quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
over de 100 lessen...tering.
Als je kijkgedrag niet goed is (dus je anticipatie is niet aanwezig, want om te anticiperen heb je informatie nodig die je verkrijgt door kijkgedrag) houdt 't al op. Autorijden is kijken en anticiperen.
Ik doe uiteraard mijn best om zo goed en ver mogelijk te kijken, maar bijv in bochten kijk ik niet de bocht door. Mijn zicht blijft dan voor de auto en niet waar ik naar toe moet. Het is niet dat ik niet alles zie, want afgelopen keer maakte instructeur een foutje bij zebrapad. Hij zei dat ik kon rijden, terwijl ik al had gezien dat er nog mensen over wilden steken.
wat bedoel je met snelheid? De gereden snelheid is te hoog of te laag of bedoel je de snelheid van handelen/inspringen op situaties (oftewel, wederom anticiperen).
Soms te hard voor bochten, of te langzaam in een bocht (50 km/u op zo'n lange klaverbladbocht).
Sturen? Als in, je bent nauwelijks in staat om de auto op te weg te houden? Na 100 lessen? Ik snap niet dat je dit topic dan opent want nee, je bent niet geschikt om te leren autorijden.
Dat gaat wel ver he, wat je nu suggereert. Natuurlijk ben ik prima in staat de auto op de weg te houden. Ik neem soms een bochtje te krap of juist te ruim. Dat bedoelde ik met sturen.
Als je na 100 uur rijden nog moeite hebt om een bocht in te schatten.... Moet je dan niet gewoon accepteren dat je geen auto kan rijden en voor een brommer gaan?quote:
Het zit dus in de familie..quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:24 schreef K44S het volgende:
PS: een nichtje van mij, die heeft denk ik meer dan 100 lessen gehad ( volgens mij moet ze echt opschieten met het behalen van d'r rijbewijs anders mag ze theorie opnieuw doen )
Ja, supertip dezequote:Op woensdag 8 januari 2014 13:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Voor wat betreft je kijkgedrag, zet je spiegels nét verkeerd zodat je heel opvallend moet kijken om alles te zien...
Is al zo oud als de weg naar Rome en bewezen goed.quote:
Idd zeg.quote:
gewoon je spiegels goed zetten. Je instructeur ziet wel of je goed kijkt aan je weggedrag.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Is al zo oud als de weg naar Rome en bewezen goed.
Verhuizen naar een stad geen optie? En een brommer verruimt je werkveld ook een stuk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:28 schreef Brummetje_ het volgende:
Mijn instructeur heeft gezegd dat hij denkt dat ik het wel kan leren, hij weet van mijn verleden wat betreft rijles.
Ik heb wel een rijbewijs nodig, het zou het eventuele werkveld een stuk groter maken. Ik woon nml in een klein dorpje.
Hoezo werkveld? Wajong was toch prima ?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:28 schreef Brummetje_ het volgende:
Mijn instructeur heeft gezegd dat hij denkt dat ik het wel kan leren, hij weet van mijn verleden wat betreft rijles.
Ik heb wel een rijbewijs nodig, het zou het eventuele werkveld een stuk groter maken. Ik woon nml in een klein dorpje.
Tjonge jongequote:Op woensdag 8 januari 2014 13:30 schreef Ordos20 het volgende:
Ik ga iets heel flauws zeggen: echt rijden leer je alleen, nadat je je rijbewijs hebt.
Ik liet stug ALTIJD de auto afslaan bij het optrekken bij een stoplicht. Alle andere verrichtingen (inschatten snelheid etc., uit laten lopen), het was allemaal kantje boord. Nadat ik mijn eerste auto kreeg (gelukkig lease) en ik het zelf moest doen zonder druk van een rijinstructeur, werd ik pas echt zeker op de weg.
Kan best een blokkade zijn, juist omdat er iemand naast je zit die er op let.
Dit had ik dus ook.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:30 schreef Ordos20 het volgende:
Ik ga iets heel flauws zeggen: echt rijden leer je alleen, nadat je je rijbewijs hebt.
Ik liet stug ALTIJD de auto afslaan bij het optrekken bij een stoplicht. Alle andere verrichtingen (inschatten snelheid etc., uit laten lopen), het was allemaal kantje boord. Nadat ik mijn eerste auto kreeg (gelukkig lease) en ik het zelf moest doen zonder druk van een rijinstructeur, werd ik pas echt zeker op de weg.
Ach,quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tjonge jongeJe moet de handelingen wel enigszins machtig zijn.
Had ik dan totaal geen last van maar goed, gaat dan niet altijd om mijquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:30 schreef Ordos20 het volgende:
We kunnen in ieder geval wel zeggen dat je doorzettingsvermogen hebt. Misschien kun je dat op je CV zetten ipv een rijbewijs.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:33 schreef Brummetje_ het volgende:
Het is alweer jaren geleden dat ik gelest had en weet echt niet meer hoe het toen ging. Dat kan ik me niet meer voor me halen.
Ik heb nu iig ong 10 lessen gehad.
Iedereen is weer verschillend. Na mijn examen reed ik minimaal 80.000 kilometer op jaarbasis. Daar leer je echt heel veel van (onder andere wat vermoeidheid met je kan doen)quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:35 schreef K44S het volgende:
[..]
Had ik dan totaal geen last van maar goed, gaat dan niet altijd om mij
Verder had ik met mijn rijexamen een man die zei: Doe net alsof ik een vriend van je ben.
( juist.... en fok user met vrienden)
Juist de mensen die het zo makkelijk vinden en dat zeggen kunnen er zelf geen hout vanquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:35 schreef eP2e het volgende:
Het is moeilijk voor veel mensen om te accepteren dat ze iets gewoon niet kunnen, zeker in de huidige maatschappij. Autorijden is een van de beste voorbeelden, "Och iedereen kan dat toch", "Het is zo makkelijk", "Iedereen haalt zijn rijbewijs" enz. de sociale druk is enorm hoog, zonder rijbewijs wordt je als gemankeerd gezien, soms zelfs als dom. Waar dat toe leidt is elke dag weer op de weg te zien, mensen die 'eigenlijk' niet kunnen rijden hebben toch dat pasje (na 'tig keer proberen) en kloten de rest van hun leven maar wat aan op de weg.
Maar vraag je toch eens af, we hebben toch ook niet allemaal een vliegbrevet?
En je weet zeker dat hij je niet als cash-cow ziet?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:28 schreef Brummetje_ het volgende:
Als je na 100 lessen nog steeds niet kan kijken, sturen en anticiperen (dus feitelijk alleen rechtdoor rijden op een lege weg wél kan) zou ik ernstig afvragen of je dat jezelf maar vooral anderen aan moet willen (en zou mogen) doen...quote:Ik heb wel een rijbewijs nodig, het zou het eventuele werkveld een stuk groter maken. Ik woon nml in een klein dorpje.
Hij denkt gewoon: Ha, dat is makkelijk geld verdienen!quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:39 schreef K44S het volgende:
Vreemd eigenlijk, dat je het aan je leraar vraagt en deze geeft dan zo'n antwoord.
Misschien andere rijschool proberen?
Tja, hoe lullig ook is het niet zo gek.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hij denkt gewoon: Ha, dat is makkelijk geld verdienen!
Zou ik ook als instructeur zeggen. Lekker cashen zoquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:28 schreef Brummetje_ het volgende:
quote:
En het gebrek aan realiteitszinquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:44 schreef Maargoed. het volgende:
Je hebt kennelijk een gebrek aan inzicht. Dat is lastig om zo ineens te trainen.
Dit heeft niks met het haten ervan te maken, meer het niet kunnen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:55 schreef Nemeosis het volgende:
Ik haatte rijles ook, maar de beloning was groot.
Dus? Een diesel kan niet boven 2000rpm ofzo?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Juist de mensen die het zo makkelijk vinden en dat zeggen kunnen er zelf geen hout vanCollega die iets van mij bekritiseerde (auto scheef in 't parkeervak) ging vervolgens met 3500 toeren in de diesel rijden
Ja, leuk, maar daarmee zet je niet alleen je eigen maar ook het leven van anderen op het spel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:51 schreef imikethat het volgende:
Ga op vakantie naar griekenland. 100 euro aan de examinator en je bent geslaagd
Die dingen worden niet voor niks SlowMotion genoemd...quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dus? Een diesel kan niet boven 2000rpm ofzo?
In onze polo bluemotion moet je ook gewoon doortrekken want anders gebeurd er ook niks...
Als kanovinnie achter je rijdt gewoon schakelen wanneer je polo dat aangeeft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
In onze polo bluemotion moet je ook gewoon doortrekken want anders gebeurd er ook niks...
Jawel hoor, maar 80 in z'n 3 is ook weer wat overdreven. Op een recht stuk weg. 5 km achter elkaar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Je hebt 100 rijlessen gehad waarbij er geen aandacht is besteed aan kijkgedrag, snelheid en sturen? Hue?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:12 schreef Brummetje_ het volgende:
. Derde rijschool, over de 100 lessen gehad. (...) Er is voorheen nooit echt gewerkt aan de 3 dingen hieronder.
Ik loop vast op 3 punten: kijkgedrag, snelheid en sturen. Élke les gaan die 3 wel mis.
Ben ik het niet mee eens. De hoeveelheid rijlessen die iemand gehad heeft zegt niet zoveel over hoe ze na het behalen rijden. Het ene persoon heeft gewoon meer lessen nodig om op examen niveau te komen dan het andere. Maar als je eenmaal je rijexamen hebt behaald, dan heb je gewoon het vereiste basis niveau.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:33 schreef Lollertrolle het volgende:
Je moet bij jezelf nagaan, als je over de 100 lessen gehad hebt en je hebt nog steeds problemen, hoeveel brokken je mogelijk gaat maken met misschien dodelijke afloop.
Gooi geen geld weg en doe wat slim is en stop ermee. Misschien niet leuk, maar beter dan dat je straks door een ongeluk in een kist ligt.
Ja, dit klinkt heel anders dan alleen "3500 toeren in de dieselquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar 80 in z'n 3 is ook weer wat overdreven. Op een recht stuk weg. 5 km achter elkaar.
Besefte ik me ookquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, dit klinkt heel anders dan alleen "3500 toeren in de diesel".
.
Kost gewoon 9000 euroquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:10 schreef CherryOnTop het volgende:
Nou ja, het valt allemaal nog wel mee TS. Ik moest tijdens m'n rijles een keer iemand ophalen die al 185 lessen had gehad in een automaat en nog steeds niet kon rijdenM'n instructeur zat er zelf gewoon om te lachen, dat was wel een beetje sneu.
Ja jouw instructeur verdient er geld aan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:10 schreef CherryOnTop het volgende:
Nou ja, het valt allemaal nog wel mee TS. Ik moest tijdens m'n rijles een keer iemand ophalen die al 185 lessen had gehad in een automaat en nog steeds niet kon rijdenM'n instructeur zat er zelf gewoon om te lachen, dat was wel een beetje sneu.
Klinkt als een sympathieke man...quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:10 schreef CherryOnTop het volgende:
M'n instructeur zat er zelf gewoon om te lachen, dat was wel een beetje sneu.
+1 herkenbaar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:58 schreef Spongeboss het volgende:
Bij mij kwamen we er wel achter dat ik een bril nodig had na 40 lessen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |