Ik ook! Mijn rug is vooralsnog niet bestoken door de dolken van verraad.quote:
Voordat je aan een spel begint is het wel handig dat je weet wat de regels van een spel zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Voorschrift het volgende:
Als diplomacy zou zijn dat landen elkaar enkel constant in de rug zouden steken dan zou het nog enigszins overeenkomen met hoe jullie de online versie spelen.
Leuk is het echter allerminst, nogal zielig zelfs.
Zo zwart-wit ligt het ook weer niet helemaal. Afhankelijk van het land dat je speelt en de situatie waarin je zit kan ik in spel x je een dolk in de rug steken, maar in spel y altijd me aan de afspraken met je houden.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar dan nog, als je meerdere spelletjes speelt onthoud je echt wel wie er nou wel en niet betrouwbaar is en kan je daar op verder bouwen. Al zijn meerdere allianties natuurlijk op de lange termijn natuurlijk niet goed houdbaar. een 50/50 verdeling van de pot is wel weer tof. (Hm, tijd om een winner takes all potje te maken)
Voor onderhandelingsrondes no problem (alhoewel 16 uur mijn voorkeur heeft) , maar 24 uur wachten op 1 leger wat zich terug moet trekken is idd annoying.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef 99.999 het volgende:
Het duurt alleen allemaal zo verschrikkelijk lang, dat is wel irritant.
Nee natuurlijk dat begrijp ik ook wel maar dan nog heb je het verschil tussen degene die gewoon overal ja op zegt en verder zich nergens van een trekt en iemand die (relatief) betrouwbaar is en enkel begint te kutten als er weinig/niets anders op zit. En dan nog heb je verschillen, je zou een afspraak kunnen maken dat wanneer er een situatie onhoudbaar is dat je een oorlogsverklaring afgeeft, een beurtje van te voren. Zo krijg je in ieder geval een dolk tussen je ogen in plaats van je rug. En verder is het gewoon leuk natuurlijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zo zwart-wit ligt het ook weer niet helemaal. Afhankelijk van het land dat je speelt en de situatie waarin je zit kan ik in spel x je een dolk in de rug steken, maar in spel y altijd me aan de afspraken met je houden.
Sowieso is het binnen een spel al zo dat je in de ene ronde oorlog hebt met iemand en dat je 2 rondes later samen optrekt.
Die constante verandering en dynamiek is 1 van de zaken die dippy imo zo leuk maken.
Als je iemand bent die alleen maar betrouwbare- en langdurige allianties aan wilt gaan, dan zul je snel afknappen op het spel.
Je hebt 34 centers en 7 landen (als ik de standaardversie neem), dus per definitie komt er gekut, want iedereen wil zijn deel van de taart. Een oorlogsverklaring vooraf afgeven is meestal niet echt verstandig, want dan kan de ander er zich op voorbereiden en dat verkleint je kansen op succes.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk dat begrijp ik ook wel maar dan nog heb je het verschil tussen degene die gewoon overal ja op zegt en verder zich nergens van een trekt en iemand die (relatief) betrouwbaar is en enkel begint te kutten als er weinig/niets anders op zit. En dan nog heb je verschillen, je zou een afspraak kunnen maken dat wanneer er een situatie onhoudbaar is dat je een oorlogsverklaring afgeeft, een beurtje van te voren. Zo krijg je in ieder geval een dolk tussen je ogen in plaats van je rug. En verder is het gewoon leuk natuurlijk.
Ieder z'n ding dan maar, als jij er gelukkig van wordt dan prima.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voordat je aan een spel begint is het wel handig dat je weet wat de regels van een spel zijn.
Bij diplomacy geldt: "geen enkele gemaakte afspraak is bindend".
Als jij dat niet leuk vindt en liever een spel speelt waar afspraken altijd nagekomen moeten worden, dan is diplomacy idd niets voor jou.
12 uur is een goede tijd.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor onderhandelingsrondes no problem (alhoewel 16 uur mijn voorkeur heeft) , maar 24 uur wachten op 1 leger wat zich terug moet trekken is idd annoying.
Als twee partijen een goed verbond sluiten kunnen ze niet verliezen. Een van de twee wint.quote:
Met de nadruk op 'goed'. Het verbond tussen mij en von Preussen (Rusland + Oekraïne) in Neonationalismus was niet echt een succes.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als twee partijen een goed verbond sluiten kunnen ze niet verliezen. Een van de twee wint.
Hoe loopt dat dan af als er meerdere 2 partijen zijn die een goed verbond hebben? Kunnen die allemaal dan niet verliezen?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als twee partijen een goed verbond sluiten kunnen ze niet verliezen. Een van de twee wint.
De kans daarop is nihil omdat de meesten statisten zijn en derhalve voor de korte termijn gaan. Alleen zij die beseffen dat je het niet alleen redt op de wereld zullen dat verbond volhouden tot het spel is uitgespeeld.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoe loopt dat dan af als er meerdere 2 partijen zijn die een goed verbond hebben? Kunnen die allemaal dan niet verliezen?
Ik had gedacht dat jij zou winnen.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:25 schreef Igen het volgende:
Misschien wel leuk om te laten zien van zaterdagnacht, de overwegingen vanuit mijn gezichtspunt:
Ik ben Egypte.
[ afbeelding ]
Spring 1. Niet-aanvals-deal gesloten met Perzië en Griekenland. Doel: Carthago verslaan, met huid en haar, want aangeschoten wild is gevaarlijk.
[ afbeelding ]
Spring 4. Rome en Griekenland hebben ook een deal. Perzië vraagt me om Griekenland te verzwakken door Kreta in te nemen. Aangezien ik Carthago al min of meer denk te hebben, stem ik in.
[ afbeelding ]
Spring 6. De verovering van Carthago ging toch niet zo soepel. Min of meer en patstelling met Rome, al komt die al met een extra bootje aangevaren. Ondertussen een kat-en-muis-spelletje met Griekenland dat ook een SC van mij heeft afgepakt.
[ afbeelding ]
Autumn 11. Het is al diep in de nacht. Perzië (Voorschrift) heeft geen zin meer. Ik voel aankomen dat ik geen schijn van kans maak tegen Rome en Griekenland samen, dus ik dreig tegenover Griekenland om Rome opzettelijk te laten winnen. Griekenland en Perzië stellen een draw voor, wat mij natuurlijk ook wel wat lijkt, maar Rome ruikt de overwinning.
[ afbeelding ]
Autumn 12. Perzië heeft het spel verlaten. Griekenland stelt voor om samen Perzië op te eten en dat ik hem dan help om Rome te verslaan. Dat lijkt me wel wat - hij wilde immers zo nodig niet met een gelijkspel instemmen omdat 'ie dacht te gaan winnen.![]()
[ afbeelding ]
Autumn 17. Het resultaat.
Ja, rub it inquote:Op maandag 13 januari 2014 18:25 schreef Igen het volgende:
Misschien wel leuk om te laten zien van zaterdagnacht, de overwegingen vanuit mijn gezichtspunt:
Ik ben Egypte.
[ afbeelding ]
Spring 1. Niet-aanvals-deal gesloten met Perzië en Griekenland. Doel: Carthago verslaan, met huid en haar, want aangeschoten wild is gevaarlijk.
[ afbeelding ]
Spring 4. Rome en Griekenland hebben ook een deal. Perzië vraagt me om Griekenland te verzwakken door Kreta in te nemen. Aangezien ik Carthago al min of meer denk te hebben, stem ik in.
[ afbeelding ]
Spring 6. De verovering van Carthago ging toch niet zo soepel. Min of meer en patstelling met Rome, al komt die al met een extra bootje aangevaren. Ondertussen een kat-en-muis-spelletje met Griekenland dat ook een SC van mij heeft afgepakt.
[ afbeelding ]
Autumn 11. Het is al diep in de nacht. Perzië (Voorschrift) heeft geen zin meer. Ik voel aankomen dat ik geen schijn van kans maak tegen Rome en Griekenland samen, dus ik dreig tegenover Griekenland om Rome opzettelijk te laten winnen. Griekenland en Perzië stellen een draw voor, wat mij natuurlijk ook wel wat lijkt, maar Rome ruikt de overwinning.
[ afbeelding ]
Autumn 12. Perzië heeft het spel verlaten. Griekenland stelt voor om samen Perzië op te eten en dat ik hem dan help om Rome te verslaan. Dat lijkt me wel wat - hij wilde immers zo nodig niet met een gelijkspel instemmen omdat 'ie dacht te gaan winnen.![]()
[ afbeelding ]
Autumn 17. Het resultaat.
Waarom wil jij alleen maar op die kaart spelen?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:06 schreef Kingstown het volgende:
Nog slechts 2 (actieve) geinteresseerden gezocht voor een nieuw opgestart spel.
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=15
Dit is het origineel en de varianten hebben me nooit echt kunnen boeien.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom wil jij alleen maar op die kaart spelen?
Ja ok. het was jammer dat Vs afhaakte, anders was het denk ik heel anders gelopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, hey, ik geef ook al m'n eigen zwaktes bloot hè.
Goede vraag en geen idee.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:51 schreef jogy het volgende:
Is het oké om iemand uit te nodigen die totaal buiten FOK! staat trouwens? Ik ken iemand die dit misschien wel leuk vindt en er nog goed in zou kunnen zijn ook!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |