Ok, helder.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:20 schreef Bessensap het volgende:
Nee, nog niet, dat scheelt weer rekeningen. Vanaf het moment dat zij de brieven gaat sturen wel. Dit is nog op "adviserende basis"Advocaat is een kennis, vandaar
Ze zal niet naar de rechter stappen maar alvast een brief maken met daarin de eis/herinnering, mogelijk al meteen een boete bij niet betalen, gezien de situatie is dat denk ik niet vreemd en het scheelt tijd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, helder.
Ik vraag me echter af of er wel sprake is van achterstallig loom (en dus een loonvordering mogelijk is) als de "betalingstermijn" nog niet is overschreden. Maar aangezien jullie adviserend advocaat een arbeidsrechtadvocaat is ga ik er maar vanuit dat hij/zij weet wat hij/zij doet.
Dan is het nog geen loonvorderingquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze zal niet naar de rechter stappen maar alvast een brief maken met daarin de eis/herinnering, mogelijk al meteen een boete bij niet betalen, gezien de situatie is dat denk ik niet vreemd en het scheelt tijd.
Formeel kun je gelijk hebben maar in de praktijk vordert vriendin dan bij werkgever wel degelijk loondoorbetaling al is nog geen sprake van achterstallig loon. Loonvordering is ook het sturen van een "aanmaning en/of betalingsherinnering" en je hoeft natuurlijk niet te wachten tot het betaalmoment is aangebroken om even een briefje te doen dat men echt moet betalen op die datum..quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dan is het nog geen loonvordering
Tot eind februari. Daarna is te laat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:38 schreef Bessensap het volgende:
Eind februari mag je het loon van januari betalen...
Dat is natuurlijk helemaal juist, maar ik vind het wel leuk dat advocaat gewoon even laat zien dat ze kan bijten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
wettelijke verhoging (die door de rechter gematigd kan worden) + wettelijke rente gaan natuurlijk pas in nadat de werkgever wettelijk gezien te laat is met het uitbetalen van het loon
Hey, ik vind het prima hoorquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal juist, maar ik vind het wel leuk dat advocaat gewoon even laat zien dat ze kan bijten.
Ja, de CAO:quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als de vriendin van TS per maand wordt betaald is de werkgever pas eind februari te laat met betalen (maandloon moet binnen een maand worden betaald).
Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
quote:Betaling salaris.
Het maandsalaris wordt per kas, bank of Postbank betaalbaar gesteld zodanig dat de
werknemer hierover uiterlijk op de 25ste van de maand kan beschikken. Bij in- en
uitdiensttreding, anders dan op de eerste respectievelijk laatste dag van de maand,
wordt een evenredig deel van het maandsalaris betaald.
Nu ook de vraag dus voorgelegd aan BPL en Vediasquote:Beste Bessensap,
Het contract blijft van kracht, en kan niet gedwongen gewijzigd worden. Wel geldt dat de laatste CAO die nog gold tijdens het lidmaatschap blijft gelden. Dus wel periodieken, maar geen verhoging van de schaalbedragen. Een kliniek neem je over met personeel en arbeidsvoorwaarden. Voor ondersteuning kan zij terecht bij de BPL (dierenartsen) of Vedias (assistentes).
Met vriendelijke groet,
xxx
Secretaris der BPW
Ik blijf je volgen hoorquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:22 schreef Bessensap het volgende:
Topic staat nu een beetje stil, maar voor wie het interesseert, net nog mailtje gehad van stichting BPW, het landelijk platform voor dierenartsen, die dus de CAO afdwingen indien je hier lid van bent (wat de vorige werkgever was):
Dit is een discussieforum hequote:
Ik ben dat gekissebis ook erg zat maar het vervelende is dat jij er aldoor weer over begint en vaak ook mee begint. Als jij problemen hebt met iemand open aub een ander topic en ga daar klagen over anderen en het onrecht dat je wordt aangedaan en stop met het vervuilen van andere topics.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
Ik blijf je volgen hoor Ben alleen de persoonlijke aanvallen en het gekissebis zat van anderen.
Houd maar vast aan je advocaat en neem 99% van de opmerkingen hier als 'niet ter zake doende' aan. Interessant om te volgen maar je advocaat heeft als enige echt recht van spreken en de juiste kennis van zaken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:42 schreef Bessensap het volgende:
Ik hoop niet de dupe te worden van het gekissebis...
Kijk dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Houd maar vast aan je advocaat en neem 99% van de opmerkingen hier als 'niet ter zake doende' aan. Interessant om te volgen maar je advocaat heeft als enige echt recht van spreken en de juiste kennis van zaken.
Tssss.. Kan net zo goed voor sommige posts van mij opgaan en niet voor sommige posts van jou.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus.
"Houd maar vast aan je advocaat ." is voor TS meer dan voldoende maar jij laat er weer een denigrerende opmerking achter aan komen over de reacties die andere mensen hebben geschreven. Volkomen onnodig en alleen gemotiveerd door jouw wens om anderen te kleineren of discussie uit te lokken.
Mijn god, waar sláát dat nou weer op?!quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
neem 99% van de opmerkingen hier als 'niet ter zake doende' aan.
Dat is bij benadering het aandeel posts in deze reeks welke niet van Ouder1 afkomstig zijn..quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn god, waar sláát dat nou weer op?!
Prima open een topic benoem waar ik in de fout ben gegaan en dan kan ik het nalezen en evt. excuses maken. Ik spreek je ook gewoon direct aan op wat jij schrijft met de reden waarom ik het schrijf en in verwijzing naar jou tekst. Als jij in het algemeen mensen aanspreekt of niet verwijst naar de voorbeelden dan kan de ander er niets mee.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
Tssss.. Kan net zo goed voor sommige posts van mij opgaan en niet voor sommige posts van jou.
Dit is weer zo'n niet terzake doende postquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Prima open een topic benoem waar ik in de fout ben gegaan en dan kan ik het nalezen en evt. excuses maken. Ik spreek je ook gewoon direct aan op wat jij schrijft met de reden waarom ik het schrijf en in verwijzing naar jou tekst. Als jij in het algemeen mensen aanspreekt of niet verwijst naar de voorbeelden dan kan de ander er niets mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |