dat kost dus weer onvoorzien extra tijd! Past t wel in je schema?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alle sneakers zitten met elkaar in de knoop!
Eentje is inmiddels bevrijd.
Het is FOK!. Ik kan hier ook zeggen dat ik 200k per jaar verdien en en vrouw ben. Dat is niet zo, uiteraard, maar er zijn ook genoeg FOK!kers die posten alsof ze een vriendin hebben/kunnen krijgen en daar vervolgens eisen aan gaan/kunnen stellen. Wat ook niet zo is. Uiteraard.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik hier op FOK lees dan komen er bij mij te veel opmerkingen van mannen voorbij als
• Mijn vriendin mag (niet) van mij
• Ik wil hebben dat mijn vriendin dit of dat doet of laat
• Ik eis van mijn vriendin dat
Zou je een kenau zijn als je als vrouw zijnde dan zegt dat hij je baas niet is?
Ik maak mijn eigen schema en pas het met gemak weer aan. Heb net toch een begin kunnen maken voor een brochuretekst en me kunnen inlezen voor een andere opdracht waar ik nog groen licht voor moet krijgen. Ik denk dat ik het een weekend ga noemen en zondag weer eea ga doen. Dat werkt bij mij altijd erg goed, die zondagen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
dat kost dus weer onvoorzien extra tijd! Past t wel in je schema?
Nu stofzuigen en dweilen, want m'n sollicitaties zijn inmiddels verstuurd en ik deed even niks nuttigs
Mooie handen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:24 schreef Copycat het volgende:
Was ik nu maar wel blijven kijken ... Dan zaten niet alle veters in een kluwen.
[ link | afbeelding ]
Volgende keer alleen schoenen bij elkaar wassen die aan dezelfde ISO standaard voldoen. Converse en BB tegelijk, tja, dan vraag je erom.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:24 schreef Copycat het volgende:
Was ik nu maar wel blijven kijken ... Dan zaten niet alle veters in een kluwen.
[ link | afbeelding ]
Ik heb al meteen spijt van het labeltje.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:09 schreef Lienekien het volgende:
En wat vind je dan het voornaamste verschil tussen een vrouwelijke vrouw en een kenau? Komt een vrouwelijke vrouw niet voor zichzelf op? Hecht een vrouwelijke vrouw niet aan gelijke rechten en kansen? En als een vrouw dat wel doet, is ze dan een kenau?
Maar is dat zo puur? Ik vind dat niet zo prettig, hoor. Geld is wel meer dan alleen geld. Het is ook een graadmeter van succes, ambitie, daadkracht. Het is een soort score voor mij althans. En ik vind het echt vervelend als ze meer zou verdienen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:31 schreef Re het volgende:
ik denk dat je het los moet zien van het uitvoeren van huiselijke taken en hoe moeilijk/makkelijk dat wel niet is/zou moeten zijn, hier gaat het puur om het geld verdienen
En jij zou wel die graadmeter van succes, ambitie en daadkracht mogen hebben, maar een vrouw/je vriendin niet?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Maar is dat zo puur? Ik vind dat niet zo prettig, hoor. Geld is wel meer dan alleen geld. Het is ook een graadmeter van succes, ambitie, daadkracht. Het is een soort score voor mij althans. En ik vind het echt vervelend als ze meer zou verdienen.
Met jou volgens mij velen. Het lijkt me ook een medeoorzaak te zijn waarom mannen vaker lager dan hen opgeleiden daten en dat hoogopgeleide vrouwen vaak moeite hebben met het vinden van een levenspartner.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Maar is dat zo puur? Ik vind dat niet zo prettig, hoor. Geld is wel meer dan alleen geld. Het is ook een graadmeter van succes, ambitie, daadkracht. Het is een soort score voor mij althans. En ik vind het echt vervelend als ze meer zou verdienen.
Jouw vriend begint er zelf altijd over? Altijd ook echt? En dan uit zichzelf? Waarom zou 'ie dat doen? Als hij er uit zichzelf over begint houdt 't 'm bezig, en dan kun je je afvragen om welke reden dat is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:55 schreef Moira. het volgende:
Mijn vriend begint er zelf trouwens altijd over dat ik later meer ga verdienen dan hij (hoger opgeleid, beter betaalde baan - als ik überhaupt een baan krijg) en volgens mij vindt 'ie dat helemaal niet erg, haha
Hij zit zelf op FOK! dus ik kan hem wel lokken dat hij straks zelf z'n mening erover geeftquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jouw vriend begint er zelf altijd over? Altijd ook echt? En dan uit zichzelf? Waarom zou 'ie dat doen? Als hij er uit zichzelf over begint houdt 't 'm bezig, en dan kun je je afvragen om welke reden dat is.
Ik zeg niet dát hij het vervelend vindt, maar 't zou zomaar realistischer kunnen zijn dan jij denkt.
Maar niet echt dat hij het er altijd over heeft ofzo. Maar als we het over onze financiele situatie hebben (verdien pas meer dan hij als ik mijn studie af heb en een baan heb, dus nu zit ik nog met een karig bijbaan-loontje) dan zegt hij altijd wel "Joh straks ga je meer verdienen dan ik en dan hebben we een lekker inkomen en kunnen we de dingen betalen die we nodig hebben en lekker sparen enzo", dat soort dingen.quote:
Ik begrijp jou trouwens wel hoor, maar dat is lastig uitleggen hier omdat veel mensen selectief lezen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik heb al meteen spijt van het labeltje.
Maar laat ik het zo zeggen: voor mij is een vrouwelijke vrouw iemand, die het prettig vind om mij in mijn mannelijke kwaliteiten te laten. D.w.z. die vindt het prima dat ik beslissingen maak, dat ik de leiding neem qua financien, enzovoort.
En gelijke rechten en kansen, op welke gebieden bedoel je? Qua carriere en salaris? Andere zaken?
Say what?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met jou volgens mij velen. Het lijkt me ook een medeoorzaak te zijn waarom mannen vaker lager dan hen opgeleiden daten en dat hoogopgeleide vrouwen vaak moeite hebben met het vinden van een levenspartner.
Er zijn serieus mensen die ze daarop uitzoeken, jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Say what?je denkt dat dat een bewuste keuze is? Zo van ze moet wel intelligent zijn maar niet intelligenter dan ik? Ofzo?
Als ik voor mezelf spreek dan kan ik zeggen dat al mijn vriendinnen ontzettend intelligent waren, allemaal HBO of WO. Dat is geen bewustje geweest, immers, je gaat leuk vinden wie je leuk vindt, maar wat wel is is dat er voor mij wel een klik moet zijn op dat niveau.
Ik zou er geen moeite mee hebben als een meid MBO doet, maar ik heb er net zo min moeite mee als zij WO zou hebben gedaan. Wat ik wel heb is dat 't niet onder MBO zou moeten gaan (denk ik, nooit mee gemaakt) omdat ik dan denk dat het verschil te groot wordt. Je moet er wel een gesprek mee kunnen voeren (ik besef me dat ik hier kort door de bocht ga, maar je snapt hopelijk wel hoe ik 't bedoel).
Maar lager opgeleiden daten, eigenlijk omdat ik me dan superieur kan voelen op dat gebied? Nee hoor
Nee, zoals je dat nu hier uit de doeken doet begrijp ik dat allerminst. Dus omdat zijn familie daar met elkaar over denkt te moeten praten rekende je hém daar op af? Nee, dat snap ik niet nee.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:14 schreef Ouder1 het volgende:
Ooit eens een periode gedate met een man die minder verdiende dan ik en toen hij werkeloos werd heb ik er voor gezorgd dat hij bij hetzelfde bedrijf kon komen werken. Toen was ik dus zijn leidinggevende. Zijn familie had het daar zo moeilijk mee dat ze een 'familievergadering' hadden belegd. je begrijpt dat ik hem niet lang daarna gedumpt heb (en ontslagen toen hij daarover ging stuiteren).
Waarom eerst een OP te maken waarin je de moeite neemt een onderzoek te gebruiken als onderbouwing van je standpunt en dan vervolgens van dit soort nonsens uit te kramen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
Het lijkt me ook een medeoorzaak te zijn waarom mannen vaker lager dan hen opgeleiden daten en dat hoogopgeleide vrouwen vaak moeite hebben met het vinden van een levenspartner.
Oke, je specificeert 'hij'. Ik neem aan dat vrouwen dit ook doen? Maar ik vind dit wel verbazend ja, ik kan me hier ook niks bij voorstellen, dat je die overweging zou maken. Dan moet je wel heel onzeker zijn over jezelf wil je dit met opzet doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:10 schreef Moira. het volgende:
[..]
Er zijn serieus mensen die ze daarop uitzoeken, jaDie bij voorbaat al iemand afwijzen omdat diegene slimmer/hoger opgeleid is dan hij
Ik heb eigenlijk altijd MBO'ers gehadOok niet bewust, kan me verder ook aan m'n reet roesten, als hij maar leuk is
Natuurlijk wel, graag zelfs. Maar ik wil graag iets voor liggen op haar. Als ik geen wijze raad en advies kan verstrekken, dan vind ik het samenleven toch een tikkeltje minder.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:58 schreef Moira. het volgende:
jij zou wel die graadmeter van succes, ambitie en daadkracht mogen hebben, maar een vrouw/je vriendin niet?
Omdat het een samenspel van emoties is. Als ik me nou "minder mans" voel bij een vrouw, denk je dat ze dat niet aanvoelt? Ik denk van wel wel. Nou kan die vrouw daar weinig aan doen, maar het zou haar wel uit moeten maken.quote:Als het ons geen kut uit maakt of onze vriend/man nou meer verdient of niet, waarom zou het jou wel uit moeten maken?
Dat kan geen wisselwerking zijn? Dat jij op bepaalde vlakken een voortrekkersrol of adviesfunctie hebt en zij weer op andere vlakken? En vooral dat dat niet specifiek seksegeoriënteerd hoeft te zijn. Stel dat je vriendin een kei is in financiën, stukken beter dan jij bent. Dan laat je haar toch die rol op zich nemen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:23 schreef Hallmark het volgende:
Natuurlijk wel, graag zelfs. Maar ik wil graag iets voor liggen op haar. Als ik geen wijze raad en advies kan verstrekken, dan vind ik het samenleven toch een tikkeltje minder.
Ja, omdat ik in mijn omgeving eigenlijk alleen mannen heb gezien die slimmere vrouwen afwijzen, maar het zal vast ook de andere kant op gebeurenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, je specificeert 'hij'. Ik neem aan dat vrouwen dit ook doen? Maar ik vind dit wel verbazend ja, ik kan me hier ook niks bij voorstellen, dat je die overweging zou maken. Dan moet je wel heel onzeker zijn over jezelf wil je dit met opzet doen.
Maar waarom wil je 'beter' zijn dan zij, dan? Als jij even geen wijze raad of advies kan verstrekken, is het toch fijn als je vriendin jóú wijze raad of adviezen kan verstrekken? Of neem je dat dan niet aan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, graag zelfs. Maar ik wil graag iets voor liggen op haar. Als ik geen wijze raad en advies kan verstrekken, dan vind ik het samenleven toch een tikkeltje minder.
[..]
Omdat het een samenspel van emoties is. Als ik me nou "minder mans" voel bij een vrouw, denk je dat ze dat niet aanvoelt? Ik denk van wel wel. Nou kan die vrouw daar weinig aan doen, maar het zou haar wel uit moeten maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |