abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135426531
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoezo is andere onderzoeken lezen struisvogelmethode?
Dat doe jij nu toch ook al? :P
Nope, dat doe ik niet. Ik denk dat jij bedoelt dat ik verder kijk dan mijn neus lang is en buiten mijn eigen straatje. Dat anderen dat wel doen (en zich bewust of onbewust een rad voor ogen draaien) wil niet zeggen dat in ontkenning blijven zitten geen struisvogelpolitiek is. Maar ja, in het land van de blinden is eenoog koning en wordt verweten struisvogelpolitiek te bedrijven. :)
  maandag 13 januari 2014 @ 08:46:44 #202
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135426562
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je vergeet dat vrouwen die niet werken ook niet voor een eigen inkomen kunnen zorgen. Een vrouw wordt dan dus helemaal afhankelijk van een man. Ik denk dat jij ook wel inziet dat dat niet wenselijk is.
Ik zie niet in waarom niet. Het heeft voor honderden jaren goed gewerkt. En er is nooit een probleem geweest. En hoezo word een vrouw dan ineens afhankelijk van de man? Omdat de man kostwinnaar is? Sorry ik mag dan misschien ouderwets zijn in mijn opvattingen hierover maar dan zeg je nu dus min of meer dat de rol van een vrouw in het huishouden minder belangrijk is dan die van de man. En daar ben ik het fundamenteel niet met je eens. Beide "taken" zijn even belangrijk. De man is namelijk net zo goed afhankelijk van de vrouw op dat moment en de vrouw van de man. En op die manier heerst er een eerlijk en evenredig evenwicht.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:49:43 #203
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135426591
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:46 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom niet. Het heeft voor honderden jaren goed gewerkt. En er is nooit een probleem geweest. En hoezo word een vrouw dan ineens afhankelijk van de man? Omdat de man kostwinnaar is? Sorry ik mag dan misschien ouderwets zijn in mijn opvattingen hierover maar dan zeg je nu dus min of meer dat de rol van een vrouw in het huishouden minder belangrijk is dan die van de man. En daar ben ik het fundamenteel niet met je eens. Beide "taken" zijn even belangrijk. De man is namelijk net zo goed afhankelijk van de vrouw op dit moment en de vrouw van de man. En op die manier heerst er een eerlijk en evenredig evenwicht.
maar van de beloning die je krijgt voor het draaiende houden van het huishouden kun je geen eten kopen. En misschien is die rol niet minder belangrijk, maar wel minder waard.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:51:43 #204
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135426615
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

maar van de beloning die je krijgt voor het draaiende houden van het huishouden kun je geen eten kopen
Nope en van de beloning die jij krijgt voor je werk kun jij niet en zorgen dat je die beloning blijft krijgen en zorgen dat je je huishouden draaiende houd.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:52:13 #205
179075 hugecooll
pi_135426622
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:51 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Nope en van de beloning die jij krijgt voor je werk kun jij niet en zorgen dat je die beloning blijft krijgen en zorgen dat je je huishouden draaiende houd.
Ja, natuurlijk wel. Vrijgezellen doen niet anders.
pi_135426672
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nope, dat doe ik niet. Ik denk dat jij bedoelt dat ik verder kijk dan mijn neus lang is en buiten mijn eigen straatje. Dat anderen dat wel doen (en zich bewust of onbewust een rad voor ogen draaien) wil niet zeggen dat in ontkenning blijven zitten geen struisvogelpolitiek is. Maar ja, in het land van de blinden is eenoog koning en wordt verweten struisvogelpolitiek te bedrijven. :)
Je draait jezelf een rad voor je ogen en ik zal zeggen waarom mbv een tip:
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel jammer ergens. Zoooveel motivatie en het wordt allemaal in de bodemloze put gegooid die fok! heet ;(
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ga de politiek in! ^O^
Het maakt uiteindelijk ook niet uit of je gelijk hebt of niet ouder1, maar door hier op fok je mening te spammen, bereik je om precies te zijn helemaal nul komma niks! ^O^

Magoed, tijd voor bedje ennuh...succes met het overtuigen van heel fok van jouw gelijk! :W
  maandag 13 januari 2014 @ 08:59:12 #207
179075 hugecooll
pi_135426683
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
Magoed, tijd voor bedje
Nachtje zitten gamen? :o
pi_135426687
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is dat zo? Zoals ik al eerder heb gezegd vond ik het daadwerkelijk combineren van werk/huishouden/administratie/zorg echt zwaar. Ook zie ik in mijn omgeving met name vrijgezellen (m.u.v. studenten maar studentenhuizen kennen we denk ik allemaal) die als ze werken of een huishoudelijke hulp hebben of ouders die inspringen (en dan dus eigenlijk altijd de moeder).

Echt alles zelf doen zorgt er onherroepelijk voor dat je steken laat vallen. Juist in die periode ben ik de rol van de thuisblijfmoeder jegens de kostwinner enorm gaan waarderen. Ook in de maatschappij vervullen zij een belangrijke rol met hun vrijwilligerswerk, mantelzorg en inzet op scholen. Ik vind het dan ook oneindig jammer dat er zo neerbuigend over hun werkzaamheden wordt gesproken.
pi_135426724
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er is wél een verschil tussen een vrijgezel en een alleenstaande ouder met jonge kinderen he :@
compact en kleverig.
pi_135426747
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is dat zo? Zoals ik al eerder heb gezegd vond ik het daadwerkelijk combineren van werk/huishouden/administratie/zorg echt zwaar. Ook zie ik in mijn omgeving met name vrijgezellen (m.u.v. studenten maar studentenhuizen kennen we denk ik allemaal) die als ze werken of een huishoudelijke hulp hebben of ouders die inspringen (en dan dus eigenlijk altijd de moeder).

Echt alles zelf doen zorgt er onherroepelijk voor dat je steken laat vallen. Juist in die periode ben ik de rol van de thuisblijfmoeder jegens de kostwinner enorm gaan waarderen. Ook in de maatschappij vervullen zij een belangrijke rol met hun vrijwilligerswerk, mantelzorg en inzet op scholen. Ik vind het dan ook oneindig jammer dat er zo neerbuigend over hun werkzaamheden wordt gesproken.
Wat bedoel je precies met we kennen allemaal studentenhuizen? Want we weten ook allemaal dat het alleen de ergste gevallen zijn die op tv komen he. Studentenhuis waar ik in zat en de studentenhuizen van vrienden van mij waren allemaal keurig hoor. Het zijn niet allemaal zwijnen in een zwijnenstal.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 13 januari 2014 @ 09:03:57 #211
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135426754
quote:

[..]

Sorry niks aan toe te voegen klopt als een bus.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:04:05 #212
179075 hugecooll
pi_135426756
quote:

Natuurlijk is het van mindere kwaliteit dan wanneer er iemand is die haar tijd daar volledig aan kan toewijden. Ik zei het ook vooral om aan te geven dat (vooral vroeger) bij het wegvallen van het inkomen van de man er 'meer' wegvalt dan wanneer de vrouw het huishouden niet meer zou doen.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:17:43 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135426943
quote:

[..]

Ik zie niet in waarom niet. Het heeft voor honderden jaren goed gewerkt. En er is nooit een probleem geweest. En hoezo word een vrouw dan ineens afhankelijk van de man? Omdat de man kostwinnaar is? Sorry ik mag dan misschien ouderwets zijn in mijn opvattingen hierover maar dan zeg je nu dus min of meer dat de rol van een vrouw in het huishouden minder belangrijk is dan die van de man. En daar ben ik het fundamenteel niet met je eens. Beide "taken" zijn even belangrijk. De man is namelijk net zo goed afhankelijk van de vrouw op dat moment en de vrouw van de man. En op die manier heerst er een eerlijk en evenredig evenwicht.
Omdat het een ongelijke situatie is? Omdat het gezin niet de enige vorm is waarin we bestaan? Omdat een vrouw niet is geschapen om zich alleen bezig te houden met huishouden en gezin? Omdat bij scheiding een vrouw niet kan terugvallen op een eigen inkomen?

Wat je zegt dat het al honderden jaren zonder probleem heeft gewerkt is ook wel erg kort door de bocht.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:19:13 #214
179075 hugecooll
pi_135426969
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:17 schreef Lienekien het volgende:
Wat je zegt dat het al honderden jaren zonder probleem heeft gewerkt is ook wel erg kort door de bocht.
Zeker omdat het blijkbaar wenselijk was om daar verandering in te brengen
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 10:36:12 #215
70532 loveli
N
pi_135428407
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 07:55 schreef Ouder1 het volgende:
Onderzoek na onderzoek toont aan dat vrouwen ook bij gelijke arbeidsinzet nog steeds het meeste doen in het huishouden en de zorg.
Is dat erg? Degene die zich het eerst ergert aan de zooi, is naar alle waarschijnlijkheid degene die het opruimt/schoonmaakt. Blijkbaar zijn dat vrouwen. Misschien zijn vrouwen zelf niet geëmancipeerd genoeg om de zooi de zooi te laten.
crap in = crap out
pi_135428862
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:19 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zeker omdat het blijkbaar wenselijk was om daar verandering in te brengen
Wel grappig dat hij het dan als een van de weinige eens blijkt te zijn met ouder1. :')
  maandag 13 januari 2014 @ 10:56:20 #217
179075 hugecooll
pi_135428927
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:54 schreef owl. het volgende:

[..]

Wel grappig dat hij het dan als een van de weinige eens blijkt te zijn met ouder1. :')
Ik ben het niet oneens met de stelling dat vrouwen gemiddeld minder betaald krijgen: dat staat vast. Haar voorbeelden en logica slaan gewoon nergens op, dus dat geef ik aan.
pi_135428954
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik ben het niet oneens met de stelling dat vrouwen gemiddeld minder betaald krijgen: dat staat vast. Haar voorbeelden en logica slaan gewoon nergens op, dus dat geef ik aan.
Ik bedoelde ook dat hij het eens is met haar logica en voorbeeld, niet zozeer met de stelling in het algemeen want het is al lang duidelijk dat bijna iedereen dat juist ondersteunt.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:58:02 #219
179075 hugecooll
pi_135428974
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:57 schreef owl. het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook dat hij het eens is met haar logica en voorbeeld, niet zozeer met de stelling in het algemeen want het is al lang duidelijk dat bijna iedereen dat juist ondersteunt.
Oh ik dacht dat je het in het algemeen zei en naar mij verwees met 'hij' :P
pi_135429016
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je het in zijn algemeenheid zei en naar mij verwees met 'hij' :P
Nee juist niet. ;)
Beetje onduidelijk als je het niet 'weet' inderdaad.
Had eigenlijk degene die jij quote moeten quoten.
pi_135436575
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Is dat erg? Degene die zich het eerst ergert aan de zooi, is naar alle waarschijnlijkheid degene die het opruimt/schoonmaakt. Blijkbaar zijn dat vrouwen. Misschien zijn vrouwen zelf niet geëmancipeerd genoeg om de zooi de zooi te laten.
Zegt er iemand dat alleen mannen 'schuld' hebben aan de huidige situatie?
pi_135436642
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:57 schreef owl. het volgende:

[..]

Wat is de stelling in het algemeen dan? Ik denk dat het enige waar de meesten het hier niet met mij eens zijn is mijn stelling dat de emancipatie nog lang niet voltooid is.
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 15:04:42 #223
70532 loveli
N
pi_135437433
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat is de stelling in het algemeen dan? Ik denk dat het enige waar de meesten het hier niet met mij eens zijn is mijn stelling dat de emancipatie nog lang niet voltooid is.
Nog niet voltooid? Het is bijkans doorgeslagen.
crap in = crap out
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 15:08:00 #224
45833 crew  Fogel
pi_135437569
Dienstplicht invoeren voor vrouwen om het eerdere leed van het ontbreken van de dienstplicht voor vrouwen recht te trekken ^O^

(In Noorwegen is onlangs naast dienstplicht voor mannen ook dienstplicht voor vrouwen ingevoerd. De feministen die normaal gesproken staan te jubelen voor gelijke rechten en plichten waren deze keer vreemd genoeg nergens te vinden)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_135438337
quote:

[..]

Ik ben het hier eigenlijk mee eens. Het enige is dat het daarbij voor mij dan niet uitmaakt of de man het huishouden doet of de vrouw, of de man (fulltime) werkt of de vrouw of dat ze beide "taken" 50/50 of anderszins verdeeld doen.

Ik ben van mening dat een zekere mate van afhankelijkheid ook niet per se slecht hoeft te zijn en dat afhankelijkheid in verschillende vormen bestaat, dat hoeft echt niet per definitie financieel geladen te zijn. Dus ook een kostwinner kan wel degelijk op een bepaalde manier van een niet/weinig/minder-verdienende partner afhankelijk zijn. Ik denk dat evenwicht/balans het sleutelwoord is en dat kan je gewoon op verschillende manieren (en naar eigen keuze van de partners gezamenlijk) bereiken.

Ben het verder zeker ook eens met Ouder1 (en sommige anderen hier) dat er vaak onterecht minderwaardig wordt gedaan over "thuisblijven" :Y (waarbij "thuisblijven" qua werk van alles in kan houden: huishouden, zorg (voor kinderen), klussen, administratie, etc.). Maar goed, ik ben op dit vlak sowieso wel wat "ouderwets" ingesteld blijkbaar, want ik vind kinderen krijgen en die vervolgens zo'n beetje de hele (werk)week in de opvang, bij de buren of bij oma en opa plaatsen ook echt totaal van de zotte/een hele slechte "moderne" ontwikkeling...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 13-01-2014 15:43:31 ]
Tails tell tales
  maandag 13 januari 2014 @ 15:36:13 #226
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135438514
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben het hier eigenlijk mee eens. Het enige is dat het daarbij voor mij dan niet uitmaakt of de man het huishouden doet of de vrouw, of de man (fulltime) werkt of de vrouw of dat ze beide "taken" 50/50 of anderszins verdeeld doen.

Ik ben van mening dat een zeker mate van afhankelijkheid ook niet per se slecht hoeft te zijn en dat afhankelijkheid in verschillende vormen bestaat, dat hoeft echt niet per definitie financieel geladen te zijn. Dus ook een kostwinner kan wel degelijk op een bepaalde manier van een niet/weinig/minder-verdiende partner afhankelijk zijn. Ik denk dat evenwicht/balans het sleutelwoord is en dat kan je gewoon op verschillende manieren (en naar eigen keuze van de partners gezamenlijk) bereiken.

Ben het verder zeker ook eens met Ouder1 (en sommige anderen hier) dat er vaak onterecht minderwaardig wordt gedaan over "thuisblijven" :Y (waarbij "thuisblijven" qua werk van alles in kan houden: huishouden, zorg (voor kinderen), klussen, administratie, etc.). Maar goed, ik ben op dit vlak sowieso wel wat "ouderwets" ingesteld blijkbaar, want ik vind kinderen krijgen en die vervolgens zo'n beetje een hele week in de opvang, bij de buren of bij oma en opa plaatsen ook echt totaal van de zotte/een hele slechte "moderne" ontwikkeling...
Mee eens het was ook een voorbeeld en kan uiteraard beide kanten opwerken. Man thuis vrouw werken of man werken vrouw thuis. Een zekere vorm van evenwicht/balans zoals jij beschrijft dient er te zijn. En kan dan ook niks aan je verhaal afdoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')