Kyara hoe was het vandaag?quote:Nou het ziet er naar uit dat ik straks 2 maand met kind en man in Odessa (Oekraïne) zit voor werk. Nu bezig het (laten) zoeken naar een Nanny. Ben echt heel benieuwd hoe dat straks met Luc gaat als hij opeens geen andere kinderen meer om zich heen heeft. Ik vind het eigenlijk wel erg jammer, maar gelukkig is het maar voor max 2 maand. En toch maar eens onderzoeken wat er evt nog meer mogelijk is qua opvang.
S vind falafel (kun je ook zelf maken) en vega burgers ook lekker! Daar zijn we mee begonnen voordat we vlees gavenquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Olf het volgende:
Oja, hij had een bult! Fijn dat hij in ieder geval niet zo'n last heeft.
Ik wilde inspiratie maar we eten geen vlees en dochter ook niet.
Ik doe een broodje in kleine stukjes en daar giet ik soep over heenquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:18 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja soep is ook een hit! Maar ik vind het zo lastig dat we dan nog moeten voeren.
Wat een briljant filmpje!quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:46 schreef Zoë23 het volgende:
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender
Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook wel raar om terug te lezen. MissJones-gate, posts van Nanadu (). Maar ook grappig hoe Soempie, Tweeoogje en ondergetekende als LLM-ers heen en weer posten
[ Bericht 1% gewijzigd door Kyara op 10-01-2014 13:34:11 ]
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:26 schreef Kyara het volgende:
Tico, volgens mij kun je ook meteen door naar het volgende topicDat is gewoon een peuter
Soemp, thanxEn ballenbak is heaven! Heb nog gedacht om een zwembad met een zooi ballen te kopen voor thuis maar zo blijft het ook wel iets speciaals.
En lekker terug aan het denken aan 2 jaar geleden. Toen begonnen nu de eerste weeën. Bevalverslag in 4 posts:Wat gaat de tijd hard hè.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook wel raar om terug te lezen. MissJones-gate, posts van Nanadu ( ;'( ). Maar ook grappig hoe Soempie, Tweeoogje en ondergetekende als LLM-ers heen en weer postenI am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
huu!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, en nieuw stopwoordje is iPad. Ik verdenk Miniola dat hij dat E. heeft ingefluisterd op de meet want hiervoor zei ze dat bijna nooit
Gaat heel goed !quote:
Balen!quote:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:29 schreef Kyara het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nou ja kan wel zeggen dat ze niet op de stoel mag klimmen maar ergens denk ik ook dat ze moet leren wat de consequenties zijn. Anders leert ze het nooit denk ik dan. Kan haar wel overal voor gaan beschermen zodat ze tot haar 18e geen schrammetje op loopt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:08 schreef Troeta het volgende:
Wat bedoel je met niet verbieden Twinkle? Mag ze wel klimmen dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Zoë23 op 11-01-2014 13:29:08 ]
Knap hè, hoe ze dat zelf doen! Ik stond er echt verbaasd van. Niks face forward eraf.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 08:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze kan wel zelf van de bank af .. Dan draait ze zich op haar buik en laat zich eraf glijden .. slim kind
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:29 schreef Zoë23 het volgende:
KwistedOh mijn godSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wat schattig!!!
Kyara van harte gefeliciteerd met M!!![]()
Veel plezier vandaag
![]()
Hier alles z'n gangetje. As we speak ligt F te huilen in bed omdat ze niet kan slapenMaar ze is wel overduidelijk hartstikke moe. Misschien komt t omdat ze gisteren maar 1 slaapje heeft gedaan ipv 2 op het kdv, dat ze nu uit haar ritme is. Oh dat gehuil komt zo bij me binnen altijd. Ik denk dat ik haar er zo maar weer uitpluk als het niet afzwakt.
edit: pfieuw het is stil![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon vanavond nog wel wat verjaardagsfoto's posten. M is nu boodschappen doen met papa en om 11 uur komen oma en opa & oma voor taart, kaarsjes en cadeautjes.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nog maar een paar dagen voor jou.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:58 schreef Soempie het volgende:
M. [ afbeelding ] 2 jaar alweer!
Kyara, je grote kleine jongen.Ik word er een beetje emo van zelfs.. van harte!
Nee hoorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:17 schreef Zoë23 het volgende:
[..]een keer in de OP gezet door Kleinzusje!
Ohquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kyara van harte!
[..]
Nog maar een paar dagen voor jou.
[..]
Nee hoor
Lief dat je het vraagt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
Soemp! Hoe is het met je twee () kinderen en hoe gaat het met de combinatie baby/bijna-peuter?
Ja he, ik vind het zo mooi om te zien hoe het gaat.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:55 schreef Tinuviel het volgende:
Soempie, fijn, dat het zo goed gaat. M is echt superlief voor zijn zusje.
Soempie ik vind zo leuk, dat ze allebei lief voor elkaar zijn en naar elkaar toetrekken. Zo roept L vaak als mijn kleuter weggaat of weg is "jaje" en hij mist de grote broer dan duidelijk. Zoals onlangs toen J op een verjaardagsfeestje was. Of vanmorgen zei J tegen L kom maar, krijg je een knuffel en dat deed hij dan ook superlief en hij zei zelfs dat ze vrienden waren.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja he, ik vind het zo mooi om te zien hoe het gaat.
Hoe is het met jouw jongens? Het lijkt me dat het steeds leuker wordt als de jongste wat ouder is, maar misschien ook wel veel lastiger?
Leuk om te lezenquote:Op zondag 12 januari 2014 10:42 schreef Soempie het volgende:
Vuilniswagens.Welk merk vuilniswagen is het?
[..]
Lief dat je het vraagt.
Hier gaat het zo goed. Wel hectisch. Soms is het een grote chaos en ook wel moeilijk, maar over het algemeen gaat het super.
M. trekt nu wat meer naar mij toe (logisch natuurlijk). Hij komt wat vaker knuffelen en betrekt me overal bij. Dat laatste vind ik soms wel lastig, omdat het natuurlijk niet altijd mogelijk is. Maar ik denk dat we het goed oplossen samen.
Voor J. is hij ontzettend lief. Spontaan kusjes en knuffeltjes geven en regelmatig even komen kijken als ze in de box of bij een van ons ligt. Ze lag net scheten te laten en dan komt hij me halen: 'mama, J. een schone luier aantrekken'.En een paar dagen terug kwam hij haar z'n tractor geven (daar mag echt geen enkel ander kindje aankomen als het aan hem ligt
).
Dus ik ben vooral blij dat hij -nog?- niet vindt dat ze weg moet of stom is. Dat hij het oplost door nu meer naar mij te trekken.
Vandaag gaat hij met een vriendinnetje, haar papa en zijn papa naar de Efteling. Hij heeft het al maanden over de kabouters, zingt het liedje van carnaval festival, enz. Ben benieuwd hoe hij het gaat hebben vandaag.
Hoe is het bij jullie? Ik lees hier half half mee en zag dat je samen met je lief bent gaan samenwonen.Hoe gaat het samen? Lijkt me wel erg fijn om het helemaal samen te kunnen doen? Hoe vindt M. het?
Little people wel, maar niet overdreven veel. De vuilniswagen maakt geen geluid.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:44 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, dat Little People spul en die Bruder Roadmax vuilniswagen maken die ook geluid? Ik zal die vuilniswagen eens googlen.
quote:Op zondag 12 januari 2014 16:24 schreef Soempie het volgende:
Net werd J. wakker en ze begon een beetje te huilen. Komt M. aangerend met een speen: 'J. huilen, oooh, zonde. Aan de kant mama. J. een tutter geven!'. Die wil J. helemaal niet, dus M. gaf de tutter terug aan mij: 'J. drinken bij mama, ja, een goed idee!'. En toen ze stil werd nogmaals: 'een goed idee!'
Ja, ik zit op dit moment met twee grote blauwe plekken op mijn bovenarm en bovenbeen van een beet. Hier ook echt een probleem. Ik weet zeker dat het niet uit agressie is want hij doet dat altijd in een enthousiaste bui of als hij aan het spelen is. Of tijdens het knuffelen. Het lijkt alsof hij op dat moment zijn enthousiasme/affectie niet op een andere manier kan uiten. Hij lijkt het nu wel steeds beter te snappen dat het niet mag. Wij blijven zeggen: "niet bijten!" en dan doen we voor wat hij wel mag doen (tip van hier). Hij heeft het niet afgeleerd nog, maar het wordt wel minder. Een alternatief geven om op te bijten werkt bij ons niet, ik denk omdat het voor hem echt een uiting van een emotie is (psychologie van de koude grond).quote:Op zondag 12 januari 2014 17:09 schreef L4cs4p het volgende:
Kyara van harte gefeliciteerd met jullie M![]()
Ik kom weer even binnenvallen met wat vragen. Mijn kindje (16 maanden) is sinds een maand aan het bijten. Op alles, maar ook op iedereen! Ook mijn oudste moet het vaak ontgelden. Het is de afgelopen week steeds erger geworden en hij gaat er nu ook bij slaan en dingen gooien. (Praten lukt nog niet, 1 woord en meer niet..)
Ik had eerst het idee dat het frustratie zou kunnen zijn, omdat hij zich niet duidelijk kan uiten dmv woorden, maar hij doet het ook als we lief aan het spelen zijn en er geen aanleiding is dat ik hem niet snap. Althans dat komt zo op mij over.
Luid Au zeggen doe ik, afleiden helpt niet, hij gaat dan gewoon door, zeggen dat het niet mag en dat hij mama pijn doet zeg ik ook, maar hij snapt dit denk allemaal nog niet echt.
Hebben meer mama's hier 'last' van gehad en hoe moet je hiermee omgaan?
Wat sneuquote:Op maandag 13 januari 2014 01:27 schreef mousemicky het volgende:
J. huilt, al sinds 19.00u. Het enige wat helpt is in de draagzak, maar ik kan niet meer, ben kapot. Ik denk dat ie weer een oorontsteking heeft, maar om daarvoor nu midden in de nacht de HAP te bellen...
Vriend heeft m nu even mee naar beneden, maar hoor m nog steeds huilen
^^quote:Op maandag 13 januari 2014 08:22 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, ik zit op dit moment met twee grote blauwe plekken op mijn bovenarm en bovenbeen van een beet. Hier ook echt een probleem. Ik weet zeker dat het niet uit agressie is want hij doet dat altijd in een enthousiaste bui of als hij aan het spelen is. Of tijdens het knuffelen. Het lijkt alsof hij op dat moment zijn enthousiasme/affectie niet op een andere manier kan uiten. Hij lijkt het nu wel steeds beter te snappen dat het niet mag. Wij blijven zeggen: "niet bijten!" en dan doen we voor wat hij wel mag doen (tip van hier). Hij heeft het niet afgeleerd nog, maar het wordt wel minder. Een alternatief geven om op te bijten werkt bij ons niet, ik denk omdat het voor hem echt een uiting van een emotie is (psychologie van de koude grond).
Allereerst van harte gefeliciteerd met je peuter!quote:Op zondag 12 januari 2014 10:42 schreef Soempie het volgende:
Vuilniswagens.Welk merk vuilniswagen is het?
[..]
Lief dat je het vraagt.
Hier gaat het zo goed. Wel hectisch. Soms is het een grote chaos en ook wel moeilijk, maar over het algemeen gaat het super.
M. trekt nu wat meer naar mij toe (logisch natuurlijk). Hij komt wat vaker knuffelen en betrekt me overal bij. Dat laatste vind ik soms wel lastig, omdat het natuurlijk niet altijd mogelijk is. Maar ik denk dat we het goed oplossen samen.
Voor J. is hij ontzettend lief. Spontaan kusjes en knuffeltjes geven en regelmatig even komen kijken als ze in de box of bij een van ons ligt. Ze lag net scheten te laten en dan komt hij me halen: 'mama, J. een schone luier aantrekken'.En een paar dagen terug kwam hij haar z'n tractor geven (daar mag echt geen enkel ander kindje aankomen als het aan hem ligt
).
Dus ik ben vooral blij dat hij -nog?- niet vindt dat ze weg moet of stom is. Dat hij het oplost door nu meer naar mij te trekken.
Vandaag gaat hij met een vriendinnetje, haar papa en zijn papa naar de Efteling. Hij heeft het al maanden over de kabouters, zingt het liedje van carnaval festival, enz. Ben benieuwd hoe hij het gaat hebben vandaag.
Hoe is het bij jullie? Ik lees hier half half mee en zag dat je samen met je lief bent gaan samenwonen.Hoe gaat het samen? Lijkt me wel erg fijn om het helemaal samen te kunnen doen? Hoe vindt M. het?
Dit is geen tekenfilm, maar een theatervoorstellingquote:Op maandag 13 januari 2014 10:22 schreef Clubsoda het volgende:
PE, M is ook helemaal dol op tekenfilms de laatste tijd, en hij houdt het ook echt lang vol. Alfred J Kwak is natuurlijk ook wel heel erg jeugdsentiment. Ik zal die ook eens gaan youtuben, goede tip! Voordeel is dat mijn lief het ook leuk vindt
Ja hoef je geen sorry voor te zeggenquote:
We hebben het verdeeld over 2 dagen. We wonen nogal klein.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:51 schreef Kyara het volgende:
Ik heb teveel mensen uitgenodigd. Zoveel stoelen heb ik niet
Heeft M al cadeautjes gekregen Soempie? En wat dan?
Slim.... ik hoop dat een aantal niet kokenquote:Op maandag 13 januari 2014 12:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
We hebben het verdeeld over 2 dagen. We wonen nogal klein.![]()
M. krijgt van ons een keukentje (die van Ikea). Van familie: krijtbord, dingen voor in het keukentje, muziekinstrumentjes en duplo (dat is wat ik nu kan zien aan het lijstje). Maar dat allemaal dus pas in het weekend.
koken?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
Slim.... ik hoop dat een aantal niet koken
Leuke cadeaus!
CS het lijkt me ook best wel pittig en ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt van het idee dat het niet vanzelfsprekend is. Maar je komt in je posts over als iemand die altijd het beste zoekt, doet en wil voor M, dus ik ben er van overtuigd dat jullie daar een goede keuze in zullen gaan maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Gewoon vragen hoorZe komt uit Duitsland, dus een echt grote cultuurshock is het niet
Maar ik merk toch dat er kleine dingen best anders zijn en dat ik me daar soms wel op verkijk. Het is voor haar vooral moeilijk denk ik dat ze de taal nog niet goed spreekt en zich daar erg onzeker over voelt en ze het idee heeft dat ze afhankelijk van me is. Wat eigenlijk niet zo is, want toen ik laatst een weekend weg was en zij een vriendin op bezoek had, kon ze zich uitstekend redden.
Ik zou wel heel graag nog een kindje willen, het allemaal nog eens meemaken zonder dat er van alles op de achtergrond speelt. Ik gun M ook heel erg een broertje of zusje. Maar ik weet het niet nog goed, op dit moment is het gewoon te vroeg en financieel is het ook geen optie momenteel. En twijfels heb ik ook nog wel enigszins, hoe het is om een kind te hebben dat voor 50% van een volgslagen onbekende is, en hoe het dan moet met mannelijke rolmodellen enzo. Mijn lief wil wel heel graag, dus ik vermoed dat het wel gaat gebeuren op termijn. Voor nu is het goed zo, M is nu echt nog het middelpunt van mijn wereld en dat wil ik nog wel even zo houden, hij verdient die aandacht vind ik, en ik kan me niet voorstellen hoe ik dat met een baby zou kunnen combineren. Maar het feit dat de vanzelfsprekendheid van een tweede kindje er af is, ondanks dat dat mijn eigen keuze was, vind ik soms wel heel verdrietig.
Lief, dankjewelquote:Op maandag 13 januari 2014 13:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
CS het lijkt me ook best wel pittig en ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt van het idee dat het niet vanzelfsprekend is. Maar je komt in je posts over als iemand die altijd het beste zoekt, doet en wil voor M, dus ik ben er van overtuigd dat jullie daar een goede keuze in zullen gaan maken.
Lukken zal het ook wel. Maar de vraag is of we als gezin ook gelukkiger zijn met 4 ipv 3quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:49 schreef Spees_Eend het volgende:
Afhankelijk van het moment van de dag lijkt mij een tweede ook super pittig. Maar ik denk dan ook maar dat 10 miljard anderen het ook prima lukt, dus waarom ons niet. Maar zeker die eerste jaren zullen wel tropenjaren zijn.
Nou ja, indirect bedoel ik dat ook. Ik denk dat het merendeel van de mensen met meerdere kinderen uiteindelijk wel gelukkig is met die kinderen. Maar dat is niet gebaseerd op wetenschapquote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lukken zal het ook wel. Maar de vraag is of we als gezin ook gelukkiger zijn met 4 ipv 3
Oh Nooooooooquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:13 schreef debuurvrouw het volgende:
(de testosteron-competitie rond 4waar je dan dus 7 jaar inzit
) maar ook waardevol.
Leuk om te lezen! Ik scheel 9 en 13 jaar met mijn zussen, maar we hebben het altijd goed kunnen vinden samen. Toch zou ik zelf niet zoveel leeftijdsverschil willen tussen 2 kinderen. Deels omdat de kans groter is dat ze dan meer aan elkaar hebben, deels omdat ik zelf waarschijnlijk niet meer terug de luiers in wil als de eerste eenmaal een stuk ouder is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Interessante discussie.
Mijn kinderen zijn wat ouder en ik vind het zo leuk dat ze elkaar hebben. Wel altijd de insteek gehad dat ze elkaar niet leuk of aardig hoeven te vinden maar wel beschaafd met elkaar omgaan. Wij hebben ze immers bijelkaar gezet. Vrienden kan je nog zelf kiezen. Maar ze helpen elkaar oudste twee blijven samen thuis soms, koken dan en eten samen.
Mijn vader is alleen en heeft dat altijd vervelend gevonden.zeker toen zijn ouders slechter werden en nadat mijn oma alleen was. Niemand om de zorg mee te delen.
En je krijgt natuurlijk geen garanties maar het speelde voor mij wel mee. Samen nog met het feit dat mijn broers en zussen allemaal veel jonger zijn. Ik zat steeds in zo'n andere fase dat werkt ook niet. (Nu nog steeds)
Beide zaken hebben voor ons de doorslag gegeven een beetje strak te plannen
En dat waren inderdaad tropenjaren en ik vond het bij vlagen heeeel zwaar (de testosteron-competitie rond 4waar je dan dus 7 jaar inzit
) maar ook waardevol.
Ja dat is ook erg leuk!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:51 schreef mousemicky het volgende:
Hij zegt wel mmmmmmaaaaaa mmmmmamammmmmmaaaaaammma, maar dat lijkt niet op mij gericht te zijn... Maar hij gaat praten, en dat vind ik, als taalidioot, heel heel leuk!
Toch fijn dat je moeder je kunt helpenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:33 schreef Zoë23 het volgende:
Heb haar bij thuiskomst rond 13u op bed gebracht, uurtje later en na m'n post rond 15u nog een x. Ze wilde alleen spelen en als ik wegliep was het huilen.
Dus uiteindelijk is het slapen niet gelukt.
Haar om 16u nog laten slapen vind ik niet prettig, dan zou ze veel later dan 20:30 op bed gaan (normaal gaat ze al rond 20u op bed) en ik heb ook wel behoefte aan tijd voor mezelf
Xanteh
Mijn moeder past 2x op. 1 ochtend en 1 ochtend+begin middag en de GO 2x. Dus opzich heb ik wel hulp. Er zijn ook genoeg boodschappen enz in huis.
Werk + man weg + dreumes met pijn/slecht slapen valt me even zwaar maar hopelijk is dat morgen weer beter.
Hij is tot vrijdagavond weg, valt mee opzich. Hoe gaat het bij jullie?
Sonnetjewat een leuk filmpje! Lief dat F haar een kus geeft
![]()
En wat loopt ze schattig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door Zoë23 op 14-01-2014 21:21:31 ]
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:44 schreef Zoë23 het volgende:
S past mt98
98 al ?!?!?! Wow! Lange dame!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cristel zit nu met de meeste bovenkleding in 92, van maat 86 heb ik bijna alle longsleeve's al uit de kast gehaald, liggen er nu nog 5 ofzo in die maat....Maar die gaan er binnekort ook uit. Broeken worden ook ineens te kort hier....
En dan moet ik alle zomerkleding nog uitzoeken, die ligt nog in dr kast (shirtjes dan he..) Ook maatje 86, dat gaat never nooit nie meer passen deze zomer![]()
(Dus mocht iemand op zoek zijn?)
Ik ga in de opruiming dit jaar maar alvast 98/104 of 104 kopen voor komende winter denk ik...
en voor deze zomer denk ik 92/98 of 98....? van de zomer is ze 2,5
Hmz, lastig...
C is al 20 maanden geweest, staan deed ze pas met 17 maanden. Ze heeft al bijna een half jaar fysio aan huis. Als je het niet vertrouwd kun je bij het cb of de huisarts aankaarten en zo een verwijzing naar de fysio krijgen. Die kunnen een test doen om te kijken hoe ver J is qua motorische ontwikkeling. Hier liep ze heel erg achter, met 15 maanden had ze een motorische ontwikkeling van een 7 maanden oude baby. Hoe oud is J nu dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:36 schreef mousemicky het volgende:
Xanteh, hoe oud is jouw dochter? Na alle supersnelle kindjes in het babytopic begon ik af en toe te denken dat J. motorisch wat achterloopt, maar als ik lees dat jij ook net in het optrek en stapjesstadium zit, geeft dat de burger weer moed. Optrekken gebeurt nog niet echt, maar staan op de bank is nu wel heel tof geloof ik... Zelf gaan zitten lukt ook nog niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Son, wat heb je toch superleuke kinderen!
Troeta, qua opvang moeten wij ook nog even kijken. In principe gaat baby 2 gewoon dezelfde dagen naar het KDV als E. De oppasdag bij oma zal denk ik de eerste maanden even moeten worden opgevangen met ouderschapsverlof/extra KDV dag. Oma vindt het oppassen op kleine baby's echt heel pittig, dat doen we haar dus niet niet aan. Als baby 2 een half jaar is begint het voor oma makkelijker te worden en kunnen hopelijk E en baby 2, 2 dagen KDV en 1 dag oma.
Zoe, maat 98?! Wow! Wat heb je toch een lange dame! E begint nu in 86 te groeien maar sommige broeken zijn in die maat nog echt veel te groot![]()
F ookquote:Op woensdag 15 januari 2014 07:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna is dadelijk 21 maanden als haar brusje er is. Ik zie wel hoe het gaat .. kan er nu nog niet zoveel over zeggen
O, ik wist niet dat er al zo'n heel traject aan vooraf was gegaan. Extra fijn dat ze dan vooruit gaat!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:44 schreef Xanteh het volgende:
[..]
C is al 20 maanden geweest, staan deed ze pas met 17 maanden. Ze heeft al bijna een half jaar fysio aan huis. Als je het niet vertrouwd kun je bij het cb of de huisarts aankaarten en zo een verwijzing naar de fysio krijgen. Die kunnen een test doen om te kijken hoe ver J is qua motorische ontwikkeling. Hier liep ze heel erg achter, met 15 maanden had ze een motorische ontwikkeling van een 7 maanden oude baby. Hoe oud is J nu dan?
Ohhh, hier moet ik een beetje om huilen. Ik hoop dat het zo bij ons ook gaat zijnquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:33 schreef Soempie het volgende:
De keuze voor een tweede te gaan vond ik veel lastiger dan bij de eerste. Er waren veel meer twijfels: zouden we nog een kindje willen? En zo ja, wanneer dan het liefst (als het enigszins te plannen valt)? En vooral die laatste vraag maakte het moeilijk, omdat we ook rekening wilden houden met M..
Tijdens de zwangerschap (en zelfs nog een moment erna) heb ik me ook wel afgevraagd of we er wel goed aan hadden gedaan, of we niet alles overhoop zouden gooien, terwijl we het zo leuk hadden, enz. Zulke gedachten en twijfels vind ik niet gek bij zo'n grote verandering. We hebben ook alles overhoop gegooid en moeten weer een balans vinden met z'n vieren.
![]()
Ik vond de afgelopen maand ook behoorlijk pittig, maar langzaam komt er wat meer evenwicht en gaat het makkelijker. Het is ook helemaal goed zo, samen. Moeilijke momenten soms (bij beide kindjes en bij ons als ouders), maar dat lossen we dan wel op.
Gister kon J. niet slapen en toen pakte M. z'n boek en begon haar voor te lezen. En vanmorgen was het zo knus met z'n viertjes op het grote bed. Op zulke momenten is het echt zo duidelijk dat dit voor ons de juiste keuze was.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:16 schreef Mangostine het volgende:
Oh gefeliciteerd en welkom, Loj en Ow!
Twinkle, fijn dat het nu zo'n stuk beter gaat. Wat knap dat ze die beker zo snel doorheeft!
Hier wisten we al dat we nog (minstens) een kindje erbij wilden, en plantechnisch gezien kwam het nu ook erg gelegen. De zwangerschap is voor mij nu prima te combineren met mijn opleiding en een evt tijdelijke baan, en mocht ik geen baan vinden dan is er gelukkig even wat buffer. Tussen M en de baby zal 23 maanden zitten.
M wordt geloof ik een beetje ziek. Hij was vanochtend al wat hangerig en huilerig, en toen ik hem in bed legde was hij aan het bibberen. Van de kou ofzo? Ik ben even met een dekentje bij hem in het ledikant gekropen (ja echt) tot hij weer rustig was. Hij ligt nu bijna 2,5 uur te slapen, dus hij zal het wel nodig hebben.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:33 schreef Soempie het volgende:
Gister kon J. niet slapen en toen pakte M. z'n boek en begon haar voor te lezen. En vanmorgen was het zo knus met z'n viertjes op het grote bed. Op zulke momenten is het echt zo duidelijk dat dit voor ons de juiste keuze was.
tadaquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:59 schreef Olf het volgende:
Kz ik ben zo benieuwd wanneer de dag komt dat ik een ongeeditte post van jou zal zien!
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:13 schreef Loj het volgende:
Hoi!!!! Ik hoor erbij
Wat een warm welkom
Ook heel herkenbaar. Ik vond het in het eerste jaar bij tijden echt wel pittig met 2. In het begin, maar ook toen de jongste ging kruipen en de oudste zich ontpopte tot draak.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:33 schreef Soempie het volgende:
De keuze voor een tweede te gaan vond ik veel lastiger dan bij de eerste. Er waren veel meer twijfels: zouden we nog een kindje willen? En zo ja, wanneer dan het liefst (als het enigszins te plannen valt)? En vooral die laatste vraag maakte het moeilijk, omdat we ook rekening wilden houden met M..
Tijdens de zwangerschap (en zelfs nog een moment erna) heb ik me ook wel afgevraagd of we er wel goed aan hadden gedaan, of we niet alles overhoop zouden gooien, terwijl we het zo leuk hadden, enz. Zulke gedachten en twijfels vind ik niet gek bij zo'n grote verandering. We hebben ook alles overhoop gegooid en moeten weer een balans vinden met z'n vieren.
![]()
Ik vond de afgelopen maand ook behoorlijk pittig, maar langzaam komt er wat meer evenwicht en gaat het makkelijker. Het is ook helemaal goed zo, samen. Moeilijke momenten soms (bij beide kindjes en bij ons als ouders), maar dat lossen we dan wel op.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:57 schreef Troeta het volgende:
Dat ze geen tanden heeft kán echt niet hoor, daar moet je wat aan doen!
Er worden nog maar 2 blokjes gestapeld op de 18 maanden afspraak en ik dacht dat 3 woordjes voldoende waren. Zou dat wel lukken?quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:48 schreef kleinzusje het volgende:
En:
Moet ik me zorgen maken dat mijn dreumes nog geen 4 blokjes kan stapelen, weinig praat, veel melk drinkt, nog niet door slaapt en maar 4 tandjes heeft ?
Het CB voor de 18 maanden afspraak komt al snel in zicht
Hier ook niet met 18 mnd. Werd afgeschaft zeiden ze.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:37 schreef Xanteh het volgende:
Wat zielig Phaidra!
mm, als J tijgert dan zit het vast wel goed :-)
kzvolgens mij hoef jij je echt geen zorgen te maken, en als ze bij het cb om bepaalde dingen niet vragen.. Gewoon je mond houden erover haha.
Hier met 18 maanden geen afspraak?
SPOILER: voor hemOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat zielig Phaidra, van dat schrikken. Kan me voorstellen dat hij dan even niet weet wat hem overkomt. Ik had gisterochtend nietsvermoedend het nieuws aan staan, Silvijn was in zijn keukentje aan het spelen (naast de tv). Komt ineens dit filmpje voorbij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk ik richting Silvijn, zie ik dat hij zich naar de tv had omgedraaid. Hij keek me met een pruillip aan alsof ie moest gaan huilen, dus ik maar meteen mijn alleroverdrevenste jeeeeeej niks aan de hand! naar hem geroepen, hem opgepakt en zogenaamd heel hard gelachen om dat filmpje. Gelukkig lachte hij toen mee!![]()
De prank zelf was overigens echt hilarisch
Beterschap voor alle zieke kindjes!![]()
Hier ook niet. Na de 14 maanden hoefde ik pas met 2 jaar weer terug te komen.quote:
[ Bericht 45% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2014 13:45:54 ]
[ Bericht 17% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2014 13:46:23 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CS, wanneer hebben jullie de afspraak? Hier trouwens geen brief gehad.
[ Bericht 37% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2014 17:06:08 ]
quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:30 schreef Kyara het volgende:
Wat naar Zoe.19 februari. Ik heb zelf maar even gebeld vorige week en daarna kreeg ik een afspraakbevestiging en de vragenlijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CS, wanneer hebben jullie de afspraak? Hier trouwens geen brief gehad.
Wat een gedoe Zoe en wat enorm vervelend dat er fouten gemaakt worden. Maar goed dat je leidinggevende je steunt!
Trouwens Kyara, ik heb de maisboogies gevonden bij de c1000M heeft heerlijk gesmuld: 'mmmm, chipjes, letter! (
) '
Dank voor de tip!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:36 schreef Kyara het volgende:
Het kan trouwens zijn dat de vragenlijst onder de kast ligt
Ik was de 9e op het bureau met de meiden en daar nog even nagevraagd. Blijkbaar was de brief al onderweg maar toen ik daar was, kwam er een afmelding binnen en kon ik een uurtje later (wat voor mijn uitslaper wel prettiger is). Dus ik had datum en tijd al op een briefje meegekregen en eenmaal thuis kwam de bevestiging binnen (en die viel dus echter de kast, maar niet meer naar om gekeken omdat ik de afspraak al had).
Jemig, wat een verhaal om niks
Wanneer is de volgende meetquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, mijn c1000 heeft ze dus, kun je op de terugweg aanbellen voor een kopje koffie![]()
![]()
Overigens zijn die dingen van Goodies ongeveer hetzelfde, die hebben ze bij de Etos in ieder geval. Maar die zijn wel een tikje duurder.
Ik woon in Noordquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Ik ben die vragenlijsten ook aan de lopende band kwijt dus dan krijg ik een nieuwe die ik invul tijdens het wachten![]()
Bitterend, ik weet niet waar je precies woont in A'dam, maar er zijn in ieder geval verkooppunten in de Pijp, IJburg en in de buurt van het Hoofddorpplein (ja, ik WOG)
Aaah ik maakte me geen zorgen hoor, maar vond het opvallend dat ik het nog niet kendequote:Op donderdag 16 januari 2014 20:15 schreef Phaidra het volgende:
Vragenlijst is vanaf 18 maanden! Dit soort vragen kan je verwachten:
Is hij ziek geweest?
Heeft hij een dokter bezocht?
Vindt u dat hij gevarieerd eet/drinkt?
Heeft u vragen over eten/slapen/ontwikkeling?
Heeft hij een speen?
Gaat hij naar de tandarts?
Niks om je zorgen over te maken
Zo stemmingmakend zijn die vragen natuurlijk nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:59 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook nog geen vragenlijst hoor, maar ook de 14 maanden afspraak nog niet gehad. Misschien komt er dan een?
Ik zie t al voor me:
- loopt ie al: NEE
- optrekken?: NEE
- kruipen dan?: NEE
- tijgeren?: Ja, dat wel....
- slaapt ie door?: MEESTAL NIET
- taalontwikkeling: Papa, Poes, Bah
- blokken stapelen: met een hoop geluk 2 op elkaar
- puzzels: leuk om mee te gooien
- herriespeelgoed: dat heeft ie dan wel weer snel door...
Of wat voor vragen moet ik verwachten?
Dat is het natuurlijk ook! Fijn dat ze je niet het gevoel gaven dat dat niet zo zou zijnquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:50 schreef Kyara het volgende:
M liep niet met 18 maanden en dat vonden ze heel normaal. Beetje gekletst over en met M, in ons geval vooral over de impact van 2 zusjes op hem. Verder weinig speciaals.
lisa is voor het eerst gegaan met 10 maanden. Nu gaat ze gewoon elk half jaar mee. Hij kijkt een beetje gewoon zonder instrumenten voelt langs de tandjes en dan mag ze een speeltje uitzoeken. Hier toevallig vorige week eweest en ze deed het super bleef goed zitten deed AA en hij mocht voelen zonder gebeten te worden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Tandarts wilde ik doen als ze 2 is ... wat zijn jullie ideeen daarover? Gewoon .. tandjes kijken .. meer niet.
Wij poetsen hier een keer per dag voor het slapen gaan. Gelukkig vindt ze het niet vervelend.
de eerste keer zat lisa in de buggy toen ze klaar was en vorige week was mijn moeder mee aangezien we allemaal een afspraak haddenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat ik me afvraag, het is toch de bedoeling dat je je kind meeneemt als je zelf op controle gaat. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om daarna daar 10 minuten met je mond open te liggen zonder dat je kind wegloopt en aan alle snoertjes en apparaatjes en knopjes gaat zitten? Fungeert de assistente als een veredelde oppas? Die gedachte houdt me echt een beetje tegen.
Het is een vragenlijst die tot 4 jaar steeds hetzelfde blijft, vandaar dat er dingen opstaan die nu nog niet van toepassing zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:47 schreef Olf het volgende:
[..]
Aaah ik maakte me geen zorgen hoor, maar vond het opvallend dat ik het nog niet kendemaar wooooow. Tandarts? Heftig!
Ja! Die stomme winter! In de zomer was ik zeker 10 minuten snellerquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lief een dag vrij laten nemen voor de tandarts gaat echt niet lukken, het is chaos op haar werk. Misschien dat ik op de oppasdag van mijn moeder kan gaan met M. Ik zal het eens overleggen.
Jeetje Zoe, dat vind ik echt knap, 45 minuten! Ik heb twee keer zo lang nodigMaar goed, ik douche ook 's ochtends en föhn mijn haar, en moet de vaatwasser uitruimen en vaak de was ophangen. Wat ook een enorm vertragende factor is, zijn al die lagen kleding, mutsen, sjaals, moonboots, helmen die aan en op moeten voordat we op de fiets stappen, vooral omdat M er een spelletje van maakt op weg te hollen en zich los te friemelen
En dan heb ik het niet over poepluiers op onverwachte momenten of de spontane keer-je-beker-sap-over-je-broek-en-trui-om-actie zoals we die gisteren hadden
Ja die onverwachte dingen zijn minderquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lief een dag vrij laten nemen voor de tandarts gaat echt niet lukken, het is chaos op haar werk. Misschien dat ik op de oppasdag van mijn moeder kan gaan met M. Ik zal het eens overleggen.
Jeetje Zoe, dat vind ik echt knap, 45 minuten! Ik heb twee keer zo lang nodigMaar goed, ik douche ook 's ochtends en föhn mijn haar, en moet de vaatwasser uitruimen en vaak de was ophangen. Wat ook een enorm vertragende factor is, zijn al die lagen kleding, mutsen, sjaals, moonboots, helmen die aan en op moeten voordat we op de fiets stappen, vooral omdat M er een spelletje van maakt op weg te hollen en zich los te friemelen
En dan heb ik het niet over poepluiers op onverwachte momenten of de spontane keer-je-beker-sap-over-je-broek-en-trui-om-actie zoals we die gisteren hadden
Nou ja, ik ga direct na het kdv naar mijn werk door hè, dus ik moet ook mezelf kant en klaar hebben voor een dag werken. Maar goed, wat ik zeg: opstaan, douchen, aankleden, haren föhnen, was ophangen, kind uit bed plukken, aankleden, naar beneden, vaatwasser uitruimen, fles maken, brood smeren voor het ontbijt, brood smeren voor op mijn werk, ontbijten, ontbijtrotzooi opruimen koffie maken, tandenpoetsen, jas/muts/schoenen/helm bij kind aanfrotten, mijn eigen jas en schoenen aan, tas inpakken, woonkamer enigszins toonbaar maken fiets pakken, kind in fiets proppen, mezelf met fiets en kind door het tuinhek manouvreren...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:16 schreef PureEvil het volgende:
Dat jullie er zo lang over doen 's ochtends joh? Wat spoken jullie allemaal uit![]()
Ik had me gister. of eergisterverslapen, werd 07.45 wakker. en om 08.05 (denk ik) zaten we in de auto. Kids waren netjes op tijd op school
![]()
Jong aankleden, naar beneden, gelijk brood smeren, eerst aan kind geven, dan voor jezelf. dan drinken...Nou, prima![]()
haha Zolena, da's herkenbaar iddMaar wat zou jij doen, chocopasta is toch ook veeeeeeeeel lekkerder dan smeerkaas
![]()
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:27 schreef PureEvil het volgende:
Ja daar zie ik al 3 dingen die ik 's ochtends niet doe. En dat is douchen, opmaken (kan ik niet tegen) en kind wassen. Scheelt je een half uur![]()
Ik vind het zielig om hem een kwartier in zijn poep te laten zitten, al hobbelend en bobbelend op de fietsquote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:40 schreef Kyara het volgende:
Ik stond toen ik nog werkte altijd om 06:15 uur op. Dan zelf aankleden en opmaken (douchen idd 's avonds), 06:30 uur meiden wakker maken, aankleden en voeden. Daarna brood M klaarzetten en op 06:45 M wakker maken, aankleden. M eten, 07:15 uur spullen kdv verzamelen (melk enzo), wagen buiten zetten en dan rond 07:30 uur bij het kdv (5 minuutjes lopen).
dat was wel in de zomer. Maar die jassen aantrekken is hier ook niet het meeste werk. De poepluier op het laatste moment verschoonde ik gewoon op het kdv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |