Ja, wat wilde honden doen is niet mis, dat is geen zachte dood. Maar die wilde honden kunnen niet anders, dat is de enige manier waarop ze zelf goed kunnen overleven. Als ze een vlottere manier hadden dan hadden ze die wel gebruikt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.... ik kan niet zeggen dat ik het harder vind dan bijvoorbeeld zoiets:
(niet kijken als je een zwakke maag hebt)
Prachtige beesten trouwens, wilde honden.
uberhaupt mensen die denken dat mens en dier op een gelijke lijn staanquote:
Het is te vergelijken maar niet hetzelfde. De industriekuikens worden geboren omdat 'wij' dat willen en de haantjes vervolgens dezelfde dag nog gedood omdat ze geen economische waarde hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:17 schreef vaarsuvius het volgende:
Vanuit het gezichtspunt van het kuiken maakt het niet uit of het door een mens in de gehaktmolen wordt gegooid of door een meeuwensnavel uiteengerukt wordt. Het resultaat is hetzelfde, een dood kuiken.
Het is er dus helemaal wel mee te vergelijken. Alleen vinden we het erger als wij mensen het doen, omdat we een schuldgevoel hebben en de natuur heeft dat niet.
Überhaupt mensen die denken dat ze meer zijn dan andere dierenquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
uberhaupt mensen die denken dat mens en dier op een gelijke lijn staan![]()
Alleen de consument kan dit tegenhouden, of de overheid en dat gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 03:19 schreef Remqo het volgende:
Kuikentjes zijn lief en daarom is het zielig![]()
![]()
Aan de andere kant, worden ze dan ook bespaard van een lang legbatterij leven.
Het is ook de consumptiemaatschappij die het er naar maakt, steeds meer mensen en monden die gevoed moeten worden. Iets met vraag en aanbod.
En zelf ben ik ook daar net zo hard schuldig aan, lekker een pak kipfilet halen bij de AH zonder er bij na te denken over hoe zo'n kuiken of kip geleefd heeft en in fabrieken verwerkt wordt.
Een clubje veganisten, met Marianne Thieme voorop kan dat echt niet tegenhouden, hoe crue de situatie ook mag zijn.
http://www.agriholland.nl/nieuws/artikel.html?id=155148quote:Nordrhein-Westfalen verbiedt het doden van eendagskuikens vanaf 2015
In de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen gaat voor broederijen vanaf 1 januari 2015 een verbod op het doden van mannelijke eendagskuikens van legrassen gelden. Het verbod was al eerder aangekondigd, zonder dat dat daarbij de definitieve ingangsdatum was bepaald. In de deelstaat zijn 12 broederijen actief die eendagskuikens voor de opfok van leghennen afleveren. Samen leveren zij ongeveer 5,4% van het totaal aantal van 50 miljoen kuikens voor leghennen dat jaarlijks in Duitsland wordt geproduceerd. De broederijen in Nordrhein-Westfalen krijgen 4 weken om bezwaar aan te tekenen tegen het besluit.
Omdat de fokkerij van leghennen sterk is gefocust op een hoge eiproductie, hebben haantjes die worden uitgebroed vrijwel geen economische waarde. De haantjes hebben geen goede eigenschappen voor de vleesproductie. Het is daarom in de Europese Unie gebruikelijk om de haantjes van legrassen direct na de uitkomst uit het ei te doden. De deeltstaatregering beschouwt deze praktijk als onwenselijk. "Dieren mogen niet verworden tot een afvalproduct van een landbouwproductiesysteem", stelt verantwoordelijk landbouwminister Johannes Remmel.
ja hoor het gaat weer eens om lieve knuffelbare kuikentjes...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:38 schreef Samuray13 het volgende:
[ afbeelding ]
Sommige dingen moeten gewoon aangekaart worden.
Dat een piepklein wezen een gehaktmolen in wordt gegooid omdat ie toevallig verkeerde geslacht heeft. In omgevingen waar nazimentaliteiten heersen kan ik zulk gedrag begrijpen, maar niet in een democratie anno 2013.
Hoe kun je in godsnaam levende wezentjes in een gehaktmolen gooien? En dat straffeloos. Welke overheid staat dat toe?
Als één kat met vuurwerk wordt omgebracht staat hele land op de steigers.
Hu? Wat krijgen we nou?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:44 schreef Abed het volgende:
Mensen die denken boven dieren te staan![]()
Mensen
Er zijn ongeveer 1 miljoen merelparen in Nederland. Die leggen gemiddeld 5 eieren per legsel, gemiddeld 2 legsels per jaar. Er komen dus 10 miljoen merels per jaar bij. Toch zijn er een jaar later weer 1 miljoen paar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:17 schreef vaarsuvius het volgende:
Vanuit het gezichtspunt van het kuiken maakt het niet uit of het door een mens in de gehaktmolen wordt gegooid of door een meeuwensnavel uiteengerukt wordt. Het resultaat is hetzelfde, een dood kuiken.
Het is er dus helemaal wel mee te vergelijken. Alleen vinden we het erger als wij mensen het doen, omdat we een schuldgevoel hebben en de natuur heeft dat niet.
Dieren gaan ook niet netjes met mensen om hoor. Muggen, parasieten, wormen, en ook een hongerige leeuw heeft absoluut geen scrupules als het erop aan komt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Van de ene kant: het is niet altijd netjes hoe wij met dieren omgaan.
Van de andere kant: de mensen die daar het hardste over klagen, zijn ook degenen die het hardste klagen als er alternatieven zoals laboratoriumvlees of genetisch gemanipuleerde dieren gebruikt worden.
Verschil is dat wij het bewustzijn hebben om op een andere manier met de natuur om te springen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:07 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dieren gaan ook niet netjes met mensen om hoor. Muggen, parasieten, wormen, en ook een hongerige leeuw heeft absoluut geen scrupules als het erop aan komt.
Sommigen ja. Een klein deeltje van de mensheid maar he? De rest wil vooral luxe, comfort, geld en macht.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:10 schreef Abed het volgende:
[..]
Verschil is dat wij het bewustzijn hebben om op een andere manier met de natuur om te springen.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:30 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Sommigen ja. Een klein deeltje van de mensheid maar he? De rest wil vooral luxe, comfort, geld en macht.
ha, zeker hetzelfde tv programma gezien voor de kerst? Ik moest EXACT aan die schildpadjes denken gister toen ik dit topic las, ik heb zelfs nog geprobeerd om een goed plaatje daarvan te googelen, maar kon niks vindenquote:Op donderdag 9 januari 2014 01:15 schreef loop het volgende:
Toch zonde, is het echt niet mogelijk ze alsnog op te eten? Dan lijkt het tenminste nog een beetje op de rest van de natuur, zoals bv. die lieve schildpadjes die elk jaar weer voor hun leven naar de zee rennen/kruipen maar veelal gruwelijk worden afgeslacht en opgegeten.
Ze worden tot hoogwaardig diervoer vermalen. Hoe dan ook komen ze in de voedselkringloop terecht. Ze sterven dus niet voor niets.quote:Op donderdag 9 januari 2014 01:15 schreef loop het volgende:
Toch zonde, is het echt niet mogelijk ze alsnog op te eten? Dan lijkt het tenminste nog een beetje op de rest van de natuur, zoals bv. die lieve schildpadjes die elk jaar weer voor hun leven naar de zee rennen/kruipen maar veelal gruwelijk worden afgeslacht en opgegeten. Er zit toch wat vlees aan. Of anders het eten geven wat er jaarlijks wordt weggegooid en dan alsnog voor het vlees.
Dit komt toch op me over als antropocentrisme.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:02 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hu? Wat krijgen we nou?
ja wij staan boven dieren. Of anders: wij zijn de top van de voedselketen. Het gevaarlijkste dier wat op aarde rondloopt is een mannetjesmens.
Man rules. het is niet anders.
Hier, een micro(nano?)-holocaust (echt, die titel)quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:12 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ha, zeker hetzelfde tv programma gezien voor de kerst? Ik moest EXACT aan die schildpadjes denken gister toen ik dit topic las, ik heb zelfs nog geprobeerd om een goed plaatje daarvan te googelen, maar kon niks vinden
Vergassen met stikstof? Goedkoop en schijnt pijnloos en snel te gaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |