Ouder1 werkt een beetje zo:quote:Op zondag 12 januari 2014 16:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het lijkt idd wel of ze juist ongelijkheid wílt zien
Dat heeft niks met 'mannen/vrouwenberoepen' te maken, maar met de scheefheid van de overheid in Nederland.quote:
Nogal. Ik vraag mezelf ook wel af in wat voor een omgeving zij zich bevindt dat deze ongelijkheid voor haar schijnbaar schering en inslag is. Ik herken het iig amper in mijn omgeving. Alleen bij meer traditioneel ingestelde gezinnen waarbij de vrouw huisvrouw is en de man het brood op de plank brengt. Maar het merendeel van mijn vrienden, kennissen en familie is toch wat verder doorontwikkeld.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:17 schreef Moira. het volgende:
Het lijkt idd wel of ze juist ongelijkheid wílt zien
Uiteraard. En die halen allemaal hun neus op voor dat soort werkzaamheden.quote:
WTF maak jij er dan weer voor shit van?quote:Op zondag 12 januari 2014 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ziekenverzorgenden hebben geen talenten? Of alleen als minderwaardig geziene talenten? Zoals zorgzaamheid, verantwoordelijkheidsgevoel, empathie, vriendelijkheid, mededogen, geduld en tolerantie? Ook niet iedereen kan in de zorg werken
Of.. Ach ja.. dat zijn vrouwelijke competenties, uiteraard van mindere 'waarde' dan technisch inzicht.
Ik snap hem.
Dit.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat trek jij domme conclusies.
Elke ochtend dank ik onze lieve heer op m'n blote knietjes dat ik een intelligente vrouw ben. Zo te lezen is dat niet iedereen gegeven.
Nouja, in den beginne waren we het allemaal met elkaar eens dat het onzin was als mannen depressief worden van een meer-verdienende vrouw, en dat het ons allemaal niks uit zou maken wie van de 2 er meer verdient dan de ander, en dat de mannen hier het ook niet erg zouden vinden om evenveel in het huishouden te doen als hun vriendin.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ouder1 werkt een beetje zo:
IK HEB IETS OPGEMERKT EN IK GA DIT AAN DE HELE WERELD KENBAAR MAKEN OOK AL WILLEN ZIJ HET NIET WETEN DAN NOG BLIJF IK EROVER DOORZEUREN EN WIL IK NIET WEGGEWUIFD WORDEN OMDAT HET JE GEEN FUCK INTERESSEERT WANT IK NEEM ER ALLEEN GENOEGEN MEE ALS JE HET MET ME EENS BENT EN ALLE BRONNEN DIE MIJ ENIGSZINS TEGENSPREKEN ZIJN BIJ VOORBAAT SUBJECTIEF DUS IK HEB GEWOON GELIJK GEEF HET NOU MAAR TOE FRUSTIE
Dit iddquote:Op zondag 12 januari 2014 16:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nogal. Ik vraag mezelf ook wel af in wat voor een omgeving zij zich bevindt dat deze ongelijkheid voor haar schijnbaar schering en inslag is. Ik herken het iig amper in mijn omgeving. Alleen bij meer traditioneel ingestelde gezinnen waarbij de vrouw huisvrouw is en de man het brood op de plank brengt. Maar het merendeel van mijn vrienden, kennissen en familie is toch wat verder doorontwikkeld.
En zo slim om een poetsvrouw te regelen.
Neequote:Op zondag 12 januari 2014 16:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja nee, dit is gewoon de eerste keer dat je haar tegenkomt
Hugecooll werkt een beetje zo:quote:Op zondag 12 januari 2014 16:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ouder1 werkt een beetje zo:
IK HEB IETS OPGEMERKT EN IK GA DIT AAN DE HELE WERELD KENBAAR MAKEN OOK AL WILLEN ZIJ HET NIET WETEN DAN NOG BLIJF IK EROVER DOORZEUREN EN WIL IK NIET WEGGEWUIFD WORDEN OMDAT HET JE GEEN FUCK INTERESSEERT WANT IK NEEM ER ALLEEN GENOEGEN MEE ALS JE HET MET ME EENS BENT EN ALLE BRONNEN DIE MIJ ENIGSZINS TEGENSPREKEN ZIJN BIJ VOORBAAT SUBJECTIEF DUS IK HEB GEWOON GELIJK GEEF HET NOU MAAR TOE FRUSTIE
Ga de politiek in!quote:Op maandag 13 januari 2014 07:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hugecooll werkt een beetje zo:
ER KUNNEN DUIZENDEN ONDERZOEKEN ZIJN DIE IETS AANTONEN MAAR IK ZIE HET NIET IN MIJN STRAATJE DUS IS HET NIET ZO.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je bovenstaande uit je toetsenbord hebt geperst. Jij betrekt alles op jezelf en je directe omgeving en verwacht dat ik dat dus ook doe. Onderzoek na onderzoek toont aan dat vrouwen nog steeds te maken hebben met discriminatie op basis van sekse. Onderzoek na onderzoek toont aan dat vrouwen minder betaald krijgen in gelijke situaties dan mannen. Onderzoek na onderzoek toont aan dat er een glazenplafond en een glazen tussenwand is. Onderzoek na onderzoek toont aan dat vrouwen ook bij gelijke arbeidsinzet nog steeds het meeste doen in het huishouden en de zorg.
Maar Hugecooll ziet het niet en dus is het niet waar.
Dan moet je wel de juiste wiki link gebruiken:quote:Op zondag 12 januari 2014 16:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/EmancipatieDefinitie. Niet geheel onnodig gezien wat er hier gezegd wordt erover.
Je quote wel alleen wat je uit komt (een quote gebruiken leest ook makkelijker trouwens)quote:Op zondag 12 januari 2014 16:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)009/2009-2811-wm.htmNederlandse vrouwen behoren tot meest geëmancipeerde van EuropaIn vergelijking met andere landen van de EU-27 is de ongelijkheid tussen vrouwen en mannen in Nederland gering. Nederland heeft namelijk een hoge waarde op de gender empowerment measure (GEM). Het bevindt zich op de vierde plaats na Zweden, Finland en Denemarken. De nieuwe lidstaten nemen de staartposities in.
Dit gaat dus niet over huishouden, niet over verdeling werk/zorg, niet over hoe beslissingen binnen een gezin genomen worden. Dan lezen we verder:quote:De GEM signaleert de ongelijkheid tussen vrouwen en mannen op het gebied van werk, inkomen en politiek.
quote:Minder goed zijn de Nederlandse vrouwen vertegenwoordigd in hogere managementfuncties. Met een aandeel van 26 procent bevindt ons land zich onderaan de Europese rangorde. Alleen Cyprus, Malta en Denemarken scoren op dit punt lager. Het hoogst is het percentage vrouwelijke managers in de Baltische staten en Duitsland en Frankrijk.
Zie mijn eerdere link, ook van het CBS dat als alle factoren worden meegerekend, vrouwen nog steeds 15% minder verdienen:quote:Op het gebied van inkomensongelijkheid tussen vrouwen en mannen neemt Nederland een middenpositie in. Gemiddeld bedraagt het inkomen van vrouwen 64 procent van dat van mannen. Dit komt voor een groot deel omdat Nederlandse vrouwen vaak in deeltijd werken.
Terug naar jouw link:quote:Vrouwelijke werknemers met een volledige baan verdienen vijftien procent minder dan mannen, als gecorrigeerd wordt op ervaring, opleiding, leeftijd en functie. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Hebben we in Nederland 36% vrouwen? dat het in vergelijking hoog is, is mooi natuurlijk. Maar een evenredige verdeling is het nog steeds niet.quote:Het percentage vrouwelijke parlementariërs is in Nederland redelijk groot in vergelijking met de andere EU-landen. De vrouwen bezetten er 36 procent van de zetels in de Eerste en Tweede Kamer. Met dit aandeel wordt Nederland alleen voorbijgestreefd door Zweden, Finland en Denemarken.
Mee eens. Ik denk persoonlijk dan ook niet dat de emancipatie vooral uit de gehele vrouwen groep kwam maar er door de politiek ook handig gebruik van is gemaakt om een te kort aan arbeidskrachten op te vangen. Nu we een overschot aan arbeidskrachten hebben gaan de geluiden op om thuisblijfmoeders meer te gaan waarderen, maar ondertussen kan je als gezin met 1 kostwinner nauwelijks meer rondkomen.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:04 schreef Raggingbull het volgende:
Maar helaas werkte het vroeger wel. Vrouw het huishouden regelen en de man werken. Geen idee waarom dat zo ging waarschijnlijk omdat dat het beste werkte. Helaas is er uit onderzoek ook gebleken dat sinds de vrouwen zijn gaan werken alles duurder is geworden. Uiteindelijk zijn we er als wereld niks op vooruit gegaan. En knopen we inmiddels allemaal de touwtjes aan elkaar tenzij je 1 of andere hoge piefjes baan hebt. Dan red je het nog wel.
Het gaat helemaal niet om emancipatie. Maar vrouwen vonden het onterecht dat ze minder rechten hadden dan een man. En daar ben ik het mee eens iedereen man of vrouw dient gelijke rechten te hebben en gelijk behandeld te worden. Wil niet zeggen dat je overal gelijk in moet zijn. Straks willen we nog een mannelijk en een vrouwelijk geslachtsdeel hebben omdat we anders niet gelijk zijn. Kom nou.
Point proven. Vrouwen hadden nooit moeten gaan werken. Maar hadden gelijk behandeld moeten worden. Staat natuurlijk wel tegenover dat de vrouwen de mannen ook gelijk als hunzelf moeten behandelen het werkt wel weer 2 kanten op zoals dat met alles gaat.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik denk persoonlijk dan ook niet dat de emancipatie vooral uit de gehele vrouwen groep kwam maar er door de politiek ook handig gebruik van is gemaakt om een te kort aan arbeidskrachten op te vangen. Nu we een overschot aan arbeidskrachten hebben gaan de geluiden op om thuisblijfmoeders meer te gaan waarderen, maar ondertussen kan je als gezin met 1 kostwinner nauwelijks meer rondkomen.
Idd. Emancipatie heeft zich te veel gericht op deelname aan het arbeidsproces en te weinig op gelijkwaardigheid. Dat vrouwen onderwijs genieten, stemrecht hebben en kunnen kiezen om te gaan werken, ook als zij een partner hebben, is een mooi iets maar gelijkwaardigheid is imho belangrijker dan q2q werken. En die gelijkwaardigheid lijkt me nu behoorlijk ver weg als ik de onderzoeken lees.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Point proven. Vrouwen hadden nooit moeten gaan werken. Maar hadden gelijk behandeld moeten worden. Staat natuurlijk wel tegenover dat de vrouwen de mannen ook gelijk als hunzelf moeten behandelen het werkt wel weer 2 kanten op zoals dat met alles gaat.
Ga dan andere onderzoeken lezenquote:Op maandag 13 januari 2014 08:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd. Emancipatie heeft zich te veel gericht op deelname aan het arbeidsproces en te weinig op gelijkwaardigheid. Dat vrouwen onderwijs genieten, stemrecht hebben en kunnen kiezen om te gaan werken, ook als zij een partner hebben, is een mooi iets maar gelijkwaardigheid is imho belangrijker dan q2q werken. En die gelijkwaardigheid lijkt me nu behoorlijk ver weg als ik de onderzoeken lees.
Ach. De struisvogelmethode? Die ligt mij niet zo..quote:Op maandag 13 januari 2014 08:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ga dan andere onderzoeken lezen
Hoezo is andere onderzoeken lezen struisvogelmethode?quote:Op maandag 13 januari 2014 08:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach. De struisvogelmethode? Die ligt mij niet zo..
Je vergeet dat vrouwen die niet werken ook niet voor een eigen inkomen kunnen zorgen. Een vrouw wordt dan dus helemaal afhankelijk van een man. Ik denk dat jij ook wel inziet dat dat niet wenselijk is.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Point proven. Vrouwen hadden nooit moeten gaan werken. Maar hadden gelijk behandeld moeten worden. Staat natuurlijk wel tegenover dat de vrouwen de mannen ook gelijk als hunzelf moeten behandelen het werkt wel weer 2 kanten op zoals dat met alles gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |