abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135289811
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_135289924
Verjaardag van Bram! Naderende verjaardag van M van Kyara! En over Skoap's werk :+

Quote skoap
quote:
Nou het ziet er naar uit dat ik straks 2 maand met kind en man in Odessa (Oekraïne) zit voor werk. Nu bezig het (laten) zoeken naar een Nanny. Ben echt heel benieuwd hoe dat straks met Luc gaat als hij opeens geen andere kinderen meer om zich heen heeft. Ik vind het eigenlijk wel erg jammer, maar gelukkig is het maar voor max 2 maand. En toch maar eens onderzoeken wat er evt nog meer mogelijk is qua opvang.
Kyara hoe was het vandaag?

Phaidra hoe gaat het met je mannetje?

Marjolijntje en kz hoe gaat het met jullie?
pi_135290024

Stats! Beetje afgebogen naar gemiddelde, 9470 gram en 75 cm. Mooi in verhouding!
pi_135290189
Mooie stats Olf!
pi_135290195
Hoe was vandaag Kyara?

Wat is het favoriete avondeten van jullie dreumesen?
pi_135290474
Zoë, lief dat je het vraagt. Het gaat wel goed hoor, blauw voorhoofd met een schram, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft :).

Olf: ongeveer al het vlees :+. Verder wisselt het enorm, maar nasi, pasta met gehakt/tomatensaus doen het meestal wel goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135290697
Phaidra
Gelukkig!

Olf
Eerst was ze dol op aardappels/groente/vlees maar nu is pasta favo en af en toe bruine bonen.
(verse) Soep is ook altijd goed. En van jou dreumes?
pi_135290718
Oja, hij had een bult! Fijn dat hij in ieder geval niet zo'n last heeft.

Ik wilde inspiratie maar we eten geen vlees en dochter ook niet. :+
pi_135290806
Soep kan ik ook proberen hier ja!

Tot nu toe vindt ze combi biet-bataat lekker, en rijst-pompoen-mango en couscous-tomaat-courgette. Ze eet nog wel vaak een eigen hapje en niet met ons mee, is vaak ook nog wel geprakt.
pi_135290845
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Olf het volgende:
Oja, hij had een bult! Fijn dat hij in ieder geval niet zo'n last heeft.

Ik wilde inspiratie maar we eten geen vlees en dochter ook niet. :+
S vind falafel (kun je ook zelf maken) en vega burgers ook lekker! Daar zijn we mee begonnen voordat we vlees gaven
pi_135291422
Oh ja soep is ook een hit! Maar ik vind het zo lastig dat we dan nog moeten voeren :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135292072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:18 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja soep is ook een hit! Maar ik vind het zo lastig dat we dan nog moeten voeren :@.
Ik doe een broodje in kleine stukjes en daar giet ik soep over heen :+ met een vorkje prikt ze dat dan op.
En daarna lepelt ze zelf soep uit m kommetje. Gaat best oké.

Ze wil trouwens niet meer in de kinderstoel..dus ze zit op dr knieën op de gewone stoel. Lijkt me niet comfi maar zo eet ze iig :@
pi_135293583
Olf, M is gek op pasta en omelet/roerei met groente erdoor en frietjes. Pannenkoek is geen favoriet....

Uitje was helemaal super. Zo ontzettend leuk gehad. M heeft als een kip zonder kop rondgelopen, sowieso vond hij het helemaal fantastisch om zoveel ruimte te hebben om rond te lopen en dan ook nog en een papa en een mama die hem achterna zitten. Ballenbak was fantastisch, glijbaan uiteindelijk ook wel leuk, mega duplo was 2 seconden super. Weer ballenbak in, toch maar ballenbak uit. Trampoline en springkussen was absoluut doodeng. Stilzitten in een kinderstoel ging alleen goed tijdens het koekje eten en een paar slokken drinken daarna moest er weer gespeeld, gelopen, gerend of wat dan ook geworden. Pannenkoeken eten in een hip pannekoekenrestaurant dat iets te kindvriendelijk was. M wilde de speelhoek niet uit om te eten. Uiteindelijk heeft hij 2 happen gegeten maar dat ging niet van harte. IJsje wilde hij wel maar na 2 happen vond hij zijn smurfenijs ook niet meer boeiend en wilde hij weer verder spelen. Uiteindelijk natuurlijk drama toen we weg gingen. Nog even een wandelingetje door de stad gemaakt en toen lekker naar huis waar M nog even een bakje yoghurt heeft gegeten en uiteindelijk pas om 20.00 uur in bed lag.

pi_135294076
Kyara, wat klinkt dat heerlijk O+ Echt een hyper jongensfeestje dus :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135294114
Ja, was echt leuk O+

Hij was van de glijbaan af gegaan (ik heb hem bovenop er op gezet en papa ving hem beneden op) en beneden wilde hij weer naar mama toen en zo de glijbaan weer opklimmen O+ O+ O+
pi_135294213
Skoap spannend zeg!

Olf Pizza vind de mijne meestal lekker, verder gaat pasta meestal goed en vlees is altijd een hit: kip, braadworst enzo.

Kyara klinkt als een geslaagde dag.

Hier ligt een koortsig mannetje naast me, zwaar ademend en kijkt me af en toe aan. Zo lief maar ook zielig ziekig O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135295080
Kyara wat fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad O+

Tinuviel beterschap voor de kleine man!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135296352
Kyara klinkt echt super leuk! Schattige foto ook! Glijbaan is hier ook favoriet :)

F. eet haar avondeten eigenlijk nooit echt goed. Geen idee of dat aan het eten ligt of aan de tijd. Ze eet trouwens een potje altijd veel beter dan vers }:| Ze eet graag pasta en kip. Er is niets wat ze echt niet lust volgens mij, maar groente zijn zeker niet favoriet. Dat blijft bij muizenhapjes. Gelukkig compenseert ze met fruit.

Morgen gaat F sinds lange tijd weer een hele dag naar t kdv. Ben benieuwd hoe het gaat, want op een ander slapen gaat met steeds meer moeite. Maar ik houd mezelf voor dat het goed is voor haar ontwikkeling, dat ze er sociaal en flexibel door wordt. En dat we morgenavond lekker gezellig samen pannekoeken gaan eten :Y
pi_135296482
Bram nu al 1....pfff gefeliciteerd!
pi_135305298
Djen eet alles .. veelvraat haha.

Klinkt als een geslaagde dag Kyara!

Tinu veel beterschap!
pi_135306719
Midas O+ ik dacht dat hij niet knapper kon, maar deze foto, wow.
En wat een superleuke dag heeft hij gehad. De ballenbak was hier toen ook een succes he? :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135307256
Oh, wat een heerlijk uitje Kyara! Zo fijn dat het geen teleurstelling was. En super voor M ook, om lekker een dag met papa en mama op stap te zijn en alle aandacht te krijgen. Mijn M is ook dol op de ballenbak trouwens, die gaat dan heel keurig bovenhands gooien met alle ballen (met links natuurlijk, mijn leftie O+ )

Soemp! Hoe is het met je twee ( O+ ) kinderen en hoe gaat het met de combinatie baby/bijna-peuter?

Skoap, wat gaaf, twee maanden naar het buitenland met z'n drietjes! Ik heb er misschien wat te romantische voorstellingen bij maar het lijkt me een heel tof avontuur.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:31:17 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135308018
Fijn dat jullie dag zo leuk was Kyara! En wat een mooie foto O+

Kwis, hoop dat f vandaag een superfijne dag op het KDV heeft!

Skoap wat een avontuur idd! Twee maanden is wel goed te overzien. Misschien kun je daar wel wat gelegenheden opzoeken waar wat kindjes zijn.

Olf, ben even vergeten of ze wel vis eet? Bij Silvijn is zalm met zeer grote afstand favoriet. Daarbij maakt hij gedurende de hele maaltijd omnomnomgeluiden. Paprika (gestoomd) en prei zijn ook populair. En ik maak ook wel eens maaltijden met die oosterse vegareepjes van de AH, die vindt ie super lekker (ik vind die ook echt heel lekker). En uhmmm, kikkererwten gaat ook altijd goed.
pi_135308595
Bram werd 1 :)
Midas morgen alweer 2!

Hier gisteren een super dag gehad lekker naar de speeltuin en savonds ravotten. Voor het eerst in tijden kon ik echt meespelen lekker tegelijk schommelen en samen op de wip<3 net lekker cake gemaakt voor oma. Ze word al zo groot.

2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135312996
Baby af.

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:11:28 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135313169
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:46 schreef Zoë23 het volgende:
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

[ afbeelding ]
Wat een briljant filmpje! :D _O-
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135313399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:11 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wat een briljant filmpje! :D _O-
:D een keer in de OP gezet door Kleinzusje!

Sam&ticoo wat zijn ze alweer groot
pi_135313769
Tico, volgens mij kun je ook meteen door naar het volgende topic :o Dat is gewoon een peuter O+

Soemp, thanx O+ En ballenbak is heaven! Heb nog gedacht om een zwembad met een zooi ballen te kopen voor thuis maar zo blijft het ook wel iets speciaals.

En lekker terug aan het denken aan 2 jaar geleden. Toen begonnen nu de eerste weeën. Bevalverslag in 4 posts:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook wel raar om terug te lezen. MissJones-gate, posts van Nanadu ( :'( ). Maar ook grappig hoe Soempie, Tweeoogje en ondergetekende als LLM-ers heen en weer posten :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Kyara op 10-01-2014 13:34:11 ]
pi_135313935
Kyara
Sorry vergeten op jou post te reageren. Wat een leuke foto van M! Wat leuk een uitje met papa en mama O+
Bijzonder om terug te kijken op je bevalling..en nu is hij al bijna 2 en heeft hij 2 mooie zusjes.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:33:11 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135314019
Kyara! Wow, zo'n gek idee dat ik toen ook in Z&G postte! Was toch geen makkelijk bevalling he, van M. Best pittig. En dat terugdenken, ik vond het heerlijk! Bijna 2 alweer, wat gaat dat snel. Gelukkig heb je straks weer 2 dreumesen (2, OMG!). oh, en idd, MJ gate :N en Nanadu :'(

Mijn meiske is niet blij. Gister had ze amper gegeten en wilde ze alleen pap (dat heeft ze nog nooit lekker gevonden!) uit een fles. Vannacht best gespookt maar wat er nou was, ik kwam er niet achter. Uiteindelijk even laten huilen ( ;( , maar het waren maar 3 minuutjes..ik heb geteld ja) na een paar uur met haar bezig te zijn geweest en toen is ze wel lekker in slaap gevallen. Vanochtend leek ze weer helemaal de oude (en ze at weer) dus toch maar naar het KDV gebracht. Ik belde net en ze is toch niet fit, veel op schoot willen, mopperen, gematigd eten... Ze ligt nu te slapen maar ik ga haar mooi wel eerder ophalen :@ .

Oh, en nieuw stopwoordje is iPad :X. Ik verdenk Miniola dat hij dat E. heeft ingefluisterd op de meet want hiervoor zei ze dat bijna nooit :7
pi_135314041
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:26 schreef Kyara het volgende:
Tico, volgens mij kun je ook meteen door naar het volgende topic :o Dat is gewoon een peuter O+

Soemp, thanx O+ En ballenbak is heaven! Heb nog gedacht om een zwembad met een zooi ballen te kopen voor thuis maar zo blijft het ook wel iets speciaals.

En lekker terug aan het denken aan 2 jaar geleden. Toen begonnen nu de eerste weeën. Bevalverslag in 4 posts:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook wel raar om terug te lezen. MissJones-gate, posts van Nanadu ( ;'( ). Maar ook grappig hoe Soempie, Tweeoogje en ondergetekende als LLM-ers heen en weer posten :D
Wat gaat de tijd hard hè.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_135314124
Leuke foto's Sam!

Ja, het is echt bizar hoe snel de tijd gaat. Maar dat hij ook nog 2 zusjes heeft die al bjna 1 zijn is echt bizar. Hij is zelf net geboren :o

Maar blijft bijzonder. Het is toch het kind dat mij mama maakte. O+
pi_135314220
M neemt onze zinnen over.

J huilde en ik hoorde M ineens tegen haar zeggen: ach meisje, wat is er toch?
En daarna kreeg ze een bus "zusje bus spelen"

O+
pi_135314380
Ahw :D
pi_135319154
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Tante_Soesa het volgende:

Oh, en nieuw stopwoordje is iPad :X. Ik verdenk Miniola dat hij dat E. heeft ingefluisterd op de meet want hiervoor zei ze dat bijna nooit :7
huu! :o Ik weet van niks hoor! Zoveel zei mijne ook niet hoor, denk ik?
Het nieuwste woord is auto hier, dus we kunnen door naar fase 2, de merken*

Tip voor Olf:
risotto met kaas en doperwten wordt hier in fabriekshoeveelheden naar binnen geschoven. Officieel met parmezaan maar ik pak tegenwoordig gewone geraspte kaas vanwege zout.
Valess, ook lekker trouwens :P
En pasta is hier altijd goed. Heb je die verse gevulde wel eens geprobeerd?

Maar meneer eet hier alles, ik zou eigenlijk niks kunnen bedenken dat hij in gepureerde vorm niet eet. In stukjes is een ander verhaal. Mandarijn :{w

Verder las ik over hangerige E (beterschap!) en een quality time dagje voor M. Wat klinkt dat heerlijk zeg!
O ik herinner me nog de emigratie van Skoap! Wat een tof vooruitzicht zeg! En met nanny en al!

* copyright Spees voor deze grap
pi_135321541
Oh ja, Skoap voor 2 maanden naar het buitenland. Wel gave ervaring! :Y

Verjaardagsmuts voor bijna-peuter is af, uitnodigingen voor feestje volgende week zijn verstuurd, vanavond slingers en ballonnen ophangen en cadeautjes inpakken en dan morgen minifeestje met taart, kaarsje, cadeautjes en opa en oma's.
pi_135324985
O men wat moet ik met mijn stuntpiloot? Overal op klimmen en gaan staan met vele valpartijen en huilbuien als gevolg.

Verbieden wil ik ook weer niet want dan is het ook krijsen..
pi_135330591
Leuk Kyara *G* veel plezier morgen!
& wat lief dat hij J troost O+

Tante soesa
Wat sneu :( hoop dat ze zich snel beter voelt
En iPad! :D

Twinkle
Ik heb de kamer een tijdje anders ingericht om val/klimpartijen te voorkomen. Verder S geleerd hoe veilig te klimmen en nog belangrijker..hoe veilig ergens vanaf te komen. Heb het niet 'groots' gemaakt maar ook niet leuk, toen was de lol er snel vanaf. Verder is ze gewoon een klimgeit dus laat haar de trap op klimmen enz

*O* S heeft de afgelopen 3nachten de medicatie geweigerd en heb haar ook geen pap gegeven, dus al 3nachten geen 'nachtvoeding' *O*
Ipv 3x3,3ml medicatie heeft ze de afgelopen dagen 2x1,5ml en vandaag 2x1ml gehad en dat gaat goed! Ben zo blij! En verder zeg ik niets over slapen en inslapen *O*
pi_135336202
Klinkt goed Zoe !
Skoap: Wat spannend zeg ! Nanny dan voor 24/7 ?
Kyara: Lief ventje in de ballenbak. Morgen 2 *O*
Mineola: Allesetertje O+
Zolena: Hier ook maar een x een hele dubbele BH aanbieden :D
Lieve fotos van Sam O+
Arm mupke Elin met dr ingefluisterdeipaid ;)
Bult voor Phaidras kleintje bah
Kleine L van Tinu ziek.
Welkom Bram *O*
Rest c_/
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_135336369
Was te laat met LP bij BOL :(
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:50:50 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135336493
Sam & Tico, leuke foto's O+
pi_135336794
KZ, hoe gaat het bij jou?
pi_135336935
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
KZ, hoe gaat het bij jou?
Gaat heel goed !
De kleine maakt sprongen en is super lief. Het is erg gezellig O+
Ze heeft het woordje NEEEEEEEE ontdekt :D
pi_135337381
Wat bedoel je met niet verbieden Twinkle? Mag ze wel klimmen dan?
pi_135338623

O+
pi_135340738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:48 schreef kleinzusje het volgende:
Was te laat met LP bij BOL :(
Balen! :(

En de Nanny, nee, alleen voor de uren/dagen dat wij werken
pi_135340777
quote:
_O_ O+
pi_135342801
Gefeliciteerd Kyara en M! Peuter! Wat wordt het cadeau? w/
pi_135346568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:08 schreef Troeta het volgende:
Wat bedoel je met niet verbieden Twinkle? Mag ze wel klimmen dan?
Nou ja kan wel zeggen dat ze niet op de stoel mag klimmen maar ergens denk ik ook dat ze moet leren wat de consequenties zijn. Anders leert ze het nooit denk ik dan. Kan haar wel overal voor gaan beschermen zodat ze tot haar 18e geen schrammetje op loopt.

Maar aan de andere kant vind ik het zielig dus haal ik haar er op tijd weer vanaf. En dan is ze dus boos :D
pi_135346640
Twinkle
Daarom leer ik s dus 'veilig' klimmen

Kyara
*G* gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! *G*
pi_135346813
Ze kan wel zelf van de bank af .. Dan draait ze zich op haar buik en laat zich eraf glijden .. slim kind *O*
pi_135346864
Van harte gefeliciteerd Midas! *O* je hebt een heuse peuter Kyara O+
pi_135347050
Kyara gefeliciteerd met M. *G* *G* *G* Een peuter, ongelofelijk! Fijne dag vandaag! Wat zit er in de pakjes?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135347210
Kyara gefeliciteerd met M *O*
pi_135347281
Kyara gefeliciteerd met M! *O*
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:28:09 #56
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135347321
Kyara van harte *O* .
pi_135347336
Kwisted
SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Zoë23 op 11-01-2014 13:29:08 ]
pi_135347349
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze kan wel zelf van de bank af .. Dan draait ze zich op haar buik en laat zich eraf glijden .. slim kind *O*
Knap hè, hoe ze dat zelf doen! Ik stond er echt verbaasd van. Niks face forward eraf.

Kyara, gefeliciteerd met M! Fijne dag vandaag! *O*
pi_135347439
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:29 schreef Zoë23 het volgende:
Kwisted
SPOILER
Oh mijn god O+ O+ O+ Wat schattig!!!

Kyara van harte gefeliciteerd met M!! *O* *O* Veel plezier vandaag :*

Hier alles z'n gangetje. As we speak ligt F te huilen in bed omdat ze niet kan slapen :{ Maar ze is wel overduidelijk hartstikke moe. Misschien komt t omdat ze gisteren maar 1 slaapje heeft gedaan ipv 2 op het kdv, dat ze nu uit haar ritme is. Oh dat gehuil komt zo bij me binnen altijd. Ik denk dat ik haar er zo maar weer uitpluk als het niet afzwakt.

edit: pfieuw het is stil :)
pi_135347589
w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/

Toddler time!

M schuift een topicje door (ik blijf hier nog wel even hangen ;) ).

Afscheidsspam:

SPOILER
Ik kon vanavond nog wel wat verjaardagsfoto's posten. M is nu boodschappen doen met papa en om 11 uur komen oma en opa & oma voor taart, kaarsjes en cadeautjes.

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
pi_135347650
Wat een prachtige haren!! Leuke spam!
pi_135347842
Leuke spam! Mooie dag vandaag jullie!
pi_135351531
Gefeliciteerd met jullie peuter Kyara! Tot over een maand of twee 8-). :W fijne dag vandaag!
pi_135351994
M. 2 jaar alweer! Heel veel plezier vandaag lieve vrolijke M. Lekker taart eten, cadeautjes uitpakken en met ballonnen spelen. Tot over een paar dagen. :*

Kyara, je grote kleine jongen. O+ Ik word er een beetje emo van zelfs.. van harte!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135353007
Gefeliciteerd met je grote knul!!!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135353505
Gefeliciteerd met m kyara2 alweer!!!
*poef* nu is het weg
pi_135353530
Enf ik las in Z&G over het meegroeibedje voor M. Wil je me eens op de hoogte houden hoe dat gaat?
pi_135355887
Kyara, gefeliciteerd met je zoon, je oudste, je peuter O+ *O*
Fijne dag!
pi_135358789
Verjaardag was geslaagd! Slingers en ballonnen vond hij mooi. Toen eerst oma en daarna ook nog opa en oma kwamen begon hij al te stuiteren. De tompouce pakte hij met 1 hand op om het zo op te eten (hij heeft een complete tompouce op :X ), cadeautjes waren prachtig. Hij heeft de little people stal, little people garage en een vuilniswagen gekregen en vooral de vuilniswagen is favoriet.

pi_135362953
Wat leuk Kyara! M lekker smullen op je verjaardag! *G*
  zaterdag 11 januari 2014 @ 19:03:43 #71
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135364571
Leuke foto's Kyara! Ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd!
pi_135365196
Kyara, van harte!! *O* O+
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:12:49 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135371789
Hoera voor Midas *O*
Leuke foto's O+

Ik ben kapot... Vandaag verjaardagsfeestje van J. gehad. Hij was al niet zo lekker (verkouden, dus moeder en kind beide slecht geslapen) en alle drukte vanmiddag (7 kindjes tussen 0 en 4 plus papas en mamas) heeft er voor gezorgd dat ie nu helemaal over de zeik is. Arm kind huilt al af en aan sinds 7 uur. Papa is nu maar even met m gaan wandelen in de draagzak, hopelijk kalmeert ie daar wat van, en wil ie dan wel lekker in z'n bedje...

[ Bericht 3% gewijzigd door mousemicky op 11-01-2014 21:39:26 ]
pi_135372773
Kyara van harte! *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:58 schreef Soempie het volgende:
M. [ afbeelding ] 2 jaar alweer!
Kyara, je grote kleine jongen. O+ Ik word er een beetje emo van zelfs.. van harte!
Nog maar een paar dagen voor jou. :o

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:D een keer in de OP gezet door Kleinzusje!

Nee hoor :+
pi_135372902
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kyara van harte! *O*

[..]

Nog maar een paar dagen voor jou. :o

[..]

Nee hoor :+
Oh :@ dacht kz

Sorry
pi_135374801
Gefeliciteerd Kyara!
pi_135376464
Gefeliciteerd Kyara en M *G*. Mooie afscheidsspam en leuke verjaardagsfoto's.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135387099
Hoe ging de eerste nacht in het grote bed Enf?
pi_135387123
Ik sta nog open voor leuke cadeautjes voor J zijn 2e verjaardag, al duurt dat nog heel lang. Is dat leuk zo'n Little People set Kyara?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135387172
De grootste hit is hier nu de vuilnisauto. Die komt van het merk Bruder Roadmax en ze hebben ook andere auto's. Little people vindt hij ook leuk. Vooral de "glijbaan" (de afrit in de garage....).
  zondag 12 januari 2014 @ 10:42:47 #81
30252 Soempie
Procreating
pi_135388312
Vuilniswagens. _O_ Welk merk vuilniswagen is het?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:58 schreef Clubsoda het volgende:

Soemp! Hoe is het met je twee ( O+ ) kinderen en hoe gaat het met de combinatie baby/bijna-peuter?

Lief dat je het vraagt. O+

Hier gaat het zo goed. Wel hectisch. Soms is het een grote chaos en ook wel moeilijk, maar over het algemeen gaat het super.

M. trekt nu wat meer naar mij toe (logisch natuurlijk). Hij komt wat vaker knuffelen en betrekt me overal bij. Dat laatste vind ik soms wel lastig, omdat het natuurlijk niet altijd mogelijk is. Maar ik denk dat we het goed oplossen samen.

Voor J. is hij ontzettend lief. Spontaan kusjes en knuffeltjes geven en regelmatig even komen kijken als ze in de box of bij een van ons ligt. Ze lag net scheten te laten en dan komt hij me halen: 'mama, J. een schone luier aantrekken'. :D En een paar dagen terug kwam hij haar z'n tractor geven (daar mag echt geen enkel ander kindje aankomen als het aan hem ligt :+ ).

Dus ik ben vooral blij dat hij -nog?- niet vindt dat ze weg moet of stom is. Dat hij het oplost door nu meer naar mij te trekken.

Vandaag gaat hij met een vriendinnetje, haar papa en zijn papa naar de Efteling. Hij heeft het al maanden over de kabouters, zingt het liedje van carnaval festival, enz. Ben benieuwd hoe hij het gaat hebben vandaag.

Hoe is het bij jullie? Ik lees hier half half mee en zag dat je samen met je lief bent gaan samenwonen. O+ Hoe gaat het samen? Lijkt me wel erg fijn om het helemaal samen te kunnen doen? Hoe vindt M. het?
pi_135388508
Soempie, fijn, dat het zo goed gaat. M is echt superlief voor zijn zusje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 12 januari 2014 @ 12:31:09 #83
30252 Soempie
Procreating
pi_135390518
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:55 schreef Tinuviel het volgende:
Soempie, fijn, dat het zo goed gaat. M is echt superlief voor zijn zusje.
Ja he, ik vind het zo mooi om te zien hoe het gaat. :)

Hoe is het met jouw jongens? Het lijkt me dat het steeds leuker wordt als de jongste wat ouder is, maar misschien ook wel veel lastiger?
pi_135391121
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja he, ik vind het zo mooi om te zien hoe het gaat. :)

Hoe is het met jouw jongens? Het lijkt me dat het steeds leuker wordt als de jongste wat ouder is, maar misschien ook wel veel lastiger?
Soempie ik vind zo leuk, dat ze allebei lief voor elkaar zijn en naar elkaar toetrekken. Zo roept L vaak als mijn kleuter weggaat of weg is "jaje" en hij mist de grote broer dan duidelijk. Zoals onlangs toen J op een verjaardagsfeestje was. Of vanmorgen zei J tegen L kom maar, krijg je een knuffel en dat deed hij dan ook superlief en hij zei zelfs dat ze vrienden waren.

Lastige momenten zijn er natuurlijk ook. Zo kan J zijn kracht nog niet goed inschatten of doet stomme dingen waardoor L valt.nals het te bont wordt, dan krijgt hij daar ook straf voor. Eerst proberen we natuurlijk uit te leggen, dat L nog niet zo sterk is en hij hem niet moet duwen of laten struikelen oid. Ook speelgoed delen en ongestoord spelen zorgt soms voor dilemma's. L stoort J in zijn spel of haalt torens, treinbaan etc. Uit elkaar. Ook hetzelfde speelgoed willen gebeurt vaak. En J kan zich ook hemoeien met L's spel en dingen gaan afpakken, want hij kan het beter. Ook mama/ papa delen of wachten is moeilijk en er is dan vaak jaloesie van beide kanten. Dat krijg je dan als ze ouder zijn. Met meer begrip bij L nemen de leuke momenten hopelijk nog heel erg toe en de minder leuke af ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135396342
Soempie en Tinu wat leuk om te lezen hoe een dreumes met een kleiner of groter broertje/zusje omgaat.

Zijn jullie alweer wat fitter Tinu?
pi_135396390
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:42 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier gaat het zo goed. Wel hectisch. Soms is het een grote chaos en ook wel moeilijk, maar over het algemeen gaat het super.

M. trekt nu wat meer naar mij toe (logisch natuurlijk). Hij komt wat vaker knuffelen en betrekt me overal bij. Dat laatste vind ik soms wel lastig, omdat het natuurlijk niet altijd mogelijk is. Maar ik denk dat we het goed oplossen samen.

Voor J. is hij ontzettend lief. Spontaan kusjes en knuffeltjes geven en regelmatig even komen kijken als ze in de box of bij een van ons ligt. Ze lag net scheten te laten en dan komt hij me halen: 'mama, J. een schone luier aantrekken'. :D En een paar dagen terug kwam hij haar z'n tractor geven (daar mag echt geen enkel ander kindje aankomen als het aan hem ligt :+ ).

Dus ik ben vooral blij dat hij -nog?- niet vindt dat ze weg moet of stom is. Dat hij het oplost door nu meer naar mij te trekken.

Vandaag gaat hij met een vriendinnetje, haar papa en zijn papa naar de Efteling. Hij heeft het al maanden over de kabouters, zingt het liedje van carnaval festival, enz. Ben benieuwd hoe hij het gaat hebben vandaag.

Hoe is het bij jullie? Ik lees hier half half mee en zag dat je samen met je lief bent gaan samenwonen. O+ Hoe gaat het samen? Lijkt me wel erg fijn om het helemaal samen te kunnen doen? Hoe vindt M. het?
Leuk om te lezen O+
Eindelijk meer grote broers van M's leeftijd :D

Merk vuilniswagen is Bruder Roadmax (ze hebben ook graafmachines enzo).
pi_135397504
Zoë lief, dat je het vraagt. Ik voel me nu alweer een stuk beter, maar ben nog niet 100% fit. Mijn dreumes snottert ook nog enzo.

Zoë hier is het nu kleuter met kleiner broertje, he. Denk dat dat ook nog eens een klein beetje verschil uitmaakt. Tussen J en L zit meer leeftijdsverschil dan tussen Soempie's M en J.

Kyara, dat Little People spul en die Bruder Roadmax vuilniswagen maken die ook geluid? Ik zal die vuilniswagen eens googlen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135397545
Kyara van harte! *O* Wat een leuke cadeaus en dat spelen met z'n zusjes ziet er heel knus uit O+
pi_135397660
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:44 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, dat Little People spul en die Bruder Roadmax vuilniswagen maken die ook geluid? Ik zal die vuilniswagen eens googlen.
Little people wel, maar niet overdreven veel. De vuilniswagen maakt geen geluid.

Hopelijk zijn jullie snel weer helemaal fit.
pi_135398341
Tinu
Dreumes met kleuter of dreumes met baby maakt ook wel verschil denk ik maar beide verhalen zijn leuk om te lezen. Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen J en L?

Hoop dat jullie snel weer helemaal fit zijn

Edit; typo

[ Bericht 5% gewijzigd door Zoë23 op 12-01-2014 17:10:53 ]
  zondag 12 januari 2014 @ 16:24:06 #91
30252 Soempie
Procreating
pi_135398924
Leuk om te lezen Tinu. :Y Zowel de lieve momenten als de lastige. Het is natuurlijk voor alletwee niet altijd even makkelijk om een broer(tje) te hebben. En van jullie vraagt het denk ik ook regelmatig de nodige creativiteit en geduld. Lijkt me soms best een uitdaging (ook op een positieve manier)! Ik verheug me er soms al op. :)

Net werd J. wakker en ze begon een beetje te huilen. Komt M. aangerend met een speen: 'J. huilen, oooh, zonde. Aan de kant mama. J. een tutter geven!'. Die wil J. helemaal niet, dus M. gaf de tutter terug aan mij: 'J. drinken bij mama, ja, een goed idee!'. En toen ze stil werd nogmaals: 'een goed idee!' :D :')

En nu rent hij rond in de Efteling. Ik belde net en hoorde hem met z'n vriendinnetje lachen op de achtergrond. Zo schattig. O+
pi_135399205
Soempie zo leuk om te lezen *;
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135399466
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:24 schreef Soempie het volgende:
Net werd J. wakker en ze begon een beetje te huilen. Komt M. aangerend met een speen: 'J. huilen, oooh, zonde. Aan de kant mama. J. een tutter geven!'. Die wil J. helemaal niet, dus M. gaf de tutter terug aan mij: 'J. drinken bij mama, ja, een goed idee!'. En toen ze stil werd nogmaals: 'een goed idee!'
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_135400684
Kyara van harte gefeliciteerd met jullie M *O* O+

Ik kom weer even binnenvallen met wat vragen. Mijn kindje (16 maanden) is sinds een maand aan het bijten. Op alles, maar ook op iedereen! Ook mijn oudste moet het vaak ontgelden. Het is de afgelopen week steeds erger geworden en hij gaat er nu ook bij slaan en dingen gooien. (Praten lukt nog niet, 1 woord en meer niet..)
Ik had eerst het idee dat het frustratie zou kunnen zijn, omdat hij zich niet duidelijk kan uiten dmv woorden, maar hij doet het ook als we lief aan het spelen zijn en er geen aanleiding is dat ik hem niet snap. Althans dat komt zo op mij over.
Luid Au zeggen doe ik, afleiden helpt niet, hij gaat dan gewoon door, zeggen dat het niet mag en dat hij mama pijn doet zeg ik ook, maar hij snapt dit denk allemaal nog niet echt.

Hebben meer mama's hier 'last' van gehad en hoe moet je hiermee omgaan?
pi_135402284
L4cs4p wij hadden dat met onze oudste toen hij ongeveer 1,5 was. Maar bij ons gebeurde het met name op het kdv. Maar hij had toen natuurlijk ook geen broers of zussen. Het leek erg door verveling te komen, missende uitdaging op het kdv. Wat mij nog bijstond van toen was alternatieven geven om in te bijten, duidelijk maken, dat hij wel in a,b,c mag bijten maar jullie en zijn oudere broer/ zus niet mag bijten.

Afleiden doe je al zie ik. Wij haalden ook bijtspeeltjes en deden het voor dat hij daarin kon bijten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135406608
Bedankt voor je antwoord Tinuviel! Een bijtring heb ik helemaal niet meer aan gedacht, had hij wel toen hij baby was dus toch maar weer even tevoorschijn halen! (Y)
pi_135406716
Ik hoop dat het helpt L4. Ik vond dat toen heel naar, dat mijn kindje andere kinderen beet, aan de andere kant, dat ik wist, hij doet het niet met kwade opzet. Ze zijn nog maar zo klein en kunnen zich vaak nog slecht duidelijk maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135407792
F. (15mnd) heeft mij ook wel eens gebeten. Wel vaker tijdens een 'kusje', maar volgens mij nooit bewust uit boosheid of frustratie. Eerder omdat ze t gewoon niet snapt. Ik kon het dan ook af doen met een 'dat mag niet, want..' Waarop ik dan een ontzettende pruillip te zien kreeg :P
  maandag 13 januari 2014 @ 01:27:25 #99
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135424833
J. huilt, al sinds 19.00u. Het enige wat helpt is in de draagzak, maar ik kan niet meer, ben kapot. Ik denk dat ie weer een oorontsteking heeft, maar om daarvoor nu midden in de nacht de HAP te bellen...

Vriend heeft m nu even mee naar beneden, maar hoor m nog steeds huilen :'(
pi_135425849
Oh MM wat zielig. Kon hij weer een beetje tot rust komen en hebben jullie nog wat kunnen slapen? Beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 13 januari 2014 @ 08:22:24 #101
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135426321
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:09 schreef L4cs4p het volgende:
Kyara van harte gefeliciteerd met jullie M *O* O+

Ik kom weer even binnenvallen met wat vragen. Mijn kindje (16 maanden) is sinds een maand aan het bijten. Op alles, maar ook op iedereen! Ook mijn oudste moet het vaak ontgelden. Het is de afgelopen week steeds erger geworden en hij gaat er nu ook bij slaan en dingen gooien. (Praten lukt nog niet, 1 woord en meer niet..)
Ik had eerst het idee dat het frustratie zou kunnen zijn, omdat hij zich niet duidelijk kan uiten dmv woorden, maar hij doet het ook als we lief aan het spelen zijn en er geen aanleiding is dat ik hem niet snap. Althans dat komt zo op mij over.
Luid Au zeggen doe ik, afleiden helpt niet, hij gaat dan gewoon door, zeggen dat het niet mag en dat hij mama pijn doet zeg ik ook, maar hij snapt dit denk allemaal nog niet echt.

Hebben meer mama's hier 'last' van gehad en hoe moet je hiermee omgaan?
Ja, ik zit op dit moment met twee grote blauwe plekken op mijn bovenarm en bovenbeen van een beet. Hier ook echt een probleem. Ik weet zeker dat het niet uit agressie is want hij doet dat altijd in een enthousiaste bui of als hij aan het spelen is. Of tijdens het knuffelen. Het lijkt alsof hij op dat moment zijn enthousiasme/affectie niet op een andere manier kan uiten. Hij lijkt het nu wel steeds beter te snappen dat het niet mag. Wij blijven zeggen: "niet bijten!" en dan doen we voor wat hij wel mag doen (tip van hier). Hij heeft het niet afgeleerd nog, maar het wordt wel minder. Een alternatief geven om op te bijten werkt bij ons niet, ik denk omdat het voor hem echt een uiting van een emotie is (psychologie van de koude grond).
pi_135426424
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 01:27 schreef mousemicky het volgende:
J. huilt, al sinds 19.00u. Het enige wat helpt is in de draagzak, maar ik kan niet meer, ben kapot. Ik denk dat ie weer een oorontsteking heeft, maar om daarvoor nu midden in de nacht de HAP te bellen...

Vriend heeft m nu even mee naar beneden, maar hoor m nog steeds huilen :'(
Wat sneu ;( Hoe is het nu?

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, ik zit op dit moment met twee grote blauwe plekken op mijn bovenarm en bovenbeen van een beet. Hier ook echt een probleem. Ik weet zeker dat het niet uit agressie is want hij doet dat altijd in een enthousiaste bui of als hij aan het spelen is. Of tijdens het knuffelen. Het lijkt alsof hij op dat moment zijn enthousiasme/affectie niet op een andere manier kan uiten. Hij lijkt het nu wel steeds beter te snappen dat het niet mag. Wij blijven zeggen: "niet bijten!" en dan doen we voor wat hij wel mag doen (tip van hier). Hij heeft het niet afgeleerd nog, maar het wordt wel minder. Een alternatief geven om op te bijten werkt bij ons niet, ik denk omdat het voor hem echt een uiting van een emotie is (psychologie van de koude grond).
^^

Hier ook vooral bijten en slaan als hij in hyperdepiep-stuitermodus zit. Au zeggen werkt dan alleen averechts, gaat hij nog harder lachen ;( (zo'n lach die binnen 5 minuten overgaat in huilen).

[ Bericht 44% gewijzigd door Phaidra op 13-01-2014 08:40:46 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 13 januari 2014 @ 08:34:43 #103
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135426440
Oh! Had verder niet gelezen, sorry. Idd sneu voor J! ik hoop dat het inmiddels een stuk beter gaat!
pi_135426455
Arme j ( en mm)

Geen gebijt hier, wel gebonk. Luuk gaat hoofdbonken als hij iets niet mag. Gewoon uit boosheid of nijd. Het gaat nog best hard ook. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.
*poef* nu is het weg
  maandag 13 januari 2014 @ 08:40:57 #105
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135426502
Hij heeft geslapen, van half 3 tot half 8. Toen was er natuurlijk hongerrrrrrrr (J. eet altijd, zelfs met koorts en snotterig etc). Na een papfles (zieke kindjes mogen een fles met pap ipv een bordje) is ie nu leuk aant spelen. Koorts is er nog wel, en hij heeft geen stem meer van t huilen. O, en hij hoest nu ook als een zeehond (net als vriendlief).

Ik zit dus gapend op de bank, maar heb gelukkig nog wel een paar uurtjes mogen slapen, en ben op maandag altijd vrij...
pi_135426776
KJ
Mijn zus deed het vroeger ook, van de ka destijds kreeg ze het advies het te negeren (wat erg moeilijk is omdat het er pijnlijk uitziet) dat werkte wel.
Mijn moeder volgde trouwens altijd haar intuïtie enzo maar bij dat bonken wist ze echt niet wat te doen..

MM
Wat zielig :( :* beterschap

Hier ook een slechte nacht, (8> gaat voor een week weg en dat heeft S steeds beter in de gaten.. Om 22u was ze al wakker, spelen etc en heeft ze niet meer geslapen.. Als we in slaap vielen dan maakte ze ons weer wakker (ze klonk ook echt wakker zegmaar) ze moest ook vaak kokhalzen enz (van het druk doen snachts denk ik?) gelukkig werkt de medicatie snel. Toen (8> om 5:20 weg ging moest ze lang huilen en heeft ze ook niet meer geslapen.
pi_135426992
MM beterschap voor J. Gelukkig ben je vrij vandaag. Ik hoop dat de komende avond en nacht beter gaan.

KJ wat Zoe zegt. Mijn broertje deed het vroeger ook en mijn moeder kreeg hetzelfde advies.
Maar het is echt naar om te zien. Luc doet het heel soms ook

Qua bijten ook niet echt tips. Behalve dat ik rustig blijft er niet probeer er te veel negatieve aandacht aan te geven, want dat geeft voor mijn gevoel juist het verkeerde effect. Dat denkt hij ook nog dat het nut heeft ofzo. (Ik laat natuurlijk wel duidelijk merken dat het niet mag)

Hij heeft ook het woordje auw ontdekt. Hij roept het ook als hij dingen moet doen die hij niet leuk vindt :') Maar hij heeft wel door dat als je auw zegt dat bepaalde reacties geeft.

Zoe wat sneu voor S.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:26:02 #108
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135427076
J. ligt alweer een half uur in bed, sliep meteen, geen drama :? . Vreemd, maar wel fijn. Vanmiddag toch maar even langs de huisarts, als t echt weer een oorontsteking is waarschijnlijk een antibioticakuurtje... En nu kan ik dus eindelijk zelf even gaan douchen (en hopen dat uk niet wakker wordt van de douche).
pi_135427092
Hier ook een zieke. 40 graden koorts en 2 goede punten voor de kiezen boven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:06:15 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135427734
Beterschap dan maar? :/

Cristel ligt voor de verandering heel rustig op de bank dvd te kijken....deze:

^O^ Echt leuk ^O^
pi_135427947
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:42 schreef Soempie het volgende:

[..]

Allereerst van harte gefeliciteerd met je peuter! *O*

Ik kan me heel goed voorstellen dat het hectisch is, die eerste weken zijn zo intens en dan ook nog een klein ventje erbij... Maar wat knap van hem dat hij op deze manier je aandacht kan vragen. Het is een wijs mannetje, die M van jou. Lief ook dat hij zo betrokken is bij de zorg voor zijn zusje en zoveel dingen goed herkent. Mijn M vindt baby's en jongere kinderen ook mateloos fascinerend, het roept toch iets op in ze blijkbaar. Ik hoop dat het zo goed blijft lopen allemaal! Hoe heeft hij het in de Efteling gehad? Tof vind ik dat, dat ze nu ook voorpret kunnen hebben, dat maakt het extra lang leuk.

Samenwonen is fijn O+ Voor mij eigenlijk alleen maar, voor mijn lief is het soms wel ingewikkeld natuurlijk, een ander land, andere taal, haar familie en vrienden missen en het is heel druk op haar nieuwe werk. Maar het is goe dat we samen zijn. Ik vind het heel fijn om dingen te kunnen delen, hoewel het grootste deel van de zorg voor M op mij neerkomt (dat wil ik ook graag, het is mijn kind tenslottte), maar het alleen al samen kunnen praten over leuke en minder leuke momenten geeft veel lucht. En M vindt het ook erg leuk dat ze er is. Hij vraagt 's ochtends vrijwel direct naar haar als hij wakker wordt (dan is ze al weg en dan zegt hij "E werte he?" ), hij holt naar de deur 's avonds als hij een geluidje hoort en als ik hem aankleed na het bad, roept hij haar zodat ze mee kan luisteren naar het voorlezen. O+ Mijn kleintje heeft een onvoorstelbaar vermogen om dingen te nemen zoals ze komen, ondanks de toch best heftige veranderingen in zijn leven het afgelopen jaar, is hij nooit langdurig van streek. Hij sluit mensen moeiteloos in zijn hart en daar heb ik veel bewondering voor O+

Met ruim twee weken tot M's verjaardag begint het grote terugblikken voor mij ook te komen. Niet alleen naar zijn geboorte maar ook naar vorig jaar toen de scheiding nog zo vers was en alles best moeizaam liep. Ik heb M's verjaardag niet echt gevierd toen, ik durfde niet zo goed omdat ik bang was dat mensen me van alles kwalijk namen :{ Maar nu ziet het er een heel stuk zonniger uit, en heb ik dit weekend de uitnodigingen voor zijn feestje de deur uit gedaan. Er komen nog steeds niet heel veel mensen, een stuk of 12 denk ik, maar ik heb er wel heel veel zin in O+
pi_135427962
Wat sneu mm, hoop dat de huisarts jullie kan helpen :-)
pi_135428071
Wat sneu, allemaal zieke kindjes! Beterschap en ik hoop dat het geen oorontsteking is MM!

Wat sneu Zoe, dat S dat zo in de gaten heeft, dat haar papa weg gaat. Knap ook wel, maar toch heel moeilijk voor jullie allemaal.

PE, M is ook helemaal dol op tekenfilms de laatste tijd, en hij houdt het ook echt lang vol. Alfred J Kwak is natuurlijk ook wel heel erg jeugdsentiment. Ik zal die ook eens gaan youtuben, goede tip! Voordeel is dat mijn lief het ook leuk vindt :D

M heeft ook zo'n fase gehad waarin hij beet zoals Spees en Phaidra beschrijven (goh :+ ) Het was haast een soort affectie ofzo, hij deed het bij kusjes geven en inderdaad ook als hij heel druk was. Ik probeerde hem te vertellen dat ik het niet prettig vond en dat het zeer deed, en desnoods liep ik even weg of zette hem aan de kant.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:24:46 #114
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135428126
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:22 schreef Clubsoda het volgende:

PE, M is ook helemaal dol op tekenfilms de laatste tijd, en hij houdt het ook echt lang vol. Alfred J Kwak is natuurlijk ook wel heel erg jeugdsentiment. Ik zal die ook eens gaan youtuben, goede tip! Voordeel is dat mijn lief het ook leuk vindt :D

Dit is geen tekenfilm, maar een theatervoorstelling ;)
pi_135428290
Oh, sorry!
  maandag 13 januari 2014 @ 10:41:34 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135428536
Wat fijn CS dat je je zo goed voelt en dat het samenwonen zo goed gaat! Uit welk land komt ze? Wel een vergelijkbare cultuur? En (je moet het maar aangeven als ik te persoonlijke dingen vraag hoor) zie je het ooit gebeuren dat je met haar samen een kindje gaat krijgen?
  maandag 13 januari 2014 @ 10:49:08 #117
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135428747
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:31 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, sorry!
Ja hoef je geen sorry voor te zeggen :P

*sorry dat ik verder nergens op reageer, maar ik ga nu ff aan de poets*
pi_135428784
Gewoon vragen hoor :) Ze komt uit Duitsland, dus een echt grote cultuurshock is het niet :+ Maar ik merk toch dat er kleine dingen best anders zijn en dat ik me daar soms wel op verkijk. Het is voor haar vooral moeilijk denk ik dat ze de taal nog niet goed spreekt en zich daar erg onzeker over voelt en ze het idee heeft dat ze afhankelijk van me is. Wat eigenlijk niet zo is, want toen ik laatst een weekend weg was en zij een vriendin op bezoek had, kon ze zich uitstekend redden.

Ik zou wel heel graag nog een kindje willen, het allemaal nog eens meemaken zonder dat er van alles op de achtergrond speelt. Ik gun M ook heel erg een broertje of zusje. Maar ik weet het niet nog goed, op dit moment is het gewoon te vroeg en financieel is het ook geen optie momenteel. En twijfels heb ik ook nog wel enigszins, hoe het is om een kind te hebben dat voor 50% van een volgslagen onbekende is, en hoe het dan moet met mannelijke rolmodellen enzo. Mijn lief wil wel heel graag, dus ik vermoed dat het wel gaat gebeuren op termijn. Voor nu is het goed zo, M is nu echt nog het middelpunt van mijn wereld en dat wil ik nog wel even zo houden, hij verdient die aandacht vind ik, en ik kan me niet voorstellen hoe ik dat met een baby zou kunnen combineren. Maar het feit dat de vanzelfsprekendheid van een tweede kindje er af is, ondanks dat dat mijn eigen keuze was, vind ik soms wel heel verdrietig.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:37:05 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135431656
Soempie, van harte gefeliciteerd met je peuter! *G* *G* *G* *G*

CS, :*

MM, beterschap!
  maandag 13 januari 2014 @ 12:43:57 #120
30252 Soempie
Procreating
pi_135431906
Beterschap voor alle zieke kindjes. :*

CS, wat ontzettend fijn dat M. en E. het zo goed samen kunnen vinden. Erg leuk om te lezen dat hij ook zo gek op haar is. Dat hij haar betrekt bij het voorlezen, zo lief. O+

En kinderen kunnen zo veerkrachtig zijn hè? Maar ook petje af voor jullie, de volwassenen, hoor. Ik vind het nog steeds bijzonder hoe jij en je ex met elkaar omgaan. Dat zie je toch ook weleens anders, helaas. M. boft wat dat betreft met zulke lieve mensen om hem heen.

En dan over een paar weken z'n verjaardag! *O* 12 mensen is een mooi aantal. Dan is het ook weer niet te druk. :) Hier komen er ook zoveel volwassenen (en 5 kindjes) komend weekend.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:51:53 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135432176
Ik heb teveel mensen uitgenodigd. Zoveel stoelen heb ik niet :@

Heeft M al cadeautjes gekregen Soempie? En wat dan?
  maandag 13 januari 2014 @ 12:55:28 #122
30252 Soempie
Procreating
pi_135432312
Ik heb een peuter! *O*

En ook een beetje -O- want ik vond de dreumestijd zó leuk! Hij is opeens zo groot. :o Gister heeft hij z'n eerste kus van een meisje (anders dan z'n nichtje, oma, tante, enz.) gekregen zelfs. :D En vandaag gaan we kijken op een peuterspeelzaal.

Gister heeft hij echt een topdag gehad in de Efteling. En komend weekend vieren we z'n verjaardag met alles erop en eraan. *O*

Iedereen hier nog heel veel geluk en plezier samen met jullie kindjes. En tot in het volgende topic!

*;

Paar seconden na het maken van de eerste foto vielen ze samen om. _O-
  maandag 13 januari 2014 @ 12:57:45 #123
30252 Soempie
Procreating
pi_135432376
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:51 schreef Kyara het volgende:
Ik heb teveel mensen uitgenodigd. Zoveel stoelen heb ik niet :@

Heeft M al cadeautjes gekregen Soempie? En wat dan?
We hebben het verdeeld over 2 dagen. We wonen nogal klein. :')

M. krijgt van ons een keukentje (die van Ikea). Van familie: krijtbord, dingen voor in het keukentje, muziekinstrumentjes en duplo (dat is wat ik nu kan zien aan het lijstje :P ). Maar dat allemaal dus pas in het weekend.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:57:55 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135432383
ooooooooooooooooh, die foto O+ O+ O+ O+
En zijn eerste kus O+

over minder dan een jaar heb je weer een dreumes ;) je weet hoe snel dat gaat ;(
  maandag 13 januari 2014 @ 12:58:33 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135432409
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:57 schreef Soempie het volgende:

[..]

We hebben het verdeeld over 2 dagen. We wonen nogal klein. :')

M. krijgt van ons een keukentje (die van Ikea). Van familie: krijtbord, dingen voor in het keukentje, muziekinstrumentjes en duplo (dat is wat ik nu kan zien aan het lijstje :P ). Maar dat allemaal dus pas in het weekend.
Slim.... ik hoop dat een aantal niet koken :@

Leuke cadeaus!
  maandag 13 januari 2014 @ 12:58:42 #126
30252 Soempie
Procreating
pi_135432417
Ja, stop de tijd. :'(
  maandag 13 januari 2014 @ 12:59:20 #127
30252 Soempie
Procreating
pi_135432436
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Slim.... ik hoop dat een aantal niet koken :@

Leuke cadeaus!
koken?
  maandag 13 januari 2014 @ 13:00:44 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135432487
k = m

(en nee, geen moken :') )

ik kan niet meer typen geloof ik.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:13:25 #129
30252 Soempie
Procreating
pi_135432931
En ik kan niet meer logisch nadenken (ik probeerde eerst 'moken' ;( ).
  maandag 13 januari 2014 @ 13:15:30 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135433013
Ja, maar jij hebt een excuus!
  maandag 13 januari 2014 @ 13:17:59 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135433095
Gefeliciteerd Soempie! *O* *O* *O*
pi_135433347
Soempie gefeliciteerd!! *G* Wat een mooie foto's O+. Veel plezier met de feestjes en tot over een aantal maanden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135433877
Dank Kyara :*

En wat een lieve foto's Soempie O+ Wat zoet dat hij een vriendinnetje heeft! ik heb M nog niet zo op aandacht van de dames betrapt, maar hij heeft wel een beste vriendje op het kdv. Ze omhelzen elkaar als ze weggaan en toen ze elkaar na de vakantie weer zagen gingen ze heel driftig naar elkaar zwaaien. Ik vind het heel bijzonder dat ze zo klein al duidelijke voorkeuren voor anderen hebben. Ik kan me voorstellen dat het te hard gaat, dat gevoel bekruipt me ook wel eens. Ik ben heel benieuwd of de dreumestijd van J straks heel anders gaat zijn.

12 man past ook niet in ons huis hoor, dus wij gaan lekker in een café zitten :Y) Ik ben sowieso altijd wat gespannen als mijn ouders samen ergens zijn (ze kunnen prima met elkaar overweg, maar het voelt zo raar voor mij) en in een kleine ruimte al helemaal.

En lief wat je zegt over het contact met mijn ex. We doen allebei erg ons best, het is niet altijd eenvoudig, maar M verdient het en daar doen we het voor. We redden het wel zo.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:50:24 #134
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135434223
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Gewoon vragen hoor :) Ze komt uit Duitsland, dus een echt grote cultuurshock is het niet :+ Maar ik merk toch dat er kleine dingen best anders zijn en dat ik me daar soms wel op verkijk. Het is voor haar vooral moeilijk denk ik dat ze de taal nog niet goed spreekt en zich daar erg onzeker over voelt en ze het idee heeft dat ze afhankelijk van me is. Wat eigenlijk niet zo is, want toen ik laatst een weekend weg was en zij een vriendin op bezoek had, kon ze zich uitstekend redden.

Ik zou wel heel graag nog een kindje willen, het allemaal nog eens meemaken zonder dat er van alles op de achtergrond speelt. Ik gun M ook heel erg een broertje of zusje. Maar ik weet het niet nog goed, op dit moment is het gewoon te vroeg en financieel is het ook geen optie momenteel. En twijfels heb ik ook nog wel enigszins, hoe het is om een kind te hebben dat voor 50% van een volgslagen onbekende is, en hoe het dan moet met mannelijke rolmodellen enzo. Mijn lief wil wel heel graag, dus ik vermoed dat het wel gaat gebeuren op termijn. Voor nu is het goed zo, M is nu echt nog het middelpunt van mijn wereld en dat wil ik nog wel even zo houden, hij verdient die aandacht vind ik, en ik kan me niet voorstellen hoe ik dat met een baby zou kunnen combineren. Maar het feit dat de vanzelfsprekendheid van een tweede kindje er af is, ondanks dat dat mijn eigen keuze was, vind ik soms wel heel verdrietig.
CS het lijkt me ook best wel pittig en ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt van het idee dat het niet vanzelfsprekend is. Maar je komt in je posts over als iemand die altijd het beste zoekt, doet en wil voor M, dus ik ben er van overtuigd dat jullie daar een goede keuze in zullen gaan maken.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:52:19 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135434292
Oh en Soempie, van harte gefeliciteerd! Wat lief van die kus O+
pi_135434550
Gefeliciteerd Soemp! *O*
Wat een leuk mannetje heb je toch :D
  maandag 13 januari 2014 @ 15:07:36 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135437551
Ik kom hier even zanikken hoor. M mocht vandaag trakteren, kind helemaal uitgelegd hoe dat gaat (muts op, zingen, koekjes aan andere kindjes geven). Ik zit helemaal te wachten op foto's in zijn digitale schriftje, blijkt dat er nog een ander kind trakteert en die hebben ze eerst gedaan. -O-

Hopelijk snapt hij het nog dat muts, zingen en uitdelen nu ineens voor een ander kindje geldt. En ik wil foto's ;(
pi_135440802
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

CS het lijkt me ook best wel pittig en ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt van het idee dat het niet vanzelfsprekend is. Maar je komt in je posts over als iemand die altijd het beste zoekt, doet en wil voor M, dus ik ben er van overtuigd dat jullie daar een goede keuze in zullen gaan maken.
Lief, dankjewel :)

Oh, ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt Kyara! Arme M, ik hoop dat het toch een beetje te behappen is voor hem. Ik moet ook even het trakteren gaan bespreken op het kdv, dank voor de reminder!
pi_135448847
Soempie gefeliciteerd *O*
pi_135449239
Soempie gefeliciteerd met M.

Kyara en Soempie, heel veel plezier met die feestjes.

CS ik vind geweldig wat je allemaal voor M doet en ook hoe je dat samen met je ex doet. Volgens mij heeft elke moeder die kiest voor een tweede kindje de twijfels of ze de goede beslissing neemt. Al is jouw situatie nog iets anders.

Kyara balen. Heeft M nog getrakteerd en kreeg je foto's.

Hier aan het plannen voor verjaardag van de grote. Vanochtend toen ik J naar school bracht sliep L nog en die was erg verdrietig, dat hij wakker werd en ik er niet was. Hij heeft ook erg veel naar me gevraagd vandaag. Hij is niet meer zo ziek maar nog wel erg aanhankelijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 13 januari 2014 @ 19:53:45 #141
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135450055
Soempie, congrats!

CS, die twijfels zijn er hier ook hoor. Ik vind J. geweldig, maar ik vind het tegelijkertijd ook zo zwaar. Weet niet of een kleintje erbij me wel gaat lukken :@

Ik las nog een zieke, hoop dat de koorts wat minder is geworden...

Kyara, vond M. t nog wel leuk, zijn verjaardag? Ik weet eigenlijk niet eens of ze foto's hebben gemaakt van J's feestje...

Hier lijkt J. trouwens aan de beterende hand. Oordruppels gehad van de dokter, en nu met paracetamol in bed. Hij slaapt, hoop dat dat zo blijft :Z ^O^
pi_135450210
Mm, was vergeten het te vragen. Fijn, dat je kindje weer opknapt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135461156
Beter laat dan nooit, Gefeliciteerd met je peuter Soempie!

Hier een meisje wat echt steeds meer geluiden na doet. Zo leuk! Ze doet nu de koe, de kippen, de hond en de politieauto na. Het is zo schattig :D

Verschonen gaat wat beter, mede dankzij tips die hier gegeven zijn. Dus bedankt!
pi_135469007
Soempie nog gefeliciteerd met je oudste! Wat fijn dat het zo goed gaat samen met zijn zusje O+.

Kyara, stom dat er nog een kindje ging uitdelen. Maar ik zag in het peutertopic dat hij ook echt jarig was :Y

Mm, fijn dat het beter gaat met de oordruppels. Herkenbare gedachten over een mogelijke tweede. Inmiddels denk ik wel dat het zonde zou zijn om me door deze gedachten tegen te laten houden.

CS :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:49:58 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135469112
Afhankelijk van het moment van de dag lijkt mij een tweede ook super pittig. Maar ik denk dan ook maar dat 10 miljard anderen het ook prima lukt, dus waarom ons niet :+ . Maar zeker die eerste jaren zullen wel tropenjaren zijn.
pi_135469150
Soemp, gefeliciteerd!! *O* O+
pi_135469222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:49 schreef Spees_Eend het volgende:
Afhankelijk van het moment van de dag lijkt mij een tweede ook super pittig. Maar ik denk dan ook maar dat 10 miljard anderen het ook prima lukt, dus waarom ons niet :+ . Maar zeker die eerste jaren zullen wel tropenjaren zijn.
Lukken zal het ook wel. Maar de vraag is of we als gezin ook gelukkiger zijn met 4 ipv 3 :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:00:59 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135469279
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Lukken zal het ook wel. Maar de vraag is of we als gezin ook gelukkiger zijn met 4 ipv 3 :P
Nou ja, indirect bedoel ik dat ook. Ik denk dat het merendeel van de mensen met meerdere kinderen uiteindelijk wel gelukkig is met die kinderen. Maar dat is niet gebaseerd op wetenschap :P . En ik probeer niemand een tweede kind aan te praten, dat is gewoon wat ik tegen mezelf zeg :+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:13:31 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135469459
Interessante discussie.
Mijn kinderen zijn wat ouder en ik vind het zo leuk dat ze elkaar hebben. Wel altijd de insteek gehad dat ze elkaar niet leuk of aardig hoeven te vinden maar wel beschaafd met elkaar omgaan. Wij hebben ze immers bijelkaar gezet. Vrienden kan je nog zelf kiezen. Maar ze helpen elkaar oudste twee blijven samen thuis soms, koken dan en eten samen.
Mijn vader is alleen en heeft dat altijd vervelend gevonden.zeker toen zijn ouders slechter werden en nadat mijn oma alleen was. Niemand om de zorg mee te delen.
En je krijgt natuurlijk geen garanties maar het speelde voor mij wel mee. Samen nog met het feit dat mijn broers en zussen allemaal veel jonger zijn. Ik zat steeds in zo'n andere fase dat werkt ook niet. (Nu nog steeds)
Beide zaken hebben voor ons de doorslag gegeven een beetje strak te plannen :+
En dat waren inderdaad tropenjaren en ik vond het bij vlagen heeeel zwaar (de testosteron-competitie rond 4 }:| waar je dan dus 7 jaar inzit }:|) maar ook waardevol.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:23:12 #150
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135469608
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:13 schreef debuurvrouw het volgende:
(de testosteron-competitie rond 4 }:| waar je dan dus 7 jaar inzit }:|) maar ook waardevol.
Oh Noooooooo :'(

Maareh, hier is hetook zo, de 2 jongens hebben heel erg vaak ruzie, W begint nu andere interesses te krijgen dan J.
En J is helemaal gek op Cristel, en gaat daar heel goed mee om, en dat is bij W wat minder (die is wat lomper/niet zo geinteresseerd zegmaar :@ )
pi_135469968
Ik kan me die twijfels heel goed voorstellen MM en Phaidra. Zoals ik al vaker gezegd heb, ik vind dat eerste dreumeshalfjaar echt heftig. Ook als de situatie bij ons anders geweest zou zijn, zou ik niet nu al serieus voor een tweede willen gaan. De rust is net weer gekeerd, het loopt allemaal heel fijn nu, ik zou wel gek zijn om dat allemaal op z'n kop te gaan zetten nu :+ Maar inderdaad, ook met een tweede (of derde, of vierde) red je je uiteindelijk prima, tropenjaren gaan ook weer voorbij.

Maar goed, ik had ook al voordat ik zwanger werd heel sterk het idee dat ik niet voor de geijkte twee jaar leeftijdsverschil wilde gaan, maar eerder een jaar of vier, vijf. Zijn we ook weer uit de testosteroncompetie :P Dus het is in dat opzicht voor mij niet enorm bijstellen van mijn verwachtingen, dat scheelt wel. Maar ik zou het wel moeilijk vinden als M echt alleen zou blijven, zeker gezien de anders-dan-anders gezinssituatie waaruit hij komt, dan is het heel fijn als je dat enigszins kunt delen met iemand die het net zo heeft meegemaakt, weet ik uit ervaring.
pi_135470133
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Interessante discussie.
Mijn kinderen zijn wat ouder en ik vind het zo leuk dat ze elkaar hebben. Wel altijd de insteek gehad dat ze elkaar niet leuk of aardig hoeven te vinden maar wel beschaafd met elkaar omgaan. Wij hebben ze immers bijelkaar gezet. Vrienden kan je nog zelf kiezen. Maar ze helpen elkaar oudste twee blijven samen thuis soms, koken dan en eten samen.
Mijn vader is alleen en heeft dat altijd vervelend gevonden.zeker toen zijn ouders slechter werden en nadat mijn oma alleen was. Niemand om de zorg mee te delen.
En je krijgt natuurlijk geen garanties maar het speelde voor mij wel mee. Samen nog met het feit dat mijn broers en zussen allemaal veel jonger zijn. Ik zat steeds in zo'n andere fase dat werkt ook niet. (Nu nog steeds)
Beide zaken hebben voor ons de doorslag gegeven een beetje strak te plannen :+
En dat waren inderdaad tropenjaren en ik vond het bij vlagen heeeel zwaar (de testosteron-competitie rond 4 }:| waar je dan dus 7 jaar inzit }:|) maar ook waardevol.
Leuk om te lezen! Ik scheel 9 en 13 jaar met mijn zussen, maar we hebben het altijd goed kunnen vinden samen. Toch zou ik zelf niet zoveel leeftijdsverschil willen tussen 2 kinderen. Deels omdat de kans groter is dat ze dan meer aan elkaar hebben, deels omdat ik zelf waarschijnlijk niet meer terug de luiers in wil als de eerste eenmaal een stuk ouder is.

Aan de andere kant: mini krijgt nog bv, slaapt bijna nooit de nacht door, ik gun hem nog exclusieve aandacht, ik moet nu 1 kind om half 8 afleveren op het KDV op werkdagen (wat al een behoorlijke uitdaging is), ik heb vorig jaar een nieuwe baan gekregen met jaarcontract, wat als de zwangerschap niet zo soepel verloopt als de eerste...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135473816
Beetje laat maar Kyara gefeliciteerd en Soempie ook gefeliciteerd *O*

En Soesa gefeliciteerd !! :o *O*

Mm beterschap voor je dreumes en gelukkig L. van tinu weer een beetje beter.

Verschillende inzichten voor een tweede, ik rammel toch ook wel behoorlijk. Ik denk in ieder geval niet dat we nog heel lang wachten met proberen, maar het moet je ook maar gegeven zijn dat het lukt natuurlijk. Ik zie wel wat komt. Wel denk ik soms dat de tweede nooit zo'n makkelijke baby kan zijn als M O+ , maar goed wie weet. :)
pi_135478727
Soempie nog gefeliciteerd! *G* lieve foto met zijn vriendinnetje

-O- m'n meisje heeft veel last van luieruitslag, ik mag haar niet echt wassen met vochtige doekjes of n warm washandje. Ze schopt en roept echt auw! Bad vind ze wel prettig gelukkig.
Ze wil nu ook niet slapen. Vind het even lastig omdat ik gewerkt heb & nu bijna niet kan lopen (lang leve re-integreren) dus kan ook niet met dr wandelen..daar komt ze meestal wel van tot rust.
Arme meid werd ook nog geklauwd door onze kater ;( dus ze zit nu ff tv te kijken..
Manlief is ook weg :'( dus t gaat lekker hier.
/klaagpost

Pff dat is er uit! Nu weer met goede moed verder..
pi_135479411
Zoe :* arme jij en arm meisje.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:51:11 #156
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135479661
Zoe, arme uk, en stoute kat }) . Kat hier is gelukkig nog steeds bang voor J.

J. heeft trouwens heel de nacht lekker geslapen. Alleen af en toe zichzelf wakker gehoest. Vond t zo sneu dat ik vanochtend om 6 uur uit bed moest halen om naar oma te gaan, kreeg m dan ook bijna niet wakker. Laatste bericht van SM zegt dat ie vrolijk is en lekker speelt, dus lijkt een heel stuk te zijn opgeknapt ^O^
pi_135480436
:( onze kater is niet bang en slaat opzich niet snel maar S is nogal knuffelig en dat gaat niet altijd op n voorzichtige/zachtaardige manier. Ook al bedoelt ze het wel goed.

Ik weet niet wat handig is, haar eventjes laten slapen of nu gewoon wakker houden tot 19u?
Wat zouden jullie doen? Als S niet moe genoeg is gaat ze vanavond / vannacht ook weer spoken en het ging zo goed de laatste tijd. Baal er van dat man weg is, verstoort t hele ritme. -O-

MM wat fijn! Zo zielig als ze ziek zijn.
pi_135483808
Beetje laat, maar ik zou gewoon laten slapen. Soms moet dat gewoon even denk ik dan. En dan zie ik 's avonds wel weer hoe het gaat, meestal bij zo moe valt ie 's avonds om 7 uur zo weer in slaap.
pi_135484686
S is helaas niet zo makkelijk met slapen, die blijft gerust tot 22u wakker.
Ze is nu dus nog wakker en lijkt er geen last van te hebben.
pi_135484750
Balen Zoë, ik zou inderdaad ook even laten slapen. In zulk soort situaties doe ik wel na bepaalde tijd deur open en licht aan enzo. En dan 's avonds iets later naar bed. Maar het is toch al te laat nu met dit advies. :+

Ik vind die leeftijdsverschillendiscussie altijd echt heel interessant. Ik vond altijd een jaar of vier mooi, en dat denk ik nog steeds. Maar dan liever 3,5 of 4,5 jaar want ik wil niet dat naar school ga moment en nieuwe baby tegelijk komen. Ik heb weleens een bevlieging dat ik NU weer een baby zou willen maar niet als ik er langer over nadenk. :+
pi_135485170
Fijn dat het beter gaat mm :)

Zoë, niet iemand van de familie of vrienden die je kan helpen als ze weer last hebt van de bekken? Hoelang is A deze keer weg?
pi_135485280
Hier zit et 2 jaar en 18 dagen tussen mijn tweetal.
Soms had ik dat best anders gewild. Ook voor Elise. Ze krijgt minder exclusieve aandacht dan ik zou willen.
Maar aan de andere kant beginnen ze nu echt wat aan elkaar te hebben en vinden ze elkaar ook steeds leuker.
Als ik dan gisteren op de opvang hoor dat hij heeft zitten vertellen over dr nieuwe schoenen van zijn zus dan zijn dat wel smeltmomentjes O+
Dus spijt heb ik absoluut niet, maar soms zou ik het achteraf anders bedacht hebben.
Zou er nu ook niet aan moeten denken zwanger te zijn nu.
Toen Floris 18 maanden was, was ik een week of 15 zwanger.

Oh en mijn dame heeft dus sinds vorige week schoenen. Ze wilde steeds vaker aan de hand lopen buiten en op aapies was dat niet zijn geslaagd. Nou liep ze dus wel los als het haar uitkwam. Sinds dr schoenen gaat ze helemaal los :D
Filmpje als bewijs :P (en ook gelijk een extra motivatie voor een tweede :P)

http://s6.photobucket.com(...)zpsjorchrvd.mp4.html
pi_135490006
Heb haar bij thuiskomst rond 13u op bed gebracht, uurtje later en na m'n post rond 15u nog een x. Ze wilde alleen spelen en als ik wegliep was het huilen.
Dus uiteindelijk is het slapen niet gelukt.
Haar om 16u nog laten slapen vind ik niet prettig, dan zou ze veel later dan 20:30 op bed gaan (normaal gaat ze al rond 20u op bed) en ik heb ook wel behoefte aan tijd voor mezelf :@

Xanteh
Mijn moeder past 2x op. 1 ochtend en 1 ochtend+begin middag en de GO 2x. Dus opzich heb ik wel hulp. Er zijn ook genoeg boodschappen enz in huis.
Werk + man weg + dreumes met pijn/slecht slapen valt me even zwaar maar hopelijk is dat morgen weer beter.
Hij is tot vrijdagavond weg, valt mee opzich. Hoe gaat het bij jullie?

Sonnetje
O+ wat een leuk filmpje! Lief dat F haar een kus geeft *;
En wat loopt ze schattig!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:38:23 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135490294
Even een egopost:

J. snapt dat beesten met 4 pootjes en een lange staart die miauw zeggen 'poes' heten. Een tijdje terug zei ie Poe tegen de kat, en vandaag heetten de twee katten van sm Oes *O* . T is nu officieel, hij zegt, papa en poes, maar geen mama -O-
pi_135490892
MM wat knap!
):O hij heeft voorkeur voor woorden die beginnen met een p?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:51:23 #166
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135491108
Hij zegt wel mmmmmmaaaaaa mmmmmamammmmmmaaaaaammma, maar dat lijkt niet op mij gericht te zijn... Maar hij gaat praten, en dat vind ik, als taalidioot, heel heel leuk!
pi_135491573
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:51 schreef mousemicky het volgende:
Hij zegt wel mmmmmmaaaaaa mmmmmamammmmmmaaaaaammma, maar dat lijkt niet op mij gericht te zijn... Maar hij gaat praten, en dat vind ik, als taalidioot, heel heel leuk!
Ja dat is ook erg leuk!
S zegt nu duidelijk wat ze wil: koekje? Zitten? Stoel(om te eten of om in de keuken te kliederen met water bij de gootsteen), 'Bert(onze kater) kus?' slapen ZzZZz geluidje erbij & koken!(rent ze naar de keuken)
Als ze pijn heeft dan moet ze een kus van die kater, dat gaat voor een kus van mij. En die kater slaat dr dus soms :N en toch is het haar lievelingshuisdier
pi_135491894
Schattig is Elise zo aan het lopen. De kus is ook erg lief.

Zoë arme S. Ligt ze inmiddels in bed? Ging dat soepel?

Mm *G* voor de taalontwikkeling. Jammer genoeg het woordje mama nog niet maar komt nog.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135491915
Mm, hier werd mama ook veeeeeel later gezegd dan papa, poes, aaien, boe, bah, die (en vast nog wel wat woordjes :P ). Ik houd het er maar op dat mama's aanwezigheid zo vanzelfsprekend is, dat er geen noodzaak was om het snel te zeggen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135493093
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:33 schreef Zoë23 het volgende:
Heb haar bij thuiskomst rond 13u op bed gebracht, uurtje later en na m'n post rond 15u nog een x. Ze wilde alleen spelen en als ik wegliep was het huilen.
Dus uiteindelijk is het slapen niet gelukt.
Haar om 16u nog laten slapen vind ik niet prettig, dan zou ze veel later dan 20:30 op bed gaan (normaal gaat ze al rond 20u op bed) en ik heb ook wel behoefte aan tijd voor mezelf :@

Xanteh
Mijn moeder past 2x op. 1 ochtend en 1 ochtend+begin middag en de GO 2x. Dus opzich heb ik wel hulp. Er zijn ook genoeg boodschappen enz in huis.
Werk + man weg + dreumes met pijn/slecht slapen valt me even zwaar maar hopelijk is dat morgen weer beter.
Hij is tot vrijdagavond weg, valt mee opzich. Hoe gaat het bij jullie?

Sonnetje
O+ wat een leuk filmpje! Lief dat F haar een kus geeft *;
En wat loopt ze schattig!
Toch fijn dat je moeder je kunt helpen :Y Soms heb je inderdaad van die dagen, dan is alles gewoon kut. Geen anders woord voor dan dat haha. Hoop dat S vannacht beter slaapt! Krijgt ze nog elke nacht haar medicijn en papfles?

Hier is alles rustig, verkoudheid is weer weg. Mannetje is een week weg nu en komt volgende week woensdag weer thuis. C is er nu wel aan gewend dat hij 2 weken per maand weg is, was de eerste 3 maanden vaak drama de eerste dagen :'(

Ze kan heeeeel veel woorden en begint nu met zinnen. En sinds vanmiddag kan ze zich zelf bij de bank optrekken en weer zitten zonder hulp *O* en voorzichtig stapjes maken langs de bank :Y
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:36:04 #171
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135493267
Xanteh, hoe oud is jouw dochter? Na alle supersnelle kindjes in het babytopic begon ik af en toe te denken dat J. motorisch wat achterloopt, maar als ik lees dat jij ook net in het optrek en stapjesstadium zit, geeft dat de burger weer moed. Optrekken gebeurt nog niet echt, maar staan op de bank is nu wel heel tof geloof ik... Zelf gaan zitten lukt ook nog niet -O-
pi_135493523
Tinu
Ja om 19u! Ik heb een stukje gewandeld met S in de kinderwagen en toen viel ze na een paar minuten al in slaap, ben toen weer snel naar huis gegaan en heb haar naar bed gebracht. Frisse lucht doet altijd goed :)

Xanteh
Ja is zeker fijn!
Dat is t juiste woord ja :9
Afgelopen dagen heeft ze snachts geen med. en pap gehad maar wel water.
Ze kreeg overdag wel weer last van zuur dus vannacht geef ik wel weer medicatie om te voorkomen dat haar slokdarm pijn gaat doen.
Wat fijn dat C nu aan het ritme is gewend! Is ook wennen, dan is hij thuis en na een korte tijd weer weg -O-
Wat goed zeg! *O* fijn dat ze zo vooruitgaat!
pi_135493736
S past mt98 :X

SPOILER

[ Bericht 43% gewijzigd door Zoë23 op 14-01-2014 21:21:31 ]
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:47:33 #174
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135493902
O+ + toffe sokken!

Maten, ik snap er niks van. Had net twee shirtjes naast elkaar liggen, even groot. Eentje maat 68 van H&M, ander maat 92/98 van KikKid :? Mijn uk heeft dus ook maat 98 aan, maar ik gok dat die bij die van jou niet zou passen :+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:48:20 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135493933
Xanteh, wat goed *O*

:* voor de zieke kindjes en Zoe. Wat een reus heb je :o

Wij gaan gewoon in 1 moeite door de dreumesperiode in. Zijn we er ook snel vanaf *)
pi_135494287
Haha MM nee die past S vast niet :9

Wanneer zijn jou meiden jarig Kyara? Volgende week?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:01:11 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135494566
De 25e, ik ben nog even illegaal ;)

Hier een leeftijdsverschil van exact 1 jaar en 2 weken.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:28:07 #178
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135496261
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:44 schreef Zoë23 het volgende:
S past mt98 :X

SPOILER
98 al ?!?!?! Wow! Lange dame!

Cristel zit nu met de meeste bovenkleding in 92, van maat 86 heb ik bijna alle longsleeve's al uit de kast gehaald, liggen er nu nog 5 ofzo in die maat....Maar die gaan er binnekort ook uit. Broeken worden ook ineens te kort hier....
En dan moet ik alle zomerkleding nog uitzoeken, die ligt nog in dr kast (shirtjes dan he..) Ook maatje 86, dat gaat never nooit nie meer passen deze zomer :@
(Dus mocht iemand op zoek zijn? O-) )

Ik ga in de opruiming dit jaar maar alvast 98/104 of 104 kopen voor komende winter denk ik...
en voor deze zomer denk ik 92/98 of 98....? van de zomer is ze 2,5
Hmz, lastig...
pi_135496702
Die van mij schelen 22 maanden, toen N. er net was heb ik wel eens spijt gehad, M was echt net ietsje te jong om het allemaal te snappen, maar nu zijn het echt maatjes en ze spelen goed met elkaar....en ik ben blij dat ik er vanaf ben, het babygebeuren en het gesleep.
Ik heb veel moeite om een baan met normale werktijden te vinden en als ze allebei op school zitten kan ik wat meer gaan doen met hulp van oma's die naar school brengen en weer halen.
Een hele dag oppassen is toch wel erg zwaar voor ze. Ze doen het gaar, maar ik denk dat het met 3,4 keer per week wel anders zou zijn.

Jeetje Zoe, M heeft ook maat 98!
pi_135497158
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:36 schreef mousemicky het volgende:
Xanteh, hoe oud is jouw dochter? Na alle supersnelle kindjes in het babytopic begon ik af en toe te denken dat J. motorisch wat achterloopt, maar als ik lees dat jij ook net in het optrek en stapjesstadium zit, geeft dat de burger weer moed. Optrekken gebeurt nog niet echt, maar staan op de bank is nu wel heel tof geloof ik... Zelf gaan zitten lukt ook nog niet -O-
C is al 20 maanden geweest, staan deed ze pas met 17 maanden. Ze heeft al bijna een half jaar fysio aan huis. Als je het niet vertrouwd kun je bij het cb of de huisarts aankaarten en zo een verwijzing naar de fysio krijgen. Die kunnen een test doen om te kijken hoe ver J is qua motorische ontwikkeling. Hier liep ze heel erg achter, met 15 maanden had ze een motorische ontwikkeling van een 7 maanden oude baby. Hoe oud is J nu dan?

Zoë, toch sneu dat ze nog steeds zo'n last heeft. Nu dus bezig met langzaam afbouwen? En foto gemist ;(

Zijn je dames al bijna 1 Kyara? :o Maar... ze waren toch net pas geboren.. voor mijn gevoel dan!
  woensdag 15 januari 2014 @ 05:50:26 #181
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135508693
Als alles hier goed blijft gaan zit er straks een leeftijdsverschil van 26 maanden tussen E en de baby (:o ). Ik wilde altijd al 'weinig' leeftijdsverschil (ik scheel 4 jaar met m'n zusje en wij hebben nooit iets gemeen gehad, ik ging puberen > zij zat in groep 7, ik ging studeren > zij ging net naar de middelbare school, etc, steeds een andere levensfase. Daarnaast hebben we qua karakters ook weinig overeenkomsten dus tja.) maar het werd nu ook gezondheidstechnisch gezien aangeraden :)

SPOILER
Son O+, wat heb je toch superleuke kinderen!

Troeta, qua opvang moeten wij ook nog even kijken. In principe gaat baby 2 gewoon dezelfde dagen naar het KDV als E. De oppasdag bij oma zal denk ik de eerste maanden even moeten worden opgevangen met ouderschapsverlof/extra KDV dag. Oma vindt het oppassen op kleine baby's echt heel pittig, dat doen we haar dus niet niet aan. Als baby 2 een half jaar is begint het voor oma makkelijker te worden en kunnen hopelijk E en baby 2, 2 dagen KDV en 1 dag oma.

Zoe, maat 98?! Wow! Wat heb je toch een lange dame! E begint nu in 86 te groeien maar sommige broeken zijn in die maat nog echt veel te groot :)
pi_135508807
Zoë fijn, dat je met de wandeling alles zo goed kon oplossen. Ik heb je foto helaas gemist. Jij hebt echt een lange dame. Hier past maat 80 en 86 nu.

Xanteh *O* voor het optrekken, weer zitten en stapjes maken.

Hier zitten er 3 jaar en 3 maanden tussen de kinderen. Ik scheel met mijn zus ook 3 jaar en onze relatie was vaak moeilijk omdat we echt heel erg verschillend zijn. Ik vond 3 jaar ongeveer wel goed en in eerdere pogingen was het ons helaas niet gegund.

PE lekker de kleding uitgesorteerd en nog lekker bezig.

Soesa veel sterkte en succes met de zwangerschap. Is dat door je gezondheidstoestand ook anders? Bij ons is het opa, die niet met kleine baby's kan. Hij is veel beter met kinderen vanaf een jaar of 1,5.

Hier ook weer een aanhankelijke fase. Naar bed brengen is moeilijk. Was er niet ook een grote mentale ontwikkeling rond de 20 maanden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135509071
Djenna is dadelijk 21 maanden als haar brusje er is. Ik zie wel hoe het gaat .. kan er nu nog niet zoveel over zeggen :)
pi_135509464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna is dadelijk 21 maanden als haar brusje er is. Ik zie wel hoe het gaat .. kan er nu nog niet zoveel over zeggen :)
F ook :)
  woensdag 15 januari 2014 @ 08:49:58 #185
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135509534
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:44 schreef Xanteh het volgende:

[..]

C is al 20 maanden geweest, staan deed ze pas met 17 maanden. Ze heeft al bijna een half jaar fysio aan huis. Als je het niet vertrouwd kun je bij het cb of de huisarts aankaarten en zo een verwijzing naar de fysio krijgen. Die kunnen een test doen om te kijken hoe ver J is qua motorische ontwikkeling. Hier liep ze heel erg achter, met 15 maanden had ze een motorische ontwikkeling van een 7 maanden oude baby. Hoe oud is J nu dan?
O, ik wist niet dat er al zo'n heel traject aan vooraf was gegaan. Extra fijn dat ze dan vooruit gaat!

J. is nu ruim 12 maanden, gecorrigeerd net11, dus hij doet t volgens mij best ok. Tijgert heel snel het hele huis door enzo. Als ie over 2 maanden nog geen aanstalten maakt te gaan staan, dan vraag ik er naar op CB, dan moeten we toch voor de 14 maanden afspraak.
pi_135509674
Xanteh
Ja probeer langzaam af te bouwen en als ze last krijg geeft ik weer iets meer. Het werkt wel snel gelukkig.

Tante soesa
Ben blij dat het zonder mmm gelukt is!

MM
Je kunt het altijd navragen. Mijn neefje heeft fysiotherapie gehad & is naar een osteopaat geweest, zijn schouder bleek vast te zitten waardoor bijv kruipen niet prettig was.

Het lijkt me erg zwaar om zwanger te zijn met dreumes :@ maar zou het ook erg leuk vinden om S erbij te betrekken.
(8> werkt nu bij een andere 'eenheid' en moet 6mnd per jaar 'paraat' staan (om de maand) en moet in de komende 6mnd 2 verre reizen maken..en daarbij nog op cursus (3u rijden van huis) en dat in combi met m'n bekken maakt dat we voorlopig niet (meer) voor een 2e gaan.
Doet pijn maar het is ff niet anders.

Vind het wel erg om te lezen hoe de zwangere dames het ervaren met een dreumes! Vind het leuk dat er zoveel dreumes mama's weer zwanger zijn :s)
pi_135510348
Poeh, Zoë, het lijkt me echt heel zwaar als je man/vriend zo vaak van huis is. Zeker icm je bekkenklachten.

Xanteh, wat goed dat C. vooruit gaat!! *O*

Tinu, er zijn sowieso veel ontwikkelingen tussen de 18 en 21 maanden die voor moeilijker inslapen kunnen zorgen. Sterkte ermee!

Gister was de mini verdrietig. We moesten even weg en ik had gezegd dat we met de fiets zouden gaan. Maar eenmaal buiten bleek het net te regenen }:|. Helemaal in tranen dat hij met de auto moest ipv de fiets :'( En ik voelde me slecht omdat ik iets beloofd had wat dus niet doorging -O-.

Over een tweede: ik maak het mezelf ook niet makkelijk. Het ene moment weet ik zeker dat het zo goed is, dat we het superleuk hebben met z'n drietjes en ik dat niet overhoop wil halen, en het andere moment rammel ik de pan uit en weet ik zeker dat we er binnenkort voor moeten gaan :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135510441
Ik wilde jullie trouwens nog laten weten dat het een stuk beter gaat met het verslikken/verstikken van Djenna.

Sinds we bij het cb zijn geweest 2 januari gelijk actie ondernomen. Brood met korst en al .. gaat prima (houd haar wel in de gaten).

Drinken vanuit tuitbeker/glas leek geen succes tot ik de kiddyboo 360 mocht lenen van een vriendin. Duurde twee dagen voordat ze het door had maar sindsdien drinkt ze super! Een paar keer per dag bieden we een gewone beker aan.. dat is nog effe wennen maar gaat ook steeds beter!

En met het avondeten geven we ook gewoon.. soms geprakt maar niet meer gepureerd. Is voor ons ook wel weer een stukje makkelijker! We zijn nu aan het oefenen dat ze zelf op de lepel eten kan doen. Gepaard met een hoop geknoei natuurlijk :+
pi_135510619
MM, ik denkt dat J het prima doet. Mijn meiden zijn nu dus bijna 1 en staan ook nog echt niet. D kan sinds kort gaan zitten maar J vindt zitten helemaal niet leuk dus die doet dus ook niet. En die is ook nog echt aan het oefenen om het kruipen onder de knie te krijgen. Als ik ze op hun voeten neerzet dan zakken ze gewoon door hoor.

Scheelt dat wij natuurlijk wel fysio hebben (eigenlijk vooral om te monitoren) en dat is daarom weet dat ze het prima doen.

Fijn Twinkle! En super dat jullie een beker hebben gevonden die werkt

Phaidra :*
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:33:18 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_135511578
De keuze voor een tweede te gaan vond ik veel lastiger dan bij de eerste. Er waren veel meer twijfels: zouden we nog een kindje willen? En zo ja, wanneer dan het liefst (als het enigszins te plannen valt)? En vooral die laatste vraag maakte het moeilijk, omdat we ook rekening wilden houden met M..

Tijdens de zwangerschap (en zelfs nog een moment erna :@ ) heb ik me ook wel afgevraagd of we er wel goed aan hadden gedaan, of we niet alles overhoop zouden gooien, terwijl we het zo leuk hadden, enz. Zulke gedachten en twijfels vind ik niet gek bij zo'n grote verandering. We hebben ook alles overhoop gegooid en moeten weer een balans vinden met z'n vieren. :Y

Ik vond de afgelopen maand ook behoorlijk pittig, maar langzaam komt er wat meer evenwicht en gaat het makkelijker. Het is ook helemaal goed zo, samen. Moeilijke momenten soms (bij beide kindjes en bij ons als ouders :+ ), maar dat lossen we dan wel op.

Gister kon J. niet slapen en toen pakte M. z'n boek en begon haar voor te lezen. En vanmorgen was het zo knus met z'n viertjes op het grote bed. Op zulke momenten is het echt zo duidelijk dat dit voor ons de juiste keuze was. O+
pi_135512517
Ik hang hier vast even slingers op voor Ow en Loj! Welkom met je nieuwbakken dreumes! *O*
pi_135512793

*O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135514870
Oh gefeliciteerd en welkom, Loj en Ow! *O*

Twinkle, fijn dat het nu zo'n stuk beter gaat. Wat knap dat ze die beker zo snel doorheeft!

Hier wisten we al dat we nog (minstens :P ) een kindje erbij wilden, en plantechnisch gezien kwam het nu ook erg gelegen. De zwangerschap is voor mij nu prima te combineren met mijn opleiding en een evt tijdelijke baan, en mocht ik geen baan vinden dan is er gelukkig even wat buffer. Tussen M en de baby zal 23 maanden zitten.

M wordt geloof ik een beetje ziek. Hij was vanochtend al wat hangerig en huilerig, en toen ik hem in bed legde was hij aan het bibberen. Van de kou ofzo? Ik ben even met een dekentje bij hem in het ledikant gekropen (ja echt :') ) tot hij weer rustig was. Hij ligt nu bijna 2,5 uur te slapen, dus hij zal het wel nodig hebben.
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:18:16 #194
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135514917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:33 schreef Soempie het volgende:
De keuze voor een tweede te gaan vond ik veel lastiger dan bij de eerste. Er waren veel meer twijfels: zouden we nog een kindje willen? En zo ja, wanneer dan het liefst (als het enigszins te plannen valt)? En vooral die laatste vraag maakte het moeilijk, omdat we ook rekening wilden houden met M..

Tijdens de zwangerschap (en zelfs nog een moment erna :@ ) heb ik me ook wel afgevraagd of we er wel goed aan hadden gedaan, of we niet alles overhoop zouden gooien, terwijl we het zo leuk hadden, enz. Zulke gedachten en twijfels vind ik niet gek bij zo'n grote verandering. We hebben ook alles overhoop gegooid en moeten weer een balans vinden met z'n vieren. :Y

Ik vond de afgelopen maand ook behoorlijk pittig, maar langzaam komt er wat meer evenwicht en gaat het makkelijker. Het is ook helemaal goed zo, samen. Moeilijke momenten soms (bij beide kindjes en bij ons als ouders :+ ), maar dat lossen we dan wel op.

Gister kon J. niet slapen en toen pakte M. z'n boek en begon haar voor te lezen. En vanmorgen was het zo knus met z'n viertjes op het grote bed. Op zulke momenten is het echt zo duidelijk dat dit voor ons de juiste keuze was. O+
Ohhh, hier moet ik een beetje om huilen. Ik hoop dat het zo bij ons ook gaat zijn O+. Het moment dat ik een positieve test vasthad dacht ik ook meteen: arme E ;( . Maar toen mijn man later aan haar vroeg: 'wil je een broertje of zusje?' Riep ze heel hard 'jaaaa!'. Niet dat ze een idee heeft van wat ze zegt maar ik werd daar wel blij van :') :D

Gefeliciteerd Loj en O!

Mango :o! Wat lief O+. Hier begint E net weer een beetje op te krabbelen, ze heeft een luchtweginfectie ;(. Antibiotica dag 2 en het gaat al meteen beter, ze heeft voor het eerst in een week weer brood gegeten. En dan ook meteen 2 krentenbollen he :@ :D (en ik dacht, als je maar eet :') ). Ze werd ook echt wat mager. En die onwijs nare hoest is weg, gelukkig
pi_135515298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:16 schreef Mangostine het volgende:
Oh gefeliciteerd en welkom, Loj en Ow! *O*

Twinkle, fijn dat het nu zo'n stuk beter gaat. Wat knap dat ze die beker zo snel doorheeft!

Hier wisten we al dat we nog (minstens :P ) een kindje erbij wilden, en plantechnisch gezien kwam het nu ook erg gelegen. De zwangerschap is voor mij nu prima te combineren met mijn opleiding en een evt tijdelijke baan, en mocht ik geen baan vinden dan is er gelukkig even wat buffer. Tussen M en de baby zal 23 maanden zitten.

M wordt geloof ik een beetje ziek. Hij was vanochtend al wat hangerig en huilerig, en toen ik hem in bed legde was hij aan het bibberen. Van de kou ofzo? Ik ben even met een dekentje bij hem in het ledikant gekropen (ja echt :') ) tot hij weer rustig was. Hij ligt nu bijna 2,5 uur te slapen, dus hij zal het wel nodig hebben.
:D O+

Toen I. laatst koorts had, was hij af en toe ook aan het bibberen. Beterschap! En ook voor E., fijn dat de antibiotica aanslaat :*.

Fijn dat ze zo graag een broertje of zusje wil :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135520338
quote:
Gister kon J. niet slapen en toen pakte M. z'n boek en begon haar voor te lezen. En vanmorgen was het zo knus met z'n viertjes op het grote bed. Op zulke momenten is het echt zo duidelijk dat dit voor ons de juiste keuze was.
O+ O+ O+

De keuze lijkt mij ook lastig. Hier werd de keuze voor ons gemaakt, hoewel het "risico" natuurlijk wel een bewuste keuze was.

Mango :D beterschap voor M :*

Soesa, fijn dat het weer wat beter gaat!
pi_135527735
Mango beterschap.. paste dat allemaal een beetje? Ik vraag me dan weer af hoe je uit dat ding bent gekomen zondrr M te storen :+
pi_135529025
Hij lag zo rustig te bibberen dat hij nauwelijks reageerde toen ik eruit klom.

En nog steeds niet ok, net weer bibberend in bed gelegd. Vanmiddag een opleving door de pcm, maar net zo snel kakte hij weer in. Hij wou niet eten. Wel drinken, gelukkig. Even afwachten maar. -O-

Phaidra, dat bibberen ken ik van mezelf... Maar bij mijn kind vind ik er niks aan. :{
pi_135531806
Beterschap voor je kleintje Mango!

Fijn dat het beter gaat Twinkle.

Loj & Ow welkom :*

Zoe wat jammer dat jullie even moeten wachten met nummer2 maar klinkt als een verstandige keuze.
pi_135532591
Loy Welkom *O*
pi_135532771

[ Bericht 100% gewijzigd door kleinzusje op 15-01-2014 19:52:58 ]
pi_135537246
Kz ik ben zo benieuwd wanneer de dag komt dat ik een ongeeditte post van jou zal zien! :+
pi_135537343
:D

Waar blijft de Daily Olf, dreumes edition?
pi_135540003
We zijn met F weer een nieuwe fase in gegaan geloof ik. Nee schudden is hier helemaal hot and happening. Dat eigen willetje en haar karakter komt steeds meer naar voren en ik moet er zo om lachen elke keer. Vandaag bij de Ikea had ze ook veel bekijks met haar waggelloopje en dat eigenwijze gedoe. Liep ze daar rond te sjouwen met een afwasborstel.

Eten/drinken/verschonen etc gaat momenteel goed. We zijn haar nu vooral veel klanken/woordjes/geluiden aan het leren. Kan wel merken dat ze nu echt veel klanken nabootst, zoals dieren geluiden.

Het enige wat ik nog wel jammer vind is dat ze zo ontzettend naar mij toe trekt. Zelfs nu mijn man al een paar weken thuis zit blijft ze heel eenkennig naar mij toe. En mijn man baalt daar met momenten heel erg van. En ik ook, met name als ze jengelig is en ik er mee zit :P Vandaag was het zelfs zo erg dat ze niet wilde dat papa het winkelwagentje duwde waar zij dan in zat. Dan ging ze zijn handen wegduwen omdat ze wilde dat ik duwde :X
pi_135541554
:W

Hoi!!!! Ik hoor erbij :D

Wat een warm welkom O+
pi_135541757
Ik breek even in: heeeel herkenbaar, Kwisted. Onze dreumes weet ook heel goed wat ze wel en niet wil en maakt dat zonder omwegen duidelijk. Ik merk dat ik haar nu soms echt wat begin bij te sturen.

Favoriete commando's zijn:
'Pattaaaa!' (= pasta of ander beleg)
'Titteh!' (=zitten)
'Poetje' (= koekje)
'Boetje' (= boekje)
'Jezen' (= lezen)
'Meeneh' (= naar beneden)

Alles in oneindige herhaling op volume 110, indien nodig geaccentueerd door duw- en smijtwerk :') :D :X

Heel schattig, maar na de kerstvakantie was ik ook blij weer te mogen werken en weer met wat beschaafder publiek om te gaan. *)
pi_135541987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:59 schreef Olf het volgende:
Kz ik ben zo benieuwd wanneer de dag komt dat ik een ongeeditte post van jou zal zien! :+
tada *O*
pi_135542126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:13 schreef Loj het volgende:
:W

Hoi!!!! Ik hoor erbij :D

Wat een warm welkom O+
:*
pi_135542171
Mango, beterschap voor je knul!
quote:

Ook heel herkenbaar. Ik vond het in het eerste jaar bij tijden echt wel pittig met 2. In het begin, maar ook toen de jongste ging kruipen en de oudste zich ontpopte tot draak. :X Dat vond ik af en toe écht niet leuk. Maar het is het dubbel en dwars waard, nu is het zoooo tof. Het wordt echt veel makkelijker als ze net wat ouder zijn, de ritmes gelijktrekken en ze wat meer met elkaar kunnen. Nu de jongste ruim 16 maanden is, is het echt dolle pret.
pi_135542212
Kwisted, hier trekt ze ook enorm naar mij. Terwijl we alles samen doen. Pas nu, na 6 weken (?) gaat het beter. Maar ik kan gewoon ( bijna ) niet weg
pi_135542469
Olf: Ik schreef dat ik er wel 5 had gewild maar dat dat helaas niet gaat. We genieten zo ontzettend van de kleine meid O+ .
Toen bedacht ik me omdat ik geen ego gezeik wilde posten en wel blij ben voor alle meiden met meer kinderen. Het is alleen soms nog steeds even slikken.
Ik geniet zo van ons "kadootje" maar een 2e is niet mogelijk !
Daar heb ik me bij neergelegd. Alleen als ik dan lees dat ze later enig kind is en het met niemand kan delen breekt mn hart. Bah ! :'( :@
pi_135542924
Nu ik hier toch bezig ben :D
Lekker ego :D

We hebben voor het eerst samen gezwommen *O* en ze vond het helemaal geweldig ! O+
pi_135543286
En:
Moet ik me zorgen maken dat mijn dreumes nog geen 4 blokjes kan stapelen, weinig praat, veel melk drinkt, nog niet door slaapt en maar 4 tandjes heeft ?
Het CB voor de 18 maanden afspraak komt al snel in zicht :D
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:51:11 #214
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135543372
Pff, Ben jij gek KZ, ene oor in, andere oor uit :P

Ik heb helemaal geen 18 maand afspraak gehad hier in dld...

Herkenbaar dat gecommandeer Cantare, Cristel kan er ook wat van :')
pi_135543414
thx PE ^O^
pi_135543636
Dat ze geen tanden heeft kán echt niet hoor, daar moet je wat aan doen!
pi_135543761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:57 schreef Troeta het volgende:
Dat ze geen tanden heeft kán echt niet hoor, daar moet je wat aan doen!
_O-
pi_135550263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:48 schreef kleinzusje het volgende:
En:
Moet ik me zorgen maken dat mijn dreumes nog geen 4 blokjes kan stapelen, weinig praat, veel melk drinkt, nog niet door slaapt en maar 4 tandjes heeft ?
Het CB voor de 18 maanden afspraak komt al snel in zicht :D
Er worden nog maar 2 blokjes gestapeld op de 18 maanden afspraak en ik dacht dat 3 woordjes voldoende waren. Zou dat wel lukken?

Bij ons was melk drinken en niet doorslapen geen probleem, maar dat is echt per medewerker verschillend (zelfs binnen mijn eigen CB, bij de 11 maanden afspraak moest ik hem 's nachts maar laten huilen).

En knuffel voor jou, het is natuurlijk ook heel stom en verdrietig als je wel een tweede, derde, vijfde zou willen maar het kan niet :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135550299
Gister was de mini heel erg geschrokken op het KDV. Een kindje van de bso met schmink op kwam de groep op lopen en dat vond hij vreselijk eng. Ik kwam hem vlak daarna ophalen en hij kroop hevig snikkend haast ín me. Volgens de leidster was hij helemaal aan het trillen, zo bang. Arm kind :'( Na 5 minuten ging het wel weer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135550473
Wat zielig Phaidra!

mm, als J tijgert dan zit het vast wel goed :-)

kz :* volgens mij hoef jij je echt geen zorgen te maken, en als ze bij het cb om bepaalde dingen niet vragen.. Gewoon je mond houden erover haha.

Hier met 18 maanden geen afspraak?
pi_135550578
kz
:* daar mag je best je gevoelens over posten hoor, die mogen er ook zijn.

Phaidra
:( wat zielig

Kwisted
De ene keer is papa hier favo en een week later mama weer. Is erg sneu maar soms doet (8> dan juist extra veel activiteiten met dr zodat de focus wat van mama af gaat bijv.
als ze huilt en vraagt om papa/mama (welke maar de voorkeur heeft) dan luisteren we daar mits mogelijk wel naar. Maar niet bij alles.

18mnd afspraak bij het cb.. vond ik echt flut.
"Je had niet hoeven komen, was zo kort op de vorige afspraak" (zat 3mnd tussen ofzo)
:{w jullie plannen dat toch in?? :(
Ergens in feb moeten we weer maar ik heb niet de behoefte om te gaan, ik zie zo ook wel
dat ze licht is maar lang, en ze rent,springt,draait rondjes,klimt,kletst,begrijpt veel..
zit ik zometeen weer voor niets bij dat cb. geen zin in.
pi_135550676
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:37 schreef Xanteh het volgende:
Wat zielig Phaidra!

mm, als J tijgert dan zit het vast wel goed :-)

kz :* volgens mij hoef jij je echt geen zorgen te maken, en als ze bij het cb om bepaalde dingen niet vragen.. Gewoon je mond houden erover haha.

Hier ook niet met 18 mnd. Werd afgeschaft zeiden ze.
pi_135550720
Ik vond (en vindt) het altijd wel gezellig bij het cb. Maar ze zijn hier ook vooral complimenteus, geruststellend en adviserend. En ik ben ook altijd wel benieuwd naar de stats. Ik vind het vooral stom dat er zoveel verschil tussen de bureau's en zelfs binnen de bureaus.

Phaidra dat is wel heelsneu -O-

Kwisted, vervelend. Hier was dat dus een hele periode andersom en dat is ook echt niet leuk. Wat mij heeft geholpen is echt iets leuks doen samen met M, met z'n tweetjes. En niet teveel meegaan in zijn wensen omdat daardoor de afstand vergroot kan worden.

Loj, welkom! Ik ben hier trouwens illegaal dus mijn welkom is niet heel gepast ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:35:26 #224
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135551298
Oh trouwens...Met 2 krijgen ze toch geen inentingen of wel? Alleen maar ff gauw een controle?
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:36:45 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135551324
Loj nog van harte gefeliciteerd! *O*

Arme M, mango ;( .

SPOILER: voor hem
Wat zielig Phaidra, van dat schrikken. Kan me voorstellen dat hij dan even niet weet wat hem overkomt. Ik had gisterochtend nietsvermoedend het nieuws aan staan, Silvijn was in zijn keukentje aan het spelen (naast de tv). Komt ineens dit filmpje voorbij!

SPOILER
Kijk ik richting Silvijn, zie ik dat hij zich naar de tv had omgedraaid. Hij keek me met een pruillip aan alsof ie moest gaan huilen, dus ik maar meteen mijn alleroverdrevenste jeeeeeej niks aan de hand! naar hem geroepen, hem opgepakt en zogenaamd heel hard gelachen om dat filmpje. Gelukkig lachte hij toen mee! :@

De prank zelf was overigens echt hilarisch :D

Beterschap voor alle zieke kindjes! :*
pi_135551360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 7 schreef Xanteh het volgende:
Hier ook niet. Na de 14 maanden hoefde ik pas met 2 jaar weer terug te komen.

En ach, wat ze "moeten" kunnen... het verschilt zo per kind! Onze oudste was qua taal best langzaam en loopt nu verbaal juist weer voor. Ook liep ze als een hork, zie je niks meer van. Dreumes kletst heel veel maar loopt nog niet los. Maar over 3 maanden kan het weer compleet anders zijn. Het is zo onvoorspelbaar. Zolang er ontwikkeling is dan zal het niet zo gauw zorgwekkend zijn. Neemt niet weg dat het goed is het wel een beetje te volgen. Stel dat het kind net een steuntje in de rug nodig heeft (bijv. door fysio) dan kun je er mooi vroeg bij zijn.

En die ontbrekende tanden... kunstgebitje? B-)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:54:48 #227
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135551700
Grrr.

"mag ik geen koekje??? Nou, Nou????

Tsss, dan pak ik gewoon mn eigen stoeltje, ga ik daar op staan en dan pak ik lekker zelluf een koek van het aanrecht. "

:') }:|
pi_135552713
PE
volgens mij geen prikjes met 24mnd?
en.. zelfstandige meid heb jij :P

spoiler; werk
SPOILER

[ Bericht 45% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2014 13:45:54 ]
pi_135553245
Loj hoera gefeliciteerd *O*

Cantare weer bij beschaafder publiek :D

Mm mini hier is ook minder snel dan de meesten in dit topic. Hij staat nu wel, en schuifelt wat onhandig langs de bank, maar dat is het dan ook. Komt vast nog wel.

Kz :* en hoera zwemmen *O* . Blokjes stapelen heb ik geen verstand van :+ . Mini hier kan net ringen ergens omheen krijgen en er weer af en er weer omheen en er weer af, terwijl ie enthousiast kijkt zie je dit mama O+

Zoe sterkte met je werk, hoop dat ze een mooie oplossing kunnen verzinnen.
pi_135554552
Welkom Loj! :*

Kz, gewoon wel over posten hoor, als je die behoefte voelt. Het is heel moeilijk al dingen anders lopen dat je (ooit) gedroomd en verwacht had. Dat doet niets af aan je geluk met en liefde voor je dochter :*

Ik moest lachen om PE's eigengereide meisjes, volgens mij is het een boefje ;)

Jeetje Zoe, wat loopt dat al lang zeg, wat naar :*

Afspraak met 18 maanden is hier alleen bij een eerste kindje. Wij gaan binnenkort voor de 24-maandenafspraak, ik heb de vragenlijst al binnen en volgens mij zit het wel goed met M ;) (behalve het twee keer per dag tandenpoetsen :@ ) Ik vind het altijd wel prima op het cb, geen slechte ervaringen. Hoewel, toch wel, één keer werd ik vrij lullig behandeld (toen werd ook gezegd dat ik maar meer moest voeden en ook nachtvoedingen weer moest instellen, want beter voor mijn productie. Dat vond ik dan wel weer een sterk contrast met de verhalen die je altijd hoort :P ), maar dat heb ik aangekaart bij een toffe wvk en nu is het weer in orde. Ik vind het meten en wegen wel fijn, en gezien het roerige afgelopen jaar vind ik het prettig als M een beetje gemonitord wordt.
pi_135554870
:'( klotegesprek
vragen ze ook nog of ik gerustgesteld ben zo. NEE!
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2014 13:46:23 ]
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:26:12 #232
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135556073
Prikjes pas weer bij 4! Heel lang dus niks :). Wij gaan 3 feb weer naar het cb, met 18 maanden dus. E. doet het hartstikke netjes qua ontwikkeling en de cb-arts is een beetje verliefd op haar :D :') dus ik vind het altijd een leuk uitje :+ ;).

Vervelend Zoë...
pi_135558592
Oei dat klinkt heftig Zoe. Denk je dat je stevig genoeg in je schoenen staat voor een volgend gesprek? Of anders iemand meenemen die een beetje kennis van dit soort zaken?
pi_135558791
Tante soesa
Dat is wel leuk ja! En terecht O+ denk ik?

[ Bericht 20% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2014 17:05:40 ]
pi_135560346
Wat naar Zoe.
SPOILER
CS, wanneer hebben jullie de afspraak? Hier trouwens geen brief gehad.
pi_135561091
Kyara
SPOILER

[ Bericht 37% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2014 17:06:08 ]
pi_135561206
Ja lekker dan, iemand anders maakt een fout en de gevolgen zijn voor jou?
Ik zou echt pislink zijn :X
pi_135561529
Ben ik ook.. Gelukkig is S nog eventjes bij m'n ouders. Kan ik ff tot rust komen thuis. Adem in.. :9
pi_135561778
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:30 schreef Kyara het volgende:
Wat naar Zoe.
SPOILER
CS, wanneer hebben jullie de afspraak? Hier trouwens geen brief gehad.
19 februari. Ik heb zelf maar even gebeld vorige week en daarna kreeg ik een afspraakbevestiging en de vragenlijst.

Wat een gedoe Zoe en wat enorm vervelend dat er fouten gemaakt worden. Maar goed dat je leidinggevende je steunt!

Trouwens Kyara, ik heb de maisboogies gevonden bij de c1000 *O* M heeft heerlijk gesmuld: 'mmmm, chipjes, letter! ( :') ) ' O+ Dank voor de tip!
pi_135562074
ik wil oooooooook maisboogies :'(
pi_135562672
Nou, mijn c1000 heeft ze dus, kun je op de terugweg aanbellen voor een kopje koffie c_/ :+

Overigens zijn die dingen van Goodies ongeveer hetzelfde, die hebben ze bij de Etos in ieder geval. Maar die zijn wel een tikje duurder.
pi_135562724
Het kan trouwens zijn dat de vragenlijst onder de kast ligt :@
Ik was de 9e op het bureau met de meiden en daar nog even nagevraagd. Blijkbaar was de brief al onderweg maar toen ik daar was, kwam er een afmelding binnen en kon ik een uurtje later (wat voor mijn uitslaper wel prettiger is). Dus ik had datum en tijd al op een briefje meegekregen en eenmaal thuis kwam de bevestiging binnen (en die viel dus echter de kast, maar niet meer naar om gekeken omdat ik de afspraak al had).

Jemig, wat een verhaal om niks :')
pi_135562752
Fijn dat je de maisboogies gevonden hebt!
pi_135563012
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:36 schreef Kyara het volgende:
Het kan trouwens zijn dat de vragenlijst onder de kast ligt :@
Ik was de 9e op het bureau met de meiden en daar nog even nagevraagd. Blijkbaar was de brief al onderweg maar toen ik daar was, kwam er een afmelding binnen en kon ik een uurtje later (wat voor mijn uitslaper wel prettiger is). Dus ik had datum en tijd al op een briefje meegekregen en eenmaal thuis kwam de bevestiging binnen (en die viel dus echter de kast, maar niet meer naar om gekeken omdat ik de afspraak al had).

Jemig, wat een verhaal om niks :')

Ik ben die vragenlijsten ook aan de lopende band kwijt dus dan krijg ik een nieuwe die ik invul tijdens het wachten :@

Bitterend, ik weet niet waar je precies woont in A'dam, maar er zijn in ieder geval verkooppunten in de Pijp, IJburg en in de buurt van het Hoofddorpplein (ja, ik WOG :@ )
pi_135564941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, mijn c1000 heeft ze dus, kun je op de terugweg aanbellen voor een kopje koffie c_/ :+

Overigens zijn die dingen van Goodies ongeveer hetzelfde, die hebben ze bij de Etos in ieder geval. Maar die zijn wel een tikje duurder.
Wanneer is de volgende meet *)
pi_135564976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben die vragenlijsten ook aan de lopende band kwijt dus dan krijg ik een nieuwe die ik invul tijdens het wachten :@

Bitterend, ik weet niet waar je precies woont in A'dam, maar er zijn in ieder geval verkooppunten in de Pijp, IJburg en in de buurt van het Hoofddorpplein (ja, ik WOG :@ )
Ik woon in Noord :D
pi_135568894
Krijgen jullie altijd een vragenlijst bij CB? Hier nog nooit gehad!
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:59:34 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135571560
Hier ook nog geen vragenlijst hoor, maar ook de 14 maanden afspraak nog niet gehad. Misschien komt er dan een?

Ik zie t al voor me:

- loopt ie al: NEE
- optrekken?: NEE
- kruipen dan?: NEE
- tijgeren?: Ja, dat wel....
- slaapt ie door?: MEESTAL NIET
- taalontwikkeling: Papa, Poes, Bah
- blokken stapelen: met een hoop geluk 2 op elkaar
- puzzels: leuk om mee te gooien :6
- herriespeelgoed: dat heeft ie dan wel weer snel door... ;(

Of wat voor vragen moet ik verwachten?

[ Bericht 74% gewijzigd door mousemicky op 16-01-2014 19:04:39 ]
pi_135575687
Vragenlijst is vanaf 18 maanden! Dit soort vragen kan je verwachten:

Is hij ziek geweest?
Heeft hij een dokter bezocht?
Vindt u dat hij gevarieerd eet/drinkt?
Heeft u vragen over eten/slapen/ontwikkeling?
Heeft hij een speen?
Gaat hij naar de tandarts?

Niks om je zorgen over te maken ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135577411
Jullie zijn lief O+

Zoe, heel je verhaal gemist.

Hier ook nooit een vragenlijst gehad. Maar wel goede ervaringen bij het CB. Ze geven me advies, maar dringen niks op gelukkig. En nooit problemen gehad tot nu toe. Meten/wegen/prikjes altijd prima. Ze is elke keer exact gemiddeld met alles. Alleen het bij ons in bed slapen en het fles drinken wordt steeds besproken en daar voel ik me dan wat onzeker over.

Fok wet :D Ze heeft opeens uit het niets een kies :D
pi_135577418
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:15 schreef Phaidra het volgende:
Vragenlijst is vanaf 18 maanden! Dit soort vragen kan je verwachten:

Is hij ziek geweest?
Heeft hij een dokter bezocht?
Vindt u dat hij gevarieerd eet/drinkt?
Heeft u vragen over eten/slapen/ontwikkeling?
Heeft hij een speen?
Gaat hij naar de tandarts?

Niks om je zorgen over te maken ;)
Aaah ik maakte me geen zorgen hoor, maar vond het opvallend dat ik het nog niet kende ;) maar wooooow. Tandarts? Heftig!
pi_135577449
CS: tandenpoetsen 2x is dat niet goed ? Doen wij ook
pi_135578132
Kz
Een kies!!! *O*

Oh S slaapt ook bij ons en krijgt soms snachts pap. Ik deel echt niet alles met t cb. Als ik vragen heb horen ze t wel. Spruw met 6week en haar reflux hebben ze ook ontkend (had t een aantal x aangekaart) en na 8wk moest ik maar stoppen met bv. 'T cb.. Daar was ik (jammer genoeg) snel klaar mee

Jammer dat het cb niet overal hetzelfde is (de positieve versie ervan dan)
pi_135578310
Tandarts wilde ik doen als ze 2 is ... wat zijn jullie ideeen daarover? Gewoon .. tandjes kijken .. meer niet.

Wij poetsen hier een keer per dag voor het slapen gaan. Gelukkig vindt ze het niet vervelend.
pi_135578410
Hier poetsen we 1 keer per dag maar moet zeggen dat het bij ons nog niet zoveel voorstelt? Bij jullie wel?

Tandarts doe ik komend jaar nog niet, komt inderdaad ergens vanaf jaar tweede wel.
pi_135578676
Ik poets S haar tandjes smorgens, smiddags na t slapen en svonds voor t slapen.
Als we het 1x pd doen bijv dan is het te weinig om er aan te wennen, dan wil ze niet meer. (8> vergat t svonds steeds en toen wilde ze niet meer tandenpoetsen.
Nu ik alleen ben gaat dat gelukkig weer goed :+
pi_135579394
Ik kan ( bijna ) alles alleen maar tandenpoetsen gaat in de tripp trapp. Samen met vent. Stelt niks voor maar ze gilt ! En heeft echt geen pijn. Het gillen begint al als ze de borstel ziet en is daarna binnen een milimoloneodeeltjeseconde over :D
pi_135579600
Ik dacht dat het tot 2 jaar maar 1 keer per dag mocht omdat ze niet teveel tandpasta binnen mogen krijgen. Of poets jij zonder tandpasta Zoė?

Hier is poetsen vaak drama, dus zorg ervoor dat ze niet veel suikers krijgt. Heb nu ook vitamine d zonder suiker. En vragenlijst bij cb ook nooit gehad, wel goede ervaringen hier en heel erg bv pro :)

Edit: de eerste kies kz *O*
pi_135581079
Xanteh
Ik doe een heel klein beetje tandpasta. Echt minimaal maar wel zo dat het voldoende is.
ivm zuur en overgeven wat ook gaatjes of zwakke tandjes kan veroorzaken poets ik liever met n klein beetje tandpasta. Ook voor S prettiger denk ik een fris gevoel ipv 'zuur'
pi_135582058
Wij zijn vanaf 2 jaar 2x p/d gaan tandenpoetsen. Tenminste, dat is de planning want het moet nog ingeweven worden in het ochtendritueel (wat niet meevalt met 3 kinderen die tegelijk hun bed uit willen en willen eten).

Tandarts: mijn man moet binnenkort weer voor controle en dan gaat M mee. Volgens mij wordt ook geadviseerd vanaf 2 jaar.
pi_135584734
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:59 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook nog geen vragenlijst hoor, maar ook de 14 maanden afspraak nog niet gehad. Misschien komt er dan een?

Ik zie t al voor me:

- loopt ie al: NEE
- optrekken?: NEE
- kruipen dan?: NEE
- tijgeren?: Ja, dat wel....
- slaapt ie door?: MEESTAL NIET
- taalontwikkeling: Papa, Poes, Bah
- blokken stapelen: met een hoop geluk 2 op elkaar
- puzzels: leuk om mee te gooien :6
- herriespeelgoed: dat heeft ie dan wel weer snel door... ;(

Of wat voor vragen moet ik verwachten?
Zo stemmingmakend zijn die vragen natuurlijk niet ;) hier zijn de vragenlijsten vanaf 14 maanden en ongeveer zoals Phaidra zegt. Of je het idee hebt dat je kind goed ziet en hoort, of het staat/loopt/losloopt, of jet drie woorden/vijf woorden/tweewoordszinnen spreekt, of je problemen ervaart met slapen en eten en of er algemene bijzonderheden zijn.

Volgens mijn tandarts moet je met twee jaar voor het eerst op controle mee en bij een heel gebit 2x pd poetsen. Dat doe ik dus niet kz, vandaar mijn :@ ;)
pi_135584868
M liep niet met 18 maanden en dat vonden ze heel normaal. Beetje gekletst over en met M, in ons geval vooral over de impact van 2 zusjes op hem. Verder weinig speciaals.
pi_135585230
Ik heb wel een vragenlijst meegekregen,die ik tijdens de 14 maanden afspraak ingevuld moet meenemen :)

Zat er al naar te kijken, maar hier was ook nog bijna alles nee hoor ;)
pi_135592041
Ah zo bedoelde je het CS ;)
Mogguh c_/
pi_135592116
Ik houd van vragenlijsten invullen dus kijk er nu al naar uit. :+

M'n dreumes heeft gisteren pizza gegeten. En staat los. En is vet gezellig. Op de nachten na. De geruchten gaan dat ze woordjes zegt maar ik vind het nog discutabel, al roept ze wel Ba tegen de bal en Be tegen bellenblaasbellen. Ieeeeee! Ik kan niet wachten tot ik in het kinderpraatjestopic mag posten.
pi_135592119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:50 schreef Kyara het volgende:
M liep niet met 18 maanden en dat vonden ze heel normaal. Beetje gekletst over en met M, in ons geval vooral over de impact van 2 zusjes op hem. Verder weinig speciaals.
Dat is het natuurlijk ook! Fijn dat ze je niet het gevoel gaven dat dat niet zo zou zijn :Y

KZ, ik moet het ook echt gaan introduceren, maar M vindt tandenpoetsen stom (althans, het deel waarbij ik daadwerkelijk poets, het deel waarbij hij de tandpasta van de borstel kan slurpen bevalt hem wel }:| ) en net al Kyara heb ik wat moeite om het in het ochtendritueel te verweven (bij mij zijn daar geen twee kinderen maar een baan debet aan :+ )

Ah, lekker, koffie, dat wil ik ook wel maar ik moet eerst eens naar die baan van me toe :P

Lol, Olf, ik hou daar ook van :@ Wat gaat ze goed, je meisje, en de eerste woordjes op komst! M begint nu echt een beetje lollig te worden in zijn uitspraken (vind ik dan, als volkomen onpartijdige buitenstaander :+ ) Op het kdv zat hij met een ander kindje in het huisje wat ze daar hebben, en verzuchtte: "hè, gezellig!" Mijn zoon is een oud wijf :')
pi_135592134
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Tandarts wilde ik doen als ze 2 is ... wat zijn jullie ideeen daarover? Gewoon .. tandjes kijken .. meer niet.

Wij poetsen hier een keer per dag voor het slapen gaan. Gelukkig vindt ze het niet vervelend.
lisa is voor het eerst gegaan met 10 maanden. Nu gaat ze gewoon elk half jaar mee. Hij kijkt een beetje gewoon zonder instrumenten voelt langs de tandjes en dan mag ze een speeltje uitzoeken. Hier toevallig vorige week eweest en ze deed het super bleef goed zitten deed AA en hij mocht voelen zonder gebeten te worden.
pi_135592165
Maar wat ik me afvraag, het is toch de bedoeling dat je je kind meeneemt als je zelf op controle gaat. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om daarna daar 10 minuten met je mond open te liggen zonder dat je kind wegloopt en aan alle snoertjes en apparaatjes en knopjes gaat zitten? Fungeert de assistente als een veredelde oppas? Die gedachte houdt me echt een beetje tegen.
pi_135592181
Ik ben zelf afgelopen jaar voor het eerst naar tandarts gegaan sinds 2006 dus ik heb het gevoel dat ik eerst m'n eigen gedrag moet aanpassen voor ik m'n kind een goed tandartsvoorbeeld geef. :@

En CS je oude wijf hahahahha. *;
pi_135592241
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat ik me afvraag, het is toch de bedoeling dat je je kind meeneemt als je zelf op controle gaat. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om daarna daar 10 minuten met je mond open te liggen zonder dat je kind wegloopt en aan alle snoertjes en apparaatjes en knopjes gaat zitten? Fungeert de assistente als een veredelde oppas? Die gedachte houdt me echt een beetje tegen.
de eerste keer zat lisa in de buggy toen ze klaar was en vorige week was mijn moeder mee aangezien we allemaal een afspraak hadden :) als je alleen gaat buiten psz uren ofzo moet je ook opvang hebben. Kun je diepersoon ook meevragen. Ik ben zelf nog tussendoor geweest voor een tand re repareren en toen is ze gewoon meegegaan omdat ik hoop door haar er vertrouwd mee te maken ze niet bang word ervoor. We hebben ook echt een top tandarts!
pi_135592308
Haha ik zie S al overal aanzitten daar bij de tandarts. Die is echt te nieuwsgierig.

Olf
Wat leuk zeg O+
En kletsen is ook erg leuk! Het gaat erg snel allemaal, voor je t weet is het zo ver

ik ben altijd na 2min klaar bij de tandarts dus ik ga 1x per 2jaar :@ het is altijd "ziet er goed uit, ga zo door" zinloze bezoekjes :+ maar idd, voor S zou ik t wat vaker moeten inplannen mmm.

CS
Volgens mij is t echt n leukerd als ik die verhalen zo lees :)

Ochtendgedoe;
Ik smeer svonds het ontbijt, zet haar koekjes/drinken etc klaar. Kleding leg ik klaar. Mijn tas en S haar tas staat klaar.. Haar medicatie zit al in zo'n spuitje.
We staan samen op, samen tandenpoetsen, gezicht wassen, aankleden etc.
Vind het altijd gezellig zo samen in de badkamer O+
En ja schuldig.. Als ik me ga opmaken zit S 10min voor de tv

Ik ben in 45min ready to GO B-)
pi_135592421
Tandarts :o ga er ook weinig heen, ook een gevalletje 'nog nooit wat gehad'. Hij is verhuisd paar maanden geleden, eerst was het vijf minuten fietsen, nu 45 :(

Eerste woordjes zijn zo lief. Wel oppassen wat je zegt met die papegaaien. C kan shit zeggen dus :')
  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:25:44 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135592915
M gaat met man mee naar de tandarts. Ik wil mijn eigen angsten niet overbrengen.... en ik lig nou niet echt ontspannen in die stoel.... Maar CS, goede vraag..... Misschien dat ik de eerste keer dan zelf ook maar even mee ga (ik zit zelf bij een andere tandarts).

Toen ik nog werkte sliep M nog toen ik weg ging. Voordeel van oppas aan huis ;) Eigenlijk had ik het toen qua ochtendritueel makkelijker dan nu. En op kdv dagen deed man M en ik de meiden dus dat ging ook prima. Maar ik heb ook uitslapers dus die laat ik het liefst zo lang mogelijk slapen dus dan moet alles in heel korte tijd.
pi_135593075
Mijn lief een dag vrij laten nemen voor de tandarts gaat echt niet lukken, het is chaos op haar werk. Misschien dat ik op de oppasdag van mijn moeder kan gaan met M. Ik zal het eens overleggen.

Jeetje Zoe, dat vind ik echt knap, 45 minuten! Ik heb twee keer zo lang nodig :@ Maar goed, ik douche ook 's ochtends en föhn mijn haar, en moet de vaatwasser uitruimen en vaak de was ophangen. Wat ook een enorm vertragende factor is, zijn al die lagen kleding, mutsen, sjaals, moonboots, helmen die aan en op moeten voordat we op de fiets stappen, vooral omdat M er een spelletje van maakt op weg te hollen en zich los te friemelen }:| En dan heb ik het niet over poepluiers op onverwachte momenten of de spontane keer-je-beker-sap-over-je-broek-en-trui-om-actie zoals we die gisteren hadden }:|
pi_135593317
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:47 schreef Olf het volgende:

[..]

Aaah ik maakte me geen zorgen hoor, maar vond het opvallend dat ik het nog niet kende ;) maar wooooow. Tandarts? Heftig!
Het is een vragenlijst die tot 4 jaar steeds hetzelfde blijft, vandaar dat er dingen opstaan die nu nog niet van toepassing zijn.

Vanaf 2 jaar gaat mijn tandarts voorzichtig beginnen met controle. Dan probeert hij te kijken en lukt het niet, dan een volgende keer weer. Niks forceren in ieder geval. Ik vind dat wel een fijne benadering. Oh ja, speeltje uitzoeken doen we ook daarna! Het is dezelfde tandarts als waar ik als kind al heen ging, en ik weet nog hoe ik me verheugde op zo'n speeltje! :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 17-01-2014 09:52:24 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135593760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lief een dag vrij laten nemen voor de tandarts gaat echt niet lukken, het is chaos op haar werk. Misschien dat ik op de oppasdag van mijn moeder kan gaan met M. Ik zal het eens overleggen.

Jeetje Zoe, dat vind ik echt knap, 45 minuten! Ik heb twee keer zo lang nodig :@ Maar goed, ik douche ook 's ochtends en föhn mijn haar, en moet de vaatwasser uitruimen en vaak de was ophangen. Wat ook een enorm vertragende factor is, zijn al die lagen kleding, mutsen, sjaals, moonboots, helmen die aan en op moeten voordat we op de fiets stappen, vooral omdat M er een spelletje van maakt op weg te hollen en zich los te friemelen }:| En dan heb ik het niet over poepluiers op onverwachte momenten of de spontane keer-je-beker-sap-over-je-broek-en-trui-om-actie zoals we die gisteren hadden }:|
Ja! Die stomme winter! In de zomer was ik zeker 10 minuten sneller :{.

Ik maak me tegenwoordig op in de trein. Echt geen tijd voor anders. Wekker gaat rond 6.15 en een uur later moet ik ongeveer jassen aan gaan doen. Bij voorkeur sta ik klokslag 7.30 voor de deur van het KDV, anders ben ik te laat voor mijn trein. Een uur reistijd vind ik echt heel vervelend, maar gelukkig werk ik ook 1 dag thuis. Dan kan ik wat rustiger aan doen.

Douchen doe ik ook 's avonds inderdaad, ik vind het fijner in de ochtend maar dat red ik echt niet meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135593895
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:33 schreef Clubsoda het volgende:

Ja die onverwachte dingen zijn minder :(
Heb ook extra kleding beneden liggen :+ door m'n BI moet ik t mezelf wel makkelijk maken, scheelt n hoop.
Ik werd echt gestressed van al dat gedoe smorgens, nu doen we dus alles svonds, ook de vaatwasser en de was doe ik als ik vrij ben of als S slaapt. Smorgens wil ik 'rustig' beginnen :9. Douchen doe ik svonds want föhnen duurt n eeuwigheid :9
pi_135594163
Vragenlijsten heb ik ook nog niet gehad. Maar ze gaan wel in zo'n systeem wat standaard vragen af geloof ik. Maar altijd no pressure, komt goed. Dus ook wel gezellig cb hier.

's Avonds douchen kan niet meer bij ons, slaapkamer M. ligt ernaast en hij wordt er altijd wakker van en gaat dan hysterisch huilen. Dus moet 's ochtends. Maar ochtendritueel is bij ons ook wel rustig. Half zeven opstaan en dan om kwart over 7 de deur uit. Dus ook 45 minuten.

Vanochtend was alleen drama, mini kreeg boterham met smeerkaas ipv chocopasta :'( En ik wou niet toegeven (en mijn moeder past vandaag bij ons thuis op dus ik had de tijd om niet toe te geven). Einde van de wereld was aangebroken want meneer kreeg geen boterham met chocopasta. Echt 2 weken geleden was een bord pap nog prima...

Tandenpoetsen doen we 1x voor slapen en moet eigenlijk nog steeds door (8> gedaan worden, ik kan niet tandenpoetsen aldus mini. Maar (8> doet dat ook heel gaaf inclusief elektrische tandenborstel geluiden.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:16:39 #279
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135594299
Dat jullie er zo lang over doen 's ochtends joh? Wat spoken jullie allemaal uit :o

Ik had me gister. of eergister :P verslapen, werd 07.45 wakker. en om 08.05 (denk ik) zaten we in de auto. Kids waren netjes op tijd op school :@

Jong aankleden, naar beneden, gelijk brood smeren, eerst aan kind geven, dan voor jezelf. dan drinken...Nou, prima :P

haha Zolena, da's herkenbaar idd :P Maar wat zou jij doen, chocopasta is toch ook veeeeeeeeel lekkerder dan smeerkaas :P ;)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:18:22 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135594350
Nou PE dat ga ik ook niet redden hoor :o. Wij zijn best snel 's ochtends maar 45 minuten heb ik wel nodig. Douchen, aankleden, opmaken, haar doen, ontbijten, spullen pakken voor E, E. wassen, aankleden, ontbijt geven, klaar maken om te gaan (schoenen aan, schriftje/luiertas pakken, jas aan e.d.) red ik in 45 minuten net aan maar in veel minder tijd gaat dat niet hoor :D
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:27:21 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135594630
Ja daar zie ik al 3 dingen die ik 's ochtends niet doe. En dat is douchen, opmaken (kan ik niet tegen) en kind wassen. Scheelt je een half uur :P O-)
pi_135594661
Zolena
:D ik zou ook voor de chocopasta gaan haha

Wow das snel PE!

[ Bericht 38% gewijzigd door Zoë23 op 17-01-2014 12:12:22 ]
pi_135594771
Mijn zwager is onze tandarts dus bij het volgende bezoek nemen we Luc gewoon mee :D Denk niet dat Luc het toe laat dat hij in zijn mond mag kijken. Maar zo kan hij een beetje meekijken alvast enzo.

Luc is nu echt aan het los lopen, sinds 9 maand liep hij al als hij zich maar vast kon houden, maar sinds woensdag dan ook "eindelijk" los. Al kruipt hij ook nog steeds veel.

En zijn nieuwste woordje is NEE!!!! En dat zullen we weten ook :')
pi_135594797
Wat verstandig Zoe! Hoop dat het allemaal snel geregeld is nu. Want dit is ook niet leuk zo :( Komt je man vandaag weer thuis?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:40:23 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135594989
Ik stond toen ik nog werkte altijd om 06:15 uur op. Dan zelf aankleden en opmaken (douchen idd 's avonds), 06:30 uur meiden wakker maken, aankleden en voeden. Daarna brood M klaarzetten en op 06:45 M wakker maken, aankleden. M eten, 07:15 uur spullen kdv verzamelen (melk enzo), wagen buiten zetten en dan rond 07:30 uur bij het kdv (5 minuutjes lopen).

dat was wel in de zomer. Maar die jassen aantrekken is hier ook niet het meeste werk. De poepluier op het laatste moment verschoonde ik gewoon op het kdv.
pi_135595061
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:16 schreef PureEvil het volgende:
Dat jullie er zo lang over doen 's ochtends joh? Wat spoken jullie allemaal uit :o

Ik had me gister. of eergister :P verslapen, werd 07.45 wakker. en om 08.05 (denk ik) zaten we in de auto. Kids waren netjes op tijd op school :@

Jong aankleden, naar beneden, gelijk brood smeren, eerst aan kind geven, dan voor jezelf. dan drinken...Nou, prima :P

haha Zolena, da's herkenbaar idd :P Maar wat zou jij doen, chocopasta is toch ook veeeeeeeeel lekkerder dan smeerkaas :P ;)
Nou ja, ik ga direct na het kdv naar mijn werk door hè, dus ik moet ook mezelf kant en klaar hebben voor een dag werken. Maar goed, wat ik zeg: opstaan, douchen, aankleden, haren föhnen, was ophangen, kind uit bed plukken, aankleden, naar beneden, vaatwasser uitruimen, fles maken, brood smeren voor het ontbijt, brood smeren voor op mijn werk, ontbijten, ontbijtrotzooi opruimen koffie maken, tandenpoetsen, jas/muts/schoenen/helm bij kind aanfrotten, mijn eigen jas en schoenen aan, tas inpakken, woonkamer enigszins toonbaar maken fiets pakken, kind in fiets proppen, mezelf met fiets en kind door het tuinhek manouvreren...

Vertragen factoren zijn ook dat op dinsdag de poetsvrouw komt en ik dus opgeruimd moet hebben en op donderdag gaat M door naar zijn vader dus dan moeten er vaak wat extra spullen en zijn eten mee. En mijn kind is een schat, maar weinig coöperatief. Hij trekt vaak allerlei speelgoed uit de kast als ik even niet kijk, vindt aankleden echt stom, en loopt gigantisch in de weg als ik probeer mijn fiets te pakken enzo.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:42:36 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135595072
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:27 schreef PureEvil het volgende:
Ja daar zie ik al 3 dingen die ik 's ochtends niet doe. En dat is douchen, opmaken (kan ik niet tegen) en kind wassen. Scheelt je een half uur :P O-)
:D. Dat scheelt idd. 's Avonds douchen is hier geen succes, dan ben ik niet wakker. Als ik kind niet was is ze ook niet wakker :'). Zonder make-up de deur uit is een echte no-go :D.

Jemig, Zoë, wat een gedoe zeg. Sterkte ermee!
pi_135595125
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:40 schreef Kyara het volgende:
Ik stond toen ik nog werkte altijd om 06:15 uur op. Dan zelf aankleden en opmaken (douchen idd 's avonds), 06:30 uur meiden wakker maken, aankleden en voeden. Daarna brood M klaarzetten en op 06:45 M wakker maken, aankleden. M eten, 07:15 uur spullen kdv verzamelen (melk enzo), wagen buiten zetten en dan rond 07:30 uur bij het kdv (5 minuutjes lopen).

dat was wel in de zomer. Maar die jassen aantrekken is hier ook niet het meeste werk. De poepluier op het laatste moment verschoonde ik gewoon op het kdv.
Ik vind het zielig om hem een kwartier in zijn poep te laten zitten, al hobbelend en bobbelend op de fiets :Y)

Ik zou trouwens ook wel sneller kunnen, maar heb geen gillende haast. Zolang M maar voor 9 uur op het kdv is, is het prima.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:46:34 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135595211
dat is het verschil tussen 5 minuten lopen en 15 minuten op de fiets ;)
Als ik nu 3 kinderen weg zou moeten brengen en ook zelf op tijd op mijn werk zou moeten zijn dan zou ik M bijvoorbeeld ook niet zelf laten lopen maar gewoon ook in de wagen zetten.

maar goed, ik kon pas om 07:30 uur bij het kdv terecht, had een uur reistijd en moest eigenlijk om 08:15 uur beginnen dus ik had echt wel haast om daar om 07:30 uur te zijn.
pi_135595315
Precies, voor 5 minuten zou ik dat ook zeker doen, maar ik heb echt een slecht geweten als ik dat nu zou doen :@ Ik heb ook wel echt mazzel met de reistijd, vanaf M's kdv is het nog een kwartiertje fietsen en er is geen haan die ernaar kraait hoe laat ik er ben :+
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:55:22 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135597240
Ik hoop dat ik ook snel weer aan het werk kan :Y
pi_135597489
Kan ik me goed voorstellen! Rot dat het al zo lang duurt. Het is echt bagger op het moment he? Ik ben per september 2014 werkeloos...

/steekt kop in het zand :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 17-01-2014 12:14:26 ]
pi_135597654
Zoë slim :)

Luc loopt *O*

CS :{ :* sowieso zonder werk is niks in deze tijd, het is gewoon echt lastig om weer een leuke baan te vinden.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:07:58 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135597665
Oh, dat meen je. Wat balen -O-
Ja er is erg weinig op dit moment. Heb wel het idee dat het jouw kant op en richting Randstad ietsje beter is. Maar dat verschilt ook per vakgebied.

en de peuters in het peutertopic zijn allemaal zo groot! Bijna kleuters....
pi_135597705
Behhhh werkproblemen zijn zo suf! Ik lijf m'n studie maar extra lang rekken denk ik. :+
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:09:55 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135597715
studie rekken heb ik lang geleden al gedaan....
pi_135597808
Oh, het stond er een beetje gek, maar ik bedoel dat ik vanaf komende september geen baan meer heb.

Studie rekken heb ik al eindeloos gedaan, nu rek ik mijn proefschrift maar ik geloof dat het zo langzamerhand tijd is een echte baan te zoeken :P Mijn project loopt gewoon af en dan is het klaar, dus gelukkig geen drama met ontslag of niet verlengde contracten enzo. Maar er moet wel geld verdiend worden. Het geeft gelukkig al wel lucht dat mijn lief een fulltime baan heeft, dus met een uitkering kunnen we het ook nog wel een tijdje uitzingen. Maar het moment dat ik actief op zoek moet naar iets nieuws komt wel met rasse schreden naderbij ja.

Snap ik Kyara, ik lurk daar ook al een tijdje maar het is nog een ver-van-mijn-bed-show. Over twee weken kom ik de gemiddelde leeftijd weer een stukje naar beneden halen :P
pi_135597839
Skoap
Ja hij belde! Hij is er vanmiddag al *O*

-O- CS Dat is geen prettig vooruitzicht

Ik ben blij dat ik m'n studie niet gerekt heb, ik had nog net op tijd een baan (met 21jr klaar met HBO en na de zomervakantie kreeg ik m'n baan. Kort daarna begon hier in de omgeving het gedoe met bezuinigingen enzo)
pi_135597901
Dat is fijn Zoe dat hij er snel weer is! *O*

Toen ik vijf jaar geleden aan deze baan begon had ik de stille hoop dat de situatie in de zorg beter zou zijn als ik klaar was. Maar het is nog beroerder dan het was -O- Jee, crisis....

Ok, genoeg pessimistisch geweest! Mijn knul gaat morgen diplomazwemmen O+
pi_135598818
Skoap wat goed van dat lopen!

Als ik late dienst heb is het gewoon chillebillen. Tot een uurtje of 9 liggen we in bed te stinken :*

Dan rustig opstaan.. ik kleed me altijd eerst aan en dan Djenna verzorge/aankleden. Boterhammetje smeren .. met hondje wandelen. Lekker spelen. Dan is het rond 12 uur weer boterhammetje.. half 1 slaapje. En rond 13.40 richting gastouder. Tussendoor stofzuigen/wasje/afwasmachine/opruimen/douchen/optutten. Maar no hurry up hier! Gaat er allemaal vrij relaxt aan toe. Vanmorgen zelfs nog met de pufclub afgesproken en bijgekletst bij de Intratuin met dito ballenbak :+

Vroege dienst maakt vaders Djen om 7 uur wakker.. want dan ben ik aan het werk al. dan is het wel chop chop. Djen verzorgen/aankleden. Haar tasje staat al klaar.. doe ik meestal de avond van tevofen of smorgens om 4.30. Ontbijten doet ze bij de gastouder :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')