Momo heeft gelukkig nu de kans gehad om toch even aan Aristo te mogen snuffelen. Wat het hopelijk makkelijker maakt dan dat hij zomaar ineens weg is. Ik hoop dat ze het toch een beetje begrijpt dat Aristo er helaas niet meer is en ook niet meer terug gaat komen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:53 schreef deedeetee het volgende:
Wat een schrik dat het opeens zo slecht met hem ging. Natuurlijk gaan jullie hem vreselijk missen.![]()
Momo zal wel van slag zijn... Die kun je immers niet uitleggen wat er gebeurt is.Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Geen idee. De oorzaak is volledig onbekend en de dierenarts stond nog steeds voor een raadsel. We hadden sectie uit kunnen laten voeren maar Aristo is in zijn waarde gebleven want dat voegde niks toe. Het was allemaal zo snel zoals alles ging: dat was niet iets structureels in huis of zo wat dit had kunnen triggeren.quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:10 schreef oh-oh het volgende:
Och Turbomuis, veel sterkte![]()
Jullie hebben dus eigenlijk geen idee wat het geweest is?
quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:01 schreef Turbomuis het volgende:
Kl*tekick, ik zou willen dat het niet hoefde...
Mijn lieve Aristo is niet meer... hij is vannacht rond 1 uur in z'n slaap overleden. Aristoteles Milo van Manmish, bijna 8 jaar oud., is niet meer. We gaan je ontzettend missen lieve kletskous…
[ afbeelding ]
Ik heb 'm gisterochtend met spoed naar de dierenarts gebracht, het ging opeens helemaal niet goed. Hij was slap, heel zwaar aan het ademen, hijgen, en bijna apatisch. Bij de dierenarts bleek dat hij in shock aan het gaan was. Hij is meteen aan de zuurstof gelegd.
Hij reageerde goed op 100% zuurstof. Hij had, door de shock, zware ondertemperatuur en die kwam ook omhoog. Maar zodra hij zich een flintertje beter voelt wil 'ie de zuurstofkap af en door de energie die dat kost werd 'ie weer benauwd. Hij had vocht in z'n longen, en daardoor kon de arts niet zien wat daar de oorzaak van was. Kon longontsteking zijn, een allergische reactie, iets aan z'n hart, een tumor, van alles dus.
We zijn gisteravond naar 'm toe geweest. Het ging ietsje beter, al was 'ie nog erg slecht. Temperatuur (was 's ochtends onder de 32) was een stuk beter, en er was minder vocht in de longen dus ademen ging een klein beetje makkelijker. De vochtafdrijvende medicatie werkte dus. Naast die medicatie kreeg hij ook een ontstekingsremmer en antibiotica. Diagnose was nog steeds niet mogelijk. De dierenarts was eigenlijk verbaasd dat hij de avond had gehaald...
Vanmorgen werd ik gebeld door de dierenarts, dat hij vannacht is overleden. In z'n slaap, dus gelukkig geen paniek of doodstrijd.
Mijn lieve, mopperige, praatzieke knuffelkroelkat, ik zal je ontzettend gaan missen...
[ afbeelding ]
Gedragstherapeute voor het ongewenste gedrag en om te kijken wat die van de relatie onderling vindt, en van daaruit verder kijken? Misschien is het probleem al een stuk minder erg als dat ongewenste gedrag verdwijnt, en is 1 van de katten herplaatsen voor de katten zelf ook fijner. Kan me voorstellen dat dit allemaal enorm lastig is voor je, en een professionele mening kan dan goed erg fijn zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:59 schreef vencodark het volgende:
Nou, hier gaat het wel goed met de katten maar niet met ons.
Eigenlijk hadden we na een half jaar al ruzie over de katten en inmiddels zijn we 3,5 jaar verder.
Man wilt ze allang wegdoen en ik vertik het. Kan er amper serieus over praten of het overwegen om ze weg te doen.
Maar laten we eerlijk zijn: onze relatie lijdt er zo zachtjes aan wel onder. Steeds ergernis en discussie en dat loopt op. Mijn man vind ze te vuil en te lastig.
Oogsap kom je tegen, bij visite zitten ze altijd op het eten te loeren en blijven ze nooit eens op afstand.
Rani krabt aan de stoelen, inmiddels tot op de naad en ze staat altijd in haar eigen poep. Haar broer en zus plagen haar ook.
Dus wat moeten we doen?
Ik ben gek op ze maar is het allemaal nog de moeite waard? Zouden ze gelukkiger zijn ergens anders?
Het breekt mijn hart maar misschien moeten we overwegend hen samen weg te doen of alleen Rani.
Maar waar dan?
Ik denk er wel aan naar de Cattery te bellen waar we ze vandaan hebben. Zij hebben veel beesten in huis waar ze deels zijn opgegroeid en hun ouders en broertjes/zusjes wonen er nog.
Dus wie weet dat ze daar weer mogen wonen.
Maar godver, wat vind ik het klote.![]()
Ze liggen bijna alijd met z'n drieën alleen is Rani soms wel het buitenbeentje. Xena en Raja plagen haar het meest en soms zit ze apart. Maar ze slapen vaak genoeg ook alledrie ook helemaal tegen elkaar aan. Dus de band is wel goed maar tussen Xena en Raja beter.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:37 schreef Holyme het volgende:
En zijn Raja en de andere 2 wel vriendjes (dus samen wassen en slapen)? Als dat niet zo is, maakt dat een besluit misschien ook wat makkelijker.
Oh sorry, ik haalde de namen door elkaar, ik bedoelde dus Rani. Maar je antwoord is duidelijk, en Raja en Xena scheiden zou ik ook niet doen. Ik hoop dat de fokker je kan helpen, maar vooral dat jullie weer op 1 lijn komen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze liggen bijna alijd met z'n drieën alleen is Rani soms wel het buitenbeentje. Xena en Raja plagen haar het meest en soms zit ze apart. Maar ze slapen vaak genoeg ook alledrie ook helemaal tegen elkaar aan. Dus de band is wel goed maar tussen Xena en Raja beter.
Dat is ook jammer zeg.... Kan me wel een voorstelling maken wat er gemaild zal zijn. Maarja, een relatiebreuk als dreigende donderwolk is wel een serieus probleem dat aangepakt moet worden..... Ik hoop echt dat je eruit komt, en ik denk echt dat 1 kat herplaatsen al een groot verschil kan gaan maken...quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:38 schreef vencodark het volgende:
Nou, mailtje teruggehad van de cattery en die is niet bepaald van de lucht.
Nu schaam ik me voor mijn mailtje aan hun en voel ik mij nog schuldiger (ondanks dat die mevrouw geen gelijk heeft met wat ze zegt).
Ik heb gelijk teruggemaild en daarna kreeg ik gelukkig een vriendelijker en milder mailtje terug.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is ook jammer zeg.... Kan me wel een voorstelling maken wat er gemaild zal zijn. Maarja, een relatiebreuk als dreigende donderwolk is wel een serieus probleem dat aangepakt moet worden..... Ik hoop echt dat je eruit komt, en ik denk echt dat 1 kat herplaatsen al een groot verschil kan gaan maken...
Zoiets had ik dus ook gelezen, dat gratis nogal verleidelijk is voor mensen die niet al te goede bedoelingen hebben of er niet goed over nadenken.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou ze niet gratis aanbieden, dan worden ze vaak verhandeld of niet goed behandeld, mensen willen snel gratis hebbedingetjes.Je kan altijd als je ergens echt een heel gevoel bij hebt van betaling afzien. Alhoewel ik daar niet snel mee zou zijn, mensen zijn zo onbetrouwbaar vaak...
Is er geen rasvereniging herplaatsingsgebeuren? Vraag hulp aan je fokker.
Wil je man echt niet eens proberen wat veranderingen door te voeren?
Damn, wat een rotsituatie.
Heb je niet mss een kennis of familie waar ze een poos zouden mogen zodat je ze eventueel terug zou kunnen halen?
Als je eigen fokker je niet kan helpen, een goede vriendin van mij fokt ook spynxen, ik wil wel advies aan haar vragen eventueel.
Dan echt katloos. Man kan niet meer langer de katten verdragen. Laten we het daar op houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:35 schreef Murmeli het volgende:
Balen zeg, Venco![]()
En dan voortaan katloos, of is het probleem grotendeels dat het sfinxen zijn? (omdat speels, vettiger vachtje...)
Ik wens je heel erg veel sterkte (en je man ook natuurlijk, want hij gaat ze ook missen).
En ik hoop dat jullie relatie er goed van opknapt
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan echt katloos. Man kan niet meer langer de katten verdragen. Laten we het daar op houden.
Sterkte!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan echt katloos. Man kan niet meer langer de katten verdragen. Laten we het daar op houden.
De man naar het asiel brengen is geen optie?quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:15 schreef vencodark het volgende:
Daarnet hebben mijn man en ik weer gesproken. Ik ben nu eenmaal nog niet zover om werkelijk een advertentie te plaatsen en nieuwe baasjes te zoeken. Maar zodra ik mijn man daarover vertel, dan wordt er al gezegd dat hij het dan wel gaat doen en als ze eind vd maand niet weg zijn, dan wilt hij ze naar het asiel brengen.
Echt veel tijd krijg ik dus niet, hoewel ik ook wel begrijp dat hij er gewoon echt klaar mee is en er gewoon een 'einde' aan wilt breien. Dit speelt natuurlijk niet sinds een paar weken.
Hij zegt ook wel dat het voor hem ook niet makkelijk is maar de opluchting dat ze straks weg zouden kunnen zijn, maakt hem al een stuk blijer.
Tja, we staan dus lijnrecht tegenover elkaar.
Natuurlijk zou ik alle bovenstaande tips met liefde willen proberen en aan mijn man voorstellen maar de deur is dicht, om het zo te stellen.
Dus ik heb geen idee waar dit naartoe zal leiden. Ik kan geen katten kiezen boven mijn man maar er spelen natuurlijk meer dingen tussen ons dan alleen een stel katten.
Dat is ook iets dat mij tegenhoudt. Ik heb namelijk niet de garantie dat alles ineens koek en ei is wanneer de katten weg zijn.
Om toch even verder te denken: als ik ze nou toch online aanbiedt, moet ik daar dan geld voor vragen of gratis? Ik lees er verschillende dingen over namelijk en aangezien het hier toch om raskatten gaat...
Dit!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De man naar het asiel brengen is geen optie?
Ik, als kattenmens, denk daar ook wel zo over, maar er zijn natuurlijk wel hordes mensen die geen kat/huisdier willen omdat een dier je huis een soort van overneemt. Dus ik kan het me wel voorstellen dat meneer Venco geen katten meer wil.quote:Op zondag 17 januari 2016 07:53 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dit!of man naar therapie. Ik meen deze suggestie trouwens wel serieus. Ik hoor in je opsomming enkel irritatie over materiële zaken; kapotte stoelen, krassen op de kast, hecht hij werkelijk zo aan een huis zonder beschadigingen? Zou hij niet iets aan zijn eigen gevoel over schade aan spullen kunnen doen? Het zijn enkel spullen. Vlekken op de vloer en sporen op het aanrecht; vaker poetsen? Of minder ergernis over oplosbare hygiene die tijdelijk iets minder is. Het klinkt zo in de opsomming zo futiel. Ik bedoel dit niet baggataliserend maar ik zou het zelf heel erg vinden als mijn vriend er zo over dacht en ik hoop heel erg dat er nog een andere oplossing is dan kat loos verder leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |