abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135157711
quote:
Olympisch veldrijden weer stapje dichterbij

Peter Van Den Abeele, UCI-offroadcoördinator, heeft volgende week een afspraak met Christophe Dubi, directeur sport van het IOC, om te spreken over de opname van veldrijden in het programma van de Olympische Winterspelen.

Cyclocross droomt al langer van een olympisch label, maar nu zouden een aantal hefbomen voorhanden zijn om het te realiseren. Om te beginnen heeft de nieuwe UCI-voorzitter Brian Cookson een verleden in het veldrijden en kan hij het blijkbaar zeer goed vinden met de nieuwe IOC-voorzitter Thomas Bach.

Maar de belangrijkste troef van cyclocross is dat het de krachten bundelt met de machtige Internationale Atletiekfederatie (IAAF) die graag veldlopen op de Winterspelen wil krijgen en nu geblokkeerd wordt door hetzelfde regeltje dat ook veldrijden tegenhoudt: de verplichting dat er sneeuw of ijs bij te pas moet komen. Mocht dat regeltje kunnen worden aangepast, dan staat de deur open voor veldlopen én veldrijden.
pi_135157834
Maar waarom persé naar de winterspelen, of is dat een hele domme vraag?
pi_135157970
Vind de sneeuw- of ijsregel wel prima eigenlijk, maar ja dan moeten ze de Spelen niet in een sub-tropische stad gaan houden :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 6 januari 2014 @ 19:37:20 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135158134
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:33 schreef mega-worstje het volgende:
Maar waarom persé naar de winterspelen, of is dat een hele domme vraag?
Omdat bij de zomerspelen al wielrennen, baanrennen en mountainbiken is? En het is meer een wintersport dan zomersport.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_135158253
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Omdat bij de zomerspelen al wielrennen, baanrennen en mountainbiken is? En het is meer een wintersport dan zomersport.
Aan de andere kant past het voor de gemiddelde kijker daarom denk ik meer bij de zomerspelen waar andere fietsdisciplines ook vertegenwoordig zijn.

Hoewel ik zelf veldrijden inderdaad winterser vind maar ik snap ook de sneeuw/ijs regel wel.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:40:15 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135158364
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:38 schreef -0- het volgende:

[..]

Aan de andere kant past het voor de gemiddelde kijker daarom denk ik meer bij de zomerspelen waar andere fietsdisciplines ook vertegenwoordig zijn.

Hoewel ik zelf veldrijden inderdaad winterser vind maar ik snap ook de sneeuw/ijs regel wel.
Veldrijden is gewoon een sport voor in het winterseizoen. Maar die sneeuw/ijs regel snap ik wel.
pi_135158833
Maak veldrijden maar snel Olympisch zodat er naast biathlon tenminste nog een andere leuke sport is.
pi_135158875
Moest een Olympische discipline niet minimaal op 3 continenten worden beoefend? Met alle respect maar aan veldrijden doen 4 landen serieus mee
pi_135159451
Nee. Dat je nou toevallig in de winter over dat gras rijdt of loopt maakt het geen wintersport. En dat zeg ik als hardloper ;)
pi_135159853
Ik ben tegen veldrijden. Veldrijden wordt maar in een paar landen op een goed niveau beoefend. Geen olympische allure. Kan je net zo goed korfbal olympisch maken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135160321
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef Remzz het volgende:
Moest een Olympische discipline niet minimaal op 3 continenten worden beoefend? Met alle respect maar aan veldrijden doen 4 landen serieus mee
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:02 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben tegen veldrijden. Veldrijden wordt maar in een paar landen op een goed niveau beoefend. Geen olympische allure. Kan je net zo goed korfbal olympisch maken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veldrijden was groter dan mountainbiken toen dat nog niet Olympisch was. Als het Olympisch zou worden, zou dat zonder meer een enorme boost geven. Er zijn ook genoeg sporten, zeker op de Winterspelen, die maar in een paar landen op hoog niveau benoemd worden en veldrijden heeft zeker veel meer potentie wat dat betreft.
pi_135161426
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:55 schreef Novito12 het volgende:
Nee. Dat je nou toevallig in de winter over dat gras rijdt of loopt maakt het geen wintersport. En dat zeg ik als hardloper ;)
Onzin. In tegenstelling tot hardlopen gebeurt veldrijden niet zomers. Het is gewoon een wintersport. Leuk om naar te kijken bovendien. Laat maar komen.
pi_135165847
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef Remzz het volgende:
Vlaanderen, Wallonië, België en Nederland.
pi_135166016

[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 06-01-2014 21:54:08 ]
pi_135170927
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:50 schreef Nober het volgende:

[..]

Vlaanderen, Wallonië, België en Nederland.
België Nederland Tsjechië Frankrijk Duitsland maar hij was wel leuk ;)

Over veldrijden naar de OWS vind ik niet doen. Het is een fantastische sport en erg leuk om naar te kijken maar het is een onderdeel dat binnen het wielrennen valt en dat heeft al meerdere disciplines. Zeker nu Bmx er bij gekomen is, is het al vrij divers. Het is vormvreemd op de OWS en zou als het dan moet mi beter op de OZS passen ondanks dat het in de winter beoefend wordt. Gezien de lokale belangstelling in NW Europa is het zelfs dubieus of het überhaupt OS waardig is ondanks dat het zeker topsport is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_135174393
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Onzin. In tegenstelling tot hardlopen gebeurt veldrijden niet zomers. Het is gewoon een wintersport. Leuk om naar te kijken bovendien. Laat maar komen.
Maar wielrennen wel, en mountainbiken bijvoorbeeld ook. Dat ze dan toevallig onverhard rijden, tja. Ik ben overigens best een fan van veldrijden hoor, ik vind het alleen totaal geen wintersport. Als er al een sport bij moet komen op de winterspelen dan zeker http://en.wikipedia.org/wiki/Ski-orienteering.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 02:10:42 #18
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_135176201
JA EN JA. En snel, dus geen geouwehoer van eerst demonstratiesport.

De grootste kul ooit, is het gesteggel over Olympische sporten. Er zijn 198 zwemmedailles te winnen en ouwe mannen met bierbuiken zitten in het Olympisch dorp om met pijl en boog te schieten.

Veldrijden en veldlopen zijn tenminste zeer aantrekkelijke nieuwe sporten en springen eruit op zo'n spelen.

En owja dat dronken argument van op alle continenten beoefenen... de moderne vijfkamp is notabene olympisch, dat is een bizar evenement, waar geen kip om maalt.
  Redactie Sport dinsdag 7 januari 2014 @ 09:29:42 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135179591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 02:10 schreef Perico het volgende:

De grootste kul ooit, is het gesteggel over Olympische sporten. Er zijn 198 zwemmedailles te winnen en ouwe mannen met bierbuiken zitten in het Olympisch dorp om met pijl en boog te schieten.

Veldrijden en veldlopen zijn tenminste zeer aantrekkelijke nieuwe sporten en springen eruit op zo'n spelen.

En owja dat dronken argument van op alle continenten beoefenen... de moderne vijfkamp is notabene olympisch, dat is een bizar evenement, waar geen kip om maalt.
Je weet dat de Moderne Vijfkamp speciaal voor de OS is bedacht he? :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:36:32 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135179684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 02:10 schreef Perico het volgende:

Zwemmen ben ik met je eens, daar zijn echt veel te veel medailles te winnen.
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 11:08:54 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135181840
wat is veldrijden en/of veldrennen eigenlijk beknopt?

en hoe goed is Nederland er in :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_135181998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:08 schreef sp3c het volgende:
wat is veldrijden en/of veldrennen eigenlijk beknopt?

en hoe goed is Nederland er in :D
Beknopt: rijden in het veld/lopen in het veld.

We hebben bij het veldrijden met Lars van der Haar een medaillekanshebber (afhankelijk van het parcours), bij de vrouwen is Vos al jaren achtereen wereldkampioen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 11:16:54 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135182038
en dat doe je in de winter?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:22:33 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135182158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:16 schreef sp3c het volgende:
en dat doe je in de winter?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Veldrijden
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 11:24:46 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135182211
staat niet echt een antwoord op de vraag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')