Ja, ik doe het al een jaar of 5 nu. Ik vind het leuk werk, wordt ook redelijk betaald (maar dat is afhankelijk van de gemeente). Stemmen tellen is niet het spannendste werk, en met een beetje pech ben je pas rond middernacht klaar.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:07 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Iemand ervaring met het bemannen van een stembureau? Het lijkt mij namelijk interessant om te doen.
ik tel al jaren, vind het eigenlijk best tofquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:43 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, ik doe het al een jaar of 5 nu. Ik vind het leuk werk, wordt ook redelijk betaald (maar dat is afhankelijk van de gemeente). Stemmen tellen is niet het spannendste werk, en met een beetje pech ben je pas rond middernacht klaar.
Als je 's ochtends al om 7.00 uur bij het stemlokaal voor de deur staat omdat je eerst de stemhokjes nog op moet zetten, geloof je het wel als je 's avonds om 22.30 voor de 2e keer een hertelling staat te doen omdat een stembiljet mist.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik tel al jaren, vind het eigenlijk best tof
ja dan kan ik me goed voorstellen dat je het zat bent. En hier in een kleine gemeente zijn er bergen voorkeurstemmenquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:02 schreef freako het volgende:
[..]
Als je 's ochtends al om 7.00 uur bij het stemlokaal voor de deur staat omdat je eerst de stemhokjes nog op moet zetten, geloof je het wel als je 's avonds om 22.30 voor de 2e keer een hertelling staat te doen omdat een stembiljet mist..
Maar gedurende de dag is het hartstikke leuk. Er zitten altijd wat querulanten tussen, en er is altijd wat geklooi met onjuist ingevulde volmachten en ontbrekende identificatiebewijzen, maar bijna iedereen is vriendelijk.
Er gebeurt ook altijd wat. We hebben een keer een TV-ploeg van Hart van Nederland op bezoek gehad, dat was wel apart.
Onze voorzitter was een keer haar paspoort vergeten. Die hebben we dus geweigerd toen ze zelf wilde stemmen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Bedankt voor de reacties. Iemand nog een interessante situatie meegemaakt?
Tussen Kamerverkiezingen en Europese verkiezingen zeker, dat scheelt de helft. Ik zit op een relatief druk stembureau, dus ook bij Europese verkiezingen loopt het nog wel een beetje door (ruim 800 stemmen bij de EP-verkiezingen in 2009). Er zijn ook zat bureaus die maar 300 kiezers zien op zo'n dag.quote:Merken jullie het verschil goed tussen het aantal mensen dat stemt bij de gemeenteraadsverkiezingen en het aantal mensen dat stemt bij de Europese verkiezingen?
Onze nieuwjaarsreceptie op straat was wel geslaagdquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:45 schreef Hexagon het volgende:
Da campagneleider van de VVD hier liep al weken op te scheppen tegen iedereen over hun spectaculaire campagnestart die nooit eerder in Nederland vertoond zou zijn en op alle Nederlandse zenders te zien zou zijn. Dus ik al denken da Gordon langs komt ofzo.
Blijkt hij een confettikanon gehuurd te hebben. Over een anticlimax gesproken.![]()
Jammer alleen dat ze er waarschijnlijk niet noemenswaardig minder stemmen door zullen gaan krijgen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:45 schreef Hexagon het volgende:
Da campagneleider van de VVD hier liep al weken op te scheppen tegen iedereen over hun spectaculaire campagnestart die nooit eerder in Nederland vertoond zou zijn en op alle Nederlandse zenders te zien zou zijn. Dus ik al denken da Gordon langs komt ofzo.
Blijkt hij een confettikanon gehuurd te hebben. Over een anticlimax gesproken.![]()
Een confettikanon zal voor het gemiddelde campagnebudget ook een flinke uitgave zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 06:36 schreef Hexagon het volgende:
Nee dat niet. Maar die kerel staat wel een beetje in zijn hemd nadat hij weken lang deed alsof de Dalai Lama in hoogst eigen persoon de Eindhovense VVD campagne zou gaan aftrappen.
Ze kunnen nu in ieder geval kiezen uit een hoop ouderenpartijen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:40 schreef waht het volgende:
Waarom hebben ouderen hoop nodig, is de enige legitieme vraag.
http://www.businessinside(...)camp-2012-3#commentsquote:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 03:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
http://www.businessinside(...)camp-2012-3#comments
Ik kom dit artikel net tegen en moest denken aan je post die ik eerder vandaag las.
Dat klopt.quote:Op maandag 20 januari 2014 00:10 schreef arjan1112 het volgende:
ook in Leeuwarden, maar die zijn al voorbij
Het is voor de Libertarische Partij te hopen dat ze in de andere gemeenten wat beter scoren dan de 0,7% in Ljouwert.quote:Op maandag 20 januari 2014 00:10 schreef arjan1112 het volgende:
ook in Leeuwarden, maar die zijn al voorbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |