abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2014 @ 22:09:40 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167034

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 08-01-2014 19:25:19 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 6 januari 2014 @ 22:10:47 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167115
Witte Lijstjes
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_135167161
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:10 schreef Daywalk3r het volgende:
Witte Lijstjes
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_135167192
Mijn VFFs liggen in Chicago bij het vliegveld en daar komen ze even niet weg :'(

http://www3.illinois.gov/(...)ectID=2&RecNum=11839

http://chicago.cbslocal.c(...)wstorm-extreme-cold/

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 22:13:30 ]
pi_135167269
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat is best doorstomen naar HM. Pas op je lichaam.
Ik weet heel goed dat augustus wel erg optimistisch is. (Maar het zou zo leuk zijn om die Vooroeverloop samen te kunnen lopen. ;) ) Voorlopig ga ik er vanuit dat de A7 loop de eerste wordt en als ook dat niet lukt doe ik hem gewoon op een later moment. Mijn lijf geeft gelukkig prima aan wat het wel en niet kan.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 6 januari 2014 @ 22:13:13 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135167271
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:06 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn rondje zit er weer op voor vandaag. Ik had per ongeluk een les van volgende week voor staan en dus niet het juiste schema gelopen maar het liep stiekem wel lekker al was ik wel behoorlijk 'op' op het einde. Toch overmorgen maar weer braaf een les uit deze week lopen.

http://www.endomondo.com/workouts/283434738/13622849

Mijn eerste paar schoenen waren ongeveer de prijs die iedereen hier roept. Ik heb toen een maand of 2 gelopen en toen zijn ze in de kast beland. Toen ik ze 3 jaar later weer uit de kast haalde was de demping niet goed meer en kreeg ik er last van mijn enkel van. Dat paar verdween dus in de kliko en mijn nieuwe paar was ook weer rond de 130 Euro.

Mijn plannen voor dit jaar (mits blessure vrij enz.)

02-02 Duinloop AV Castricum - 4km
02-03 20 van Alphen - 5km
13-04 Kloetloop Grootebroek - 5km
18-05 Schutz marathon Hoorn - 10km
01-06 Run 4 Lady's Boskoop - 10km
22-06 Stoomtramloop Medemblik - 9,5km
??-08 Vooroeverloop - HM (mits voldoende kunnen trainen)
25-08 Hemmer omloop - 10km
??-09 Dam tot dam loop - 16,1km
13-09 Potato run Urk - 8EM
05-10 Agriport A7 Halve marathon - HM

Alleen de dik gedrukte loopjes staan vast de rest bekijk ik even per stuk.
Kloetloop, was ooit mijn een van mijn eerste loopjes, volgens mij hadden ze toen nog een 25km evenement.
En Hemmer Omloop, leuk lokaal loopje, rondjes door het dorp heen met volk langs de kant.
Misschien ook leuk in mijn herinnering omdat ik daar op die dag super liep..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 6 januari 2014 @ 22:13:14 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167275
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:11 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Looie lijst dan..?
pi_135167327
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:06 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Strak plan Levitas! Paar keer samen die 16-19km samen lopen vind ik leuk!
De 3 weekenden ervoor heb ik LDLs van respectievelijk 90, 100 en 110 minuten gepland staan. 110 min. is ca. 17km. Dat heb ik bij mijn vorige HM ook gelopen en dat vond ik eigenlijk wel genoeg voor een LDL :+
pi_135167397
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:14 schreef Levitas het volgende:

[..]

De 3 weekenden ervoor heb ik LDLs van respectievelijk 90, 100 en 110 minuten gepland staan. 110 min. is ca. 17km. Dat heb ik bij mijn vorige HM ook gelopen en dat vond ik eigenlijk wel genoeg voor een LDL :+
Zo'n strak schema heb ik nog niet, maar één of twee keer kan ik dan wel meelopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 6 januari 2014 @ 22:15:14 #10
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167419
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:13 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik weet heel goed dat augustus wel erg optimistisch is. (Maar het zou zo leuk zijn om die Vooroeverloop samen te kunnen lopen. ;) ) Voorlopig ga ik er vanuit dat de A7 loop de eerste wordt en als ook dat niet lukt doe ik hem gewoon op een later moment. Mijn lijf geeft gelukkig prima aan wat het wel en niet kan.
Achja, gewoon doen wat je kan en lekker opbouwen.
pi_135167483
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Kloetloop, was ooit mijn een van mijn eerste loopjes, volgens mij hadden ze toen nog een 25km evenement.
En Hemmer Omloop, leuk lokaal loopje, rondjes door het dorp heen met volk langs de kant.
Misschien ook leuk in mijn herinnering omdat ik daar op die dag super liep..
Het meeste wat je nu kunt lopen met de Kloetloop is 10EM maar daar ben ik tegen die tijd echt nog niet aan toe.

Voor de Hemmer Omloop moet ik nog even zien of we niet op vakantie zijn maar als we dat niet zijn is het te dichtbij om hem te laten schieten. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 6 januari 2014 @ 22:18:18 #12
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_135167657
Er loopt iets mis bij de TdF! Zoveel meer Nederlanders dan Belgen, tijd dat ik daar wat verandering in breng! Met een 13 km inschrijving wel, 25 km durf ik niet echt nu voor te tekenen, zou wel moeten lukken als blessure vrij... Nog even twijfelen en met het vriendje overleggen.

Verder staat er bij mij denk ik enkel de 10 miles in Antwerpen op het programma, ik wacht nog even op mijn volledige werkschema om dan mijn vrije weekends te gaan vullen, maar wil zeker 2-3 HM lopen dit jaar...

Vandaag ging ik een rustige 5 km lopen na mijn British Military Fitness, maar ik was een beetje dood nadien en vooral heel erg natgeregend en koud. maar wel meer dan 70 burpees gedaan onder andere en heel veel sprintjes. 5 km dan maar woensdag als het misschien wat minder lastig is, morgen werk :(.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_135167924
Ook ik heb vandaag voor het eerst meegetraind bij OSS Volo en het was leuk!

Ik loop in een andere groep dan mossel; een groep waar mensen lopen die minimaal een half uur kunnen lopen en vooral trainen voor 10 km's en sommigen lopen ook 15 km's of halve marathons. Leuk groepje mensen en een leuke, hele relaxte trainer.

Mocht beginnen met buikspieroefeningen (yay, planken.. :+ ) en toen even warmlopen. Wat loopoefeningen gedaan en het kernprogramma was 10 rondjes, waarbij je om en om een rondje op tempo moest lopen en een rondje rustig aan. Ik was nogal benauwd van een verkoudheid en heb het kernprogramma wat ingekort. De eerste kilometer liep de trainer met me mee, vroeg naar m'n normale kilometertijden en ik liep dus veel sneller. Daarna geprobeerd wat rustiger aan te doen, maar was m'n Garmin vergeten. Volgens mij lukte het wel aardig.

Kortom; voor herhaling vatbaar! Omdat ik nog aan het bijkomen ben van een griepje én waarschijnlijk lekker spierpijn ga hebben met de trainer afgesproken dat ik op donderdag de eerste twee/drie weken gewoon lekker voor mezelf loop en alleen op maandag mee train. Als dat lekker gaat haak ik ook op donderdag aan. :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 januari 2014 @ 22:24:14 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135168028
Weer een wijziging in het schedule script. Er bleken mensen te zijn die het toch handiger vonden om hun totaal tot nu toe in te vullen in plaats van na elk loopje.

Nu kun je dus kiezen. Je kan bij "Hoeveel heb je vandaag gelopen?" een waarde invullen die dan automatisch wordt opgeteld bij je totaal. Óf je vult bij "Of vul je liever je totaal in tot nu toe?" een waarde in en die overschrijft dan je totaal
pi_135168135
quote:
4s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Weer een wijziging in het schedule script. Er bleken mensen te zijn die het toch handiger vonden om hun totaal tot nu toe in te vullen in plaats van na elk loopje.

Nu kun je dus kiezen. Je kan bij "Hoeveel heb je vandaag gelopen?" een waarde invullen die dan automatisch wordt opgeteld bij je totaal. Óf je vult bij "Of vul je liever je totaal in tot nu toe?" een waarde in en die overschrijft dan je totaal
^O^
Dat vind ik nu leuk om te doen. Telkens kleine dingen aanpassen zodat het perfect wordt.
pi_135168194
quote:

Blij mee! Daarover gesproken, ik zal hem eens invullen.. Ik twijfelde tussen 700 en 750.. Maar het is een challenge he? Dus 750 it is.. :)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:29:06 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135168332
mooie berichten Gogo!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_135168536
quote:

Tof dat je zo'n script hebt gemaakt voor de challenge, zal nu ook invullen hoe veel ik wil gaan lopen. Zal denk ik 500km worden.

Waardoor komt het eigenlijk dat de tekst bij Challenge 2014 iets waziger is dan bij de verlopen challenges? Ik kan me herinneren dat wat eerst bij de huidige challenge (toen het 2013 was) ook duidelijker leesbaar was.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:35:00 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135168634
Oja. Die kms invullen. Wil ook excel sheet bijhouden. Ik vergeet zoiets snel..
pi_135168948
Leuk gogo en mossel :) Hoop dat jullie het leuk blijven vinden!
pi_135169021
En om maar even in de sfeer van het topic te blijven. Mijn wensenlijstje voor 2014.. Vraagteken is nog niet zeker. En in april en juni moeten er nog loopjes bij. Misschien 10 km bij de Rotterdam marathon..

quote:
9 maart: CPC, 10 km
18 mei: Marikenloop, 10 km
25 mei: Vestingloop, 10 km
5 juli: Ekiden, 5 km (? ivm vakantie)
7 september: Tilburg Ten Miles, 10 km (?)
21 september: Dam tot damloop, 10 EM (?)
3 oktober: Ladiesrun Kustmarathon, 10 km
16 november: 7^^, 15 km (?)
7 december: Bruggenloop, 15 km (?)
pi_135170209
Jeetje als zo al die lijstjes bekijk wat iedereen van plan is voel ik mewel een beetje een luie flikker, tot nog toe slechts 3 geplanned. Komtng wel een 4de bij maar of het veel meer wordt.
pi_135170537
quote:
...
Verder staat er bij mij denk ik enkel de 10 miles in Antwerpen op het programma, ik wacht nog even op mijn volledige werkschema om dan mijn vrije weekends te gaan vullen, maar wil zeker 2-3 HM lopen dit jaar...
Dan zien we elkaar daar misschien!
  maandag 6 januari 2014 @ 23:18:42 #24
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_135170886
Leuke ambitieuze lijstjes. Heb zelf een viertal loopjes staan voor de komende maanden en moet het programma vanaf eind maart nog verzinnen.

Singelloop Leiden staat er beslist nog op, een halve marathon eveneens in Leiden, net als Amsterdam eind van het jaar en voor de rest lokale loopjes in de omgeving hier.

Als het goed is, is het voorlopige hoogtepunt de halve in Hengelo op 13 april als mijn pa tegen die tijd weer voldoende heeft getraind. Hij is net 70 geworden en mocht vanwege een oogoperatie even niet hardlopen maar vorig jaar liep hij nog heel relaxt drie keer in de week 15 km in anderhalf uurtjes.
If at first you fail, re-define your objective.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:23:36 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135171201
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Jeetje als zo al die lijstjes bekijk wat iedereen van plan is voel ik mewel een beetje een luie flikker, tot nog toe slechts 3 geplanned. Komtng wel een 4de bij maar of het veel meer wordt.
Sja, eens kijken of iedereen dit wel redt! Bij vlagen heerst er hier een hyperoptimisme :)

(Ik ga - morgen, niet-mobiel - eens kijken wat er begin januari 2013 werd gepost)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')