Maar als jouw vriendin meer verdient dan jij, straal jij dan minder stabiliteit, rust, verstandigheid, onverstoorbaarheid en gedrevenheid uit? Heb jij daardoor je eigen zaakjes minder goed voor elkaar?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies. En ik vind het ook goed als je elkaar daar niet in beknot. Dus even heel gechargeerd: ze mag lekker huilen, chaotisch zijn, beetje flierenfluiten en allround naief meisje uithangen van mij. En ik mag dan de stoere boy zijn en goed mijn zaakjes voor elkaar hebben enz.
Ik ben er van overtuigd dat dat ook zijn weerslag heeft in bed, om het even op een ander terrein te trekken. Een man die zich in zijn element voelt, mannelijk voelt, die gaat met een hele andere energie en veel doortastender te werk. Een witte boterham die zeurt over zijn werk, niet weet wat hij wil, teveel geld uitgeeft, enz. dat lijkt mij voor een vrouw weinig aantrekkelijk. Lijkt mij.
[..]
Ja, maar zie onder.
[..]
Uiteraard is dat prettig op zijn tijd. Maar in de algemene zin wil ik toch graag, laten we zeggen, diegene in haar leven zijn die staat voor zijn ding. Die een bepaalde stabiliteit, rust, verstandigheid, onverstoorbaarheid en gedrevenheid uitstraalt. Dat zijn voor mij de mannelijke kwaliteiten.
Geld lenen bij mijn vriendin prima, als ik dat van tevoren bedacht en gevraagd had. Maar zo van "oepsie OMG mijn centjes zijn op" dat zou ik een afgang van jewelste vinden.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Als je allebei met plezier je werk doet, met plezier je hobbies uitvoert en met plezier in je relatie samen leuke dingen doet, wat doet het er dan toe wie er 200 euro per maand meer of minder verdient?
Dit herken ik ook totaal niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vind dat echt volkomen logisch, als je kijkt naar de kwaliteiten die typisch gesproken aan mannen en vrouwen wordt toegeschreven.
Een man wil af en toe domineren, leiding geven, actie ondernemen, slim zijn, enz. Een vrouw wil af en toe het roer overgeven.
Die scheiding in mannelijk en vrouwelijk zorgt jammergenoeg vaak voor een beeldvorming waarin de 'vrouwelijke eigenschappen' minder gewaardeerd worden. Je kent ze wel, de types die vrouwen al bij voorbaat niet in staat achten om ergens verstandig op te reageren. En als je daar boos om wordt, bevestig je hun beeld van het emotionele labiele vrouwtje. Aan de andere kant zijn vrouwen ook wel eens huiverig om zichzelf die mannelijke eigenschappen toe te dichten, want het ligt gevoelig om voor onvrouwelijk uitgemaakt te worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies. En ik vind het ook goed als je elkaar daar niet in beknot. Dus even heel gechargeerd: ze mag lekker huilen, chaotisch zijn, beetje flierenfluiten en allround naief meisje uithangen van mij. En ik mag dan de stoere boy zijn en goed mijn zaakjes voor elkaar hebben enz.
Ik ben er van overtuigd dat dat ook zijn weerslag heeft in bed, om het even op een ander terrein te trekken. Een man die zich in zijn element voelt, mannelijk voelt, die gaat met een hele andere energie en veel doortastender te werk. Een witte boterham die zeurt over zijn werk, niet weet wat hij wil, teveel geld uitgeeft, enz. dat lijkt mij voor een vrouw weinig aantrekkelijk. Lijkt mij.
[..]
Ja, maar zie onder.
[..]
Uiteraard is dat prettig op zijn tijd. Maar in de algemene zin wil ik toch graag, laten we zeggen, diegene in haar leven zijn die staat voor zijn ding. Die een bepaalde stabiliteit, rust, verstandigheid, onverstoorbaarheid en gedrevenheid uitstraalt. Dat zijn voor mij de mannelijke kwaliteiten.
Geld lenen bij mijn vriendin prima, als ik dat van tevoren bedacht en gevraagd had. Maar zo van "oepsie OMG mijn centjes zijn op" dat zou ik een afgang van jewelste vinden.
Heb je je ego nou nog niet los gelaten?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Maar is dat zo puur? Ik vind dat niet zo prettig, hoor. Geld is wel meer dan alleen geld. Het is ook een graadmeter van succes, ambitie, daadkracht. Het is een soort score voor mij althans. En ik vind het echt vervelend als ze meer zou verdienen.
Cijfers niet, maar volgens mij ben je wel een beetje wereldvreemd als je dat nog niet in de gaten had.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb je daar ook cijfers bij of is het een aanname gebaseerd op wat je in je omgeving ziet?
Ik herken het totaal niet in ieder geval.
quote:Volgens het klassieke model trouwen vrouwen met hoger opgeleide mannen. Maar nu uit CBS-cijfers blijkt dat vrouwen van 25 tot 34 jaar hoger opgeleid zijn dan mannen van dezelfde leeftijd, zal het downdaten over een tijdje wellicht een vaker voorkomend verschijnsel zijn. Maar werkt dat wel?.
„Het zal een mentale omschakeling vereisen van zowel mannen als vrouwen”, zegt Jensen. „Mannen, die toch vaak de financieel sterkere zijn in een relatie, zullen hun mannelijkheid aan andere dingen moeten gaan ontlenen dan aan hun beroep en hun geld. En vrouwen moeten niet meer verwachten dat mannen de rekening betalen en de deur voor hen openhouden. Dus dat zal nogal wennen zijn.”.
Het feit dat 'down daten' door vrouwen besproken wordt in de media zegt op zichzelf feitelijk al dat het iets bijzonders is. Net als oudere vrouwen met jongere partners.quote:Maar een relatie waarbij de vrouw hoger opgeleid is dan de man kent toch ook veel problemen. Jensen: „Een van de vrouwen in mijn boek vond het moeilijk om haar wereld te verenigen met die van haar laagopgeleide partner. Dan wilde ze hem meenemen naar recepties of exposities en kon hij helemaal niet met haar collega’s praten. Dat leidde bij hem en haar tot irritatie. Een vriendin van me die een hbo-studie heeft gedaan, had iets met een mts’er. Die stuurde haar lieve smsjes vol spelfouten. Dat doet toch iets af aan de romantiek.”.
Ik moet bekennen dat ik dit, nu je dat zo schrijft, wel herken en ik merk dat ik dit zelf inderdaad ook heb. Dat zegt niks over de intelligentie van de meid waar je een relatie mee hebt, maar ik herken dit inderdaad wel en ik heb dit ook.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar zie onder.
[..]
Huh? Maar wat je nu quote bevestigt jouw opmerking van eerder toch niet?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Cijfers niet, maar volgens mij ben je wel een beetje wereldvreemd als je dat nog niet in de gaten had.
Hier een link die er wel wat over zegt:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)owndaten-rsquo.dhtml
[..]
[..]
Het feit dat 'down daten' door vrouwen besproken wordt in de media zegt op zichzelf feitelijk al dat het iets bijzonders is. Net als oudere vrouwen met jongere partners.
Ach ja, herkenbaar!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die scheiding in mannelijk en vrouwelijk zorgt jammergenoeg vaak voor een beeldvorming waarin de 'vrouwelijke eigenschappen' minder gewaardeerd worden. Je kent ze wel, de types die vrouwen al bij voorbaat niet in staat achten om ergens verstandig op te reageren. En als je daar boos om wordt, bevestig je hun beeld van het emotionele labiele vrouwtje. Aan de andere kant zijn vrouwen ook wel eens huiverig om zichzelf die mannelijke eigenschappen toe te dichten, want het ligt gevoelig om voor onvrouwelijk uitgemaakt te worden.
Glad ijs, zal ik maar zeggen.
Maar dat is gewoon hoe je een goede vriend bent voor je vriendin in een relatie. Dat heeft niks met meer/minder verdienen te makenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik dit, nu je dat zo schrijft, wel herken en ik merk dat ik dit zelf inderdaad ook heb. Dat zegt niks over de intelligentie van de meid waar je een relatie mee hebt, maar ik herken dit inderdaad wel en ik heb dit ook.
Ik ben ook graag die spreekwoordelijke rots in de branding zeg maar. De persoon waar ze heen gaat als het niet meer weet. Ja, die rol heb ik gewoon ook graag. Als ze dat niet zou doen omdat ze dat niet wil of kan, ja, dan zou ik me inderdaad aangetast voelen in mijn mannelijkheid, of dat nou terecht is of niet, ik zou het wel zo ervaren![]()
Of ze meer verdiend dan ik, dat boeit me dan totaal niet. Al verdiend ze 1000 euro meer per maand dan ik, I don't care. Maar ik heb inderdaad wel het liefste een meisje-meisje, geen halve vent, maar dan wel een meid met 'intelligentie'.
Je mannelijkheid zit vooral in je boxershort ouwe.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:09 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben ook graag die spreekwoordelijke rots in de branding zeg maar. De persoon waar ze heen gaat als het niet meer weet. Ja, die rol heb ik gewoon ook graag. Als ze dat niet zou doen omdat ze dat niet wil of kan, ja, dan zou ik me inderdaad aangetast voelen in mijn mannelijkheid, of dat nou terecht is of niet, ik zou het wel zo ervaren![]()
Ik hoorde laatst van iemand (afgestudeerd Engels docente) dat ze op haar stage een leerling in de klas had die niet naar haar lessen luisterde 'omdat ze een vrouw is'quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach ja, herkenbaar!![]()
En dan zegt zo'n monteur ook nog "mevrouwtje"![]()
Leidinggeven is ook al zo'n spagaat voor vrouwen want leidinggeven is mannelijk en een vrouw hoort niet mannelijk te zijn.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:10 schreef Moira. het volgende:
[..]
Huh? Maar wat je nu quote bevestigt jouw opmerking van eerder toch niet?
Er staat zelf al 'volgens het klassieke model' - en we leven tegenwoordig 80% al niet meer 'volgens het klassieke model' (je moet juist wereldvreemd zijn als je dát niet in de gaten hebt), en er staat zelfs ook dat vrouwen van 25 tot 34 jaar hoger opgeleid zijn dan mannen van dezelfde leeftijd.
Dat zegt toch juist dat wat jij zegt, níét (meer) het geval is?
Lees even de onderstreepte delen. Het is dus nog geen veel voorkomend verschijnsel.quote:Maar nu uit CBS-cijfers blijkt dat vrouwen van 25 tot 34 jaar hoger opgeleid zijn dan mannen van dezelfde leeftijd, zal het downdaten over een tijdje wellicht een vaker voorkomend verschijnsel zijn.
Ah ja, da's natuurlijk beetje dezelfde reden waarom steeds minder mensen gelovig zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:13 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind het best interessant om te zien dat er toch nog best wat mannen en vrouwen zijn die zich niet prettig meer voelen als zij zich niet conformeren aan de rol die een man/vrouw in een relatie ''hoort'' te hebben naar maatschappelijke maatstaven...
Tsja het zal ongetwijfeld aan mezelf liggen maar ik heb veel van dat soort dingen echt helemaal los gelaten, misschien iets teveel psychedelica op ofzo.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ah ja, da's natuurlijk beetje dezelfde reden waarom steeds minder mensen gelovig zijn.
Nu de jaren voorbij gaan en we steeds meer kennis ontwikkelen, komen we er ook achter dat die vroegere maatstaven en gedachtegangen veelal gewoon onzinnig zijn
Nou, ik ben het wel met je eens, hoor. Het is geen graadmeter voor succes. Maar dat ik genoeg heb gespaard dat we wel wat tegenslag kunnen hebben, dat vind ik wel een groot goed. Zo van "je kunt op mij vertrouwen schatje".quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Geld is verre van een graadmeter voor succes, ambitie of daadkracht, voor mij althans.
Het wordt al snel een verval in cliché's, het arme vrouwtje en de stoere man. Terwijl iedereen eigenlijk die mix van kwaliteiten zoekt, die bij hem/haar past. Mijn vorige vriendin was zeer ambitieus, die kon ik eigenlijk gewoon niet aan. Nu heeft ze een nieuwe vriend, en hij is zeker niet de baas, maar zijn grenzen zijn een stuk duidelijker dan die van mij toendertijd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Die scheiding in mannelijk en vrouwelijk zorgt jammergenoeg vaak voor een beeldvorming waarin de 'vrouwelijke eigenschappen' minder gewaardeerd worden.
Dus jullie zijn twee androgyne persoonlijkheden? Noch man, noch vrouw, maar de sterke kanten van beide? Ik zou dat maar lastig vinden, hoor. Een klein beetje dat element van "vrouw-die-man-nodig-heeft", dat vind ik echt een essentiele smaakmaker in een relatie.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:04 schreef Moira. het volgende:
Dat is niet 'typisch' man, of 'typisch' vrouw. Dat zijn individuen die nog van de 'oude garde' zijn.
Mooie opmerking, pikquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:13 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind het best interessant om te zien dat er toch nog best wat mannen en vrouwen zijn die zich niet prettig meer voelen als zij zich niet conformeren aan de rol die een man/vrouw in een relatie ''hoort'' te hebben naar maatschappelijke maatstaven...
[..]
Je mannelijkheid zit vooral in je boxershort ouwe.
1. Ik gooi ze af en toe dicht.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Hoeveel grafieken en onderzoeken heb je nu open staan in je browser Ouder1?
Voordat je iemand van wereldvreemdheid beschuldigd zou ik eerst maar eens een spiegel opzoeken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Cijfers niet, maar volgens mij ben je wel een beetje wereldvreemd als je dat nog niet in de gaten had.
Hier een link die er wel wat over zegt:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)owndaten-rsquo.dhtml
[..]
[..]
Het feit dat 'down daten' door vrouwen besproken wordt in de media zegt op zichzelf feitelijk al dat het iets bijzonders is. Net als oudere vrouwen met jongere partners.
Maar wat heeft het verder te maken met het onderwerp van dit topic, dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Lees even de onderstreepte delen. Het is dus nog geen veel voorkomend verschijnsel.
Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen (LOL).quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:15 schreef Hallmark het volgende:
Dus jullie zijn twee androgyne persoonlijkheden? Noch man, noch vrouw, maar de sterke kanten van beide? Ik zou dat maar lastig vinden, hoor. Een klein beetje dat element van "vrouw-die-man-nodig-heeft", dat vind ik echt een essentiele smaakmaker in een relatie.
Ik vind mezelf vrij geëmancipeerd, maar daar heb ik dus als vrouw helemaal geen moeite mee als een man dat doet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mooie opmerking, pik![]()
Dat ben ik wel met je eens, maar toch heb ik ook wel een beetje die traditionele verhouding. Daaronder valt voor mij overigens niet dat ze haar mond houdt of weet ik veel wat he, tegengas is tof en oke. Ze moet ook weer niet het het typische 'vrouwtje' van vroeger zijn, dat dan ook weer niet![]()
Maar ik ben in die zin wel van de oude stempel. Ik ben van het type deuren open houden, stoel aanschuiven voor d'r, opstaan voor een vrouw als er geen vrije zitplekken meer zijn, dat soort dingen, dat heb ik wel. Voor mij spreekt daar toch een vorm van respect uit dat je hebt naar een vrouw toe, gewoon omdat vrouw.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mooie opmerking, pik![]()
Dat ben ik wel met je eens, maar toch heb ik ook wel een beetje die traditionele verhouding. Daaronder valt voor mij overigens niet dat ze haar mond houdt of weet ik veel wat he, tegengas is tof en oke. Ze moet ook weer niet het het typische 'vrouwtje' van vroeger zijn, dat dan ook weer niet![]()
Maar ik ben in die zin wel van de oude stempel. Ik ben van het type deuren open houden, stoel aanschuiven voor d'r, opstaan voor een vrouw als er geen vrije zitplekken meer zijn, dat soort dingen, dat heb ik wel. Voor mij spreekt daar toch een vorm van respect uit dat je hebt naar een vrouw toe, gewoon omdat vrouw.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen (LOL).
Mijn kerk......
Geloven hebben ze een kerk voor uitgevonden, ik hou het liever bij wetenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
1. Ik gooi ze af en toe dicht.![]()
Wel jammer dat het nodig is om alles en dan ook alles met links en quotes te moeten onderbouwen. Beetje wantrouwend vind ik dat.
Oh shit, jij bent gewoon fatsoenlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft ben ik ook nog wel zo, maar ik zie dat meer als een vorm van beleefdheid.
Ik hou bv. ook de deur open voor een man die achter mij loopt en door dezelfde deur moet.
Ja, ik ook, maar op een vrouw wacht ik net wat langer dan een man. Hetzelfde geldt als we in tegengestelde richting door de deur gaan. Dus als ik de deur open trek of duw en aan de andere kant komt net een vrouw aan, dan laat ik haar eerst gaan en daarna ga ik zelf. Dat heb ik bij mannen dus niet, dan ga ik zelf eerst.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft ben ik ook nog wel zo, maar ik zie dat meer als een vorm van beleefdheid.
Ik hou bv. ook de deur open voor een man die achter mij loopt en door dezelfde deur moet.
Ja, tenminste, dat probeer ik wel te zijn!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh shit, jij bent gewoon fatsoenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |