abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 00:02:37 #91
269689 crew  Viv
pi_135342841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:50 schreef hugecooll het volgende:
Het is niet zo dat je willekeurig haakjes kunt wegdenken. Het gaat erom dat de zin met en zonder haakjes klopt. Dus dat ie klopt wanneer je alle haakjes wegdenkt en wanneer je dat niet doet :P
Met de haakjesconstructies in die zin worden steeds 2 aspecten in 1 keer benoemd:
- cliënte is überhaupt niet geïnformeerd over de overname én al helemaal niet over de gevolgen van de overname
- de gevolgen voor cliënte in het algemeen én de gevolgen voor de rechtspositie van cliënte in het bijzonder
Ik blijf erbij dat je die zin niet op alle mogelijke manieren kan lezen zonder dat het krom wordt. :7
  zaterdag 11 januari 2014 @ 00:06:12 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135342995
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Met de haakjesconstructies in die zin worden steeds 2 aspecten in 1 keer benoemd:
- cliënte is überhaupt niet geïnformeerd over de overname én al helemaal niet over de gevolgen van de overname
- de gevolgen voor cliënte in het algemeen én de gevolgen voor de rechtspositie van cliënte in het bijzonder
Ik blijf erbij dat je die zin niet op alle mogelijke manieren kan lezen zonder dat het krom wordt. :7
Naja, zonder de delen tussen haakjes klopt ie al niet, dus da's logisch :P
pi_135343750
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze komt in de problemen als een rechter haar in het gelijk stelt want dan moet ze een oplossing bedenken, of het een rol gaat spelen in deze kwestie is erg lastig te beoordelen maar die kans is groot. Als ze gaat solliciteren en ze denkt dat ze een baan heeft dan moet ze zo snel mogelijk naar de advocaat in mijn ogen en zelf ontslagvragen waarbij de werkgever verwijtbaar is en een vergoeding moet betalen.
Als in het oude summiere contract geen verbod op nevenwerkzaamheden vermeld wordt, dan kan ze natuurlijk wel uitzendwerkzaamheden gaan doen.
Mocht het dan toch zover komen dat deze zak van een werkgever haar weer aan het werk zet, kan ze het uitzendbaantje onmiddellijk stoppen.

Loopt het uiteindelijk wel uit op een ontslagzaak, wat mij redelijk waarschijnlijk lijkt, dan heeft TS in elk geval hier en daar al balletjes opgegooid en contacten opgedaan die mogelijk leiden tot een nieuwe baan.
pi_135344739
Als je vriendin iets nieuws vindt, dan kan ze toch beter met de huidige werkgever om de tafel gaan zitten om een vaststellingsovereenkomst op tafel te krijgen? Ik zie dit niet meer goedkomen en de werkverhouding tussen werkgever en werkneemster zijn aardig verstoord.
pi_135353431
Serieus, gaan we het nu hier over haakjes hebben..... :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En als je hem belt is hij niet meer de weg kwijt?
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het absoluut lovenswaardig dat jullie het willen uitleggen. Maar gaat hij dat snappen als hij echt zo ver heen is al jij doet voorkomen?
Ach, hij zal er niet slechter op worden door ons belletje. Hij reageerde zoals we voorspeld hadden "Oh ja, ja, ok"

:+ Gewoon uitgelegd dat het een formaliteit is, dat de nieuwe werkgever dwars ligt en advocaat hem formeel ook die brief moet sturen. Hij is namelijk al meerdere malen flauw gevallen door spanning, dus dit was meer hem om voor te bereiden :P
pi_135353650
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:39 schreef Bessensap het volgende:
Serieus, gaan we het nu hier over haakjes hebben?
Tja, dat is het 'risico'.... hoe meer info je hier deelt, hoe meer materiaal mensen hebben om op te reageren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_135354679
En dat zou niet mogen? :P Stel dat het hem lukt, wat me erg sterk lijkt, wat dan nog? Is toch niet verboden lijkt me. Namen worden nergens genoemd, dus sowieso lastig te bewijzen.

Mijn quote aanpassen is trouwens ook niet netjes he ;)
pi_135354846
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:17 schreef Bessensap het volgende:
En dat zou niet mogen? :P Stel dat het hem lukt, wat me erg sterk lijkt, wat dan nog? Is toch niet verboden lijkt me. Namen worden nergens genoemd, dus sowieso lastig te bewijzen.

Mijn quote aanpassen is trouwens ook niet netjes he ;)
Tuurlijk mag het! Alleen zou je jezelf ermee in de vingers kunnen snijden doordat je werkgever onbedoeld iets teveel informatie geeft over je strategie, dat is alles wat ik wil zeggen.

En je quote aanpassen? :? Ik reageerde op het eerste deel, de tekst eronder stond hier los van, maar als het je blij maakt: hier heb je alsnog de ..... en het :P

O, en ik neem het ? terug, excuus! :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 15:00:10 #99
269689 crew  Viv
pi_135356028
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:23 schreef Cat22 het volgende:
Tuurlijk mag het! Alleen zou je jezelf ermee in de vingers kunnen snijden doordat je werkgever onbedoeld iets teveel informatie geeft over je strategie, dat is alles wat ik wil zeggen.
Dit. De nieuwe werkgever hoeft maar een fragment van die brief te Googelen en hij komt bij dit topic terecht. Bijvoorbeeld: het stukje "Cliënte is door zowel u als door de heer" is al uniek. Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 15:16:30 #100
45833 crew  Fogel
pi_135356566
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit. De nieuwe werkgever hoeft maar een fragment van die brief te Googelen en hij komt bij dit topic terecht. Bijvoorbeeld: het stukje "Cliënte is door zowel u als door de heer" is al uniek. Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.
Welk voordeel precies? Het weten dat hij aan contractverplichten moet voldoen en zo niet dat hij een dag vrij moet maken om naar de rechtbank te gaan?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_135356713
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.
Klopt maar hij kan weinig met de adviezen en teksten voor TS want hij moet proberen zijn eigen standpunt te verdedigen. Het wordt anders als TS hier voor hem nieuwe informatie gaat neerzetten, maar de brieven heeft hij ook gehad.
pi_135377709
Inderdaad. Ik heb er echt wel over nagedacht of het gevolgen zou hebben en die lijken me niet aanwezig. Er staat hier voor hem niets nieuws. Het is zoals het is, eigenlijk. Laten we vooral niet vergeten dat hij degene is die fout zit, en de keuze gemaakt heeft om dit traject in te gaan.

Bovendien, wie gaat er nou tekst uit een brief Googlen die hij ontvangt van een advocatenkantoor :+ 8)7
pi_135378043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:18 schreef Bessensap het volgende:
Bovendien, wie gaat er nou tekst uit een brief Googlen die hij ontvangt van een advocatenkantoor
Hij kan ook op zoek gaan naar bepaalde juridische vragen en dit tegenkomen. Het is wel een aandachtspunt.
pi_135388057
Zoals ik al zei, ik zie het probleem er niet van :) Er staat hier niets wat hij niet mag weten of wat anders is dan dat wij tegen hem zeggen. Dit is puur ter inwinnen van informatie.
pi_135478392
Heeft de WG al gereageerd op jullie brieven?
pi_135479900
Er word heel wat meer gegoogeld dan men tegenwoordig denkt.... Of het uitmaakt ? Mwah, lijkt mij wel prettig dat de andere partij in ieder geval niet de gedachten gang kan volgen.

Wat het conservatoir beslag betreft; dat is in Nederland eigenlijk niet zo heel lastig. Sterker, er word gesproken dat het eigenlijk te eenvoudig is. Het is op zich wel een handig iets maar de verhoudingen komen er zeer zeker door op scherp te staan.

Wat het loon betreft, naar mijn idee kun je echt beter wachten tot WG daadwerkelijk niet tot betaling is overgegaan. Wachten tot de laatste wettelijke mogelijkheid en dan pas gaan schrijven en aanpakken.

Wg heeft alle tijd, Vriendin van TS zeer zeker niet!. Niet door wettelijke regels die gaan veranderen en zeer wel van invloed zijn op de te ontvangen gelden.

Dan laat ik het zenuw effect bij de vriendin van TS nog even buiten beschouwing...

Laat WG gewoon de tijd om niet te betalen. Dan heb je iets om vast te pakken. Als WG wacht bij het schrijven gewoon betaald met melding "foutje, sorry" kun je daar echt niets mee... en sleurt het verhaal zich voort.

Naast dit alles. De vriendin van TS geeft me het gevoel van een beetje zwanger... Wat moet er gebeuren voor dat de vriendin snapt dat hier doorgaan gewoon geen optie meer is. Werken doe je samen en samenwerken doe je op basis van een vertrouwensband. Er is niet veel voor nodig om straks de vriendin een fout in de schoenen te schuiven...

Dit is een bijna onmogelijke casus als het standpunt " ik wil hier blijven werken"gehandhaafd blijft..."
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:59:08 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135522929
Ik vrees dat we niks meer van TS gaan horen.

Hoewel ik hoop van wel (al is het maar na afloop).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135523134
Hij is 8 uur geleden nog online geweest hier, dus niet zo snel opgeven.
pi_135523305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

Het is maar de vraag of werkgever nu wel reageert maar tot de week voorbij is verwacht ik geen nieuws.
pi_135542627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

Hoezo niets meer horen :? We hebben gewoon geen nieuws, het is wachten tot we reactie hebben op de aangetekende brief van de advocaat naar werkgever. Op mail heeft hij niet meer gereageerd :)
  woensdag 15 januari 2014 @ 23:03:42 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135543883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:35 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Hoezo niets meer horen :? We hebben gewoon geen nieuws, het is wachten tot we reactie hebben op de aangetekende brief van de advocaat naar werkgever. Op mail heeft hij niet meer gereageerd :)
Omdat dat heel vaak voorkomt, en je tot afgelopen zondag wel regelmatig postte. Niet persoonlijk bedoelt verder ;)
Maar ben blij te horen dat ik ongelijk had! :D

En het is jammer om te horen dat jullie nog geen bericht hebben ontvangen van de werkgever. -O-
  woensdag 15 januari 2014 @ 23:56:11 #112
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_135546091
Heeft de BPL nog een vervolgreactie gestuurd of is hun jurist er nog mee bezig?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_135549946
Jep, die hebben nog gereageerd, maar eigenlijk niets nieuws. Ook overname wetten etc. etc :)
pi_135556092
Advocaat heeft reactie ontvangen van de advocaat van WG:

quote:
Geachte collega,

Tot mij wendde zich de directie van xxx met overhandiging van uw brief van xxx januari jl..

Uiterlijk eind deze week/begin volgende week zal ik u nader berichten omtrent het standpunt van cliënte.

Behoudens andersluidende berichten uwerzijds ga ik ervan uit dat de door u aangekondigde rechtsmaatregelen vooralsnog, in afwachting van het standpunt van cliënte, niet worden opgestart.

Met vriendelijke groet,
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 12:48:01 #115
45833 crew  Fogel
pi_135556778
Vooruitgang ^O^

Of in ieder geval een vooraankondiging daarvan :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:25:06 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135557882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:26 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Mooi, er komt nu dus wél een reactie ^O^
Is de WG een vrouw (gezien het "cliënte")?
pi_135557952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mooi, er komt nu dus wél een reactie ^O^
Is de WG een vrouw (gezien het "cliënte")?
Waarschijnlijk een bv.
pi_135558645
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:26 schreef Bessensap het volgende:
Briefje komt op mij over als een briefje van een advocaat die voor het eerst de zaak ziet. Ik ben benieuwd welk inhoudelijk antwoord er komt.
pi_135560459
Het is een BV inderdaad. Ben ook erg benieuwd. Ergens denk ik dat hij het zonder rechtzaak wil oplossen, door met een voorstel/schikking te komen. Maar goed, da's koffiedik kijken, het is nu afwachten (weer).
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:39:04 #120
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_135560691
quote:
Uiterlijk eind deze week/begin volgende
Uiterlijk, en dan nog een marge nemen van een halve week. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')