abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135182519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee meneer bedoel je?
Tegen hem? Haha!!!11!! _O-
pi_135182552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef sp3c het volgende:
laten we het even bij dat veldrijden houden en er niet sporten bij betrekken die al vertegenwoordigd worden op de zomerspelen
Veldlopen is nog niet vertegenwoordigd op de zomerspelen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 11:37:45 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135182606
daarom zegt de TT ook Veldlopen en veldrijden denk ik

dus niet voetbal, hockey en/of handbal, zou een beetje onzinnig zijn om dat ook op de winterspelen te gaan doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_135182665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:37 schreef sp3c het volgende:
daarom zegt de TT ook Veldlopen en veldrijden denk ik

dus niet voetbal, hockey en/of handbal, zou een beetje onzinnig zijn om dat ook op de winterspelen te gaan doen
Ah, je post even verkeerd begrepen. Ben ik met je eens, voetbal/hockey/etc. horen gewoon op de zomerspelen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_135182704
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:37 schreef sp3c het volgende:
zou een beetje onzinnig zijn om dat ook op de winterspelen te gaan doen
Want? Ik ben het er dan wel mee eens dat ze erbij mogen maar je moet wel aan je formulering gaan denken wat je gaat toe laten. Elke andere sport die niet op de zomerspelen staat en ook wedstrijden in de winter heeft zal zijn kans grijpen. Denk aan zaalvoetbal, zaalhockey. Waarom niet... als veldrijden mag waarom zaalvoetbal dan niet? Beide niet op ijs of sneeuw
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 11:43:51 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135182839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:40 schreef Godtje het volgende:

[..]

Want? Ik ben het er dan wel mee eens dat ze erbij mogen maar je moet wel aan je formulering gaan denken wat je gaat toe laten. Elke andere sport die niet op de zomerspelen staat en ook wedstrijden in de winter heeft zal zijn kans grijpen. Denk aan zaalvoetbal, zaalhockey. Waarom niet... als veldrijden mag waarom zaalvoetbal dan niet? Beide niet op ijs of sneeuw
omdat een olympisch toernooi om het jaar teveel van het goede is, geen idee hoe het bij het zaalhockey gaat maar bij het ijshockey kost het al genoeg problemen om eens in de 4 jaar alle topspelers present te hebben

dan kunnen we het wel naar de zomerspelen brengen omdat het toch indoor is en ijs maken ook gewoon in de zomer mogelijk is maar er komen alleen maar B-teams op af en dat devalueert de waarde van zo'n gouden medaille een beetje
pi_135182917
In Spanje en Italië doen ze ook aan veldrijden. En volgens mij in USA ook.
Haters gonna hate.
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 11:48:41 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135182976
das het probleem niet lijkt me, toen het olympische ijshockeytoernooi begon (in Belgie :P) deed ook nog niemand aan die sport, dat komt vanzelf door de extra aandacht

de vraag is of het een wintersport is
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 11:50:25 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135183026
ijshockey begon trouwens op de zomerspelen
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 12:00:02 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135183365
als je bij deze sporten verplicht dat er sneeuw en/of ijs op het parcours ligt ben ik niet per se tegendan moet je daar echt wel op gaan trainen en het materiaal erop afstemmen enzo

kun je bandy ook meenemen, das een soort zaalhockey op het ijs maar volgens mij is het een beetje stervende atm

Marathonschaatsen zou er wel direct bijmoeten wmb
  Redactie Sport dinsdag 7 januari 2014 @ 12:03:22 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135183496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:00 schreef sp3c het volgende:
als je bij deze sporten verplicht dat er sneeuw en/of ijs op het parcours ligt ben ik niet per se tegendan moet je daar echt wel op gaan trainen en het materiaal erop afstemmen enzo

kun je bandy ook meenemen, das een soort zaalhockey op het ijs maar volgens mij is het een beetje stervende atm

Marathonschaatsen zou er wel direct bijmoeten wmb
Maar dan wel echt marathon en geen mass start :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 12:04:02 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135183521
either way is fine by me
pi_135201050
Waarom zijn er eigenlijk geen klimsporten tijdens de Winterspelen ??
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_135201391
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:28 schreef Godtje het volgende:
Dat er een wintersop is wil nog niet zeggen dat er geen voetbal is. 22 Jan beginnen ze in Nederland weer en dat is gewoon nog ruimschoots winter. In Engeland spelen ze ook gewoon door en in Spanje ook.
Dat is natuurlijk geen argument, het gaat om de omstandigheden waarin gesport wordt niet de periode.
Voetbal wordt onder echt winterse omstandigheden al gauw afgelast (In Rusland is de grote stop d aarom ook 's winters.), Veldrijden kan juist prima plaatsvinden in winterse omstandigheden.;
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:11:41 #50
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135227470
Snelwandelen is een olympische discipline, dan lijkt veldrijden me hoe dan ook binnen de criteria te vallen.
pi_135251033
quote:
Weer eens helemaal teruggekeken, blijft een heerlijke wedstrijd _O_
pi_135394242
jaa
pi_135394633
Veldrijden ja,lopen nee.

Straks is de vraag niet meer welke sport is nu Olympisch omdat dan alle sporten Olympisch zijn geworden als dit zo doorgaat.
pi_136423456
quote:
Cyclo-cross: an Olympic sport?

06.02.2014

Cyclo-Cross at the Winter Olympic Games ... why not?

The new IOC President Thomas Bach put out a clear message of change and modernisation for the Olympic Sports Programme at the 126th IOC session in Sochi this week, and the UCI is keen to be part of this refreshing outlook.

I believe that Cyclo-Cross - which takes place during the northern hemisphere winter – would be an exciting addition to the Winter Games.

Cyclo-cross requires endurance, explosive power and incredible bike handling skills. Many youngsters wishing to take up cycling pass through the school of Cyclo-Cross, and the breathtaking performances of the Junior athletes at the recent UCI World Championships in Hoogerheide clearly demonstrated the depth of young talent around the globe.

Athletes representing 23 countries and five continents competed in the 2014 UCI Cyclo-Cross World Championships last weekend. Two nations - Macedonia and Serbia - sent athletes to the Worlds for the first time. The Women and Junior categories experienced the biggest jump in participation levels, a true demonstration of the growth the Cyclo-Cross discipline is currently experiencing.

Cyclo-Cross would offer equal medal opportunities for men and women, the infrastructure and related costs required to install a circuit are minimal, and the principle is clear-cut: first across the line is the winner.

But above all it is a sport that reaches out to an incredibly wide cross-section of the population. Anybody who witnessed the wonderful scenes in Hoogerheide knows that this is a sport that appeals to the young.

Rule 6 of the Olympic Charter states that “only those sports which are practised on snow or ice are considered as winter sports.”

That may be the case as things currently stand but President Bach has signalled his appetite for change.

So I look forward to a debate about whether Cyclo-Cross, and indeed other sports practised in the winter season, should be part of the Winter Olympic Games.

Brian Cookson
UCI President
pi_136426899
Mag zo Olympisch worden. Zijn beiden Winterse sporten. Binnen Atletiek is namelijk de Cross het " Winteronderdeel" terwijl baanatletiek pas vanaf april wordt beoefend.

Veldrijden zeg ik 100% :Y
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_136428327
Dikke nee.

Heeft geen binding met sneeuw of ijs. Dat men de wedstrijd door laat gaan als er toevallig een winterse bui valt maakt het nog geen wintersport. Het is gewoon een vorm van wielrennen en heeft niks te zoeken op de OWS..
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_136428445
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:34 schreef franklop het volgende:
Vind de sneeuw- of ijsregel wel prima eigenlijk, maar ja dan moeten ze de Spelen niet in een sub-tropische stad gaan houden :')
In Christchurch (Nieuw Zeeland) kun je prima skieën
pi_136428460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 01:41 schreef jde_kok het volgende:
Mag zo Olympisch worden. Zijn beiden Winterse sporten. Binnen Atletiek is namelijk de Cross het " Winteronderdeel" terwijl baanatletiek pas vanaf april wordt beoefend.

Ja, dan kun je net zo goed zaalhockey gaan spelen op de Olympische Winterspelen, dat is namelijk ook een wintercompetitie. Ook geen goed idee.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:12:58 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136428462
En mountainbiken dan? Dat is toch ook een wintersport?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_136428498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
En mountainbiken dan? Dat is toch ook een wintersport?
:N Zomersport, wordt ook op de Zomerspelen gehouden ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_136428506
IJsvissen lijkt me wel iets voor de OWS.
pi_136428515
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:35 schreef Iwanius het volgende:
Veldrijden ja,lopen nee.

Straks is de vraag niet meer welke sport is nu Olympisch omdat dan alle sporten Olympisch zijn geworden als dit zo doorgaat.
Kun je de World Games afschaffen...

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Games
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:21:54 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136428528
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:17 schreef franklop het volgende:

[..]

:N Zomersport, wordt ook op de Zomerspelen gehouden ;)
Maar de competitie en de NK's zijn voornamelijk in de zomer.

Strandrijden dan? Dat is ook een wintersport, alle wedstrijden zijn in het winterseizoen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_136428591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar de competitie en de NK's zijn voornamelijk in de zomer.

Strandrijden dan? Dat is ook een wintersport, alle wedstrijden zijn in het winterseizoen.
Volleybal wordt voornamelijk binnen gedaan (muv beachvolleybal) en competitie is vooral gedurende de wintermaanden!

Dus ja :')

Nogmaals; vind de sneeuw- of ijsregel een prima criterium, maar dat moet ook gelden voor de steden waar het gehouden wordt.... dus geen 10 graden zoals in Sochi :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_136428592
Liever zie ik dan dat ze (weer) sled dog racing gaan doen!

http://en.wikipedia.org/wiki/Sled_dog_racing
pi_136428602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:29 schreef franklop het volgende:

[..]

Volleybal wordt voornamelijk binnen gedaan (muv beachvolleybal) en competitie is vooral gedurende de wintermaanden!

Dus ja :')

Nogmaals; vind de sneeuw- of ijsregel een prima criterium, maar dat moet ook gelden voor de steden waar het gehouden wordt.... dus geen 10 graden zoals in Sochi :')
Hoezo, als er (hoog)gebergtes zijn met sneeuw is het toch prima? Buiten schaatsen doen ze toch niet meer; een hal kun je overal wel bouwen.
pi_136428873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:29 schreef Nielsch het volgende:

is wel erg heel cool ^O^
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_136428901
Maar dan wel 1e dag OS vertrekken en aankomen bij de sluitingsceremonie >:)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 8 februari 2014 @ 04:11:17 #69
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_136461091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:52 schreef vaarsuvius het volgende:
Het is gewoon een vorm van wielrennen en heeft niks te zoeken op de OWS..
Is kunstrijden niet gewoon een vorm van turnen/ritmische gymnastiek, maar dan net toevallig op ijs?
Is ijshockey niet gewoon een vorm van hockey, maar dan net toevallig op ijs?
Is biatlon niet gewoon een vorm van schieten, met wat atletiek op sneeuw erbij?
Is snowboardcross niet gewoon een vorm van BMX, maar dan met snowboards op sneeuw in plaats van fietsjes op asfalt?
pi_136461131
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:29 schreef Nielsch het volgende:

Military Patrol natuurlijk!

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_patrol_(sport)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')