SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaar, zwangerquote:Op maandag 6 januari 2014 18:27 schreef Unlabeled het volgende:
p er geen fuck van. Ik ben hele dag al misselijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Aan het lobbyen in Nieuw-Zeeland. Ze wil onder meer bewijzen dat de schapen aldaar afstammen van Turkse schapen.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef krokusje31 het volgende:
Slm, weet iemand waar borte is. Al tijdje niet meer gespot
Thor Heyerdahl had het zo gewild.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Aan het lobbyen in Nieuw-Zeeland. Ze wil onder meer bewijzen dat de schapen aldaar afstammen van Turkse schapen.
In het oosten best veel, en ze hangen niet met mokers.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken hoor ik nooit vallah zeggen behalve als zij veel met mokers hangen..
Eckt, ik moet meer hangen met Turken die een gevoel van de straat in hun hart dragen ipv kazig doenquote:Op maandag 6 januari 2014 20:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
In het oosten best veel, en ze hangen niet met mokers.
Ik vermoed dat het een slechte poging/butthurt actie is om tattas be like na te apen.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Herkennen jullie je in een paar van die dingen?
quote:Op maandag 6 januari 2014 18:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gisteren/vandaag wat bijzonders gegeten/gedronken/gedaan?
Geçmiş olsun!
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Klaar, zwangerZwanger?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik eet een paar dagen nauwelijks dus ik denk dat het daardoor komt.
![]()
alleen die laatste vind ik wel leuk en herkenbaar, in de zin van voorzichtig zijn als je zaken doet met turken en idd een tegen reactie op tatta's be likequote:Op maandag 6 januari 2014 20:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/TurkenBeLike
Ik.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:48 schreef Weissman het volgende:
Eerst Arcadia, daarna Borte, dan MT en Stimorol, who's next ?
Jijquote:Op maandag 6 januari 2014 22:48 schreef Weissman het volgende:
stiom en MT sinds vandaag dan?quote:Op maandag 6 januari 2014 22:48 schreef Weissman het volgende:
opgeruimd staat netjes... hoeveel is dat waard 200 kilo?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:00 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-was-liquidatie.html
Weer een Turkijse man minder, gaat hard die oorlog onder criminelen in Amsterdam de laatste tijd.
Het zou om 200 kilo verdwenen cocaine gaan volgens RTL.
Heeft dit te maken met die zaak waar al die opgefokte mocros elkaar afmaakten of is dit een andere 200 kilo?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:00 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-was-liquidatie.html
Weer een Turkijse man minder, gaat hard die oorlog onder criminelen in Amsterdam de laatste tijd.
Het zou om 200 kilo verdwenen cocaine gaan volgens RTL.
Gram = 50¤ toch?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
opgeruimd staat netjes... hoeveel is dat waard 200 kilo?
Dezelfde begreep ik, uit de haven van Antwerpen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:04 schreef expans het volgende:
[..]
Heeft dit te maken met die zaak waar al die opgefokte mocros elkaar afmaakten of is dit een andere 200 kilo?
http://www.jellinek.nl/vr(...)oeveel-kosten-drugs/quote:Versneden of niet
Bedenk ook dat veel drugs versneden zijn. Iemand betaalt ¤ 50 tot ¤ 60 voor 1 gram cocaïne. Omdat deze gram gemiddeld voor slechts 55% bestaat uit cocaïne (3) kost een gram cocaïne werkelijk ruim ¤ 100.
Hmm, enteresan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dezelfde begreep ik, uit de haven van Antwerpen.
Geen idee van de waarde in Europa maar je zal er wel een aardige woning aan de Bosporus kunnen kopen inclusief een roedel Kangals en Circassische vrouwen
Volgens mij is het behoorlijk internationaal, die Gwenette van vorige week is een negert bv.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:23 schreef expans het volgende:
Hmm, enteresan.
Dus mocros als voetvolk en wij daarachter, eerste keer dat ik dit hoor.
SPOILER: ALLEEN SYLV MAG HIER KIJKENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 01:49 schreef PlayingWithFire het volgende:
KaIbiniz duayIa oIsun, gönIünüz huzurIu oIsun, yüreğiniz sevgiyIe doIsun, geceniz hayır, sabahınız nur doIsun. HayırIı geceIer. Moruklar![]()
グッドナイト
Slaap lekker, schatjes
SPOILER: ALLEEN SYLV MAG HIER KIJKENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
7 mil ongeveer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
opgeruimd staat netjes... hoeveel is dat waard 200 kilo?
Alleen als het de bureaustoel is waarop jij hebt gezeten met je bips.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Mensen, iemand een goede (gebruikte) bureaustoel nodig? Op het werk doen we ze weg voor ¤ 10 per stuk lees ik net op het intranet.Op te halen in Amsterdam.
Ik heb een halfjaar geleden een aangepaste bureaustoel gekregen. Mijn oude stoel is allang weg.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Alleen als het de bureaustoel is waarop jij hebt gezeten met je bips.
die Chinezen en Japanners, één pot nat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:50 schreef TheMagnificent het volgende:
Toch geen bureaustoelen van Chinese makelij, hè?
Als ik het me goed herinner stoelen van Ahrend. Jaren geleden ook via het werk ééntje op de kop getikt, zit geweldig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:50 schreef TheMagnificent het volgende:
Toch geen bureaustoelen van Chinese makelij, hè?
Wat zijn we weer lief.quote:
En op:quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:37 schreef Weissman het volgende:
Daarom zeg ik deze topic draait op vrouwen.
je hebt deels gelijk, denk ik, als er geen gevezes zouden zijn zou je geen topic hebben idd en de meeste gevezes zijn vrouwen en andersom uiteraardquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:37 schreef Weissman het volgende:
Daarom zeg ik deze topic draait op vrouwen.
ik ben trots op jequote:
quote:Sanne jij zult ons cultuur nooit begrijpen. Voor jullie is het heel normaal om op je 10e ontmaagd te worden op jullie eigen kamer terwijl je ouders in de woonkamer zitten en moeten aanhoren hoe hun dochtertje wordt genomen. Wat is erger een man die met 10 meisjes nr bed is geweest of een meisje dat met 10 mannen nr bed is geweest. Is niet hetzelfde he![]()
Gewoon zijn lul oplossen met zoutzuur toch.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:48 schreef sylvesterrr het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0&total_comments=526
[..]![]()
Haten op Sahin Kquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:55 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Gewoon zijn lul oplossen met zoutzuur toch.
Jij bent agressief...quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:55 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Gewoon zijn lul oplossen met zoutzuur toch.
die is wel hard en waar uiteraardquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:48 schreef sylvesterrr het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0&total_comments=526
[..]![]()
Oh? Krijgen we deze discussie weer?quote:
Klopt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee hoor je krijgt geen discussie, het zijn beide feiten, voor de man is "elinin kiri" en de vrouw is een hoer, is dit fair? nee, maar zo kijkt de maatschappij er wel naar, de waarom vraag kan ik niet1,2 een antwoord op gevenquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh? Krijgen we deze discussie weer?
Waarom is het minder erg wanneer een man met 10 vrouwen naar bed is geweest dan wanneer een vrouw met 10 mannen naar bed is geweest?
Of doel je meer op het gedeelte dat bij Nederlanders het men niet erg vindt wanneer dochtlief bezig is wanneer papa en mama in de woonkamer tv kijken?
the fuck dudequote:Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh? Krijgen we deze discussie weer?
Waarom is het minder erg wanneer een man met 10 vrouwen naar bed is geweest dan wanneer een vrouw met 10 mannen naar bed is geweest?
Of doel je meer op het gedeelte dat bij Nederlanders het men niet erg vindt wanneer dochtlief bezig is wanneer papa en mama in de woonkamer tv kijken?
syl is (te) empathischquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
the fuck dude
veel turkse mannen denken zo (even generaliserend gesproken), dat is wat "waar" is
nogal een issue voor je, hm
Welke maatschappij?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee hoor je krijgt geen discussie, het zijn beide feiten, voor de man is "elinin kiri" en de vrouw is een hoer, is dit fair? nee, maar zo kijkt de maatschappij er wel naar, de waarom vraag kan ik niet1,2 een antwoord op geven
Meten met twee maten, daar houd ik niet van. Of dat in mijn voordeel of nadeel is doet er niet toe, ik houd er gewoon niet van.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
the fuck dude
veel turkse mannen denken zo (even generaliserend gesproken), dat is wat "waar" is
nogal een issue voor je, hm
die van de homosapiensquote:
ik deel je mening, maarja!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Meten met twee maten, daar houd ik niet van. Of dat in mijn voordeel of nadeel is doet er niet toe, ik houd er gewoon niet van.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:30 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het gaat niet om hoe er gemeten wordt...quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Meten met twee maten, daar houd ik niet van. Of dat in mijn voordeel of nadeel is doet er niet toe, ik houd er gewoon niet van.
Volgens Machiavelli zijn er 3 soorten mensen:quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ok meester. Een zinloze discussie hè?
het is hier geen hababam, die discussie is hier zinloos omdat er niemand aan de andere kant van het spectrum zitquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Obvious trollquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zeg toch dat het niet fair is![]()
daarnaast:
[ link | afbeelding ]
quote:
Deze shit weer...quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
vertel, meesterquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
Deze shit weer...
Weten jullie het verschil tussen de realiteit onderkennen (wat slechts een waarneming is) en dit beamen (dus goedkeuren)?
Het ging mij niet om het plaatje, maar om de reactie van één of andere droplul.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
het gaat niet om hoe er gemeten wordt...
dat plaatje geef op een simpele manier aan hoe turkse mannen denken, that's all
zit geen maatschappelijk vraagstuk in, net zo bij de tatta's be like's
quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Volgens Machiavelli zijn er 3 soorten mensen:
1. Mensen die het begrijpen zonder uitleg.
2. Mensen die het begrijpen met uitleg.
3. Mensen die het niet begrijpen ondanks uitleg.
Gerisini sen anla
Ehm, op hababam kan ik met geen enkele user opschieten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
het is hier geen hababam, die discussie is hier zinloos omdat er niemand aan de andere kant van het spectrum zit
Hahahahaquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zeg toch dat het niet fair is![]()
daarnaast:
[ link | afbeelding ]
Welke shit?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
Deze shit weer...
Weten jullie het verschil tussen de realiteit onderkennen (wat slechts een waarneming is) en dit beamen (dus goedkeuren)?
zelfde maatschappij waar jij paar dagen terug over zei dat Turkse vaders het ok vinden dat hun zoons tientallen vrouwen slijten.quote:
Je onttrekken aan de discussie door zogenaamd moreel verheven lopen te doen op basis van ongegronde aannames over de anderen hier. Men constateert alleen dat deze gedachtes en opvattingen bestaan onder Turken of whatever; het wordt niet meteen goedgekeurd.quote:
Well put.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Welke droplul dan?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:52 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het ging mij niet om het plaatje, maar om de reactie van één of andere droplul.
Moet ik zelfs deze uitleggen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ehm, op hababam kan ik met geen enkele user opschieten.
Ah, crap. Zat op mobiel, heb dat stukje gemist (scrollde blijkbaar iets te snel door). Dan begrijp ik je reactie op Slayage beter. My bad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De droplul wiens reactie ik heb gequote (Onur Ö.).
Betreft de opleidingen maak je een geintje zeker? De meiden hier hebben volgens mij net mavo afgemaakt en HBO stelt geen ruk voor. Zo wat iedere geen-bontkraag-Turk doet tegenwoordig HBO.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Moet ik zelfs deze uitleggen?
Hier heb je Turken en alhoewel wij op enkele punten veel verschillen en zelfs tegenpolen zijn, kunnen wij wel relativeren en kunnen/durven/willen wij wel een afwijkende standpunt in te nemen wat betreft een aantal maatschappelijke kwesties, in tegenstelling tot de bezoekers op Hababam. Zal vast ook te maken hebben met het niveau van onze opleidingen (hoger vs. voortgezet/middelbaar onderwijs) en onze aantallen (klein vs. groot).
Bevat weinig/geen nuancering en kan arrogant klinken, maar je snapt m'n punt nu hopelijk.
Enorm grappig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Betreft de opleidingen maak je een geintje zeker? De meiden hier hebben volgens mij net mavo afgemaakt
Ik ben gewoon serieus? Ik heb hier vaker gehoord dat er werd gezegd geen opleiding afgemaakt te hebben.quote:
Zin in, mwah niet bepaald. Kan wel leuk zijn. Ga ik dansen met zG.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Over een half jaar begint het trouwen in TR weer, de zomer komt.
Hebben jullie er ook zo´n zin in?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Moet ik zelfs deze uitleggen?
Hier heb je Turken en alhoewel wij op enkele punten veel verschillen en zelfs tegenpolen zijn, kunnen wij wel relativeren en kunnen/durven/willen wij wel een afwijkende standpunt in te nemen wat betreft een aantal maatschappelijke kwesties, in tegenstelling tot de bezoekers op Hababam. Zal vast ook te maken hebben met het niveau van onze opleidingen (hoger vs. voortgezet/middelbaar onderwijs) en onze aantallen (klein vs. groot).
Bevat weinig/geen nuancering en kan arrogant klinken, maar je snapt m'n punt nu hopelijk.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, crap. Zat op mobiel, heb dat stukje gemist (scrollde blijkbaar iets te snel door). Dan begrijp ik je reactie op Slayage beter. My bad.
Ik hoop dat die achterneef van me snel een datum weet te prikken, dan kan ik mijn vakantie plannen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Over een half jaar begint het trouwen in TR weer, de zomer komt.
Hebben jullie er ook zo´n zin in?
Het gaat me niet om de specifieke gevallen, maar om de meerderheid (degenen die je het meest hoort). Hier heb je vast mensen die niet verder zijn gekomen dan het voortgezet onderwijs en op Hababam heb je vast ook een (groot) aantal WO'ers.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon serieus? Ik heb hier vaker gehoord dat er werd gezegd geen opleiding afgemaakt te hebben.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even vertaald naar een situatie uit het dagelijkse leven: Op Hababam voel ik me net in een Turkse wijk in Nederland, de kijk op het leven daar voelt beperkend en benauwend aan, terwijl het hier voelt alsof ik me bevind in een blanke wijk met een aantal Turken bij elkaar, het past ietwat beter bij me (al mis je wel een aantal dingen uit de Turkse wijk).
Of zo.
Ik snap wat je bedoelt maar met de opleidingen sla je de plank totaal mis. Heeft eerder met leeftijd te maken denk ik, veel pubers op Hababam en hier nihil. Heeft niks met voortgezet of hoger onderwijs te maken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de specifieke gevallen, maar om de meerderheid (degenen die je het meest hoort). Hier heb je vast mensen die niet verder zijn gekomen dan het voortgezet onderwijs en op Hababam heb je vast ook een (groot) aantal WO'ers.
Verder zegt een opleiding op zich natuurlijk niet alles over een persoon, ik gebruik het slechts om even een algemene uitspraak te kunnen maken.
Even vertaald naar een situatie uit het dagelijkse leven: Op Hababam voel ik me net in een Turkse wijk in Nederland, de kijk op het leven daar voelt beperkend en benauwend aan, terwijl het hier voelt alsof ik me bevind in een blanke wijk met een aantal Turken bij elkaar, het past ietwat beter bij me (al mis je wel een aantal dingen uit de Turkse wijk).
Of zo.
Heb je wellicht een punt, ik heb namelijk geen idee welke leeftijdsgroepen er op Hababam zitten. Omdat Hababam al een aantal jaren bestaat maakte ik de aanname dat er naast tieners ook inmiddels volwassenen (de tieners van het verleden) aanwezig zijn. Beetje zoals hier op FOK!, zeg maar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar met de opleidingen sla je de plank totaal mis. Heeft eerder met leeftijd te maken denk ik, veel pubers op Hababam en hier nihil. Heeft niks met voortgezet of hoger onderwijs te maken.
Ik weiger te discussieren over het concept ''realiteit'' met iemand die in een God gelooft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Wel lief dat je god met een hoofdletter schrijft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik weiger te discussieren over het concept ''realiteit'' met iemand die in een God gelooft.
Ik weiger te discussiëren met mensen die er zulks simplistische en oppervlakkige denkbeelden op nahouden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik weiger te discussieren over het concept ''realiteit'' met iemand die in een God gelooft.
Zo ken ik Weiss weer.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik weiger te discussiëren met mensen die er zulks simplistische en oppervlakkige denkbeelden op nahouden.
http://tinyurl.com/owqngahquote:Sabrinna Werleman
seeeee mn beauty body bitches!', and are u guys now jalous ?
Share · December 25, 2012]
Allejezus, haar Facebook.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://tinyurl.com/owqngah
En dan ook nog incorrect Engels gebruiken![]()
Ik moest opeens aan MT's post denken:quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat er mannen zijn die na het zien van haar Facebook haar willen humpen zal me niet verbazen (beetje vanzelfsperkend ook wel), maar ik vraag me af of iemand interesse heeft in een relatie met haar....
Vervang erkek maar door kadın.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:59 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Sikilecek erkek var. evlenilecek erkek var. sevilecek erkek var. ben weiss'e asigim. onun ellerini tutmam ve sarilmam bana yeter. Ayicigim benim o.
Ze is prachtig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://tinyurl.com/owqngah
En dan ook nog incorrect Engels gebruiken![]()
zG, seks is voor velen heilig en uitsluitend iets tussen echtgenoten/partners: wij hebben seks, dus wij horen bij elkaar (of omgekeerdquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:42 schreef zarGon het volgende:
Ja, dat klopt wel, maar ik begrijp niet zo waarom je jezelf in die positie zou manoeuvreren. Of je moet meer dan dat maar gedoe vinden. Dat je jezelf (alleen) goed genoeg vindt voor een potje neuken.
Niet dat daar op zich wat mis mee is, maar het lijkt me echt iets waar je zo snel op uitgekeken bent en het al snel geen voldoening meer geeft.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze is prachtig.
Vraag me wel af hoe meisjes eruit zien zonder make-up.
quote:Without make up ^^.
Natuurlijk, dat snap ik ook wel. Het is meer de manier manier waarop het tentoongesteld wordt. Alsof je alleen maar mooi bent en goed kan feesten, maar voor de rest weinig kan en voorstelt, laat staan een 'intelligent'/'boeiend' gesprek voeren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De een wil seks voor de fun, spanning, de aandacht, de ander heeft geen zin in een relatie (met bijbehorende verantwoordelijkheden) en dergelijke..
Wel goed dat ze Nederlands spreekt.quote:
Whehehe.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wel goed dat ze Nederlands spreekt.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=136927943
https://www.google.nl/sea(...)1517&bih=683&dpr=0.9
Unique Selling Pointquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat snap ik ook wel. Het is meer de manier manier waarop het tentoongesteld wordt. Alsof je alleen maar mooi bent en goed kan feesten, maar voor de rest weinig kan en voorstelt, laat staan een 'intelligent'/'boeiend' gesprek voeren.
Ervan uitgaande dat je aannames kloppen: het is een kwestie van vraag en aanbod. Als er geen vraag is naar zulke mannen/vrouwen, dan zal er ook geen aanbod van zulke mannen/vrouwen zijn.quote:Zijn allemaal aannames van mijn kant, maar ik heb het gevoel dat je snel uitgekeken raakt op zulke mensen (man of vrouw maakt niet uit). Soort trekt soort, gelukkig maar.
Geen relatiemateriaal voor jou dus, als desbetreffende persoon überhaupt een relatie wil.quote:Ik weet even niet hoe ik het moet uitleggen. Het is dus meer hoe ze bij mij overkomen na het zien van hun Facebook-pagina en -foto's. Beetje te veel bezig met één (oppervlakkig) ding. Gewoon meh.
Ahum.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Whehehe.. Sinds wanneer ben jij dedektif?
Viel me al op dat al haar posts op Facebook gemaakt zijn op 25 december..
Maar ja, fuck haar joh, jwz.
Takes 1 to know 1 he zibaquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:47 schreef Stimorol- het volgende:
zG, ik heb haar vriendinnen ook gegoogled, allemaal fakiesCatfish praktijken dit. muhahahah
Boeiend ook, gewoon mooi om haar weer mad te zienquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zij is geen Ziba.
Damn, dat je zoveel tijd stopt in het 'zijn' van iemand anders..
ambipur aka ditdatzuszoquote:
Nou die 1e klopt sowieso hoorquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet cool om maar met een paar namen te strooien in de hoop dat er eentje klopt.
wat kom je met ziba danquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:20 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nou die 1e klopt sowieso hooren die 2e is geen naam maar gewoon hoe ik de rest van de verzameling noem.
Past ook in dat rijtje.quote:
Alles wat met troep te maken heeft.quote:
Waar ga je heen?quote:
quote:Ze zijn dus ook zes maal gedegradeerd. Daarmee zijn ze samen met Samsunspor recordhouder degraderen.
Blijkbaar is/was dit ook opgenomen in de Guinness Book of Records. Hoe zou dat eruit moeten hebben gezien, 80.000 supporters...quote:Er werd ooit eens toen deze beide clubs in 1. Lig zaten 80.000 supporters gekomen om naar deze wedstrijd te kunnen kijken. Dit was een recordaantal supporters voor een tweede klasse wedstrijd.
Waarom is dit eigenlijk zo? Heb ik me wel vaker afgevraagd.quote:In Turkije mogen maar vier clubs de vlag van Turkije in hun logo hebben. Karşıyaka is daar één van. De andere drie zijn: Beşiktaş JK, Bursaspor en Kasımpaşa SK.
Dat klopt dan ook niet.quote:İlk tescil edilen Kulüp olması nedeniyle, armasında Ay-Yıldız taşıma hakkına sahip tek Kulüp’tür. Başka hiçbir Türk Kulübü’nün böyle bir hakkı yoktur.
https://www.bjk.com.tr/tr/cms/hakkinda/1/.
En büyük Gala.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:33 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Klikbaar...
Wel grappig om te zien dat men alleen in Eskişehir standvastig is. Ik had o.a. verwacht dat men in Bursa ook voor het eigen team zou gekozen woden. En wtf met Karşıyaka?
Edit: Sivas is op het nippertje van FB, hm. En ik had meer Trabzonspor verwacht in Karadeniz.
Kleine voorsprong though.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2012:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2011:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 16:56:57 ]![]()
Nee,quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:46 schreef Keskin58 het volgende:
Ik hou van hardcore en hardstyle en rap, ben ik nu een neppe turk?
welkom."Whatever I was looking for was always you."Rumi![]()
wel een onzekere zo te zienquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:46 schreef Keskin58 het volgende:
Ik hou van hardcore en hardstyle en rap, ben ik nu een neppe turk?![]()
Vele neven en vrienden kijken me raar aan als een Turk hardcore luistert... Mijn vrienden zelf luisteren ook hardcore/rap en wanneer een Turk hardcore luistert vinden ze het raar..quote:![]()
Evet.quote:
GS-fans die 24/7 een GS-bril op hebben....Dat geldt overigens ook voor fans van andere clubs. Durf een keer objectief te kijken...
![]()
![]()
Nee, geen onzekere.. wou enkel jullie mening horen hierover.quote:
Ik ken geen enkele Turk die hardcore luistert, dus wou het even vragen![]()
![]()
die cijfertjes zijn objectief?quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:53 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Evet.
GS-fans die 24/7 een GS-bril op hebben....Dat geldt overigens ook voor fans van andere clubs. Durf een keer objectief te kijken...
![]()
Doe gewoon wat jij wilquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:52 schreef Keskin58 het volgende:
[..]
Vele neven en vrienden kijken me raar aan als een Turk hardcore luistert... Mijn vrienden zelf luisteren ook hardcore/rap en wanneer een Turk hardcore luistert vinden ze het raar.."Whatever I was looking for was always you."Rumi![]()
ik vind het maar raarquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:53 schreef Keskin58 het volgende:
[..]
Nee, geen onzekere.. wou enkel jullie mening horen hierover.
Ik ken geen enkele Turk die hardcore luistert, dus wou het even vragen
dat jij je afkomst relateert aan je muzieksmaak
verder luister ik geen hardcore, ik ben het![]()
Ja, het kost alleen maar geld.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:59 schreef Stimorol- het volgende:
Iemand verstand van inkomstenbelasting?![]()
![]()
download je gegevens met digid danquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:59 schreef Stimorol- het volgende:
Iemand verstand van inkomstenbelasting?![]()
vertelquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:00 schreef Stimorol- het volgende:
Neeeheee, ik heb volgende week tentamen en snap een uitwerking niet zo.![]()
quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:57 schreef Keskin58 het volgende:
[..]
Dat snap ik, wou even kijken hoe jullie hierop zouden reagerenokay
"Whatever I was looking for was always you."Rumi![]()
Ken jij dan een turk die hardcore luistert? ik ben diegene die meestal mijn telefoon moet gebruiken als er boxen aanwezig zijn, dan vragen ze altijd Soner, gooi muziek.. dan antwoord ik met ik heb alleen hardcore man dan kijken ze me aan van : wtfquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik vind het maar raar
dat jij je afkomst relateert aan je muzieksmaak
verder luister ik geen hardcore, ik ben het![]()
Soner is een mooie naam.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:03 schreef Keskin58 het volgende:
[..]
Ken jij dan een turk die hardcore luistert? ik ben diegene die meestal mijn telefoon moet gebruiken als er boxen aanwezig zijn, dan vragen ze altijd Soner, gooi muziek.. dan antwoord ik met ik heb alleen hardcore man dan kijken ze me aan van : wtf![]()
Daarvoor moet je bij xminator zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:00 schreef Stimorol- het volgende:
Hypocriet man iedereen is gelijk enzoquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ze is een vrouw, en ik doe niet (graag) bot tegen vrouwen... Dus...![]()
![]()
Je kan het hier posten weet niet hoeveel het is en of ik direct antwoord heb, heb het fucking druk atm en rond woensdag komende week maybe pas tijd om erin te duikenquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:00 schreef Stimorol- het volgende:
quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Hypocriet man iedereen is gelijk enzo"Whatever I was looking for was always you."Rumi![]()
alleen maar neppe turken hierquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:46 schreef Keskin58 het volgende:
Ik hou van hardcore en hardstyle en rap, ben ik nu een neppe turk?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ze is een vrouw, en ik doe niet (graag) bot tegen vrouwen... Dus...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik luisterde vroeger best vaak post-hardcore. Nu niet meer echt. Maar dat betekent niet dat je geen echte Turk bent.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:46 schreef Keskin58 het volgende:
Ik hou van hardcore en hardstyle en rap, ben ik nu een neppe turk?![]()
Meisje met bomvest vraagt Karzai om hulp
Laat staan de verwerpelijke daad van zelfmoord en de dood en verderf die je daarmee zaait, maar dit ook nog eens laten doen door een tienjarig meisje... Vuile, laffe honden... Ik heb hier geen woorden voor!![]()
Maşallah en respect voor dit meisje. Allah onun bahtını açık etsin, ona bunu yaptıran canileri ıslah etsin.quote:"Ik ga niet terug. Allah heeft me niet gemaakt om een zelfmoordterrorist te worden."![]()
Een 10-jarig meisje gebruiken. Knap dat ze nog nuchter kan denken, terwijl ze geïndoctrineerd was met onzin.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Laat staan de verwerpelijke daad van zelfmoord en de dood en verderf die je daarmee zaait, maar dit ook nog eens laten doen door een tienjarig meisje... Vuile, laffe honden... Ik heb hier geen woorden voor!![]()
Maşallah en respect voor dit meisje. Allah onun bahtını açık etsin, ona bunu yaptıran canileri ıslah etsin.
[..]![]()
uiteraard, bir zit de eenmaal in het bloed broer, daar is niks aan te doenquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:52 schreef Weissman het volgende:
[..]
Maar turkai wel altijd bir, toch ?
-Rabia Al-Basri![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Soner is een mooie naam.![]()
Galatasaray is een mooie club![]()
quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik geloof hier eigenlijk maar weinig van. 10 jaar , je gehele leven geïndoctrineerd zijn en toch nog zo nuchter kunnen nadenken....quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Maşallah en respect voor dit meisje. Allah onun bahtını açık etsin, ona bunu yaptıran canileri ıslah etsin.
[..]
Het is niet onmogelijk, zeker niet. Maar erg geloofwaardig komt het niet over vind ik.![]()
Die mening deel ik met je. Ik vind haar gewoon te jong om zo te kunnen handelen, vooral met zo'n omgeving zoals jij al aangaf.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geloof hier eigenlijk maar weinig van. 10 jaar , je gehele leven geïndoctrineerd zijn en toch nog zo nuchter kunnen nadenken....
Het is niet onmogelijk, zeker niet. Maar erg geloofwaardig komt het niet over vind ik.![]()
Inderdaad, maar mocht dit wel zo zijn, dan ....quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die mening deel ik met je. Ik vind haar gewoon te jong om zo te kunnen handelen, vooral met zo'n omgeving zoals jij al aangaf.![]()
![]()
voor dit meisje.
![]()
Voor jou is het ondenkbaar, dat komt omdat jonge kinderen in NL heel anders zijn. Hier heb je veel 40-jarigen die zich gedragen als pubers. Meeste mensen worden heel laat volwassen hier.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geloof hier eigenlijk maar weinig van. 10 jaar , je gehele leven geïndoctrineerd zijn en toch nog zo nuchter kunnen nadenken....
Jij hebt nogal moeite met begrijpend lezen merk ik.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Voor jou is het ondenkbaar, dat komt omdat jonge kinderen in NL heel anders zijn. Hier heb je veel 40-jarigen die zich gedragen als pubers. Meeste mensen worden heel laat volwassen hier.![]()
Ik heb helemaal geen muziek (van mijzelf) op mijn telefoon. Ik luister bijna geen muziek. En als ik dan luister, heb ik vaak moeite om de tekst uit elkaar te halen en het te bevatten. Ook de reden waarom ik niet tegen rap kan, het gaat me te snel, ik word er onrustig van. Daarom houd ik wel van die liedjes waar de tekst duidelijk hoorbaar is. Geen Turkse slow-liedjes of zo, daar word ik dan weer enorm snel depressief van. Mede hierdoor heb ik niet echt een muzieksmaak (kunnen ontwikkelen), waardoor ik dus soms in een moeilijke positie kom omdat muziek zo vanzelfsprekend is in het leven.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:03 schreef Keskin58 het volgende:
[..]
Ken jij dan een turk die hardcore luistert? ik ben diegene die meestal mijn telefoon moet gebruiken als er boxen aanwezig zijn, dan vragen ze altijd Soner, gooi muziek.. dan antwoord ik met ik heb alleen hardcore man dan kijken ze me aan van : wtf
Heb ik me weleens afgevraagd of ik raar ben? Ja.
Vind ik mezelf raar? Nee. Al wijk ik wel af van de meute, maar no fucks given.
Heb ik het ooit in verband gebracht met mijn afkomst? Nee.
Heb ik er problemen mee? Nee, het is nou eenmaal zo.
Vind ik het jammer? Ja, ik kan weinig meepraten over een best belangrijke interessegebied.
Was ook de reden waarom ik niet echt mee kon zingen op de eerste meet, trouwens. Ik heb muziek van Barış Manço zo vaak beluisterd, maar het lukt me maar niet om tekst van liedjes in mijn geheugen op te slaan. Slechts bepaalde/kleine delen.
En oh, als je je afvraagt waarom ik dan nu niet probeer om toch nog een muzieksmaak te ontwikkelen... Ik heb het vaak geprobeerd, maar haak altijd weer af na een (korte) tijd. Verder heb ik last van tinnitus en vind ik het fijn om mijn oren niet te belasten door er (harde) geluiden in te pompen met een oordopje.
Ik voel gewoon weinig bij muziek, en dat vind ik op zich best wel zonde als ik zie hoe anderen zichzelf er helemaal in kwijt kunnen raken.
Dus dat dus.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 12:08:56 ]![]()
Hoeveel etnische Turken zitten hier eigenlijk?
Er is namelijk verschil tussen etnisch Turk zijn of Turks gewoon als nationaliteit hebben.![]()
http://damar.fm/quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:11 schreef Weissman het volgende:
Gew KralTV aan hele dag, ja toch turkjes ?![]()
wat maakt dat uitquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Er is namelijk verschil tussen etnisch Turk zijn of Turks gewoon als nationaliteit hebben.![]()
er is in ieder geval een kaart met de turkse afkomst in de op ("memleketler)quote:
posten een aantal niet-turken mee in deze reeks, meerderheid is een turk![]()
Lol. Bij het loungen tijdens de meet stond ook KralTV aan. Nu begrijp ik je keuze.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:11 schreef Weissman het volgende:
Gew KralTV aan hele dag, ja toch turkjes ?
De Turkse popzangeres die zowat alles had gejat van andere bekende zangers vond ik wel opmerkelijk. Eh, geen idee hoe ze heet. Ze had in haar clip een stukje zitten dat verdacht veel leek op "Wrecking Ball" in ieder geval.![]()
Gülşen - Irgalamaz beni.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:38 schreef Julis het volgende:
[..]
Lol. Bij het loungen tijdens de meet stond ook KralTV aan. Nu begrijp ik je keuze.
De Turkse popzangeres die zowat alles had gejat van andere bekende zangers vond ik wel opmerkelijk. Eh, geen idee hoe ze heet. Ze had in haar clip een stukje zitten dat verdacht veel leek op "Wrecking Ball" in ieder geval.![]()
SPOILER: Lief dagboek, 9 januari 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ataturk zei: Ne mutlu Turk'um diyene.quote:
Dus niet wie heeft betere genen of verschillende afkomst etc. Dat is de regel die we hanteren. Als je je Turks voelt, van Turken of van de turkse cultuur houdt ben je welkom in dezen reeks.
Zo'n vraag als die van jou leidt alleen maar tot het benadrukken van verschillen en apartheid.
Daarom sluit ik me aan bij de post van zG, wat maakt het uit ?
P.s: turkai altijd bir, sowieso.![]()
als iemand zich turk noemt is ie een turkquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Er is namelijk verschil tussen etnisch Turk zijn of Turks gewoon als nationaliteit hebben.
-Rabia Al-Basri![]()
33,3 + 33,3 + 33,3 is afzonderlijk afgerond 99 (33 + 33 + 33), maar samen 100.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:48 schreef Julis het volgende:
[..]
2+2+46+17+32= 99, volgens mij hebben ze iets niet goed afgerond, maar goed [ afbeelding ].![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:45 schreef sylvesterrr het volgende:
veel wijsheid dude!!!SPOILER: Lief dagboek, 9 januari 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Rabia Al-Basri![]()
Aha, even niet over nagedacht.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
33,3 + 33,3 + 33,3 is afzonderlijk afgerond 99 (33 + 33 + 33), maar samen 100..
![]()
deze klinkt leukerquote:
-Rabia Al-Basri![]()
Hoe noem jij/jullie dat? Ik ken het als köfter.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:12 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit zo lekker.
[ afbeelding ]
En keçiboynuzu.
Moest trouwens aan '(rode) biet' denken. Dat heet in het Turks 'pancar', maar in volkstaal ook wel 'çükündür'. Çük, hihihihih..
![]()
Lol. Dat van de rode biet hoor ik voor het eerst. Maar ik ben niet zo goed met groente- en fruitnamen helaasquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe noem jij/jullie dat? Ik ken het als köfter.
Moest trouwens aan '(rode) biet' denken. Dat heet in het Turks 'pancar', maar in volkstaal ook wel 'çükündür'. Çük, hihihihih..
. Leer het mij!
![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:31 schreef Julis het volgende:
[..]
Lol. Dat van de rode biet hoor ik voor het eerst. Maar ik ben niet zo goed met groente- en fruitnamen helaas. Leer het mij!
quote:pancarın karadeniz bölgesindeki bazı yörelerdeki adı.
http://www.uludagsozluk.com/k/%C3%A7%C3%BCk%C3%BCnd%C3%BCr/Karadeniz.quote:orta karadenizde şeker pancarına verilen ad
http://www.uludagsozluk.com/k/%C3%A7%C3%BCk%C3%BCnd%C3%BCr/.
Als het goed is zouden je ouders de term moeten kennen (of tenminste gehoord hebben). Vraag het ze eens!
Kwam ook nog deze pagina tegen: http://www.birinciavsarko(...)CR%20YEMEKLER%C4%B0#. En da's dan natuurlijk een dorp in Bolu..
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 13:39:26 ]![]()
Ik ben Turkquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
als iemand zich turk noemt is ie een turk
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
why not!!! kom erbij!!!quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
het is prioriteiten stellen en nav die prio's keuzes maken, komt goed!quote:
-Rabia Al-Basri![]()
Keuzes maken vind ik lastig.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is prioriteiten stellen en nav die prio's keuzes maken, komt goed!De komende dagen maar eens goed nadenken...
![]()
Nogmaals, het was gewoon interesse.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:46 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ataturk zei: Ne mutlu Turk'um diyene.
Dus niet wie heeft betere genen of verschillende afkomst etc. Dat is de regel die we hanteren. Als je je Turks voelt, van Turken of van de turkse cultuur houdt ben je welkom in dezen reeks.
Zo'n vraag als die van jou leidt alleen maar tot het benadrukken van verschillen en apartheid.
P.s: turkai altijd bir, sowieso.
Ik bedoel er verder niets mee ofzo.![]()
Naja, dat is wel overdreven lijkt mij.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
als iemand zich turk noemt is ie een turk
Je moet toch wel de cultuur delen?![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Keuzes maken vind ik lastig.De komende dagen maar eens goed nadenken...
volg je hart
-Rabia Al-Basri![]()
das makkeliikquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, dat is wel overdreven lijkt mij.
Je moet toch wel de cultuur delen?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
cultuur delenquote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Daar moet je toch wel een bepaalde basis voor hebben.quote:
En er is een verschil tussen de cultuur aanhangen en de cultuur daadwerkelijk voelen, interessant vinden enz.![]()
Ik ben een beetje Joods en xaban06 is half grieks.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals, het was gewoon interesse.
Ik bedoel er verder niets mee ofzo.![]()
Kijk, dat vind ik gewoon leuk om te weten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik ben een beetje Joods en xaban06 is half grieks.
Je moest eens weten waar ik allemaal door gefascineerd ben.![]()
![]()
is dat zo?quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En er is een verschil tussen de cultuur aanhangen en de cultuur daadwerkelijk voelen, interessant vinden enz.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
100% Spartaan
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Julis het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat Isparta een rotonde had met een grote roze roos. Bestaat die nog?
![]()
Lief dat je aan me denkt Joodquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik ben een beetje Joods en xaban06 is half grieks.![]()
![]()
Ja die! Bedankt.quote:![]()
Jeetje, wat een warm welkom!quote:
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
http://www.lazcaacikogretim.com/.quote:![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 15:29:44 ]![]()
Ware woorden cultuurabi!quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:46 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ataturk zei: Ne mutlu Turk'um diyene.
P.s: turkai altijd bir, sowieso.
Rechtstreeks uit de bibliotheek.![]()
![]()
Na het zien van POL / webDiplomacy, zouden jullie geïnteresseerd zijn om zoiets met het groepje hier te spelen? Zo ja, ga ik kijken of ik het werkend kan krijgen op m'n site.Meer info: http://webdiplomacy.net/.quote:A multiplayer web implementation of the popular turn-based strategy game Diplomacy.
Tutorial (5 delen): http://www.youtube.com/user/Eldfinnr/videos.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 16:21:27 ]![]()
Mogelijke kaartvarianten: http://webdiplomacy.net/variants.php.
Mij spreekt Classic en Modern Diplomacy II aan.
Zal er vanavond eens naar kijken.![]()
Als je geïnteresseerd bent in de observaties van Ogier Ghiselin de Busbecq, dan heb ik hier meer voor je...quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ware woorden cultuurabi!
[ afbeelding ]
Rechtstreeks uit de bibliotheek.quote:Busbecq's 'Turkish Letters' Identifies a Meritocracy Allowing Social Mobility in the Ottoman Empire
By Ronald Fritze
Posted on April 23, 2010, from Athens, Alabama
One famous observer of the Ottoman Turks at the height of their empire was Ogier Ghislen de Busbecq (1520/1-1592). Busbecq was a native of Flanders, which in the sixteenth century was a Habsburg territory and part of the Holy Roman Empire. Although born illegitimate, Georges was legitimized by his father, who also provided him with an excellent education. Busbecq possessed a fine mind, studying at the University of Louvain and several Italian universities.
In 1552 he entered the service of the Archduke Ferdinand, the younger brother of Charles V and a future Holy Roman Emperor. He attended the wedding of Mary Tudor and Philip II of Spain at Winchester in 1554. From 1554-1562 he served as the ambassador of the Holy Roman Empire to the Ottoman Sultan in Istanbul. It was during this time that he wrote his famous Turkish Letters, which provide a rare but vivid description of the Ottomans in their era of greatest glory.
Busbecq wrote his letters to Nicholas Michault, a fellow student and countryman of Busbecq's when he studied in Italy. At the time of the letters, Michault was the imperial ambassador to Portugal.
Returning home in 1562, Busbecq served a tutor to the sons of the future emperor Maximilian II. He was a guardian for Elisabeth of Austria, the daughter of Maximilian II and the widow of Charles IX of France. At the end of his life, he kept watch over developments in France for the Emperor Rudolph II as the Wars of Religion devastated that country.
Traveling home to Flanders from Paris, Busbecq was robbed and assaulted by soldiers of the Catholic League outside of Rouen. He died a few days later, another casualty of France’s savage religious division.
The Concept of Personal Merit Poses a Threat to the Nobility
Among Busbecq’s incisive observations about the Turks was that their society operated as a meritocracy. As he first described it in his letter of 1 September 1555 to Michault:
“I was reminded here of the fickleness and uncertainty of what men usually call nobility of birth. Noticing some girls who had an appearance of unusually good breeding, I asked whether they were the daughters of some great family. I was told that they traced their descent from the greatest rulers of the land even from the royal house itself, but were now married to ploughmen and shepherds. Such is the lowly estate of nobility in the realm of Turkey. . . . For in Turkey, even among the Turks themselves, no value is attached to anything but personal merit. The house of Othman is the sole exception to this rule, being the only family in which birth confers rank.”
Busbecq first encountered the Sultan Suleiman the Magnificent at his headquarters in the fortress of Amasia in western Turkey. The Ottoman army was on guard against insurrections by disgruntled Asian tribes and raids from the Persians to the east. There he described the dynamics of the Sultan’s court, which clearly differed from what he was accustomed to when visiting a Western European court.
“In all that great assembly no single man owed his dignity to anything but his personal merits and bravery; no one is distinguished from the rest by his birth, and honour is paid to each man according to the nature of the duty and offices which he discharges. Thus there is no struggle for precedence, every many having his place assigned to him in virtue of the function which he performs. The Sultan himself assigns all to their duties and offices, and in doing so pays no attention to wealth or the empty claims of rank, and takes no account of any influence or popularity which a candidate may possess; he only considers merit and scrutinizes the character, natural ability, and disposition of each. Thus each man is rewarded according to his deserts, and offices are filled by men capable of performing them. In Turkey every man has it in his power to make what he will of the position into which he is born and of his fortune in life. Those who hold the highest posts under the Sultan are very often the sons of shepherds and herdsmen, and so far from being ashamed of their birth, they make it a subject of boasting, and the less they owe to their forefathers and to the accident of birth, the greater is the pride that they feel. They do not consider that good qualities can be conferred by birth or handed down by inheritance, but regard them partly as the gift of heaven and partly as the product of good training and constant toil and zeal. Just as they consider that an aptitude for the arts, such as music or mathematics or geometry, is not transmitted to a son and heir, so they hold that character is not hereditary, and that a son does not necessarily resemble his father, but his qualities are divinely infused into his bodily frame. Thus, among the Turks, dignities, offices, and administrative posts are the rewards of ability and merit; those who are dishonest, lazy, and slothful never attain distinction, but remain in obscurity and contempt. This is why the Turks succeed in all that they attempt and are a dominating race and daily extend the bounds of their rule. Our method is very different; there is no room for merit, but everything depends on birth; consideration of which alone open the way to high official position.”
An Idea Formed in a Liminal World
But Busbecq does not consider the Turkish way of meritocracy to be a barbaric aberration from the norm of European class-bound privilege. Rather, he seems to think it might be the better approach toward running a society. His attitude is not surprising, given his status as an illegitimate son who was legitimized after the event of his birth. Busbecq thus lived in a liminal world, where the prospect of hereditary entitlement stood side-by-side with the necessity of making one’s way through talent and sweat.
As he concludes the topic of merit in his letter to Michault, Busbecq writes, “On this subject, I shall perhaps say more in another place, and you must regard these remarks intended for your ears only.” Clearly Busbecq knew that many men who were entitled by birth would see his observations as threatening and subversive to their privilege and status.
In Ottoman society there were plenty of examples of people rising up through the ranks on the basis of talent, hard work, and tenacity. Some of the best examples of Turkish meritocracy and the social mobility it engendered can be found in their military, particularly the navy.
Source: Clickquote:Modern History Sourcebook:
Ogier Ghiselin de Busbecq:
The Turkish Letters, 1555-1562
Busbecq, a Fleming, was the ambassador of the Holy Roman Emperor at the Sublime Porte (the Turkish Sultan's court in Constantinople) from 1555-62. His letters provide important foreign accounts of the Ottoman state. Because Busbecq was trying to bring about reform at home, he did not dwell on the very real problems with Ottoman government.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No distinction is attached to birth among the Turks; the deference to be paid to a man is measured by the position he holds in the public service. There is no fighting for precedence; a man's place is marked out by the duties he discharges. In making his appointments the Sultan pays no regard to any pretensions on the score of wealth or rank, nor does he take into consideration recommendations or popularity, he considers each case on its own merits, and examines carefully into the character, ability, and disposition of the man whose promotion is in question. It is by merit that men rise in the service, a system which ensures that posts should only be assigned to the competent. Each man in Turkey carries in his own hand his ancestry and his position in life, which he may make or mar as he will. Those who receive the highest offices from the Sultan are for the most part the sons of shepherds or herdsmen, and so far from being ashamed of their parentage, they actually glory in it, and consider it a matter of boasting that they owe nothing to the accident of birth; for they do not believe that high qualities are either natural or hereditary, nor do they think that they can be handed down from father to son, but that they are partly the gift of' God, and partly the result of good training, great industry, and unwearied zeal; arguing that high qualities do not descend from a father to his son or heir, any more than a talent for music, mathematics, or the like; and that the mind does not derive its origin from the father, so that the son should necessarily be like the father in character, our emanates from heaven, and is thence infused into the human body. Among the Turks, therefore, honours, high posts, and judgeships are the rewards of great ability and good service. If a man be dishonest, or lazy, or careless, he remains at the bottom of the ladder, an object of contempt; for such qualities there are no honours in Turkey!
This is the reason that they are successful in their undertakings, that they lord it over others, and are daily extending the bounds of their empire. These are not our ideas, with us there is no opening left for merit; birth is the standard for everything; the prestige of birth is the sole key to advancement in the public service.
Source: ClickLink:quote:On his arrival we were admitted to an audience; but the manner and spirit in which he listened to our address, our arguments, and our message, was by no means favourable. The Sultan was seated on a very low ottoman, not more than a foot from the ground, which was covered with a quantity of costly rugs and cushions of exquisite workmanship; near him lay his bow and arrows. His air, as I said, was by no means gracious, and his face wore a stern, though dignified, expression.
On entering we were separately conducted into the royal presence by the chamberlains, who grasped our arms. This has been the Turkish fashion of admitting people to the Sovereign ever since a Croat, in order to avenge the death of his master, Marcus, Despot of Servia, asked [Sultan] Amurath for an audience, and took advantage of it to slay him. After having gone through a pretence of kissing his hand, we were conducted backwards to the wall opposite his seat, care being taken that we should never turn our backs on him. The Sultan then listened to what I had to say; but the language I held was not at all to his taste, for the demands of his [Austrian] Majesty breathed a spirit of independence and dignity, which was by no means acceptable to one who deemed that his wish was law; and so he made no answer beyond saying in a tetchy way, ‘Giusel, giusel,’ i.e. well, well. After this we were dismissed to our quarters.
The Sultan’s hall was crowded with people, among whom were several officers of high rank. Besides these there were all the troopers of the Imperial guard, Spahis, Ghourebas, Ouloufedgis, and a large force of Janissaries; but there was not in all that great assembly a single man who owed his position to aught save his valour and his merit. No distinction is attached to birth among the Turks; the deference to be paid to a man is measured by the position he holds in the public service. There is no fighting for precedence; a man’s place is marked out by the duties he discharges. In making his appointments the Sultan pays no regard to any pretensions on the score of wealth or rank, nor does he take into consideration recommendations or popularity; he considers each case on its own merits, and examines carefully into the character, ability, and disposition of the man whose promotion is in question. It is by merit that men rise in the service, a system which ensures that posts should only be assigned to the competent. Each man in Turkey carries in his own hand his ancestry and his position in life, which he may make or mar as he will. Those who receive the highest offices from the Sultan are for the most part the sons of shepherds or herdsmen, and so far from being ashamed of their parentage, they actually glory in it, and consider it a matter of boasting that they owe nothing to the accident of birth; for they do not believe that high qualities are either natural or hereditary, nor do they think that they can be handed down from father to son, but that they are partly the gift of God, and partly the result of good training, great industry, and unwearied zeal; arguing that high qualities do not descend from a father to his son or heir, any more than a talent for music, mathematics, or the like; and that the mind does not derive its origin from the father, so that the son should necessarily be like the father in character, but emanates from heaven, and is thence infused into the human body. Among the Turks, therefore, honours, high posts, and judgeships are the rewards of great ability and good service. If a man be dishonest, or lazy, or careless, he remains at the bottom of the ladder, an object of contempt; for such qualities there are no honours in Turkey!
This is the reason that they are successful in their undertakings, that they lord it over others, and are daily extending the bounds of their empire. These are not our ideas, with us [Austrians] there is no opening left for merit; birth is the standard for everything; the prestige of birth is the sole key to advancement in the public service. But on this head I shall perhaps have more to say to you in another place, and you must consider what I have said as strictly private.
For the nonce, take your stand by my side, and look at the sea of turbaned heads, each wrapped in twisted folds of the whitest silk; look at those marvellously handsome dresses of every kind and every colour; time would fail me to tell how all around is glittering with gold, with silver, with purple, with silk, and with velvet; words cannot convey an adequate idea of that strange and wondrous sight: it was the most beautiful spectacle I ever saw.
With all this luxury great simplicity and economy are combined; every man’s dress, whatever his position may be, is of the same pattern; no fringes or useless points are sewn on, as is the case with us, appendages which cost a great deal of money, and are worn out in three days. In Turkey the tailor’s bill for a silk or velvet dress, even though it be richly embroidered, as most of them are, is only a ducat [gold coin]. They were quite as much surprised at our manner of dressing as we were at theirs. They use long robes reaching down to the ankles, which have a stately effect and add to the wearer’s height, while our dress is so short and scanty that it leaves exposed to view more than is comely of the human shape; besides, somehow or other, our fashion of dress seems to take from the wearer’s height, and make him look shorter than he really is.
I was greatly struck with the silence and order that prevailed in this great crowd. There were no cries, no hum of voices, the usual accompaniments of. a motley gathering, neither was there any jostling; without the slightest disturbance each man took his proper place according to his rank. The Agas, as they call their chiefs, were seated, to wit, generals, colonels (bimbaschi), and captains (soubaschi). Men of a lower position stood. The most interesting sight in this assembly was a body of several thousand Janissaries, who were drawn up in a long line apart from the rest; their array was so steady and motionless that, being at a little distance, it was some time before I could make up my mind as to whether they were human beings or statues; at last I received a hint to salute them, and saw all their heads bending at the same moment to return my bow. On leaving the assembly we had a fresh treat in the sight of the household cavalry returning to their quarters; the men were mounted on splendid horses, excellently groomed, and gorgeously accoutred. And so we left the royal presence, taking with us but little hope of a successful issue to our embassy.
Source: Click
- The Life and Letters of Ogier Ghiselin de Busbecq Volume 1
[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 09-01-2014 17:33:53 ]![]()
Doe even spoilers lan, anders is te veel scrollen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 16:45:01 ]![]()
Bedankt voor de suggestie, ga ik vannacht in bed lezen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als je geïnteresseerd bent in de observaties van Ogier Ghiselin de Busbecq, dan heb ik hier meer voor je...
[..]
[..]
[..]
Link:
- The Life and Letters of Ogier Ghiselin de Busbecq Volume 1![]()
Wtf is er aan de hand? Ik ben vandaag door twee recruiters benaderd. Beide recruiters hebben een concrete vacature voor me...quote:
Nog meer keuzemogelijkheden, jeej...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wtf is er aan de hand? Ik ben vandaag door twee recruiters benaderd. Beide recruiters hebben een concrete vacature voor me...
Nog meer keuzemogelijkheden, jeej...Blijkbaar heb je zoiets gewenst ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wtf is er aan de hand? Ik ben vandaag door twee recruiters benaderd. Beide recruiters hebben een concrete vacature voor me...
Nog meer keuzemogelijkheden, jeej...Stel deze vraag aan die recruiters: WAAROM ZOU IK VOOR DEZE SOLLICATIE MOETEN KIEZEN!??!?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 17:18:27 ]![]()
Dus eigenlijk nooit?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:15 schreef Keskin58 het volgende:
[..]
Damar fm staat elke dag aan op laptop van me pa haha als die aan het werken is![]()
![]()
Wat denke gij dan? Count me in? 1 minuut per dag tok?quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:48 schreef zarGon het volgende:
4 aanmeldingen tot nu toe..
Nog 3 nodig voor 'Classic' en 7 voor 'Modern Diplomacy II'.![]()
Dat kan ik me niet herinneren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:17 schreef Weissman het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je zoiets gewenst ?Hahaha.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Stel deze vraag aan die recruiters: WAAROM ZOU IK VOOR DEZE SOLLICATIE MOETEN KIEZEN!??!?!![]()
Ja toch, lijkt een beetje op Kurtlar Vadisi begreep ik, maar dan anders. Jewaitzelluf.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat denke gij dan? Count me in? 1 minuut per dag tok?![]()
Sonunu düsünen kahraman olamaz, sylvesterrr üstadim.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEee![]()
Lijkt me leuk. Komende week alleen helaas geen tijd hiervoor.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:21 schreef zarGon het volgende:
Na het zien van POL / webDiplomacy, zouden jullie geïnteresseerd zijn om zoiets met het groepje hier te spelen? Zo ja, ga ik kijken of ik het werkend kan krijgen op m'n site.
[..]
Meer info: http://webdiplomacy.net/.
Tutorial (5 delen): http://www.youtube.com/user/Eldfinnr/videos.![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.lazcaacikogretim.com/.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]test
Edit: test geslaagd![]()
Ik wil wel meedoen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:48 schreef zarGon het volgende:
Nog 3 nodig voor 'Classic' en 7 voor 'Modern Diploma
Alleen probleem #1, wie speelt Turkije![]()
![]()
Mijn vader is net terug uit trabzon en heeft die keciboynuzu meegenomen. Ik had het nog nooit in mijn leven gezien.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:12 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit zo lekker.
[ afbeelding ]
En keçiboynuzu.
![]()
Hoe vond je het smaken? Er wordt beweerd dat het zelfs beter werkt dan viagra.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:45 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Mijn vader is net terug uit trabzon en heeft die keciboynuzu meegenomen. Ik had het nog nooit in mijn leven gezien.![]()
Argh, krijg webDiplomacy niet helemaal werkend. Er moet een cronjon uitgevoerd worden (er moet een bepaalde pagina om de 5 minuten opgevraagd worden), maar ik krijg dat niet helemaal voor elkaar.![]()
cronjobquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:09 schreef zarGon het volgende:
Argh, krijg webDiplomacy niet helemaal werkend. Er moet een cronjon uitgevoerd worden (er moet een bepaalde pagina om de 5 minuten opgevraagd worden), maar ik krijg dat niet helemaal voor elkaar.
hulp nodig?![]()
Wel slecht trouwens dat dat middels een cronjob moet. Een background process lijkt mij veel effectiever.![]()
![]()
Viagra??? Ik heb het niet gegeten. Het zag er niet eetbaar uit.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:07 schreef Julis het volgende:
[..]
Hoe vond je het smaken? Er wordt beweerd dat het zelfs beter werkt dan viagra.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: