abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135342596
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:59 schreef arjan1112 het volgende:
Voor net niet pauper en net niet rijke dudes is het nou juist, het voordeligste om te vertrekken
Klopt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135343324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies.

Overigens snap ik het gezeur ook niet zo want je bepaalt nog altijd zelf wanneer je stopt met werken. Alleen maken mensen zichzelf afhankelijk van een overheidsuitkering. Bouw zelf een pot op en neem je leven in eigen hand! Ik geef toe dat het misschien niet voor iedereen even makkelijk haalbaar is maar wel voor veel meer mensen dan de mensen die er nu voor kiezen.

Pensioen op je 39-ste. Been there done that 8-)
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen dan, veel harken en weinig uitgeven?
pi_135343682
Selang werkte bij een investmentbank een heeft van zijn salaris opties gekocht en dat omgezet in een miljoen in 2 jaar tijd, daarna kocht ie een boerderijtje in wales voor 10.000 pond met een eigen energie centrale en dergelijke en geeft ie 20 pond per maand uit
pi_135344059
ik denk dat voor de meeste huidige Nederlandse dertigers (incl. mezelf) het toekomstbeeld nu al vrij duidelijk is; werken tot een leeftijd tussen de 50 en 60, vervolgens tijdens één van de vele reorganisaties de straat op gestampt worden en uiteindelijk, nadat je je hele hebben en houden middels executieverkopen hebt moeten afstaan, volledig berooid in de bijstand terecht komen. Maar hey, dan heb je wel mooi een aantal jaren lang een topzware, incompetente overheid in het zadel gehouden en de "1%" nóg rijker gemaakt, dan ze al zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_135345020
haha arbeiders boxxx
pi_135345113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad. Mensen overschatten hoeveel geld je nodig hebt om fijn te kunnen leven. Ik verbaas me dagelijks hoeveel mensen uitgeven aan overbodige troep. Een baan hebben puur om in een duurdere auto te kunnen rijden of in een duurder huis te wonen, is dat het nu echt waard? Nou ja, iedereen moet het natuurlijk zelf weten en ik vind het zelfs wel prima want dat brengt belastinggeld binnen. Maar ik begrijp niet dat mensen daarvoor kiezen.
Mensen LEES DIT GOED EN VERSPREID DIT

We hebben niet elke jaar nieuwe smartphone/auto/merkkleding nodig

materialisme is nog ergere ziekte dan aids
pi_135345217
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:29 schreef MarkBroflovski het volgende:

[..]

Mensen LEES DIT GOED EN VERSPREID DIT

We hebben niet elke jaar nieuwe smartphone/auto/merkkleding nodig

materialisme is nog ergere ziekte dan aids
Ja dag, door je vriendengroep met de nek aangekeken worden zeker als je in de kroeg een telefoon ouder dan een jaar uit je broekzak haalt.
Kan nie heur.
Karper diem, vis van de dag
  zaterdag 11 januari 2014 @ 01:39:52 #158
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135345265
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:36 schreef dl3b het volgende:

[..]

Ja dag, door je vriendengroep met de nek aangekeken worden zeker als je in de kroeg een telefoon ouder dan een jaar uit je broekzak haalt.
Kan nie heur.
:D :')
pi_135346503
.

[ Bericht 50% gewijzigd door dl3b op 11-01-2014 17:00:25 ]
Karper diem, vis van de dag
  zaterdag 11 januari 2014 @ 07:51:52 #160
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_135346746
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, als mijn vriend gebakken zou zitten wist ik wel zeker dat ik nooit van mijn leven nog een stap zou verzetten!
Relatief gebakken dan. :P
  zaterdag 11 januari 2014 @ 07:52:40 #161
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_135346751
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:24 schreef arjan1112 het volgende:
Selang werkte bij een investmentbank een heeft van zijn salaris opties gekocht en dat omgezet in een miljoen in 2 jaar tijd, daarna kocht ie een boerderijtje in wales voor 10.000 pond met een eigen energie centrale en dergelijke en geeft ie 20 pond per maand uit
Held is dat :)
pi_135346779
Ik denk dat het voor jongeren ook moeilijk voor te stellen is hoe je leven er tegen die tijd uit ziet, en wat je mogelijkheden nog zijn.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik eigenlijk nooit met 60+-ers gewerkt heb als directe collega's. Ik werk op een kantoor, dus daar kan ik me nog wel voorstellen dat je tot je 67e kan werken. Als je fysiek werk doet, wordt dit een stuk lastiger lijkt mij.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 07:59:49 #163
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_135346796
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 07:57 schreef Ludd het volgende:

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik eigenlijk nooit met 60+-ers gewerkt heb als directe collega's. Ik werk op een kantoor, dus daar kan ik me nog wel voorstellen dat je tot je 67e kan werken. Als je fysiek werk doet, wordt dit een stuk lastiger lijkt mij.
Ach, voor oud worden hebben we dan een pilletje :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 08:25:13 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135346906
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen dan, veel harken en weinig uitgeven?
Redelijk inkomen (maar niet spectaculair), niet teveel uitgeven (behalve aan echt belangrijke zaken zoals reizen en hobby's), niet teveel belasting betalen en vooral: geen domme dingen doen. Oh, en compounding werkt :Y

quote:
_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 11 januari 2014 @ 08:40:14 #165
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_135346974
Raar dat iedereen werken als moeten en straf ziet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_135346980
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
? :')
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:28:36 #167
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_135347325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het is het moeten dat als straf gezien wordt, niet het werken. Niet werken word je helemaal ongelukkig van, heb ik vaak genoeg gelezen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:44:58 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135347529
quote:
LOL!
The End Times are wild
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:45:18 #169
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_135347533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:28 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Het is het moeten dat als straf gezien wordt, niet het werken. Niet werken word je helemaal ongelukkig van, heb ik vaak genoeg gelezen.
Het goede nieuws is dat niets het maken van een persoonlijke financiële planning in de weg staat zodat je je eigen lot in handen kan nemen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:51:43 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135347613
Het is ook niet zo dat werken compleet kut is ofzo. Ik ben zelf ook blij dat ik jarenlang heb gewerkt en had dat niet willen missen. Leuke tijden gehad (ook minder leuke natuurlijk) en veel geleerd. Maar op een bepaald moment ben je daar wel mee klaar. Dan heb je alle aspecten zo'n beetje verkend.

Ook kom je aan dingen die je graag zou doen niet toe. Je werk kan best leuk zijn, maar niet zo leuk als de dingen die je met je vrije tijd zou kunnen doen. Ik begrijp nooit dat mensen denken dat ze zich zouden vervelen met zoveel vrije tijd. Heb je dan echt niets beters te doen dan werken? Geen hobby's, ambities en interesses verder?

Waar het denk ik op neer komt is dat mensen bang zijn om de apenrots te verlaten. Met die apenrots bedoel ik het systeem van goedkeuring door andere apen. Met een goede baan, dure auto, groot huis etc verwerf je status - een betere plek op de apenrots. En iedereen is daarvoor in competitie met elkaar. Daarom kun je niet tevreden zijn met wat je hebt want wat telt is niet of het voldoende is maar je positie op de apenrots ten opzichte van de andere apen.

Maar er is een andere mogelijkheid die de meeste mensen niet zien: je kunt die apenrots gewoon verlaten en een rots opzoeken helemaal voor jezelf, zodat je altijd het beste plekje hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:52:38 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135347624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:51 schreef SeLang het volgende:
Het is ook niet zo dat werken compleet kut is ofzo. Ik ben zelf ook blij dat ik jarenlang heb gewerkt en had dat niet willen missen. Leuke tijden gehad (ook minder leuke natuurlijk) en veel geleerd. Maar op een bepaald moment ben je daar wel mee klaar. Dan heb je alle aspecten zo'n beetje verkend.

Ook kom je aan dingen die je graag zou doen niet toe. Je werk kan best leuk zijn, maar niet zo leuk als de dingen die je met je vrije tijd zou kunnen doen. Ik begrijp nooit dat mensen denken dat ze zich zouden vervelen met zoveel vrije tijd. Heb je dan echt niets beters te doen dan werken? Geen hobby's, ambities en interesses verder?

Waar het denk ik op neer komt is dat mensen bang zijn om de apenrots te verlaten. Met die apenrots bedoel ik het systeem van goedkeuring door andere apen. Met een goede baan, dure auto, groot huis etc verwerf je status - een betere plek op de apenrots. En iedereen is daarvoor in competitie met elkaar. Daarom kun je niet tevreden zijn met wat je hebt want wat telt is niet of het voldoende is maar je positie op de apenrots ten opzichte van de andere apen.

Maar er is een andere mogelijkheid die de meeste mensen niet zien: je kunt die apenrots gewoon verlaten en een rots opzoeken helemaal voor jezelf, zodat je altijd het beste plekje hebt.
Niet eens maar wel mooi gezegd.
The End Times are wild
pi_135347653
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef arjan1112 het volgende:
Als je vroeg met pensioen wilt, moet je bij de marine of de brandweer gaan.. 55..
of ambtenaar worden, de dag dat je begint met 'werken' begint feitelijk je pensioen ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_135347822
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
ik denk dat voor de meeste huidige Nederlandse dertigers (incl. mezelf) het toekomstbeeld nu al vrij duidelijk is; werken tot een leeftijd tussen de 50 en 60, vervolgens tijdens één van de vele reorganisaties de straat op gestampt worden en uiteindelijk, nadat je je hele hebben en houden middels executieverkopen hebt moeten afstaan, volledig berooid in de bijstand terecht komen. Maar hey, dan heb je wel mooi een aantal jaren lang een topzware, incompetente overheid in het zadel gehouden en de "1%" nóg rijker gemaakt, dan ze al zijn...
True, en het ironische is dat dat ZZPenwel op jongere leeftijd beginnen dus juist tot de veilige optie maakt. Veiliger dan een zgn vaste baan, aangezien je dan veel minder vatbaar voor leeftijdsdiscriminatie bent.
pi_135348196
Lijkt me heerlijk om altijd te blijven doorwerken voor zolang het kan, wel parttime dan...maar dan blijf je wel fitter heb k het idee.
Bij ons werkt een vrijwilliger van 83...die is er als eerste en gaat er als laatste weg...en werkt er ook in het weekend...dat is met iets TE.
pi_135348206
Dus eigenlijk is TS jaloers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')