Met de haakjesconstructies in die zin worden steeds 2 aspecten in 1 keer benoemd:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:50 schreef hugecooll het volgende:
Het is niet zo dat je willekeurig haakjes kunt wegdenken. Het gaat erom dat de zin met en zonder haakjes klopt. Dus dat ie klopt wanneer je alle haakjes wegdenkt en wanneer je dat niet doet
Naja, zonder de delen tussen haakjes klopt ie al niet, dus da's logischquote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Met de haakjesconstructies in die zin worden steeds 2 aspecten in 1 keer benoemd:
- cliënte is überhaupt niet geïnformeerd over de overname én al helemaal niet over de gevolgen van de overname
- de gevolgen voor cliënte in het algemeen én de gevolgen voor de rechtspositie van cliënte in het bijzonder
Ik blijf erbij dat je die zin niet op alle mogelijke manieren kan lezen zonder dat het krom wordt.
Als in het oude summiere contract geen verbod op nevenwerkzaamheden vermeld wordt, dan kan ze natuurlijk wel uitzendwerkzaamheden gaan doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze komt in de problemen als een rechter haar in het gelijk stelt want dan moet ze een oplossing bedenken, of het een rol gaat spelen in deze kwestie is erg lastig te beoordelen maar die kans is groot. Als ze gaat solliciteren en ze denkt dat ze een baan heeft dan moet ze zo snel mogelijk naar de advocaat in mijn ogen en zelf ontslagvragen waarbij de werkgever verwijtbaar is en een vergoeding moet betalen.
Ach, hij zal er niet slechter op worden door ons belletje. Hij reageerde zoals we voorspeld hadden "Oh ja, ja, ok"quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En als je hem belt is hij niet meer de weg kwijt?
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het absoluut lovenswaardig dat jullie het willen uitleggen. Maar gaat hij dat snappen als hij echt zo ver heen is al jij doet voorkomen?
Tja, dat is het 'risico'.... hoe meer info je hier deelt, hoe meer materiaal mensen hebben om op te reageren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:39 schreef Bessensap het volgende:
Serieus, gaan we het nu hier over haakjes hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Tuurlijk mag het! Alleen zou je jezelf ermee in de vingers kunnen snijden doordat je werkgever onbedoeld iets teveel informatie geeft over je strategie, dat is alles wat ik wil zeggen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:17 schreef Bessensap het volgende:
En dat zou niet mogen?Stel dat het hem lukt, wat me erg sterk lijkt, wat dan nog? Is toch niet verboden lijkt me. Namen worden nergens genoemd, dus sowieso lastig te bewijzen.
Mijn quote aanpassen is trouwens ook niet netjes he
Dit. De nieuwe werkgever hoeft maar een fragment van die brief te Googelen en hij komt bij dit topic terecht. Bijvoorbeeld: het stukje "Cliënte is door zowel u als door de heer" is al uniek. Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:23 schreef Cat22 het volgende:
Tuurlijk mag het! Alleen zou je jezelf ermee in de vingers kunnen snijden doordat je werkgever onbedoeld iets teveel informatie geeft over je strategie, dat is alles wat ik wil zeggen.
Welk voordeel precies? Het weten dat hij aan contractverplichten moet voldoen en zo niet dat hij een dag vrij moet maken om naar de rechtbank te gaan?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit. De nieuwe werkgever hoeft maar een fragment van die brief te Googelen en hij komt bij dit topic terecht. Bijvoorbeeld: het stukje "Cliënte is door zowel u als door de heer" is al uniek. Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.
Klopt maar hij kan weinig met de adviezen en teksten voor TS want hij moet proberen zijn eigen standpunt te verdedigen. Het wordt anders als TS hier voor hem nieuwe informatie gaat neerzetten, maar de brieven heeft hij ook gehad.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.
Hij kan ook op zoek gaan naar bepaalde juridische vragen en dit tegenkomen. Het is wel een aandachtspunt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:18 schreef Bessensap het volgende:
Bovendien, wie gaat er nou tekst uit een brief Googlen die hij ontvangt van een advocatenkantoor
Het is maar de vraag of werkgever nu wel reageert maar tot de week voorbij is verwacht ik geen nieuws.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vrees dat we niks meer van TS gaan horen.
Hoewel ik hoop van wel (al is het maar na afloop).
Hoezo niets meer horenquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vrees dat we niks meer van TS gaan horen.
Hoewel ik hoop van wel (al is het maar na afloop).
Omdat dat heel vaak voorkomt, en je tot afgelopen zondag wel regelmatig postte. Niet persoonlijk bedoelt verderquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:35 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Hoezo niets meer horenWe hebben gewoon geen nieuws, het is wachten tot we reactie hebben op de aangetekende brief van de advocaat naar werkgever. Op mail heeft hij niet meer gereageerd
quote:Geachte collega,
Tot mij wendde zich de directie van xxx met overhandiging van uw brief van xxx januari jl..
Uiterlijk eind deze week/begin volgende week zal ik u nader berichten omtrent het standpunt van cliënte.
Behoudens andersluidende berichten uwerzijds ga ik ervan uit dat de door u aangekondigde rechtsmaatregelen vooralsnog, in afwachting van het standpunt van cliënte, niet worden opgestart.
Met vriendelijke groet,
Mooi, er komt nu dus wél een reactiequote:Op donderdag 16 januari 2014 12:26 schreef Bessensap het volgende:
Advocaat heeft reactie ontvangen van de advocaat van WG:
[..]
Waarschijnlijk een bv.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mooi, er komt nu dus wél een reactie![]()
Is de WG een vrouw (gezien het "cliënte")?
Briefje komt op mij over als een briefje van een advocaat die voor het eerst de zaak ziet. Ik ben benieuwd welk inhoudelijk antwoord er komt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:26 schreef Bessensap het volgende:
Advocaat heeft reactie ontvangen van de advocaat van WG:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |