abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135289811
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_135289924
Verjaardag van Bram! Naderende verjaardag van M van Kyara! En over Skoap's werk :+

Quote skoap
quote:
Nou het ziet er naar uit dat ik straks 2 maand met kind en man in Odessa (Oekraïne) zit voor werk. Nu bezig het (laten) zoeken naar een Nanny. Ben echt heel benieuwd hoe dat straks met Luc gaat als hij opeens geen andere kinderen meer om zich heen heeft. Ik vind het eigenlijk wel erg jammer, maar gelukkig is het maar voor max 2 maand. En toch maar eens onderzoeken wat er evt nog meer mogelijk is qua opvang.
Kyara hoe was het vandaag?

Phaidra hoe gaat het met je mannetje?

Marjolijntje en kz hoe gaat het met jullie?
pi_135290024

Stats! Beetje afgebogen naar gemiddelde, 9470 gram en 75 cm. Mooi in verhouding!
pi_135290189
Mooie stats Olf!
pi_135290195
Hoe was vandaag Kyara?

Wat is het favoriete avondeten van jullie dreumesen?
pi_135290474
Zoë, lief dat je het vraagt. Het gaat wel goed hoor, blauw voorhoofd met een schram, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft :).

Olf: ongeveer al het vlees :+. Verder wisselt het enorm, maar nasi, pasta met gehakt/tomatensaus doen het meestal wel goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135290697
Phaidra
Gelukkig!

Olf
Eerst was ze dol op aardappels/groente/vlees maar nu is pasta favo en af en toe bruine bonen.
(verse) Soep is ook altijd goed. En van jou dreumes?
pi_135290718
Oja, hij had een bult! Fijn dat hij in ieder geval niet zo'n last heeft.

Ik wilde inspiratie maar we eten geen vlees en dochter ook niet. :+
pi_135290806
Soep kan ik ook proberen hier ja!

Tot nu toe vindt ze combi biet-bataat lekker, en rijst-pompoen-mango en couscous-tomaat-courgette. Ze eet nog wel vaak een eigen hapje en niet met ons mee, is vaak ook nog wel geprakt.
pi_135290845
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Olf het volgende:
Oja, hij had een bult! Fijn dat hij in ieder geval niet zo'n last heeft.

Ik wilde inspiratie maar we eten geen vlees en dochter ook niet. :+
S vind falafel (kun je ook zelf maken) en vega burgers ook lekker! Daar zijn we mee begonnen voordat we vlees gaven
pi_135291422
Oh ja soep is ook een hit! Maar ik vind het zo lastig dat we dan nog moeten voeren :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135292072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:18 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja soep is ook een hit! Maar ik vind het zo lastig dat we dan nog moeten voeren :@.
Ik doe een broodje in kleine stukjes en daar giet ik soep over heen :+ met een vorkje prikt ze dat dan op.
En daarna lepelt ze zelf soep uit m kommetje. Gaat best oké.

Ze wil trouwens niet meer in de kinderstoel..dus ze zit op dr knieën op de gewone stoel. Lijkt me niet comfi maar zo eet ze iig :@
pi_135293583
Olf, M is gek op pasta en omelet/roerei met groente erdoor en frietjes. Pannenkoek is geen favoriet....

Uitje was helemaal super. Zo ontzettend leuk gehad. M heeft als een kip zonder kop rondgelopen, sowieso vond hij het helemaal fantastisch om zoveel ruimte te hebben om rond te lopen en dan ook nog en een papa en een mama die hem achterna zitten. Ballenbak was fantastisch, glijbaan uiteindelijk ook wel leuk, mega duplo was 2 seconden super. Weer ballenbak in, toch maar ballenbak uit. Trampoline en springkussen was absoluut doodeng. Stilzitten in een kinderstoel ging alleen goed tijdens het koekje eten en een paar slokken drinken daarna moest er weer gespeeld, gelopen, gerend of wat dan ook geworden. Pannenkoeken eten in een hip pannekoekenrestaurant dat iets te kindvriendelijk was. M wilde de speelhoek niet uit om te eten. Uiteindelijk heeft hij 2 happen gegeten maar dat ging niet van harte. IJsje wilde hij wel maar na 2 happen vond hij zijn smurfenijs ook niet meer boeiend en wilde hij weer verder spelen. Uiteindelijk natuurlijk drama toen we weg gingen. Nog even een wandelingetje door de stad gemaakt en toen lekker naar huis waar M nog even een bakje yoghurt heeft gegeten en uiteindelijk pas om 20.00 uur in bed lag.

pi_135294076
Kyara, wat klinkt dat heerlijk O+ Echt een hyper jongensfeestje dus :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135294114
Ja, was echt leuk O+

Hij was van de glijbaan af gegaan (ik heb hem bovenop er op gezet en papa ving hem beneden op) en beneden wilde hij weer naar mama toen en zo de glijbaan weer opklimmen O+ O+ O+
pi_135294213
Skoap spannend zeg!

Olf Pizza vind de mijne meestal lekker, verder gaat pasta meestal goed en vlees is altijd een hit: kip, braadworst enzo.

Kyara klinkt als een geslaagde dag.

Hier ligt een koortsig mannetje naast me, zwaar ademend en kijkt me af en toe aan. Zo lief maar ook zielig ziekig O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135295080
Kyara wat fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad O+

Tinuviel beterschap voor de kleine man!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135296352
Kyara klinkt echt super leuk! Schattige foto ook! Glijbaan is hier ook favoriet :)

F. eet haar avondeten eigenlijk nooit echt goed. Geen idee of dat aan het eten ligt of aan de tijd. Ze eet trouwens een potje altijd veel beter dan vers }:| Ze eet graag pasta en kip. Er is niets wat ze echt niet lust volgens mij, maar groente zijn zeker niet favoriet. Dat blijft bij muizenhapjes. Gelukkig compenseert ze met fruit.

Morgen gaat F sinds lange tijd weer een hele dag naar t kdv. Ben benieuwd hoe het gaat, want op een ander slapen gaat met steeds meer moeite. Maar ik houd mezelf voor dat het goed is voor haar ontwikkeling, dat ze er sociaal en flexibel door wordt. En dat we morgenavond lekker gezellig samen pannekoeken gaan eten :Y
pi_135296482
Bram nu al 1....pfff gefeliciteerd!
pi_135305298
Djen eet alles .. veelvraat haha.

Klinkt als een geslaagde dag Kyara!

Tinu veel beterschap!
pi_135306719
Midas O+ ik dacht dat hij niet knapper kon, maar deze foto, wow.
En wat een superleuke dag heeft hij gehad. De ballenbak was hier toen ook een succes he? :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135307256
Oh, wat een heerlijk uitje Kyara! Zo fijn dat het geen teleurstelling was. En super voor M ook, om lekker een dag met papa en mama op stap te zijn en alle aandacht te krijgen. Mijn M is ook dol op de ballenbak trouwens, die gaat dan heel keurig bovenhands gooien met alle ballen (met links natuurlijk, mijn leftie O+ )

Soemp! Hoe is het met je twee ( O+ ) kinderen en hoe gaat het met de combinatie baby/bijna-peuter?

Skoap, wat gaaf, twee maanden naar het buitenland met z'n drietjes! Ik heb er misschien wat te romantische voorstellingen bij maar het lijkt me een heel tof avontuur.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:31:17 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135308018
Fijn dat jullie dag zo leuk was Kyara! En wat een mooie foto O+

Kwis, hoop dat f vandaag een superfijne dag op het KDV heeft!

Skoap wat een avontuur idd! Twee maanden is wel goed te overzien. Misschien kun je daar wel wat gelegenheden opzoeken waar wat kindjes zijn.

Olf, ben even vergeten of ze wel vis eet? Bij Silvijn is zalm met zeer grote afstand favoriet. Daarbij maakt hij gedurende de hele maaltijd omnomnomgeluiden. Paprika (gestoomd) en prei zijn ook populair. En ik maak ook wel eens maaltijden met die oosterse vegareepjes van de AH, die vindt ie super lekker (ik vind die ook echt heel lekker). En uhmmm, kikkererwten gaat ook altijd goed.
pi_135308595
Bram werd 1 :)
Midas morgen alweer 2!

Hier gisteren een super dag gehad lekker naar de speeltuin en savonds ravotten. Voor het eerst in tijden kon ik echt meespelen lekker tegelijk schommelen en samen op de wip<3 net lekker cake gemaakt voor oma. Ze word al zo groot.

2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135312996
Baby af.

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:11:28 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135313169
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:46 schreef Zoë23 het volgende:
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

[ afbeelding ]
Wat een briljant filmpje! :D _O-
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135313399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:11 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wat een briljant filmpje! :D _O-
:D een keer in de OP gezet door Kleinzusje!

Sam&ticoo wat zijn ze alweer groot
pi_135313769
Tico, volgens mij kun je ook meteen door naar het volgende topic :o Dat is gewoon een peuter O+

Soemp, thanx O+ En ballenbak is heaven! Heb nog gedacht om een zwembad met een zooi ballen te kopen voor thuis maar zo blijft het ook wel iets speciaals.

En lekker terug aan het denken aan 2 jaar geleden. Toen begonnen nu de eerste weeën. Bevalverslag in 4 posts:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook wel raar om terug te lezen. MissJones-gate, posts van Nanadu ( :'( ). Maar ook grappig hoe Soempie, Tweeoogje en ondergetekende als LLM-ers heen en weer posten :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Kyara op 10-01-2014 13:34:11 ]
pi_135313935
Kyara
Sorry vergeten op jou post te reageren. Wat een leuke foto van M! Wat leuk een uitje met papa en mama O+
Bijzonder om terug te kijken op je bevalling..en nu is hij al bijna 2 en heeft hij 2 mooie zusjes.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:33:11 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135314019
Kyara! Wow, zo'n gek idee dat ik toen ook in Z&G postte! Was toch geen makkelijk bevalling he, van M. Best pittig. En dat terugdenken, ik vond het heerlijk! Bijna 2 alweer, wat gaat dat snel. Gelukkig heb je straks weer 2 dreumesen (2, OMG!). oh, en idd, MJ gate :N en Nanadu :'(

Mijn meiske is niet blij. Gister had ze amper gegeten en wilde ze alleen pap (dat heeft ze nog nooit lekker gevonden!) uit een fles. Vannacht best gespookt maar wat er nou was, ik kwam er niet achter. Uiteindelijk even laten huilen ( ;( , maar het waren maar 3 minuutjes..ik heb geteld ja) na een paar uur met haar bezig te zijn geweest en toen is ze wel lekker in slaap gevallen. Vanochtend leek ze weer helemaal de oude (en ze at weer) dus toch maar naar het KDV gebracht. Ik belde net en ze is toch niet fit, veel op schoot willen, mopperen, gematigd eten... Ze ligt nu te slapen maar ik ga haar mooi wel eerder ophalen :@ .

Oh, en nieuw stopwoordje is iPad :X. Ik verdenk Miniola dat hij dat E. heeft ingefluisterd op de meet want hiervoor zei ze dat bijna nooit :7
pi_135314041
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:26 schreef Kyara het volgende:
Tico, volgens mij kun je ook meteen door naar het volgende topic :o Dat is gewoon een peuter O+

Soemp, thanx O+ En ballenbak is heaven! Heb nog gedacht om een zwembad met een zooi ballen te kopen voor thuis maar zo blijft het ook wel iets speciaals.

En lekker terug aan het denken aan 2 jaar geleden. Toen begonnen nu de eerste weeën. Bevalverslag in 4 posts:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook wel raar om terug te lezen. MissJones-gate, posts van Nanadu ( ;'( ). Maar ook grappig hoe Soempie, Tweeoogje en ondergetekende als LLM-ers heen en weer posten :D
Wat gaat de tijd hard hè.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_135314124
Leuke foto's Sam!

Ja, het is echt bizar hoe snel de tijd gaat. Maar dat hij ook nog 2 zusjes heeft die al bjna 1 zijn is echt bizar. Hij is zelf net geboren :o

Maar blijft bijzonder. Het is toch het kind dat mij mama maakte. O+
pi_135314220
M neemt onze zinnen over.

J huilde en ik hoorde M ineens tegen haar zeggen: ach meisje, wat is er toch?
En daarna kreeg ze een bus "zusje bus spelen"

O+
pi_135314380
Ahw :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_135319154
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Tante_Soesa het volgende:

Oh, en nieuw stopwoordje is iPad :X. Ik verdenk Miniola dat hij dat E. heeft ingefluisterd op de meet want hiervoor zei ze dat bijna nooit :7
huu! :o Ik weet van niks hoor! Zoveel zei mijne ook niet hoor, denk ik?
Het nieuwste woord is auto hier, dus we kunnen door naar fase 2, de merken*

Tip voor Olf:
risotto met kaas en doperwten wordt hier in fabriekshoeveelheden naar binnen geschoven. Officieel met parmezaan maar ik pak tegenwoordig gewone geraspte kaas vanwege zout.
Valess, ook lekker trouwens :P
En pasta is hier altijd goed. Heb je die verse gevulde wel eens geprobeerd?

Maar meneer eet hier alles, ik zou eigenlijk niks kunnen bedenken dat hij in gepureerde vorm niet eet. In stukjes is een ander verhaal. Mandarijn :{w

Verder las ik over hangerige E (beterschap!) en een quality time dagje voor M. Wat klinkt dat heerlijk zeg!
O ik herinner me nog de emigratie van Skoap! Wat een tof vooruitzicht zeg! En met nanny en al!

* copyright Spees voor deze grap
pi_135321541
Oh ja, Skoap voor 2 maanden naar het buitenland. Wel gave ervaring! :Y

Verjaardagsmuts voor bijna-peuter is af, uitnodigingen voor feestje volgende week zijn verstuurd, vanavond slingers en ballonnen ophangen en cadeautjes inpakken en dan morgen minifeestje met taart, kaarsje, cadeautjes en opa en oma's.
pi_135324985
O men wat moet ik met mijn stuntpiloot? Overal op klimmen en gaan staan met vele valpartijen en huilbuien als gevolg.

Verbieden wil ik ook weer niet want dan is het ook krijsen..
pi_135330591
Leuk Kyara *G* veel plezier morgen!
& wat lief dat hij J troost O+

Tante soesa
Wat sneu :( hoop dat ze zich snel beter voelt
En iPad! :D

Twinkle
Ik heb de kamer een tijdje anders ingericht om val/klimpartijen te voorkomen. Verder S geleerd hoe veilig te klimmen en nog belangrijker..hoe veilig ergens vanaf te komen. Heb het niet 'groots' gemaakt maar ook niet leuk, toen was de lol er snel vanaf. Verder is ze gewoon een klimgeit dus laat haar de trap op klimmen enz

*O* S heeft de afgelopen 3nachten de medicatie geweigerd en heb haar ook geen pap gegeven, dus al 3nachten geen 'nachtvoeding' *O*
Ipv 3x3,3ml medicatie heeft ze de afgelopen dagen 2x1,5ml en vandaag 2x1ml gehad en dat gaat goed! Ben zo blij! En verder zeg ik niets over slapen en inslapen *O*
pi_135336202
Klinkt goed Zoe !
Skoap: Wat spannend zeg ! Nanny dan voor 24/7 ?
Kyara: Lief ventje in de ballenbak. Morgen 2 *O*
Mineola: Allesetertje O+
Zolena: Hier ook maar een x een hele dubbele BH aanbieden :D
Lieve fotos van Sam O+
Arm mupke Elin met dr ingefluisterdeipaid ;)
Bult voor Phaidras kleintje bah
Kleine L van Tinu ziek.
Welkom Bram *O*
Rest c_/
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_135336369
Was te laat met LP bij BOL :(
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:50:50 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135336493
Sam & Tico, leuke foto's O+
pi_135336794
KZ, hoe gaat het bij jou?
pi_135336935
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
KZ, hoe gaat het bij jou?
Gaat heel goed !
De kleine maakt sprongen en is super lief. Het is erg gezellig O+
Ze heeft het woordje NEEEEEEEE ontdekt :D
pi_135337381
Wat bedoel je met niet verbieden Twinkle? Mag ze wel klimmen dan?
pi_135338623

O+
pi_135340738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:48 schreef kleinzusje het volgende:
Was te laat met LP bij BOL :(
Balen! :(

En de Nanny, nee, alleen voor de uren/dagen dat wij werken
pi_135340777
quote:
_O_ O+
pi_135342801
Gefeliciteerd Kyara en M! Peuter! Wat wordt het cadeau? w/
pi_135346568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:08 schreef Troeta het volgende:
Wat bedoel je met niet verbieden Twinkle? Mag ze wel klimmen dan?
Nou ja kan wel zeggen dat ze niet op de stoel mag klimmen maar ergens denk ik ook dat ze moet leren wat de consequenties zijn. Anders leert ze het nooit denk ik dan. Kan haar wel overal voor gaan beschermen zodat ze tot haar 18e geen schrammetje op loopt.

Maar aan de andere kant vind ik het zielig dus haal ik haar er op tijd weer vanaf. En dan is ze dus boos :D
pi_135346640
Twinkle
Daarom leer ik s dus 'veilig' klimmen

Kyara
*G* gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')