets kleins weer zak
Kost ook een vermogen.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En die kan er na de 2e keer wel zijn. Fietsers zijn zooo onvoorspelbaar.
[..]
Noem het maar klein. Als je nu zou slagen en volgende maand door zo'n actie een fietser voor zijn leven lang gehandicapt zou rijden, zou willen dat je gezakt was. Je komt er wel hoor, het duurt alleen even langer.
Of beter honderd eigenlijk. Neem aan dat je het hier over de Zuilense Ring hebt?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
Idd, hier bij Utrecht richting Maarssen heb je ook exact zo'n kort strookje. Eerst krijg je n vrij strakke bocht naar rechts waar ook zo'n adviessnelheidsbord van 30km/u bij staat, nou en dan mag je als je die bocht uitkomt als n malle gaan accelereren om die 80 maar te halen voordat 't strookje alweer afgelopen is. Not fun.
Is even wennen bij alle verschillende auto's. Tip is om zo veel mogelijk in verschillende auto's te rijden.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:43 schreef Neraice het volgende:
Net voor het eerst zelf gereden. Pfoeh, dat is toch wel even wennen hoor. Benzineauto en de koppeling heeft een heel ander aangrijpingspunt. Liet constant de motor brullen terwijl ik in de lesauto altijd heel makkelijk wegreed. Zal wel een kwestie van wennen zijn.
Geloof mij, daar ben je zo aan gewend!quote:Op maandag 13 januari 2014 23:43 schreef Neraice het volgende:
Net voor het eerst zelf gereden. Pfoeh, dat is toch wel even wennen hoor. Benzineauto en de koppeling heeft een heel ander aangrijpingspunt. Liet constant de motor brullen terwijl ik in de lesauto altijd heel makkelijk wegreed. Zal wel een kwestie van wennen zijn.
Adviessnelheid is eigenlijk altijd voor vrachtwagens, met de auto kan je er bijna altijd harder door. Daarbij, de kortste invoegstrook ligt nog altijd in Oosterhout aan de A27.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
Idd, hier bij Utrecht richting Maarssen heb je ook exact zo'n kort strookje. Eerst krijg je n vrij strakke bocht naar rechts waar ook zo'n adviessnelheidsbord van 30km/u bij staat, nou en dan mag je als je die bocht uitkomt als n malle gaan accelereren om die 80 maar te halen voordat 't strookje alweer afgelopen is. Not fun.
Of juist wel, maar hij is zo blij dat hij nog steeds aan het feesten is en geen tijd heeft voor ons Laten we het hopen voor hem...quote:Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef delano.888 het volgende:
Braddie nog niks laten horen? Nou dan zal het vast geen goed nieuws zijn, balen voor hem..
Klopt! Ok, nou in mijn lesauto (Volkswagen jetta uit 2009) trap ik het gas echt vol in en ik heb nog nooit veel harder dan 80 kunnen gaan op die invoegstrook omdat ie gewoon te kort is en de auto simpelweg niet harder optrekt dan dat ie op dat moment kan.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of beter honderd eigenlijk. Neem aan dat je het hier over de Zuilense Ring hebt?
Maar sowieso daar niet met minder dan tachtig aanrijden, inderdaad.
goeie hehequote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:46 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Of juist wel, maar hij is zo blij dat hij nog steeds aan het feesten is en geen tijd heeft voor ons Laten we het hopen voor hem...
Dit wordt m'n 3e... Ik had het ook liever anders gezien... Maar ik tref steeds de instructeurs waar achteraf van wordt gezegd, dat je daar idd geen goeie aan hebt..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Hoeveel instructeurs heb jij inmiddels eigenlijk versleten Doorzettertje?
Deze topic is toch juist om je voortgang en ervaringen van de lessen te posten...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:12 schreef Ridocar het volgende:
Dus een update van Braddie kunnen we wel vergeten?
Als ik nog een tip heb: Post niet meer over je voortgang, maar pas als je je rijbewijs hebt gehaald. Scheelt een hoop druk.
Lijkt we wel een slimme. Dan zien we hem over een paar jaar wel weer verschijnenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:12 schreef Ridocar het volgende:
Dus een update van Braddie kunnen we wel vergeten?
Als ik nog een tip heb: Post niet meer over je voortgang, maar pas als je je rijbewijs hebt gehaald. Scheelt een hoop druk.
Dat advies is enkel bedoelt voor Braddiequote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:20 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Deze topic is toch juist om je voortgang en ervaringen van de lessen te posten...
Haha laat die jongen lekker, die wil ook z'n verhaal kwijtquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:33 schreef alors het volgende:
[..]
Dat advies is enkel bedoelt voor Braddie
OT: Ik mag vanmiddag weer, zin in!
Sorry hoor, maar op deze manier denk ik niet dat je het gaat halen tenzij je een flinke dosis mazzel hebtquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:41 schreef 1410 het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn theorie examen! Heeft iemand hier nog tips? Iets wat je zelf verkeerd deed op je examen?
Ik heb er wel een beetje een hard hoofd in. Ik heb een aantal betaalde examens gedaan op de computer, maar veel plaatjes met 'remmen, gas loslaten of niets doen' zijn erg onduidelijk.
Weet iemand ook hoe het met het examen over die 2 onderdelen. Hoeveel fout mag je per onderdeel? En wat zijn de onderdelen?
Tip; niet corrigeren want die tijd heb je niet.. en geen antwoord is sowieso fout!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:41 schreef 1410 het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn theorie examen! Heeft iemand hier nog tips? Iets wat je zelf verkeerd deed op je examen?
Ik heb er wel een beetje een hard hoofd in. Ik heb een aantal betaalde examens gedaan op de computer, maar veel plaatjes met 'remmen, gas loslaten of niets doen' zijn erg onduidelijk.
Weet iemand ook hoe het met het examen over die 2 onderdelen. Hoeveel fout mag je per onderdeel? En wat zijn de onderdelen?
Helemaal mee eens.. Daar verdiep je je toch in en dan hoef je zulke vragen niet meer te stellen! Maar succes..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar op deze manier denk ik niet dat je het gaat halen tenzij je een flinke dosis mazzel hebt
De gevaarherkenning waar jij het over hebt is inderdaad erg willekeurig, vond ik ook lastig. Er zijn wel een aantal tips te vinden, maar je moet het vooral veel oefenen. Een paar tips kunnen zijn:
- als je door een berm moet, moet je heel langzaam
- als je een bal of een kind ziet moet je remmen
- als je een paard ziet moet je heel langzaam
- als het onoverzichtelijk is moet je heel langzaam of remmen
- als je remlichten ziet moet je remmen
etc. etc.
Maar verder is info zoals hoeveel fout je mag hebben (volgens mij gevaarherkenning 12, theorie 5 of zo) gewoon met google te vinden, dus als je je er al zo weinig in hebt verdiept...
Maar goed, veel scuces in ieder geval, misschien heb je wel mazzel
Heh? Hoezo zou ik het niet halen. Ik heb ook gewoon mijn theorie boekje geleed hoor, niet alleen online examens gemaakt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar op deze manier denk ik niet dat je het gaat halen tenzij je een flinke dosis mazzel hebt
De gevaarherkenning waar jij het over hebt is inderdaad erg willekeurig, vond ik ook lastig. Er zijn wel een aantal tips te vinden, maar je moet het vooral veel oefenen. Een paar tips kunnen zijn:
- als je door een berm moet, moet je heel langzaam
- als je een bal of een kind ziet moet je remmen
- als je een paard ziet moet je heel langzaam
- als het onoverzichtelijk is moet je heel langzaam of remmen
- als je remlichten ziet moet je remmen
etc. etc.
Maar verder is info zoals hoeveel fout je mag hebben (volgens mij gevaarherkenning 12, theorie 5 of zo) gewoon met google te vinden, dus als je je er al zo weinig in hebt verdiept...
Maar goed, veel scuces in ieder geval, misschien heb je wel mazzel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |