Ik neem Engeland met alle plezier van je overquote:Op maandag 13 januari 2014 09:45 schreef jogy het volgende:
In cowboy diplomacy heb ik ook wel wat contact met mijn medespelers (nu inderdaad maar kijken wie er wel en niet te vertrouwen is) maar daar wist ik in het begin niet dat je bijvoorbeeld niet meerdere units in één land kon proppen (duh) en daardoor was een hele move mislukt en stond ik dus niets te doen met enkel kruizen op mijn scherm.
Met dat dutch revolt ben ik gewoon op een kutplek (Engeland) begonnen en daar blijf ik bij.
Niet zonder bloed in het water!quote:Op maandag 13 januari 2014 14:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik neem Engeland met alle plezier van je over
Hoort er ook bij denk ik. Als je elke keer met een zelfde groepje speelt weet je op een gegeven moment wel welke er betrouwbaar zijn en welke niet. Maar als ik nu naar jou luister zijn het allemaal een stel onbetrouwbare hondenquote:Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Voorschrift het volgende:
Als diplomacy zou zijn dat landen elkaar enkel constant in de rug zouden steken dan zou het nog enigszins overeenkomen met hoe jullie de online versie spelen.
Leuk is het echter allerminst, nogal zielig zelfs.
Viel in de potjes die wij samen speelden nog wel wat mee toch?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Voorschrift het volgende:
Als diplomacy zou zijn dat landen elkaar enkel constant in de rug zouden steken dan zou het nog enigszins overeenkomen met hoe jullie de online versie spelen.
That's the game.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef remlof het volgende:
Ik kreeg net ook onverwacht een dolk in de rug van iemand waarvan ik dacht dat we een verdrag hadden in Cowboy Diplomacy.
Tot zekere hoogte kun je mensen wel vertrouwen, zeker in het begin. Zodra jete machtig wordt is het natuurlijk oppassen geblazen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je niemand kan vertrouwen is het gewoon ieder voor zich, een soort libertopoly
Neh, ik heb nog geen last van je verderquote:
Maar dan nog, als je meerdere spelletjes speelt onthoud je echt wel wie er nou wel en niet betrouwbaar is en kan je daar op verder bouwen. Al zijn meerdere allianties natuurlijk op de lange termijn natuurlijk niet goed houdbaar. een 50/50 verdeling van de pot is wel weer tof. (Hm, tijd om een winner takes all potje te makenquote:Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je niemand kan vertrouwen is het gewoon ieder voor zich, een soort libertopoly
Ik ook! Mijn rug is vooralsnog niet bestoken door de dolken van verraad.quote:
Voordat je aan een spel begint is het wel handig dat je weet wat de regels van een spel zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:27 schreef Voorschrift het volgende:
Zo zwart-wit ligt het ook weer niet helemaal. Afhankelijk van het land dat je speelt en de situatie waarin je zit kan ik in spel x je een dolk in de rug steken, maar in spel y altijd me aan de afspraken met je houden.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar dan nog, als je meerdere spelletjes speelt onthoud je echt wel wie er nou wel en niet betrouwbaar is en kan je daar op verder bouwen. Al zijn meerdere allianties natuurlijk op de lange termijn natuurlijk niet goed houdbaar. een 50/50 verdeling van de pot is wel weer tof. (Hm, tijd om een winner takes all potje te maken)
Voor onderhandelingsrondes no problem (alhoewel 16 uur mijn voorkeur heeft) , maar 24 uur wachten op 1 leger wat zich terug moet trekken is idd annoying.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef 99.999 het volgende:
Het duurt alleen allemaal zo verschrikkelijk lang, dat is wel irritant.
Nee natuurlijk dat begrijp ik ook wel maar dan nog heb je het verschil tussen degene die gewoon overal ja op zegt en verder zich nergens van een trekt en iemand die (relatief) betrouwbaar is en enkel begint te kutten als er weinig/niets anders op zit. En dan nog heb je verschillen, je zou een afspraak kunnen maken dat wanneer er een situatie onhoudbaar is dat je een oorlogsverklaring afgeeft, een beurtje van te voren. Zo krijg je in ieder geval een dolk tussen je ogen in plaats van je rug. En verder is het gewoon leuk natuurlijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zo zwart-wit ligt het ook weer niet helemaal. Afhankelijk van het land dat je speelt en de situatie waarin je zit kan ik in spel x je een dolk in de rug steken, maar in spel y altijd me aan de afspraken met je houden.
Sowieso is het binnen een spel al zo dat je in de ene ronde oorlog hebt met iemand en dat je 2 rondes later samen optrekt.
Die constante verandering en dynamiek is 1 van de zaken die dippy imo zo leuk maken.
Als je iemand bent die alleen maar betrouwbare- en langdurige allianties aan wilt gaan, dan zul je snel afknappen op het spel.
Je hebt 34 centers en 7 landen (als ik de standaardversie neem), dus per definitie komt er gekut, want iedereen wil zijn deel van de taart. Een oorlogsverklaring vooraf afgeven is meestal niet echt verstandig, want dan kan de ander er zich op voorbereiden en dat verkleint je kansen op succes.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk dat begrijp ik ook wel maar dan nog heb je het verschil tussen degene die gewoon overal ja op zegt en verder zich nergens van een trekt en iemand die (relatief) betrouwbaar is en enkel begint te kutten als er weinig/niets anders op zit. En dan nog heb je verschillen, je zou een afspraak kunnen maken dat wanneer er een situatie onhoudbaar is dat je een oorlogsverklaring afgeeft, een beurtje van te voren. Zo krijg je in ieder geval een dolk tussen je ogen in plaats van je rug. En verder is het gewoon leuk natuurlijk.
Ieder z'n ding dan maar, als jij er gelukkig van wordt dan prima.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voordat je aan een spel begint is het wel handig dat je weet wat de regels van een spel zijn.
Bij diplomacy geldt: "geen enkele gemaakte afspraak is bindend".
Als jij dat niet leuk vindt en liever een spel speelt waar afspraken altijd nagekomen moeten worden, dan is diplomacy idd niets voor jou.
12 uur is een goede tijd.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor onderhandelingsrondes no problem (alhoewel 16 uur mijn voorkeur heeft) , maar 24 uur wachten op 1 leger wat zich terug moet trekken is idd annoying.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |