LB, en als je haar al naast haar bedje voedt 's middags, of sowieso op een andere plek voeden? Of helemaal andersom, een bedje in de woonkamer neerzet (tijdelijk) en haar daar in legt, dan ben je nog vlakbij haar en hoort ze je 'rommelen' en ademhalen en zo? Of als je haar voedt als ze net wakker is, in plaats van als ze gaat slapen? Gewoon om eens te proberen, verandering van spijs doet eten, wie weet is ze dan opeens zo uit haar 'ritueel' dat ze wel wil gaan slapen ergens anders dan op je arm (

). Is het nog een optie om haar in de draagdoek te doen 's middags, al slapend vlak na de voeding, zodat ze tegen je aan ligt maar je toch zelf iets kan doen (desnoods de boodschappen, of de vaatwasser in/uit ruimen of zo)?
Ik geef Nin (thuis) vaak liggend drinken, want ze drinkt meestal als ze gaat slapen. Als ze na het wakker worden drinkt, dan wel zittend, ergens anders uiteraard ook. Is het een optie om haar liggend te voeden bij jullie in bed bijvoorbeeld (kun je jullie bed babyproof maken?) of op een matras in haar eigen kamer, op de grond, zodat ze er niet 'uit' of af kan vallen en haar daar te laten liggen 's middags?
Wat gebeurd er als je de radio heel zachtjes aanzet in haar slaapkamer, zodat er wat geroezemoes op de achtergrond is? Mijn broertje sliep daar vroeger goed mee volgens m'n moeder. Je zou zelfs nog je eigen stem op kunnnen nemen en dat kunnen afspelen? Op het kinderdagverblijf is er misschien ook wat achtergrond geluid aanwezig. Je hebt ook cd's met baarmoedergeluiden of het geluid van een kloppend hart, zoiets zou misschien ook nog kunnen?!
En verder net als bitterend hier, als Nin gaat slapen zonder voeding, dan wiegt mijn lief haar in slaap. Mij lukt het ook alleen met de borst

We hebben wel wat duimelot truukjes ook, maar die werken toch beter bij papa dan bij mij, mijn geur hoort vast gewoon bij comfort aan de borst

Oja, en inderdaad, het 'juiste moment' is hier vaak ook cruciaal en luistert soms heel nauw! Dat kan dus ook een beetje aftasten zijn.