abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135371955
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Je staat midden in de groep en iedereen is verdacht.
Elk jaar zeggen deelnemers achteraf dat ze de Mol vanaf de 2e/3e aflevering al zeker wisten..
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 21:26:01 #27
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135372627
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:15 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Elk jaar zeggen deelnemers achteraf dat ze de Mol vanaf de 2e/3e aflevering al zeker wisten..
Ja en de kandidaten kunnen natuurlijk 24/7 elkaar op de lip zitten en checken wie zich er verdacht gedraagt of niet oprecht lijkt in gesprekken (de mol moet 24/7 acteren, ook tijdens het diner etc de schijn hoog houden dat hij slechts een kandidaat is), en daaruit valt veel meer af te lezen dan wat wij met selecte beelden op TV te zien krijgen.
Dus ik denk dat die regie-aanwijzingen slechts een soort compensatie voor ons zijn. Kandidaten hebben de hele dag live contact met de mol, en wat wij daarvan niet te weten krijgen, krijgen we met die tv-aanwijzingen te weten :Y
Fuck the EBU.
pi_135375152
Hoezo moet je Mollen dan tijdens een diner? Je kunt toch gewoon jezelf zijn? Enkel tijdens het spel zal de Mol zichzelf proberen in de juiste positie te manoeuvreren of gebruik te maken van voorkennis om een opdracht te saboteren. De opdrachten zijn tegenwoordig (de laatste jaren) dermate complex dat er in vele gevallen simpelweg niet te Mollen is óf de echte Mol maakt slim gebruik van het feit dat iedereen zich verdacht probeert te maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135375271
Kees verlulde zich ook tijdens Diner.. Dat spel gaat verder dan wat wij zien. Dat speel je 24/7 net als exp Robinson.
pi_135375429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:13 schreef gebruikersnaam het volgende:
Vertaal in google translate. Rood => Chinees vereenvoudigd
红, Hóng
Wat is daar een aanwijzing aan? Dat ze in Hong Kong zijn?
A signature (from Latin signare, "sign") is a handwritten (and sometimes stylized) depiction of someone's name, nickname or even a simple "X" that a person writes on documents as a proof of identity and intent.
pi_135375710
Het is wel eens anders om het spel nu te zien terwijl je weet wie de mol is (ik ga helemaal voor JW). Hij houdt zich bewust stil op de achtergrond als de spellen worden uitgelegd en heeft dan zo'n geniepig lachje etc.. typisch iemand die geen acteur is ;)
pi_135376983
Ik heb deze theorie nog niet voorbij zien komen hier volgens mij, maar bij afl. 1 hadden ze een code om een kluisje of iets te openen, en die code was 3425. Als je 3+4 = 7 & 2+5= 7 = 77. En dat is het geboortejaar van Jan-Willem.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:09:42 #33
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_135377292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:03 schreef afsje het volgende:
Ik heb deze theorie nog niet voorbij zien komen hier volgens mij, maar bij afl. 1 hadden ze een code om een kluisje of iets te openen, en die code was 3425. Als je 3+4 = 7 & 2+5= 7 = 77. En dat is het geboortejaar van Jan-Willem.
Ja en 7 + 7 is 14 en het is nu 2014....
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 23:20:36 #34
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135377785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo moet je Mollen dan tijdens een diner? Je kunt toch gewoon jezelf zijn? Enkel tijdens het spel zal de Mol zichzelf proberen in de juiste positie te manoeuvreren of gebruik te maken van voorkennis om een opdracht te saboteren. De opdrachten zijn tegenwoordig (de laatste jaren) dermate complex dat er in vele gevallen simpelweg niet te Mollen is óf de echte Mol maakt slim gebruik van het feit dat iedereen zich verdacht probeert te maken.
Je moet niet mollen tijdens het diner, je moet als kandidaat overkomen op de kandidaten tijdens het diner, en tijdens het tandenpoetsen, en tijdens het ontbijt, etc.
Die kandidaten willen natuurlijk de mol ontmaskeren, en zitten er nog veel dichter met hun neus bovenop dan wij. Die letten natuurlijk (net als wij op tv, maar zij 'zien' het veel beter dan wij) ook op de houding en het gedrag van alle mede-kandidaten. In een gezellig gesprek buiten de camera's over 'wat we morgen nou eens gaan doen in WIDM' moet de mol meespelen alsof hij niet weet wat ze gaan doen en net zo nieuwsgierig is.

Een mol is toch niet alleen de mol tijdens de opdrachten? Dat is toch logisch?

Er werd gezegd dat het ons duidelijker wordt gemaakt dmv de aanwijzingen van de regie die wij op TV wel zien, maar de kandidaten daar niet (bijv. waar ergens op ingezoomd wordt of een beweging van één kandidaat die gefilmd wordt die de rest allemaal niet ziet).
Terwijl de kandidaten juist weer het voordeel hebben dat ze de hele dag de mol in hun midden hebben, en dus op veel meer dingen kunnen letten dan wij op de TV.
Vandaar dat ik zei dat die tv-aanwijzingen eerder een soort compensatie voor de kijkers zouden zijn :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:36 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Het is wel eens anders om het spel nu te zien terwijl je weet wie de mol is (ik ga helemaal voor JW). Hij houdt zich bewust stil op de achtergrond als de spellen worden uitgelegd en heeft dan zo'n geniepig lachje etc.. typisch iemand die geen acteur is ;)
Dat vind ik dus ook, ja :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:03 schreef afsje het volgende:
Is het niet logischer om de cijfers van die code gewoon direct te associëren met de radiozenders waarbij Jan-Willem heeft gewerkt? In plaats van allemaal gekke sommetjes uit te halen die de regie hoogstwaarschijnlijk niet zo heeft bedacht?
Fuck the EBU.
  zondag 12 januari 2014 @ 11:43:36 #35
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135389438
Tijdens de speurtocht in de verlaten studio van afl. 2 kwamen er vele 'schilderingen' voorbij, waaronder de onderstaande:

Hier lijkt Daphne de 'aangewezen' mol.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_135389493
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
Tijdens de speurtocht in de verlaten studio van afl. 2 kwamen er vele 'schilderingen' voorbij, waaronder de onderstaande:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als dat vaker voor gaat komen is het een potentiële hint.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 12 januari 2014 @ 11:50:03 #37
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135389586
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als dat vaker voor gaat komen is het een potentiële hint.
Alleen hangt het touw bij deze opdracht overduidelijk bij de pallet, die zowel door Daphne als Jan-Willem strak voorbij wordt gelopen op het moment dat ze het dak oplopen en JWR een speeltje oppakt, dat ze beiden de Mol kunnen zijn. Wellicht blokkeerde DB door de looplijn precies het zicht van JWR hierop??

Tevens was het verdacht handig dat er twee opdrachten tegelijk door de porto gedaan moesten waar de tijd liep. Om dan vervolgens van de 7 minuten er 5 te verdoen met 'zoeken naar Jokers' en dan nog op het gemak te gaan ontknopen en tot slot te concluderen dat het niet lukt is wel erg 'gepast onhandig'. JWR roept nog dat het ontknopen lang duurde, maar het kan niet meer dan 1 minuut geweest zijn :?

[ Bericht 12% gewijzigd door eNaSnI op 12-01-2014 11:55:16 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zondag 12 januari 2014 @ 13:11:02 #38
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135391486
De laatste opdracht op de markt met de bordjes die de richting aangeven viel me ook nog iets op, maar het is daar lastig te duiden wie daar nu zit te mollen :{ Het geld wisselt een paar keer van links naar en rechts en weer terug. Voor de duidelijkheid maar even een chronologische/uitzendvolgorde GIF gemaakt (helaas was de paal niet bij iedere kandidaat in beeld).

Hier viel nog op dat niemand echt interesse leek te hebben voor de pot (anders dan de mol die het bordje vermoedelijk heeft gewijzigd).

[ Bericht 4% gewijzigd door eNaSnI op 12-01-2014 13:19:24 ]
pi_135391675
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen wijst er hier een pijl naar Tygo...

...hier naar Freek...

...hier naar Aaf (dat rode naast het rode rondje is een pijl, krijg het alleen niet goed in beeld)...

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:50 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Alleen hangt het touw bij deze opdracht overduidelijk bij de pallet, die zowel door Daphne als Jan-Willem strak voorbij wordt gelopen op het moment dat ze het dak oplopen en JWR een speeltje oppakt, dat ze beiden de Mol kunnen zijn. Wellicht blokkeerde DB door de looplijn precies het zicht van JWR hierop??

Tevens was het verdacht handig dat er twee opdrachten tegelijk door de porto gedaan moesten waar de tijd liep. Om dan vervolgens van de 7 minuten er 5 te verdoen met 'zoeken naar Jokers' en dan nog op het gemak te gaan ontknopen en tot slot te concluderen dat het niet lukt is wel erg 'gepast onhandig'. JWR roept nog dat het ontknopen lang duurde, maar het kan niet meer dan 1 minuut geweest zijn :?
Er waren steeds 2 teams op pad dus ook 2 opdrachten die mogelijkerwijs door de porto gingen.
Behalve JW en Daphne was ook Jennifer op zoek naar jokers in de labyrint-opdracht (dat was de reden waarom zij het labyrint in wilde ('wat kan mij het geld schelen, ik wil jokers').
JW en Daphne zoeken pas echt naar jokers trouwens als de opdracht is mislukt.
  zondag 12 januari 2014 @ 13:28:18 #40
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_135392044
Het kan toch ook een tactiek zijn om juist over te komen als mol, zodat anderen de vragen verkeerd gaan invullen?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zondag 12 januari 2014 @ 13:29:48 #41
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135392104
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:17 schreef kvd het volgende:

[..]

Alleen wijst er hier een pijl naar Tygo...
[ afbeelding ]

...hier naar Freek...
[ afbeelding ]

...hier naar Aaf (dat rode naast het rode rondje is een pijl, krijg het alleen niet goed in beeld)...
[ afbeelding ]

[..]

Er waren steeds 2 teams op pad dus ook 2 opdrachten die mogelijkerwijs door de porto gingen.
Behalve JW en Daphne was ook Jennifer op zoek naar jokers in de labyrint-opdracht (dat was de reden waarom zij het labyrint in wilde ('wat kan mij het geld schelen, ik wil jokers').
JW en Daphne zoeken pas echt naar jokers trouwens als de opdracht is mislukt.
Heel scherp. Alleen liepen JW en Daphne op de trap naar boven al te zoeken naar jokers, dus al ruim voordat ze op het dak waren.

Waarom is het trouwens niemand opgevallen dat dit in de controle kamer stond?? Volgens mij lag het direct achter de monitoren op de grond.

pi_135392550
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:29 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Heel scherp. Alleen liepen JW en Daphne op de trap naar boven al te zoeken naar jokers, dus al ruim voordat ze op het dak waren.

Waarom is het trouwens niemand opgevallen dat dit in de controle kamer stond?? Volgens mij lag het direct achter de monitoren op de grond.

[ afbeelding ]
Daphne vertelt dat ze met JW wilde omdat ze hem en Tygo over jokers hoorde praten en de hele groep hierdoor met het jokervirus werd geïnfecteerd. Op de trap spraken ze af:als we wat vinden, gaan we ze eerlijk delen. Ze keken een beetje rond op de trap, maar de tijd liep toen nog niet, dus voor het spel maakt het niet uit. Het pistooltje wat JW oppakt is een actie van nog geen 3 seconden, dus daar is geen tijd aan verloren gegaan. Daarna hebben ze gezocht naar de plekken waar ze moesten wezen, daarna naar de jokers.

--- --- --- --- --- ---

Op het moment dat de opdracht van Tygo en Freek klaar is, heeft Sofie de portofoon. Je zou denken dat ze zich op dat moment bezig kan gaan houden met JW en Daphne. Maar dit doet ze eigenlijk helemaal niet echt. Ze zegt dat er nog 2 minuten zijn, nog 1, nog 10 seconden. Ze geeft geen aanwijzing of wat dan ook. En ze hielp Aaf en Susan ook al niet...
  zondag 12 januari 2014 @ 13:41:58 #43
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_135392578
Alle typo's nog an toe, de Controlekamer is van naam verandert!!

Als de naam van de Mol met deze ontbrekende letters gespeld zou moeten gaan worden (er zullen vast nog wel meer typo's te vinden zijn), dan blijft er nog genoeg keuze over :?
pi_135398469
quote:
[ afbeelding ]
Ja, deze hint bedoelde ik! :Y
  zondag 12 januari 2014 @ 23:20:06 #45
231633 Xummon
of toch niet?
pi_135421163
quote:
Bij de laatste opdracht wijst het bordje met 'geld' naar links. Na Aaf wijst het naar rechts. Heeft Aaf het bordje omgedraaid? #widmtips
dit klopt echter niet
eerste shot staan de bordjs ook anders dan 2e shot, daarna staan ze weer als 1e shot

[ Bericht 16% gewijzigd door Xummon op 12-01-2014 23:35:08 ]
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:33:03 #46
176674 zacha
They know everything.
pi_135515335
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:30 schreef Pietepietje het volgende:

[..]

红, Hóng
Wat is daar een aanwijzing aan? Dat ze in Hong Kong zijn?
Haai, newbie-mollenjager hier. Naar aanleiding van bovenstaande hint over Google translate:
Voer 'roodbeen' in en vertaal naar Chinees (beide varianten werken). Klik dan op het knopje om de uitspraak te horen. Roodbeen klinkt als Hongkong. Of eerlijk gezegd klinkt het als 'Hongkongsoi', maar van dat staartje kunnen goeie mollenjagers vast ook wel wat leuks maken.
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:36:49 #47
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_135517611
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:33 schreef zacha het volgende:

[..]

Haai, newbie-mollenjager hier. Naar aanleiding van bovenstaande hint over Google translate:
Voer 'roodbeen' in en vertaal naar Chinees (beide varianten werken). Klik dan op het knopje om de uitspraak te horen. Roodbeen klinkt als Hongkong. Of eerlijk gezegd klinkt het als 'Hongkongsoi', maar van dat staartje kunnen goeie mollenjagers vast ook wel wat leuks maken.
Ik hoor "gong koe sei". Lijkt mij veel te ver gezocht dat de redactie een mol kiest op basis van zijn naam die in het Chinees met heel erg veel fantasie bijna lijkt op Hongkong. Deze theorie zou ik onder her kopje tunnelvisie-theorieën scharen.
pi_135519720
Mijn mol: Tygo
Waarom: Tijdens de uitslag van de allereerste test, zag je de reflectie van Tygo in het beeldscherm en het logo van de mol stond als een brandmerk op zijn voorhoofd geprojecteerd.
Daarna vond ik zijn opluchting dat hij geen rood scherm had minder oprecht dan de anderen.
(Daarna was ik op vakantie en heb geen aflevering meer gezien) :)

Ik weet niet of dat bij meer test uitslagen is geweest.
Ik had het idee dat het een hint was......
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:37:51 #49
176674 zacha
They know everything.
pi_135519841
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:36 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Ik hoor "gong koe sei". Lijkt mij veel te ver gezocht dat de redactie een mol kiest op basis van zijn naam die in het Chinees met heel erg veel fantasie bijna lijkt op Hongkong. Deze theorie zou ik onder her kopje tunnelvisie-theorieën scharen.
True! Gelukkig houden mollen enorm van tunnels dus volgens mij zit ik op de juiste weg (of in de juiste tunnel)
  Moderator woensdag 15 januari 2014 @ 14:52:40 #50
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135520367
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:37 schreef zacha het volgende:

[..]

True! Gelukkig houden mollen enorm van tunnels dus volgens mij zit ik op de juiste weg (of in de juiste tunnel)
Ja, anders zat je er ook niet in hè :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')