Het schijnt idd helemaal niet slecht voor je te zijn.. maar na 4/5 maanden geeft mn lichaam aan toch echt wel te willen bloeden. Raar is dat eigenlijk, als het toch maar een nepbloeding is..quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte Friekin!
[..]
Niks omvoor te zeggen hoor. Mijn huisarts adviseerde dat zelfs altijd gewoon, omdat die bloeding die je wel hebt, helemaal niet nodig is.
Waarom dan? Kun je niet aanbieden een keer lekker te koken of een goede salade te maken voor de lunch? Je kunt altijd nog gewoon wat minder eten als er ongezonde opties op tafel komen. Ook kun je een toetje overslaan of een lekkere bak gezond toetje meebrengen? Als je dat raar vindt, kun je altijd nog zeggen dat het bijna over de datum ging en dat je het dus nu maar op wilde eten ipv weggooien.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Het schijnt idd helemaal niet slecht voor je te zijn.. maar na 4/5 maanden geeft mn lichaam aan toch echt wel te willen bloeden. Raar is dat eigenlijk, als het toch maar een nepbloeding is..
Ik zal vanaf maandag ook eens een lijstje postenin t weekend ben ik vaak bij mn vriend en heb ik weinig controle over wat we eten.
Oh, een appel bij de all bran is een goed idee. Ik vond het vanochtend iets te smaakloos dus ik heb er een lepel jam door gedaan bij gebrek aan inspitatie. Maar stukjes appel erbij klinktquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:57 schreef LovelyLady het volgende:
Lijstje van vandaag
O: Yoghurt, 30gr all bran, hele appel
T cappuccino, 1 speltkapje met pindakaas
L 2 speltboterhammen met kaas en tomaat, beetje zwarte peper en wat oregano en uit de oven
in de planning:
T kwark en een banaan
D: roerbakgroenten en kipfilet
T cappuccino
Bedankt! Toen ik de vorige keer afviel was ik 16 en ben ik over een periode van 3 maanden 12 kilo afgevallen... Met Sonja Bakker... Niet echt een eetschema wat (ik niet in ieder geval) je de rest van je leven kunt volhouden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:43 schreef Tink89 het volgende:
Welkom! Leuk dat je er weer mee aan de slag gaat, maar heb je ook een plan? Hoe ga je het aanpakken, waardoor ben je weer aangekomen en hoe ga je voorkomen dat het opnieuw mis gaat? Door voor jezelf een soort plannetje van aanpak te maken, kun je makkelijker je valkuilen inzien en daar wat minder snel in vallen. Succes in ieder geval!
Net lijstje, het ontbreekt je volgens mij aan niets dus ik heb geen commentaar.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Een zwangere Walaby? *probeert zich voor te stellen wat voor geluid zo'n beest dan maakt...*
[...]
Hier ook maar even een lijstje:
O: 2 volkoren kapjes. 1 kipfilet, 1 paardenrookvlees. 250 ml lv yoghurt, de laatste twee eetlepels kersenprut.
T: Pakje crackertjes.
T2: Restje geraspte wortel met appel en een pietsiebeetje slasaus van gisteravond.
L: 4 volkoren. 2 kipfilet, 2 30+kaas, sla en komkommer.
T: Appel.
Vroege D: Tomatensoepje, zuurkoolstamp met rookworst of macaroni ofzo. Het moet niet te lang duren, want ga alweer vroeg paardrijden en dan moet ik dus echt om vijf uur ofzo al eten, wil ik om acht uur lekker op een paard kunnen zitten zonder kotsmisselijk te worden. Hoe doen jullie dat met eten voor het sporten?
S: Uur paardrijden incl. alles wat daarbij hoort.
T: Ranja of thee na het rijden. Heb nooit honger na het sporten, maar ga morgenvroeg weer en morgenavond weer, dus misschien dat ik een banaan met wat yoghurt ofzo neem.
Comments?
Word je "behandeld" voor je chronische B12 tekort? Als in injecties?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:11 schreef Inachis-io het volgende:
[..]
Bedankt! Toen ik de vorige keer afviel was ik 16 en ben ik over een periode van 3 maanden 12 kilo afgevallen... Met Sonja Bakker... Niet echt een eetschema wat (ik niet in ieder geval) je de rest van je leven kunt volhouden.
In de tussenliggende jaren is er veel gebeurd (ben inmiddels 23), ben gediagnosticeerd met chronisch vitamine B12 tekort, en ik heb een chronische oorontsteking. Door mijn lichamelijke staat kon ik in die jaren eigenlijk alleen mijn volledige energie in mijn studie stoppen, omdat ik alles nodig had om dat uberhaupt te kunnen halen. Dus totaal geen energie om ook maar iets aan sport te doen. Een kwartiertje fietsen was al een uitputtingsslag.![]()
Dus hoe ik weer ben aangekomen: 1) te weinig lichamelijke beweging en 2) te veel eten.Het teveel eten komt bij mij onder andere omdat ik het meest eet als ik me slap en duizelig voel (en gezien mijn lichaam, ben ik dat vrijwel altijd), maar voornamelijk ook omdat ik echt totaal geen idee heb wanneer ik nu vol zit of niet.
Dus. Nu mijn plan: Beter naar mijn lichaam luisteren. Wanneer heb ik honger, of is het alleen lekkere trek? Wanneer zit ik vol. Wat vind ik eigenlijk echt lekker (vaak juist de gezondere varianten!)? Etc.
Op het gebied van sporten ben ik dus begonnen met fitness en wil ik groepslessen gaan doen. Probleem is alleen dat ik ook op dit gebied snel over mijn grenzen heen ga. Te fanatiek, terwijl ik het eigenlijk niet kan. Maar voor mijn gevoel staat voor mij persoonlijk 'niet kunnen' gelijk aan 'doodziek of met 2 gebroken benen in bed liggen'Wat natuurlijk eigenlijk nergens op slaat, want lichamelijk kan ik inderdaad heel veel.. Maar daarna moet ik dan 2 dagen bijkomen en kan ik niks.
De grootste valkuil die ik voor mezelf zie is dat ik doorsla en over mijn grenzen heenga. Om die reden heb ik ook nadrukkelijk tegen de trainers bij fitness gezegd dat ik het liefst op een laag pitje doe. Maar ik vind dat allemaal wel echt heel erg lastig.
Maar goed, conclusie: kijken hoe het gaat met sporten, de balans opmaken, gezond genoeg eten en keuzes maken waar ik mij prettig bij voel.En dat gewicht dat komt dan vanzelf wel (gevoelsmatig ligt dat alleen nét iets anders)
Ik zag je lijstje in slank ook al. En toen vroeg ik me ook al het volgende af. Red jij het vanaf de lunch wel tot het avondeten met alleen maar een bakje yoghurt muesli en een bouillonetje?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:22 schreef Bassen het volgende:
Gister zag er voor mij als volgt uit;
O: 4 volkoren broodjes (2 rookvlees, 2 kipfilet)
T: appel
M: magere yoghurt met müsli
T: kip bouillon
D: couscous, kipfilet, tomaat, ui, aubergine
Qua drinken, thee.
Ja of een banaan, of een beetje zomerfruit uit de diepvries van appie... (wel ontdooien natuurlijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, een appel bij de all bran is een goed idee. Ik vond het vanochtend iets te smaakloos dus ik heb er een lepel jam door gedaan bij gebrek aan inspitatie. Maar stukjes appel erbij klinkt
Ja de behandeling.. Lang verhaal kort: Ik injecteer op het moment op eigen inzicht. Maar in het verleden te snel proberen af te bouwen (*kuch*quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:14 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Word je "behandeld" voor je chronische B12 tekort? Als in injecties?
Verder moet je inderdaad goed naar je lichaam luisteren. Maar knap dat je er voor gaat!
Wat groente opbakken (paprika, uitje, prei, champignons, lente-uitje), eventueel bijvoorbeeld wat garnaaltjes erbij. Eieren in een kom en opkloppen met een klein scheutje sojasaus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef rawwwrr het volgende:
Lijstje tot nu toe;
O: 2x spelt met kalkoen & peper
T: /
L: griekse yoghurt & een appel.
Verder nog geen ideeik zit thuis vast omdat er een aannemer moet komen kijken en ik moet dus ook nog boodschappen doen
mehh
De rest wilt vanavond pizza eten en dat moet ik dus niet, iemand een lekker ei/brood recept? iets met groentes ofzo.
Dit is misschien een slecht advies, maar ik ben inmiddels 28 kilo afgevallen zonder noemenswaardige sport. Het is niet het beste voor je, maar ik haat sporten, en heb alleen mijn dagelijkse fysieke activiteiten een beetje opgeschroeft. Men zegt weleens dat afvallen 80% voeding, en 20% beweging is. Dus als je het echt niet aankunt om te sporten, probeer dan op je voeding te leggen, er is echt nog niets verloren als je het niet redt om 3x per week naar de sportschool te gaan!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:11 schreef Inachis-io het volgende:
Sterkte Friekin!
[..]
Bedankt! Toen ik de vorige keer afviel was ik 16 en ben ik over een periode van 3 maanden 12 kilo afgevallen... Met Sonja Bakker... Niet echt een eetschema wat (ik niet in ieder geval) je de rest van je leven kunt volhouden.
In de tussenliggende jaren is er veel gebeurd (ben inmiddels 23), ben gediagnosticeerd met chronisch vitamine B12 tekort, en ik heb een chronische oorontsteking. Door mijn lichamelijke staat kon ik in die jaren eigenlijk alleen mijn volledige energie in mijn studie stoppen, omdat ik alles nodig had om dat uberhaupt te kunnen halen. Dus totaal geen energie om ook maar iets aan sport te doen. Een kwartiertje fietsen was al een uitputtingsslag.![]()
Dus hoe ik weer ben aangekomen: 1) te weinig lichamelijke beweging en 2) te veel eten.Het teveel eten komt bij mij onder andere omdat ik het meest eet als ik me slap en duizelig voel (en gezien mijn lichaam, ben ik dat vrijwel altijd), maar voornamelijk ook omdat ik echt totaal geen idee heb wanneer ik nu vol zit of niet.
Dus. Nu mijn plan: Beter naar mijn lichaam luisteren. Wanneer heb ik honger, of is het alleen lekkere trek? Wanneer zit ik vol. Wat vind ik eigenlijk echt lekker (vaak juist de gezondere varianten!)? Etc.
Op het gebied van sporten ben ik dus begonnen met fitness en wil ik groepslessen gaan doen. Probleem is alleen dat ik ook op dit gebied snel over mijn grenzen heen ga. Te fanatiek, terwijl ik het eigenlijk niet kan. Maar voor mijn gevoel staat voor mij persoonlijk 'niet kunnen' gelijk aan 'doodziek of met 2 gebroken benen in bed liggen'Wat natuurlijk eigenlijk nergens op slaat, want lichamelijk kan ik inderdaad heel veel.. Maar daarna moet ik dan 2 dagen bijkomen en kan ik niks.
De grootste valkuil die ik voor mezelf zie is dat ik doorsla en over mijn grenzen heenga. Om die reden heb ik ook nadrukkelijk tegen de trainers bij fitness gezegd dat ik het liefst op een laag pitje doe. Maar ik vind dat allemaal wel echt heel erg lastig.
Maar goed, conclusie: kijken hoe het gaat met sporten, de balans opmaken, gezond genoeg eten en keuzes maken waar ik mij prettig bij voel.En dat gewicht dat komt dan vanzelf wel (gevoelsmatig ligt dat alleen nét iets anders)
Ben nu bijna 1,5 jaar bezig, maar heb de laatste paar maanden stilgestaan. Na precies een jaar was ik precies 26 kilo afgevallen, dus een pond per week.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:51 schreef rawwwrr het volgende:
Maar duurt het afvallen dan niet 10x zo lang? of eet je dan gewoon heel minimaal?
Je pizza zelf bakken. Volkoren deeg maken, tomatensaus, veel groenten erop, misschien wat kipfilet en light mozzarella. Dan is iedereen blij.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef rawwwrr het volgende:
Lijstje tot nu toe;
O: 2x spelt met kalkoen & peper
T: /
L: griekse yoghurt & een appel.
Verder nog geen ideeik zit thuis vast omdat er een aannemer moet komen kijken en ik moet dus ook nog boodschappen doen
mehh
De rest wilt vanavond pizza eten en dat moet ik dus niet, iemand een lekker ei/brood recept? iets met groentes ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |